Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
ja nadal upieram się żebyś kupił sobie zwykły przełącznik gaz/benzyna jak z linku allegro i a to wywalił, ale jak tak straszliwie chcesz to możesz to podłączyć tak: tpsa lepiej nie podłączaj do tego gazokomputerka, bo to wpływa na odczyt pozycji dla komputera benzynowego (nie powinno, a jednak wpływa) i wolne obroty falują albo są w ogóle za wysokie...
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Robisz straszne zamieszanie. Musisz oddzielić od siebie dwie ew. usterki! Tzn. brak stabilnej pracy na biegu jałowym od braku ładowania. Jak sugerował Błażej, obwody instalacji są w pewien sposób niezależne. Mozna je rozdzielić tak aby jeden nie wpływał na pozostałe. Podstawą jest sprawny aku!!! Mam podejrzenia, ze twój sprawny nie jest. Naładuj go...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Niebieski kabel plus a minus do ramy. Na cewce powiny byc oznaczenia.
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Tworzy się pętla masy. Prąd silnika wciągarki płynie przez ramę, a ta jest najczęściej połączona z akumulatorem poprzez wiązkę instalacji elektrycznej. W tym przypadku masa instalacji jest podłączona do ramy w miejscu cewki WN, lub jest to przypadek że cewka WN przewód masowy podłączony z rdzeniem przykręconym od masy. Z tego co widzę, bieguny silnika...
Czyli to jest: Toyota Yaris (06-11) 1,0 2006-11 Kod silnika : 1KR-FE i schemacik do tego masz taki: http://obrazki.elektroda.pl/9672583500_1... FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B19Czujnik obrotów koła, z przodu, z lewej strony B138Czujnik pedału przyspieszenia...
Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki...
Przemyślałem trochę temat i doszedłem do tego że źle zrozumiałem tłumaczenie - nie chodzi o cewkę na kablu zapłonowym tylko o minus z cewki zapłonowej auta. Co masz na myśli mówiąc o zabezpieczeniu ? Bezpiecznik na wyjściu ? Jeśli chodzi o elektronikę to jestem naprawdę zielony w tym temacie. Wiem że V-out ma iść na kanał w Jacku a GND na masę w Jacku...
Witam potrzebuje pomocy . Mam moduł zapłonowy od jakiegoś chińczyka qad po Angielsku opis wtyczki 8 pin , nie jestem pewny czy dobrze rozumiem co do czego ,opis wygląda tak. Null zero Null zero battery akumulator Ground ziemia Ground ziemia Iginition zapłon Trigger+ ? Trigger - ? moduł musi mieć podłączone zasilanie masę ,impuls do cewki zapłonowej...
Cewka dostaje po stacyjce plus zasilania i aby działała jak trzeba to musi dostać też minus tzw masę a dostaje ją od przerywacza Bzdura. WSK-125 nie ma bateryjnego zapłonu. To magneto-iskiernik. Piszczkiem tego nie sprawdzisz. Uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej mam małą oporność i zawsze piszczek miernika będzie piszczał. Podłącz do przewodu gaszenia...
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
witam zmieniam instalacje gazowa z BRC Blitz na Bingo M i mam male pytanie :) prawie wszystko podlaczone tylko nie moge dojsc gdize jest minus cewki zaplonowej albo miejsce gdize mam podlaczyc przewod od informacji o obrotach dla bingo ... pilnie mi zalezy bo samochod stoi przed dodmem i jest uzieemiony :( Samochod Golf 3 1.8
Witam mam podobny problem z silnikiem X18XE1. Silnik nie odpala iw Ecu mam jedynie aktywny błąd : P0110 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego. Nie ma w ogóle iskry.Po odłączeniu kostki od cewki "modułu zapłonowego" w komputerze nie wyskakuje żaden błąd odnośnie cewki. Przekaźniki pompy paliwa działa-świece zalewa. pod okrągłym brązowym złączem,...
W mojej Astrze jest cewka zespolona, schemacik najprawdopodobniej analogiczny do tego (z podpunktu "Jednoiskrowe cewki zapłonowe"): https://www.hella.com/techworld/pl/Techn... Mam diabelski pomysł na sprawdzenie takiej cewki poza samochodem! Dajcie znać czy ma to sens (oczywiście zmierzenie...
