Świeca mokra czy sucha? Na pewno dochodzi paliwo? Bo jak stoi lubi się zapychać, przynajmniej tak u mnie jest, z gaźnikiem. Możliwość braku masy na module. Przy akumulatorze masz dwa zielone przewody - i dwa czerwone + zielone muszą być ze sobą zespolone to jedyna masa od obudowy do modułu (gruby zielony idzie do obudowy metalowej przy rozruszniku,...
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Tak ma być, nikt nic nie kombinował, zostaw. Zależy od numerów cewek.
co mogło się przypalić Pewnie bezpiecznik. zy może jest gdzieś od tego bespocznik? Tak, F63, 20 lub 30A w zależności od rocznika.
Na początek sprawdź masę silnika (przewód masowy rozrusznika), a następnie masę układu zapłonowego z instalacją (masa modułu, cewki WN).
Dziękuję za szybką odpowiedź. A czy nadawała by się do tego żywica poliestrowa, np. taka do łatania dziur w karoserii? Przypomniało mi się, że mam gdzieś resztki takiej (zestaw naprawczy firmy Boll) Pozdrawiam,
Zrób lepsze zdjęcia połączenia kabli przy samym przerywaczu. Nie widać dokładnie czy jest tam tulejka izolacyjna. Kable mają być przyłączone tylko do sprężyny przerywacza! Jeżeli nie ma tulejki izolacyjnej, to robisz pełne zwarcie do masy! Przerywacz nie rozwiera obwodu więc jak ma być iskra?! Drugie wyprowadzenie cewki zapłonowej do masy silnika!
Sygnał ma być masa, a tranzystor chyba uwalony.
Obejma ma za zadanie ją umocować do nadwozia. Kontakt elektryczny z masą nie jest konieczny, obudowa cewki nie jest częścią żadnego obwodu elektrycznego.
A co z samym kablem? Moze wymień? Jak sie czują masy? Szczególnie masa cewki zapłonowej?
Jaką mam pewność żę to cewka. Po odłączeniu przewodu WN wychodzącego od cewki do aparatu zapłonowego włączam rozrusznik i w radiu nadal słyszę terkotanie ale w wolniejszym wydaniu. Z tego wnioskuję, że zakłócenia wychodzą (wchodzą nie wiem na masę) od cewki zapłonowej.
No to może ten cylinder zalany olejem ma zakłócenia zapłonu, bo jest przebicie i prąd z cewki zapłonowej idzie w masę zamiast na elektrody świecy. A propos, świece w dobrym stanie i odstępy elektrod w normie, czy nie sprawdzałeś?
Obudowa cewki zapłonowej to nie jest jej masa! Cewka zapłonowa powinna być podłączona do iskrownika jednym kabelkiem a do masy drugim. W iskrowniku do zapłonu potrzebna jest jedna cewka, oświetleniowe są jak sama nazwa wskazuje.
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
Jeśli to moduł MED213, to taki jest też w maluchu EL. poszczególne piny mają takie funkcje: 1 i 5 - wejście z czujnika położenia wału / prędkości obrotowej 2 - wyjście sygnału do diagnostyki 3 - wejście z czujnika podciśnienia ( zwierany do masy) 4 - +12V 6 - masa 7 - cewka zapłonowa ( drugi koniec cewki do plusa) Lepiej modułu nie rozbierać, bo jest...
Witam. Według oznaczeń ze stacyjki do schematu: B - battery/zasilanie z akumulatora podłącz - d. G - ground/masa podłącz do - a. M - magneto/cewki zapłonowe podłącz do - b. S - starter/solenoid rozrusznika podłącz do - c. L - zasilanie po włączeniu stacyjki podłącz do - e.
Fajne zdjęcie... 1 - zasilanie 2 - do pinu 71 ECU 3 - do pinu 78 ECU 4 - masa
30 plus prosto z akumulatora 15 plus po stacyjce X tak jak 15, tyle że rozłączany podczas rozruchu 31 masa 1 kluczowanie cewki zapłonowej i właśnie obrotomierz abcd... do połączenia z dalszymi częściami schematu Te numery na dole to pisałem wcześniej do czego. Tu masz jeszcze skrzynkę bezpieczników opisaną. Innych porządnych schematów do niego nie mam...
