W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Jaka masz temp na przewodach wchodzacych do sciany grodziowej? Masz tam takie króćce po drodze? Jezeli masz goracy silnik i przewody tez, to wywal krócce.
Odprowadzenie (powrót) to przewód, który idzie z nagrzewnicy do pompy wody. Na przewodzie odprowadzającym z nagrzewnicy jest trójnik, który powinien być podłączony do zbiornika wyrównawczego. Jaki silnik wtrysk, gaźnik? Trójniki masz podłączone, czy zaślepione.
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
Wina leży raczej w mieszalniku powietrza, mianowicie klapa ciepło-zimno posiada otwory które w normalnych warunkach powinny być zaślepione fabryczną matą z pianki, z czasem się ona wykrusza i nieogrzane powietrze zamiast biegnąć przez nagrzewnicę przelatuje przez te otwory. Druga sprawa to może też być zamulona sama nagrzewnica, ale i na to jest sposób.
Golf 2, to już staruszek- bardzo możliwe, że nagrzewnica jest do wymiany. Aby to sprawdzić trzeba sprawdzić jej drożność, nawet puszczając przez nią wodę z kranu i zaobserwować jak duży jest spadek ciśnienia na wylocie. Jeżeli woda wypływa "leniwie" to wymiana. Zapowietrzona nagrzewnica, nie grzeje w ogóle. Nie sprawna pompa, to przegrzewanie się silnika.
Sprawdz po nagrzaniu silnika czy węże od nagrzewnicy są gorące czy zimne.
sprawdź czy są ciepłe przewody gumowe łączące silnik z nagrzewnicą (na ścianie grodziowej silnika i wnętrza auta)
Trzeba wymontować nagrzewnicę bo będzie zawalona syfem.
Może masz zapowietrzony układ. Lub pompa wody ma za małą wydajność. Dolej płynu na maksa i na włączonym rozgrzanym silniku ściskaj i puszczaj wąż przy chłodnicy
Mam problem z golfem 5 2.0 TDI 140 km, nie ma ogrzewania, bezpieczniki całe, silnik nagrzewa się dobrze, trzyma równe 90 stopni, przewody od nagrzewnicy gorące. W VCDS nie ma żadnych błędów. Co to może być?
Sprawdź czy obydwa węże idące do nagrzewnicy są gorące na rozgrzanym silniku.
Na pierwszym i drugim zdjęciu masz szeregowo połączony wyłącznik bimetaliczny i bezpiecznik termiczny (czarny, podobny do diody). Ten bezpiecznik termiczny jest jednorazowy. Takie pracują też w dmuchawach nagrzewnic samochodowych chroniąc silnik dmuchawy przed przegrzaniem i w efekcie spaleniem. Np. w VW Golf II i Jetta II. Jeżeli są lutowane w układzie,...
Na pewno dobrze odpowietrzyłeś układ? miałem kiedyś ten sam silnik i taki objaw po spuszczeniu płynu
No bez jaj, to że Tobie pękła nagrzewnica to nie znaczy, że wszystkie są takie same. Jeśli miałbym wybór między Golfem 4 a Pugiem 406 to bez wahania biorę Puga.
Kompresor, przewody,czujnik ciśnienia 3 pinowy, kombajn nagrzewnicy ,sterownik wentylatorów z golfa 4 Instalacja została z silnika toledo 2.0 16v abf.
Jap masz gaz w aucie? Bo jeśli tak, to więcej wody płynie przez parownik, a nie przez nagrzewnicę. Kolejne pytanie - skąt wiesz, że nagrzewnica nie jest zamulona? Jeśli silnik jet nagrzany to powrót z nagrzewnicy powinien być gorący na wolnych obrotach. Pozrawiam.
Musi być ten panel klimatronika ? Jak dla mnie prędzej i prościej jest kupić obudowę z nagrzewnicą od zwykłego nawiewu na pokrętła i linki z golfa 4 albo A3 8L . Tutaj pewnie z powodu braku pewnych informacji z ECU silnika połowa funkcji przestanie i tak działać .
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Niekoniecznie, przemieli przez silnik ale nie daje rady pchnąć w nagrzewnicę.
