15W40 to olej mineralny. http://www.126fan.pl/www/oleje.htm
W stosunku do olejów krąży wiele mitów, niedopowiedzeń i może nawet celowych legend będących wynikiem działania marketingowców. Lepkość: 10W i 15W różni się tylko lepkością i płynnością w ujemnych temperaturach. Oba oleje mają taką samą lepkość przy wysokich temperaturach (40) więc spalanie się nie zmieni. Możesz wlać 5W-40, to będziesz miał łatwiejszy...
Oleju pewnie wchodzi ok 4l (tyle wchodzi do silników 1,8 i 2,0). Natomiast co do oleju mineralnego to zawsze możesz go wlać, ale jest to bez sensu jeśli silnik pracował na synetyku i nie brał dużo oleju. Po prostu szkoda silnika, bo syntetyk i półsyntetyk mają dużo lepsze właściwości od olejów mineralnych, lepiej smarują elementy silnika, stawiają mniejszy...
Witam. Jeśli masz silnik mocy 55kW to świece NGK BPR5PS w zestawie V-Line6, a jesli 60kW to powinny być BPR6ES w zestawie V-Line2. Co do oleju zapewne usłyszysz wiele opini. Ja osobiście zmienił bym przynajmniej na 15W40 czyli na mineralny albo nawet na półsyntetyk bym sie pewnie pokusił 10W40. No chyba że oleju ubywa dużo w silniku to trzeba znaleźć...
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
czyli miałeś robiona kapę. Weź wlej teraz castrola minerała po przejechaniu 1000KM zrób wymianę oleju na pół syntetyk oczywiście z filtrem. I potem już normalnie wymieniasz olej i powinno by być git
Do kolegi Winiego: Zmiana oleju z półsyntetyka na półsyntetyk - bez problemu. Z mineralnego na półsyntetyk - bez problemu. Z mineralnego na syntetyk - jeśli w silniczku mineralny pozostawił dużo nagaru, grozi to zatarciem silnika, ponieważ syntetyk rozpuszcza ten osad. Z półsyntetyka na syntetyk - jeśli w silniku półsyntetyk nagaru nie pozostawiał to...
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
witam mam samochodzik opel vectra 2.0i 1991r przebieg 227500km jak go kupilem mial 205 zalalem castrol gtx magnatec półsyntetyk , no ale szybko stuknąłem 12tysiecy i musialem znów zmienic tym razem lotos polsyntetyk bo tanszy byl a mialem wtedy wyciek z uszczelki i nie mialem zamiaru marnowac drogiego castrola , teraz nastepna wymiana co wy na to by...
Czyli co mi radzicie zrobić?Dalej lac mineralny 15W40?
Więc tak zalałem castrolem GTX 10w40 półsyntetyk zaworki stukają dalej ale jakby mniej po osiągnięciu ok. 80-90 ale dalej na zimnym silniku klekota jak byk. Co polecacie dalej ?
mineralny olej leje się do silników które są na wykończeniu. Nigdy bym nie zalał mineralnego do mojego samochodu. Wlej półsyntetyk i kontroluj poziom oleju.
Mój castrol nie wiem do końca jak to jest z tymi olejami. Niektórzy piszą że to minerał ale na opakowaniu pisze synthetic technologi czyli co to pół syntetyk czy olej hydrokrakowany. Znalazłem Valvoline All Climate 10w40 pisze na opakowaniu synthetic technology a w opisie aukcji że to mineralny tylko jedni opisują go jako minerał a drudze że to półsyntetyk
Witam. Wiem, że się nie powinno, z tego co czytałem, ale mineralny to podobno najgorszy olej i powinno lać się go w ostateczności. Poprzedni właściciel takiego używał. Silnik to 1.0 z przebiegiem ok 100 tyś. Chodzi sprawnie i nic nie stuka (po wymianie rozrządu) i raczej nie gubi oleju, wstyd się przyznać, dawano nie sprawdzałem ;/ Czy powinienem, dalej...
Nie mam pojęcia, zależy gdzie się rozszczelni i co trzeba będzie wymienić. Ale tak naprawdę słyszałeś żeby komuś się rozszczelnił silnik po zmianie oleju z mineralnego na syntetyk czy półsyntetyk? Pomijając typowe gadanie że znajomemu znajomego itd. Ja nic takiego nie słyszałem. Oczywiście ryzyko istnieje, bo zdarzają się ludzie którzy zaczynają lać...
