Patrząc z punktu elektryka napięcie ładowania to 14,2V i nie powinno się zmieniać przy zmianie prędkości obrotów silnika.
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Skoda Octavia 1.6 102 KM 2009 rok - silne wibracje przy 3000 obrotów. Co może być przyczyną? Problemy z układem zapłonowym, przeniesienia napędu, poduszkami silnika?
Bardziej gaśnięcie silnika. Poprostu spadają obroty, brak mocy nawet jak pedał gazu w podłodze i gaśnie silnik.
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Immobilizer. W tym roczniku Immo2 - wymagany pin do dopisania nowego sterownika.
Jeśli rozrusznik kręci dobrze na zimnym, do tego pompy nie posiadasz tylko pompowtryski więc o ile rorząd dobrze ustawony to na 90% korekcja mapy paliwowej. Za jednym zamachem dostroisz silnik do aktualnego przebiegu (części się zużywają), zwiększą dawkowanie na ciepłym oraz zmniejszą minimalne wymagania co do obrotów silnika i dawkowania paliwa przy...
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Wymieniono sterownik silnika.
kolego chcesz podnieść obroty silnika na biegu jałowym czy podnieść moc silnika ?
Panowie potrzebuję kupić vaga może mi coś polecicie,żeby było łatwe w obsłudze i nie bardzo drogie,potrzebne mi będzie do odczytu błędów silnika?
No właśnie ciekawa sytuacja,ale użytkownik nie napisał jak długo przygasają te światła.Może jak rusza ze skrzyżowania, to obroty silnika gwałtownie spadają i światła przygasają (jeśli akumulator jest słaby).
Dziura w kolektorze znalazła się za 2 razem. wymiana kolektora załatwiła sprawę.
zużycie paliwa=obroty silnika oraz prędkość jazdy
Podaj oznaczenie silnika.
PD? Nie bardzo rozumiem.
Nie dojdziesz ładu z tym. Wkladaj taki silnik jak miales.
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
Witam mam pytanie w sprawie samochodu Skoda Octavia SLX 1.9 TDI 2000r. Jakie mogły by być przyczyny gaśnięcia ciepłego silnika, spadanie z obrotów i odcięcie paliwa? Wymieniony filtr paliwa.
Tak jak w temacie Sokoda Octawia silnik 1,6 gaz, roku niestety nie pamiętam (auto znajomego). Objawy sa takiesame na gazie i na benzynie: 1. auto po odpaleniu ma nierówne obroty silnika(nie zawsze), czasami nie da sie jechać po wrzuceniu 2jki auto gaśnie, po odpaleniu ponownym już jedzie. 2. podczas jazdy jeśli sie wrzuci na luz to auto gasnie, przygasa...
Witam. Ta nie równa praca na wolnych obrotach to była na ciepłym czy na zimnym silniku ? Mam ten sam problem jak silnik sie zagrzeje to na wolnych obrotach czuć na siedzeniu drgania na zimnym silniku pracuje równo. Skoda octavia 2.0 tdi BKD.
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Dokładnie, ale jest też prostsza metoda: przyświeć sobie latarką, tak, aby widzieć kręcący się wirnik/wentylator alternatora i niech Ci druga osoba wyłączy silnik, powinien po zatrzymaniu paska zrobić jeszcze parę obrotów
Może się obrazisz ale Ty chyba nawet nie wiesz co robisz. Chyba że ja się mylę i ten silnik jest doładowany. Ten silnik nigdy nie będzie miał takiego ciśnienia w dolocie więc odczytujesz nie te parametry co potrzeba. Nawet przy uszkodzonym czujniku sterownik nie pokaże takiego ciśnienia bo ono jest nie normalne dla tego silnika. Nie wiem po co zaglądasz...
Jaki masz silnik i jakie ECU?
Witam wszystkich, czy ktoś mógłby mi pomóc w sprawie? Problem dotyczy mojego auta Skoda Octavia 1 1.6 AEE. Wszystko zaczęło się od rozładowanego akumulatora. Po naładowaniu silnik (zimny) odpalił i od razu ustalił wysokie obroty (3000). Po dodaniu gazu obroty spadły i zaczęły falować w przedziale 1400/1800 obrotów. Problem ten występuje na zimnym i...
Problem falujących obrotów w vag 1.6 to niekończąca się opowieść. Chyba nie udało się nikomu rozwiązać tego problemu. ja mam seata 1,6 16v bcb falowały mi obroty i udało się to naprawić więc mit obalony.