Zawory pewnie odwrotnie masz włożone. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba są na nich strzałki, a w ogóle to możesz je całkiem wywalić i zastąpić rurkami. Co do poprawności złożenia tego to opiszę co po kolei idzie zgodnie z kierunkiem przepływu płynu. Czyli najpierw idzie wąż od krućca na głowicy, puźniej jest zawór termiczny(ten metalowy, często...
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
Witam. Polanie parownika gorąca wodą, to pomoc doraźna, która pomoże tylko tyle,że odpalisz na gazie bez problemu. Jeżeli nic więcej nie robiłeś, to po krótkim czasie parownik znowu zamarznie ( oszroni się) Jak już poprzednicy pisali winę za to ponosi niesprawny układ chłodzenia lub niedostateczna ilość płynu chłodzącego.Ciekawy jestem jak długo użytkujesz...
A działa ogrzewanie? Miałem podobny problem... temp. około 100st, twarde węże układu chłodzenia i pompa sprawna... Winnna okazała się nagrzewnica która była zapchana Jakie masz oznaczenie silnika? AEA, AEE....?
Wymieniona została nagrzewnica, magistrala w której jest umieszczona na działającą z innego auta, pompa ciepła cała z obudową. Węże gorące. Oba. Ogrzewanie czasem trochę działa (ale nie jakoś super, na pierwszym biegu dmuchawy ciepło leci, na 2i3 zimno) a czasem nie grzeje w ogóle. Klapki chodzą. Gąbka jest. Termostat też działa, silnik się nagrzewa...
To wątpię by była walnięta uszczelka pod głowicą. Może masz dziurawą nagrzewnice. Duże są ubytki płynu?
W moim aucie znajdował się króciec z trzema czujnikami. Dwa są podpięte do gaźnika a trzeci to czujnik do wskaźnik temperatury. W drugim silniku jest króciec z dwoma czujnikami podpiętymi do gaźnika a czujnik wskaźnika temperatury znajduję się na króćcu ( nad skrzynią biegów ) który prowadzi do nagrzewnicy.
Nie wiem jak jest w golfie IV, w passacie na wężu powrotu z nagrzewnicy jest otworek należy nieco zsunąć wąż i uruchomić silnik podnieść obroty na chwilkę do ok 1500- 2000 (przez ten otworek powinien lać się płyn). Myślę że jest podobnie.
bezpiecznik termiczny zabezpiecza tylko biegi pośrednie a bezposredniego 4 nie zabezpiecza cały silnik czyli wszystkie 4 predkości
Rozgrzej auto na postoju i będzie wszystko jasne. Podejrzewam że wszystko jest ok, na postoju termostat otworzy a temperatura na wskaźniku zapewne oszukuje jak to w golfach. Jak słabo grzeje w środku to zapewne wina zakamienionej nagrzewnicy . Co do wskazówki to idzie ją ustawić żeby wskazywała prawidłowo temperaturę .
Wychodzi w bok, koło pedałów, po stronie kierowcy. Zdejmujesz osłonę pod kierownicą, chyba boczek tunelu środkowego ( nie pamiętam dokładnie ), tunel nawiewu na nogi kierowcy. Oringi na króćcach, jakby nie było w zestawie, daj nowe. Pasuje poluzować mocowanie rurek na ścianie grodziowej, tam jest jeden wkręt między rurkami, od strony komory silnika....
Trzeba założyć kryzę na wężu do reduktora. Tylko z nią nie przesadź bo reduktor będzie zamarzał przy zimniejszym silniku.
Z włącznika klimatyzacji z pinu 7 przewód idzie do komputera silnika do pinu 39. Często oznaczany jest jako niebieski. Podaj kolego kolory przewodów które są nie podłączone... będzie łatwiej znaleźć ich miejsce. Ten gruby czarno-żółty jak kolego pisał wyżej będzie podłączony do prądu po zapłonie. Gdybyś podał do czego jest obecnie podłączony (włącznik...
W oryginale powinien być termostat przy ścianie grodziowej od strony silnika podający wodę do nagrzewnicy. Jego uszkodzenie będzie miało wpływ na ogrzewanie. Może być też do wymiany nagrzewnica - koszt raczej niewielki.
