Po zamontowaniu nowego zacisku nie ruszaj ręcznym, podpompuj pedałem aż tłoczek dopchnie klocek do tarczy i odpowietrzaj zacisk, po odpowietrzeniu zaciągnij kilka razy ręczny i sprawdź kręcąc kołem
Najpierw należy odpowietrzyć układ hamulcowy.Sprawdzić stan płynu, i czy czasami nie był dolewany jakiś inny płyn hamulcowy, nie wszystkie można mieszać.
W sensie zamienić przewody od ABS? Myślałem nad tym, ale zawsze miałem stracha, żeby nie dupnąć gwintów, ale trzeba będzie :) Bo jakieś odpowietrzanie ABS to raczej nie istnieje? Ewentualnie... spryskam wodą z płynem, pompuję hamulcem i zobaczę, czy coś się dzieje.
W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
Płyn nie będzie leciał, ale i tak trzeba będzie odpowietrzać.
A tak w ogóle po co odpowietrzasz inne zaciski, skoro wymieniłeś tylko jeden?
Przeczytane z zeszytu serwisowego dla Fabii pierwszej . Dla zacisku nowego czy to po naprawie przed jego montażem . https://obrazki.elektroda.pl/2130326100_... Z tłumacza Google : Wstępne odpowietrzanie zacisku hamulca Ustaw zacisk hamulca do wstępnego odpowietrzania. – Otworzyć zawór odpowietrzający -strzałka A-. – Używając...
Witam , chcę odpowietrzyć układ hamulcowy i nie wiem jaka jest kolejność odpowietrzania zacisków z systemem ABS.
Napompuj pedał, wduś, odkręć odpowietrznik, zakręć, popuść pedał i w kółko tak w 2 osoby. Musi pójść. A zbiorniczek zalej pod korek i go pilnuj.
tak jak byś odpowietrzał zaciski ktoś pompuje i trzyma a inny szybkim ruchem luzuje i zakręca rurki na pompie a potem zaciski zaczynając zawsze od najdalszego koła od pompy do najbliższego aż będzie ok
Do odpowietrzenia hamulców wystarczy kompresorek na 12v do pompowania opon, odpowietrzanie jednego zacisku trwa kilkanaście sekund, tylko trzeba uważać żeby nie zbrakło płynu w zbiorniczku.
Odpowietrzanie lewym przednim zaciskiem hamulcowym, nie strzykawką. Zakłada się wężyk na odpowietrznik zacisku, drugi koniec na odpowietrznik wysprzęglika, odkręca się odpowietrzniki i pompuje pedałem hamulca, płyn wylatuje z zacisku do wysprzęglika i stopniowo odpowietrza go. Metoda ze strzykawką-zakłada się wężyk na odpowietrznik wysprzęglika, odkręca...
Włącz zapłon i zacznij odpowietrzać o koła najbliższego ( takie zasady) zawsze odpowietrzałem zacisk najdalej od serwa , czyli prawy tył W przypadku kiedy po pompy ABS dostało się powietrze nie wskazane jest pompowanie, należy wtedy odpowietrzyć przez zasysanie ( podcisnieniowo) nie jestem pewnie czy się dostało czy nie , można to jakoś sprawdzić ?
(at)frankie1984 bez klocków tez miękka klamka. A zacisk odpowietrzałem i od góry i od dołu. Mam wrażenie, że po zakręceniu odpowietrznika płyn wraca do zacisku. Muszę sprawdzić czy oba tłoczki wychodzą. Czy objawy miękkie klamki może dawać nienwychodzacy jeden tłoczek ?
Korektor siły hamowania, zapowietrzony układ, zatkane przewody gumowe, usterka pompy hamulcowej zapieczone zaciski przednie. Zacząłbym od odpowietrzania i obejrzenia zacisków.
Tyle pisania a konkretów prawie nic. Oczywiście że tłoczki należy wkręcać przy jednoczesnym nacisku osiowym. Wynika to z natury działania zacisku. Jeżeli użyjesz przy wciskaniu zbyt dużej siły to pozostanie tylko wymiana zacisku. I wcale nie musisz nic robić z odpowietrzaniem ale oczywiście możesz.
