Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. Samochód odpalony, dawka bez kolektora wyregulowana na 4mg. Pozostało pobawić się w regulacje z założonym kolektorem. Kolego Daro122 informacje odnośnie regulacji dawki za pomocą Dis-a otrzymałem na innym forum. Muszę poszukać czy jest tam rzeczywiście taka opcja. Dziękuje za pomoc. Dodam tylko, że zmieniałem nastawnik mes na hdk łącznie z wiązka...
Jeśli więc coś uleganie zmianie (ciśnienie paliwa, ciśnienie otwarcia wtrysku, przepływ wtryskiwacza) to cała ta idea "bierze w łeb" i ustawia się "na słuch"... No jeszcze może ulec awarii czujnik w nastawnik i pokazywać źle napiecie. idea tej regulacji jest taka, że staramy się ustawić nastawnik w takiej pozycji, aby dawka widziana przez VCDS zgadzała...
W kwestii formalnej tam rzeczywiście siedzi VP36 wtrysk z komora wstępną jak słusznie zauważył mkbwewe. Tyle że to akurat jest bez znaczenia, dla poddanego zagadnienia. Elektrycznie to te same pompy. Druga funkcja dla celów diagnostycznych, określenie który cylinder jest aktualnie w pracy. Screen z VCDS-a pokazuje sprawność cylindrów, bez jednego bo...
fabrycznie dawki ustawiane są w okolic 5 mg ... jeśli masz ustawione na 3.5 - oznacza to że ktoś już regulował dawke (pukał w nastawnik lub podciagał parametry VAG'iem) odczujesz róznicę - auto będzie miało mniejszą dynamike - dawka 3,5 jest dawką wyższą od dawki 5 mg - VAG pokazuje wartości odwrotnie
czujnik/nastawnik sygnał wyjściowy/wejściowy A35 – sterownik systemu EMC sterownik wejściowy A162 – immobiliserczujnikwejściowy B24 – czujnik temperatury silnika (ECT)czujnikwejściowy B25 – czujnik temperatury powietrza zasysanego (IAT)czujnikwejściowy B30 – przepływomierz powietrza (MAF)czujnikwejściowy B31 – czujnik...
W praktyce jak ruszysz nastawnik to zazwyczaj zaczyna cieknąć. Lepiej od razu zrobić raz a porządnie. Wybierając warsztat, pytaj czy wie na jaką wartość dawki należy go ustawić. Jak nie poda konkretnie liczby, to raczej podziękuj.
W pompie wtryskowej tego silnika są elementy wykonawcze zawór regulacji momentu wtrysku i nastawnik dawki. Czujnik temperatury paliwa również. Teoretycznie po pdaniu napięcia ok. 1,5 V do nastawnika dawki i 12 V do elektrozaworu możemy uruchomić ten silnik bez możliwości korekty momentu wtrysku TYLKO PO CO !!!!!! Takie uruchomienie nic nie mówi o pracy...
Ale z tymi pompami to trochę o co innego chodzi. Wątpię czy uda się dobrać "na pałę". Generalnie chodzi o charakterystyki - czyli proporcję wydatku w funkcji obrotów, maksymalny wydatek i regulację kąta tłoczenia w funkcji obrotów - każda pompa ma inny. Podejrzewam że u ciebie sprawdziła by się bez problemu pompa z silników XUD9 - też starocie z komorami...
W konkretnym modelu sterownika jest stosowany konkretny tranzystor i nie ma tu czego indywidualnie dobierać. Dla prawidłowej pracy elektromagnetycznego i sterowanie dawką paliwa jednak trzeba dobierać, w innym przypadku można uszkodzić sterownik lub źle sterującej dawki paliwa. Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty...