Jest do podświetlenia oddzielny bezpiecznik. Nie pamiętam który. Sprawdź w przełączniku świateł regulację podświetlenia, potem sprawdź żarówki. Jeżeli chodzi o silnik nagrzewnicy to zacznij od sprawdzenia oprnika na silniczku od niej. Pozdrawiam.
To jest ten sam silnik, osprzęt daje się przełożyć - kolektory pasują zamiennie, tak samo tzw. dystrybutor wody - czyli te plastikowe "coś" w okolicy aparatu zapłonowego, od którego odchodzą przewody do nagrzewnicy i podgrzewania kolektora. Blok i głowica są takie same.
Sprawdź na postoju przy większych obrotach silnika jaka będzie reakcja,ale to grzeje od od ruchu pojazdu czy masz jeszcze włączoną dmuchawę.
Szukaj przyczyny w termostacie i w krązeniu - zapchana, niedrożna nagrzewnica, uszczelka pod głowicą - skoro się silnik przegrzewa, zapowietrzony układ , sama pompa też mogła ulec uszkodzeniu. Pozdrawiam
Jedynym skutecznym sposobem określenia sprawności termostatu i prawidłowej temperatury silnika jest sprawność ogrzewania wnętrza w mróz - jak auto grzeje prawidłowo, to termostat z reguły jest sprawny. W starociu dość kłopotliwie będzie dociec jak temperatura na liczniku ma się do realnej temperatury płynu. Zagrzać o tej porze TD do włączenia wentylatorów...
A silniki do sterowania i wiązka ? Czujnik i panel to nie wszystko, troch roboty jest , ale wszystko do ogarnięcia.
pompa wody jest sprawna a jak nagrzewnica była wymieniona z 1 rok temu to normalnie zapaliłem silnik i było tak ciepło ze nie mogłem wytrzymać a póżniej nie wiem co sie stało
A może to normalne że silnik na wolnych obrotach nie daje gorącego powietrza tylko letnie... Jak dla mnie to normalne, nie na darmo w niektórych autach są dodatkowe pompy obiegowe,elektryczne. Nagrzewnica przy nadmuchu na max ma większa wydajność niż silnik jest w stanie dostarczyć gorącego płynu pracując na wolnych obrotach. Jeśli po lekkim dodaniu...
Było na maxa, ale jak otwożył się termostat to go ubyło pewnie. Procedury w tej generacji golfa jeżeli chodzi o odpowietrzenie działa samoczynnie. O ile wszystko sprawne (np. termostat, wentylator chłodnicy, czujnik- włącznik wentylatora, węże do chłodnicy grube gorące po nagrzaniu silnika, czy dobry obieg jest, chłodnica, nagrzewnica drożna, leci gorące...
Temat odpuszczony na lato powrocil zimą, zupelnie nie grzeje 2 błędy od silnika V71 i klapy V158 , faktycznie sie zacina, po odpięciu i sterowaniu klapą ręcznie powoetrze leci zimne lub bardzo zimne, nagrzewnica gorąca, nagrzewnica elektryczna padnięta, ale to osobny temat, jakby powietrze nie przeplywalo przez nagrzewnicę.
Klapy sa w środku w całym "kombajnie".Nie kojarzę teraz dokładnie golfa 5 ale jeżeli silnik jest na zewnątrz to klapą można ruszyć.I gdy wykręcisz silnik to sam zobaczysz.Czuć opór i charakterystyczne stukanie klap.Tam ogólnie nagrzewnicę masz z lewej strony i deski nie trzeba rwać aby wymienić.Dostań się i tam obadaj.Może przez kanał nadmuchu będziesz...