Witam. Niedługo czeka mnie wymiana oleju w mojej asterce i mam do Was pytanie. Na czytałem się na różnych forach bardzo wielu opinii i sam już nie wiem co zrobić, żeby było naj lepiej. Na początku miałem mineralny shell 15W40. Potem przy wymianie dałem półsyntetyk LOTOS 10W40. Przeczytałem, że to źle jak się przechodzi wyżej czyli z mineralnego na pół...
Nie polecam preparatów do płukania ... już po kilku takich eksperymentach widziałem co schodzi z olejem, i nie jest to o dziwo szlam z silnika tylko opiłki metalu z panewek i innych ruchomych częsci silnika. Silnik po takim płukaniu nie raz zaczynał klekotać jak stary diesel. Dobrą zasadą jest jeśli po zmianie oleju na dużo lepszy (mam tu na myśli syntetyk)...
Witam 1 sprawa to jakim olejem jest zalany teraz?? Jeżeli mineralnym to raczej bym odradzał ponieważ oleje syntetyczne i półsynetyczne mają właściwości czyszczące wiec po wlaniu oleju półsyntetyku do silnika który był zalany mineralnym mogło by spowodowac że np. stracił byś cisnienie w układzie smarowania chyba że bedziesz wymieniać wszystko na nowe....
Jak lejesz mineralny /15W40/ to już taki właśnie musisz lać. Olej Ci bierze i będzie brać wkońcu to już ma 240 tyś. km. Półsyntetyku nigdy nie wlewaj bo jest jeszcze rzadszy niż mneralny. Nie dość że bedzie Ci brał przy normalnym użytkowaniu to jeszcze możesz mieć wycieki. Mógłbyś spróbować oleju mineralnego /20W40/ ale tego już bym odradzał jest za...
No producent zaleca 10w40 no ale autko ma 20 lat i swój przebieg :) Jak napisałem wcześniej były pomieszane oleje raz mineralny raz półsyntetyk i pytam czy teraz kontynuować półsyntetyk czy wrócić na mineralny?
A jaki olej masz wlany ? Półsyntetyk czy mineralny ? I czy dzieje się tak tylko przy niskich temperaturach, czy cały czas ?
Teraz mam zalany w tylnym moście olej mineralny a jak będę chciał zmienić na olej półsyntetyk to czy będę musiał przepłukać tylny most tym olejem półsyntetycznym co będę wlewał czy od razu po spuszczeniu tego starego oleju mineralnego będę mógł nalać tego półsyntetyka? Proszę o szybką odpowiedź
Już pisałem że to nie mineralny tylko 10w40 półsyntetyk mobil diesel. Na razie wymieniłem wszystkie cienkie wężyki co dochodzą do zaworów bo były w fatalnym stanie ,klient twierdzi że jest na razie ok.
Przede wszystkim zmień olej na półsyntetyk. Z tym przegrzaniem na mineralu to pierwsze słyszę. Spokojnie możesz montować gaz. No dobrze,ale ponoć gdy był zalany mineralny to nie można przejść ponownie na półsyntetyk ze względu na to że mogą powstać nieszczelności. Dodano po 2 Ten silnik bez gazu nie jest wart by go wogóle odpalać- łasuch :) I tu masz...
JAka masz regulacje zaworow?Hydrauliczna czy plytkowa?Przy hydraulice uwazam,ze mineral szybciej wykonczy popychacze.Z reszta czytajac nawet to forum mozna dojsc do wniosku,ze mineralny jest nizszej klasy olejem i osadzaja sie dzieki niemu nagary.W zimie ciezsze odpalanie.A ile bierze CI tego oleju?JAk nie syntetyk to polsyntetyk. . Na śrubki się ustawia...
jak kopci na niebiesko to znaczy że olej przepala. Mógł zostać przegrzany, zaprowadź do mechanika niech sprawdzi, może uszczelniacze trzonków sparciały? albo po prostu kosmiczny przebieg a oleje syntetyk i półsyntetyk możesz mieszać gorzej mineralny z syntetykiem
Witam mam pytanie dwa tygodnie temu kupiłem forda mondeo mk3 2.0 tddi 2001r przebieg 189 tyś. ponoć oryginalny ale niema informacji jaki jest wlany olej w silniku i proszę was o pomoc bo nie wiem czy syntetyk czy półsyntetyk bo chyba nie mineralny
Z doświadczenia wiem że z zmianą oleju zawsze trzeba ostrożnie. Zawsze można zmienić olej z syntetyku na semisyntetyk. Z półsyntetyku na mineralny. Ale nigdy odwrotnie bo silnik nie pojeżdzi dłużej niż 1000 km. No to jakieś dziwne masz doświadczenie, ja w swoim poprzednim aucie zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk żeby w zimę nie mieć problemu z...
