Panewki na wale,powodem był zatkany smok olejowy a to zas się stało przez podkładki pod wtryskami to taki standard w tym silniku.
Sprawdź jakie masz panewki główne na wale, bo w 28 były inne niż do 30 i tak łatwo nie dostaniesz. Oddając wał do szlifu powinien dostać komplet odpowiednich panewek, no chyba że zakład dziadowski.
Łożysko igiełkowe pomysł dobry ale jak to założysz na wał panewki to dwie części łożysko to jednolita całość .Lepiej chyba zdobyć korbowód i panewki od sprężarki smarowanej rozbryzgowo . panewki na wale to jedna całośc jest tam otwór 39 postanowiłem ,że wsadze tam łożyska 35x42x16 trzeba bedzie tylko roztoczyc troche otwór. panewki korbowodowe pozostawie...
Korbowód, musisz tak zamontować na wale aby śruby panewki były od strony wałka rozrządu.
Źle wyczyszczony kanał w wale.
Na sforzniach tłoków luz zdarza się rzadko, idzie to sprawdzić rękami, zanim przystąpi się do wyciągania tłoków i pomiarów. Panewki na wale ogląda się, potem mierzy się owal wału, ustala czy jest to nominał, czy po szlifie. Jeśli wał nie ma owalu i jest nienaganny, kupuje się panewki nominalne i się wymienia. Trzeba znać momenty dociągania stopek i...
Panewki boczne?
Dzień dobry mam zapytanie, miałem problem z obracaniem wału który naprawiłem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Tylko że teraz nie wiem , bo panewka mi wystaje i czy to tak ma być czy mam ją dobić na równo z blokiem czy jak to ma wyglądać? https://obrazki.elektroda.pl/5703623200_... https://obrazki.elektroda.pl/8229193800_...
Nie odpali bez panewki na wale. Pytanie czy wogołe korbowód powinien byc zdejmowany z takiego silnika czy jest na stałe mocowany jak w wiekszosci przypadków wałów z 2 przeciwkorbami. Kupuje się cały zestaw bo w domowych warunkach wał nie jest do złozenia, ale takie silniki sie nie zuzywaja szybko. Byc moze ktos to poskładał by "cos tam było". Mozesz...
przyczyn wiele,panewki ,głowica,ale na początek sprawdzic zaślepki na wale.
Tak, da radę tak wymienić.
Masz w załączniku podane wartości.
Jeśli możesz ruszyć wieńcem zębatym koła zamachowego to jak dla mnie panewki oporowe na wale są wyjechane.
Jeśli nie ma żadnych błędów, to prawdopodobnie jest to usterka mechaniczna. To wygląda na problem w wale korbowym - panewki lub koło pasowe.
Obstawiałbym panewki na wale.
Witam, a nie jest to moze tak, ze ta 'panewka - tuleja' wokol walu w odlewie silnika, ktora jest teraz 'na rowno' z odlewem bloku - moglaby byc lekko wcisnieta o te przykladowe 0,5 mm ? Moze tuleja wysunela sie o 0,5 mm z bloku w trakcie pracy silnika / na skutek nacisku walu od wewnatrz, spowodowanego przenoszeniem napedu kolami o zazebieniu skosnym...
uszkodzeniu uległy panewki na wale korbowym Tylko panewki?Znając życie będą dwa wały korbowe.
przecież kol. kwok napisał już Ci najbardziej prawdopodobną przyczynę - wytarte panewki oporowe na wale. sprawdź luz osiowy wału, może ta panewka była już tak cienka, że wypadła, i teraz wciskając sprzęgło tak dogniatasz wał, że się klinuje np o panewkę główną
Silnik szrot-wylatane panewki wału i brak ciśnienia.
Najszybciej to masz panewki na korbach do wymiany jak już. Ale powiedzmy, że wymieniasz wszystkie. Wymiana panewek na wale jest możliwa bez wyciągania silnika. Musisz poluzować wszystkie podpory, zrzucić rozrząd.
sory ....pomyliłem się......a takie male pytanie jak wygladaly panewki na wale korbowym mocno wytarte
Trzeba pomierzyć wał. https://www.youtube.com/watch?v=PvMkjar_...
