Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Nie będziesz słyszał piszczenia. Po prostu naciąg pasek konkretnie.
Sprawdź naciąg paska, może jest za luźny. Widziałeś kiedyś pasek w T5 2.5 TDI ?
a na moje naciąg pasek od tego alternatora
Sprawdź naciąg paska klinowego, czym większy prąd ładowania tym większy opór stawia alternator. Jeśli pasek jest słabo naciągnięty to alternator nie dostanie swoich obrotów i będzie śię ślizgał. Optycznie i słuchowo tego nie zauważysz
Czesc A co z tym starym jest nie tak??
Witam Mysle ze trzeba zacząc od najprostszych rzeczy Naciąg przede wszystkim pasek klinowy Alternator nie ma prawa sie ślizgac Powodzenia
Witam Mam problem z piszczącym alternatorem. Piszczy tylko na zimnym silniku i nie zawsze. Łożyska wymieniłem, bez zmian, kupiłem używany alternator i tak samo piszczy. Pasek nowy, naciąg odpowiedni. https://youtu.be/KAQZQY1U7UU ratujcie ps. Wesołych Świąt
Przykręcić alternator do wspornika, nałożyć pasek klinowy i wyregulować naciąg (naciąg paska reguluje się albo alternatorem albo napinaczem to chyba w zależności od wersji) podłączyć przewody do alternatora, podłączyć akumulator. Ustawić zegarek i radio bo prawdopodobnie się skasują ustawienia gdy akumulator będzie odpięty. Należy pamiętać ze przy wyjmowaniu...
Akumulator nówka Centry , stary wysiadł p-podobnie od takiego ładowania biorąc pod uwagę dłuższy czas z takim ładowaniem bo nie sprawdzane nigdy było to skoro kontrolka świeci to wszystko OK, dopiero jak wysiadł akumulator , po zakupie nowego , sprawdziłem i od tamtego momentu rozkminiam.. , a kontrolka gaśnie i nie zaświeca się ani razu podczas pracy...
Auto posiadam już będzie z 15-cie lat to VW golf III wersja 1.9 D. Od około 2 lat mam problem ze zużywaniem się owego paska. Średnio po 2 m-cach eksploatacji muszę zmieniać na nowy, bo naciąga się i ślizga. Jego naciąg reguluje sprężyna przy alternatorze, wcześniej myślałem, że może jest przyczyną pasek wątpliwej jakości ale stosowałem różnych firm...
Witam. Kune dzięki za odpowiedz, ale w Strat Stopie jest alternator więc dobrze napisałem. Sprawa rozwiązała się sama. Padły napinacze paska podzespołów. Na początku był obiaw pisku i braku odpalania ze Start Stopu (bo za słaby był naciąg paska), a pózniej to już tylko pisk. Po odwiedzinach w serwisie okazało się, że dwa napinacze są do wymiany. Przy...
Witam W samochodzie Fiat Siena (silnik 1.4; rok prod.1999; ok.70 tyś. km) jest zablokowan oś alternatora - po uruchomieniu silnika ślizga się pasek klinowy. Naciąg paska jest dobry. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ewentualnie w jaki sposób można najprościej wymontować alternator z tego auta ? Będę zobowiązany za wszelką pomoc
Trafiłeś, bo mało już kto pamieta ten program... na marginesie ci powiem, że mój rower niestety ukradli. A wracając do tematu, to w tego typu maszynach pasek obejmuje jeszcze jakąś pompę lub dwie i czasem jeszcze coś. Tak więc dochodzi jeszcze naciąg tego wszystkiego tak, by łożysk w altku nie ponaciągać. Albo paski są np. dwa obok siebie (miałem taki...
]Zwarcie w instalacji lub (bardziej prawdopodobne) w akumulatorze. To by się alternator grzał jak suka w rui i capiło by z akumulatora zgnitymi jajami ( siarkowodór). Żorż, te Twoje porady..... ale sprawdzić naciąg paska.. Tam jest samonapinacz mistrzuniu, i pasek Micro V Konkretnie, co tam masz z alternator, Bosch na dwa kable, Bosch na gruby kabel...
Sprawdź jeszcze masy i naciąg paska - miałem kiedyś taki przypadek - znajomemu szczelił pasek i założył zapasowy który woził w bagażniku kilka lat. Kilka razy wkładałem i wyjmowałem regulator, alternator aż okazało się że pasek miał poślizg. Co ciekawe nie wydawał żadnych odgłosów.