Kompletny remont silnika rozwiązał problem.
Witam Posiadam silnik czy też cały mechanizm od tylnej wycieraczki Skoda Octavia I. Chciałbym go wykorzystać do celów innych niż pierwotnie był przeznaczony. Chciałbym go podpiąć np. do prostownika, ale przede wszystkim chciałbym żeby kręcił się cały czas w jednym kierunku. Czy to możliwe? I jak dokonać zmian ? Pytanie drugie, jak sądzę już z wyższej...
nie kojarzę żeby były octavia z silnikiem 1,4
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Sprawdzane było przez psikanie po ssącym i nie było zmiany obrotów, a za ten przepływomierz się wezmę jak będę u kumpla mechanika to mi Vagiem sprawdzi.
A wcześniej wkręcał się do końca? Sporo aut ma ogranicznik obrotów na postoju. Jeśli poza tym wszystko działa normalnie i nie ma błędów w sterowniku to nie widzę powodów do ingerencji mechanika.
Do remontu silnik turbina i czyszczenie całego dolotu.....i co tam jeszcze trzeba.....co tu pytać....
Podłącz urządzenie diagnostyczne sprawdź parametry. Może będą jakieś błędy w sterowniku silnika.
Witam. Mam problem z silnikiem 1.9 TDI 90KM. Mianowicie czasami mi faluje. Obroty spadają poniżej normy i wracają do normy. Podłączyłem koputer Bosch-a i wyskoczył mi bład 468E. Czy moze ktos wie co on oznacza? Szukałem na forum ale nie ma tego błedu niestety. Z góry dzięki i pozdrawiam
Witam. W aucie Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM mam nierówną prace silnika, głownie gdy już złapie temperaturę pracy, wtedy zaczyna się poszarpywanie i nierówna praca silnika na biegu jałowym, gdy zwiększę obroty do około 1 tys. to chodzi równo. Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
Sprawdź VAG-iem przepustnicę- kąt otwarcie i styk wolnych obrotów.
pali kontrolka silnika i jest słaby na wolnych obrotach jest ok.na wysokich głośna praca proszę o pomoc
Z czym może być problem, pozdrawiam Z mechanikiem. To MPI na systemie wtryskowym IAW Marelli, nie ma chyba prostszego silnika do zdiagnozowania.
Najpierw porządna diagnostyka komputerowa.
Dolej NoSmoke Treatment firmy STP i jak kontrolka się nie pojawiprzez najbliższe kilkaset km to znaczy że ktoś cofnął licznik o kilkaset tysięcy km w tym aucie i silnik szrot. To zawieszanie obrotów to za sprawą instalacji LPG i nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju w układzie smarowania.
Witam, Chciałbym poradzić się w sprawie autka. Pacjent: Skoda Octavia I 1.6 + LPG Na pulpicie ostatnio pojawiła się żółta kontrolka Check Engine, sprawdziłem na kompie i błędy były następujące: 4 Faults Found: 17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction P1517 - 35-10 - - - Intermittent 16514 - Shareware Version. To Decode...
Witam ok 10 dni temu myłem dół silnika w mojej octavi 1.8 20v objaw taki że auto ciszej pracowało kichało i szarpało zawsze tak miał po umyciu,lecz teraz czasami kicha przez wydech ma chwile takie że sie zamula i czasem kicha,teraz od paru dni falują obroty co by sie mogło stac?
witam mam problem z instalacją kme (sekwencja) polega on na tym że silnik pracuje nierówno i gaśnie na wolych obrotach. samochód to skoda octavia 1.6 - 75 KM listwa wtryskowa valtek. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Po pierwsze tak jak wspomniał przedmówca w tym silniku wszystkie podzespoły czujniki, mierniki tylko Bosch/oryginał Po drugie, logi robimy w grupach i wrzucamy a nie jakieś dane po kątach nie wiadomo skąd, gdzie.. Logujemy auto albo statycznie - ok 1 minuty na wolnych obrotach rozgrzany silnik albo dynamicznie przejazdy zapłon/flow/N75/lambda-paliwo...
W zestawie wskaźników jest immo, jak nie ma z nim komunikacji (brak zasilania lub uszkodzenie) to silnik odpali na sekundę i zgaśnie. W sterowniku silnika powinien być zapisany stosowny błąd
Jeśli jedziesz na luzie to obroty spadną i drgania ustaną według Twojego opisu,a może Ci poduszkę silnika naderwało??