A ten kabelek ma na drugim końcu jakąś wsuwke? Długi jest czy krótki? Jaki masz silnik? (D) (B)czy(B+LPG)? Masz Imobilajzer?
a że by być całkowicie pewnym i widzieć że pompuje to można zdjąć węże z nagrzewnicy i odpalić silnik - jak się leje "całą rurą" to pompa pompuje
Witam układ chłodzenia odpowietrza się sam odpal auto pozostaw uruchomiony silnik na wolnych obrotach z otwartym zbiorniczkiem do momentu załączenia wentylatora po odpowietrzeniu będzie leciało letnie powietrze to mozesz mieć uszkodzone klapy nawiewu
Witam. Tak jak w temacie w moim golf'ie uklad chlodzenia po przejechaniu 100-200 km zapowietrza sie ( nagrzewnica nie daje cieplego powietrza). Auto ma silnik 1.8-75 km oraz posiada instalacje LPG. Nie wiem co jest przyczyną tego problemu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Witam jestem,po wyciągnięciu nagrzewnicy,oraz złożeniu.Podpowiedz dla tych którzy to będą robili,proponuję rozkręcenie deski rozdzielczej ,tunelu ,oraz wszystkich plastików ,jest po prostu lepsze dojście ,aby wymontować nagrzewnicę.Aby odkręcić deskę na podszybiu są dwie śruby,od komory silnika dwie jedna od strony pasażera ,druga obok węży wchodzących...
Wydaje mi się ze wężyk spełnia role wspomagającą obieg wody z silnika do nagrzewnicy.Tę rurkę proponował bym skierować niżej może układ jest zapowietrzony.Pozdrawiam
Czy nic nie robiłeś w układzie chłodzenia? Jeżeli tak,to go odpowietrz. Odkręć korek i połóż lużno na otworze wlewu płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Pokrętło ciepła daj na max-a i uruchom silnik niech sobie popracuje do chwili zadziałania silnika na chłodnicy.tak ze 2x.Być może gdzieś się zapowietrzył-lubi zapowietrzyć się w nagrzewnicy,
a węże te co idą do nagrzewnicy są ciepłe oba? Sprawdź, jeżeli są zimne to nagrzewnica może być zapchana, albo mogą być zepsute termostaty na tych wężach o ile jeszcze są. na wężach do nagrzewnicy nic nie ma ale prawdą jest że jak silnik jest gorący to oba węże muszą być też prawie jednakowo ciepłe jeśli wyczuwalna jest duża różnica temp węży to jest...
Linki od wentylacji wszystkie są ok wszystko sprawdzone. gdy odpowietrzyłem układ drugi raz (czyli zalałem układ po wymianie części rozgrzałem go do włączenia się wiatraka chłodnicy, po ostudzeniu dolałem płynu i ponownie go rozgrzałem do włączenia się wiatraka. po odpowietrzeniu sprawdzałem ruru rozprowadzające i mieszalnik byl bardzo zimny co powodowało...
Witam mam problem z golfem 3 nie grzeje na początku za niska temperatura,poniżej 90. Wymiana termostatu nie grzeje,temperatura skacze 90 - 100 kilka,węże od nagrzewnicy zimne, odpowietrzyłem ręcznie temperatura doszła do nagrzewnicy po włączeniu nadmuchu płyn stygnie. Nagrzewnica nie cieknie, jest szczelna jest też drożna. Zmieniłem korek,uszczelkę...
Witam Szanownych Forumowiczów :) odgrzewam kotleta bo niestety temat się nie rozwiązał :cry: części, które wymieniłem: nagrzewnica chłodnica 2 czujniki temperatury termostat płyn G12 Auto ma nadal dziwne ataki z temperaturą, mianowicie czasem temperatura stoi delikatnie za połową a czasem dochodzi do ostatniej kreski , pomimo że silnik nie jest przegrzany...
Jeśli fachowcy badali sprawę ogrzewania w aucie, to wypada mi tylko dodać, aby dodatkowo sprawdzić ciepłotę węża doprowadzającego i odprowadzającego ciecz z nagrzewnicy (powinny być oba ciepłe). To, że nagrzewnica jest szczelna nie świadczy, że musi grzać, bo może być "zamulona". Sprawdź, czy zawór w nagrzewnicy otwarty jest na maksa. Może trzeba samą...
