Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
No to jak mu dałeś tyle wiatru z wtórnego to się nie dziw że nie gada. Mieszanka jest pewnie w uj daleko od isktownika i płytki. Zrywa mieszankę i będzie płomień rwać. Rozwierc narazie na 22mm, dysza na równo elektrody ciut przed, ale sprawdź czy nie będą przebijać bo moga być blisko zawira w takim polozeniu. Lufa zależy jaka masz, musisz uzyskać szczelinę...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam mam ciągnik ursus 28-12 (fergusona) i jest taki wielki problem ze mechanicy nawet niemogą se poradzić 3 dzień w naprawie i nic. * Najpierw napisze co sie stało w polu; Pojechałem w pole tym ciągnikiem z rorzutnikiem załadowanym do czuba gnojem. No wyżuciłem pare razy obornik i zadnego problemu nie zauażałem, ale z czasem było coraz trudniej zapalić...
Zbyt dużo oleju w mieszance to również wyższa temperatura spalania a wysilonym silniku 2T może się to źle skończyć (szczególnie gdy lejemy olej kiepskiej jakości). Kolejna bzdura. Po raz kolejny - nadmiar oleju, to zwiększone dymienie i odkładanie się nagaru. Żadnej większej temperatury nie ma. Bo i z jakiej okazji?
Kolego gaźnik do sprawdzenia - szczególnie pływak, który moim zdaniem nadal może być nieszczelny i "tonie". W wyniku tej usterki silnik dostaje za dużą dawkę paliwa, które go zalewa i nadmiar dostaje się do tłumika. Ponadto należy sprawdzić stan filtra powietrza, gdyż silnie zabrudzony daje podobne objawy, lecz dym z silnika będzie czarny. Sprawdź również,...
1. Odpiąć odmę od kolektora dolotowego. 2. Otwór w kolektorze zaślepić. Do tego celu można użyć korka po winie. Ważne aby był na tyle duży aby nie wpadł tudzież nie został wessany do środka (o zgrozo !!) i tak dobrze zamocowany aby w żadnym wypadku nie wypadł. 3. Odpiętą odmę przedłużamy odpowiednio dobranej średnicy wężem olejoodpornym (najlepiej lekko...
I tutaj nastąpiło - co wszyscy w tej polemice pomijają- nasycenie rdzenia (wirnika i stojana) polem elektromagnetycznym No i zgoda, tyle że nie w przypadku nowoczesnych alternatorów samochodowych - temperatura krytyczna izolacji i złącz półprzewodników występuje poniżej progu nasycenia i ograniczenia mocy. Na tej zasadzie działają alternatory motocyklowe,...
Witam. Mam problem z golfem. W samochodzie w silniku zaczęło przybywać oleju(wyciekało paliwo, płynu chłodniczego nie ubyło) i strasznie dymił. Zaprowadziłem go do mechanika, mechanik stwierdził że turbina jest do wymiany po jej rozebraniu okazało się, że jest dobra ale długo nie pochodzi. Wiec zaczął szukać dalej ale trochę im się schodziło z diagnoza...
Ano jak to w silniku masz tam jeszcze pompę wtryskowa i wtryskiwacze. Teraz nie jest wykluczone, że jeszcze nieułożone pierścienie na tłokach. A że dymi na niebiesko to znów wtryskiwacze i nadmiar oleju i smaru pozostałego po montażu. Na tym etapie trochę pomęcz ten silnik niech poukłada się. Po wystudzeniu warto podciągnąć nakrętki głowicy.
Miałem ten sam problem i z tą samą nagrzewnica po zalaniu olejem opałowym. Dopiero po wyczyszczeniu wszystkich przewodów paliwowych, pompki i dyszy, zalaniu zwykłą ropą zaczęła pracować. Drugą identyczną miałem w pracy i te ż nie chce pracować na opale.
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano...
