czy nóżkę 1 (input) mogę podłączyć bezpośrednio pod obrotomierz? (minus cewki zapłonowej). Fig23 PDF -dzielnik2/3
Napewno masz błąd przy przerywaczu, powinien pracować na minusie cewki zapłonowej, bo usmażysz instalacje jak zatrzyma się w pozycji zamkniętej.
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Żółty do elektrozaworu benzynowego, brązowy do minusa cewki zapłonowej, czerwony do plusa cewki zapłonowej, niebieski do elektrozaworu gazowego i cewki na reduktorze, biały do wskazania od zbiornika gazowego, czarny masa.
w zwykłym obrotomierzu sygnał bierzesz z minusa cewki zapłonowej -kabel zielony i odpowiedz 2 zegary LCD-digital to wieksza zabawa i to tylko dla dobrego elektryka + odpowiednie koszty wiec nie polecam
Mam zamiar zamontować gaz kme diego w focusie 1,6 2000 r . Czytałem o gazie w fordzie - pomijam ten temat. Chodzi mi o podłączenie impulsów obrotów z minusa cewki zapłonowej. Są tam 3 przewody zielony , czarno -czerwony , czarny. Do którego mam się podpiąć.
Ten kabel powinien być podłączony do minusa cewki zapłonowej (kabel brązowy w wiekszości dostepnych na rynku centralek). Jeżeli centralka jest uszkodzona może obciążać sygnał na tym kablu i silnik bedzie kepsko pracował. Nie ma znaczenia na ktorym kablu. To tylko informacja dla centralki czy silnik pracuje i czy mozna otworzyć zawór gazu. Pozdrawiam.
Witam Samochód: Ford Mondeo 1.8 V16 rcznik 95 Mam pytanko: Gdzie podłączyć wejście komputera gazowego na którym ma być podawany sygnał obrotów Znalazłem informacje że należy podłączyć do minusa cewki zapłonowej lub z czujnika Halla, czy ktoś wie który to przewód w cewce lub na czujniku Halla? Pozdrawiam
Potrzebny ci będzie obrotomierz który będzie zdolny działać z silnikiem 1 cylindrowym. Podłączenie jest proste - 1 kabelek plus, drugi minus, trzeci (sygnałowy) z cewki zapłonowej (w przypadku 2 suwa niewiem skąd bierze się sygnał, ale napewno ktoś z elki Ci podpowie). Najtrudniej będzie go zamontować ponieważ niemoże on zabardzo przeszkadzać, a także...
Wystarczy odpowiedni układ wejściowy zbudowany na ne555 a pozniej tranzystory z potencjometrami do ustalenia progu załączania shift-lighta czy innych urządzeń -układ podłącza się na minus cewki zapłonowej. Kolejna prosta metoda to nawinięcie drutu na kabel wysokiego napięcia, wyprostowaniu tego napięcia zmniejszenia tętnień za pomocą prostego filtru...
Witam -jezeli masz benzynkę to obrotomierz jest podłączyc bardzo prosto , a zegarek LCD. w liczniku jest zasilany napięciem stałym z akumulatora. najpierw sprawdz czy masz dobre wszystkie bezpieczniki, jak masz dobre to wyjmij licznik i zobacz która sciezka jest "+" a która "-" i podłącz napiecie a obrotomierz potrzebuje trzy przewody do działania(+...
Rozumiem, że wcześniej wejście sygnału obrotów miałeś podpięte pod minus cewki zapłonowej. Podpytuje bo ja mam troszkę inny problem tzn. telepie mi silnikiem w mojej Feli 1.3 MPI na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ( tak jakby nie było ssania), wszyscy twierdzili, że to czujnik temperatury cieczy no i go wymieniłem i nadal jest tak samo, może właśnie...
Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki...