No i teraz pytanie co to może być? Bo tak na logikę to zużycie metalu (panewki) chyba postępuje trochę wolniej i spadek ciśnienia wraz z kontrolką objawiałby się przez jakiś czas. Co o tym sądzicie? Bo nie wiem co dalej robić... Wystarczy chwila żeby je załatwić, jak ktoś ma pecha. Panewki nie trą po wale tylko są oddzielone od niego olejem. Ja go...
Tu raczej panewki na wale albo na korbach się poobracały z braku smarowania i stuka wał .
Witam , sprawdź sobie ciśnienie oleju jakie masz ,może panewki na wale,
Czy mechanik mógł coś schrzanić przy montażu biturbo lub turbo zostało źle zregenowane ( dodam ze samochód nie kopci na czarno) ewentualnie czy jest możliwe że jakieś opiłki mogły porysować panewki na wale? Czy zmiana oleju z 5w30 na 5w50 może pomóc?
wiec jesli to panewki na wale...to czy sam to moge zrobic? czy to jest skomplikowane? musze zjechac do polski a laweta sie nie oplaci...:cry:
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
Duzo sprzedawcow jest oraz modeli,zdazają sie polaczenia korbowód na wale bez panewki,w tych malych kompresorkach.
Witam, Dziwne pytanie: moment dokręcenia miski olejowej czy panewek wału? Tu masz serwisówkę na stronie 60 chyba co cie interesuje : https://iservice.lombardini.it/documents... i tu https://iservice.lombardini.it/documents...
owszem wymieniłm pierscienie na tłoku oraz panewki które nadają się od c328 i śruby które skręca się panewki no myślę że wszysto będzie ok silnik odpalił za 1 razem jeżdżę już 3 dzien
tak jak kolega wyżej opisał skończyły się panewki na wale głównym i zmiany oleju itp. zabiegi to fikcja
Nie mam pojęcia czy rozrusznik mógłby aż do tego stopnia go złapać, że w 2 osoby nie mogliśmy go na piątce do przodu popchnąć. Najgorsze że mechanik mi mówi że trzeba zacząć od wymiany panewek na wale🤔 To możliwe żeby panewki złapały wał tylko w jednym kierunku??
Ja używam zwykłych filtrów i nie mam problemu w skodzie z 98 ale już w skodzie z 99 niestety borykam się z tym problemem i zastanawiam się czy nie warto będzie wymienić panewki na wale lub pompę olejową
Witam robię kapitalny remont silnika perkins 3 cylindry. mam pytanie z jaką siła dokręcić panewki główne na wale korbowym, z jaką dokręcić panewki na korbowodach, z jaką siłą dokręcić głowice i jakie powinny być luzy na zaworach
Awaria awarią. Równolegle z wałem korbowym, przy braku oleju zacierają się łożyska wałków rozrządu. Czasami nawet szybcej zablokują silnik niż panewki wału - nikt nie zagwarantuje że pasek się "nie zmęczył".
Żadne oktany nie pomogą , gdyż sterownik przestawia KWZ do przodu, ąż knock sensor nie powie mu zurick! Chyba ,że to jakieś "nagary" lub panewki na wale!
Okazało się, że to nie jest destrukt panewki lecz blaszka włożona żeby zminimalizować luzy. Typowa polska naprawa. Kiedyś wkładali blaszki z puszek po konserwie pod panewki na wale korbowym. Szybka, tania naprawa przed sprzedażą auta. Poniżej widać, że panewka jest (mosiężna, wyrobiona) a blaszka minimalizowała luzy, ale też ją szlag trafił. https://obrazki.elektroda.pl/1615777700_...
to lepiej zakładaj pampersa - w V6 bardzo czesto oprócz rozrządu, obraca panewki na wale na 1 cyl. jarek
Które panewki obróciło? Na wale czy korbowe?
To działa na takiej zasadzie, że olej pompowany jest do górnej części silnika, ścieka potem po wale korbowym i smaruje panewkę? Jeżeli niema otworu, w miejscu panewki korbowodu, to tak. Są też silnik z kanałem smarującym.
Możliwe, że są luzy na korbowodzie lub górnej panewce wału. Poruszaj ręką za koło zamachowe na boki i zakręć w prawo i w lewo, zobaczysz czy stuka. Nie zapomnij przedtem ściagnąć fajki ze świecy.