Dzisiaj sie zmieniło zaczęlo na wolnych obrotach na luzie drżeć. Duża szansa na pokrywe silnika, jutro sie upewnie jeszcze.
Jeżeli silnik się kręci a obrotmierz leci na 0 to problem z zasilaniem ECU albo czujnikiem obrotów na wale.
A powiedzcie co załącza przekaźnik 100 i 429 w komorze silnika ?
Witam, mam problem. Pacjent Skoda Octavia 2. gen. polift, silnik stary (BXE) umarł i założony jest ARL. Auto odpala przy pomocy plaka i później ładnie chodzi. Nabierze trochę temperatury, zejdzie do 900 obrotów i momentalnie gaśnie. Podłączyłem do komputera i pokazuje błąd czujnika rozrządu, a wszystkie czujniki są nowe założone. Za pomoc z góry dzięki.
Silnik zacznie robić pupupupupupu jak podciśnienie jest brane z kolanka 4 gara. Jak jest brane całości to silnik zacznie robić wrrRRR wrrRR wrrRR.
zamykam temat
https://obrazki.elektroda.pl/7418213300_... No do tej rurki plakiem psikałem kilka sekund.... Może i jestem leniwy, ale silnik się prawie zadławił... więc myślałem że wystarczy. Może i powinienem do rury od filtra powietrza psiknąć, ale była już noc... Abstrahując, co w tym przypadku? Przepustnice podmienić? Silnik krokowy? Dodano...
Niech ci jakiś kolega pomoże albo cegła na gaz 3000 obrotów i wtedy mierz bo ten silnik ma jałowe 650. Wzbudzanie jest?
Jak przypuszczam typ silnika AEE , a sterownik MM 1AV . KWZ jest tu podstawą .
Po wymianie elektrozaworu N205 od zmiennych faz rozrządu problem został rozwiązany.
Te czerwone wężyki to podciśnienie. Wcześniej działało dobrze? Może mapa tak zrobiona ze silnik twardo pracuje na wolnych, silnik pracuje równo czy nie, jakie masz obroty jalowe?
Jaka jest kolejność podłączenia kabli zapłonowych. I jak ustwic zapłon. Jak można to na rynku kolnosc przedstawić czy jak na silniku i na kopułce
jak samochód był na gwarancji było wszystko sprawdzane, żadnych błędów nie było a cały czas te same objawy... niestety...
Witam mam problem z Octavia 1.8 20v SLX - przy próbie odpalenia silnika mrugają kontrolki i za chwile z oporem silnik odpala. Zmierzono napięcie alternatora na wolnych obrotach 14V, po włączeniu świateł 13,5V - czy to może być przyczyną złego odpalania silnika?
Obroty silnika są prawidłowe, wskazówka czasami też się zawiesi jak się wyłączy silnik i po kilku sekundach opada do zera.
Spróbój najpierw zrobić nastawy fabryczne: >10 kanał-000 i na pytanie komputera czy zatwierdzić, dać tak, a póżniej adaptacje pezpustnicy. Sprawdz w blokach pomiarowych napięcie widziane przez sterownik z sondy lambda.Podaj kod silnika.
Sama cewka jest ok bo były podmieniane miejscami i nic, świece również. Bo problem nie leży w cewkach ani świecach, te stare Beru praktycznie nie wysiadają. Co to znaczy nierówna praca silnika? Obroty falują? szarpie jak się jedzie? gaśnie? Logi zrób statyczne 007/008/009 dynamiczne parami: 002+007 002+025 001+013
Jakie wtryski lpg??
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Psilos1 podpowoedzial ci co sprawdź na początek opisane przez niego elementy sa bolączka tych silników, sprawdź wszystko co opisane wyżej, sprawdź również ładowanie bezpośrednio z alternatora i na aku,. Rurki harmonijki czy uszczelki to tego silnika koszty grosze, podstawa to sprawdź szczelność ukladu dolotowego
Jakieś wyjście jest, diagnostyka, ale nie wiadomo co autor swap-a miał na myśli. pozdrawiam
Witam. Po wyczyszczeniu przepustnicy i zrobieniu adaptacji, silnik nadal szaleje na wolnych obrotach. Procedurę adaptacji powtarzałem kilkakrotnie.
Poszukaj sobie o trybie awaryjnym w tym silniku, znajdziesz rozwiązanie na 100%. Nie ma sensu po raz setny pisać tego samego na forum. Zamykam.