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
Przemyślałem trochę temat i doszedłem do tego że źle zrozumiałem tłumaczenie - nie chodzi o cewkę na kablu zapłonowym tylko o minus z cewki zapłonowej auta. Co masz na myśli mówiąc o zabezpieczeniu ? Bezpiecznik na wyjściu ? Jeśli chodzi o elektronikę to jestem naprawdę zielony w tym temacie. Wiem że V-out ma iść na kanał w Jacku a GND na masę w Jacku...
ja nadal upieram się żebyś kupił sobie zwykły przełącznik gaz/benzyna jak z linku allegro i a to wywalił, ale jak tak straszliwie chcesz to możesz to podłączyć tak: tpsa lepiej nie podłączaj do tego gazokomputerka, bo to wpływa na odczyt pozycji dla komputera benzynowego (nie powinno, a jednak wpływa) i wolne obroty falują albo są w ogóle za wysokie...
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Witam Zastanawiam się nad zakupem tego miernika, http://www.uni-trend.com/UT60B.html więc proszę o opinie na jego temat (wszystkie za i przeciw). Potrzebny mi będzie głównie do szeroko rozumianych pomiarów instalacji samochodowych (tzn. pomiar czasów wtrysku, szukanie przewodu obrotów, przewodu minusa cewki zapłonowej i td.) zaczynam zajmować się montażem...
Impulsy z cewki zapłonowej z minusa
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
Ma być tak podłączony zapłon w 126p, plus po stacyjce do "plusa" cewki, z "minusa" cewki do śrubki od przerywacza w aparacie zapłonowym. Cewka ma być przykręcona do masy, może być do nadwozia. Ze środka cewki kabel WN do środka kopułki, z boków kopułki przewody WN do świec. Tak jak na tym rysunku: https://warsztatowiec.info/wp-content/up...
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
Niebieski kabel plus a minus do ramy. Na cewce powiny byc oznaczenia.
Ten układzik to zwykły przełącznik, któru będzie podawał napięcie na cewkę WN a zniej na świece. DOŚWIADCZENIE: Wymontować cewkę (powielacz) i świecę, podłączyć cewkę przewodem WN do świecy, gwint świecy i obudowę do minusa a nawejście zasilania cewki dotykać plus oczywiście 12V i jednocześnie obserwować przerwę świecy.
Nr. 1 podłączasz do cewki zapłonowej, plus i minus wiadomo. Pozdrawiam.
Witam potrzebuje pomocy . Mam moduł zapłonowy od jakiegoś chińczyka qad po Angielsku opis wtyczki 8 pin , nie jestem pewny czy dobrze rozumiem co do czego ,opis wygląda tak. Null zero Null zero battery akumulator Ground ziemia Ground ziemia Iginition zapłon Trigger+ ? Trigger - ? moduł musi mieć podłączone zasilanie masę ,impuls do cewki zapłonowej...
Skoro zmieniłeś to Blitz też był podpięty do cewki. Sprawdź w którym miejscu było podłączenie i wepnij się w nie. Dla przypomnienia.. od Blitza przewód szary, a teraz cytat z instrukcji podłączenia:"Przewód szary musi być podłączony do sygnału impulsowego o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotów silnika. Może być to sygnał fali kwadratowej...
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju-rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod-nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto momentami chodzi na...
Mam pytanko odnośnie tematu. Podłączam w focusie 1,6 gaz z którego kabla cewki zapłonowej mam podłączyć minus?
Miernikiem uniwersalnym ,minus pod akumulator A plus do kostki gdzie wpina się cewke
SL 450 problem z iskrą, a jej brak. Wymieniona cewka, ale nic nie pomogło. Aparat zapłonowy wyczyszczony. Do cewki jest zasilanie 12 V, a na minusie 5 V. Po odłączeniu kabla masowego jest 12 V, a po ponownym podłączeniu jest 5 V. Przerywacz sprawdzony, kondensator odłączony, masa dodatkowa na silnik zrobiona, a problem jest nadal. Pomocy!
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju-rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod-nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto momentami chodzi na...
Jedno co mnie dziwi: na cewce zapłonowej jest plus i minus, a na oby dwóch kablach jest +. Paliwo leci tylko iskry nie ma. Pozdrawiam forumowiczów. Proszę o rady Spróbuj zapuszczać i mierz czy jest plus i minus.
