Po prostu zmierz miernikiem po prostu napięcie akumulatora podczas usterki .
W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
Zweryfikowałeś cokolwiek w aucie ? Sprawdziłeś chociaż bezpieczniki żarówką z dwoma kabelkami ? Zmierzyłeś przynajmniej napięcie akumulatora ?
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Bez wymontowania sprawdź na krótko rozrusznik - dwie śruby na cewce automatu należy zewrzeć , dodatkowo sprawdzić napięcie akumulatora.
Rozumiem, że sprawdzasz napięcie sterowania przekaźnika podczas gdy silnik pracuje na gazie. Sprawdź napięcie między stykiem sterowania przekaźnika a ujemną klemą akumulatora oraz między pinem ECU odpowiedzialnym za włączanie przekaźnika.
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Sprawdź regulator napięcia, przejście na przewodach czy masz pewne masy itp. Jak mi przyjdzie coś innego do głowy to napisze. Odpal auto i sprawdź napięcie z alternatora.
Jak na postoju nie ucieka przy kręceniu kołami, to nie będzie to błąd wspomagania, chyba że jakiś ogranicznik trybu na wyższych prędkościach, nie wiem dlaczego Ci powiedziano że to wspomaganie. Odgłos na końcach zakresu to w miarę normalna rzecz. Może przygasa, bo akumulator słaby od czegoś innego? A jak sprawdzałeś na postoju, że nie ucieka prąd, woltomierzem...
Zmierz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu i trzeba by przyjrzeć się obwodowi od stacyjki.
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Sprawdzić jak zawsze napięcie na akumulatorze i na alternatorze i porównać oraz napięcie na kontrolce z alternatora. Spadek będzie powodował taki objaw.P
Tak zgadza się, zawsze jak największy. O ile pozwolą jego gabaryty (rozmiary) A co do problemu. Czy autor dałby radę zmierzyć napięcie ładowania. Wystarczy najprostszy miernik. Napięcie ładowania akumulatora powinno być powyżej 14,2V Akumulator ładowany poniżej tego napięcia pociągnie nie długo. Szczególnie gdy cały układ elektryczny zostanie obciążony...
Kto podpinał rozruch i czy sprawdzał napięcie na akumulatorze?
Skoro po 5 minutach nie było napięcia to brak styku. tylko czy to napięcie z akumulatora znikło czy rozrusznik nie dostawał napięcia? Światła działały??
Witam. W mojej astrze f 95r. nie działa kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach 14.1V. Po zdjęciu zegarów i pomiarze napięcia w kostce brak napięcia.
Aby to zrobic musisz miec specjalny miernik, ktory ma niekazdy nawet elektryk, tzw cengowy i to jeszcze do pomiaru pradów stałych. prady plyna natyle duze ze zwykly miernik ulega uszkodzeinu. Jesli juz wymieniles alternator to nie jestes w stanie nim obracac tak jakby to robil silnik samochodu co wyklucza jakikolwiek pomiar pradu ladowania. mozna przemierzyc...
Kwestia akumulatora, jeśli miernik wsadzisz do akumulatora to pokręc pare razy jak spadnie do 8V napięcie przy kręceniu to masz pewne że to akumulator.
To nie dzieje się zawsze tylko raz na jakiś czas. Napięcie akumulatora 12.43V
Co polecam zrobić? Wziasc miernik sprawdzić napięcie na akumulatorze Wziasc miernik i sprawdzić pobór prądu nie powinien przekraczać ok 35mA Wygląda na to że coś pobiera "kradnie" prąd i rozladowywuje akumulator
Przy próbie zapłonu kontrolki,światełko i zegar migają jakby zabierano im prąd Rozrusznik kręci z każdą próbą malejąco tak jakby Pierwsze co to sprawdź napięcie akumulatora.
To dlaczego w ksiązce o oplu astrze podane są wyższe wartości tego napięcia dla DELCO-REMY. Czy to nie jest szkodliwe dla akumulatora.