Witam wszystkie czujniki ABS wymienione . Dodatkowo wymieniony czujnik stopu . Sytuacja jest następująca . Przekręcam kluczyk w 1 pozycję , ABS świeci się chwilę i gaśnie nie zapala się , do momentu odpalenia silnika , wtedy pojawia się ponownie . Auto stoi , więc zakładam że nie jest to uszkodzenie elementów kół ( łożyska w piaście z magnesami). W...
Zawsze zaczynasz odpowietrzanie od najdalszego? Czy powietrze wychodzi od razu czy po kilku odkręcenich odpowietrznika?
Może masz przewody gumowe zapchane co idą do zacisku a jak odpowietrzałeś to ciśnienie było w zacisku
Robisz tak, że odkręcasz śrubkę (odpowietrznik) przy zacisku pompujesz aż wylewa się płyn i uzupełniasz potem jego stan i nadal brak hamulca?
Przejrzyj pompkę hamulcową, bo nie "odpowietrza" zacisku po zakończonym cyklu. Powodem może być: - Nieoryginalna dźwignia hamulcowa, albo blokująca się (nie cofa się do końca). Dla przykładu włoskie pompki są tak zbudowane, że po wyjęciu dźwigni wypada tłoczek, wymiary dźwigni lub długość śruby regulacyjnej w klamce mają ogromne znaczenie. - Uszkodzona...
Witam. Jakiś czas temu wymieniłem tylne zaciski hamulcowe w VW Golf 4 1.9 TDI 110km 98r na regenerowane, ponieważ jeden z zacisków był zablokowany. Po tej wymianie jest problem z miękkim pedałem hamulca. Nie musi być dodatkowa osoba asystować przy wymianie i odpowietrzaniu cylindrów zacisków hamulcowych. Ten poniżęj video clip prezentuje ten process...
Słyszałem o tym zabiegu, że kilku osobom pomogła wymiana płynu. Kurcze, może zaryzykuję z wymianą płynu w sobotę. Tylko jak robić? Odciągnąć płyn ze zbiorniczka, uzupełnić nowym i odpowietrzać kolejno zaciski wraz ze sprzęgłem?
No to istnieje coś takiego jak komplet naprawczy tłoka zacisku,takie gumki ale ma to sens tylko kiedy tłok zacisku jest w dobrym stanie czyli nie skorodowana powierzchnia,nie złuszczona powłoka niklowa czy chromowa. Po odkręceniu zacisku od mocowania nie odkręcasz przewodu i naciskasz hamulec aż tłok wypadnie potem czyścisz wymieniasz gumy i składasz....
ABS sprawny Przy pompie nic robione nie było tyle co dolewałem płynu podczas odpowietrzania tylnych zacisków ,czły czas był stan płynu-nie brakło Jakoś po zimie zaczęły sie problemy z hamowaniem ale myślałem ze klocki zapiekło lub prowadnice ale jednak nie
a co do płynu tylko i wyłącznie R-3 lub dot 3 w żadnym wypadku inne bo rozpuści uszczelnienia cylinderków pompy i zacisków.
NIe bój się odpowietrzania bo to zwykły zacisk.I odpowietrzasz po prostu normalnie.Problemem może być np odkręcenie odpowietrznika.A jak już odkręcisz sprawdzenie stanu gwintu.Płyn nie będzie uciekał jak wciśniesz lekko hamulec albo założysz np na końcówkę zaślepkę z odpowietrznika.
To że masz układ zapowietrzony nie jest powodem blokowania zacisków i grzania się układu .Zazwyczaj powodem blokowania zacisku pomimo naprawy jest brak swobody przemieszczania zacisku na prowadnikach lub zużyte tarcze . Osobiście nie korzystam z tej procedury wystarczy że w czasie odpowietrzania uruchomię pompę aby przegoniła płyn hamulcowy i to wystarcza...