Zmiana kodowania sterownika silnika nie zwiększa dawki paliwa, zmienia za to próg podawania paliwa, paliwo podawane jest już od 100 obr na minute. Ale powiem Ci że kolega ma ALH i też różnie pali, a wykluczyliśmy wtryski, rozrusznik, akumulator, masy na silniku, czyściliśmy nastawnik w pompie, kodowanie też zmienialiśmy, ale szału nie było, po zmianie...
jurekk55 dzięki za zainteresowanie i już tłumaczę . Jakiś czas temu też podejrzewałem podciśnienia i zostały zmienione wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnienia wszystkie złączki przejścia na nowe. co do dawki też próbowałem stopniowo zwiększałem i próba coraz wyżej z dawką. w momencie przekroczenia 5,8 mg/cykl silnik na zimnym minimalnie nierówno...
Witam. Mam problem bo świeci się non stop kontrolka świec żarowych, czy włącze zapłon i czy odpalę samochód to po chwili włącza się kontrolka i miga miga. Nie przeszkadzało by mi to ale kontrolka migała przez jakiś czas skasowałem błąd na VAG-u i problem zniknął.( wtedy mam większe spalanie jak miga kontrolka ) Ale czasami nie mogłem odpalić samochodu...
Wolff to jest silnik TDI tu podciśnienie robi pompa, która nie ma wpływu na prace silnika chyba ze sie zaciera i wtedy wpływa na prace silnika. Może zacząć od początku jak bardzo wahają się obroty, (w jakim zakresie) teraz sobie przypomniałem maiłem audi b4, w którym dawka była zbyt wysoka i wolne obroty raz były równe raz spadały, wystarczyło podać...
Poszukaj: Nastawnik pompy wtryskowej, regulacja, wymiana itd. ect. bo faktycznie jest tego sporo, są nawet całe procedury jak postępować nastawnikiem. Samo dokręcanie śrub zmieni dawkę paliwa a zaznaczanie nożykiem pomoże Ci tylko w odpaleniu. Zbyt duża dawka wskoczy Ci na max obroty, za mała nie odpali. Aha i pamiętaj żeby dobrze nim trafić bo będzie...
Sharan 1.9TDI 98rok 110PS. Potrzebuję dwie wartości do regulacji nastawnika dawki VAGiem. 1. Ile ma wynosić apięcie z drogi przesuwu czujnika regulacyjnego(RSW)?. 2. Ile powinna wynosić dawka wtrysku na wolnych obrotach mg/skok.
Nic nie ruszaj prócz śruby regulacji dawki (czyli klapy). Sprawdź co ci napisałem. Od wielu lat naprawiam to dziadostwo.
Jeśli masz VAG to możesz przestawić dawkę (to zależy jak został założony nastawnik bo czasem może nie być możliwosći regulacji VAG). Wchodzimy w ENGINE potem LOGIN wipsujemy 12233 Potem 10- ADAPTACJA i na pierwszej pozycji mamy dawke paliwa zapisz sobie jakie masz ori nastawy a potem zmieniaj (oczywiście w granicach rozsądku) i sprawdzaj na main blok...
Hello. Na początek: damy radę :) Uszczelka pod nastawnik VP37 to 1 460 206 305. Cechowanie czymkolwiek to właściwie nic nie daje. Musisz to ustawić "po" VAG-iem. Chodzi o dawkę startową na kanale 1: http://obrazki.elektroda.pl/6912268500_1... To pole wskazuje tak: - np. wartość 9 - mała dawka - np. wartość 3 - duża dawka Czyli dokładnie...
ADD HTR RLY1 OFF przekażnik dodatkowego ogrzewania lub podgrzewania ATM PRS SENS czujnik ciśnienia atmosferycznego THRT VAl SOl nastawnik przepustnicy T/C Sol DUTY Kontrola trakcji - nastawnik FURL PRS ODR wygląda na regulację paliwa tzn. ciśnienia lub dawki/przepływu IG-SW ON zapłon w pozycji ON EGR VAL DUTY tutaj chodzi chyba o wartość wymaganą Jeżeli...