Silnik chodzi normalnie, nie dymi, moc również bez zmian, tyle że czasami nie pali od pierwszego ale zdarza sie to bardzo rzadko
Ten błąd sondy może być powiązany z kopceniem . Dziwny w sumie ten mechanik. Ma podane na talerzu co samochodowi dolega a nie egzekwuje tego.Sonda wprowadza zamieszanie w składzie mieszanki paliwowo-powietrznej przez co całe paliwo nie jest spalane co objawia się kopceniem.Z drugiej strony jest coraz zimniej i samochód ma prawo pokopcić dłużej na biało...
zobacz czy nie cieknie benzyna z regulatora pod kopułką wtrysku, ew odłącz pompkę paliwa na silniku pracującym na gazie i zobacz czy wtedy dymi - wygląda, że leje ci się paliwo w dużym nadmiarze, wtedy tak dymi oraz da się odpalić tylko z gazem w podłodze
witam proponuje sprawdzic poziom oleju ,twarda praca nie musi byc spowodowana zlym katem wtrysku ,przyczyna moga byc lejace wtryski ,paliwo nie jest dobrze rozpylone co powoduje nie kontrolowany wtrysk ,nadmiar nie spalonego paliw bedzie sie dostawal do oleju ,silnik przy tym bedzie mial sklonnosci do dymienia na czarno,i bedzie wzrastal poziom oleju
żadnej siatki niema. jest czysto cala średnica. to tylko reguluje ciśnienie pod i nad tłokami. jak się dostaje olej do kolektora ssącego i następnie go spala? Dodano po 1 już znalazłem trzeba nowa pokrywę zaworów jedna pociolem na części pierwsze i jest tam taka membrana (pod takim kółkiem na pokrywie) którą wypuszcza nadmiar powietrza do kolektora...
Witam mam mercedesa 814 rok 1994, 97kw i mam taki problem dostaje się paliwo do oleju, wymieniłem już pompę wtryskowa ,wtryski ,przewody paliwowe ,pompkę ręczną i dalej mam ropę w oleju.Sprawdziłem też ciśnienie na cylindrach 28 b, auto pali ładnie nie dymi jedynym jego bólem jest ze jest nadmiar oleju który miesza się z ropą . Wiec proszę was o pomoc...
Czy aby przeoczyłem? Panowie chyba nic nie mówicie o tym, czy cylinder ma progi na gładzi? A to jakby będzie decydujące. Jeśli nie ma progów to po co kolejny szlif? Nie znamy przyczyny zużycia pierścieni. Może były marnej jakości. Nie wiemy jakie pierścienie założono obecnie (czy chromowane?). Więc może nie warto zajmować się pierścieniami. Skoro dymi...
Witam Mam kilka pytań do ludzi którym taki piecyk działał : -Jak wygląda płomień -Ile dostarczanego jest nadmiaru powietrza -Ewentualnie jaką wydajność maja wiatraki Podczas moich testów z palnikiem z kociołka z RFN po podłączeniu dmuchawy(suszarka do włosów, następnie suszarka do rąk) pod miejsce które w oryginalnym piecu było zasysane powietrze (bez...
Koledzy, czy przypadkiem widząc na miarce oleju nie jest za dużo???, bo według mnie te dwa wycięcia to niżej min a wyżej max . i tu wywalało olej przez odmę do komory spalania i stąd te chmury... Jak przez odmę olej wywala to chyba wiesz co oznacza. Podejrzewam że nadmiar oleju swoje zrobił i jak widać, pomimo takie usterki jednak zdążyłeś pojechać...
Stare kombiwary działają poprzez żarówki halogenowe, które wytwarzają światło podczerwone, które jest szkodliwe nawet dla grafik i tkanin, a nie mówiąc już o szkodliwości dla zdrowia poprzez szkodliwe działanie na jedzenie... podobnie jak wymysł mikrofalówki, bo szybko, niby wygoda, a o szkodliwości i rakotwórczym działaniu nikt nie wspomni... Już...