Witam Problem bardzo ciekawy, nie spotkałem się jeszcze z takim Prawa strona wogole nie grzeje, ani nogi, ani kratka ani szyba. W sterowniku brak błedów, wcześniej nie chodził potencjometr od sprzetrzania powietrza v71 i silnik lewy cieplo zimne v158, zamienilem potencjometry, zrobilem adaptacje, w testach wszystkie klapki chodza od min do max plynnie,...
mechanior naprawił, wziął 60 zł wylot płynu z silnika miałem zapchany, i termostat wymienił :)podobno mam jakieś gluty w nagrzewnicy, czym to przepłukać?
dałoby się to zrobić ... w sumie nie tak trudno... należałoby wyposażyć reduktor w dodatkowy obwód grzejący z własną (elektryczną) pompką i możliwość ograniczania grzania pierwotnego - najlepiej z termostatem :) trzeba by przerobić obwód obiegu płynu chłodzącego idącego do nagrzewnicy (wpiąć się z zaworem) do tego przełącznik i po sprawie pstryk i przez...
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
Ten silnik odpowietrza się bez problemu - zalewasz płyn do pełna i to wszystko. Wiem bo miałem. Sama nie odpowietrza się tylko nagrzewnica - żeby nie rozkręcać węży trzeba nagrzać silnik żeby termostat się otworzył i dać obrotów żeby pompa wody przegoniła powietrze do chłodnicy a ono już ujdzie do zbiorniczka przez cienki wężyk.
Przyczyna moze byc niedroznosc nagrzewnicy,jak widac somochod jest juz wiekowy,lub ubytek plynu...sprawdz na cieplym silniku szlauchy od nagrzewnicy...jezeli zwrotny, po otwarciu zaworu nie jest tak cieply jak doprowadzajacy to znaczy ze nie ma obbiegu plynu...
Witam.Jestem posiadaczem Golfa w ubiegłe wakacje uszkodeniu uległa nagrzewnica ,w aucie była dosłownie sauna,nagrzewnice wymieniłem kupiłem taką tanią na serwisie aukcyjnym,wymieniłem i zaczeły sie problemy.Z racji tego że to był okres wakacyjny po złożeniu i uruchomieniu silnika i ogrzewania grzało gdyż temperatura otoczenia była wysoka ,gdy temperatura...
Po ostygnięciu płyn opadł, dolewka, odpalenie, silnik złapał temperaturę, nagrzewnica odpowietrzona dmucha ciepłym powietrzem do kabiny. Drugi obieg też tak jakby złapał trochę temperatury. Po wystygnięciu dolewka płynu i jazda próbna. Poinformuję o efektach. pozdr
wszystkie bez wyjątku oleje są doskonałymi przewodnikami i tworzą spięcia, a niektóre nawet zwarcia :) kolego gdzies ty się elektryki uczył?? od kiedy olej jest przewodnikiem, słyszałes o stycznikach olejowych czy transformatorach olejowych , i do czego słuzy olej ktorym sa wypełnione a czym różnia się spięcia od zwarć ?? zastanów się zanim coś napiszesz....
Metodą na tłustą szybę będzie wymiana cieknącej nagrzewnicy, a gaźnik do wyregulowania, podejżewam że chodzi o 2E3. Ewentualnie może nawalać elektorniczny układ oczyszczania spalin, jeśli wogle tam jest.
Witam ponownie. Termostat juz sprawdzilem i jest okej. Bylem u mechanika i z tego co mu opowiedzialem, to powiedzial, ze winna jest zapewne nagrzewnica, bo na starym silniku tez byl problem z ogrzewaniem i na tym tez. Wiecie ile moze kosztowac wymiana nagrzewnicy ? Wiem, ze kupe roboty z rozbieraniem deski jest, kierownica do zdjecia, belka...pytalem...
Podobno w golfie III to jest wada fabryczna przy centralnym zamku, zamarza jakiś tłoczek i smarowanie nic nie daje, tylne zamki są takie same i normalnie się otwierają :) zostaje podgrzewanie i wtedy otwiera. Datego muszę przetestować tą nagrzewnice :D Po jakichś 10 min od odpalenia silnika zamki odmarzają więc chyba wiele ciepła nie potrzebują. Przetestować...