Skasuj błędy i poczytaj jeszcze raz, te nieobecne świadczą o spadku napięcia, może kiedyś auto wyładowało akumulator. Nie ważne. Ważne są te z wiązki wtrysków. Tam bym się skupił.
Dokładnie tak jak kolega brandy-p mówi, skończyło się ładowanie, poczym rozładował się akumulator, w wyniku spadku napięcia poniżej 10V zaczęła świrować elektronika w samochodzie, a wspomaganie jak wiadomo jest tam elektycznohydrauliczne, więc też zaczęło świrować. Naładuj akumulator, odpal samochód i miernikiem sprawdź napięcie na klemach powinno być...
Mierzyłeś napięcie na alternatorze czy na akumulatorze?
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Rozrusznik lub klemy na akumulatorze . Słabo kręci coś i siada napięcie. Zobacz po rozruchu i właczeniu świateł i dmuchawy czy nie robi się klema któraś gorąca. To wada tych aut. Lub kończy się po prostu rozrusznik.
Tego nie wiem. Ja nasłuchiwałem reakcji po wywołaniu zdarzenia, ale napięcie akumulatora jest podawane cały czas. Nawet jeśli tak samo jest z parametrami które cię interesują, to i tak będziesz mieć kłopot znaleźć odpowiedni PID, a potem jeszcze odszyfrować ramkę. Przykładowo w Astrze PID 1280 i ramka 00 98. Nie wpadł bym na to, że ten PID to napięcie...
Tak ma mieć napięcie akumulatora. Ja obstawiam brak któregoś zasilania na ecu. Z innymi sterownikami masz połączenie jak reaguje immo? Co pokazują rzeczywiste?
A gdzie jest ten bezpiecznik? Napięcie mierzone na akumulatorze bo nie ma dostepu tam do tyłu alternatora.
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
Witam Panów. Po odpaleniu silnika napięcie ładowania wynosi 14,2V. (Napięcie obserwowane na fabrycznym wyświetlaczu w samochodzie). Ale po dłuższej jeździe spada na 13,8V. Sprawdziłem obie klemy są zimne. Czy w tych samochodach komputer zmniejsza napięcie jak akumulator się podładuje?
Dla pewności posprawdzaj jeszcze masy w aucie może brakuje przy silniku albo ma słaby styk a kontrolka od poduszek zaświeci się jak napięcie akumulatora zabardzo spadnie . Naladuj akumulator spróbuj odpalić a jak się uda to zmierz czy jest ładowanie .
Na podpietej kości Sprawdzaj na odpiętej. Teraz już i tak nie ważne. gościu od klimy mowil ze to normalne jak odepne sprężarke od zasilania auta i podlacze pod inne źródło zasilania. Chyba tu moja pomoc się kończy Dawałeś napięcie z innego źródła niż naprawiane auto? Prosto z akumulatora auta.
Sam komputer lub wiązka do komputera może być przyczyną. Jak auto zgaśnie i nie będzie można go odpalić dobierz się do komputera wypnij z niego złącze przekręć zapłon i zmierz napięcie na pinach B1, C4, C16 względem masy powinno być napięcie akumulatora. Auto gaśnie w trakcie jazdy jak puścisz gaz, czy pod obciążeniem?
Na przewodach od instalacji gazowej muszą być dwa bezpieczniki i przekaźnik, wyjmij je i sprawdź czy nie są pośniedziałe bo instalacja musi mieć cały czas takie napięcie jak akumulator.
Sorki. Może źle sprecyzowałem. Chodziło mi oczywiście o prąd stały. Tylko, że kiedy sprawdzałem ładowanie z alternatora na akumulatorze to napięcie skakało od 13,7V do 15,5V.
Może rzeczywiście coś pobiera prąd z akumulatora. Proponuje potwierdzić, wykonując pomiar po 10 minutach o których piszesz z włączonym w obwód amperomierzem. Nie zgadza mi się jednak to co piszesz, że rozrusznik nie kręci i również nie przygasają kontrolki. Zawsze jak miałem rozładowany akumulator, to próba rozruchu powodowała przygasanie kontrolek....