Witam, kilka dni temu doszlo do zbiegu okolicznosci w ktorych przelalo mi sie oleju o jakis 3/4mm ponad max i uszkodzilem lekko chlodnice z ktorej kapal plyn na ziemie. W takim stanie przejechalem 20km i nic sie nie dzialo. Nastepnego dnia chcac wyruszyc do pracy samochod odpalij jakby na 3garki, lecz po lekkim przygazowaniu bylo juz ok. Po 8h pracy...
W komorze pod pokrywką wszystko w porzątku . Trzonki zaworów i sama komora lekko pokryta cieńką warstwą oleju , ale bez nadmiaru . Na świecy po 15 min. pracy , gruba warstwa tłustego nagaru . No i spalając olej strasznie dymi i się dławi . Niewiem czy odma ma coś wspólnego z reg. obrotów , bo po odłączeniu wężyka , dźwignia regulatora staje się bardzo...
Zazwyczaj olej napędowy dostaje się do pompy wtryskowej z pompki wstępnej. Wystarczy wymienić oring na "popychaczu", który wprawią ją w ruch. Potem wylać mieszankę ON z olejem z pompy i zalać ją samym olejem. Falujące obroty to zapewne wina pompy wtryskowej , jak mocno nie falują i przy tym jakoś strasznie nie dymi do sobie daj spokój, jeśli jednak...
Cytując fragment wypowiedzi Pana tomek130"jest to zupełnie błędne gdyż olej napędowy z pompy wtryskowej nie może sie przedostać do komory korbowej silnika pompa wtryskowa jest uszczelniana,jedynie może sie wylewać do oleju w pompie, jednak kiedy jest go zbyt dużo to wycieka z niej przez rurkę z tyłu (nadmiar)." Wszystko się zgadza jeżeli pompa paliwa...
Jak na to co opisałeś to wygląda mi że na którymś tłoku zastały się pierścienie i to przyczyna niebieskiego dymu. Po prostu pierścienie nie uszczelniają cylindra i nie zgarniają nadmiaru oleju. Niebieski dym to w 85% spalanie oleju co daje specyficzny zapach spalin. Na zimnym silniku nie widziałeś bo po rozruchu do nagrzania ma zwiększona dawkę paliwa...
Odpaliliśmy brykę,-trochę z początku ciężko się zbierał ale ruszył.Teraz mam wrażenie że równiej pracuje(przedtem można było wyczuć lekkie falowanie). Co najważniejsze nie kopci,przynajmniej nie tak jak przedtem. Gdy mu depnąć mocniej,to w momencie gdy spada z obrotów puszcza trochę czarnego dymu.Podczas normalnej jazdy tego nie ma.Myślę że układ musi...
Podejrzewam, że nie ma nadmiaru oleju bo nic o tym nie napisałeś. Jeśli tak jest, to pozostaje pytanie gdzie się podziało i dlaczego zniknęło paliwo z zasilania pompek i trzeba kręcić 20s aby znów było ciśnienie w głowicy. Tak długie kręcenie wskazuje na zapowietrzenie całego układu. Jeśli gumki nie będą w złym stanie to raczej dzieje się coś niedobrego...
Witam.Mam problem z dafem fx95 460 koni, mianowicie problemem jest to że dymi na niebiesko, właściciel auta stwierdził że często {na 1500 km 3L} dolewa olej.Pierwsze co zrobiłem to zamontowałem uszczelniacze na prowadnice zaworów i poprawa była znaczna przestał brać olej i mniej dymi, ale jeszcze jest coś nie tak,jeśli pracuje na biegu jałowym {dłuższy...
Przewody odlądałem jako takiego pocenia sie paliwem nie widziałem, no może jeden powrotu nadmiaru paliwa drugiego wtrysku. Kręce rozrusznikiem jakies 4 do 5 sekund niby łapie puszcze kluczyk i nic. Czasem kręcić trzeba dobre 15 do 20 sekund. Silnik wydaje się być ok. Oleju poza fabryczną normę nie bierze, tzn ja ubytków na bagnecie nie widzę, dymi tylko...