Witam. Poradziłem sobie z autkiem. Duże Dzieki "ARTURARTUR" dużo pomogłeś. Rezystancja właściwa czujnika to 970 om. Żadne tam stykistacyjki czy masa niewłaściwa. Po wyciągnięciu czujnika po prostu wziąłem go i podrzałem go suszarką do włosów aż był bardzo gorący. Objaw był taki ze oporność czujnika w miarę podgrzewania rosła ąż do nieskończoności czyli...
Za zwyczaj samochód odpala na benzynie, więc być może znikło zasilanie tam, skąd je sobie gazownicy wzięli, np z cewki zapłonowej. Ogólnie jak coś jest martwe, to się bierze woltomierz (lub żarówkę) i sprawdza czy zasilanie dochodzi do sterownika, plus i minus.
Robisz straszne zamieszanie. Musisz oddzielić od siebie dwie ew. usterki! Tzn. brak stabilnej pracy na biegu jałowym od braku ładowania. Jak sugerował Błażej, obwody instalacji są w pewien sposób niezależne. Mozna je rozdzielić tak aby jeden nie wpływał na pozostałe. Podstawą jest sprawny aku!!! Mam podejrzenia, ze twój sprawny nie jest. Naładuj go...
Witam, pytanie jak w temacie, posiadam zasilacz 0-30V 3A Cewkę zapłonową na 12V od Fiata 126. Podłączam plus do plusa, minus do minusa, przełącznikiem przerywam obwód masy i dotykająć obudowy cewki i końca przewodu zapłonowego który jest podpięty nie czuje napięcia takiego jak kiedyś mnie klepnęło podczas pracy na silniku samochodu. Delikatne cyknięcie...
Żeby żarówka zaświeciła to musi być podłączona do plusa i minusa akumulatora. Odłączasz akumulator, wypinasz złączę sterownika silnika, wypinasz wtyczkę cewki. Podajesz plusa na styk 57 wtyczki sterownika silnika i minus na styk 71 wtyczki sterownika silnika. Podpinasz żarówkę pod styk 1 i 3 wtyczki cewki zapłonowej. Żarówka ma świecić, możesz też w...
Jeżeli auto ma komputer to można z niego wybrać impulsy do obrotomierza.Pamiętaj że komp steruje minusem. Normalnie to nie ze świecy impulsy a z cewki zapłonowej. Nara.
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 instalacja gazowa kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju - rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod - nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto...
no założyłem diodę i kinol nic nie pokazuje (ciemnota kompletna) w szyjce kineskopu żarzy się na pomarańczowo podejżśewam uskodzenie diody (używałem ją wcześniej do prostowania napięcia z cewki zapłonowej)
cewka która siedziała w instalacji AC zadziała w instalacji DC Tak zadziała czujnik położenia wału wychodzi z niego dwa przewody gdzie podłaczyc drugi do masy(minus aku) z cewki zapłonowej tez dwa zielony i czarny który gdzie zielona masa (-aku), czarny do CDI
Bardzo dziękuje za odpowiedź. Zasadę działania znam, jeżdżę tymi pojazdami już 13 lat. Po prostu pojawiły się pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem:) Uzwojenie wtórne i pierwotne są mi znane, tak samo ich oporności i diagnozowanie. Napisałeś, że po każdym nawinięciu zwoi(nazwijmy to "serią" czyli nawinięciem całej powierzchni od lewej do prawej...
Na początek sprawdź czy, po przekręceniu stacyjki, jest plus na bezpiecznikach (cztery obok siebie). Jeżeli nie będzie to sprawdź bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika. jeżeli wszystko będzie ok to... Ten przekaźnik (starting circuit cut off relay) o którym piszesz to jest "zabezpieczenie". musisz sprawdzić czujnik poziomu oleju- czyli czy dochodzi...
witam posiadam obrotomierz od toyota celica rocznik '84 (benzyna oczywiście), zapłon elektroniczny. potrzebuję podłaćzyć to do innej toyoty z zapłonem bez cewki zapłonowej. oznaczenia podłączeń na obroromierzu: ground, ign+, ign-. dwa pierwsze wiem co znaczą, ale gdzie mam szukać ign-. jak rozumiem oznacza to minus zapłonu. skąd ten impuls wytrzasnąć??...
