Jeżeli dodamy w pętli for pomiędzy funkcjami analogwrite opóźnienie około 2 ms aby złagodzić zatrzymanie, ale aby było nadal w miarę szybkie, silnik podczas zatrzymywania generuje podwyższone napięcie, które przez mostek cofa się przez chwilę do zasilacza. Przy łagodnym zatrzymywaniu problem przepięć nie występuje. Silnik DC podczas hamowania nie generuje...
Zapylenie plus wilgoć wewnątrz falownika mogła powodować upływność do PE i "fałszywe" alarmy. Dlaczego zawsze zalecam 1000V a nie 500V? 1) ponieważ falownik zasila silnik z szyny DC szpilkami ok. 560V, a podczas normalnego hamowania wzrasta napięcie do 800-1000V i jest redukowane przez rezystor hamowania do tej wartosci 2) praktycznie kilka razy w pomiarach...
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Pytałeś o ...przy normalnej pracy rezystora prąd nie płynie i napięcie na rezystorze = ???... -napięcie bliskie 0V Natomiast w trakcie hamowania/chooper - napięcie będzie się pojawiać różne - w zależności od dynamiki hamowania.
Czas zwalniania przestawiony na krótszy? Raczej na dłuższy. Tak, też próbowałem i tego. Prowadzi do błędu przeciążenia podczas zatrzymania. Co jest na wale silnika oraz jaki czas hamowania jest ustawiony? Zbadaj profilaktycznie napięcie DC na szynie DC w monitorze falownika.
Działa !! Głupie złączki Problem tak błahy którego przy pierwszym sprawdzaniu w ogóle nie zauważyłem i nie brałem pod uwagę, jak widać człowiek uczy się całe życie No to muszę Cię zasmucić bo to nie to. Brak hamowania silnikiem jest logiczny w przypadku złego odczytu napięcia cel. Jeśli któraś cela będzie miała więcej niż 4.15V KERS i hamowanie silnikiem...
Hallo. OK, rozumiem, że manetkę sprawdziłeś i hamulce też dobrze podłączone. Z tą ikoną hamowania to się mylisz, bo nie ma takiej ikony. Zakładam, że piszesz o tej na górze ekranu (z wykrzyknikiem), ona oznacza, że elektroniczny hamulec jest aktywny (EBS lub E-ABS). Ale to na razie nie ma nic do rzeczy. Chyba, że miałeś na myśli podobną z boku ekranu...
Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Hamowanie z rezystorem to nic innego jak wytracanie na nim energii zgromadzonej w elementach wirujących przez zmianę pracy silnika w tryb generacji (silnik zamiast pobierać energię to ją wytwarza). Następuje wtedy wzrost napięcia na szynie DC (falownik nie możliwości oddać tej energii do sieci a szkoda). I aby nie przekroczyć dopuszczalnego napięcia...
Zobacz - na wejściu masz mostek diodowy. Energia może tu tylko dopływać do przekształtnika. Teraz przekształtnik zasila silnik, który rozpędza dużą masę (energia jest zużywana na rozpędzenie masy). I kolejna faza ruchu - chcemy możliwie szybko zatrzymać wirującą masę. Tu się pojawia problem, bo energia zgromadzona w wirującej masie będzie musiała gdzieś...
Jaka jest rezystancja uzwojeń i co się stanie jak podasz wyprostowane nawet jednopołowkowo 220 VDC ? Siły już do Was nie mam. Oj Krzysiu zaraz co się stanie😉 Odstrzelą diody, albo zabezpieczenie gniazda. To jeden scenariusz. Drugi to taki że diody dostaną zwarcia i maszyna będzie pracowała radośnie dalej. aczkolwiek w takiej maszynie raczej...
Sondy wydają się ok. Zauważyć to można(mieszanka uboga) podczas hamowania silnikiem. Za katem napięcie wysokie około 0.8 prawidłowo. Szerokopasmowa trzyma blisko 0 (stechiometryczna ) choć wydaje się że z przewagą na mieszankę bogatą. Pokaż korekty i maf jak jest. Zobacz czy evap nie dziurawy.
Drugie pytanie: Co by sie stało gdyby w układzie falownika z rezystorem hamującym odłaczyć rezystor??? Podczas hamowania napięcie na kondensatorach wzrośnie do górnej granicy, falownik wyrzuci błąd, a silnik zostanie odłączony i zwolni sobie pod wpływem oporów własnych i napędzanej maszyny. Pytanie pierwsze: Od czego zależy czy należy zastosować rezystor...