Skoro to jest elegant to napewno masz alternator , czy sprawdzałeś naciąg paska klinowego , może jest zbyt luźny i to on piszczy. Alternator gdy otrzyma wzbudzenie stwarza większy opór niż prądnica i pasek w tym przypadku trzeba bardziej pilnowac. A akumulator Jenox ? , miałem dwa takie w ciężarówce w pracy i ani roku nie wytrzymały.
Zanim rozbierzesz alternator , sprawdz jakość połączeń. Zmierz napięcie na alternatorze. Między obudową i wyprowadzeniem . Musi być 13.8-14.5. Następnie sprawdz naciąg poska klinowego. Jak naciśniesz palcem na na smigiełko wentylatora to pasek nie może się spadek ślizgać, powinien poruszyć silnikiem. Zmierz spadek napięcia między wyjściem alternatora...
Sprawdż stan i naciąg pasków klinowych, potrafią piszczeć będąc luzem. Innym powodem może być słabo naładowany akumulator, który mocno obciąża alternator i nieco zniszczony pasek się ślizga. pozdrawiam
Robisz od dołu , jak widać mało miejsca. Ale cóż dizle tak mają. Dodano po 1 Tylko jak wyciągniesz to zobacz czy masz wtyczkę 2 czy 4 pinową.
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
Witam Kilka dni temu zaczął mi piszczeć pasek alternatora, zignorowałem to do czasu aż wczoraj zdechł mi akumulator, jakoś odpaliłem "od kolegi" i dotarłem do domu. Dziś miałem czas to sprawdziłem alternator - fachowcem w samochodach nie jestem, ale udało mi sie sprawdzić że: - alternator jest mocno obciążony, pasek jest już lekko zużyty, grzeje się...
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu. Sprawa wygląda tak: podczas jazdy powyżej 90km/h zaczyna świecić się kontrolka ładowania. Nie słychać aby pasek piszczał, poza tym sprawdzałem jego naciąg i jest ok, pasek nie jest popękany. Wracając do kontrolki - jak puszczę gaz i auto zwalnia to kontrolka dalej się świeci. Pomaga wciśnięcie sprzęgła na 2 sekundy po...
wyciagnij i rozbierz w drobny mak alternator po czym wymyj jego wszystkie czesci oraz sprawdz czy jakies nie sa zuzyte (lozyska, szczotki) nastepnie skladaj go i wszystko powinno byc ok Już jest zdjęty, ale nie wiem jak bezkolizyjnie rozebrac go. To jest alternator od japończyka (stary Patrol), ma regulator i wszystko zabudowane w środku. Jak wykręciłem...
Naciąg masz w alternatorze, tzn górna śruba 17 popuszczasz, na dole (JEŚLI NIE WYROBIONE SA TRYBY) popuszczasz śrubę 13, oraz naciąg kluczem 22. Jeżeli nie dojedziesz, to spróbuj łomikiem naciągnąć alternator, przytrzymując dokręcaj śruby.
Kolego Do napinacza wkładasz klucz płaski jeżeli dobrze pamiętam to 18 i luzujesz naciąg wyciągając pasek.
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=g-2dkfqE...
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
witam mam problem po kupnie golfa wymienilem wszystkie paski na nowe firmy gates pasek alternatora po przejchaniu 10 tys km rozcignał sie i juz go bardziej nie moge naciagnac czy to moze jakas wada np napinaczy albo czegos innego ze nie moge bardziej naciągna czy moze felerny pasek ? jaką firmę byście mi polecili(jaka najlepsza) bo pasek strasznie piszczy...
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
Mam pytanie: wzialem sie za wymiane alternatora bo bylo z nim coraz gorzej. Kupilem regenerowany na Allegro i jak chcialem podmienic to okazalo sie, ze ten co kupilem niby pasuje do mojej Almery (1,4), ale ma kolo pasowe o srednicy wiekszej o jakies 0,5 cm od starego. W zwiazku z tym nie jestem w stanie poprawnie zalozyc paska. Co radzicie w zwiazku...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Poszukuje schematu podłączenia alternatora http://obrazki.elektroda.pl/6813299300_1...
Witam. Jak naciągnąć pasek w renault lagunie z 98 roku? Chodzi mi o pasek od alternatora. Proszę o pomoc.
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Mam pytanie odnośnie połączenia tych dwóch podzespołów. Do rozrusznika dochodzą 3 przewody: - cienki (zacisk 50 - stacyjka) - gruby od alternatora do rozrusznika - najgrubszy (bezpośredni plus z aku) Jaką role spełnia przewód łączący alternator z rozrusznikiem? Rozumiem, że na cienkim przewodzie pojawia sie napięcie po przkręceniu stacyjki (probie uruchomienia...
