Podmień pompę paliwa oraz wymień bak bo na pewno jest przegnity na zgrzewie i w środku jest błoto, a nie paliwo.
Niedawno ktoś tutaj miał problem z silnikiem właśnie w cc700. Kupił sprawny silnik za jakieś 300 zł bodajże. Za 200zł, wiem... Bo byłem to ja! :D Co do tematu, to mógł też przeskoczyć rozrząd. Rozciągnięty łańcuch potrafi przeskoczyć o ząbek podczas kręcenia rozrusznikiem, a wtedy zawory otwierają się w niewłaściwym momencie. Objawy dokładnie takie...
jezyk83 kolega zerolinux wyraźnie napisał, cyt- jeżeli zostanie zatankowany do pełna (pierwsze odbicie pistoletu) to po pewnym czasie, podczas postoju zaczyna ze zbiornika wypływać paliwo.
Do tego regulator ciśnienia paliwa.
Tutaj mowa o Cinquecento, pompka sprawdzona - czyściutka i paliwo przechodzi.
Co do wężyka to nie wiem ale spotkałem się kiedyś z takimi objawami i winna była pompka paliwa która po nagrzaniu się przestawała podawać paliwo.
A jak tak kręci i nie może zapalić to są impulsy na wtryskiwacz i iskra na świecach? Całkiem nic się nie dzieje podczas kręcenia czy próbuje zaskoczyć? Czuć wtedy paliwo?
Zmostkuj w kostce przełącznika kabel czerwony i żółty i wtedy powinien zadziałać na benzynie. Możliwe, że do odcięcia benzyny ktoś użył przekaźnika NO zamiast NC i aby podawał paliwo przekaźnik musi być zasilany.
A w jaki sposób mam sprawdzić ten czujnik? Pompa paliwa powinna być dobra, ponieważ jak zdjąłem wężyk paliwa przy samym gaźniku to wyleciało z niego paliwo.
W CC z Aisanem nie ma podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu .Jak się grzeje to do sprawdzenia termostat lub UPG (jeśli ubywa płynu). Jak już zgaśnie i nie można go uruchomić to do sprawdzenia czego brakuje ,iskra czy paliwo.
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Myślę że to przpadek. Sprawdź czy jest iskra, czy podaje paliwo.
I rozumiem, ze gdy naciskam pedał gazu pompa powinna pompować paliwo tak?
Jak ciągnie i gaz i paliwo to widać przepływ paliwa w filtrze paliwa.
Witam A jakiego silikonu z branży "moto" użyłeś kiedyś do uszczelnienia pompy w zbiorniku ? Może to nie był właściwy silikon....lub niepoprawnie wykonana procedura uszczelniania.. OEM (numer oryginału) tej uszczelki to 7680624 poszukaj w sieci ..może jeszcze gdzieś ..ktoś ją posiada...a jeżeli nie to zrób jak opisałem poniżej. Procedura uszczelnienia...
Odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem. Steruje zaworem elektromagnetycznym na dyszy wolnych obrotów.
Membrana pompy paliwa dziurawa
filtr masz pod podłogą auta przy zbiorniku paliwa
sprawdż czy filtr paliwa jest drożny sprawdż czy paliwo dochodzi do wtrysku i jakie jest ciśnienie paliwa
W środku baku chodzi
Z tak ciekawym problemem zgłoś się do ASO Fiat Poland we Wrocławiu bo nawet nie potrafisz napisać co masz pod maską ani wykonać wstepnej weryfikacji (np. czy jest iskra, paliwo itp)
Wężyki podpięty , dysze zakręcone nie zatkane możliwe ze zalewa go bo jak odpali przy dodaniu gazu do dławi.Jest możliwość ze jest przegrzany silnik ? Dodano po 7 Żyd sie świeci ale wlane jest 5 l w filtrze paliwa widać ze jest paliwo
35 litrów, ale tyle nie wchodzi.
Może trzeba by było zdjąć obudowę filtra z gażnika i wlać bezpośrednio paliwo i spróbować odpalić. Jak odpali to w ten sposób zawęzi się poszukiwanie. Ja bym typował na nieszczelność ukł. paliwowego.Nieszczelność może wystąpić na odcinku,pompa zbiornik.Wystarczy że będzie dziurka wielkości szpilki,np wężyku przy zbiorniku i wtedy po kilku dniach paliwo...