Szkoda roboty. Każdy falownik ma już taką funkcję zaimplementowaną i potrafi pomierzyć uzwojenie, aby ustalić odpowiednią dawkę wstrzykiwanego prądu. W Twojej metodzie niepotrzebnie będziesz podnosił napięcie na mostku. Nie wspomnę już o prądach przechodzących przez styczniki.
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
(at)ay56 tradycyjnie to samo zdjęcie i text może to ci pomoże. Człowiek wstawił zdjęcie sterownika. A ty mu dajesz to samo. Normalnie level mistrz. Wtyczka uczenia zmienia obroty silnika. Klamki hamulcowe możesz zastosować na tzw niskim lub wysokim poziomie. Do wyboru zależnie jakie masz. W bardziej zaawansowanych konstrukcjach służy to to uzyskania...
Spróbuj jeszcze sprawdzić PR R31 służący do regulacji napięcia kasowania. Możliwe, że ze starości przerywa i dlatego napięcie kasowania ma za małą wartość. Bardzo ważne jest też właściwe wyregulowanie toru prowadzenia taśmy oraz siły hamowania talerzyków. Zbyt mała siła naciągu może powodować złe doleganie taśmy do głowic i efekty typu pływanie, falowanie...
Nie sprawdzisz bo ich nie ma - podłącza się dodatkowy zespół rezystora/ tranzystora hamowania do zacisków B1 i B2 (masz na nich pełne napięcie na kondensatorach, przy zasilaniu 230V będzie tam ok 310V DC) i ustawia odpowiednie parametry aby to wykorzystać. Jeżeli rezystora nie ma to ustawia się hamowanie DC lu wybiegiem.
Silniki podpinasz wg schematu. Co do zasilania: zasilacze impulsowe nie nadają się do zasilania silników krokowych (silnik krokowy podczas hamowania oddaje cześć energii, przez co zwiększa się napięcie na zasilaczu). Możesz spalić zasilacz. Oczywiście na próby może on być. Powinieneś zastosować transformator o napięciu 1,4*napięcie sterownika i prądzie...
Prądnica 3 fazowa czyli mam 3 kabelki, w momencie gdy bez obciążenia jest 25V po włączeniu sterownika 12V daje ok 0,5 A To teraz za tym sterownikiem 12V podłącz sobie przetwornicę step UP (są na Allegro) i z tej przetwornicy wyjdziesz do falownika napięciem 24V stałym. Zakładam, że sterownik, który masz na 24V ma wyjście +/- (stały) do falownika. Sprawność...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Niestety dla mnie nie wszystko jest jasne. Zwykle do hamowania dynamicznego wykorzystuje się dwie fazy silnika 3-fazowego a nie trzy. Dlatego jeżeli nie jesteś mocny w układach tyrystorowych lepiej poczekać do poniedziałku. I tak na marginesie jeżeli napięcie sinus. skuteczne będzie 220V i zastosujemy diodę to otrzymamy napięcie skuteczne 156V, napięcie...
Ustawienia jak masz na ESC ? powinny być przód/tył z hamulcem lub bez hamulca. https://obrazki.elektroda.pl/6501918000_... https://obrazki.elektroda.pl/6731495400_... https://obrazki.elektroda.pl/8770603400_... -aparatura włączona -- Ustaw 3 punkty zgodnie z krokami pokazanymi na zdjęciach 1) Punkt...
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Adaptacja czujnika . Czujnik ciśnienia hamowania 1 (G201) Wymagania: ·Napięcie systemowe przynajmniej 12,0 V. [Wybierz] [03 - Brake Electronics] [Bloki pomiarowe - 08] Grupa 005 [Idź!] Sprawdź pola 1, wartość musi być między -8.0 a +8.0 bar. [Gotowe, powrót] [Bezpieczeństwo dostępu - 16] Wpisz 40168, w celu umożliwienia ustawienia podstawowego....