Witam kolego zmieniłeś olej z mineralnego na półsyntetyk podobno się tak nie robi,ja też tak zrobiłem po namowie kolegi i kontrolka nieraz pokazywała że nie ma smarowania powróciłem ma mineralny i jest ok.Jeżdżę B3 1.8 bezyna.Pozdrawiam
Witaj Napisz ile kilometrów ma na liczniku. Sądząc po roczniku 1999 to już leciwy samochodzik i ma dużo przejechane. Jeżeli ma 150 tyś. to możesz śmiało lać do niego 10w40 a powyżej 250 tyś 15w40. Półsyntetyk lub mineralny to olej do silników, które mają już zużyte elementy "trące". Mam samochód z Mitsubishi z 2012 roku i wlewam do niego olej 5w40 bez...
Może płukanka ma sens jednak mam obawy że wypłucze wszystkie osady i wówczas wszystko się rozszczelni, chociaż olej mineralny powinien z powrotem wszystko przywrócić. A co jest gęstsze? motodoktor 0.5l dolany do oleju w silniku (chyba jest półsyntetyk dawno nie wymieniany) czy wymiana oleju na mineralny? O boziu...
Do Fiata Seicento 900. W książce pisze olej mineralny 15w40, chociaz ten castrol wyczytałem na jednej stronie, że to półsyntetyk a na innej że minerał. Nie wiem czy to ten sam olej czy po prostu zmienili opakowanie, czy recepture oleju, od zawsze taki lałem, wiec jak zobaczyłem w sklepie białego castrola gtx 15w40 to zakupiłem. A tu inne Api. Co ciekawe...
Nie wiem co miałeś na myśli pisząc: A olej leje Shell 15W/40 bo dobrze oczyszcza i uszczelnia silnik. Chociaż nie wiem jak z innymi olejami ale shell ma taki system. Jaki to rodzaj oleju ? Syntetyk, mineralny a może półsyntetyk ? Co to za magiczny system wypisany na opakowaniu ? Syntetyki mają to do siebie, że nie ulegają rozkładowi jak mineralne, przez...
A propos mieszania olejów . Bierzemy np . cztery flaszki jednolitrowe olejów różnych firm o odpowiedniej i podobnej klasie API: Sx/Cx ( benzyna/diesel ) ,oprócz luxa i superola (czy ktoś jeszcze pamięta ) , mieszamy , i mamy bardzo dobry olej który powinien odpowiadać (smakować ) każdemu . Możemy też mieszać mineralny z półsyntetykiem i półsyntetyk...
Wiele osób twierdzi, że wlanie oleju mineralnego likwiduje również stuki popychaczy - niby gęstszy olej nie ścieka tak szybko do miski, co sprawia, że uruchomienie zimnego silnika jest cichsze. Oczywiście mnie o decybele podczas rozruchu nie chodzi. Bardziej o komfortowe warunki pracy silnika. Druga sprawa, olej mineralny zalecany jest przez mechaników...
po mojemu jakiś mobil półsyntetyk albo mineralny chociaż skłaniałbym się w kierunku mineralnego
Jaki olej stosować w samochodzie zasilanym LPG Standardowy, zgodny z normą przewidzianą przez producenta auta. Możesz pozostać przy aktualnym wyborze. Dodam, że możesz lekko wydłużyć wymiany-na lpg zjawisko czernienia i rozrzedzania go benzyną nie istnieje. Po za tym im dłużej na syntetyku, tym lepiej-nie słuchaj banałów o przechodzeniu na półsyntetyk...
A ja bez względu na olej mam ten szlam. Też nie mam zbyt krótkich tras, bo dziennie robię 50 km (po 25 w każdą stronę do pracy i z pracy) i przy takich mrozach nie ma bata. Może pełny syntetyk zachowałby się inaczej, ale mineralny i półsyntetyk są dość gęste.
przynajmniej na jakiś czas i jeszcze pytanie jakim olejem zalać silnik? Mineralny nie starczy , półsyntetyk tam ma być. I tak w gwoli rewanżu jak zdejmiesz dekiel to zrób zdjęcie i wklej nam na topic.
jesli nie wiesz jaki olej jest w silniku czy półsyntetyk czy mineralny to lepiej było by zalać mineralnym. Normalnie powinien być w takim aucie olej 10w40 Elf Competition czyli półsyntetyk. Ale kto wie czy jeżdzisz w ogóle na Elfie. szukaj naklejek kontrolnych, lub ulotek np. przyklejonych gdzieś na jakichś przewodach, gdzieś na kielichu amortyzatora,...