Może pomożecie mi jeszcze w stworzeniu jonizatora na nie mniej niż minus 10kV Taka uwaga - każdy trafopowielacz telewizyjny daje na wyjściu napięcie dodatnie , absolutnie szkodliwe dla jonizatora. Poza tym, prądy potrzebne do jonizacji powietrza są znikome. Jako transformator WN możesz użyć malogabarytowej cewki zapłonowej od skutera zasilanej z sieci...
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju-rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod-nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto momentami chodzi na...
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju-rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod-nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto momentami chodzi na...
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 instalacja gazowa kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju - rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod - nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto...
witam jestem tu nowy i nie wiem czy dodałem dobrze post wcześniej znalazłem kilka postów odnośnie iskry w seacie ale nie doczytałem się nigdzie konkretnej odpowiedzi. Mój samochód wcześniej już miał problemy z odpalaniem trzeba było długo kręcić żeby załapał i jak był zimny to czasami potrafił szarpnąć. Teraz samochodu wcale nie mogłem odpalić i doszedłem...
Witam Dzięki za odpowiedzi, sugestia kolegi Doktorr ,że przekaźnik załącza się przy starcie pomogła, przekaźnik działa, pozostała kwestia cewki zapłonowej na moim schemacie dochodzi plus z 15 po wł. zapłonu, minus i dwa sterujące, a faktycznie mam 6-ć przewodów i zasilanie zaczyna dochodzić dopiero przy rozruchu, cewkę sprawdziłem, wykręciłem wpiąłem...
Ja bym najpier podłączył samą cewke do uzwojenia pierwotnego bez kondensatora i skrownika. Przecież prąd z niej wychodzący już wysoką częstotliwość. o czymś takim piszesz ? http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/hv/s... Pozatym kondensator będzie trzeba dobrać doświadczalnie bo nie znasz mocy tej cewki zapłonowej, a czas róznież zależy...
dzieki ,własnie porównałem moją płytke z rysunkiem" zielony" biegniedo diody c7v5 po drodze" muskając" 3 rezystory . jest jeszcze u mnie czarny który "załapuje 2 rezystory . myśle że jest to podyktowane tym że ten obrotomierz jest z 197x roku i mógł być stosowany w dwusuwach a także z "+" na masie.brak u mnie płytki która przełącza .bardzo podobny jest...
Witajcie Niby prosta rzecz, a chcę się Was poradzić. Mianowicie chodzi mi o sposób pomiaru prędkości obrotowej w Tico - miernikiem UNI-T UT101. Wg. instrukcji cytuje:"1. Ustaw przełącznik w pozycji "tach"3cyl 2.Przyłącz czerwony przewód pomiarowy do gniazda "V,OHM,<", czarny do gniazda "COM", następnie przewód czerwony do zacisku cewki zapłonowej...
Witam po długiej przerwie. Zamieszczam na forum elektryka i elektronika, gdyż wydaje mi się, ze przedstawiony problem jest z tym związany. Rzecz dotyczy Daewoo Matiz 0,8 r. prod. 1999. Jestem amatorem jeżeli chodzi o naprawy, aczkolwiek z wykształcenia i zamiłowania "samochodziarz". Pewnego dnia doszło do rozładowania akumulatora, tak, ze rozrusznik...
czy nóżkę 1 (input) mogę podłączyć bezpośrednio pod obrotomierz? (minus cewki zapłonowej). Fig23 PDF -dzielnik2/3
Napewno masz błąd przy przerywaczu, powinien pracować na minusie cewki zapłonowej, bo usmażysz instalacje jak zatrzyma się w pozycji zamkniętej.
Trzypinowa-skrajny plus, środkowy impulsy sterujace, drugi skrajny minus.
Potrzebny ci będzie obrotomierz który będzie zdolny działać z silnikiem 1 cylindrowym. Podłączenie jest proste - 1 kabelek plus, drugi minus, trzeci (sygnałowy) z cewki zapłonowej (w przypadku 2 suwa niewiem skąd bierze się sygnał, ale napewno ktoś z elki Ci podpowie). Najtrudniej będzie go zamontować ponieważ niemoże on zabardzo przeszkadzać, a także...
