Raczej nie immo zgasiło ci pracujący silnik bo ono tego zrobić nie może. Czy w blokach pomiarowych widać prędkość silnika podczas próby odpalenia? Jaki jest wtedy czas wtrysku. Jakie błędy są w sterowniku immobilisera? By wykluczyć immo to odepnij wtyczkę od pętli immo przy stacyjce i zobacz wtedy czy parametr immobiliser będzie miał opis active tak...
żeby check się zapalił od błędu sondy to silnik mam mieć temp ok 90 st i błąd musi wystąpić powyżej minuty nie jest ważne czy czy jedziesz czy stoisz jeśli sonda nie pracuje to lampka się zapali - ważne jest aby w czasie jazdy nie poruszać gazem przez minutę bo ta minuta jest odliczana tylko przy niezmiennym sygnale z czujnika poł. przepustnicy - innymi...
czujnik temperatury jest 1 przy termostacie jedno pinowy //Vectra 1.8 multec
W/g mojej "papugi" B1 sterownika Multec , to stały plus zasilania / po 30/.
A może by kolega by był uprzejmy napisać jaki typ silnika (C16NZ,C18NZ,itp) albo choć czy to jest Motronic czy Multec. Vectra A nigdy,przenigdy nie miała złacza OBD2 komorze silnika.To złacze nazywa się ALDL
Akurat to co podałeś Szanowny Moderatorze , tak ma być , te numery możesz zamieniać! Z założenia ,że to Multec.
Sterownik silnika za schowkiem pasażera ,dojście do złącza przez zaślepkę w prawym narożu podszybia. Jak się nie mylę sterownik wystawia impuls masy na przekaźnik pompy tylko kiedy silnik się kręci.
Poszukuję informacji o module sterującym Multec-S do Opla Vectry silnik X16XEL. SPEKTRA
Nie nie jest to normalne. Przepływomierz tam jest , sterownik Multec czy inny?
A macie kody do boscha??? bo nigdzie nie znalazłem napisu multec...jest napis bosch.
dwie fioletowe wtyczki w sterowniku?
A ja myslałem że Vectra A C16NZ to Multec TBI ,produkcja Delco Remy,a nie Siemens :( Cóż człowiek się uczy całe życie....
Wyjmij sterownik rozbierz, zobacz czy koło warystorów ( takie czerwone lizaczki-płyta złaczami od ciebie, lewy górny róg) nie ma odpalonych ścieżek. Vectra B i ten sterownik Multec są takie kochane i fajne w naprawach!
Sprawdz układ sterowania zapłonem A coś więcej? Rozwiń swoją myśl. Poza tym mądrzej byś napisał, jak byś zapytał jaka to vectra, bo tam może być system Multec, Siemens i Bosch.
a wiec pomierzyłem napięcie w interfejsie w samochodzie i napięcie na poszczególnych pinach jest takie pin1-brak pin2-brak pin3-0,00v pin4-0,00v pin5-0,02 pin6-11,47v pin7-0,03v pin8-0,03 pin9-brak pin10-brak pin11-brak pin12-0,01v pin13-brak pin14-brak pin15-brak pin16-12,03-12,06v interfejs Obd interface firmy Viaken na port rs232 soft OpelTech2 i...
ja to robie komputerem a moze warto sie zastanowic czemu taki błąd wywala?
Ale jeszczy czy zmieniac kat statyczny czy dynamiczny??? Bo mam i taka i taka mozliwosc. Kat dynamiczny moglbym ustawiac za pomoca zworki od oktanow bo tam jest tak ze dla benzyny ma 0 ohm, a dla 95 oktanow 220 ohm. Wiem ze dla 98 mozna ustawic na 470 i to musze sprawdzic. No nic ale ja pytalem czy ktos ma wsady tuningowe do pamieci od poldka z kompem...
ciekowość mnie zżera ..a co bedzie napedzał :?:
Może być uszkodzony silnik krokowy przy wtrysku (multec). Przy okazji sprawdź też czujnik temperatury.
Jeżeli to silnik NZ i sterownik multec , to sygnał na obrotomierz bierze z modułu zapłonu.
Szukam schematu do Astry II. Chodzi mi o schemat elektroniczny i pBytki drukowanej sterownika ECU i sterownika wentylatora. Astra - 98 r., 1,6i cat., kima, typ silnika X16SZR, producent elektroniki Delphi, sterowanie prawdopodobnie Multec Singlepoint.
Witam Dziękuje za zainteresowanie jednak nie mam doświadczenia w programowaniu "imo"dlatego prosiłbym rozwinąć temat posiadam car pass w euroscanie mam funkcje immobilizer key ---- i mogę tam wprowadzić 4 numerki myślę ze chodzi o security code jesli nie prosze mnie poprawić kolejna sprawa cytuje "to po prostu synchronizacja sterownika do istniejącego...