Zrób porządne odpowietrzanie układu hamulcowego. Zakładam że zaciski wyczyściłeś...
tarcze był toczone nowe klocki,rozruszane suwaki na zaciskach a odpowietrzałem bo hamulec był słabszy;/ i po wymianie klocków hamulec zaczoł spadać na odpalonym aucie tzn: opadać jak był naduszony
Może gdzieś się te powietrze dostaje? Wiadomo na których zaciskach jest powietrze?
A może źle odpowietrzyłem układ hamulcowy... wszystko robiłem na wyłączonym silniku, kolejno prawe tylne koło, lewe tylne, prawe przednie, lewe przednie... Ponoć układy z ABS odpowietrza się w inny sposób... "W przypadku ATE ABS MK II najpierw odpowietrzamy oś przednią. Robimy to przy wyłączonym zapłonie. Po podłączeniu przyrządu odpowietrzającego do...
W pompie ABS ma "bąbel" powietrza i dlatego tak jest. Popuść na pompie wyjścia na prawy przód i lewy tył (są opisane) i przepompuj kilka razy. Póżniej zakręć na pompie ABS i dokończ odpowietrzanie metodą "tradycyjną" i powinno być ok. Możesz (jeśli masz jak) "wstrzyknąć" do zbiorniczka z 0,5bar-a powietrza, byłoby jeszcze lepiej.
Vito 110D 98r efekt zapowietrzonego hamulca. nic nie daje odpowietrzanie. Pedał ciągle miękki. Pompa hamulcowa dobra na 100%. Zaciski dobre. podczas odpowietrzania nie ma śladu powietrza. przewody gumowe nie puchną. Może ma ktoś jakieś pomysły. Tarcze i klocki nowe. pedał 1,3 wysokości i nawet podczas pompowania nie rośnie.
Właśnie miałem to samo brandy-p zawalony był tylni zacisk. Po wymianie reperaturek w zacisku odpowietrzanie standardowe nic nie dało dopiero luzowanie przewodów na pompie i odpowietrzanie VAG dało efekt. Dlatego pedał był bardzo niski i uciekał aż do podłogi. Teraz jest ok jak pisałem. pozd
Nie jest to skomplikowana sprawa.Można zdjąć zacisk lub nie,jak kto woli.Ja jednak sugerowałbym jego zdjęcie (nieuniknione i tak odpowietrzanie układu),wyjęcie tłoczka,oczyszczenie w środku zacisku i samego tłoczka.Wymiana uszczelnienia i mieszka,wciśnięcie do środka samego tłoczka,nałożenie smaru do tłoczków,oczyszczenie samoregulatora i jego nasmarowanie.Na...
Zacznij od wyczyszczenia zacisku w miejscu gdzie wkręcony jest przewód i spryskaj to jakimś penetratorem, możesz to zrobić już teraz, żeby zaczął działać. Odkręcać śrubę z przewodem trzeba delikatnie, nie kręć od razu na maksa, tylko kawałek odkręć i cofnij, tak po ćwierć obrotu kilka razy w tą i z powrotem i po rozruszaniu odkręć mocniej i znów rozruszaj,...
odpowietrzylem uklad hamulcowy, A długo odpowietrzałeś bo ten model lubi dłuuuugie odpowietrzanie
Pytanie 1. O czym świadczy to, że pedał hamulca po napompowaniu, po odkręceniu lewego odpowietrznika twardo się trzyma? Po odkręceniu prawego odpowietrznika, pedał powoli wchodzi do podłogi. W obu przypadkach płyn wychodzi bez bąbelków. Tak W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły...
To kolega nie ma pompy takiej w której zbiorniczek osadzony jest bezpośrednio w pompie , tylko płyn ze zbiorniczka do pompy płynie przewodem ? Jeżeli tak to proszę uszczelnić zaciskami przewód . Moim zdaniem mechanizm zasysania powietrza jest taki ,że tłoczek cofając się zassie powietrze.
Próbowałem już na wszystkie sposoby, nawet odpowietrzania za pomocą podciśnienia ...
wciskaj płyn strzykawką, albo zaciskiem hamulcowym przez odpowietrzenie wysprzeglika. Pare postów temu był podobny temat.