Spalanie będzie większe ( szczególnie przy jeździe po mieście i częstym staniu w korkach ) a to z prostej przyczyny. Jak jest więcej powietrza, sonda lambda wykrywa ubogą mieszankę i komputer zwiększa dawkę paliwa żeby doprowadzić do lambda = 1. A to skutkuje większym apetytem na paliwo. Pozdro
Wymień filtr paliwa, znajduje się w pobliżu zbiornika paliwa na przewodach paliwowych.
Witam. Mam CC700 94 rocznik. Na początku zimy pojawił się problem z przerywaniem gdy silnik jest zimny. Odpalam zimny silnik bez problemów,po przygazowaniu wchodzi w obroty dobrze,ale gdy wbiję jedynkę i zaczynam jechać to szarpie że jak by go zadławiało. Problem znika jak silnik osiągnie jakieś 50 stopni. Wymieniałem świece (nalot był czarny ) inic....
Wałek kosztuje ok 140zł( polecam orginał) Nie wykluczone że popychacz masz wciąż zakrótki (wg. książki musi wystawać powyżej uszczelke w najniższym położeniu wałka na 1,0-1,5mm). Jest też możliwe że wałek się na tyle wyrobił że za słabo porusza popychacz .Za wymiane bez ściągania głowicy i wyciągania silnika z auta moim zdaniem nie powinni wziąść więcj...
wszystkim wielkie Dzieki:) samo sie naprawilo:) i chodz\i juz cacy 3 dzien:) Czasami tak bywa, złośliwość rzeczy martwych... Może paliwo było kiepskie
Jaki to gaźnik? Sprawdź pływak czy nie dziurawy albo czy się nie blokuje oraz zaworek paliwa nad pływakiem czy się zamyka..
Przytkane paliwo, albo lewe powietrze.
Sprawdź dokładnie układ paliwowy - pompa/ filtr/ wtryskiwacz. Sprawdź, czy z powrotem płynie paliwo ( za wtryskiwaczem/ gaźnikiem)
Silnik jest na wtrysku i sytuacja wygląda tak że mam przerobiony układ paliwowy na wzór takiego do motorsportu ponieważ raz paliwo było zasysane normalnie a raz z powietrzem i nie dało się jeździć. Paliwo tam jest zasysane z tak zwanego swirl Pota i nie mogę mieć tam pompy wsadzonej do baku https://obrazki.elektroda.pl/6131197300_...
szukaj szukaj a i tak nie znajdziesz.... Rhapsody o czym Ty piszesz?? jak nie chce zapalić to sparwdź co jest z iskrą i paliwem i napisz jaki tam masz gaźnik...
Dziś sprawdziłem listwę z wtryskami. Paliwo jest podawane. Proszę o pomysły.
Dysze masz dobrze a powodem tego dławienia jest zapchany rozpylacz pompki zrywu . Po wyjęciu i przedmuchaniu ,można też przepchać otworek włosiem lub cienkim miedzianym drucikiem,trzeba zdemontować męmbrankę pompki iwyczyścić komorę pod nią .Jeżeli chcesz wiedzieć więcej zadzwoń 604139749 Pompka przyspieszacza jest dobra bo nawet jak silnik jest zagaszony...
Problem polega na tym, że silnik był remontowany i od razu po remoncie silnik odpalił, po przejechaniu 20 km silnik zgasł i od tamtej pory nie chce zapalić. Wszystko ładnie kręci tylko nie może odpalić, iskra na świecach jest pompka pompuje paliwo wiec co moze być tego przyczyną?
Dzisiaj to już nie sprawdzę bo nie zdążę ale jutro sprawa się rozwiąże. Z góry dziękuje. Ale coś mi się wydaje że to będzie ten oring ponieważ po odłączeniu zasilania wtryskiwacza włączając zapłon paliwo nadal się leje.
Bardzo możliwe skoro to mechanik stwierdził jednak nie do końca się z tym zgodzę bo na ssaniu działa wszystko dobrze czyli paliwo dobija jednak polecam to sprawdzić na pierwszy rzut oka wina leży w paliwie na razie niema co się przeczepiać do zapłonu czyli pompkę można by sprawdzić skoro już idziemy tropem paliwa
To miejse z którego się leje to regulator ciśnienia, przewodem od wtryskiwacza leci paliwo, czyli pewnie wymiana. Jest kluczowanie na tym wtryskiwaczu?