Zmienia, bo w przypadku cewki nie jest to zadanie trywialne. Przy współczesnych cewkach kontrolowany jest czas i prąd ładowania, pomijam już taki drobiazg, że cewki w samochodach z "minusem na masie" są sterowane właśnie od strony masy.
Kilka uwag : do cewki trzeba użyć kabla WN a gwint świecy do masy, bo to co zrobiłeś prosi się o pieszczoty. Wtyczka od instalacji musi być podpięta. Plus diody podłączasz do plusa akumulatora a do podanych węzłów dajesz minus diody. Dioda oczywiście musi w szeregu posiadać rezystor bo się zjara. Próby możesz robić niezależnie.
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
-C.Z idzie do minusa cewki, drugi zacisk cewki podłączasz do plusa.
Tworzy się pętla masy. Prąd silnika wciągarki płynie przez ramę, a ta jest najczęściej połączona z akumulatorem poprzez wiązkę instalacji elektrycznej. W tym przypadku masa instalacji jest podłączona do ramy w miejscu cewki WN, lub jest to przypadek że cewka WN przewód masowy podłączony z rdzeniem przykręconym od masy. Z tego co widzę, bieguny silnika...
Jest ok. Żółty -> ? NA tym przewodzie masz napięcie jak ma pracować na benzynie . Tu można podłączyć pompę paliwa jeżeli jest to auta z gaźnikiem. ? -> Filoletowy/Pomarańczowy?? Tu wpinasz się w instalację wtryskiwaczy benzyny. Chodzi o to by odłączyć wtryskiwacze benzyny przy pracy na LPG. Przecinasz plusa idącego na wszystkie wtryskiwacze (powinien...
(at)BartekkkM1 Bo ten schemat narysował jakiś idiota. Obwód wysokiego napięcia - środkowy kabel kopułki do cewki, oba pozostałe na świece. Do cewki - plus z akumulatora, minus do przerywacza (śruba izolowana na korpusie aparatu zapłonowego. Połączyć masy - obudowa silnika z minus akumulatora !
Jak masz motocykl dwu cylindrowy to musisz zastosować 2 takie układy zapłonowe.Mogą to być radzieckie układy zapłonowe Elektronika 6..Sterowanie jest przez przerywacze mechaniczne.Jest to urządzenie tyrystorowe,przetwornica o napięciu wyjściowym około 400V ładuje kondesator i napięcie jest podawane na tyrystor który podaje napięcie na cewkę.Iskra jest...
Ta cewka nie ma modułu zapłonowego.Podłącza się tak jak Ci Błażej powiedział,tylko że te minusy(skrajne) to powinny być sygnały z modułu zapłonowego.Te cewki najczęściej się przepalają w taki fajny sposób,że nie ma iskry na 1 i 3 a na 2 i 4 jest,lub odwrotnie.Kiedyś zrobiłem z dwóch przepalonych "jedną"sprawną.trochę dziwnie to wyglądało,ale działało:D
Ok, taki mam zamiar tylko na dworze na razie jest na minusie tęperatura i wszystko jest kruche, ale jak będzie ok, to gdzie dalej szukać czytałem, że naprawiają ECU co może być przyczyną wadliwego działania zapłonu w tym ECU ? zassałem z tego linku [url=]https://www.elektroda.pl/rtvforum/... schemat elektryczny, który plik odpowiada...
Ten przekaźnik o którym piszesz steruje dwoma obwodami. Są dwa bezpieczniki jeden jest od obwodu zasilającego 110 pin ECU, czujnik wałka rozrządu, czujnik wału korbowego i przepływomierz, a drugi silnik krokowy, zawór recyrkulacji spalin, włącznik biegu jałowego i cewki zapłonowe. Czy ECU wystawia minus do sterowania przekaźnika ? Jeśli tak to brakuje...