Jak się płyn spieni to trzeba odczekać i dalej spokojnie odpowietrzać. Problemy są jak są przewody o dużej średnicy i mają kolana. W starych instrukcjach pisali, żeby połączyć wężykiem odkręcony odpowietrznik na zacisku hamulcowym z odpowietrznikiem na wysprzęgliku i odpowietrzać naciskając pedał hamulca.
A co się dzieje z płynem hamulcowym w zbiorniczku podczas "pompowania" pedałem/dźwignią hamulca? Może masz gdzieś wyciek płynu (coś nie dokręcone)? Podczas odpowietrzania leci płyn z zacisków (odpowietrzników)?
Odpowietrzanie strzykawką pomogło. Temat zamknięty
Wymienić uszczelnienia tłoczków. Nasmarować sanki do klocków i zacisków. Wymienić płyn hamulcowy (cały) i wyczyścić zbiorniczek. Przy odpowietrzaniu sprawdzić sprzęgło i nie zaszkodzi też wymienić płyn. Jak oryginalne tarcze przetoczyć zachowując wymiar min jak podróba wymienić na nowe.
Co do wymiany podzespołów to się przygotuj na wymianę cylinderków , bo znając życie to już „stoją” na dębowo i obym się mylił . A nie mówiłem, zacznie się od wymiany płynu, a skończy na rozbieraniu zacisków, odpowietrzaniu, wykręcaniu pourywanych odpowietrzników i kto wie czym jeszcze :lol: A na koniec jaki fachman stwierdzi, że zaciski...
A jak niby w warsztacie odpowietrzają?
Po rozpięciu układu hamulcowego (wymiana zacisku, przewodu) należy wykonać procedurę odpowietrzania pompy ABS VCDS Eee tam, nigdy tego nie robiłem i zawsze wszystko działa. Jak nie zapowietrzysz pompy to po co? Przy wymianie gumek rowki w zaciskach wyskrobane do zera?
Po pierwsze, nie myl odpowietrzania układu z wymianą płynu. Przy wymianie płynu układ jest całkowicie sprawny, a Ty chcesz tylko zamienić stary płyn na nowy. Tutaj kolejność nie obowiązuje, ani inne procedury. Odpowietrzenie stosujemy wtedy, gdy układ zapowietrzył się, np. w wyniku wymiany zacisków lub przewodów (rurek). Samo odpowietrzanie przeprowadzamy...
gumki nowe prowadnice nasmarowane chodzą bez oporów, a powietrze może w przewodzie robi taki bałagan? Nie rozumiesz,sprawdź jak przykręcony zacisk porusza się w prowadnicach. Bo może być jedna skrzywiona. Normalnie chodzi lekko a jak skręcisz blokuje. Czasem przewód elastyczny jest zapchany. Płyn pod ciśnieniem przejdzie ale potem już blokuje. Jak...
Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę...
Pompę odpowietrzałem w sposób zgodny z instrukcją zawartą na forum jak bezpiecznie odpowietrzyć vp44 (poniżej link) [url=http://www.audiklub.org/forum/viewt... jedyna różnica to nie miałem takiego specjalnego urządzonka więc odpowietrzałem za pomocą dużej strzykawki ściągając paliwo króćca z powrotu do pompy aż przestały...
Odpowietrzysz, tylko musisz ustawić tak zacisk żeby wejście przewodu było w górnym max punkcie, fizyki nie oszukasz, powietrze pójdzie do góry. Widzisz, żaden z piszących nie odpowietrzał nigdy samochodu z aluminiowymi zaciskami - gdzie wentyle urywały się hurtowo. Uprasza się o zaniechanie pisania nie na temat w dalszej części wątku. WSZYSTKICH!
Prawidłowo, to ta pompa powinna się odpowietrzyć grawitacyjnie. Spróbuj ją odpowietrzać tak jak zaciski/cylinderki, zamiast odpowietrzników luzuj przewody wchodzące do pompy. Dodano po 1 Zbiorniczek masz w standardowym miejscu? Balonów powietrza w giętkich przewodach ze zbiorniczka do pompy nie masz? Dodano po 1 Trzpień naciskający na tłok pompy cofa...