Przeszedłeś z ineralnego na półsyntetyk a to jeżeli autko duzo przejechało na mineralnym ( 200 -300 tkm) to zabojstwo dla silnika bo półsyntetyk zacznie go czyścić ze szlamu po minerlalnym i pozatyka kanałki. Nie napisałeś czy to benzyna czy diesel ale jak benzyna to wracaj na mineralny diesle takie zimany przechodza bezboleśnie.
Hej Po wymianie oleju ktoś musiał zostawić pod maską karteczkę informującą o tym co to za olej jak sie nazywa i przy jakim przebiegu był wymieniany. Tak więc olej to Q8. Na karteczce powinna być zawarta bardziej szczegółowa informacja mianowicie czy jest to olej 15w40, 10w40 ?? To musisz sprawdzić. Jeżeli to 15w40 to oznacza że jest to olej mineralny...
Witam Nie dawno kupiłem fiacika o którym mowa w tytule i chciałby się doradzić jaki najlepiej wlać olejek do niego. Ma swoj przebieg juz 196tys i rok produkcji 1995 co mi radzicie półsyntetyk czy juz mineralny?
Przebieg to 130 000 km. Olej wymieniam systematycznie co 6-7 tys. km. Z tym że no nie leje chyba oleju zbyt dobrego raczej z dolnej półki;/ mianowicie: Mineralny Orlen Lubro Gas 15W/40 API SG. Chciałem kiedyś zmienić olej na półsyntetyk ale mi powiedzieli że niezłego zamieszania mogę sobie narobić bo ten półsyntetyk może wszystkie syfy wypukać. Ogólnie...
miałem to samo wymieniałem przewody świece filtry rozrząd okazało sie partactwo montujących gaz zamiast miksera 42mm chyba miałem 32mm z silnika 1.4 bo łatwiej ustawić taki mikser rozbierz mono wtrysk zmierz suwmiarka jaki masz mikser i kup jaki jest największy spalanie powinno byc 8-9l w trasie na butli 33l robi kolo 360km.Stuki mogą oznaczać wywalony...
Zasadniczo, możesz wlewać. Albo będzie dobrze, albo gorzej. Jednak - olej mineralny to mineralny - zupełnie inny skład niż w olejach syntetycznych. To że coś jest 10W albo 15 W nie oznacza że jeden jest syntetykiem a drugi mineralnym. To jest parametr określający coś innego. Syntetyki od mineralnych oddziela skład chemiczny. Dlatego, nie zaleca się...
Półsyntetyk to w zasadzie także olej mineralny (zawartość oleju syntetycznego w granicach 5%). Dla mnie to zwykły chwyt marketingowy. Ale nie sądzę, by to mogło zaszkodzić. Na pewno nie silnikowi, co najwyżej kieszeni.
Witam -kiedyś miałem samochodzik o małym przebiegu(32 tys) kupiłem takiego , podstawa to trzeba było wymienic olej więc zadzwoniłem do serwisu VW. i mi powiedzieli ze do 80-tys jak ma silnik to mozna lac w ciemno syntetyk lub mineralny no ja zalałem półsyntetyk i było ok. , ale wiem jedno z doświadczenia i z opowiesci ze z syntetyku na mineralny to...
Myślę że w tym silniku olej mineralny zrobił swoje. Zmiana oleju na półsyntetyk powinna być poprzedzona pomiarem ciśnienia oleju, w tym przypadku również po zmianie, i wtedy można by ocenić czy ten silnik nadaje się do zmiany specyfikacji oleju. Moim zdaniem teraz masz problem z ciśnieniem oleju, lecz jeśli nie, półsyntetyk mógł wyczyścić popychacze...
Panowie wiec tak: Przed wymiana oleju nic sie z autem nie dzialo. Podejrzewam że był wlany olej mineralny a ja wlalm półsyntetyk i tera olej płucze silnik i dlatego tak się dzieje. Może zatyka dolot oleju do turba po chwili nawolnych obrotoach olej smaruje turbo i jest spokój. Teraz pytanie czy wymienic olej na mineralny co podejrzewam że nic nie da....