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
Żółty do elektrozaworu benzynowego, brązowy do minusa cewki zapłonowej, czerwony do plusa cewki zapłonowej, niebieski do elektrozaworu gazowego i cewki na reduktorze, biały do wskazania od zbiornika gazowego, czarny masa.
w zwykłym obrotomierzu sygnał bierzesz z minusa cewki zapłonowej -kabel zielony i odpowiedz 2 zegary LCD-digital to wieksza zabawa i to tylko dla dobrego elektryka + odpowiednie koszty wiec nie polecam
Witam -jezeli masz benzynkę to obrotomierz jest podłączyc bardzo prosto , a zegarek LCD. w liczniku jest zasilany napięciem stałym z akumulatora. najpierw sprawdz czy masz dobre wszystkie bezpieczniki, jak masz dobre to wyjmij licznik i zobacz która sciezka jest "+" a która "-" i podłącz napiecie a obrotomierz potrzebuje trzy przewody do działania(+...
Mam zamiar zamontować gaz kme diego w focusie 1,6 2000 r . Czytałem o gazie w fordzie - pomijam ten temat. Chodzi mi o podłączenie impulsów obrotów z minusa cewki zapłonowej. Są tam 3 przewody zielony , czarno -czerwony , czarny. Do którego mam się podpiąć.
Witam Samochód: Ford Mondeo 1.8 V16 rcznik 95 Mam pytanko: Gdzie podłączyć wejście komputera gazowego na którym ma być podawany sygnał obrotów Znalazłem informacje że należy podłączyć do minusa cewki zapłonowej lub z czujnika Halla, czy ktoś wie który to przewód w cewce lub na czujniku Halla? Pozdrawiam
Ten układzik to zwykły przełącznik, któru będzie podawał napięcie na cewkę WN a zniej na świece. DOŚWIADCZENIE: Wymontować cewkę (powielacz) i świecę, podłączyć cewkę przewodem WN do świecy, gwint świecy i obudowę do minusa a nawejście zasilania cewki dotykać plus oczywiście 12V i jednocześnie obserwować przerwę świecy.
Ten kabel powinien być podłączony do minusa cewki zapłonowej (kabel brązowy w wiekszości dostepnych na rynku centralek). Jeżeli centralka jest uszkodzona może obciążać sygnał na tym kablu i silnik bedzie kepsko pracował. Nie ma znaczenia na ktorym kablu. To tylko informacja dla centralki czy silnik pracuje i czy mozna otworzyć zawór gazu. Pozdrawiam.
Wystarczy odpowiedni układ wejściowy zbudowany na ne555 a pozniej tranzystory z potencjometrami do ustalenia progu załączania shift-lighta czy innych urządzeń -układ podłącza się na minus cewki zapłonowej. Kolejna prosta metoda to nawinięcie drutu na kabel wysokiego napięcia, wyprostowaniu tego napięcia zmniejszenia tętnień za pomocą prostego filtru...
No świece ale co mają świece do przebicia na cewce jak mi rozwala moduł z cewkami ... Cewka daje wysokie napięcie ,impuls dodatni. Świeca jest wkręcona w metal,czyli minus. Jeżeli ma zwarcie to tak jakbyś połączył plus z minusem na akumulatorze. Miałem taką świecę w ręku,elektroda dodatnia była na stałe zwarta z obudową wkręcaną. Miernik pokazywał same...
Rozumiem, że wcześniej wejście sygnału obrotów miałeś podpięte pod minus cewki zapłonowej. Podpytuje bo ja mam troszkę inny problem tzn. telepie mi silnikiem w mojej Feli 1.3 MPI na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ( tak jakby nie było ssania), wszyscy twierdzili, że to czujnik temperatury cieczy no i go wymieniłem i nadal jest tak samo, może właśnie...
Ma być tak podłączony zapłon w 126p, plus po stacyjce do "plusa" cewki, z "minusa" cewki do śrubki od przerywacza w aparacie zapłonowym. Cewka ma być przykręcona do masy, może być do nadwozia. Ze środka cewki kabel WN do środka kopułki, z boków kopułki przewody WN do świec. Tak jak na tym rysunku: https://warsztatowiec.info/wp-content/up...
Ja bym szukał przytarcia gdzieś do plusa przewodu między modułem a cewką ( jeśli tam jest klasycznie - plus na cewkę a minus z modułu- chociaż w Tico zdaje się że było wszystko odwotnie ) Pozdr.J.