Od bez mała 40 lat naprawiam rowery - wszelkiej maści - no może najmniej tych najnowszych, chyba że jakiś znajomy wpadnie aby mu coś pomóc, ale nigdy nie miałem potrzeby użycia klucza dynamometrycznego ani też nigdy nie udało mi się urwać żadnego gwintu. Onegdaj najgorsze kiedyś były gwinty na rzemieślniczo dorabiane kliny w korbach. Jednak dziś to...
I jeszcze jedno pytanie, jak odpowietrzasz układ to czy w wyciekającym płynie z zacisku widać pęcherzyki powietrza ?
Pompa się sama odpowietrzy przy odpowietrzaniu przy kołach.
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Witam Problem wygląda następująco: po wymianie klocków pedał hamulca wpada w podłogę przy hamowaniu, hamuje nie z całą mozliwą siłą i pedał jest bardzo głęboko. Sytuacja powtarza się kolejny raz po kolejnej wymianie klocków . Ostatnio po przejechaniu kilkudziesięciu km trochę sie poprawiło ale to nie jest to co ma być, nadal nisko spada. Wygląda na...
Witam. Posiadam passata b4 95rok kombi. Auto ma automatyczną skrzynię biegów. Problem polega na tym że pedał hamulca niekiedy wpada w podłogę. Po podpompowaniu hamulca trzyma. Kiedyś wogóle przestał hamować i odstawiłem do serwisu (skasowali mnie na straszną kase) i chwile było dobrze i znowu pedał wpada. W serwisie wymieniali pompe hamulcową wraz z...
Nie ma reduktora jest zwyczajny trójnik który rozdziela na 2 zaciski płyn
Każde zapowietrzenie układu to powietrze w modulatorach i musi być użyty komputer aby je wyzwolić, czy to tak ciężko zrozumieć ? Bzdury. Rozbierałem cylinderki dziesiątki razy, i ani razu nie zdarzyło mi się zapowietrzyć modulatora. Musiał by uciec cały płyn ze zbiorniczka żeby w pompie pojawiło się powietrze. Praktycznie nigdy nie używałem komputera...
Nie ściskaj żadnych węży. Mechanicy tak robią ale to powoduje jednak niszczenie przewodów gumowych. W grupie VAG robi się odpowietrzanie przez program diagnostyczny - Ja osobiście jeszcze nigdy go nie używałem. Robię jak opisujesz z pilnowaniem żeby płynu nowego nie zabrakło w zbiorniczku. I nigdy jeszcze nie było problemu. Mała uwaga. Ale obstawiam...
Ale czy to na pewno rozwiąże mój problem? Czy pompa może w ten sposób się zepsuć by blokować tylko jeden zacisk?
Generalnie to ma się nazywać regeneracja zacisku. No cóż nikt z nas nie zgadnie co się kryje wewnątrz tego mechanizmu a może rdza robi swoje. I proszę wziąć pod uwagę, że tzw zapowietrzenie układu ma wpływ wielki na skuteczność hamowania lecz nie na powrót tłoczka. Więc z tej strony nie spodziewaj się rewelacji. A jednoosobowe odpowietrzanie to nic...
Z pamięci kojarzę, że ta blaszka powinna być odwrotnie założona niż na pierwszym zdjęciu. Lewy otworek łączy się z zaciskiem hamulcowym, a ta blaszka osłania otworek będąc ok. 1 mm nad nim. Prawy otworek służy do "odpowietrzania" tłoczka. Źle podchodzisz do odpowietrzania. BTW. Wymieniałeś płyn w całym układzie czy tylko w zbiorniczku? Najłatwiej napełniać...
Widzisz srebrną śrubkę z przewodem? Odkręć ją i podstaw pod nią jakąś miseczkę. Przy manetce odkręć imbus. Będziesz potrzebował zestaw do odpowietrzania hamulców hydraulicznych rowerowych. Taki z dużą strzykawką i uszczelnianymi końcówkami. Jedna powinna pasować do gniazda pod imbusem na manetce. Wstrzykujesz płyn powoli, aż z końcówki przewodu zacznie...