Mój Helmut podpowiada ,że to są dwa inne sterowniki , inna pinologia oraz inna wiązka. X18XE , ma sterownik Simtec 71, a 16XE Multec -s. Tak wygląda w skrócie.
tzw. falowanie obrotów: za to jest odpowiedzialny silnik krokowy przy przepustnicy: hahahaha, takie bzdety to tylko na elektrodze można poczytać :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: I ten błąd to ciekawe z czego wyczytany, jak ten multec nie ma prawa wygenerowac takiego.
Mam do z16xe ale to tez multec s f http://obrazki.elektroda.pl/9203761500_1...
To samo jest opisane kilka postów niżej.Silnik w tym Kadecie jest taki sam jak w Astrze 1.Można korzystać z książki od niej, układ wtryskowy to MULTEC jedno-wtryskowy.To samo jest też w Vectra A. Jeśli zejdziesz do tego postu to znajdziesz książkę do Kadetta. Dodano po 4 Podaję adres skąd pobierzesz wiadomości http://rapidshare.com/files/52014295/Sam...
Cisnienie pokazuje mi komputer poprzez program diagnostyczny od poloneza (Multec monitor) wiec nie uzywalem rzadnego testera tylko komputera i woltomierza. A czy mozna zmierzyc to cinienie w inny sposob??? Czym??
Wywal ten emulator.Pomysł chorych ludzi. Podczas jazdy na gazie kontrolka silnika bedzie sie świecić. Rejestowane usterki (system multec) to: ->wtryskiwacz- napiecie niskie ( bo odpiety) ->sonda lambda-miesznka za bogata ->sonda lambda-miesznka za uboga Zdejm klemę na 1 min. i zobacz czy po tej operacji dostał cugu.
Jak już mamy to nieszczęście i podczas pracy silnika zaświeci się kontrolka pracy silnika to musimy sobie jakoś z tym poradzić. Nie ma sensu od razu jechać do speca od diagnostyki i płacić grube pieniądze. Po wykryciu błędu silnik może dalej pracować, ale urządzenie sterujące Multec przełącza się na tryb awaryjny i zapamiętuje usterkę ( Uwaga - silnik...
wina lezy po stronie zaworu recyrkulacji spalin zawor erg koszt 660zl ;-( ja mam vectre 1,6 16 v i mialem to samo a po wymianie zaworu jest ok X16XEL (Multec S) to zupełnie inny układ niź X18XE (Simtec 56.5) Panowie-nie piszmy nic na pałę w stylu "pewnie to,u mnie w maluchu też to było"
Komputer bedzie pierwsza zecza która sprawdze ( wymienie ), dzieki wielkie!! Zastanow sie czy problem jest az tak uciazliwy zeby wydawac kupe kasy na komputer (no chyba ze poszukasz tanszego, na ktorego i tak nie masz gwarancji ze po jakims czasie nie bedzie chodzil tak samo jak ten stary), to jest wada wrodzona :) duze prawdopodobienstwo ze kazdy...
Jeśli to MULTEC (c16nz, e16nz, c16lz,e16lz) to złącze diagnostyczne jest od strony pasażera pod maską przy podszybiu. Trzeba zewrzeć A i B w złączu , są koło siebie przy brzegu ząłcza im są opisane. A kompa nie trzeba podpinać wystarczy odczytać kod błyskowy kontrolki "check engine". Pozdrawiam.
Witam, Silnik 18CNZ, jednopunktowy wtrysk MULTEC, nie daje sie uruchomic. Wymigane kody to: 25 - wtryskiwacz, za wysokie napiecie 35 - silnik krokowy - nieprawidlowa ilosc krokow Gdzie powinienem szukac przyczyny i jaka powinna byc kolejnosc lokalizacji usterki Pozdrawiam Sylwek
Ale fura jest sprawna. Chcialem sobie tylko zdiagnozowac, bo ostatnio mi sie zapalila raz. Podobno na samym poczatku diagnozy powinien podac kod 12 a dopiero potem kody usterek w kolejnosci rosnacej, jesli nie ma problemow to kod 12 podaje w kolko. A u mnie od razu po zal. zaplonu (oczywiscie ze zwartymi 5+6) wyswietla kod 0340. Czy to jest poprawne,...
Zarówno OP-COM (ten prawdziwy) jak i Opelscanner w pełni obsługują każdy z możliwych w tym aucie sterowników, zresztą jak widać ELM połączył się po KWP2000 i zidentyfikował silnik jako X16SZR, czyli ma sterownik Delco (MULTEC F): http://obrazki.elektroda.pl/8274639400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1325735400_1...