Cewka zostaje , i jeśli masz obok cewki 3 pinową końcówkę mocy to też zostaw , moduł zapłonowy będzie miał lżej . Jeśli dobrze pamiętam to ten trzypinowy moduł sterowany jest plusem a ten moduł od golfa steruje minusem... jeśli dobrze pamiętam
Posiadam punto2 1.2 v8 z 2001 r.Kontrolka chek się świeci np. kilka dni i gaśnie.PO jednym lub dwóch dniach ponownie się zapala.Silnik pracuje równo, samochód nie traci na mocy.Jedyny minus to po pierwszym odpaleni czasami gaśnie.Przewody i świece zapłonowe wymienione, cewki zapłonowe ok.Jeżeli ktoś wie co jest tego przyczyną to proszę o pomoc.
Co to jest to kluczowanie cewki, czyli minus? z cewki wychodzi jeszcze jeden wtyk który spina się z czujnikiem wałka rozrządu, nie wiem do czego on ma zastosowanie. Ale powiedzmy że robię otwór w kopułce na 4mm śrubkę to wtedy ta śrubka musi się jakoś łączyć w środku w kopułce z przewodem zasilającym palec,tak? czy jeśli będzie tak połączone to wtedy...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Chciałbym przedstawić moją kolejna konstrukcję, mam nadzieję że się spodoba. https://obrazki.elektroda.pl/3029168300_... Potrzebowałem pilnie pastuch - elektryzator ale ceny na alledrogo nie zachęcały (powyżej 200zł). Znalazłem kilkanaście projektów ale większość troche skomplikowana i wymagane specjalne transformatory. Było też kilka...
Siema! Po pierwsze to tak: brak iskry na świecach a w kostkach przy cewkach jest 12V. Jak sparwdze czy impuls wychodzi z ECU do cewki zapłonowej? Podpinalem miernik jak na zdjęciu. Plus do plusa minus do minusa i było około 12v Teraz szukam opisu jak podpiąć żarówkę testową żeby sprawdzić czy przy kręceniu idzie impuls z ECU. Żółto-zielony wydaje się...
31 to jest minus, 15 to plus po stacyjce, 1 to sygnał z cewki lub modułu zapłonowego (nie jestem pewien w tej chwili), 0.3 i 1.8 to sygnały z czujników ciśnienia oleju dla brzęczyka sygnalizacji zaniku ciśnienia, MFA jest związany z komputerem pokładowym (niektóre wersje liczników go posiadają), A to nie wiem od czego.
Hej Mam Pare pytań jak zwykle. 1>TELEMACH W silniku przedstawionym przez Ciebie, Takie można kupić na allegro za ok 200 zł. Ale brak tam jest obudowy sprzę gła odśrodkowego "dzwonka" gdzie taki dostać? 2> Tak się składa że przypomniałem sobie, że mam uszkodzony silnik od KOSA SPALINOWA MAKITA DBC 300 .TRoche mało mocy ma seryjnie.Ale chyba na początek...
Robert_ck napisał: Pozatym kondensator będzie trzeba dobrać doświadczalnie bo nie znasz mocy tej cewki zapłonowej, a czas róznież zależy od częstotliwości. wystarczy zmierzyć Ampery pobierane z zasilacza, minus straty na sprawności Trzeba zmierzyć ampery pobierane przez cewke i zmierzyć napięcie wyjściwe pozatym trzeba wziąć pod uwage straty i częstotliwość...
Witam wszystkich, Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu oznaczeń na uniwersalnym module zapłonowym. C- minus z cewki B- plus z cewki W- czujnik halla G- czujnik halla Montuję moduł zapłonowy 03SKV905, ale nie mogę nigdzie wyszukać opisu pinów https://obrazki.elektroda.pl/3607622200_...
Trzypinowa-skrajny plus, środkowy impulsy sterujace, drugi skrajny minus.
zakładałem do uno1.0 ale wydajemi się, że nie ma dużych różnic. podłączyłem minus na mase plus za bezpiecznik któy dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki i sygnałowy do jednego przewodu dochodzącego do cewki zapłonowej. idą tam 4 kable nn a trzeba się wpiąć w 2 tylko problem jak znajdziesz z której strony. jak pomylisz to nic nie powinno się stać...