Zacisk na prowadnicach chodzi w porządku natomiast było odpowietrzane tylko to jedno koło, czy może to mieć wpływ na blokowanie koła ?
Ja odpowietrzam wtedy bez użycia odpowietrznika, ale rzadko się zdarza bo odkręcam tak żeby nie urwać.
Dzien dobry. Zmagałem się z grzejącymi się hamulcami na tyle. Prawy tylny zacisk wymieniłem na regenerowany. Naprawa przebiegła bezproblemowo. Po jakimś czasie lewy tylny zacisk zaczął trzymać. Doszło do tego że przy dłuższych trasach blokowało się koło. Kupiłem zestaw naprawczy zacisku. Wymieniłem. Zacisnąłem przewod przed zaciskiem by plyn nie wyciekał....
Pedał da się "napompować" jeśli tak to zapowietrzony. Płyn był zalany cały czas do pełna podczas odpowietrzania? Wycieku nie ma?
Witam. VW Touran 1.9 TDI szalenie robił twardy hamulec (żeby zahamować, to aż się mocno musiałem zaprzeć). Od pompy vacum idzie taki przewód plastikowy do tej okrągłej bańki (to chyba servo). Kiedyś przy tej pompie vacum obruszała mi się końcówka, skleiłem ją, żeby powietrza nie łapała i było spokój ze 2 lata. Ostatnio teraz pedał hamulca zaczął mi...
Cylinderki kupowałem w dwóch różnych miejscach. Też sprawdzałem średnicę przed zamontowaniem i faktycznie wynosi 19,05. Z przodu mam zaciski tarczowe... Układ oczywiście był odpowietrzany. Próbuje skręcić manometr i sprawdzę ciśnienie w każdym punkcie. Dzięki za sugestie.
Mam VW T4 2000r. z ABS-em. Problem wygląda tak: miękki pedał po naciśnięciu powoli idzie na dół, wymieniłem pompę ABS, pompę hamulcową, nic nie cieknie, przewody gumowe nie puchną, wszystkie zaciski sprawdzone, ręczny trzyma, odpowietrzane 100 razy a pedał cały czas bez zmian miękki i idzie powoli na dół! Założyłem odpowietrzniki na pompę ABS i pedał...
Układ jest w 100% odpowietrzony Nie bądź taki pewny - widać w którymś punkcie układu jest powietrze skoro musisz hamować na dwa razy. Fabrycznie układ jest tak zrobiony, żeby banieczki powietrza przemieszczały się w czasie odpowietrzania w stronę zacisku. Czasami jednak wystarczy wymienić któryś przewód, będzie umieszczony trochę inaczej niż w oryginale...
Witam serdecznie Od dwóch tygodni borykam się z problemem hamulców w moim lt 35 1997 2,5 tdi blaszak. Jak odpalę samochód i jeżdżę nim, aż się nie zagrzeje do 90 stopni jest ok, hamulce działają prawidłowo, problem pojawia się gdy samochód osiągnie temperaturę 90 stopni tzn. wtedy trzymają bardzo tylne hamulce, pytałem już kilku fachowców co robić,...
hamulce dobrze odpowietrzałem i dodam ze to nie był mój pierwszy raz.wcześniej zmieniałem uszczelki w zacisku z tyłu bo mi ciekł plyn ale po odpowietrzeniu było wszystko jak dawniej.i po jakimś miesiącu znowu pojawił się problem z hamulcami
Uważam że problem nadal w zacisku - zmieniony na niekoniecznie sprawny . Co do odpowietrzania hamulców zaczynasz od najdalszego od pompy tzn prawy tył , lewy tył , prawy przód ,lewy przód . Pompę abs odpowietrza się po wymianie agregatu lub przy całkowitym osuszeniu układu.
Tak, same klocki swobodnie się przesuwają. Co do smaru to czy to może być "uniwersalny smar do tłoczków i cylinderków" w tubce ? Czy musi być teflonowy ? I czy żeby zaaplikować to trzeba całkowicie wyjąć tłoczek( wtedy odpowietrzanie konieczne ), czy wystarczy go powiedzmy do połowy wysunąć ?