Witam! Tu masz wykres z 4 sond lambda pracujących na wolnych obrotach silnika zamontowanych w Fordzie. W Sonacie powinien wyglądać podobnie. Dwa pierwsze wskazania (czerwony i zielony) są z sond przed podwójnym katalizatorem (sondy regulacyjne czyli bank 1, sonda 1 i bank 2, sonda 1) a trzecie i czwarte wskazanie (niebieski i różowy) z sond za katalizatorami...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
W energoelektronice bardzo popularnym układem jest trójfazowy mostek tranzystorowy, na poniższym rysunku dodatkowo zaopatrzony w kondensator: https://obrazki.elektroda.pl/2214771000_... Rys. 1. Trójfazowy mostek tranzystorowy. Układ ten jest podstawowym składnikiem współczesnych przemienników częstotliwości niskiego napięcia, budowanych...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam! Wysokie udc wskazuje na przekroczone napięcie na szynie prądu stałego, przyczyną tego stanu może być np. błędnie ustawiony parametr 1.5 lub 1.7 i dlatego od tego proponuję zacząć - zwiększyć ten czas (dla diagnozy nawet kilkakrotnie więcej). W zależności od rodzaju napędzanej maszyny (wentylator transporter mają inne charakterystyki) zdeterminowana...
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
Witam, silnik połączony gwiazda trójkąt hamowanie ma byc tylko w sytuacjii awaryjnej normalne wyłaczenie swobodny wybieg układ do zamontowania w napędzie piły taśmowej ale takich sporych gabarytów długośc piły 7m wyobrażam sobie ża hamowanie będzie następowało w 99 % z trójkąta wg wzorów które gzies w sieci znalazłem powinienem zapewnic prąd ok 2,2...
To już jest całkiem spory silnik. Gotowe scalaki mogące sterować takim silnikiem raczej nie istnieją - są pewnie dostępne gotowe moduły (cena!), można sobie zbudować samemu mostek H na taką moc. Jednak jeśli nic do tej pory z silnikami nie robiłeś to naprawdę zacznij od mniejszych. Silnik ma 150 W, czy jest mocny to zależy do czego chcesz go zastosować....
Zapi nie jest szczególnie skomplikowanym sterownikiem. Regulacja PWM na mosfetach, pojemności buforowe na elektrolitach (które czasem źle znoszą temperatury w sterowniku), diody komutujące między VMN a + (te równoległe do mosfetów, diody komutujące od hamowania generatorowego od SH- do + (4 duże diody), kontrola prądu między SH+ a SH- i to wszystko....
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
jakie nastawy logiczne ma sterownik gdy nie dostaje sygnału z sondy lub np z czujnika temp jakie przyjmuje wartości? Żadne. Ten sterownik jest tak prosty że nic nie pamięta, niczego się nie uczy i nie ma żadnej samodiagnozy. Działa na podstawie sygnałów z czujników i jakiejś zaprogramowanej mapy czyli robi to co aktualnie czujniki mu mówią i nawet...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Skoro nie słyszałeś ani nie czytałeś to widocznie nie ma. Ja też nie widziałem, ani nie słyszałem i trudno mi sobie wyobrazić inną przyczynę rozmagnesowania hamulca w liczniku. Ale kto wie ? Zostałem kiedyś poproszony o wskazanie mozliwych przyczyn rozmagnesowania magnesu hamującego w...
Kod usterek: MID 140- PID 171 - FMI 6 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID140 D001 - Wyświetlacz główny PID171 Temperatura zewnętrzna FMI-6 Prąd zbyt wysoki lub zwarcie z masą Urządzenie(a) objęte kontrolą: D001 Wyświetlacz główny C046 Czujnik temperatury zewnętrznej Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki: Napięcie zmierzone między końcówkami...
Mam dwa styczniki do hamowania, jeden który podaje napięcie na mostek, a drugi który zwiera uzwojenia. Przez ten co zwiera uzwojenia płynie prąd stały. Reszta ok.
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
https://obrazki.elektroda.pl/3737864300_... Gwałtowne kręcenie kierownicą i różne wygibasy hamulcem i gazem nic nie robią, radio dalej działa tylko gaśnie, gdy wyhamuje do 0 km. Chyba mam rozwiązanie, ale teraz czemu tak się dzieje, dodaję filmik. + po stacyjce traci napięcie po połączeniu z kablem zasilania radia, który ma być zasilony...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Witam Mam problem z frezarką CNC na Sinumeriku. W maszynie siedzi Simodrive 611 i podczas hamowania/rozpędzania wrzeciona Simodrive 611 ulega awarii, świeci się na Simodriverze dioda Uzk-Fault. Czasami maszyna działa bez zarzutu cały dzień a niekiedy rusza dopiero po 5 godzinach prób. Gdy maszyna działa na szynie DC utrzymuje się stałe napięcie 620V,...