WTRYSKIWACZ OK, CIŚNIENIE PALIWA OK, SONDA LAMBDA NOWA, CZUJNIK TEMP. NOWY, ŚWIECE NOWE, PRZEWODY NOWE - Proszę dokładnie czytać pytanie. Nie pytam o ZAPIECZONE WTRYSKIWACZE. Wpiąłem drugi komp od kolegi do OPEL VECTRA A 1.8i 95r i było to samo. Dopiero jak wyłączyłem wtyczkę z LECHO Mini (mini komp gazowy) wszystko na PB było ok. Niestety mój ECU niechciał...
emulacja sondy na multecu powinna byc ustawiona na "Masa" . Mozna zrobic takze odciecie pamieci kompa przekaznikiem ale nie pamietam doprawdy ktory to przewod...Choc jest to plsrodek a nie rozwiazanie.To wlasnie jest problem "gazownikow" a raczej tych partoli ktorzy zakładali Ci kompa bo powinni to wyregulowac/ustawic-skonfigurowac tak aby takie rzeczy...
Witam tutaj masz jak wywołaś kody: http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/al... a tutaj masz kody: http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/mu... Tutaj tez coś jest na ten temat: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Pozdrawiam i powodzenia
To ze po zdjeciu wtyczki od wtryskiwacza jest na niej 14V (tak zrozumialem) to jeszcze nie znaczy ze bedzie gdy podlaczysz wtryskiwacz. Zmierz opór wtryskiwacza i sproboj dobrac zarowke jakas i podlacz do tej wtyczki, albo zmierz napiecie na niej dgy jest podlaczona do wtrysku. Jesli po zalozeniu jej nie ma napiecia tzn ze gdzies po drodze jest jakis...
Ten wtyk oznaczony jest na schematach jako "X18" Dodano po 9 Z14XEP to Motronic , a Z16XEP to Multec i nie występuje w merivie A . Inna komunikacja jest w Astrze H , gdzie ten sterownik występuje , a inna w Merivie.. Meriva to taka Corsa C (BCM,IMMO,IPC-zegary) a ASTRA H to taka mniejsza Vectra C (CIM,UEC,IPC, itp) . Moduł silnika nie będzie współpracował...
Myślę,że wiem co jest tego przyczyną.Miałem podobną usterkę w moim Oplu Vectra 1,6i.Silniki mają inną pojemność lecz ten sam osprzęt tzn. układ wtryskowo-zapłonowy GM MULTEC.Ta żółta lampka(jeśli się zapala podczas jazdy) sygnalizuje właśnie awarię w tym układzie.Przyczyną tej usterki jest aparat zapłonowy ( uszkodzona cewka dajnika impulsów zapłonowych,moduł...
Mam vectre z 90r. jak w temacie silnik C16NZ, komp Multec. Zdjagnozowalem silnik programem Monitor do poloneza GSi tak jak mi ktos radzil w innym temacie. Co sie okazalo?? Temperatura powietrza szaleje. zmienia sie od 130 (zimny silnik) do -12 czy jakos tak. Temp podalem w Celcjusz'ach oczywiscie. Po drugie cisnienie paliwa przed zapaleniem wynosi ok...
Wymień uszczelkę pod Multeckiem (monowtryskiem) i będzie po robocie.Kiedyś przerabiałem te tematy.powodzenia Paweł SZ.
Witam, od jakiegoś czasu obroty w moim bolidzie szalały tj. po wciśnięciu sprzęgła obroty były wysokie i wolno spadały, objawy wskazywały na silniczek krokowy. Bzdura. Dziś wykręciłem przepustnice i przeczyściłem ją Więc jeśli to miał być silniczek krokowy, to po co było czyścić przepustnicę? Po zamontowaniu obroty już ładnie spadają, tyle że poniżej...
Witam Vectra wróciła , wziąłem się do roboty: Został wymieniony katalizator na sportową strumienicę od Calibry i tłumik środkowy i końcowy Efekt jest -> Auto zbiera się super ale tak od około 1200-1400 obrotów i dalej rwie jak szalone ale brakuje tego dołu tak jakby coś go dławiło lub miał za mało. Po wymianie tłumków lepiej odpala na gazie - czuć różnicę,...
Posiadam Opla Vectrę 1,6 1991 r z silnikiem C16NZ i wtryskiem Multec.Od pewnego czasu spotykam się z takim zjawiskiem:przy uruchomieniu silnika pali się pomarańczowa kontrolka silnika i po chwili gaśnie.Silnik pracuje normalnie.Po przejechaniu kilku lub kilkunastu kilometrów zapala się ta kontrolka ponownie ale silnik nadal pracuje normalnie lecz przy...