Impulsy z cewki zapłonowej z minusa
SL 450 problem z iskrą, a jej brak. Wymieniona cewka, ale nic nie pomogło. Aparat zapłonowy wyczyszczony. Do cewki jest zasilanie 12 V, a na minusie 5 V. Po odłączeniu kabla masowego jest 12 V, a po ponownym podłączeniu jest 5 V. Przerywacz sprawdzony, kondensator odłączony, masa dodatkowa na silnik zrobiona, a problem jest nadal. Pomocy!
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
Jedno co mnie dziwi: na cewce zapłonowej jest plus i minus, a na oby dwóch kablach jest +. Paliwo leci tylko iskry nie ma. Pozdrawiam forumowiczów. Proszę o rady Spróbuj zapuszczać i mierz czy jest plus i minus.
Miernikiem uniwersalnym ,minus pod akumulator A plus do kostki gdzie wpina się cewke
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
Witam szukam rozpiski modułu zapłonowego do quada linhai 260 300. w sieci sa schematy i wynika z nich ze do modułu dochodzą 2 przewody z czujnika położenia walu Niebiesko-żółty i Czarno-czerwony, plus Czerwono-bialy, minus Zielony i wyjście na cewkę zapłonowa Czarno-żółty. Moduł ma 8 pinów https://obrazki.elektroda.pl/2841971600_...
Nie no na Elpigaz nie zmieniaj jesli wogole to jak radzi kolega wsadz Bingo. Przelaczanie moze tez byc wina słabego sygnału predkosci obrotowej,czyli minusa na cewce/aparacie zapłonowym.
Witam Zastanawiam się nad zakupem tego miernika, http://www.uni-trend.com/UT60B.html więc proszę o opinie na jego temat (wszystkie za i przeciw). Potrzebny mi będzie głównie do szeroko rozumianych pomiarów instalacji samochodowych (tzn. pomiar czasów wtrysku, szukanie przewodu obrotów, przewodu minusa cewki zapłonowej i td.) zaczynam zajmować się montażem...
Ta cewka nie ma modułu zapłonowego.Podłącza się tak jak Ci Błażej powiedział,tylko że te minusy(skrajne) to powinny być sygnały z modułu zapłonowego.Te cewki najczęściej się przepalają w taki fajny sposób,że nie ma iskry na 1 i 3 a na 2 i 4 jest,lub odwrotnie.Kiedyś zrobiłem z dwóch przepalonych "jedną"sprawną.trochę dziwnie to wyglądało,ale działało:D
Kilka uwag : do cewki trzeba użyć kabla WN a gwint świecy do masy, bo to co zrobiłeś prosi się o pieszczoty. Wtyczka od instalacji musi być podpięta. Plus diody podłączasz do plusa akumulatora a do podanych węzłów dajesz minus diody. Dioda oczywiście musi w szeregu posiadać rezystor bo się zjara. Próby możesz robić niezależnie.
Nr. 1 podłączasz do cewki zapłonowej, plus i minus wiadomo. Pozdrawiam.
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
Jak masz motocykl dwu cylindrowy to musisz zastosować 2 takie układy zapłonowe.Mogą to być radzieckie układy zapłonowe Elektronika 6..Sterowanie jest przez przerywacze mechaniczne.Jest to urządzenie tyrystorowe,przetwornica o napięciu wyjściowym około 400V ładuje kondesator i napięcie jest podawane na tyrystor który podaje napięcie na cewkę.Iskra jest...
Ok, taki mam zamiar tylko na dworze na razie jest na minusie tęperatura i wszystko jest kruche, ale jak będzie ok, to gdzie dalej szukać czytałem, że naprawiają ECU co może być przyczyną wadliwego działania zapłonu w tym ECU ? zassałem z tego linku [url=]https://www.elektroda.pl/rtvforum/... schemat elektryczny, który plik odpowiada...
Mam pytanko odnośnie tematu. Podłączam w focusie 1,6 gaz z którego kabla cewki zapłonowej mam podłączyć minus?
Na minusie, ale masa musi być dobra skoro iskra da radę "uderzyć" do stojana, inaczej by jej wgl nie było tak mi się wydaje. Czyli sprawdzać Ci się nie chce? Czyli ogólnie wszystko działa i nie ma co naprawiać.. ech. Jaką masz tam cewkę zapłonową?