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Zasilanie stałe 30 masz mieć na pinie A6, po kluczyku 15 na pinach C16, D3, oraz na jednym kablu idącym do wtrysku oraz na pinie 1 cewki zapłonowej i zaworze regulacyjny spalin z czujnikiem położenia. Masę masz mieć na pinach D16,C9,B1 oraz pinie 2 cewki zapłonowej.
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Posprawdzaj wszystkie masy jakie idą na silnik.
Sprawdź masę silnika.Sprawdź czy nie zanika napięcie na cewce zapłonowej jak gaśnie.Podłącz żarówke 21w do cewki +12v po zapłonie drugi koniec do masy.Sprawdź wszystkie masy i grube plusy.
Problem rozwiązany. Okazało się że to nie olej tylko silnik był już tyle razy zalany,plus brak iskry że paliwo spływało do wydechu. Tak głupi ja.😁 a problemem okazał się brak opornika na kablu masy od cewki. Nie pytajcie ten model po prostu tego potrzebuje. Dziękuje koledze za fatygę. I życzę najlepszego. zamykam wątek. Dodano po 1 Zamontowanie...
Właśnie moje pytanie najważniejsze to czy na wtyczce z 2 pinami które przychodzą do cewki powinno być zasilanie? Nie mam schematu. Ale za to we wtyczce z 6 pinami jest zasilanie z aku po przekreceniu kluczyka w stacyjce. I możliwe jest że to przez czujnik położenia wałka rozrządu przechodzi prąd i zasila cewke. Dlatego może się ktoś wypowie co liznał...
Masy są razem połączone. Sterowanie impulsem masy.
Witam miał by ktoś jakiś schemat albo mógł mi wytłumaczyć gdzie dokładnie idą wszystkie masy od cewki zapłonowej?
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
To są upływności rzędu kilkunastu - kilkudziesięciu megaomów. Można łatwo je usunąć ale bardzo wysokim napięciem - 10 kilowolt i więcej a nie napięciem 300 volt. W tym celu trzeba zewrzeć wszystkie elektrody oprócz ostrości S3 i podłączyć wyjście WN z cewki zapłonowej samochodu do elektrody S3 a masę cewki do pozostałych elektrod. Podając i wyłączając...
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Warty wzmianki jest sposób włączania zapłonu, który nie jest oczywisty i każdy kto kiedyś zaczął lub zacznie grzebać w pilarkach, kosach i innym sprzęcie 2T, zdziwi się, albo i nie, że zapłon wyłączany jest poprzez stworzenie zwarcia. Widać to na górnym schemacie z patentowego obrazka. Sam naprawiałem i złożyłem kilka swoich pilarek nie mając o tym...
Moim zdaniem musisz ustalić przyczynę braku możliwości "gaszenia" silnika z kluczyka - sprawdź, czy nie jest urwany (wypięty) przewód od "gaszenia" silnika tzw. "masa" instalacji pojazdu do cewki zapłonowej. Ssanie elektryczne musi być podłączone "elektrycznie", gdyż ułatwia uruchomienie silnika. Sprawne ssanie wyłącza się po pewnym czasie, uruchamiane...
Cewka od świateł zasila tylko światło przednie a postojówka z tego co tu widze na schemacie jest zapięta do światła pozycyjnego tylnego przez stacyjke tak, że kiedy masz załączone na stacyjce światła to napięcie idzie z cewki, a kiedy przekręcisz na ostatnią pozycję (postojowe), to wtedy bierze z akumulatora... Masz chyba zapłon iskrowy... więc wychodzi...
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Dla zainteresowanych dodam jeszcze, że kable od obrotomierza to odpowiednio: biały --> impulsowy z cewki zapłonowej niebieski --> masa brązowy --> +12V
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Nie, masę cewki zapłonowej podłączasz pod kolektor tranzystora. Dla diody o prądzie 20mA rezystor powinien mieć R=(Uz- Ud)/Id gdzie: Uz- napięcie zasilania, Ud- napięcie pracy diody, Id- prąd diody R=(12V-3V)/0,02A R=9V/0,02A R=450Ω ale dla pewności możesz dać 510Ω A moc takiego rezystora wyliczamy z iloczynu prądu płynącego przez niego oraz...