Też wtrącę swoje 3 grosze , kolega 5W i koczis macie racje. Ten schemat musi działać a ten skomplikowany wynalazek na tyrystorach to jakiś niesmaczny żart. Magazynowanie ładunku w kondensatorach , masy itd. , czytam i oczom nie wierzę jak można zabierać głos nie mając na dany temat zielonego pojęcia. Jednym wielkim kondenastorem to jest akumulator z...
Nieeeee!!! Masz generować przerywany sygnał minusa na środkowym pinie wtyczki. I zobaczyć czy jest iskra na przewodzie który idzie z cewki na rozdzielacz zapłonu. Wiesz co lepiej oddaj samochód do fachowca bo czuje że nie ograniesz tematu.
Nie no na Elpigaz nie zmieniaj jesli wogole to jak radzi kolega wsadz Bingo. Przelaczanie moze tez byc wina słabego sygnału predkosci obrotowej,czyli minusa na cewce/aparacie zapłonowym.
Witam, auto jak w temacie escort z 95-tego ubiegłego wieku. Scenariusz standardowy zgaszony już nie zapalił. Auto z racji wieku i bolączek tego modelu ma skrzynkę bezpiecznikowo bardzo mocno po "klejoną" to już chyba 3 raz kiedy ja sam coś tam przepinam i "łatam" zaczęło się x lat temu od dmuchawy potem zasilanie cewki przerobiłem na przekaznik i prąd...
Witam mam podobny problem z silnikiem X18XE1. Silnik nie odpala iw Ecu mam jedynie aktywny błąd : P0110 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego. Nie ma w ogóle iskry.Po odłączeniu kostki od cewki "modułu zapłonowego" w komputerze nie wyskakuje żaden błąd odnośnie cewki. Przekaźniki pompy paliwa działa-świece zalewa. pod okrągłym brązowym złączem,...
Jeśli chodzi Ci o przewód który łączy platynki z Cewką to powinno być raz 0 a raz 12 minus spadek na rezystancji cewki i przewodzie rezystancyjnym. Jeśli chodzi o długość to może być różna w zależnośći od zastosowanego przekroju.
http://img222.imageshack.us/img222/2397/... http://img222.imageshack.us/img222/bezty... Czy tak ma to być podpiete ?? add. Ok juz wiem zielony z modułu ma byc zamieniony z zielonym minusem , na rysunku jest błąd... Chce sie jeszcxze upewnic czy minus zielony z cewki moge podpiąc do masy ?
(at)m789 Kapitalne zdjęcie :D :idea: . Wynika z niego, ze ten pojazd nie miał jeszcze zapłonu elektronicznego, a zwykły przerywacz . Ten ostatni nieszczęsny czarny przewód idzie najprawdopodobniej do obrotomierza. Jak pisałem jest rezystor rozruchu także :D Do dzieła zatem Kolego - trzy czarne razem do minusa cewki, czerwony do jej plusa. Kabel WN...
witam mam 2 motory marki cagiva 350 i problem jest w tym ze w jednym nie ma modułu zapłonowego firmy Kokusan, czy jest szansa podebrać coś innego. Układ wygląda tak, są 2 cewki jedna to halla a 2 to nie wiem wyjscie na mase jeden na cewke i jeden do gaszenia minusem. Macie moze jakis propozycje
Nie można stosować "jakieś" czujniki! Aby odpowiedzieć na pytanie jak podłączać, trzeba mieć informacje co chcesz podłączyć! Dam odpowiedź jak ty dasz mi datasheet "jakiegoś czujnika". Na razi można napisać, że: H+ to zasilanie czujnika IN to wyjście czujnika WY to jedno ze złączy cewki zapłonowej. Do drugiego podłączamy +12V po stacyjce GND to masa...
Problem jest bardzo podobny do tego u Slawka J. Po wyłączeniu i ponowynm uruchomieniu silnika sytuacja się poprawia - przynajmniej na jakiś czas. Kłopot jest w tym, że nie moge uzyskać żadnych kodów błyskowych na żadnym z przewodów koło cewki.Sprawdzę jeszcze czy to napewno właściwe przewody. Jako nowy na forum (ale znający temat)wtrącę swe 3 grosze...
