Zasysa caly czas... Tylko raz mocniej raz nie...zależy od obrotow silnika (otwarcia przepustnicy) Jesli odepniesz powinny spasc obroty silnika...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Najkorzystniejszy jest najwcześniejszy zapłon tuż przed spalaniem detonacyjnym. Ustawisz doświadczalnie. W maluchu mi najbardziej brakowało podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu.
O ile dobrze myślę, to układ cewki wysokiego napięcia na pierwotnym jest zwarte (płynie prąd), a dopiero w momencie wysterowania zapłonu (elektroniczny lub podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu) pierwotne jest rozwierane i dochodzi do przepięcia i mamy zapłon. Proponuję sprawdzić napięcie na cewce (i samą cewkę) przewody od cewki do kopułki (wyzwalające...
Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie w kolektorze a kiedy wciskasz "pełny gaz" to podciśnienie spada i zapłon jest cofany(przydałby się czujnik podciśnienia)? Bynajmniej. Zależność jest odwrotna - im większe obroty tym większe wyprzedzenie...
99% usterek czujnika halla w tym modelu objawia się tym, że rozgrzany silnik gasnie i nie daje się uruchomić do ostudzenia. W starych aparatach zaś urywały się przewody idące do halla na wskutek ruchów płyty nośnej która zaś była poruszana podciśnieniowym przyśpieszaczem kąta zapłonu.
Sprawdzić czy nie jest pęknięta membrama w podciśnieniowym przyśpieszaczu zapłonu.
Sprawdź podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu w aparacie zapłonowym. Możliwe jest złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu. Jak odpala na zimnym silniku?
Witam. Jakiś mieśiąc temu nawalił mi aparat zapłonowy i co pożniej zauważyłem, podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu też był nie sprawny. Aparat dostałem na szrocie ale tam ciężko o taki ze sprawnym przyspieszaczem. Ogólnie mam wrażenie, że samochód za dużo pali jak na swoją pojemność, czy może to być spowodowane tym niesprawnym przyspieszaczem i czy...
Tylko że tam silnika krokowego nie ma :lol: Dwa-niekoniecznie sprężynki i kamienie, w tych uno notorycznie była przedziurawiona membrama podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu. No chyba że tam już ma Digiplexa.
Tak. Praca zaworku sterującego podciśnieniowo przyspieszaczem zapłonu jest poprawna. Na biegu jałowym podciśnienie z silnika jest zamknięte przez zaworek a przyspieszacz zapłonu jest otwarty do atmosfery. Po dodaniu gazu podciśnienie pojawia się w rurce przyspieszacza.
ja u siebie podejrzewam podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu ale jak na razie tego nie sprawdzę po padł mi dodatkowo komputer :( nie jestem tylko pewny czy komputer podawał mi sygnał na wtryskiwacze bo silnika mi ani razu nie zalało do czasu kiedy popsuł mi się komputer
Dotyczy jednego i tego samego pojazdu-zostały założone już trzy aparaty i każdy został uszkozony w ten sam sposób-rozasdzenie przeciwciężarów, zatarcie tulei płyty nośniej czujnika indukcyjnego tak, że zerwało okablowanie czujnika i zaczep podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu. Na foto pokazane to się stało z ośką przeciwciężaru, jest aż wygięta....
witam auto mam od niedawna zapłon jest oploski lecz napewno nie od tego motoru poniewa posiadam silnik typu 13nb a w tych motorach nie było montowanych aparatów zapłonowych z podciśnieniowym mieszkiem tylko był przyspieszacz zamontowany na ścianie grodziowej a muj ma taki aparat (ktoś dłubał) gażnik mechaniczny z ręcznym ssaniem
Silnik zapala z pół obrotu na zimnym i na gorący, nie gaśnie. przyspiesza i nie kopci ale pozostaje kwestia zbyt wysokich obrotów na biegu jałowym jak lewarek jest w pozycji P (ok 1500obr/min), jak włożę D to spada do 900 obr/min. Jak zjadę z dawką paliwa i w pozycji P mam 900 obr/min to jak włożę D to samochód gaśnie i ciężko odpala. Wzbogacam mieszankę...