Ja bym tego mechanika najpierw pogonił starym paskiem klinowym wokół jego warsztatu, potem zaś zapytał o jego widzimisię na temat remontu silnika. Jeżeli do tej pory nie zrobił pomiaru kompresji cylindrów, to jakim cudem po oparach oleju znad klawiatury od razu wie o konieczności zmiany pierścieni itd? Jakbyś miał zjedzone pierścienie, to nie nadążałbyś...
Witam. Jeżeli jeden cylinder był zalany i to bardzo mocno (skoro piszesz, że aż benzyna kapała) to jeśli on załapie to będzie Ci bardzo dymił, gdyż musi spalić nadmiar paliwa, który zgromadził się pod tłokiem (w skrzyni korbowej) - zbyt bogata mieszanka i nie ma co od razu regulować gażnika. Można próbować ,,przedmuchać " ten cylinder według pkt.2 opisanego...
To przenośnia, która nie zmienia faktu, że mówiąc profesjonalnie, z opisu wynika, że silnik zepsuł się w sposób wykluczający opłacalność jego naprawy. Niebieski dym (zwróć uwagę czy ma gryzący zapach) to olej w komorze spalania. Sugeruje to też mocno zabrudzona świeca. Można jeszcze sprawdzić jedną rzecz - po zatrzymaniu silnika szybko odkręć wlew oleju...
Witam, mam taki problem z moim oplem 2,2 dti 2002r jeżdżę już tak jakiś czas ale coraz bardziej mnie to denerwuję. Podczas odpalenia puszcza czarnego dymka. Problem w szczególności jest widoczny gdy na dworze robi się ciemno i ktoś jedzie za mną z wł. światłami, to gdy wcisnę pedał gazu (podczas przyspieszania / wyprzedzania) to pojawia się dość konkretna...
http://obrazki.elektroda.pl/6964106000_1... To jest zaworek, wewnątrz jest sprężynka i kulka przykręcony nim jest króciec którym nadmiar paliwa wraca z pompy do zbiornika. W czasie pracy w calym zakresie obrotów musi nim przepływać paliwo do zbiornika. Wewnątrz pompy musi być nadciśnienie inaczej silnik nie będzie miał mocy i będzie...
Jeśli pierścienie puszczają, to po wlaniu oleju na tłok, ciśnienie wzrośnie. Jak po próbie olejowej wyjdzie że ciśnienie na tym tłoku się nie zmienia tzn. że ten cylinder pływa w oleju. Trochę się w tym pogubiłem ;) , powinno chyba rosnąć skoro olej lany z góry dodatkowo uszczelnia. Grala1 a da się potwierdzić tę ew. nieszczelność cylindra poprzez...
Witam, Chciałbym się spytać skąd wykombinować manometr do sprawdzenia ciśnienia sprężania do c-330. Chce zmierzyć ciśnienie ponieważ, ciapek za nadto się poci, po zaoraniu 3 ha pola jakieś 300ml, oleju wyciekło spod korka wlewu, silnik niestety nie pamięta remontu, kiedy i czy wogóle był. Teraz mam dorobioną rurkę która wchodzi w otwór korka a potem...
zawór działa sprawdzilem, poza tym sciagnałem węzyk z gaźnika żeby zoabczyc czy jest różnica i nie było różnicy. Śruby dociągnięte, jak pisałem uszczelka została wymieniona na nową i dodatkowo położona na paście. Zauważyłem pojawiający się znikąd olej w baku, zacząłem szukac i stwierdziłem że bagnet miałem troche wyigięty w taki sposób że pokazywał...
Dziękuję za odzew. Dzisiaj zamontowaliśmy zregenerowany (roczna gwarancja) wtrysk i motor gada! :-) Zapalił od strzała i żadnych stuków, tyle że jeszcze troszkę dymił na jasno szaro, ale mam nadzieję że przez wypalający się nadmiar paliwa z czwartego cylindra, nagromadzoną wodę i paliwo z wydechu, niską temperaturę (-6*) i nie rozgrzany motor. Lekko...