Witam!! Tak jak pisali koledzy wymień przewody podciśnieniowe.Jednak moim zdaniem to wałek rozrządu,popychacze, ewentualnie zawory sprawaiają te problemy.Odkręc pokrywe gaźnika i dodaj gazu.Jeśli zawory się niedomykają podczas przegazówki gaźnik będzie wyrzucał paliwo górą. Pozdrawiam PUFAN!!!
Wszystko zależy od tego ile możesz dać na swapa. Wiązkę zawsze możesz kupić na złomie, niech utnie przy podszybiu i potem wytniesz sobie zbyteczne przewody. Ja tak mam zrobione, osobna wiązka silnika zaadaptowana do starej z 700. Jak masz w dobrym stanie CC to sprzedać za 1500zł to nie powinien być problem. Co do kupna 900 to nie pakował bym się w to....
Zacznij od wymiany filtrów paliwa i powietrza.
Po nie udanej próbie odpalenia wykręć świece zobacz jak wygląda. Będzie wiadomo czy dostaje paliwo i czy nie za dużo.
Witam. Mam maly problem, mianowicie cieknie mi dosc mocno zbiornik paliwa w moim seicento. Chce go wymienic i tu moje pytanie: czy nada sie do mojego autka zbiornik od cinquecento?? mam okazje dostac taki za free. Wiem, że ten od cintka ma 1 odpowietrznik a w seicento sa 2, czy to duza roznica?? i jak tam jest z ta pompka? bedzie pasowac? Z gory dziekuje...
Istotą działania tego ssania jest zamknięta przepustnica , paliwo wypływa pod wpływem podciśnienia jak dotykasz gazu podciśnienie spada i wypływ paliwa też . Trzeba rozgrzać silnik , stopniowo opuszczać ssanie i próbować dodać gazu , jak gaśnie to podciągać ssanie , tak to się kiedyś jezdziło .
Ale tu chyba problem nie jest w oleju.. olej warto wymienić bo to paliwo tam nie potrzebne ale.. Tu problem w czym innym tkwi..
Jak jest iskra nie czepiałbym się czujnika położenia wału. Próbowałeś wstrzyknąć paliwo bezpośrednio do gaźnika? Klapy reagują na dźwignię ssania? Zaworek pływaka sprawny?
mam problem z Cinquecento 900 naciagałem pasek od ładowania i kiedy go na ciągnąłem i odpaliłem samochud to zaczął mi strzelac kiedy dodaje gazu i na kazdym biegu jestr tak samo kiedy dodam wiecej gazu to mi stzrela jakby paliwo nie dopływało ale od paska ?????????????????
Albo woda w paliwie.
Miałem kiedyś podobny problem w Cinquecento 700 , samochód bardzo dużo palił. Po analizie składu mieszanki okazało sie że praktycznie idzie samo paliwo bez powietrza. Po ok. 1000 km podniósł mi się poziom oleju (prawdopodobnie paliwo). Przyczyną była uszkodzona sonda lambda. Po wymianie wszystko wróciło do normy.:D
sprawdz tez filtr paliwa
Ok jutro go sprawdzę. Jutro tez bede mial sonde na podmiane A czy czujnik bedzie i sonda będą pasować też z seja 900? A kojarzy ktoś jaki klucz potrzebuje zeby odkręcić sonde? Bylem dzisiaj na szrocie, wymieniłem map sensor, czujnik temp przewód odmy (był pekniety) i jak na razie autko chodzi dobrze tylko nadal świeci się ikonka wtrysku na liczniku....
sprawdź czy nie zasysa powietrza jak odkręcisz korek zbiornika paliwa
Komputer nic nie ma w 900 do niepalenia na 1 cyl. Jak masz iskrę ,paliwo,kompresję pozostaje mechanika lub uszczelka kolektora.
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
Instalacja przewiduje taką możliwość (centralka Benzyna/All off/GAZ). Pompka paliwowa podaje paliwo. Po wlaniu 50ml do gaźnika samochód nie odpala
tak jak myślałem. Byłem sprawdzić i nie mam czegoś takiego jak pochłaniacz par paliwa.