Nie znam tych olejów ale sądząc po lepkościach to conajmniej dobre półsyntetyki (na bazie mineralnej raczej nie wyciągnie się takiego zakresu lepkości). 10W60 ich nie zabił (chyba, że dużo zimnych rozruchów w ostre mrozy - tak jak pisałem - 10W to maks na popychacze i turbiny w naszym klimacie) a 5W40 spokojnie powinien wystarczyć. Jeśli na 5W40 zacznie...
najczęściej Castrola 10w40 Ale zdajesz sobie sprawę że w Europie firma Castrol to nie jest producent tylko cwany dystrybutor z odpowiednim marketingiem? Olej i paliwo Castrol na rynek polski pochodzi ze sporą dawką pewności z zamówienia w rafinerii Orlen lub Lotos. http://www.paliwa.pl/news/shell-kupuje-w... http://forum.opel24.com/topic/36127-olej...
mozesz zalać półsyntetyk 10w40 (mobil1 4litry ok 120zł) a co do marki to kwestia gustu i upodobań, no i ceny
Jeżeli tyle przejeździł na mineralnym, nie zmieniałbym już teraz ani na pół- ani na pełny syntetyk. Są to rzadkie oleje o innym składzie chemicznym i doskonale wypłukują tzw. nagary i "żużle" z silnika powstałe podczas eksploatacji na oleju mineralnym - czym to się kończy, można się domyślać. Poza tym mogą objawić się nieszczelności i wszelkiej maści...
Witam Proszę Was o informacje dotyczące mieszania oleju syntetycznego z półsyntetycznym (czy można i w jakich proporcjach), a mianowicie obecnie jeżdżę na oleju syntetycznym (Mobil1) ale musze przejść na półsyntetyk lub mineralny a pozostał mi jeszcze w zapasie olej syntetyczny którego jest i tak za mało na pełną wymianę . W związku z powyższym jak...
Wszystko już wymienione i działa bez zarzutu. Pali na dotyk. A leje półsyntetyk bo zawsze lałem do każdego mojego autka. A mineralny to tylko do takich zajechanych co olej biorą. A ten oleju nie bierze wiec niech ma coś od życia... :) zamykam temat i dziękuję wszystkim za pomoc :):D
Przeglądałem kiedyś karty katalogowe Maxlife i porównywałem z innymi olejami, parametry ma takie jak większość półsyntetyków. Nie wiem jak się będzie zachowywał w czasie gorącego lata. A pamiętaj, że silnik malucha jest bardzo wraźliwy na takie zmiany gęstości oleju. Jeżeli jesteś pewien tego silnika to zalej dobry mineralny i nie eksperymentuj. Nie...
Taaa tylko że sam TBN nie odpowiada za to czy olej wypłuka nagar czy też nie. Np oleje do silników diesla maja większą wartość TBN bo muszą pracować w trudniejszych warunkach. A zresztą popatrz sobie na oleje castrola. Syntetyk ma najmniejsze TBN półsyntetyk nieco większe, a mineralny największe. W sumie to większość syntetyków ma mniejsze TBN od olejów...
Syntetyk lub półsyntetyk rozpuści laki, nagary i szlamy co zwiększy nieszczelności Kolejny co uwierzył w gadki szmatki handlarza. Gdyby tak było, to by autorowi na porządnym mineralnym oleju uszczelki nie strzeliły. Normalny olej mineralny np. shell helix 15w40 ma liczbę TBN(ta decyduje o jakości czyszczenia silnika w środku z nagaru itp) większą lub...
Witam, Niestety to może się kończyć silnik, ale powiedz jeszcze jaki lejesz olej do tego silnika. Jeśli masz syntetyk lub półsyntetyk to może tak być, ponieważ są to rzadkie oleje, ale jeśli lejesz mineralny to niestety silnik pada. Pozdrawiam Piotr36
Dzięki za pomoc, jak się zrobi cieplej to zobaczę do tego alternatora. Co do aku, to zobaczę za niedługo jak się mroźno zrobi. Dzisiaj napięcie było 13,9V więc dodatkowy kabel powinien rozwiązać problem, choć gdyby się utrzymało 13,9V to nie jest tak źle. Natomiast wczoraj wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, stara była osadzona na silikonie a...
Mineralny wlałem z tego względu, że w całym mieście oprócz SynthPlusa nic innego nie znalazłem. Veco i orlenowski są na bazie mineralnej i tylko takie idzie kupić. Na początku płynął, strugą szerszą niż półsyntetyk; pewnie producent nie zaleca z powodu większej lepkości. Jak już pisałem rozrzedziłem półsyntetyk i teraz bez prowadnicy olej leci, zobaczę...
Nie pasuje mi olej. Zalany 10W40. No to co? Mieści się w zaleceniach producenta, więc o co chodzi? Byle syntetyczny był, a nie mineralny smalec, to jest istotne. Autorowi tematu chodzi o przebieg. Sądzi, że jak jest zalany półsyntetyk to silnik ma z pół miliona i jest zajechany jak stara damka.