Panewka wału NO25 po pierwszym szlifie,panewka korbowodu za mało danych odczytałeś(lub jeśli to wszystko to może być nominał).
przebieg 1000 000km. Panewki na wale korbowym zarówno korbowodowe jak i główne bez większego zużycia. Problemem było łożyskowanie wałka rozrządu (stopniowane czopy wałka!!!). Góra silnika w stanie bdb, ale i tak wszystko poszło nowe i do sprawdzenia.
Witam! Mam problem, ostatnio podczas przejażdżki po polnej drodze, pękła mi miska olejowa - nieświadom tego pojechałem do domu (~500m) Okazało się, że miska pękła i rozkręciłem trochę samochód, dostałem się do wału i okazało się, że nie jest ani skrzywiony ani jakoś "zatarty" jedyny problem to małe wtopienie starej panewki na wale i właśnie tutaj pytanie...
(at)piotrek8505 Jeśli to luz osiowy wału, to panewki oporowe zużyte. Ciekawe, jak reszta (główne i korbowe) i czy kanały olejowe w wale nie są pozaklejane.
Siema, mam silnik od Mercedesa W211 3.2 CDI. Z jakim Nm dokręcać panewki korbowodowe i panewki wału?
Przy takim rozwiązaniu z łożyskiem, możesz mieć problem ze smarowaniem panewki korbowodu. Łożysko wciśnięte do otworu zamknęło kanał olejowy, którym jest pompowany olej do górnej panewki walu, skąd splywa on po wale i smaruje korbowód. W tych silnikach nie ma smarowania rozbryzgowego tylko ciśnieniowe. W niektórych jest wiercony w wale kanał smarujący...
Jak rozsypie się tłok to co sprawdzacie oprócz nowego tłoka +tuleja +panewki na korbowodzie oraz sprawdzanie samego korbowodu z tego tłoka. Wymieniacie pojedynczy tłok czy wszystkie jak reszta wygląda na ok. Pompa oleju do sprawdzenia czy opiłkami nie dostała i co płuczecie jeszcze w silniku i co sprawdzacie panewki na wale ? Dzięki
Migająca kontrolka to objaw niskiego ciśnienia oleju. Przyczyny przytarta pompa oleju, zuzyte panewki na wale korbowym, lub nieszczelna chydraulika zaworowa.
Nie da się podkręcić, bo przy tych luzach pompa nie nastarcza oleju. Diagnozę znasz. Możesz nalać gęstszego oleju, co na zimę może rodzić problemy z uruchomieniem silnika. Możesz sprawdzić panewki na wale, może coś da ich wymiana na nowe (jeśli są wyjechane). Możesz też jeździć jak jest skoro i tak wiesz, że remont... a potem i tak robi się wszystko....
sprawdz panewki na wale może jedna nie mieć smarowania. ciągnik zgaśnie 2 obroty idzie ciężko a puziniej jak ręko odioł do następnego razu.
Dokładnie tak, mam specjalną rozpórkę między szpilki od panewek wału rozrządu o którą zapieram klucz i wszystko ładnie pasuje :) Pamiętaj o idealnej czystości zapinek jak i gniazd sprężyny bo możesz tylko natracić mnóstwo nerwów :)
Są korbowody z mniejszym wymiarem panewki walu, przeznaczone do wału po szlifie. Numer takiego korbowodu 692420, otwór jest mniejszy o 0.020 cala, czyli 0.508 mm. Takie korbowody są oznaczone literą R.
(at)kortyleski czyli co sugerujesz ? Dwa alternatory. Odpowiednie ułożenie pasa zniweluje problem ze zbyt dużym obciążeniem promieniowym panewki wału. Trzeba na szrocie kupić koło pasowe wału z jakiegoś auta na pasek 6pk. Od razu napinacz. Dać tokarzowi piastę do dorobienia. W sumie nie wiem czy koszty nie będą większe niż gotowy agregat z marketu
Jeżeli kontrolka oleju zapala sie, to świadczy o niskim ciśnieniu oleju a co za tym idzie o zużytym silniku, mogą byc panewki zużyte na wale. Ja bym szmaciarzowi nie zapłacił. Po samym pożeraniu oleju należało sprawdzić panewki i w ogóle cały silnik.