Witam. Mam problem z kosiarką MTD Yard-Man 6521c. Silnik to B&S dokładny typ i model: 121602 0190 E1 991112 FA. Jest to silnik czterosuwowy, górnozaworowy o mocy 6,5KM. Objawy: Ciężko zapalić, trzeba się naszarpać wiele razy. Gdy kosiarka już zapali to początkowo puszcza trochę białego dymu. Kosiarka działa przez losową ilość minut po czym gaśnie na...
Sprawdź jakie luzy na zaworach powinien mieć ten silnik - uważam, że silnik ma zbyt duże luzy na zaworach. Przeglądnij gaźnik i w razie potrzeby wyreguluj go, sprawdź jaki utrzymuje poziom paliwa i czy pływak nie jest dziurawy (może mieć paliwo w środku). W takim przypadku pływak będzie "tonął" i utrzymywał wysoki stan paliwa, a silnik będzie się "dusił"...
Witam! Kupiłem z rozbitka silnik TU1M 1.1i o przebiegu 180kkm z tzw gwarancją rozruchową, gwarancją określonego zużycia oleju i paliwa. Założyłem nowy rozrząd z pompą wody, uszczelniacze na wałku rozrządu i wale korbowym, nową tarczę i łożysko wyciskowe sprzęgła i założyłem do auta. Zalałem olejem 15W40 orlenu + filtr SCT. Zrobiłem nim już jakieś 700km....
Najlepiej sprawdź wtryskiwacze na stole... Korekty nie są miarodajne i nic nie mówią o kondycji samych wtryskiwaczy jak i tego jak końcówka rozpyla paliwo i czy nie występuje zjawisko "wtrysku punktowego" gdzie ze względu na kumulację paliwa w jednym miejscu nie zawsze jest ono spalane całkowicie. Układ dolotowy powinien być suchy, czyli nie powinno...
Możliwie że para działa jak wypełniacz podnosząc sprawność silnika przy stanach średnich. Silnik pracuje ciszej i subiektywnie jest mocniejszy a na pewno nie traci na mocy. Ciężko określić czy silnik dysponuje dużo większą mocą maksymalną. Na pewno para nie rozkłada się podczas spalania. Co do tego nie mam wątpliwości. Możliwe też że w niewielkim stopniu...
Problem z płynem chłodzącym. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem mazdy mpv 2003 r. diesel RF5C 2.0 136 km. Wczoraj przy standardowej wymianie oleju oleju zauważyłem, że poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym jest poniżej minimum. Zdarzało się, ze płyn dolewałem ale zazwyczaj w niewielkich ilościach, nie wiem 100 ml na miesiąc, może mniej....
Witam. Podepnę się pod temat... Jestem posiadaczem Opla Omegi A z silnikiem 2.0 8V. Chłodzienie przez wiskozę. Mam problem z wysadzaniem płynu na zewnątrz. W aucie nie ma zbiorniczka wyrównawczego (nigdy nie było), korek jest w chłodnicy. obok korka jest króciec z wężykiem, a nadmiar płynu idzie pod chłodnicę i dalej w glebę. Jeżdzę autem od 6 lat,...
Ja musiałem cały czas cynować we wrzącej wodzie, inaczej stop zastygał. Potem do oczyszczania mogłem gaz lekko zmniejszyć, bo przez powstające pęcherze powietrza pod płytką nie można było jej docisnąć do dna, ciągle tańczyła na boki. Potem znowu zwiększałem na następną płytkę. Stopu zużyłem tyle co nic, chyba do końca życia mi go wystarczy :) Stop...
nadmiar oleju nadmiar oleju silnik nadmiar oleju silniku
uruchomienie zasilacza sucho termos próżnia pomiar rezonans
bateria parkside styki bateria hilti
Epson WF-3620 – reset drukarki, przywracanie ustawień, kasowanie licznika T6711 Zwrotnica do drivera Skytec/Omnitronic 902.263 – schemat, wartości, ochrona