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Myślę że jest to pomiar podczas dogrzewania i podstawową sprawą dla tych alternatorów jest jakość i naciąg paska.P
W D15Z6 naciag paska reguluje się przesuwając alternator, ale nie pamiętam jak jest w D15B2. Za tą poradę otrzymujesz ostrzeżenie! Następnym razem czytaj dokładnie wątek, w którym zamierzasz zabrać głos! Ja w życiu nie widziałem, aby pasek rozrządu był napinany alternatorem - w żadnym aucie!
Kolego ciągnik ten powinien posiadać amperomierz i zasilanie właśnie idzie przez niego do alternatora.Sprawdź zasilania przy amperomierzu i alternatorze,naciąg paska.Jak zachowuje się amperomierz?
Sprawdź pasek klinowy: naciąg oraz stan.
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Jak w Seicento 0,9 naciągnąć pasek klinowy, patrzyłem z góry na alternator i nie widziałem żadnej śruby do regulacji naciągu paska Pozdr.
poprawne ładowanie 13,5-14,5v,sprawdzic naciąg paska.czy alternator nie grzeje się,sprawdzic napiencie przy alternatorze i przy rozruszniku powino byc take same. Dodano po 3 poprawka 13,9-14,5v.
Zakładaj dobrej jakości pasek.Czy jest osłona plastikowa od prawego koła jezdnego?Jej brak ma duży wpływ na zużycie paska.Naciąg jest sprężyną pod alternatorem,wystarczy poluzować śrubę górną i dolną a sprężyna sama go naciągnie .
To coś wleciało do środka, ewentualnie przyblokowało któreś koło. Zęby paska są ewidentnie wyłamane, pasek nie przeszkoczył ze względu na zbyt słaby naciąg.
Bierzesz klucz 14 i 12 mm. 14 luzujesz - na górze alternatora. Z boku na dole alternatora masz regulację naciągu paska. 12 luzujesz śrubę trzymającą, a następnie odkręcasz tę długą śrubę regulacyjną. Alternator powinien opuszczać się w dół i pasek robić coraz luźniejszy. Montaż odwrotnie.
Czy wirnik możesz obrócić palcami ,czy lekko chodzi,czynie ma oporu.Podaj plus na tą linkę co wchodzi do rozrusznika. A przy alternatorze naciąg pasek.
Jeżeli kontrolka po włączeniu zapłonu się pali i po zapaleniu gaśnie to prawdopodobnie albo spalony pasek i słaby naciąg albo spalony bezpiecznik głównego zasilania alternatora/ gruby kabel/.P
Witam.Jak pisze kolega powyzej sprawdz naciag paska.Jak jest luzny to bedzie objezdzal na kole pasowym i bedzie piszczal.Jezeli naciag masz ok,to sprobuj zalozyc pasek klinowy z zabkami.
Pasek posiada prawidłowy naciąg, wszystkie styki zostały przeczyszczone
Witam. Panowie jak poprawnie założyć pasek na alternator, naciąg, klimatyzację itd. Auto to Renault Megane Scenic 1996 r. motor 2.0 ben/gaz 8 zaworów. Prosiłbym o jakiś schemat oraz jaki jest nr na pasku. Pozdrawiam i proszę o szybką podpowiedź.
W tej hondzie albo naciąg paska się reguluje alternatorem albo jest rolka na sprężynie którą się płaskim kluczem luzuje i pasek ściąga.
A jeszcze jedna sprawa tak się dzieje jeśli jest nie prawidłowy naciąg paska bądź się ślizga pasek.
Witam. Myślę że może komuś się przydać ta wiedza, bo sam szukałem czegoś na ten temat ale nie znalazłem niczego sensownego. Moja Corsa B jest z 1995r, silnik 1.2 8v. Zdecydowałem się założyć do niej wspomaganie bo jest w bardzo dobrym stanie a moja żona, która nią jeździ ciągle narzekała na trudności z parkowaniem. Z rzeczy które należy zgromadzić to:...
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
pasek alternator naciąg naciąg pasek naciąg pasek rozrząd
lodówki bosch opinie 18650 liitokala magnetron wypalona
piekarnik whirlpool piekarnik whirlpool
Aktualizacja map nawigacji QSMART SG720 - jak to zrobić? Minimalny przekrój przyłącza ASXSn w sieci Tauron