Oryginalnego nie masz ? Napięcie możesz sprawdzić na schemacie? Edit: Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica (o ile w ogóle jest) pomiędzy rezystorem hamowania a chopperem hamowania?
W ostatnich latach rozpowszechniło się grawerowanie laserowe. Tego typu grawerki, nawet jako projekty DIY pojawiały się też na "Elektrodzie". Przykładem może być ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Mniej popularne jest grawerowanie elektronowe, któremu chciałbym poświęcić ten krótki artykuł. Urządzenie do grawerowania...
Edek jak tylko rozbiorę mostek z altka to postaram się podesłać zdjęcie pracy na 6 i na 3 diodach. Możesz również popatrzeć na stronkę którą sam podesłałeś. Jest tam rozrysowany przebieg. Ok mam pytanie może ktoś odpowie. Zakładając: 1. prądnica 3F 2. wartość obrotów ustalona na 500 obr/min 3. podłączenie do akumulatora . Napięcie na zaciskach 30V i...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Po odpaleniu silnika napięcie na akumulatorze wynosi około 14,3 V czyli jak najbardziej prawidłowo, jednak gdy przejadę jakiś dystans napięcie spada do ok. 12,3 - 13,6 V i waha się w trakcie jazdy w tym mnie więcej zakresie. Czy słyszeliście o takich układach? Zauważ, czy podczas hamowania silnikiem napięcie wzrasta powyżej 14V. Jeśli tak, to wszystko...
https://obrazki.elektroda.pl/4204981500_... Witam serdecznie. Chciałbym przedstawić maszynę typu Pick&Place własnej konstrukcji i wykonania. Podstawowym założeniem ww. maszyny była możliwość wykonania 'mechaniki' w tzw. domowych warunkach oraz niski koszt podzespołów. Oczywiście jest to konstrukcja bez sprzężenia w postaci enkoderów,...
Dzień dobry wszystkim! Pytanie do doświadczonych elektroników. Pacjent Golf 6 1.6 TDI CAYC. Problem polega na falującym napięciu na zacisku 30. Napięcie skacze od 12 do nawet 16,5 V. Sterownik nie zgłasza żadnego błędu spowodowanego zbyt wysokim napięciem. Podczas hamowania silnikiem wyskakuje błąd P0087 tj. zbyt niskie ciśnienie paliwa w zasobniku....
Witam! Jak zmienia się NAPIĘCIE na wirniku podczas hamowania silnika indukcyjnego 3-fazowego pierścieniowego? Czy to napięcie jest większe niż podczas normalnej pracy i rozruchu?? Dzięki za pomoc
Potrzebuję porady fachowca. Problem jest następujący. Na zatrzymany silnik trójfazowy, pomiędzy dwie końcówki, podałem napięcie stałe o wartości takiej, przy której stały prąd płynący przez uzwojenie silnika wynosił ok 1/2 prądu znamionowego (przy normalnej pracy). Następnie zacząłem obracać wał. Na wale silnika, przy wolnym obracaniu, był wyczuwalny...
Witam, Potrzebuję wykonać hamowanie prądem stałym silnika asynchronicznego klatkowego. Hamowanie ma się odbywać długotrwale (czasy rzędu 1-10 min), nie ma ono na celu wyhamowania silnika, lecz zadawania stałej siły hamującej. W jaki sposób mam dobrać rząd wartości parametrów prądu stałego ? Czy wystarczy zmierzyć opór na fazie stojana, przemnożyć go...
Witam Musze wiedziec jaka srednice ma miec kolo ktore mam przymocowac do tego silnika (wynika to podajze z jakiegos wzoru, ktorego nie umiem znalesc) Prosze o pomoc :)
Witam. Na poniższym rysunku pokazano kilka sposobów hamowania prądem stałym. http://obrazki.elektroda.net/98_12356576... Jaki powinien być prąd hamowania przy przepływie prądu hamującego tylko przez jedno uzwojenie silnika? (pierwszy rysunek) Łukasz Kiełbowicz
wyprzedzenie hamowania hamowania obroty chrobocze hamowania
pedał hamulca scania pomiar różnica temperatura niebieski ekran radio samochodowe
budowa odkurzacza elektroda zapłonowo
Parkside PBH 1050 C3 nie działa mimo sprawnego kabla – typowe usterki, diagnostyka, szczotki Obieg powietrza w lodówkach No-Frost, Multi-AirFlow, Twin Cooling – jak działa i na co wpływa?