Witam! Jeżeli chcesz posprawdzać to i owo to zmierz sobie na początek napięcie akumulatora na zgaszonym silniku potem na pracującym a na końcu powłączaj wszystkie odbiorniki żeby maksymalnie obciążyć instalację. Napięcie nie powinno spaść poniżej 13.5V. Dalej - PODSTAWA pasek rozrządu, jeżeli nie znasz jego faktycznego przebiegu to wymień profilaktycznie...
Nie no skrzynie to już wymieniałem w autach i mniej więcej taka procedura mnie nie przeraża. Gorzej że nie rozbierałem nigdy skrzyni i to już mnie przeraża ale znalazłem kolesia na innym forum co to niedawno robił i powiedział że tragedii nie ma (a też to robił pierwszy raz) i się tak zastanawiam czy brać się za rozbieranie czy kupować nową używaną...
Witam, mam Opla G 1.7td ,i zauważyłem ok miesiąca temu że oleju trochę więcej ubywa niż zwykle ,jak się okazało kapie(i to dość sporo) spod miski olejowej i miski tej olejowej tej co znajduje się wyżej od strony pompy wody-lewa storna- (nie wiem czy też nazywa się miską?). Dzisiaj spróbuje je dokręcić jak nie pomoże to do wymiany uszczelek. Mam pytanie...
Kolego. Zanim zaczniesz zarzucać mi że budowę silnika znam z katalogów, naucz się czytać ze zrozumieniem :). Czy ja napisałem choć jedno słowo że lotos mineralny jest dobry ? Nigdy bym nie zalał do swojego silnika żadnego lotosa, - kiedyś mechanior do auta rodziców (brava 1.2 16v) zalał półsyntetyk lotosa, to nie dość że auto zaczęło go solidnie popijać...
W żadnym z artykułów do których dałeś linka nie ma mowy o tym że zmiana z 15W40 na 10W40 jest niebezpieczna. Mylicie oleje syntetyczne z półsyntetycznymni. Poza tym oleje półsyntetyczne w Polsce to nie są oleje półsyntetyczne tylko mineralne z dodatkami. W większości krajów w Europie prawo pozwala nazywać olej mineralny z dodatkami olejem półsyntetycznym....
Witam, Jak w temacie, Espero 1.5 16V 97r. wywala olej przez czujnik ciśnienia oleju. Historia: Podczas jazdy silnik coraz głośniej pracował aż zawory się mocno odezwały. Zdiagnozowano wyciek oleju przez czujnik, wywaliło jakieś 2-2,5L (nie pokazało na desce braku ciśnienia bo wypchało wtyczkę z czujnika). Dolano olej mineralny :/ (hydrauliczne popychacze,...
Mam 240 000 km bez remontu. Cały czas właśnie ma lotosie mineralnym. Hydraulika klepie, ale nie ma tragedii Szczerze mówie: jestem pod wrażeniem przebiegu twojego silnika. Mało jest takich rodzynków które tyle wytrzymują, chyba że non stop na długich odcinkach śmigały. faktycznie jakis rodzynek Dodano po 1 Nie wiem jakie dżwięki wydaje twój silnik....
Te same objawy miałem w VW - przyczyna i skutki - jednorazowa krótka jazda z niskim poziomem płynu w chłodnicy - nadmierne rozgrzanie głowicy i uszkodzenie uszczelniaczy zaworów. Efekt był jak u Ciebie czyli na zimnie i zimnym silniku niebieska chmurka. Drastyczne ubytki oleju na poziomie 1 litr na 1000 km przy jeździe w miejscu - a co ciekawe gdy wybrałem...
O to chodzi ze normalnym mechanikom to się nawet przy robieniu głowicy nie chciało zajrzeć do pierścieni bo każdy mechanik twierdzi, że jak traktor oleju nie bierze to pierścienie dobre. Dziś zmierzyłem kompresje na zimnym i 1tłok -18bar 2-20 a 3-21 a powinno być na rozruszniku 22-24bar. Zrzuciłem głowice i misę wyjąłem tłok i pierścienie i co się okazało,...
Jeśli odpali to zakładasz przekaźnik z bezpiecznikiem na zawór i jest OK. Niby dlaczego to coś ma dać? Elektrozawór w Boschu ma 5W i na przewodach, stacyjce i stykach nie ma praktycznie spadku napięcia - nawet nie wisi na bezpieczniku. Więc przekaźnik nic nie da... Co więcej - elektrozawór nawet przy napięciu rzędu 5V już działa, a przekaźnik może...
Witam. (at) Zico63 W fabrycznym rozwiązaniu, wiatrak chodzi równo z obrotami silnika, od momentu startu, nawet na zimnym silniku. Ale tak musi, bo tłoczy również powietrze do tzw. "ogrzewania". No to może kolega wyjaśni, po kiego grzyba specjaliści do FIAT'a montowali tam termostat? Z własnego doświadczenia Fiat 126p 650E 126.A1.076/E (po przekładce,...