Witam posiadam auto Kia Pride silnik 1.3 53kw na pełnym wtrysku problem jak w temacie za dużo pali na początku gdy zaczęła dużo palić spalanie nie spadało poniżej 20-21l/100km po kombinowałem trochę tzn; najpierw została wymieniona sonda lambda nic to nie dało potem podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu a teraz wtryski po wymianie wtrysków spalanie spadło...
Witam! Mam taki problem - w Golfie II (gaźnik Pierburg 2E, ssanie wodne-bimetal) po przekreceniu kluczyka na stop, silnik próbuje przez chwile dalej chodzić...Prychnie, pierdnie i dopiero zgasnie. Samochód również duzo mi pali, a spaliny sa gryzące. Auto np jadąc ok 60-70 km i depnięcie na trzecim biegu na maxa - idzie, ale tak jakby chciało a nie mógło...
8) Może też być sonda, bo jak sonda nie będzie dawać napięcia , a powinna dawać gdzieś do 1 V z częstotliwością 1Hz, to komputer będzie uznawał ze jest zabogta mieszanka, ale wtedy na bęzynie odrazu w takim przypadku świeci kontrolka silnika chekengin, zaś na gazie jak zapodasz amona ten programik do centralki AL 700 to odrazu widać czy sonda pracuje...
witam!!! po pierwsze uno 1.0 będzie tyle palił w mieście na krótkich odcinkach jazdy to znaczy do pracy i z powrotem. Po drugie wymienił bym przyspieszacz zapłonu podciśnieniowy - to ta satelitka na aparacie zapłonowym . a po trzecie wyczyścił kopułkę od aparatu zapłonowego i sprawdził bym stan świec i kabli wysokiego napięcia.
Zatkany, albo źle złożony. Również w escorcie i również w 1,3 (ale gaźnik był inny) spotkałem się ze złym zmontowaniem po czyszczeniu. Konkretnie była to kuleczka i sprężynka - rodzaj zaworka. Zostały włożone do kanalika w odwrotnej kolejności i efekt był podobny. Nie wiemy, czy usterka pojawiła się po grzebaniu, czy samoistnie. Druga sprawa, to regulacja...
Może spadło połączenie puszki podciśnieniowej z płytką przyśpieszacza.
jeśli dobrze pamietam jest tam przyśpieszacz zapłonu pompka podciśnieniowa. do 90 km normalnie się rozpedza ??
a i ekonomicznijszy będzie jak naprawisz "podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu".Odpowiednia charakterystyka wyprzedzenia zapłonu to bardzo wazna sprawa.
Szanowni koledzy ratunku!!! Męczę się z tym problemem już z pół roku;(( A mianowicie posiadam passata b3 z silnikiem RP (1.8l) autko jest zagazowane. Jak silnik jest zimny, no tak 20-40 stopi C to pali elegancko, wręcz na dotyk na benzynie jak i na gazie, a nawet na gazie lepiej.:?:, problemy zaczynają się dopiero jak autko się zagrzeje wtedy przy rozruchu...
Nie pamiętam oznaczeń ale jeśli to gaźnikowiec sprawdź (wymień) przewód od modułu do aparatu zapłonowego, zielony w aparacie dwie wsuwki żeńskie , odrywają się przewody pod izolacją i kiedy działa przyspieszacz zapłonu następuje przerwa. Śmiem dyskutować - przyspieszacz podciśnieniowy działa w momencie wdepnięcia gazu, czyli nijak to się ma do prędkości...
Jest to właściwe odpowiedz do kolegi Electrit.Mimo wielkiej wiedzy nie ma kolega racji.Passaty z silnikiem RP nigdy nie miały podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu.Tak samo sprawa dotyczy ustawiania zapłonu.Udostępniam,na potwierdzenie moich racji skany z książki serwisowej w moim serwisie,dotyczących ustawiania zapłonu.W pierwszej części pokazane...
sprawdz uklad przyspieszacza zaplonu. Nie wiem jak to jest w uno ale albo podcisnienie albo czujnik odsrodkowy albo tak jak pisalem stukowy. ew. bardzo zle paliwo:). Moze tez przestawil Ci się caly aparat zaplonowy. pzdr. wmr Odłączyłem wężyk od podciśnieniowego przestawiłem zapłon i to samo, przez 5-10 min jazdy ok i znowu stuki, po jakimś czasie...
siemka sprawdz czy weżyk podciśnieniowy do aparatu jest drożny i czy zmienia sie coś po jego odłączeniu uno są czułe na tym punkcie czasem wymienisz pompke przyspieszacza zapłonu a tu weżyk daje popalić pozdro
PM tak samo jak RP w VW były Mono-Jetronic i Mono-Motronic. Odróżnisz je po tym że jetronic ma aparat zapłonowy z przyspieszaczem odśrodkowym i podciśnieniowym, motronic ma tam tylko halla. Jak to ustalisz to mogę podać numery sterowników jakie tam mogły występować jeśli już koniecznie chcesz.