Witam, pytanie jak w temacie, posiadam zasilacz 0-30V 3A Cewkę zapłonową na 12V od Fiata 126. Podłączam plus do plusa, minus do minusa, przełącznikiem przerywam obwód masy i dotykająć obudowy cewki i końca przewodu zapłonowego który jest podpięty nie czuje napięcia takiego jak kiedyś mnie klepnęło podczas pracy na silniku samochodu. Delikatne cyknięcie...
W cewce masz 2 pary ++ --, czerwone kable do +, zielony do minus
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Witam. Również pierwsze co postawiłbym na moduł, ale skoro już wymieniony to obstawiam, że "nie ma zezwolenia" na uruchomienie silnika, czyli np. masz w nim coś takiego jak wyłącznik awaryjny - zrywka? Być może to blokuje zapłon. Fajnie jakbyś dodał zdjęcie modułu wraz z przewodami i kolorami. Jeśli silnik pracuje bez akumulatora to zasilanie zapłonu...
no założyłem diodę i kinol nic nie pokazuje (ciemnota kompletna) w szyjce kineskopu żarzy się na pomarańczowo podejżśewam uskodzenie diody (używałem ją wcześniej do prostowania napięcia z cewki zapłonowej)
Za zwyczaj samochód odpala na benzynie, więc być może znikło zasilanie tam, skąd je sobie gazownicy wzięli, np z cewki zapłonowej. Ogólnie jak coś jest martwe, to się bierze woltomierz (lub żarówkę) i sprawdza czy zasilanie dochodzi do sterownika, plus i minus.
plus, minus, sterowanie kanału A i sterowanie kanału B
Na początek sprawdź czy, po przekręceniu stacyjki, jest plus na bezpiecznikach (cztery obok siebie). Jeżeli nie będzie to sprawdź bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika. jeżeli wszystko będzie ok to... Ten przekaźnik (starting circuit cut off relay) o którym piszesz to jest "zabezpieczenie". musisz sprawdzić czujnik poziomu oleju- czyli czy dochodzi...
Żeby żarówka zaświeciła to musi być podłączona do plusa i minusa akumulatora. Odłączasz akumulator, wypinasz złączę sterownika silnika, wypinasz wtyczkę cewki. Podajesz plusa na styk 57 wtyczki sterownika silnika i minus na styk 71 wtyczki sterownika silnika. Podpinasz żarówkę pod styk 1 i 3 wtyczki cewki zapłonowej. Żarówka ma świecić, możesz też w...
Bardzo dziękuje za odpowiedź. Zasadę działania znam, jeżdżę tymi pojazdami już 13 lat. Po prostu pojawiły się pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem:) Uzwojenie wtórne i pierwotne są mi znane, tak samo ich oporności i diagnozowanie. Napisałeś, że po każdym nawinięciu zwoi(nazwijmy to "serią" czyli nawinięciem całej powierzchni od lewej do prawej...
Wydaje mi się, że aby tylko sprawdzić czy dynastarter "kręci" należy do zacisku S1 podać minus , zacisk D spiąć razem z S2 i tą parę do plusa zasilania. Lub S1 spiąć z D i podać plus a na S2 minus zasilania. Zaciski cewek zapłonowych raczej do sprawdzenia prądnicy nie są potrzebne. Chyba coś pokręciłem. P.S. Gustaw zamierzasz ten silnik zaaplikować...
Cewka zostaje , i jeśli masz obok cewki 3 pinową końcówkę mocy to też zostaw , moduł zapłonowy będzie miał lżej . Jeśli dobrze pamiętam to ten trzypinowy moduł sterowany jest plusem a ten moduł od golfa steruje minusem... jeśli dobrze pamiętam
witam posiadam obrotomierz od toyota celica rocznik '84 (benzyna oczywiście), zapłon elektroniczny. potrzebuję podłaćzyć to do innej toyoty z zapłonem bez cewki zapłonowej. oznaczenia podłączeń na obroromierzu: ground, ign+, ign-. dwa pierwsze wiem co znaczą, ale gdzie mam szukać ign-. jak rozumiem oznacza to minus zapłonu. skąd ten impuls wytrzasnąć??...
Zmienia, bo w przypadku cewki nie jest to zadanie trywialne. Przy współczesnych cewkach kontrolowany jest czas i prąd ładowania, pomijam już taki drobiazg, że cewki w samochodach z "minusem na masie" są sterowane właśnie od strony masy.