Podaj jaki olej został zalany do silnika.Nie może to być olej syntetyk.Może być jedynie półsyntetyk lub lepiej taki jak zaleca producent 15/30.Swego czasu w rozmowie z właścicielem CC 898cm był bardzo zdenerwowany gdyż w jego samochodzie BDB utrzymanym i po małym przebiegu w trakcie zdjęcia nogi z gazu zapalała się kontrolka oleju i z tego powodu silnik...
Do czego ten syntetyk, przy tak przestarzałym silniku ? Jeden argument za poproszę. Litości... Możesz jeździć na tym, oleju, następnym razem wlej jakiś zwyczajny 10W40 i tyle w temacie. Nie muszę pisać, że ten kto to zrobił, wykazał się kompletnym idiotyzmem, lub dyletanctwem. Wykazali się zdrowym rozsądkiem. Zobaczyli kiepski silnik, wlali tani olej......
Niestety autor nie rozwiązał problemu. Z powodu braku czasu i codziennego użytkowania samochodu nie mogłem zagadnieniu poświęcić czasu. A więc. Została wymieniona cewka na oryginał, czujnik położenia wału na zamiennik, lambda1 na Boscha uniwersalną. Po tych zabiegach nie było lepiej. Auto zachowywało się dokładnie tak samo. Po wymianie cewki trochę...
Szklanki to koszt ok 35 PLN/szt a masz ich 16. Ciężko zdiagnozować która klepie więc najczęściej wymienia się wszystkie. Na jakim oleju pracuje silnik? Czy przypadkiem nie na mineralnym albo półsyntetyku?
Polo z silnikiem 1.2 12V bierze mi bardzo dużo oleju. Po przejechaniu ok 400km musiałem dolać litr. Była mierzona kompresja, nie znam dokładnych wartości pomiarów, ale w autoryzowanym VW powiedzieli że kompresja jest nieznacznie mniejsza niż powinna. Auto ma przyspieszenie, nie ma problemów z odpalaniem. Sprawdzane na olejach mineralnym, półsyntetyku...
byle jaki mineralny
a skąd wiesz jaki ma? Może mieć mineralny. Półsyntetyk to mniejsze zło.
Lej taki olej jak zaleca producent i nie słuchaj ludowych mądrości - nie ważne co lał poprzednik, ani jaki silnik ma przebieg. Od początku do końca jego "żywota" należy lać olej jaki zaleca producent. Nie chodzi tylko o gęstość, ale też o normę producenta. Ta norma warunkuje to czy to będzie mineralny, półsyntetyk, czy syntetyk.
Można zalać Turdusem ale mineralnym 15W40 półsyntetyki są za rzadkie i mogą się pojawić wycieki.
Wlasnie mam wlany 15w ale zrobiłem dopiero 500 km i mysle żeby wróci do 10w póki nie jest za późno. Bo niby można tak z powrotem jesli nie zrobili sie dużo km. Dlaczego po przejechaniu normalnego przebiegu nie możesz wymienić na 10w . Olej 10w , który masz zamiar zalać , jest zapewne półsyntetykiem i można go nawet mieszać z mineralnym . Pozdrawiam...
Dlaczego do gazu 15 W 40 - nie może być przynajmniej półsyntetyk? Zawsze zimą ma lżej kręcić rozrusznik.
Jeśli chodzi o olej to tylko ten do motocykli. Przystosowany trochę do innych warunków od samochodowych. Kwestia tylko mineralny, półsyntetyk czy syntetyk. To zależy od tego co zaleca producent i po trochę od tego co było lane dotychczas. Do tych silników jest najlepszy olej 20W/50
Czy instrukcja napewno zaleca 10W30? Wszelkie dobieranie oleju zaleca do tego modelu syntetyki 0W30 lub 5W30 w interwałach co 15000km a dopiero przy znacznych przebiegach/ale nie 60 tys.km/ półsyntetyki 10W40.
Myślę, że możesz wlać bez obawy. Gorzej by było, gdyby auto jeździło większość swojego przebiegu na mineralnym i teraz chciałbyś wlać syntetyk (możliwość wypłukania nagarów co powoduje rozszczelnienie i wycieki). Więc lej syntetyk i więcej nierób takich numerów. Jeśli nie byłeś pewien co było to powinieneś wlać półsyntetyk.