Witajcie mam problem robię remont we Władymircu t25 głównie problem dotyczy odpalania . Wał po szlifie wydał na 1 nowe panewki które szlifierz dobierał wał dokręcony z siłą 145 nm rozrząd ustawiony na znaki tłoki ustawione zgodnie stroną do wtrysku koło zamachowe na 100 nm zawory 0.30 wydech 0.25 ssące ustawione prawidłowo wszystko smarowane olejem...
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
Tak mam i ja . Niestety silnik już wysłużony. Zmieniałem panewki na wale i pompke olejową ale dalej to samo. Wiecej znajdziesz tu http://fiat126p.iq.pl/forum/viewforum.ph...
Witam robię kapitalny remont silnika wursusie cc330. mam pytanie z jaką siła dokręcić panewki główne na wale korbowym, z jaką dokręcić panewki na korbowodach, z jaką siłą dokręcić głowice i jakie powinny być luzy na zaworach i w jakiej kolejności ustawia się zawory
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Witam jaki śruby łeb szeciokat czy torx kadłub silnika pierwszej czy już może drugiej generacji jeśli pierwszej to po kampanni czy przed...
Panewki wału? Raczej nie "rzegotają' tylko klepią. Zazwyczaj na w pełni rozgrzanym silniku, przy schodzeniu z obrotów po gwałtownym depnięciu w gaz. Nie czekaj aż coś wyzionie ducha i pociągnie za sobą resztę, tylko dobieraj się do rozrządu.
wyrobione panewki na wale, koło pasowe wpadało w wibracje i rozrywało pasek. . Kolego, jeżeli by tak było, to byś w samochodzie nie wysiedział. Poza tym nie było by ciśnienia oleju.
Tak, półpierścienie poszły na wale i panewki główne już są brązowe i mają rysy, zresztą wał też...
Zmierz czop wału, oraz stopę korbowodu i dobierz wtedy panewki.
0,8 na ciepłym to bardzo dobre ciśnienie. Weź pod uwagę, że to ciśnienie na wałkach rozrządu, a nie panewkach wału. Czujnik załącza się chyba przy 0,3 bara.
Samochód wrócił z naprawy. Wymieniono: -pierścienie na tłokach -panewki na wale -rozrząd -pasek -pompa wody -uszczelka pokrywy zaworów -zimeringi na wałkach rozrządu -świece -uszczelka pod głowicą -filtr oleju i paliwa -śruby głowicy -uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy Oprócz tego były jeszcze jakieś rzeczy robione z planowaniem głowicy (chyba,...
Czy uszkodzona turbina może powodować tak głośną (detonacyjną) pracę diesla? Nie. dźwignia od turbiny (kierownica) wogóle się nie rusza. A jeśli zdejmiesz cięgno, to dasz redę ruszać w/w dźwignią? Od wczoraj zaczął bardzo głośno pracować. Odgłos przypomina trochę uderzające zawory. Podejrzewam panewki na wale korbowym, lub wtryskiwacze...
Udało się znaleźć w Polsce (Rzeszów) osobę przetaczającą czopy wałów i dorabiającą panewki - w przystępnych cenach. Po złożeniu sprzęt pracuje jak nówka ;) pzdr Bogdan
Mam jeszcze jedno pytanie na jakiej zasadzie dobiera się półpierścienie oporowe na wale.
Mam w pracy podobne pompki olejowe w maszynach. Pompka wytwarza około 20-30atm, lub więcej w zależności od typu maszyny.Są nią zasilane łożyska korbowe(panewki na wale), jak również suwaki przez odpowiednie kanały.Sam suwak ma płyty wykonane z materiału typu bąz.Olej ścieka do wanny w maszynie.Maszyny to tłoczarki do śrub.Pompka pracuje przeważnie 5-10sek,...
Miał, czy nie miał, masz rozbity albo sworzeń tłokowy albo na panewce na wale. Tak i tak remont się szykuje...