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
a co z nastawnikiem?ktos probowal regulacji?po regeneracji dawka ustawiona jest raczej na pale.ten co regenerowal stwierdzil jakies usterki?np.peknieta sprezynke?
Proponuje dobrze zdiagnozować, przypuszczam że nastawnik, ale skoro był czyszczony, mogą być pękniente sprężyny w pompie od regulacji dawki. Czasami i tak bywa. pozdrawiam.
Bardzo dokładnie zaznaczyć. Kumpel miał taki przypadek była zabogata dawka i falował po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika prądu. Po czyszczeniu nastawnika i regulacji auto pięknie cyka.
Ale kąt to całej pompy się ustawia wydaje mi się a ja jej nie wykręcałem tylko sam nastawnik odkręciłem.a co do tej dawki to jak się ją reguluje
Jak koledzy wyżej zwiekszona dawka paliwa powoduje dymienie i wytwarzanie sadzy która się osadza na wszystkim. Każda modyfikacja mocy silnika robiona jest po przez zwiększenie dawki paliwa w całym zakresie, zaczynając już od prostych oporników na czujniku paliwa bądz regulacje nastawnikiem dodajmy do tego zużycie silnika (olej) i efekt murowany.
Wiem że te pompy są proste, ale jak mam grzebać coś przy swoim aucie to dostaje ciarek. Wymienie uszczelki regulacja dawki VAG com, wcześniej zaznaze sobie pozycje nastawnika. Zaryzykuje z uszczelkami z alleg... bo gdzie indziej nie widze żeby były.
Witam serdecznie. mój golf 4 z 99 1.9 tdi 90km Auto ma już swoje lata, Kompresja i dawka paliwa to minimum do odpalenia. Jak kolega poprzedni zaznaczył odepnij czujnik temperatury i jeśli odpali to przyczyny należy szukać w dawce paliwa, (pompa wtryskowa, nastawnik, regulacja) Jeśli uda się uruchomić to po nagrzaniu silnika wyłącz wszystkie odbiorniki...
17569 czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa 17569Czujnik ciśnienia doładowania Ale jego pod-kod P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza. Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Znowu Vag opisuje inaczej - 1161 - - - - - 0489 Stopień...
Przy regulacji pokrywą pompy, będziesz przesuwał setne części mm, żeby ustawić na 4 mg. Ja uruchamiałem zawsze z wciśniętym sprzęgłem i na biegu, żeby w razie co zdusić. To zasada jeszcze z czasów pomp mechanicznych. W zasadzie jak ustawisz trochę za małą dawkę, będzie trochę mocniejszy, ale prawdziwego moda lepiej robić softem. Nastawniki podłącz do...
Czyli jeszcze regulacja turbosprężarki, żeby zaczęło doładowywać od 1 800 obr./min? Ale dlaczego tak się dzieje, że później spada i nie doładuje? A jeszcze mam pytanie: czy jest możliwe, że nastawnik pompy się przestawił, bo przy tym aucie ogólnie przeskoczył rozrząd? I zaś był założony nowy, ustawiony itd., ale czy jest w stanie się przestawić? Nie...
Witam,mam problem z clio 1,5dci kręci nie odpala po diagnozie wychodzi błąd DF126- nastawnik przepływu paliwa lub P0231 dawka wtryskiwango paliwa. Sprawdziłem paliwo dochodzi do wtrysków, lecz nie słyszę aby zawór regulacji ciśnienia się otwierał prąd dochodzi jednak na krótko słychać jak chodzi,natomiast na plaka odpala ,czy ktoś ma jakiś pomysł ?
Regulacje kąta mam na pompie, tak dawkę zmieniał na nastawniku lecz nie wiem jaka ustawił, raczej myślę że dobrze dokrecil chociaż po tym,że tak nagle nie chce palić to sam nie wiem, ale pod czas jazdy zachowuje się normalnie. Dodam jeszcze że przy tych długich próbach odpalania strasznie dymi na biało. Nastawnika pewnie bez komputera sam nie ustawie?...