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
A więc tak, trochę się pośpieszyłem z diagnozą i jednak pulsacja napięcia występuje też bez odpalonego silnika, jest mniej zauważalna ale pewnie przez to że regulator napięcia na alternatorze nie próbuje tego korygować, co w efekcie tylko pogłębia zakłócenia w sieci (Bez odpalonego silnika nie miga oświetlenie, ale ładowarka nadal wywala błąd na telefonie....
Zrobić pomiar napięcia przy próbie rozruchu, jak nie spadnie poniżej 10V to nie wina akumulatora. Akumulator mimo wszystko i tak do ładowania bo jego napięcie jest zbyt niskie.
Proponuje sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora b+ potem polecieć przewodem do rozrusznika a potem do klemy akumulatora +
Podstawa to pomiar prądu z akumulatora podczas postoju samochodu ( ile mA po około 3 minutach ) , oraz napięcia jakim alternator ładuje akumulator. Znasz te parametry ?
,ale sprawdzenie tego wymaga czasu. jakieś 2-4 godz. jazdy.. i co tam sprawdzać, napięcie już mierzyłeś, tak na starym, jak na nowym. Najważniejsze, aby nie wpadać w obsesje.
Kup sobie woltomierz wkładany do gniazda zapalniczki i porównaj do wskazań miernika podłączonego bezpośrednio do biegunów akumulatora.
bo podłączyłem napięcie z akumulator pod sprężarkę - stąd wiem że nie działa
Witam po długiej przerwie.Snikers ma racje napięcie może być nawet niższe niż 12V i pompa wystartuje.Sprawdzałem takie pompy przed włożeniem z akumulatora bez ładowania.Startują po kilku sekundach.
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
u kolegi było to samo też 60 km 1,4 - rozkręciliśmy obudowę wtryskiwacza 2 śruby krzyżak wyczyściliśmy przepustnicę i pomierzyliśmy omomierzem sam wtryskiwacz rezystancja powinna wynosić od 1,4 do 2,0 ohm i napięcie między czarnym przewodem a masą (chodzi o wtyczkę) - powinno się rownać przy włączonym zapłonie napięciu akumulatora u nas okazał się walnięty...
ładowałem akumulator ponad 12 godzin nadal napiecie 11,26 poczym spada 11.24 i dalej akumulator nawet się nie zagrzał podaczas ładowania nie wiem czy to wina akumulatora? podczas ładowania napięcie 13,5 v
Przyczyna: szczotki,regulator napięcia,mostek prostowniczy :|
Brak ładowania - napięcie akumulatora siada i z tąd choinka kontrolek na desce ...
Dzisiaj rozebrałem. Moduł działa a klapka jest pęknięta i przeskakuje. Moduł na razie odłączyłem. Zobaczę jutro czy będzie niższe napięcie na akumulatorze. A klapkę zamówię nową.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
I tak by to nic nie dało jeżeli akumulator się rozładował nastąpiło samoistne zablokowanie.Co innego gdy odłączamy od akumulatora naładowanego ,po prostu napięcie nie może spaść poniżej pewnej wartości.P
Miałem też takie utraty wspomagania, ale z innego powodu. Miałem słaby akumulator i kłopot z alternatorem. Dojeżdżałem do skrzyżowania, wrzucałem na luz. Napięcie akumulatora spadało i wyłączało się wspomaganie, ale czasem też radio.
Witam. Na forum drążyłem temat osprzętu i czujników do tego silnika w poście "Opel Corsa 1.7D 98r - identyfikacja czujników" - poczytaj. Tak jak pisze "berlingo" można w prosty sposób skrócić grzanie świec podając na chwilę przez dodatkowy przycisk "masę" do przewodu tego czujnika i już wyłączy się napięcie grzania. W pobliżu tego czujnika jest złączka...
Spadek napięcia, uszkodzona masa, akumulator lub rozrusznik.