Witam Zaklekotał. manta naprawiono. Obrócone były panewki na wale (ztcw, wystarczyła regeneracja) Skutek zobaczymy w czasie, ale mamy rok gwarancji na robotę. Pozdrawiam J. EDIT 08-08-2012 auto hula póki co
Witam mam taką sprężarke po przeróbkach czyli panewki na wale zmienione na łożyska kulkowe,panewki korbowodowe i korbowody przewiercone.Sprężarka działa bez zarzutów tylko jeden mały problem ,silnik 3,0 kw nie daje rady napompowac zbiornik 200 litrów do ciśnienia 8 atm. Obroty sprężarki około jak dobrze pamiętam to 1100 obrotów.Dauta to kompresor jest...
Wiem, że jest na łańcuchu tylko w tytule jest rozrządu. Które to jest dokładnie koło bo winne może być nawet łożysko gdzieś głębiej. Mechanik raczej już próbował 90 stopni jak to któryś raz już naprawia. Już zobaczyłem na PC to główne koło napędzające na wale. Jaki przebieg ma auto? Czy auto miało naprawiany spód silnika np. panewki - wyjmowany wał...
Ano kilka możliwości do wyboru. Za mało oleju, za wysoka temperatura silnika, uszkodzony czujnik, zużyte panewki na wale korbowym silnika. Moze się zdarzyć jeszcze paliwo w oleju i płym chłodniczy w oleju. Nic nie wiemy o przebiegu samochodu ani o rodzaju silnika.
Remont po obróceniu sie panewki na wale,wymiana wału,panewek,pierścieni(silnik był wczesniej po remoncie o czym nie wiedziałem przy kupnie,pierścienie musiałem kupić dorabiane bo po pierwszym szlifie były za małe o dwie setki,stare pierścienie były nadwymiarowe czyli po pierwszym szlifie,ja nie robiłem szlifu)silnik do samego remontu palił bez problemu...
Nad wałkiem rozrządu jest główny kanał olejowy do którego trafia olej z filtra. A z niego rozchodzi się w dół na wałek rozrządu, skośne kanału na panewki główne wału korbowego, przez kanały w wale na panewki korbowodowe. W górę przez szklanki popychaczy, popychacze do klawiatury. Wałek wyciąg i pomierz skoro już sam mówisz że jest wyrobiony.
Książka od tego silnika pisze że nie wolno demontować panewek głównych wału.
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
Nie wiem jak to wygląda dokładnie ale nie ma możliwość abyś miske miał zintegrowaną z łożyskami wału korbowego stosuje się albo malutka miseczka i druga miska aluminiowa jaka usztywnienie bloku albo duża miska i to wszystko albo miska olejowa duża a druga połowa bloku to łożyskowanie wału, możesz miske zdjac bo napewno nie będzie tak że odkręcając miske...
jesli masz teraz stan oleju prawidłowy i dalej kontrolka miga najpierw sprawdz czujnik oleju jesli jest dobry to może byc silnik dojechany z braku oleju nie było smarowania i mogły panewki na wale sie wytrzec i po wszyskim lepiej nie odpalac i nie jezdzic tylko dac komus żeby to sprawdził.
Może i tak jest ale to ściema.P Dlaczego ?. W przypadku obrócenia (zakleszczenia) panewki głównej na wale korbowym tak właśnie będzie.
Tak jak kolega wspomniał najpierw sprawdź poziom oleju. Uciekająca woda gdzieś musi się podziać. Jeśli faktycznie woda idzie w olej to nie wyjeżdżaj już do pracy. Olej zmieszany z wodą szybko wykończy panewki na wale. W przypadku gdy woda idzie w olej to możesz odkręcić miskę olejową i może uda Ci się zlokalizować źródło wycieku (np pęknięta tuleja,...
Jeśli chodzi Ci o panewki glowne wału to 30 Nm potem dokręcić o 50 stopni kątowych i jeszcze raz 30 stopni kątowych.
Z moim miśkiem to mam szopki, Panewki na wale mi trzasnęły. Silnik się kręci ale dzwoni mi na wale. Wydaje mi się że nie opłaca się tego robić tylko wymienić cały motor. Dolałem mu dwa doktorki troszkę ucichł ale i tak dzwoni. Szukam pomysłu aby go wyciszyć bo będę śmigał do momentu aż stanie. Szkoda mi go sprzedawać.