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu, interpretacji pewnych określeń z programu VCDS. Chodzi mi o wyjaśnienie takich pojęć jak: większość z ramki zamrożonej( bo niektóre oczywiste) stan, priorytet , częstość błędu. Co znaczy "Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Licznik cykli...
mam pytanie, przyznam sie ze jak kupilem samochod to u jednego mechanika ustawialmem dawke paliwa (vag- programowo) a 2 mechanior podczas wymiany sprezyn w pompie wtryskowej czyscil i ustawial dawke paliwa dekielkiem od nastawnika. i teraz moje pytanie teoretycznie dawka paliwa powinna wynosic 4mg/r ale jesli bylo ustawiane programowo i recznie (na...
Witam Mam T4 z 2001r. 2.5tdi AJT. Auto trafiło z błędem 17970-Upper Limit Reached. W nastawniku syf. Po czyszczeniu wszystko ok. Dawka ustawiona w tej chwili na 3,6, próbowałem też ponad 4 ale auto ponoć wciąż mniej dynamiczne niż przed czyszczeniem i troche zadymia na biało. Zajrzałem na kąt w TDI Timing i jest mocno opóźniony - ok 32 . Szkoda że nie...
Witam, poszukaj w necie tematu "ustawienie nastawnika pompy" nie napisałeś co dokładnie dokręciłeś, tak czy siak, koszt oryginalnych uszczelek bosch to 30pln, na wymianę i regulacje dawki proponuje udać sie do warsztatu mającego pojęcie o TDI, ustawią dawkę przy pomocy VAG-a. co do samej kontrolki dziwna sprawa wiec VAG wyjaśni co się dzieje... pozdr
Chiński generator za 15zl plus końcówka mocy na mosfetach i masz regulacje od 5 Hz do 150 kHz Tak tak. Na pewno to będzie działać. 5Hz nie za mało? Nie będzie falowania obrotów? Kolega powyżej głupotki pisze. Główna regulacja odbywa się poprzez regulację PWM -szerokości impulsu, ze sprzężeniem zwrotnym - w starszych był układ potencjometrycznego pomiaru...
Ja mam przy tej konfiguracji w AHF dawkę ustawioną na 3,2mg, możesz spróbować regulacji w vag com, jednak przy większych odchyleniach musisz ruszać nastawnik (nietypowy trójkątny klucz), wtryski 216 są w stanie podać 57mg paliwa przy odpowiedniej zmianie mapy napięcia nastawnika, jednak musi byc zachowana odpowiednia ilość powietrza, w przypadku oryginalnej...
To skoro nastawnik w pompie, który wylicza dawkę jest ok, to ja nadal się będę upierał, że coś innego jest nie tak, np. sonda czy przepływka (mimo, iż myłeś - może podmień?). Napisz, czy coś już sprawdziłeś, bo w poprzednim temacie napisałeś cyt. "...zauważyłem lekki wyciek w okolicach zaworu regulacji dawki...", więc to też przy okazji uszczelnij.
Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę. W Dieslu 2,5 TD, 2003rok 115 KM , pompa sterowana elektronicznie, błąd 41 opisywany jako "Polecenie 1 elektrozaworu przepustnicy" , w rzeczywistości oznacza on awarie sterownika (nastawnika) umieszczonego na pompie wtryskowej , a nie przepustnicy...
Nie wiem co to jest czy, podłączał manometr do turbiny podczas jazdy na drugim biegu na pełnych obrotach i wynik to 0,3 bar. Dodano po 3 Widziałem zegar z gumowym wężykiem. Dodano po 54 Co radzicie jeszcze zrobić? Dodano po 6 Pytałem mechanika jak to jest,czyli komputer pokazuje tylko błędy jeśli takie są,nic więcej nie pokazuje.Czy jakaś regulacja...