Ale w każdym razie masz gwarancje na pompę, tylko musisz zlokalizować usterkę. Może filtr paliwa.
Paliwo które tankuję to tylko i wyłącznie Shell V-Power Nitro + bądź PB98 na orlenie. Po co? Ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego i jest przystosowany do zasilania paliwem o liczbie oktanowej 92/95, wyższa LO nie daję żadnego zysku, wyrzucanie kasy w błoto. Kompresja silnika zmierzona, jest w normie, nawet bym powiedział, że jest wzorowa....
Wylej i nie ryzykuj. Paliwo jest jak krew. To i to napędza serduszko. Szkoda auta.
Nigdy nie widziałem sei 1100 na pojedyńczym. 16F EB był w 900 Obrotmierz w tych samochodach impulsy bierze z przekaźnika pompy paliwa.
Zależy od pogody i nawierzchni po jakiej się poruszała. Co znaczy kilkanaście dni? Dla jednego to 50-100 km, dla mnie ponad 1000. Wymień filtr, oczyść i załóż zbiornik. Za jakiś czas zdejmij filtr i zobaczysz czy jest dalej co było. Powinno pomóc. A swoją droga to paliwo na stacjach też jakieś pierwszoklasowe nie jest
Jeśli to 900-setka z gażnikiem Aisan to masz kłopot - w warunkach amatorskich prawie nie do wyregulowania. A tak na marginesie kiedy wymieniałeś filtr paliwa ????
[quote="zadze97" Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam.[/quote] Jasne.A paliwo dochodzi,może filter paliwa zapchany.Przewody wysokiego napięcia nie mają przebicia?
ma ktoś pomysł na rozwiązanie tego problemu iskra na świecach jest czuć paliwem dym z tumnik ulatnia się a nie chce zaskoczyć
witam miałem taki sam problem no działo się to jak wierzdzałem w jakieś dołki i to była wina komputera ale również może to być zanieczyszczony wtrysk . należy zdjąc pokrywę filtra powietrza no i wykręcić wtrysk może być zanieczyszczony .Sprawdź również filtr paliwa
Ja swego czasu miałem CC700 z gaźnikiem AISAN + LPG. Wszystko działało OK spalanie w granicach 6,5 gazu w trasie (jeździłem wtedy codziennie około 80 km). Instalacja gazowa I generacji, Problemy były z odpalaniem zimą a pozatym wszystko śmigało pięknie jak za te pieniądze. Samochodzik posiadam do tej pory co prawda wymieniłem silnik + gaźnik - stary...
Do pracy pompki nie ma nic temperatura. Ale jesli słyszałeś "piszczenie" w pompce to może przyszedł czas na wymianę. Musisz tak jak ci już pisali czy popka podaje prawidłowo paliwo i wtedy będziesz wiedział. Dodano po 11 aha. jesli byś chciał samemu sprawdzić pomkę po wyjęciu jej ze zbiornika to nie ździw się że ci bedzie chodzić prawidłowo. Moja siostra...
Po pierwsze Aisan to Japońska firma, a po drugie ustawienie gaźnika w CC700 nie jest tajemną sztuką. wystarczy analizator spalin ,multimetr i śrubokręt. Proponuję zbadać skład spalin, celem sprawdzenia czy mieszanka ma stosunek stechiometryczny i właściwie działa sonda lambda. Dobrze wyregulowany Aisan to perła (mój CC spala 3,5l na trasie, w mieście...
Skontroluj przewody wysokiego napięcia i cewki zapłonowe. Myślałem o czujniku wału korbowego ale piszesz ze zalewa silnik więc czujnik działa (wtryskuje paliwo a to też na podstawie powyższego czujnika). Spalanie w normie?
Autko zrobiłem teraz bo wcześniej nie było czasu. Za pierwszym razem odpalił ale po chwili zgasł moim zdaniem nie dochodzi paliwo bo jak wlałem do gaźnika bezpośrednio to odpalił. Proszę o pomoc.
Sprawdź czy linka "gazu " nie blokuje się przy dojściu do silnika. miałem w uno takie coś. Kapturek gumowy z końcówki linki zsunął się i wlazł pod linkę.Pozdr. Ja też z tym zsuwającym kapturkiem się spotakłem już 2 razy więc warto to sprawdzić i jak się nie trzyma pancerza to najlepiej całkiem z tamtąd wywal. Jeśli to nie ta przyczyna to do sprawdzenia...