Ten na parowniku nie może być cały czas włączony bo będzie za dużo gazu. Musisz podłączyć podciśnienie inaczej nie będzie działać. Możesz spróbować podłączyć to podciśnienie do portu w gaźniku (pamiętam że gaźnik fiata125 miał nadmiar wolnych podłączeń podciśnienia). Jeśli nie ma wolnego to przez trójnik np. na przewodzie podciśnienia idącym do przyspieszacza...
bo w tym silniku aparat zapłonowy ma być bez odśrodkowego i podciśnieniowego przyspieszacza - odpowiedni kąt wyprzedzenia ustala kalkulator inaczej mówiąc aparat to tylko czujnik obrotów i rozdzielacz zapłonu
W zasadzie samo podłączenie podciśnieniowych przewodów nie powinno odgrywać wielkiej roli w tym przypadku.Jest tam dość proste połączenie.Z głównego przewodu podciśnienia rozdziela się w zasadzie tylko na aparat zapłonowy poprzez włącznik/zawór termiczny,oraz na włącznik obciążenia który powinien być na tylnej ścianie komory silnika.Piszę że nie powinno,ponieważ...
To nie dodaje dodatkowej mocy tylko przyspiesza zapłon, i można to kupić na allegro albo w serwisie, albo na jakimś szrocie.
Może to być problem z gaźnikiem (nie działa pompka przyspieszacza, nie otwiera, lub otwiera się z opóźnieniem przepustnica II przelotu), albo problem z aparatem zapłonowym (przyspieszacz odśrodkowy lub podciśnieniowy)
Jeszcze tak dopisze odnośnie odśrodkowego przyspieszacza zapłonu. Parę lat temu zepsuł się takowy regulator,ale z powodu że musiałem jeździć samochodem cały czas to zaspawałem ten regulator na stałe. I jeździłem tak prawie dwa miesiące,silnik cały czas działał normalnie,nie miał wyczuwalnego spadku mocy,ani zwiększonego spalania.Dodam jeszcze że regulator...
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś innej szkoły bo mnie uczyli czego innego , a i praktyki...
Witam,mam od pewnego czasu wielki problem z moim samochodem,jest to Suzuki Vitara 1,6 8V 1992r na monowtrysku z MAP-sensorem. Problem jest tego typu,że przy gwałtownym dodaniu gazu zamiast przyspieszyć zapłon on go opóźnia,jak dodaję gazu delikatnie zapłon wraz ze wzrostem obrotów jest przyspieszany(aparat zapłonowy bez podciśnienia i bez przyspieszacza...
rozkalibrowany zapłon sprawdź przewody podciśnieniowe czy któryś nie jest pęknięty i katalizator bo myślę że też sprawdziłeś a komputer nie raz wystarczyło zasilanie od akumulatora odłączyć i błędy się kasowały ale tu nie jestem pewien
Otwórz maskę stan przy silniku niech ktoś inni przekręci kluczyk na zapłon powinno być słychać charakterystyczne "trykanie". Jeśli go nie będzie to wtedy szukaj przyczyny czemu zawór nie działa. Tak jak ktoś już wyżej napisał bez zaworu silnik będzie miał dość ciężką pracę. Co do niższych obrotów po nocy to na pompie powinieneś mieć gruszkę sterowana...
Zastanawiam sie czy po prostu uniaki tak nie maja, bo jest jakas fabryczna wada. Jeździłem parę lat takim Uno 1.4 i nic takiego nie miało miejsca. Usterki upatrywałbym w układzie zapłonowym - miałem coś takiego w Pandzie i winowajcą była cewka. Nie wiem czy w tym silniku jest regulator podciśnieniowy - czy prawidłowo przyspiesza zapłon w momencie zmiany...