Chciałbym przedstawić moją kolejna konstrukcję, mam nadzieję że się spodoba. https://obrazki.elektroda.pl/3029168300_... Potrzebowałem pilnie pastuch - elektryzator ale ceny na alledrogo nie zachęcały (powyżej 200zł). Znalazłem kilkanaście projektów ale większość troche skomplikowana i wymagane specjalne transformatory. Było też kilka...
Plus po stacyjce i masę którą podaje ECU podpiołem pod przekaźnik 167 i to samo dalej tykał i gasł. Więc odpiołem kostke z pompy paliwa i dałem bezpośrednio z akumulatora plus i minus na pompe paliwa i bez zmian to samo tykał i gasł. Więc sprawdziłem czy plus i minus nie zanika na cewce zapłonowej i napięcie na cewce ok nie zanika. Sam jusz nie wiem...
Sprawdzić czy napięcie jest zawsze na cewce. Podłączyć żaróweczkę lub kontrolkę na styki plus i minus. Jak będzie migać zawsze to do wymiany cewka.
cewka która siedziała w instalacji AC zadziała w instalacji DC Tak zadziała czujnik położenia wału wychodzi z niego dwa przewody gdzie podłaczyc drugi do masy(minus aku) z cewki zapłonowej tez dwa zielony i czarny który gdzie zielona masa (-aku), czarny do CDI
Jeżeli auto ma komputer to można z niego wybrać impulsy do obrotomierza.Pamiętaj że komp steruje minusem. Normalnie to nie ze świecy impulsy a z cewki zapłonowej. Nara.
Witam. Poradziłem sobie z autkiem. Duże Dzieki "ARTURARTUR" dużo pomogłeś. Rezystancja właściwa czujnika to 970 om. Żadne tam stykistacyjki czy masa niewłaściwa. Po wyciągnięciu czujnika po prostu wziąłem go i podrzałem go suszarką do włosów aż był bardzo gorący. Objaw był taki ze oporność czujnika w miarę podgrzewania rosła ąż do nieskończoności czyli...
Na cewkę musi dochodzić plus po stacyjce i minus z przerywacza zapłonowego. Sprawdz zasilanie, przerwę na przerywaczu.
Co to jest to kluczowanie cewki, czyli minus? z cewki wychodzi jeszcze jeden wtyk który spina się z czujnikiem wałka rozrządu, nie wiem do czego on ma zastosowanie. Ale powiedzmy że robię otwór w kopułce na 4mm śrubkę to wtedy ta śrubka musi się jakoś łączyć w środku w kopułce z przewodem zasilającym palec,tak? czy jeśli będzie tak połączone to wtedy...
https://obrazki.elektroda.pl/9442592600_... To komplikuje schemat. Na początek użyję tego schematu z MOSFET-ami, które posiadam z wylutu, np. IRF9530, i zobaczę w praktyce, jak to funkcjonuje. Nie chcę modyfikować oryginalnej instalacji, dlatego takie sterowanie jest. Aktualnie jest przekaźnik zwykły zamiast modułu w ten sposób, że...
-C.Z idzie do minusa cewki, drugi zacisk cewki podłączasz do plusa.
(at)BartekkkM1 Bo ten schemat narysował jakiś idiota. Obwód wysokiego napięcia - środkowy kabel kopułki do cewki, oba pozostałe na świece. Do cewki - plus z akumulatora, minus do przerywacza (śruba izolowana na korpusie aparatu zapłonowego. Połączyć masy - obudowa silnika z minus akumulatora !
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
Też wtrącę swoje 3 grosze , kolega 5W i koczis macie racje. Ten schemat musi działać a ten skomplikowany wynalazek na tyrystorach to jakiś niesmaczny żart. Magazynowanie ładunku w kondensatorach , masy itd. , czytam i oczom nie wierzę jak można zabierać głos nie mając na dany temat zielonego pojęcia. Jednym wielkim kondenastorem to jest akumulator z...
Jest ok. Żółty -> ? NA tym przewodzie masz napięcie jak ma pracować na benzynie . Tu można podłączyć pompę paliwa jeżeli jest to auta z gaźnikiem. ? -> Filoletowy/Pomarańczowy?? Tu wpinasz się w instalację wtryskiwaczy benzyny. Chodzi o to by odłączyć wtryskiwacze benzyny przy pracy na LPG. Przecinasz plusa idącego na wszystkie wtryskiwacze (powinien...
hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania 1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń....