Jeżeli nic nie znajdziesz to może być uszkodzona panewka (jezeli nie ma stuków to panewki główne na wale), lub mocno zużyta szklanka na zaworze/rach (po rozgrzaniu też słychaś specyficzny stukot w górnej części głowicy).
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
Znam podobny problem z Fordem 1.6 16V. Zużyta panewka oporowa, wał miał kilka mm luzu. Po wymianie dołu silnika na sprawny problem powrócił w niedługim czasie. Został więc wymieniony silnik razem ze skrzynią następnym razem i było git. Problem sprzęgła ? A może skrzyni i wałek sprzęgłowy naciskał na wał ? cuda ;)
Kupie od razu panewki wału korbowego wymiar standardowy bo zakładam, że wał jest w porządku. Czysta głupota, granicząca z szaleństwem. Jak możesz zakładać, jakie panewki należy kupić? Już lepiej nic nie robić, niż odstawić taką fuszerkę. Zaraz będzie płacz, że ciśnienie oleju, że stuka... Na wale są nie tylko panewki korbowe, to też weź pod uwagę.
wszystko poskładałem zalałem olejem SAE , pompkę paliwa dałem do regeneracji bo puszczała dlatego wcześniej przybierało mi na oleju , silnik odpalony pracował ok 20 minut na różnych obrotach wszystko jest dobrze , co do tej panewki na wale to po prostu ją odwróciłem bo druga część była oki zero luzów po założeniu na wału wiec może będzie dobrze zobaczymy...
Chyba ma sens, tam nie ma pompy olejowej i wszystko smarowane jest rozbryzgiem. Tak sobie myślałem, ze czy wał będzie rozbijał olej, czy regulator odśrodkowy pryska na wał i ten rozbija olej to wszystko jedno. Dodatkowo i tak jeśli zdecyduję się na remont to muszę spawać korpus aluminiowy, więc może dałoby się przykleić jakieś dodatkowe korytko zbierające...
Nie wiem co się stało, na tych mrozach -15 c silnik miał ciężko odpalić, trza było naładować akumulator. Po odpaleniu pracuje nienaturalnie głośno jak traktor nie wiem co jest grane, co jeden mechanik to co innego mówi że niby panewki na wale się przekręciły ale to byłby metaliczny stukot. Ja przypuszczam że pasek rozrządu przeskoczył lub awaria pompy...
Panowie dziękuję za porady. Doszedłem dziś do tego co tak skrzypi. Pomógł mi w tym zwyczajny stetoskop.Okazało się że zatarła się przekładnia napędu licznika motogodzin. Przekładnia była z jakiegoś plastiku. i ona tak skrzypiała. Teraz są tylko z aluminiową obudową. Jak zdemontowałem starą to piszczenie ustało. Po wymianie na nową jest oki. Ps. koła...
Witam. Silnik c328 ursusa Zamontowalem wal korbowy odebrany od szlifowania i dobrane panewki przez szlifujacego. I takie luzy wyszly. Moglby ktos ocenic?
Jeżeli jest tak jak piszesz, to podejrzewam panewki na wale. Miałem teraz przypadek Opel Corsa B z silnikiem 1.7 D Isuzu, w czasie pracy klekocze. Luzy zaworowe zrobione, a klekocze dalej - choć ciszej. Zdjęliśmy misę i jednej panewki już nie było. A później dowiedziałem się, że jak ktoś jechał zapaliła się kontrolka oleju i jechał dalej. Na zegarze...
Za niskie obroty nie są wcale ekonomiczne. I nie 15 tys. tylko 1500. Dodano po 2 Im niższe obroty, tym większe wibracje. Prędzej się wszystko rozklekocze. Dodano po 27 No i panewki na wale obrywają.
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Z podobnymi objawami spotkałem się przy pękniętym wale na czopie panewki głównej od strony koła zamachowego.
panewki korbowodowe panewki oporowe panewki szlif
katalog części bosch klucz sieciowy routera bufor wzmacniacz
przestrojenie halina magazyn energii aliexpress
Podłączenie radia: kolory przewodów brązowy, czarny, czerwony, żółty do kostki ISO (niebieski, czarny, czerwony, żółty, pomarańczowy) Elwro DEA – ściśnięte częstotliwości po przestrojeniu głowicy lampowej, jak rozciągnąć zakres UKF