Pozostała mi stara nagrzewnica mocno elektronika przyniszczona. Jedno pytanie czy ta płytkę można odłączyć od nagrzewnicy czy ma gdzieś ukryte poza tymi widocznymi wkrętami jeszcze jakieś mocujące płytkę? Mam zbudowany układ na stole z VCDS i sterownikiem Gateway -głownie służy mi do kodowania tego sterownika. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
bez problemu do kosza z nimi (na czas testów) a przewody zmostkuj jakos. jest tem termostat zeby sie silnik szybciej nagrzal, ja u siebie je wywalilem jak gaz wkladalemi w te miejsca trójnik wstawilem.jak to nie pomoze to nagrzewnica kaputen, nowa ok 30-50 pln
O niedogrzaniu silnika....to może być fakt gdyż wskazówka temperatury cieczy pokazuje maksymalnie 80 stopni ale na ogół zatrzymuje się na 70 stopni i dalej nie idzie, powietrze z nagrzewnicy leci gorące wiec silnik raczej jest dogrzany, chyba że się mylę i to z tego powodu mam ten szlam w odmie?
zeby lecialo z silnika do srodka bez dzialajacej klimy? Niesprawna klima nie jest przeszkodą do ogrzewania wnętrza, sprawdź czy rurki z płynem lecące do nagrzewnicy są gorące (obie).
Rozgrzej auto do ponad 90 stopni.Odkręć ostrożnie korek z chłodnicy(OSTROZNIE BO BEDZIE GORACA PARA)Przy termostacie powinien byc korek odpowietrzania odkręć go aż poleci plyn chlodniczy ...Potem zakręć i sprawdz czy jakichś korków niema na przewodach wchodzących od silnika do wnetrza samochodu(od nagrzewnicy ) zrób to samo powinno pomóc ja tez tak...
Tak wiem tylko pytanie lezy czy moze byc tak ze nie otwiera mi jakies przegrody z ciepłym powietrzem i zimne chłodzi nagrzewnice dlatego nie łapie teperatury dodam ze po wyłaczeniu cimatronika temperatura zaczyna sie pojawiac po właczeniu odrazu spada. Pozdrawiam.
Witam. W moim golfie 1.4 abd + lpg wymieniłem silnik, zalałem płynem i mam problem z odpowietrzeniem, tzn: gotuje płyn, brak wody w nagrzewnicy i górna rura od chłodnicy do połowy ciepła ( dolna zimna mimo 90 stopni). Objaw jak uszkodzony termostat, ale czy uszkodzony termostat może być przyczyną dlaczego nie chce przepchać powietrza z nagrzewnicy i...
Witam to by wskazywało na to, że powinno Ci auto grzać ponieważ ciągle chodzi na "małym obiegu"a jest przeciwnie więc jeszcze sprawdź drożność chlodniczki ogrzewania(nagrzewnicy)oraz przewody doprowadzające wodę w "małym obiegu".Sprawdź też jak działa przełącznik regulacji temperatury,zimno-ciepło Pozdrawiam
Dwie plastikowe nakrętki M6 na klucz 10mm. Jedna w środku od strony środka auta, druga na zewnątrz obudowy zaraz przy błotniku. Najważniejsza tutaj jest ta cześć podszybia ktora jest wsuwana nad filtr i przykręcana, to na nia ma zlatywać woda a nie na filtr, druga sprawa to drożny otwór w narożniku podszybia i czyste podszybie. Jeżeli leci przez filtr...
Sprawdź połączenie wszystkich wtyczek, kabli. Możliwe że uszkodził ci się silniczek krokowy. Przy tej robocie nie ma potrzeby odpinać nic od sterowania silnika, a silniczka krokowego żadnego tam nie ma. Więc następnym razem się zastanów zanim coś napiszesz.
witam mam problem ze swoim golfem 3 z silnikiem 1,8 benzyna + gaz od początku nie mam w nim ogrzewania jak się silnik nagrzeje to leci letnie powietrze . wymieniłem płyn i termostat i nic to nie zmieniło. Od niedawna zaczął mi zamarzac reduktor gazu na zimnym silniku gdy jadę na gazie. na forum przeczytałem że może to być wina pompy wody ponieważ daje...