Napięcie jest cały czas a do drugiego zacisku jest minus z przerywacza i jak styk przerywacza się rozwiera wtedy indukuje się wysokie napięcie.
Dzis samochód stanął mi na drodze. Okazało się że nie ma iskry na cewce WN. Podejrzewam moduł w aparacie zapłonowym, cewka w aparacie jest ok, 800 om. Wykręciłem aparat i kręcąc go wtrysk podaje paliwo a iskry nie ma. Czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić ten moduł ? Gdy podam bezpośrednio minus na cewkę, iskra jest.
Nieeeee!!! Masz generować przerywany sygnał minusa na środkowym pinie wtyczki. I zobaczyć czy jest iskra na przewodzie który idzie z cewki na rozdzielacz zapłonu. Wiesz co lepiej oddaj samochód do fachowca bo czuje że nie ograniesz tematu.
Siema! Po pierwsze to tak: brak iskry na świecach a w kostkach przy cewkach jest 12V. Jak sparwdze czy impuls wychodzi z ECU do cewki zapłonowej? Podpinalem miernik jak na zdjęciu. Plus do plusa minus do minusa i było około 12v Teraz szukam opisu jak podpiąć żarówkę testową żeby sprawdzić czy przy kręceniu idzie impuls z ECU. Żółto-zielony wydaje się...
Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane Chylę czoła! Po wypreparowaniu samej cewki, łącznie ze zdjęciem fajki, i połączenia jej razem z kondensatorem, a następnie zasileniu jej z zasilacza laboratoryjnego (minus na mase), ktorego plus chwilowo przytykany jest do wyjscia NN cewki jest iskra nawet przy zasilaniu napieciem...
1 cewka zapłonowa 15 zasilanie (plus) 31 masa (minus) G sygnał z impulsatora nie rozumiem dlaczego twierdzisz że 31 i G są zwarte - to nie miałoby prawa wygenerować żadnej iskry podłącz impulsator jednym końcem do masy a drugi daj na G jeśli efekty nie będą zadowalające zamień miejscami przewody od impulsatora a jeśli nadal będzie nie tak tzn że w ten...
Zapytam tak - czy są jakieś problemy z tym autem oprócz tego że jak ręką zatkasz dolot to jest brak reakcji? Jeżeli oprócz tego że jest olej na świecy nie ma żadnych innych objawów to zostaw to lewe powietrze (które jest wedle ciebie) w spokoju bo z autem jest wszystko ok. Druga sprawa jest taka - nie rób zagadek tylko pokaż co jest u ciebie w aucie....
Masy idące do sterownika silnika sa w 100% dobre, sprawdzałem pod obciążeniem dla większej pewności. Czujniki (według schematu) nie mają połączenia bezpośrednio do masy... Włącznik pedału hamulca ma +12V po stacyjce a minus ze sterownika silnika. Sonda lambda +12V z przekaźnika pompy paliwa a minus również ze sterownika silnika. Elektrozawór z węglem...
Ja kiedyś w mojej maździe ( diesel ) słyszałem delikatny świst w głośnikach przy zwiększaniu obrtów . Pomgła cewka zapłonowa z fiata 125 . Napięcie przechodziło przez te dwa nagwintowane konektory . Jedyny minus to to ,że niekiedy mnie kopnęło przy wysiadaniu z auta .
Witam mam podobny problem i pozwoliłem sobie odgrzebać starego kotleta ;] objawy: -brak iskry -brak podawania paliwa podmieniałem ze sprawnego auta: - aparat zapłonowy (ten duży z modułem wewnątrz) - cewka Napiecie na cewkę zapłonową dociera i gdy podaje na drugi pin minus to iskra się pojawia. Podłączając multimetr pod impulsator w jednym jak i drugim...
minus cewki bezpiecznik cewki zapłonowej naprawa cewki zapłonowej
przetwornica miernik gniazda radia samochodowego zegar webasto
zegar astronomiczny zegar astronomiczny
Oporność czujnika 17800628 w ekspresie Saeco Trzeszczenie dźwięku w wyjściu słuchawkowym – Realtek, Cirrus Logic, naprawa gniazda jack, potencjometr