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
A na styku nr 15 cewki zapłonowej masz dobre napięcie, podłącz tam żarówkę 12V21W jeden styk do masy, kolejny do 15 na cewce, po przekręceniu zapłonu żarówa ma się świecić pełnym światłem. Jeszcze sprawdź czy masz impulsy na styku nr 7 ECU z komputera z odłączoną cewką całkowicie, można LED`em.
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
To nie jest dobry plan, będą kłopoty. Wcale nie będzie 12V, tylko ok. 10V, jeżeli przesunięcie fazowe między napięciami z cewek to 120 stopni. Niestety lepsze rozwiązania są drogie i kłopotliwe w budowie, więc na początek możesz spróbować. Dodano po 12 Jednak się myliłem. Nie będzie nawet 10V, możesz nic nie zyskać takim połączeniem oprócz konieczności...
Ta cewka nie potrzebuje żadnego zasilania, nie podłączaj tam napięcia bo ja zepsujesz. Jedyne połączenie cewki ze stacyjką o przewód wyłączania silnika, aby wyłączyć zwiera się go do masy.
Jak wygląda układ gaszenia? Czy przewody na aparacie zapłonowym w pozycji START jest zwierany czy rozwierany (u mnie w każdej pozycji jest zwarcie)? Jaka jest oporność cewki zapłonowej mierzona między masą a kapturkiem świecy zapłonowej (u mnie ~3Mom)? Czy jest tam może jakiś rezystor? Mierzona rezystancja na przewód WN - masa (w miejscu przetarcia)...
Drugi biegun cewki zapłonowej - chodzi mi o to, czy jest nim MASA czy +12V. Bo "pierwszy" widać - "fajka"
1 mm2 jeżeli już, bo 1mm srednicy daje ok 0.75mm2. Masz rację. Użyłem skrótu, wtajemniczeni zrozumieli, ale trzeba być konkretnym. Mea culpa. No kurcze. No czepiam się, bo jak idzie sobie taki 1mm^2, a na nim lecąc np od tyłu pojazdu - stop, pozycja, kierunki, dochodzi to do masy regulatora, po drodze rozwidlając się na masę cewek i masę cewki zapłonowej,...
Czarno-biały to +, brązowy kluczowanie cewki Pamiętaj, że moduł do prawidłowej pracy musi mieć porządną masę
Napięcie pokazane na zdjęciu jest podczas kręcenia rozrusznikiem z czerwono czarnego przewodu. Są jeszcze biało czarny, który odłączyłem , biało czerwony, pomarańczowy do cewki zapłonowe i zielony- masa
Zapłony typu CDI w przeciwieństwie do pozostałych typów zadziałają praktycznie na każdym typie cewki zapłonowej WN. Jednak ważne aby zacisk wspólny uzwojeń pierwotnego i wtórnego był połączony z masą. Czyli tam gdzie cewka do TCI dostaje +12V, ma być podłączona masa.
Pin do modułu zapłonowego . Masa to rdzeń cewki , Fajka to fajka .Jaki to skuter?
Zauważyłem że kabel od masy idący od cewki zapłonowej drugi koniec kabla nie jest podpięty tak ma być?
Między aparatem a cewką powinien być jeszcze moduł zapłonowy
ale na świecy nadal nie ma iskry? Wot przykrość. Po pierwsze jakości iskry nie sprawdza się na świecy! Może być uszkodzona ona lub fajka. Trzeba sprawdzać przeskok iskry między samym kablem a elementem masy. Np głowicą, bo jest najbliżej. Iskra powinna przebijać minimum 7-8 mm powietrza. Zaczynamy próby od malej odległości np. 1-2 mm i jak iskra jest...
Suzuki Swift II 01 z 1999 r. Brak iskry z aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa, moduł wymieniony. AI: Czy sprawdzałeś stan innych elementów układu zapłonowego, takich jak kopułka rozdzielacza, rotor, świece zapłonowe i przewody? Świece wymieniłem. Czy można sprawdzić samym przewodem z cewki do masy, czy jest iskra?
Wygląda na to, że masa CDI robiona jest przez cewkę oświetlenia lub CDI jest uszkodzony/nieoryginalny(?). Zrób próbę: Połącz ze sobą solidnie: 1. Obudowę silnika. 2. Złącze masy cewki zapłonowej. 3. Przewód zielony CDI. Obróć walem jak przy zapalaniu silnika. Powinna skakać iskra między kablem WN a obudową silnika. Wyłącznik zapłonu w wersji przedstawionej...