Witam Dzięki za odpowiedzi, sugestia kolegi Doktorr ,że przekaźnik załącza się przy starcie pomogła, przekaźnik działa, pozostała kwestia cewki zapłonowej na moim schemacie dochodzi plus z 15 po wł. zapłonu, minus i dwa sterujące, a faktycznie mam 6-ć przewodów i zasilanie zaczyna dochodzić dopiero przy rozruchu, cewkę sprawdziłem, wykręciłem wpiąłem...
W mojej Astrze jest cewka zespolona, schemacik najprawdopodobniej analogiczny do tego (z podpunktu "Jednoiskrowe cewki zapłonowe"): https://www.hella.com/techworld/pl/Techn... Mam diabelski pomysł na sprawdzenie takiej cewki poza samochodem! Dajcie znać czy ma to sens (oczywiście zmierzenie...
Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane Chylę czoła! Po wypreparowaniu samej cewki, łącznie ze zdjęciem fajki, i połączenia jej razem z kondensatorem, a następnie zasileniu jej z zasilacza laboratoryjnego (minus na mase), ktorego plus chwilowo przytykany jest do wyjscia NN cewki jest iskra nawet przy zasilaniu napieciem...
Zrób więcej fotek bo nie widzę jak jest podłączone. Mam wrażenie, że masz źle spięte cewki. Z tego co pamiętam to jedna cewka była zapłonowa a 2 szły na światła. Zrób jeszcze foto cewki WN. Proszę oto zdjęcia.Prawy kabelek przy cewce to chyba minus ponieważ ma jeden boczny kabelek do śrubki.A i sprawdzałem cewkę WN za pomocą baterii 9v iskra jest na...
dzieki ,własnie porównałem moją płytke z rysunkiem" zielony" biegniedo diody c7v5 po drodze" muskając" 3 rezystory . jest jeszcze u mnie czarny który "załapuje 2 rezystory . myśle że jest to podyktowane tym że ten obrotomierz jest z 197x roku i mógł być stosowany w dwusuwach a także z "+" na masie.brak u mnie płytki która przełącza .bardzo podobny jest...
Nabyłem ostatnio na pchlim targu miernik jak w temacie: https://obrazki.elektroda.pl/7619975300_... Miernik okazał się sprawny, mierzy: napięcia, prąd, rezystancję, pojemność kondensatora , obroty. :D Posiada funkcję sprawdzenia cewki zapłonowej- po długości iskry, ale tu mam problem. Nie było iskry na iskierniku, po podłączeniu cewki....
Witam nie moge sobie poradzić z podłączeniem obrotomierza w uno (ostatni rocznik) jest tam cewka bezrozdzielaczowa bezpośrednio z niej wychodzą przewody WN na świece a do cewki są doprowadzone 3 przewody jeden + i 2 - mierzone względem masy samochodu obrotomierz jest uniwersalny i można go wysterować zarówno do plusa cewki jak i minusa ale podłączony...
Kiedyś w Fiacie 125 zainstalowałem zwykły tani hebelek przy akumulatorze od strony masy. Jeden zacisk przykręcony do karoserii a do drugiego przewód z minusa akumulatora. Po zaparkowaniu samochodu wyjmowałem z niego kluczyk i zabierałem ze sobą. W samochodzie pozostawiałem aktywny alarm zasilany z tegoż akumulatora. W okresie ok 5 lat kradziono/okradano...
witam jestem tu nowy i nie wiem czy dodałem dobrze post wcześniej znalazłem kilka postów odnośnie iskry w seacie ale nie doczytałem się nigdzie konkretnej odpowiedzi. Mój samochód wcześniej już miał problemy z odpalaniem trzeba było długo kręcić żeby załapał i jak był zimny to czasami potrafił szarpnąć. Teraz samochodu wcale nie mogłem odpalić i doszedłem...