Wygląda to jakby nie działało odpowietrzenie zbiornika. Spróbuj najpierw przejechać się z poluzowanym korkiem wlewu paliwa
Moze jakbyś ciśnienie paliwa zmierzył
Ja też miałem ten problem w moim cc 700. I co się okazało u mnie i co pomogło. Według moich rozmyśleń wynikało że po prostu część paliwa z układu się cofa i trzeba go trochę pomęczyć rozrusznikiem żeby to paliwo zassał. W moim przypadku pomogło zamontowanie małego zaworka zwrotnego na wężyku od paliwa zaraz przy gaźniku:) Pozdrawiam:)
zanieczysczenia w komorze gażnika a zwłaszcza dysza paliwa .
witam otóż mam problem z moim cc700 wszystko się zaczęło normalnie odpaliłem na ssaniu wyjechałem z garażu i postawiłem auto żeby się zagrzało jednak nagle zgasło i od tego czasu (już ponad 2 tygodnie) nie odpala paliwo jest iskra jest nie wiem co może być przyczyną błagam pomóżcie mi :cry:
Mam CC700 z gaźnikiem Aisana troche nim już przejechałem. W lecie trasa ok. 4,2-4,8 l/100km miasto 4,8-max5,5, zimą trasa 4,5-5 miasto 5-6. Zauważyłem też, że w tym roku spalanie mi wzrosło bliżej 6l/100 w zimie (tylko zimy na dobre jeszcze nie ma). Może to nasi spece z plocka coś nowego wymyślili albo mamy obrotnych dilerów paliwa.
sprawdzałeś ciśnienie na tłokach i dopływ paliwa?
To że czuć paliwo przy kręceniu rozrusznikiem o niczym nie świadczy ,może należy jednak zajrzeć do gażnika do środka?Może coś z pływakiem ?
Witam. Mam na warsztacie takie "coś" jak cinquecento 900 na szprycy. Po nocy muszę go kilkakrotnie długo kręcić rozrusznikiem aby zapalił i to czasami bardzo długo. Pompka paliwa, filtra paliwa - wymienione na nowe. Było lepiej. Podmieniłem jeszcze wtrysk i bez zmian. Problem jest z paliwem bo gdy "podleje" go lekko paliwkiem to odpala od razu. Będe...
Wyczyść gażnik. Jak nie pomoże, to pompa i filtr paliwa.
Także uważam, że to przez alarm. W innym poście radzono mi łączenie przewodów nr 1 i2 ze schematu, co też uczyniłem. Rozmawiałem telefoncznie z mechanikiem i powiedział, że to łączenie nic da, bo obydwa są na masie. Mógłby się ktoś do tego ustosunkować? Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale przekręceniu stacyjki pojawia się na chwilę taki dźwięk co zawsze...
Elektrycznie wszystko wygląda na OK sprawdzałem czujniki i napięci dochodzące do nich , także łącze sterownika i przekaźnik podwójny , zapytam z głupoty :P , czy możliwe aby na benzynie kiedy to silnik dostaje opary paliwa z powietrzem dochodziło do przebicia na świecach ? natomiast podczas pracy na gazie było wszystko OKI dziwnie nie :) ,Nie mam teraz...
Wyczyść dokładnie dysze gaźnika i problem powinien ustąpić. Silnik nie otrzymuje odpowiedniej dawki paliwa.
Witam Niewiele pół roku temu naszukałem się usterki, zamontowałem nowe części. I sytuacja się powtórzyła. Zamontowany nowy kosz gumowy rozpuszcza się pod wpływem benzyny, to samo w pewnym momencie stało się za fabrycznym wytrzymał 20l i spękał. Zniszczył się kolejny już trzeci. Wytrzymują ok pół roku. https://obrazki.elektroda.pl/2469616400_...
Witam. A w czym ty masz problem jak tam jest jedno punktowy wtrysk paliwa?