Czarny plus za stacyjką,brązowy masa,zielony do cewki (zacisk pierwotny) cienki czerwony plus zasilania hallotronu,cienki brązowy masa hallotronu,cienki zielony sygnał wyjściowy hallotronu.
Zrób zdjęcia (połączenia), zdemontuj moduł, mierz i naprawiaj, podejrzenia nie wystarczą. Sprawdź masę cewek zapłonowych; na schemacie jest dołączona przez wyłącznik awaryjny, nawet nie wiem, gdzie on jest i czy jest, bo to opcja występująca w niektórych modelach. Na zdjęciu widać uszkodzony mechanicznie kondensator elektrolityczny 1000µ/10V; jeśli...
Cewka wytwarza impuls podczas zmiany położenia magnesu a jeden przewód do cewki ja zwiera do masy? Jak wygląda schemat zastępczy tej cewki bo myślę że tam też jest elektronika. U mnie cewka ma 2 przewody: jeden cienki czarny z konektorem a drugi gruby z fajka. Nie rozumiem tego mechanizmu. Przypuszczam, że jest układ zapłonowy, podobny jak w moim agregacie...
Do cewek zapłonowych nie idzie plus ze stacyjki.Tylko masa i jest ona podana w momencie przekręcenia stacyjki w położenie 0. Oraz także poprzez czujniki zabezpieczające (bezpieczeñstwa). Np.czujnik fotela operatora itp.itd.
Pod śrubę rozrusznika idzie masa jak jest nieprawidłowe połączenie to rozrusznik słabo kręci i czasem upali przewód do cewki zapłonowej (masę). Aku naładowany?
Zasilanie bierzesz z czerwonego grubego kabla znajdującego się czerwonym złączu w skrzynce bezpiecznikowej, za bezpiecznikami. Możesz ją wyjąć umocowana jest na 2 blaszkach zabezpieczonych plastikowymi zatrzaskami. Alarm możesz umieścić pod deską na lewo od skrzynki bezpieczników , jest tam dużo miejsca.Kierunki to przewód zielono-czarny i czarno-biały....
Witam , najprościej wymienić moduł zapłonu , pewnie to tania rzecz i w każym sklepie takich pełno , jeżeli kolega nie chce wykluczyć innych możliwości i stawia tylko i wyłącznie na elektrykę , naprawiłem kilkadziesiąt silników i nikt nie ma problemu . O statnia rada : sprawdź cewkę wyzwalającą i ewentualnie ustaw szczelinę , sprawdź cewkę zasilającą...
Generalnie to wygląda na to że łapiesz zakłócenia z aparatu zapłonowego. Nieprawda. Bo : Niestety gdy odpalę silnik potrafi kierunkowskaz na chwilkę sam włączyć. Efekt dzieje się tylko gdy włączone jest oświetlenie. Bez oświetlenia kierunkowskazy mrugają poprawnie. No chyba, że autor tematu coś źle przekazuje informacje. Jeszcze raz. Czy samo odpalenie...
Dlatego jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki,gdyż drugi koniec uzwojenia podawany jest przewodem wysokiego napięcia na świecę. Nic nie jest "masowane". Wszystkie wyprowadzenia cewki są izolowane od obudowy. Cewka z zupełnie izolowanym uzwojeniem WN ma po prostu dwa wyprowadzenia na kabel WN. Obwód prądu iskry zamyka między...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Problem dotyczy sterownika silnika. Komputer nie wystawia masy na przkaźnik zasilający pompę paliwa oraz cewki zapłonowe. Podając masę "na krótko" samochód uruchamia się jednak świeci sie awaria. Jeśli ktoś naprawiał taką usterkę to proszę o poradę. Dzięki?!!
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
To jest ekran. Przewód łączący 7 aparatem jest ekranowany, a ekran połączony z masą.
A czy już sprawdziłeś coś kolego, masy, zasilania ECU, cewki zapłonowej, wspomniany prze ze mnie wyżej czujnik położenia (obrotów) wału korbowego????
Środek plus, skrajne - kluczowanie masą.