Witam wszystkich Niedawno kupiłem vectrę GL 1.6i z silnikiem c16nz zasilanym tylko benzyną, auto jest z 1989 roku. Auto ogólnie sprawuje się dobrze, ma tylko jeden problem - gaśnie po hamowaniu silnikiem np. kiedy dojeżdżam do świateł. Dodatkowo zapala się check engine. Odczytałem kod błędu (układ sterujący silnikiem to zapewne Multec, bo kod dwucyfrowy)...
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony http://astra.autokacik.pl/ "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika...
zajrzyj na stronę: www.ludd.luth.se/users/rotax/motronic/mo... To system motronika. Jest tam sygnał ifnormujący o całkowitym zużyciu. Szukam iformacji o ECU do Vectry - tem model to DELCO MULTEC S Gdybyś do czegoś doszedł daj halo. Cześć: SPEKTRA
kody 25, 35 i 13 moim zdaniem nie oznaczają uszkodzenia tych elementów. opieram się oczywiście na przeczuciu bo samochodu nie widzę. wydaje mi się jednak że wadliwe działanie tych elementów jest spowodowane inną usterką. także na twoje pytanie czy wymieniać te elementy po kolei czy szukać innej usterki stanowczo ci odpowiadam: szukać inne usterki! zaczął...
W swoim pojeździe nie znajdziesz "przewodu ESTA" Masz Multeca,Więc błąd to -brak impulsów z układu zapłonowego. Cewka indukcyjna,moduł zapłonowy,lub kable w aparacie się rozleciały.
szr to monowtrysk, xel to wielopunkt. jeszcze rozbierz sterownik, i zobacz czy faktyczne 29f010 w środku, nie pamiętam, nie sposób wszystkiego pamiętać. Stary, tu masz dumpy: http://www.scorpion-team.ru/eprom_multec... ściągają się, sprawdzałem
Popieram Ignacego , typowy objaw jak pada moduł zapłonu w multecu. A jeśli go nie wymienisz to pewnego dnia się ździwisz bo wogóle nie odpalisz :( . Koszt modułu powyżej 100zł.
Wojtek, ale co dokładnie? Temepraturę odczytasz wprost na ekranie techa. Jak nie masz techa to weź kablem to poloneza na multecu i soft to poldka na MPI. Jak nie masz softu to na poniedziałek ci dam
Przekręcam kluczyk,czekam na "pykniecie" przekaznika,robie kilka obrotów rozrusznikem, wyłączam zapłon, jeszcze raz załączam zapłon czekam na "pyknięcie" i pali od strzału.Miałem ople na "multecu" z różnymi silnikami od C14NZ do C18NZ i zawsze skutkowało.
Fachowcy to z was są.... A skąd wiecie co za silnik tam jest?Że 1,8? Vectra A 1,8 była na Multecu TBI jak i na Ecotronicu. Ważny jest kod silnika-E 18NVR lub C18NZ Jeżeli E18NVR (gaźnik sterowany elektronicznie)to bym się chwycił szczelnośći,a zwłaszcza w obrębie nastawnika przepustnicy lub fiterki w nim.czasami dochodzi do perforacji membramy. Jezeli...
Witam Prosił bym o pomoc w doborze sterownika silnika do ww auta. Problem z Vectrą zaczął się od braku możliwości odpalenia na benzynie, ma założoną instalacje LPG II generacji STAG 100.Na gazie zapala ale ma bardzo wysokie obroty. Zacząłem od sprawdzenia iskry, oczywiście była. Podczas próby odpalenia na benzynie świece suche. Obserwując wtrysk zauważyłem,...
Nieprawda. X16XEL to multec F lub M. Simtec jest w X 18 XE,XEV lub X20 XEV
Moim zdaniem to wszystko pusta gadka...z takim pojęciem nic z tego nie będzie. Po pierwsze to fabryczna uszczelka wytrzymuje dużo więcej niż 0,5bar, samo ciśnienie sprężania dochodzi do 1,3bar, ale nie o to chodzi. Jak nie odprężysz silnika to zacznie palić stukowo i długo nie pożyje. Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej....
Chodzi ci o programy ze strony Doc-Scorpion.Istotnie są to dema,pełne wersje kosztują około 100$ za program.Są one już w Polsce,pojawiają się na Allegro.Ja je też mam.I powiem-nic szczegolnego.Program Multec moitor przypomina Windowsową nakładkę na Dos'owy minitor który służy do diagnostyki Poloneza MPI.Ogólnie Opel stosuje kilkanaście protokołów diagnostyki.Program...
multec delco delco multec schemat multec
sterownik drukarka epson ściemniacz zegar firefox przekierowuje
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Lokalizacja czujnika przepływu wody w piecu Beretta Ciao Moment dokręcania nakrętki wałka ataku - Ursus C-360