Pierwszy rozrząd można faktycznie zrobić po 120tyś skoro tak podaje książka. Kolejne powinno się robić po 90tyś czasem 80tyś. Możesz tak postąpić pod warunkiem, że jesteś pierwszym właścicielem tego auta. Jeśli nie to nie wierz w to co jest napisane na karteczce w komorze silnika, albo w książce serwisowej. Mam do czynienia z handlarzami aut i uwierz...
Ja bym zalal polsyntetyk dlatego ze niewiesz jaki byl wczesniej olej.Polsyntetyk jest olejem posrednim i mozna go zalac zarowno po mineralnym i syntetyku.
Nigdy się nie leje syntetyku do silnika który wcześniej pracował na oleju mineralnym czy półsyntetyku. Katastrofa gwarantowana.
Robiłem płukankę ze względu zmianę oleju z mineralnego (taki lał poprzedni właściciel) na półsyntetyk. Zalałem Motula. Na 10tys bierze ok.1litra (nie dymi). Jak na wyeksploatowaną Vectrę B nie jest źle. Mineralnego brał więcej, ale to podobno zaleta Motula.
Witam, nie wiem czy dobrze trafiłem, od pewnego czasu jestem właścicielem T4 z silnikiem 2,4 i nadszedł czas wymiany oleju a ja nie mam pojęcia jaki tam olej jest zalany ... z wywieszki wiem tylko tyle że 10W40 ale czy mineralny, czy półsyntetyk czy syntetyk i jakiego producenta nic mi nie wiadomo... a może ktoś wie jak to rozpoznać ? Planuję wlać płukankę,...
Z wiadomych względów zalecane jest tylko schodzenie w dół grupy jakościowej oleju, tz z syntetyku na półsyntetyk, z półsyntetyku na mineralny, odradza się używania półsyntetyku w silniku który pracował na mineralnym, gdyż mogą pojawić się wycieki a w najgorszym przypadku zatarcie silnika.Jeśli silnik nie ma nastukane z 200000km i niezbyt długo jeździł...
Chyba zartujesz ze chcesz wymienic polsyntetyk na mineralny. Polsyntetyk zawsze bedzie lepszy od mineralnego nawet jakbys mobila wlal. Z reguly na mineralny przechodzi sie gdy nasz silnik wyraza chec na konsumpcje oleju to wtedy zalanie silnika gestszym olejem troche pomaga. Oleje ORLEN podobno teraz sa bardzo dobrej jakosci napewno bym wymienil z 10W40...
Nie zaleca się mieszać olejów syntetycznych z półsyntetykami i mineralnymi. Osobiście wymieniłbym całość na półsyntetyk 10w40.
dzięki za info, doprecyzujmy Twoje podpowiedzi: 5W40 (mineralny, półsyntetyk, syntetyk) / do LPG ? Ja myślę aby dać półsyntetyk... Choć w pewnym sklepie serwisowym od wózków, gościu zasugerował mi 15w40 ?! Jeszcze jeden temat: Z głowicy od strony alternatora wychodzi stalowy króciec od rury do góry chłodnicy (trójnik 35/20) który przestał być trójnikiem...
Możesz, choć jezeli zauważysz , że olej zaczyna znjkać to niestety przy najbliższej okazji proponuję przesiąśc się na mineralny tylko jakiś lepszy od w.w. marki Jak juz olej zacznie znikać po zamianie na syntetyczny, to już na przesiadkę na coś innego jest za późno. Półsyntetykiem można próbować zalać, jeśli w silniku nie ma za dużo szlamu, to nie...
Przy 140 tys nie lal bym syntetyku. Autko było zalane półsyntetykiem 10W40 i taki olej bym polecał, jesli juz z olejów mobila to Mobil Super S ale nie Mobil 1 bo silnik moze sie rozszczelnic.
Dzięki za poradę. Jednak zastanawiam się nad tym olejem - dlaczego nie dać oleju samochodowego 10W30, olej 5W40 jest zbyt rzadki do starych silników. Może właśnie dać taki 10W30 samochodowy - mineralny. Z tego co wiem lepiej dać olej mineralny niż półsyntetyki syntetyk. Byłoby to dla mnie idealne bo do samochodu używam 5W40 syntetyk, jednak mam obawy.
półsyntetyk zmiana syntetyczny mineralny mineralnego półsyntetyk
cztero warstwowy s5610 sieć siemens ekspres zaparzacz
Telefunken TFA55297WUHD18R 55" 4K TV (Vestel 17MB130S) Specs, Common Faults, Firmware, and Repair Tips Suzuki Jimny DDiS – mrugająca kontrolka świec żarowych podczas jazdy, jazda awaryjna, usterki EGR/wtrysk