Trzeba zacząć odpowietrzanie od przewodów na pompie hamulcowej i posuwać się w kierunku zacisku szybko ustali się na którym odcinku układ jest zatkany. Jeżeli samej pompy już nie nożna przelać to problem może być w króćcu podającym płyn ze zbiorniczka.
Witam Pany . Po wymianie zacisku hamulcowego i klocków nie ma możliwość odpowietrzania , zauważyłem wyciek z tego miejsca . Podsyłam zdjęcia może ktoś się więcej na ten temat wypowiedzieć ? Pacjent audi A4B7 Avant 1.8 T https://obrazki.elektroda.pl/2981411100_... https://obrazki.elektroda.pl/3718361700_... https://obrazki.elektroda.pl/4870704200_...
Czy to prawda ze przy odpowietrzaniu musi być właczony zapłon??? Nie, odpowietrzasz klasycznie w 2 osoby.
Witajcie, Pomóżcie koledzy, bo walczę i jest coraz gorzej. Można się załamać.. Wymieniłem w Atleonie cylinderki hamulcowe tył plus zarobiłem dwa przewody hamulcowe tył. Z przodu walka z zaciskami - wymiana klocków i rozruszanie. Odpowietrzam zgodnie z kolejnością. Tył ładnie odpowietrzony - w wężyku zniknęły pęcherzyki. Prawy przód odpowietrzyłem -...
To zły sposób. Prawidłowy, zgodny ze sztuką i normami ochrony środowiska wygląda inaczej, ale niestety jest trudny do przeprowadzenia w warunkach domowych - potrzebne urządzenie do nadciśnieniowego pompowania płynu do zbiorniczka. Jednoosobowo, w dodatku kobiecie również trudno będzie nawet w sposób zbliżony, ale spróbujmy; Sposób 1: - robi się to identycznie...
Oczywiście że nie. Montujesz z powrotem zacisk odblokowujesz pedał, czekasz aż płyn sam pocieknie z odpowietrznika i już praktycznie po robocie. Czyli zamiast zaciskania przewodu elastycznego można tylko pedał wcisnąć hamulca. Dziękuję za odpowiedź. Przy okazji się zapytam. W przypadku samochodów z ABS podczas odpowietrzania musi być zapłon włączony...
Hmmm.. winą prawdopodobnie była zapowietrzona pompa abs. Kleszczami nie zacisnę bo tam zbrojone przewody. Wycieków nie ma, wykluczyłem zaciski na początku już poprzez zakręcenie zaślepionych nakrętek z kapturkami. Odpowietrzałem na odpalonym i na zgaszonym. Następnie leciałem poklei po pompach i się udało. Lecz dopiero po przejechaniu 500km udało się...
Ważne żeby kapał sam z siebie pod własnym ciężarem. Nie odpowietrzaj tylko poluzuj odpowietrznik i czekaj. Wedlug mnie plyn nie wraca z zacisku dlatego hamuje caly czas zwlaszcza po nagrzaniu
Teves MK IV odpowietrzamy LP, PP, PT, LT. W tym systemie przy wymianie zacisku można było tylko jego odpowietrzyć i byłoby ok. Po odpowietrzeniu uruchom silnik celem odpowietrzenia serwa. Jak ostro jeździsz polecam płyn ATE SL6. To jest najważniejszy układ bezpieczeństwa, jak czujesz się niepewnie lepiej jedz do warsztatu koszt 80- 120zł
Miesiąc temu też przerabiałem ten sam temat. Czujnik podmieniłem z innej pompy i błąd się ponowił. Pomogła dopiero wymiana sterownika i kalibracja pompy w serwisie BOSHA u Śmietany na Śląsku. Czujnik jest magnetorezystancyjny typu KMZ11 zalany klejem razem z magnesem i jest nierozbieralny. Wymontowując czujnik (torx 10) możesz rozkalibrować pompę różnica...
no nie wiem... gdzie bym nie czytał, gdzie bym nie pytał(mechanicy) zalrecają posmarowac tłoczek płynem hamulcowym aby się lepiej wsunął ale dziwne troche ze nie mogłem go nawet ruszyć...zobaczymy czy płyn da rade po odpowietrzeniu :D a co do wymian to wymienialem prawie wszystko... pompę na nową przewody, klocki i zaciski bo juz mam dosc tego wszystkiego...