Wiesz jak działa klimatyzacja i ile pobiera energii?Ten pomysł to🚽 Robiłem przekładkę w Golfie 4-technicznie to samo co twoja skodzina ...najwiecej zachodu jest z wymianą nagrzewnicy-musisz zdjąć deskę.Jak znajdziesz dawcę z tym samym silnikiem i masz pewne pojęcie to w dwa dni sobie poradzisz nie jest to nic trudnego.
Ciepłe powietrze po 2 km to normalne. Silnik nie jest mały więc musi się dłużej nagrzewać. Pojemności 1,0, 1,2 są mniejsze i dużo szybciej się nagrzewają (pojemność cieplna). Jednak nie o tym chciałem pisać. Od razu włączasz nawiew i to ciepły więc i silnik ma od razu włączoną nagrzewnicę (czyt.chłodnicę). Nagrzewa się przez to dłużej. Ja dopiero po...
dmirek62 masz taki silnik ? Odpalałeś go poza autem ? Ja mam i nie muszę się w tym internetowo-teoretycznie doktoryzować . Silnik 1,6d z golfa lub vwt3 + prądnica trójfazowa . a reszta np. regulator , chłodnica z wentylatorem , łapy itd. to osprzęt . ps . 1,6d CS . Mam jeszcze 1,9tdi bez turbiny z pompą na lince , który muszę uruchomić bo mógłby być...
w porządku, dzięki. Ja u siebie patrzałem, to nie ma tego kabla wystającego nawet z podłogi pod fotelami. Może popatrzę kiedyś pod podłogą, bo mam nagrzewnicę do zmiany, bo mi przecieka i płyn chłodniczy się do kabiny leje. Dodano po 2 haha, coś w tym jest fajnego, szczególnie że mój to 26-letni już samochód. W dowodzie ma 77 kW, a obecny silnik to...
Witam. Początkowo silnik dostawał temperatury gdy na zewnątrz była duża wilgotność powietrza. Założyłem używany termostat z innego silnika 1z (sprawny). Pomogło, lecz na krótką metę. Temperatura przekraczała 110 stopni, chłodnica była zimna, a nagrzewnica gorąca. Toteż gdy samochód dostał temperatury w trasie pomagało chłodzenie nagrzewnicą. Wczoraj...
Układ chłodzenia musi być szczelny po to, by woda która zwiększa swoją objętość powodowała zwiększone ciśnienie a co za tym idzie próg zagotowania cieczy idzie w górę. Przy nieszczelnym korku i poziomie wody mieszczącej się w normie na zimnym silniku po za grzaniu prawie zawsze wywala wodę przez korek. Tutaj niestety nawet mikro wyciek wyjdzie od razu....
Kiedyś zdarzało mi się takie zachowanie samochodu bardzo rzadko - teraz częściej. Wsiadam wkładam kluczyk pzekręcam - nie zapala się kontrolk aświac żarowych i oczywiście nie odpala. Wcześniej myślałem że to dzieje się coś z immobiliserem, ale niestety to nie to. Raz po takim zachowaniu podpiąłem go pod kompa - czysty jak łza, zero jakichkolwiek błędów...
Mam pytanie.Posiadam golfa 2 silnik 1,3 gaznik .Przy odpaleniu silnika zapala mi się kontrolka od ciśnienia oraz brzęczyk . tylko że problem jest taki że raz zapalała sie na wolnych obrotach a raz na szybkich . wymieniłem czójniki jednak i to nie pomogło ponieważ problem dalej był ten sam.jednak dziwi mnie to że od strony kolektorów pojawiły sie plamki...
Nie, nigdy nie odpalaj silnika choćby z niewielkim ubytkiem płynu. Jeśli byś wyjął termostat to z silnika wszystko zleci, może jedynie trochę zostać na dnie chłodnicy i w nagrzewnicy. 0,5l płynu masz za mało bo dokładnie 5,5l wchodzi.
NO w sumie weze nagrzewnicy mam latwo dostepne tylko chyba wazne jest w ktorym w ktora strone idzie woda, bo parownik ma wejscie i wyjscie. Czy moze na wezu ktory idzie od silnika do nagrzewnicy zrobic, wejscie do parownika, pozniej wyjscie i dalej dopiero do nagrzewnicy. Czyt trzeba to zrobic na jednym wezyu przed nagrzewnica czy na obu? sprobuje to...