Sprawdź klemy i przewód masowy do karoserii i silnika, przewód alternator/akumulator -mogą być spadki napięcia
Witam! To jest ewidentnie uszkodzony akumulator (lub ew słabe ładowanie) ale na 90% to akumulator. Jak nie masz nic podłączonego to jest ok,ale jak go obciążysz to napięcie na nim spada i przygasają kontrolki a rozrusznik nie ma siły kręcić.Mówiąc bardziej fachowo spadła siła elektromotoryczna akumulatora i wzrosła jego rezystancja wewnętrzna.Najlepiej...
Jeżeli sprawdzał zaraz po odpaleniu mógł mieć taki odczyt, świece o ile się nie mylę grzeją w tym silniku prawie do 80 stopni. za czym idzie będzie niskie napięcie na akumulatorze przez pobór prądu.
Witam. Mam podobny problem z Astrą II DTI. Podczas ładowania napięcie 13,6V na akumulatorze (nowym). Jak można sprawdzić co jest niesprawne: alternator czy regulator napięcia? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Duży spadek napięcia-słaby akumulator albo duży pobór prądu rozrusznika.
Astra II 1.7 DTI Isu - Po wymianie akumulatora brak zapłonu W ogóle rozrusznik nie reaguje na przekręcenie kluczyka w stacyjce. Poza tym coś piszczy przez chwilę jak włoże kluczyk do stacyjki. ;( A świstak siedzi i zawija w te sreberka... O iskrę mam zapytać bo nie wiem. Napięcie na akumulatorze jakie masz?
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Jak sprawdzić te wtyczki bo mam podobny problem? Chodzi o to co powinny pokazywać za napięcia i kiedy?
Witaj sprawdzałeś pomiar napięcia pod obciążeniem.
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Pora na wymianę akumulatora.
Miałem podobny problem ze służbową astrą, kontrolka gasła a akumulator padał, po zmierzeniu napięcia okazało się że alternator nie żyje.
Nie mierz napięcia spoczynkowego bo ono ma się nijak do kondycji akumulatora, spadek podczas kręcenia do 4V to akumulator złom, chyba ze rozrusznik robi ci zwarcie. Ten nowy niby akumulator to ze sklepu czy wsadziłeś następną padlinę.:D
A tak przy okazji. Jakie jest napięcie w instalacji tejże Astry bez włączonych świateł zmierzone na akumulatorze? Bo 14,12V zmierzone na końcówkach przewodu + spadek napięcia na nich dają w sumie dość wysokie napięcie w instalacji.
Sprawdź napięcie na świecach i na śrubie prądowej alternatora.
W tym czasie jak spadnie ci napięcie do8V mierzone na klemach jak piszesz , sprawdż rownocześnie na słupkach akumulatora,czy będzie takie same.
Klemy sprawne, zimne, czyste, masa dobra, oszlifowana. Napięcie mierzyłem na alternatorze.
Kable kupiłem 30A. To na pewno nie jest wina za niskiego napięcia? wydaje mi sie ze kiedy spadają obroty akumulator jest bardziej obciążony.
Witam Moja Asterka przy odpaleniu chodziła kilka minut bez problemu, po czym zaczęły skakać obroty i auto zgasnelo. Dzień wcześniej pod maską czuć było delikatny zapach spalonego plastiku blisko chłodnicy. Przy podłączeniu komputera nie pokazuje żadnego błędu. Zastanawiam się czy alternator czasami się nie zepsuł... Na chwilę obecną rozrusznik kręci...
Prosta sprawa robisz ten test i mierzysz napięcie na alternatorze później na akumulatorze i wszystko wiesz.
Jakie masz napięcie na akumulatorze po włączeniu stacyjki na zapłon?
Opel Astra 1.6 nie działają przednie wycieraczki,silniczek po podłączeniu do akumulatora chodzi,napięcie na kostce sprawdzane voltomierzem minus na akumulator wynosi 12v na zewnętrznych stykach dziwne że na obu jest 12v. Za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
Czujnik powinien mieć na zasileniu napięcie równe napięciu z akumulatora, więc raczej kabelki lub ECU.