Kolego w obu wypadkach masz zasilanie z masy i tyle.
Sprzęgło jest nakręcone na oś wału. Składa się z części ruchomej i stałej. Musisz, jakimś kluczem, uchwycić część stałą, odkręca się w lewo. http://obrazki.elektroda.net/94_12728844... Brak iskry może być spowodowany uszkodzeniem świecy, cewki zapłonowej, zadziałaniem wyłącznika zapłonu, zwarcia z masą kabla, służącego do wyłączania silnika, itd....
Drugi styk cewki na przerywacz do aparatu.
Sprawdź czy dobrze podłączyłeś wciągarkę. Zwróć uwagę na podłączenie masy.
Cewki możesz sprawdzić za pomocą omomierza - skrajny lewy i skrajny prawy powinien mieć 0,4 - 0,6 Ω. Połączenie miedzy masą pojazdu a cewką zapłonową za pomocą omomierza - Masa pojazdu ( może być - akumulatora ) a środkowy pin cewki Musi być zero. Napięcie cewki - prawy skrajny a masa
Kondensatotr ma jedną nózkę przykręconą do listwy ( cewki ) zapłonowej masa, natomiast od niego odchodzi jeden przewód , wszystko jest przy zapłonie wygląda to podobnie jak kiedyś w kopułkach zapłonowych tam też był taki okrągły kondensator w moim przypadku jest prostokątny . Pomóżcie :-)
Trzeba sprawdzić cały układ cewki, tj. masy napiecia przed modułem i po,
Przecież masz opisane. Regulator od lewej - dwa przewody z alternatora, masa, plus. Jeśli to sama cewka, to potrzebujesz jeszcze moduł zapłonowy. Inaczej się nie da. Opisy powinieneś znaleźć na forum lub na stronie motelek.net
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
witam jak koledzy piszą proste jak budowa cepa 1 zasilanie +12 2 masa 3 kabelek do cewki zapłonowej ( zliczający impulsy) i już trybi
No i tu się zaczynają schody. Nie wiem jak ten zapłon działa :). Nie ma tam ani żadnego przerywacza w postaci platynek ani nawet modułu zapłonowego z czujnikiem przy magnecie. Jest tylko ta ceka pod magnetem co mi się uszkodziła i cewka WN od której idzie kabel do świecy. Od cewki zapłonowej z magneta idzie tylko jeden kabelek do cewki WN i podczas...
https://obrazki.elektroda.pl/8293272600_... tego kondensatora przy cewce może nie być ale obowiązkowo przy przerywaczu. Pomiń na próbę kopułkę i palec daj bezpośrednio na wyjście cewki świece do masy.
środkowy pin wytczki idącej do hallotronu zwieraj z masą,i zaobserwuj czy -masz przeskok iskry z cewki -słychac klikanie wtryskiwacza -uruchamia się pompa
Napięcia na cewce, wtryskiwaczach itp. pojawia się w momencie włączenia zapłonu na około 2s (tyle co słychać pracę pompy) potem obwód jest rozłączany i napięcia nie ma do momentu pojawienia się impulsów z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego. Dlatego napisałem, że pomiaru trzeba dokonać podczas kręcenia rozrusznikiem. Proponuję podłączyć żarówkę...
Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą) Czarny - masa Pomarańczowy - cewka zapłonowa Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka CDI) Biało czerwony - do impulsatora
To zorganizuj sobie cewkę na podmianę - innej metody w Twoim przypadku nie ma. Jeśli to nie pomoże, to pozostanie czujnik w aparacie zapłonowym. Podawać masę przez kontrolkę na środkowy pin kostki z aparatu zaplonowego. Jeśli na przewodzie wysokiego napięcia od cewki będzie pojawiać się iskra znaczy, że cewka prawdopodobnie sprawna.
wszystko działa masa jasne ze tak z masy cewki idzie na rame :)
Zrób tak: 1. Włącz zapłon i sprawdź, czy na kabelku przy cewce jest napięcie. (odkręć kabelek i sprawdź żąrówką) Powinna się jasno świecić. 2. Przykręć kabelek z (+) do cewki. 3. Odkręć od aparatu zapłonowego kabelek idący do cewki, końcówkę przewodu WN cewki zbliż do masy a przewodem masowym dotykaj masy. Powinna być iskra. 3. Jeśli jest iskra, to...