Witam. 5031 Pompa AdBlue (ciśnienie systemowe) Nie można wytworzyć ciśnienia AdBlue podczas rozruchu. Reakcja systemu: System wyłącza się do następnego startu systemu (zacisk 15 zał.) Możliwe przyczyny błędów: – pusty zbiornik – zablokowana wentylacja lub odpowietrzanie zbiornika – zablokowany lub nieszczelny przewód ssący pomiędzy...
Witam Borykam się z tym samym problemem tylko że mam zapowietrzone koła prawy tył i lewy przód .Dodam że kljent próbował na własną rękę wymienić płyn .Odkręcił prawy odpowietrznik i pompował hamulcem, aż płynu brakło .Próbowałem wszystkiego co mi wpadło do głowy odpowietrzałem na włączonym silniku wyciągałem bezpicznik absu podnosiłem go odpowietrzałem...
Witam, w piątek postanowiłem wymienić zbiornik płynu hamulcowego i wymienić stare przewody w Passacie, w związku z czym odkręciłem korek zbiorniczka i przez poluzowany odpowietrznik zacisku prawego tylnego pompką odessałem cały płyn z układu, po czym przystąpiłem do dalszych prac. Po wszystkich wymianach nalałem płynu i postanowiłem odpowietrzyć układ....
Witam. Pękł mi wężyk od hamulców na przednim kole. Założyłem nowy; na żadnym zacisku nie ma odpowietrznika więc jak w takim razie odpowietrzyć układ hamulcowy? W jakiej kolejności odpowietrzać koła? Volvo s40 97r 1,8
No właśnie. I tu jest wytłumaczenie. Jeżeli nie mamy urządzenia zewnętrznego do napełniania i odpowietrzania hamulców i ukł. sprzęgła, to stosuje się odpowietrzanie sprzęgła wtłaczając płyn w wysprzeglik (co za nazwa, kiedyś był to siłownik sprzęgła) poprzez odkręcony odpowietrznik na zacisku hamulcowym, najbliższym wysprzęglika i naciska się na pedał...
A z tyłu zaciski, czy bębny?? tył zaciski. Dodano po 2 Odpowietrzaj na 4 słoiczki i wężyki. tzn jak?
Witam, sorry, ze dopiero teraz odpisuje ale zapomnialem o tym watku. Problem byl taki, ze w zacisku sa 2 tloczki i powietrze zebralo sie miedzy nimi. Podczas odpowietrzania, powietrze wchodzilo poprostu raz w jeden, raz w drugi tloczek. Pomoglo solidne dmuchniecie kompresorem w zbiorniczek od gory. Pozdrawiam
spróbuj zalać płyn i załatwić końcówkę ciśnieniową założyć na zbiorniczek z płynem podaj ciśnienie 1 AT. Odpowietrzaj standartowo spraktykowane działa.
Mozna sprawdzić jaki jest luz pomiędzy pompą a trzpieniem w serwie. Ważna jest średnica pompy bo mogą być 25,04 mm lub 28,58mm. Jeżeli jest w układzie korektor siły hamowania to też może powodować, że pedał będzie niski tak samo jak "świńskie ogony" na wymienionych miedzianych przewodach. Hamulce można odpowietrzyć bez rozszczelnienia układu. Odkręcamy...
prowadnica zacisku samoregulator zacisku odpowietrznik zacisku
lodówka elektrozawór pomiar prądu spoczynkowego denon kocio vaillant sterowa
przewód hamulcowy długość przewód hamulcowy
Czy statecznik metahalogenowy działa z lampą rtęciową? Warystor 275V w zasilaczach: ochrona przed przepięciami