Nastawnik dawki w pompie do roboty. tego nie pokarze VAG? Jezeli nie, a jest to pompa czy wtedy jest to zwiazane z demontarzem pompy czy tylko jakiegos elementu w pompie czy regulacji? sorki za takie pytanie ale jestem laikiem w tych sprawach Skoro jesteś laikiem to powież to komuś kto sie na tym zna, bo jak przestawisz nastawnik to możesz nawet auta...
Diagnoza komputerowa była. Pompa miała dwa błędy jakieś czujniki teraz nie pamiętam muszę ją znaleźć. Lecz myślę że to wtryski. Dodano po 3 Byłem na diagnozie i się przeraziłem może ktoś mi powiedzieć na czym polegają błędy : 1.Zawór odcinający dopływ paliwa - nieprawidłowe działanie 2.Czujnik tłoczka rozdzielającego pompy wtryskowej - nieprawidłowy...
Wszystko ustawione tak jak trzeba, wg 1 sposobu i zapala od strzała, wkręca się na obroty, ale po puszczeniu na wolne obroty gaśnie. Wcześniej klin był ścięty, co uniemożliwiało regulację. Była regenerowana pompa "za 50zł", zastanawiam się co w niej zregenerowano za tą kwotę? Podobno z dwóch sklejono jedną :) Czy dawka, ustawiana położeniem nastawnika,...
sorki, że odświeżam temat, minęło już trochę czasu i kolega nie pisze o rezultatach podstawowe pytanie to czy auto pali tyle w rzeczywistości czy pokazuje takie spalanie na komputerze? im większa wartość dawki na jałowych obrotach tym mniejsza dawka w rzeczywistości oraz wskazanie spalania i samo spalanie większe a także słabszy silnik na niższych obrotach...
Odczytany błąd DTC nr 41 sygnalizuje nieprawidłową rezystancję cewki wtryskiwacza (nieprawidłową rezystancję pomiędzy sterownikiem silnika a wtryskiwaczem). Mam Pajero Classic 3.0 V6 24v na Stag 300 ISA2 - u mnie kontrolka się nie zapala. Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę....
Witam wszystkich ponownie. po uporaniu się z problemami przed świętami Bożego Narodzenia miałem jakiś czas spokój i byłem nawet zadowolony z mojego autka. Niestety tylko do ubiegłej soboty kiedy to silnik przestał dawać jakiekolwiek oznaki życia. A więc trzeba ponownie reanimować autko. Vag nie pokazywał błędów związanych z silnikiem, wężyki paliwowe...
Dawka po manewrowaniu pedałem sie nie zmienia ale obciążenie silnika sie zmienia . Romoo, manewrując pedałem gazu w traktorze luzujesz regulator obrotów, pozwalając mu przesunąć listwę ustalającą pojemność skokową sekcji (ew. położenie nastawnika dawki) co przekłada się na ilość wtłoczonego paliwa, czyli ustalasz max. obroty przy stałym obciążeniu....
stary temat ale coś podpowiem, błąd 550 - zaciera się tłok od regulacji kąta wtrysku. tak jak tam kolega pisał. przełożyć sam dół, górę zostawić i będzie dobrze, teoretycznie każdy sterownik jest kalibrowany do pompy w której ma pracować, ale bez przesady, nie będzie to miało znaczenia w 15 letnim samochodzie. niestety jego parametry i tak już dawno...
nastawnik dawki nastawnik dawki paliwa nastawnik dawki pompy
poziom naładować mikrotik skrypt lakierowanie aluminium
interfejs peugeot interfejs peugeot
Prąd grzałki i sygnału w sondzie lambda 4-pin Bosch, Denso za katalizatorem – typowe wartości z ECU Nissan Qashqai J11 – prąd ECU do sondy lambda 4 piny za katalizatorem, wartości grzałki