Skoda Octavia 2003 2.0 benzyna AZJ. Na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ciśnienie oleju to 5 bar, przy 3000 obrotach rośnie do 7 bar. Auto "wypycha" olej simmeringami oraz uszczelką filtra oleju. Jak rozwiązany jest tam regulator ciśnienia oleju? Jest jakaś regulacja? Pompa zintegrowana z wałkami wyrównoważającymi.
ale po odłączeniu odby i pyszczeniu jej luzem silnik chodził normalnie i nie było problemów, jesteś przekonany że turbo puszcza olej do intercoolera?
Co do tej pory zostało sprawdzone? Diagnostyka była? Obroty rozrusznika jakie są? Do jakiej wartości spada napięcie akumulatora podczas kręcenia? Jakie temperatury widzi sterownik silnika?
Ten typ tak ma ale nie w Niemczech. Tam podwyższali obroty. Trzeba znać kod do sterownika, o który może postarać się serwis i potem już wykonać zmianę w sterowniku silnika. Ja tego nie robiłem bo nie dali mi tego kodu. Przyzwyczaiłem się.
Do takiego prostego wentylatora to żaden schemat nie potrzebny. Masz 4 przewody 2 grube to stałe zasilanie, 1 cienki pljus po kluczyku, drugi cienki sygnał PWM ze sterownika silnika. Jak pojawi się + po kluczyku a nie będzie PWM zakresie 20-80% wypełnienia to wentylator ruszy w trybie awaryjnym na maksymalnych obrotach. Także albo ECU go z jakiegoś...
Witam po raz pierwszy na państwa forum... Chciałbym poprosić o pomoc w kwestii wypadania zapłonów Skoda Octavia II 1.6 BSE. U mnie to wygląda dość dziwnie, bo przy małych obrotach i małym obciążeniu silnika, jak ruszam, występuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1 i 4, później jak się rozpędzę, zwiększę obroty i obciążenie silnika - dochodzą jeszcze...
Witam wszystkich. Mam problem z wolnymi obrotami w skodzie octavi 1.6 ,75k2000r.a mianowicie po odpaleniu silnika obroty wzrastają do 1800 i wahają się do 2000-cy.Świece i przewody wysokiego napięcia wymienione. Czy ktoś zna może lekarstwo?
A dałeś ją do sprawdzenia kolego? Pozdrawiam! A jaki masz symbol silnika?
Cześć, 2200 to max obr osiągnięte z obciążeniem czy bez obciążenia ? Kod silnika ?
No to pocieszyliście minie od jutra obserwuję spalanie i działanie silniczka. Bo jakoś dziwnie paliwo mi znikało :) Jeszcze dopytam czy komputer sam skoryguje czy trzeba jakies douczanie w starym renault clio sugerowano zdjąć klemę 5 minutek i potem na wolnych obrotach 10 minut jak jest tu ?
Na zimnym silniku bardzo niskie obroty aż do zgasnięcia silnika wymieniłem czujnik tem.wody i nic się nie zmieniło.może ktoś coś wie?
Typowo dziurawy dolot. W BSE dolot musi być idealnie szczelny. Dwa LPG. W BSE mimo iż nie jest to najtrudniejsze auto do montażu LPG łatwo źle założyć gaz (wtryskiwacze LPG) czy wyregulować tak by minimalny czas otwarcia wtryskiwaczy był na granicy tego co są wstanie osiągnąć wtryskiwacze. Trzy te silniki właśnie dochodzą do punktu gdzie kończą się...
Tak z ciekawości - wentylatory na chłodnicy chodzą po włączeniu klimy? Jakby nie chodziły to raczej nie czułby różnicy obrotów na silniku komputer obroty po załączeniu klimy widzi
Jak wyglada plyn chlodzacy i olej? To wyglada na przegrzanie auta i uszkodzony silnik.
Nie znam szczegółów, ale DSG z tamtych lat padały szybko przy mocniejszych motorach. Jedż do spacjalistycznego warsztatu i będziesz wszystko wiedział. Passat B6 2.0tdi z DSG, zrobiony program na 180 koni i 400 niutów, zero problemów ze skrzynią, a nalatane ponad 270 000km, skrzynia też dostała program tj. usunięcie limitera niutonometrów (niby programowo...