Dziekuje za zainteresowanie i dobre chęci :) Zaczne od tego że wyjałem schowek od pasazera i ta dolna część i faktycznie linka od ciepło/zimno spadła z tego nie wiem jak to nazwac w każdym badź razie przekręciłem ręką to pokrętło co znajduję sie pod ,,nogami pasażera od regulacji ciepła ale nadal nie grzeje tzn przynajmniej nie leci lodowate powietrze:)...
Witam, Posiadam GOLF IV 1.6 SR i ostatnio wymieniałem w aucie nagrzewnice bo słabo grzała, po wymianie nagrzewnicy pojawiły się problemy których wcześniej nie było: - nie działa obrotomierz - kontrolka oleju mruga po kilku sekundach od uruchomienia silnika - świeci się kontrolka poduszki powietrznej - świeci się kontrolka ABS (ABS działa) - czasami...
Zakładam, że układ jest już odpowietrzony. Dziwna zbieżność czujnik i termostat. Sprawdź czy ten nowy na pewno się domyka. Po lekkim nagrzaniu silnika dolna rura , powrót z chłodnicy do silnika zdecydowanie zimna. Ciepły ma być tylko mały obieg, w tym nagrzewnica. Musiałaby być katastrofalnie zapchana. Miewam znacznie starsze modele Passatów, gdzie...
W praktyce, akumulatory o prądzie rozruchu rzędu 330A to akumulatory o pojemnościach od 40 do w porywach 48Ah; daje to "ilość" prądu do dyspozycji o wartości realnej od 12Ah do 16Ah. Oznacza to, że podłączenie nagrzewnicy NA POSTOJU choćby tylko na 20 minut - uniemożliwić może odpalenie silnika. Potrzebne wartości dla źródeł energii w samochodzie przy...
Nagrzewnica 230V, 370W Pobór prądu 1,61A (370W / 230V) Akumulator żelowy 5Ah Dodatkowo przetwornica z 12V na 230V , 500W Wychodzi mi czas pracy na baterii 3,1h (5Ah / 1,61A) Nawet nie biorąc pod uwagę sprawności przetwornicy będzie takie połączenie pobierało ponad 30 A z akumulatora 12 V. Ciekawostka, dogrzewacz z Golfa V (tzw. PTC) pobiera prąd w...
1. To webasto da się podłączyć tylko po sieci CAN, jeśli się przy tym upierasz potrzeba wymienić sterownik ale to jest nieopłacalne. 2. Tak. Potrzeba pompki paliwa, oraz pompy wody. 3. Pierwsze słyszę. 4. - - - 5. Tak. 6. Można startować zegarkiem. Ustawia się godzinę załączenia i wchodzimy do ciepłego samochodu. Druga opcja to uruchamianie z pilota,...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Nie napisałeś czy temperaturę płynu chłodzącego masz odpowiednią, często problemem w MK2 jest klapka sterująca zimne/ciepłe powietrze i niszczejąca na niej gąbka, tutaj masz temat o tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=3... Co do wentylatora chłodnicy to- nie napisałeś czy masz odpowiednią temperaturę płynu chłodzącego, do sprawdzenia tak jak...
Potrzeba DUŻO części i OGROM pracy - pół auta rozbierzesz - ale jeśli masz chęć to spoko :) Lista zakupów : :arrow: Nagrzewnica wraz z wentylatorem i elektryką. :arrow: Panel sterowania ogrzewania. :arrow: Włącznik klimy i obiegu zamknietego, wiązka - pomiędzy włącznikiem, panelem sterowania i skrzynką przekaźników. :arrow: Wiązka komory silnika wraz...
nagrzewnica silnik silnik nagrzewnica silnik nagrzewnica renault
płynne przejścia kolorów elektrozawór pralka siemens żyroskop filtr kalmana
beninca schemat firmware flash
Jak zdjąć mieszacze w pralce Hanseatic? Przycisk ustawień radia Renault Trafic II - gdzie kupić?