Gdzie polonez a gdzie honda!!! Polonez ma zapłon bateryjny z przyspieszaniem odśrodkowo-podciśnieniowym a xlka cdi... Sprawdź na zwarcia miedzyzwojowe cewkę zasilającą CDI - znajduje sie pod lewym deklem. To typowa przypadłość tych maszyn. Uważaj bo cewek jest kilka - ładowanie, światła i ta właśnie o której piszę. Po kolejne pod prawym deklem jest...
Co do znacznika, to chyba na tym forum ktos pisal, ze niestety nie w kazdym autku jest i wtedy trzeba miec specjalny przymiar.Ale podejrzewam ze w Poldku powinien byc (choc kwestia czy dobrze widoczny). Przerwa: zdejmujesz kopulke rozdzielacza, palec itd - pod spodem masz takie ustrojstwo - styk na sprezystej blaszce, zwierany i rozwiarany z drugim...
Witam ponownie. Goldwinger - byłeś blisko. Przyczynę odkryłem przypadkowo, odłączając przewód gumowy między gaźnikiem a podciśnieniowym regulatorem zapłonu - poprawa była znaczna. Po ponownym podłączeniu okazało się, że regulator zamiast stopniowo przyspieszać zapłon w zależności od położenia przepustnicy, od razu przestawiał się na maksymalne wychylenie....
WITAM VW LT35 2,5TDI MOT.AHD Problem polega na braku mocy, nie czuć go pod nogą na 5 biegu przy 70kM/h bez ładunku zamiast przyspieszać ma tendencje spadkową. Recyrkulacja zaślepiona, przepływomierz nowy z oryginału, przewody podciśnieniowe wymienione, zawór gaszenia w pompie nowy, zapłon OK. Diagnozowałem VAGIEM poza ilością powietrza inne parametry...
Witam wszystkich forumowiczów! Napotkałem się na problem spalania stukowego w samochodzie Peugeot 205 z silnikiem TU9 zasilanego gaźnikiem Solex 34 PBISA 16. Ze względu na uszkodzony podciśnieniowy regulator zapłonu, wymieniłem go na używany (w pełni sprawny) z aparatu o takim samym numerze. Po wymianie słychać spalanie stukowe pomimo prawidłowo ustawionego...
Moment wystąpienia iskry, inaczej wyprzedzenie zapłonu, jest zależny od obrotów i podciśnienia w kolektorze ssącym. Jeśli sterowane jest to z aparatu zapłonowego to ma on odpowiednie elementy regulacyjne. W nowszych autach jest komputer, który tym steruje. Przeniesienie na wał spowoduje brak tej regulacji. Trzeba było by sprawdzić jaki jest największy...
Temperatura jest do przyjęcia trochę za niska ale nie powinno mieć to znaczącego wpływu na pracę silnika. Jak masz jeszcze stary termostat to wrzuć go do garnka z wodą po staw na gazie, włóż termometr i obserwuj przy jakiej temperaturze się otworzy. Spróbuj się dostać do regulatora ciśnienia paliwa na listwie, odchodzi od niego wężyk podciśnieniowy...
Myślę że z częściami będzie duży problem, mam gdzieś instrukcje serwisową do tych silników w języku angielskim. Jeżeli jesteś zainteresowany, to poszukam. A masz jakis pomysl, ktore miejsce przyjac jako wyjsciowy punkt do ustawienia zaplonu? Co do instrukcji to jesli bys mial instrukcje do tych starych tecumeshow to super. Bo ja w sumie mam pdf.a do...
Witam. Mam następujący problem z samochodem i nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić.: Ogólnie w aucie zepsuł się komputer/sterownik oraz aparat zapłonowy. Komputer, poprzez swoją awarie i zanim się z kolei wykryło usterkę, zalał cały silnik i olej benzyną. Po prostu cały czas podawał benzynę, która wszystko zalewała. Olej w silniku wymieszał się całkowicie...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu przyspieszacz zapłon pompa przyspieszacz
zmywarka amica silnik wymiana żarówki punto nastawnik powietrza
warunki początkowe studia teoria obwodów studia
Suszarka Miele - drzwiczki nie otwierają się Podłączenie nieoryginalnego radia do zegarka w Renault 19