Szkoda nerwów . Jak nie masz pojęcia co robisz , to podjedź do sklepu , kup cewkę zgodną z napięciem instalacji , świecę , krzywkę , kondensator i przerywacz - plus na cewkę minus do przerywacza (zaciski oznaczone) - ustaw zapłon i śmigaj . Masz drugą opcję , poczytaj i poznaj zasadę działania poszczególnych elementów i je sprawdź . Kiedyś cewki zapłonowe...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Minus na cewki jest podłączony bezpośrednio do masy. Cewki są sterowane z ECM a może modułu zapłonowego nie mam pojęcia.... dwoma przewodami napięcie na nich wzrasta wraz z obrotami . Nie wiem do końca co to jest za sygnał. A to 12v na cewki nie jest podłaczone bezpośrednio pod stacyjkę. Nie wiem dokładnie gdzie nie mam schematu instalacji. To co robiłem...
Cewka dostaje po stacyjce plus zasilania i aby działała jak trzeba to musi dostać też minus tzw masę a dostaje ją od przerywacza Bzdura. WSK-125 nie ma bateryjnego zapłonu. To magneto-iskiernik. Piszczkiem tego nie sprawdzisz. Uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej mam małą oporność i zawsze piszczek miernika będzie piszczał. Podłącz do przewodu gaszenia...
Generalnie to wygląda na to że łapiesz zakłócenia z aparatu zapłonowego. Nieprawda. Bo : Niestety gdy odpalę silnik potrafi kierunkowskaz na chwilkę sam włączyć. Efekt dzieje się tylko gdy włączone jest oświetlenie. Bez oświetlenia kierunkowskazy mrugają poprawnie. No chyba, że autor tematu coś źle przekazuje informacje. Jeszcze raz. Czy samo odpalenie...
Parownik mam At-07 śmiga aż miło, u mnie (ktoś) wziął plusa z cewki gdzie + jest po zapłonie, plus jest na wtryskiwaczu jak przekręcę kluczyk minusem steruje ECU, aparat zapłonowy. Dziś się bawiłem trochę z tym sprawdzałem napięcia niby na module zapłonowym wszystko jest git jedyne co mnie martwi to że na wtyczce https://obrazki.elektroda.pl/1533957400_...
Witam. Kupiłem nie dawno silnik syreny 102 2cylindrowy własnie do motopompy po5 i miało wszystko byc ok, ale nie było iskry wiec odkręciłem cały dekiel od zapłonu i dostałem ogromnego ździwienia. Oryginalnie powinno być tam magneto i 2 cewki takie jak w wsk 125, ale sa 2 cewki butelkowe bez magneta i troche kabli, wiec domysliłem sie ze jest to zrobione...
Witam, w Punto II (2000r.) z silnikiem 1,2 8V od kilku tygodni zdarzają się problemy z silnikiem. Po rozruchu czasami zapalała się kontrolka "check engine" oraz silnik pracował bardzo nierówno (tak jakby nie na wszystkie cylindry). Problem znikał po mocniejszym dodaniu gazu. Od kilku dni niestety już to nie pomaga i ciągle pracuje na 2 cylindrach. Standardowy...
Piszesz że malowałeś różne rzeczy, ale czy pozostawiłeś niektóre elementy ramy niepomalowane? Tak jak i silnika? Silnik sam w sobie, jego obudowa to "kabel minus". Silnik dotykając niepomalowanej ramy przekazuje ten "minus" na resztę instalacji. Jeśli pomalowałeś silnik, ramę i resztę rzeczy, olałeś te punkty gdzie przykręca się przewody do ramy, to...
Witam. Cewka zapłonowa w tym modelu nie współpracuje z masą silnika - jest sterowana minusem ze sterownika silnika, a plus ma na stałe z głównego przekaźnika (zobacz schemat). http://obrazki.elektroda.pl/5901023100_1... 11 to cewka - pin_4 plus z przekaźnika - ZG3 i ZH3 sterowanie ze sterownika na pin 1 i 2 cewki. Pomiar oporności cewki jest...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
minus cewki szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej
przetwornica power inverter alarm krańcówka dioda piekarnik elektryczny termostat
zgrzewanie ogniw zgrzewanie ogniw
Integracja przepływomierza YF-S201 z Tasmota Genset - Agregat prądotwórczy: Budowa i Zastosowanie