Witam. Mam Skaoda Octavia 2. Od kilku dni jeśli się jedzie to na pulpicie wyświetla się silnik, auto traci obroty i szarpie samochdem.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
1.6 benzyna czyli silnik SR, 8 zaworowy ??? Nie znalazłem nic o sprawdzeniu przepustnicy. Ja zaczął bym własnie od wyczyszczenia przepustnicy i adaptacji. Następnie sprawdzenie wszelkich przewodów podcisnienia, jeśli jakiś jest złamany to silnik mocno szarpie na niskich obrotach. Mozna też sprawdzić nieszczęsny układ dopalania gazów ze zbiornika bo...
Witam Zrób poprawnie logi dynamiczne. (3 bieg obroty od 1500 pedał gazu w podłogę(100%) tak do 3000 -3500) Pzdr
Witam. O ile pamietam przytkany był wtedy u mnie katalizator. Wymiana na nowy rozwiązał problem. Nie przypominam sobie by zużycie paliwa czy gazu wykraczało poza normę. W moim przypadku samochód był bardzo słaby i nie wchodził na obroty od 3 biegu wzwyż. Ciagle zapalała się kontrolka silnika wskazując na wypadanie zapłonu.
Witam Miałem podobny problem w VW Polo nie zawsze trzeba doszukiwać sie uszkodzenia w elektryce .Sugerowali mi wymianę silnika krokowego . Nie posluchałem tylko opisałem problem w gazecie motoryzacyjnej. Wystarczyło wyczyścić nagar jaki powstał na przepustnicy podczas "oddychania silnika" . To pomogło autko teraz działa płynnie przy wolnych obrotach...
Witam! Mam problem z instalacją LPG (Prins VSI, wtryskiwacze Keihin niebieskie) w moim aucie - Skoda Octavia 2 1.6 MPI. Problem występuje głównie przy wyższych temperaturach na dworze (wiosna - lato). Po przełączeniu na gaz obroty falują 500-1000, silnik się dusi, wciskając gaz nie przyspiesza. Po przełączeniu na benzynę wszystko ustępuje. Po kilku...
Dziwi mnie, że przy takiej kompresji samochód dobrze jedzie, Mnie też, magia.. Silnik do roboty. Zrób próbę olejowa to się dowiesz czy góra czy dół.
Akumulator, mój miał napięcia dobre i trzymał prad.... Też myślałem że mój prawie nowy markowy akumulator jest 100% dobry, już prawie brałem się za wymiane rozrusznika itp. Pożyczyłem akumulator z marketu i silnik kręci jak szalony i odpala na pół obrotu..
Nie opisane było czy na podwyższonych obrotach silnik pracuje na wszystkich cylindrach, więc przypuszczałem nieszczelność bo wiem, iż uwydatnia się ona na wolnych obrotach, a na wyższych powinna zaniknąć ta usterka. Weź wyciągnij całą listę wtryskową podłącz instalację i niech ktoś kręci rozrusznikiem, zobacz czy wtrysk podaje paliwo cyklicznie czy...
Poprawnie przylutowałeś wyprowadzenia silniczka? Za zmianę kierunku obrotu silnika odpowiada wyłącznik krańcowy - możliwe, że pomyliłeś piny podczas lutowania (masz tam dwa zielone przewody) lub zmieniłeś biegunowość. Przeanalizuj ten temat (dotyczy X-Trail, ale problem podobny): [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... - od postu...
Wiem ze ciśniecie na zimnym silniku to morderstwo dla silnika. Sprawdziłem tez w innej skodzie z tym samym silnikiem i tez nie idzie na zimnym silniku jak 110KM. Dlatego uznaję to za taką budowę silnika. Powiedzcie mi proszę co może być przyczyną nagłego gaśnięcia samochodu poprzedzonego paleniem na nie wszystkie cylindry( tak mi sie wydaje ponieważ...
Nie chcę poprawiać fabryki, ani zaoszczędzić na paliwie, chodzi mi o żywotność silnika, żeby go nie wkręcać na tak wysokie obroty, dość często jeżdżę po autostradzie i ten 6 bieg by się przydał, bo odnoszę wrażenie że mi się silnik męczy jak go kręcę do tych około 4000 obrotów. Stąd też moje pytanie.
skoda octavia obroty silnika obroty octavia octavia obroty
zarabianie kabla neptun odchylać pionowy spalić lutownica
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
Regulacja dozownika płynu nabłyszczającego w zmywarce Lokalizacja sterownika silnika w BMW X3 E83 2.0i N46B20B