Głowica jest pęknięta ;/ I tu teraz pytanie czy opłaca się naprawiać. Głowica na szrocie ok 70 zł Uszczelka pod głowicę 40zł planowanie głowicy 50 zł silikony kleje olej itp 50zł robota 150zł lub ryzykować samemu Czy lepiej dołożyć 1000zł i kupić Daewoo tico które pali 3 litry mniej co w ciągu 2 miesięcy przejeżdżając 100km dziennie zwróci mi się już...
powodem tego, że samochód gaśnie gdy jest zimny oraz tego, że czuć w środku paliwo jest zbyt bogata dawka paliwa której silnik nie jest w stanie przepalić. Jedź do dobrego gaźnikowca w celu wyregulowania układu
Mam seryjne CCS z instalacją LPG. Kilka dni temu w trakcie jazdy samochód zaczął tracić moc, po czym silnik zgasł. Stojąc na poboczu probowałem go uruchomić, po kilku probach coś huknęło i silnik sie uruchomił z tym że czuć było ze nadal nie ma siły i nie chodzi na wszystkich garach. Wykreciłem świece i okazało się że nie ma iskry na jednej z nich....
taka przeróbka nie ma sensu kiedys tez cos takiego wymysliłem ale efekty zadne no i stosunek paliwa do powietrza sie zmienił co jeszcze pogorszyło dynamikę tego potwora wytnij katalizator ustaw dobrze gaźnik załuż sportowy filtr jakiś tłumiczek dobry zadbaj o dobre paliwo to napewno przyniesie rezultaty pozdrawiam
Nic ci tam nie wpadnie, odkręć te śrubki, odłącz od smoka wężyki paliwowe i wykręć smok z czujnikiem paliwa są razem tak jak koledzy wyżej opisywali.
Witam znowu po dłuższej nieobecności. :D Metodami prób i błędów udało mi się zlikwidować usterkę. Problem okazał sie całkiem inny, jakimś cudem przewód paliwowy doprowadzający paliwo do pompy paliwowej zatkał sie i nie doprowadzał odpowiedniej ilości paliwa do gaźnika. Ustawiłem wszytkie zaworki prawidłowo. Teraz mój cieni idzie jak burza :D.
Ok Czyli jesli dobrze zrozumiałem wszystko ma zostac tak jak jest tylko na tej odmie odpowietrzające wychodzacej z wlewu oleju mam zainstalowac elegancji filtr paliwa tak :-)
siemano jak ju jeden mądry człowieczek stwierdził przedewszystkim zatankuj dobry gaz na dobrej stacji najlepiej drogi wtedy powinno ci sie umiarkowac spalanie imoc powinna byc w normie . częstą przyczynom zyzycia jest złej jakości gaz . to tak samo jak paliwo płynne co zatankujesz tak będziesz jezdził pozdrawiam
kiedyś przeczytałem dobry sposób, żeby sprawdzić czy pompa daje dosyć paliwa ( dodam, ze ja miałem podobny problem). Otóż, należy odkręcić pokrywę gaźnika i nalać tam bezpośrednio trochę benzyny. Jeżeli wtedy będzie chodził dobrze to znaczy, że pompa słabo podaje paliwo, albo paliwo w dziwny sposób (u mnie przez zepsuty zawór przy baku) cofa się do...
a blokowanie hamulców nie wchodzi w gre? wymień gaznik na regenerowany może to pomoże. noi oczywiscie musisz wykluczyć wycieki paliwa.
Po co LPG przy planowanych rocznych przebiegach na poziomie 5 tys. km? Doprowadzenie samej instalacji LPG w kilkunastoletnim aucie kupionym za 3 tys. zł będzie kosztowało 1/3 wartości tego auta, a już samo dodatkowe 50zł przy przeglądzie i czynności eksploatacyjne (wymiana filtrów+regulacja) pochłoną większość rocznych oszczędności na paliwie. Cinquecento...
Poziom paliwa za mały.
Chcesz poprawiać konstruktora silnika - narazisz się na koszty a efekt znikomy. Zatankuj paliwo o wyższej liczbie oktanowej to uzyskasz widoczne efekty. Wszelkie "usprawnienia" lub tzw. tuningowanie silnika to moim zdaniem bzdura.
cinquecento paliwo filtr paliwo cinquecento pompa paliwo cinquecento
hasło kamera kamera cofać przekaźnik dioda selenowa
stabilizator lm7812 stabilizator lm7812
Czujnik temperatury Vaillant 253552 - zastosowanie i diagnostyka Podgrzewacz Siemens DHT 1800 działa na jednej fazie