Witam Przede wszystkim CC 700 ( tzw. Agent ) nie posiada ECU ( engine computer unit) tylko prymitywny moduł zapłonowy MED 210 albo 211 (dokładnie już nie pamiętam typu) , który czyta info z wału korbowego przez czujnik halotronowy i wstawia odpowiednio iskrę na świece z odpowiednim wyprzedzeniem - 2 zapisane charakterystyki. Najczęściej bólem ww. samochodów...
czy przewód masowy wysokiego napięcia pin 4 cewki musi mieć specjalną izolację odporną na przebicie ? Nie, bo jest połączony z masą. Czy ten przewód od każdej cewki łączyć do masy, byłyby wtedy 4 masy czy można przewody złączyć i dać jedną masę ? A jak ci wygodniej.
W pierwszej kolejności świeca, dalej wyłącznik zapłonu, szczególnie kabelek idący z cewki do wyłącznika. Możliwe, że styka gdzieś do masy. Następnie, wszystkie wyłączniki bezpieczeństwa. Sprawdź poziom oleju w silniku, przy niskim poziomie nie będzie iskry. Rysunek przedstawia sposób sprawdzenia cewki zapłonowej. http://obrazki.elektroda.pl/4884077100_1...
Z iskrownika mają oryg. wychodzić kable: niebieski, czerwony, czerwono-biały, szaro-czerwony, czerwono-żółty. Potrzebne Ci niebieski i czerwony. Niebieski do 3 na module zapłonowym, czerwony na 14 modułu. 31 z modułu na masę, 15 z modułu na 15 cewki butelkowej WN. 1 z cewki butelkowej na masę. Fajka wiadomo. 2 na module jest potrzebna do gaszenia motoru...
Mam jedno pytanie, czy któryś z modułów zapłonowych od chińskich silników da się adoptować do kosiarki jeden cylinder, 4T. Obecny układ zapłonowy to klasyka, czyli zasilanie z akumulatora(DC) przerywacz do masy cewki, i cewka zapłonowa. Ponieważ podpinam do traktorka różne obciążające go osprzęty przydał by się lepszy układ zapłonowy, iskra jak sprawdziłem...
Ależ można (z wykorzystaniem osobnych prostowników) i to by było najrozsądniejsze rozwiązanie ,masz 3 przewody z cewek na każdy zakładasz diodę prostowniczą (razem 3 diody) i łączysz ich wyprowadzenia ,to na iskrownik i stamtąd do cewki WN. Drugi koniec cewek do masy.
witam. Mam problem ze swoją instalacją Sirocco. Auto bardzo rzadko przełącza się na gaz. Nigdy rano, ewentualnie czasami po południu jak jest dość ciepło. Po podłączeniu do kompa - program Sirocco (1.3.1.0), widać wszystkie odczyty, brak błędów. Jedynym mankamentem jest to że komputer od gazu nie widzi obrotów silnika. Jak auto przełączyło się na gaz,...
Jedyny przewòd ktòry podłączony jest do cewki/modułu zapłonowego w tych silnikach jest od gaszenia, realizowane jest to przez połączenie do masy, po wyłączeniu stacyjki albo poprzez system bezpieczenstwa czyli krańćòwek. W każdym razie; odłącz ten przewòd od cewki zapłonowej i wtedy sprawdź czy masz iskrę, Pozdrawiam
Oto moje wyniki: Impulsator - 111.6Ω (mierzone miernikiem na zakresie 200Ω. Mierzony kabel niebiesko-biały do masy) cewka prądowa - 323Ω (mierzone na zakresie 200Ω. Mierzony kabel czerwono-czarny do masy) moduł zapłonowy - 2,62V (mierzony na zakresie ACV 20. Mierzony kabel żółto-czarny do masy) Cewka zapłonowa: Uzwojenie wtórne -...
bezpiecznik cewki zapłonowej naprawa cewki zapłonowej minus cewki zapłonowej
uszkodzony radiobudzik powerbank propozycja pionowe wiatrowe
saeco incanto delux philips senseo
Lokalizacja DPF w Renault Espace 5 1.6 dCi Opornik ograniczający prąd diody Zenera - jak dobrać?