Inaczej. Sprawdź podczas rozruchu do jakiego napięcia spada na akumulatorze. Niedawno miałem przypadek astry która miała problemy z paleniem... Wszystko przekopane a na końcu się okazało ze rozrusznik podczas kręcenia sprawiał że na aku było 9V :D
Na początek do sprawdzenia napięcie ładowania i pobór prądu z akumulatora w pozycji garażowej.
Więc nie rozumiem o co Ci chodzi? Gdy nie ma ładowania, lub jest za słabe to wspomaganie jest odcinane żeby nie czerpało akumulatora, a skoro nie ma wspomagania i ono szaleje, to może i warto by sprawdzić napięcie ładowania, bo to chyba niezbyt skomplikowana czynność. Co do właściwego tematu to wygląda to tak jakby nie było dobrej masy, ale to idzie...
Własnie problem polega na tym że połączenie przy rozruszniku wykonane jest poprzez zaciśnięcie 2 przewodów w jednej końcówce oczkowej. Jedyne sposoby naprawy to demontaż oryginalnego "oczka" oczyszczenie i ponowne zaciśniecie nowego złącza, lub dołożenie przewodu od alternatora do akumulatora.
Kilka dni temu kupiliśmy dla dziewczyny Astrę z silnikiem Z18XE. Do tej pory było wszystko ok, a dzisiaj zapalił się check, w teście "nożnym" wywala błędy P0115 i P0420. Samochód ciężko odpala, cały czas załącza się wentylator, wskazanie temperatury wody podczas jazdy wynosi 73 stopnie i nie zmienia się, a do tego padł akumulator. Domyślam się że czujnik...
Jakie masz napięcie akumulatora? Sprawdź diody w alternatorze.
A nie grzeje się przypadkiem klema w miejscu łączenia z przewodem? Częsty przypadek w oplach to złe połączenie na klemie, alternator daje 14 V a do akumulatora dochodzi mniej.
Sprawdź napięcie akumulatora podczas pracy silnika. Być może nie masz ładowania.
Sprawdź konektory przy czujniku chłodnicy, czy nie są zaśniedziałe. Po zwarciu ich powinien wystartować wentylator. Sprawdź czy jest sprawny bezpiecznik wentylatora. Jak nadal nic, sprawdź wentylator, czy obraca się lekko i czy po podaniu napięcia przewodami z akumulatora obraca się.
Brak ładowania z alternatora, gaśnie kontrolka ładowania przy zapalaniu. Auto pobiera prąd tylko z akumulatora napięcie na zaciskach akumulatora. Po naładowaniu obniża się w czasie pracy silnika i silnik gaśnie. Opel Astra II Diesel r2002 silnik Isuzu, alternator z pompą. Bezpieczniki sprawdzone.
Założyć porządny (sprawny, sprawdzony) akumulator i sprawdzić napięcie ładowania, jeżeli nadal za niskie, sprawdzić (wymienić) regulator napięcia.
Napięcie w wyłączniku świateł powinieneś mieć cały czas, w astrach G zarówno światła pozycyjne jak i mijania pracują niezależnie od włączenia zapłonu. Jeśli nie możesz włączyć żadnych to: 1. Sprawdź manetkę kierunkowskazów bo ona zarządza przełączaniem między mijania a długimi (jeśli nie byłeś w stanie wyłączyć długich i wrócić do mijania to na 99%...
Prowadzenia za rączkę ciąg dalszy... A na akumulatorze jakie napięcie? Rozładowany, czy jednak spory spadek?
Kontrolka która żarzy się podczas pracy silnika to oznaczać może przerwę w diodzie dodatniej lub ujemnej , zwarcie stojana , regulator napięcia
Witam. Czy sprawdzałeś sygnał wchodzący na uzwojenie pierwotne cewki podczas kręcenia rozrusznikiem? Jakie napięcie masz na biegunach akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem?
napięcie akumulatora prawidłowe napięcie akumulatora maksymalne maksymalne napięcie akumulatora
zrobić cennik compaq 6720s bateria obsada wtryskiwacza
ogrzewanie basenu eliminacja zakłóceń
Grzanie wody w bojlerze prądem stałym z paneli PV Seat Ibiza 1.4 44kW 1998 - Silnik kolizyjny?