Zacina się zmienna geometria raczej wiesz jak to naprawić
Witam Peugeot 307 2.0 hdi odcina moc, komputer pokazuje przeładowanie turbosprężarki. Czy turbina pada, czy to wina gruszki? jaka przyczyna?
Uklad wyglada na calkiem szczelny a dwa nie ma tam zmiennej geometri turbinybjest zawor WG i on steruje iloscia spalin trafiajacych na wirnik turboaprezarki
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Wygląda na notlauf czyli stoją kierownice w turbosprężarce.
Te sterowniki są już odporne na felery jakie dotyczyły 6Q0 909 603. Czy ten błąd wyskoczył równolegle z błędem przeładowania turbosprężarki ?
wywala błąd 17965(P1557,sterowanie ciśnieniem doładowania ,granica regulacyjna przekroczona) A teraz kolega poczyta na forum o przeładowaniu turbosprężarki. Do sprawdzenia wężyki podciśnieniowe, pomiar podciśnienia , zawór N75.
Tutaj masz zwykłe turbo z wastegate. Stalowy przewód masz już podłączony od części tłoczącej , a gumowy elastyczny na podciśnienie. Oczywiście musisz wiedzieć przy jakiej wartości on się otwiera i musisz go przesterować. Wastegate upuszcza ciśnienie , gdy ono przekracza zadaną wartość, nie doprowadza turbo do przeładowania.
Golf V 1.9TDI 105KM BLS 2007r 330k km. Od kilku dni, gdy jest zimny to po przejechaniu przeważnie ~2 km zaczyna migać kontrolka od świec, no i dwa razy zapalił się także check(ogólnie pierwszy raz check od 40 tys km) - ma muła. Raz checka skasowałem testerem, a drugi raz sam zgasł po kilkudziesięciu km. Problem zdarza się załóżmy 8 na 10 razy, gdy jedzie...
Jaki zapchany filtr paliwa i jakie przewody podciśnieniowe ? Koledze sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania turbosprężarki a, że jest to silnik o mocy 90 KM to nie ma tam VNT tylko zwykła turbinka z WG i wężyki ciśnieniowe, objaw wskazuje wg mnie na nieszczelność wężyka wchodzącego na króciec siłownika przy turbince,...
Witam serdecznie. Mam dosyć nietypowy problem z A3. Podczas jazdy auto sobie zgasnie spontanicznie (nieważne czy zimny czy ciepły). Niestety kręcenie rozrusznikiem nic nie pomaga. Po jakims czasie, powiedzmy 5 godzin atrojeczka magicznie sie naprawia. Teraz sprostowanie : - Identyczne zachowanie miało miejsce rok temu, również w zimę. W lato brak problemów....
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę. Daruj sobie elektrozawór N108 (nazwany przez kolegę zaworkiem przyspieszenia ;) przez kolegę szopek241) to nie ten przypadek, Ciebie powinna...
Czyszczenie zmiennej geometrii w turbosprężarce powinno chyba rozwiązać problem z jej wolnym wstawaniem z dołu i przeładowaniem powyżej 2000 RPM. nie prawda,nic tu nie pomoże,turbo po prostu nie ładuje
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
194 =Zwiększona wydajność (moc) turbosprężarki to opis błędu dla Iveco daily czyli przeładowanie.
Witam.Jestem ciekawy czy zajrzałeś do googli żeby na początek zorientować się o zasadzie działania turbo.Niektóre zetory 72 miały turba możesz sprawdzić wielkości i wydajność bo za mała będzie dusić za duża przeładuje.
Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne,...
Wygląda na klasyczne przeładowanie.
Podłącz pompę ręczna ( vacum) pod samą gruszke. Zrób podciśnienie. Jak nie schodzi tylko "trzyma" to szczelna, wtedy stoi geometria turbosprężarki.
Kto wymieniał turbosprężarkę po regeneracji?
yaaro wszystko wskazuje na defekt turbosprężarki a dokładnie zapieczone lub całkiem zatarte kierownice. Zerknij na moje posty z poniższego linka, opisany jest tam podobny przypadek. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... Powodzonka.
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
Dokładnie jak kolega wyżej - następuje przeładowanie mimo próby zbicia podciśnienia przez elektrozawór N75, wskazania MAF w logu statycznym wskazują na zaślepiony EGR, wskazania przepływomierza są OK. Sprawdź jak pracuje dźwignia zmiennej geometrii na turbosprężarce. Poza tym postaraj się robić logi ww. grup osobno i kręć do 4200 RPM lub do osiągnięcia...
Zadzwoń do najbliższego serwisu zajmującego się regeneracją turbosprężarek. Krzykną z 80 - 120 złotych z ustawieniem. A jeśli chcesz sam ustawić gruszkę to na kodeturbo znajdziesz dane do ustawienia Pracowałem w zakładzie zajmującym się regeneracją. Samodzielna wymiana gruszki często wiąże się z nie doładowaniem lub przeładowaniem
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Opóźniony kąt wtrysku jest tutaj przyczyną nieodpalania wychłodzonego silnika, błędy jakie wcześniej zostały odczytane dotyczą turbodoładowania a konkretnie z pewnością przeładowania, sztanga jeśli pracuje w minimalnym zakresie to z pewnością ją przycięło w pozycji max doładowania, nie wiem jak długo tak jeździłeś ale uszczelnienie wałka turbosprężarki...
Niestety kolego, zapieczona zmienna geometria w turbosprężarce i pozostaje tylko jej demontaż i czyszczenie - przeładowanie wyjdzie w logach dynamicznych.
odczytaj błędy w silniku, musi coś być bo silnik wchodzi w tryb awaryjny, raczej problem z turbiną może dawać za dużo kolega ma rację, sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania lub niedoładowania turbosprężarki, z własnego doświadczenia jednak wiem, że nie zawsze sterownik zapisze jakikolwiek błąd z tym związany ale...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
Tu masz konkretnego gościa od takich rzeczy, ma nick rob555 i to są namiary na niego http://www.tune-up.pl/ stopi podał Ci przyczynę Twojego problemu - najprawdopodobniej zawalona zmienna geometria w Twojej turbosprężarce i związane z tym przeładowanie co skutkuje trybem awaryjnym. Jeśli po podłączeniu programu diagnostycznego VAG-COM wyjdzie błąd 17965...
O ile problem pojawił się tylko raz i to na np. najwyższym biegu to staraj się co jakiś czas pogonić auto na niższych biegach do wysokich obrotów silnika - wypali nagar z turbosprężarki lub nie ale zawsze lepsze to niż potem konieczność demontażu i czyszczenia zmiennej geometrii, chodź w A4 to i tak nie jest wielki problem bo i turbo dzielone i sztanga...
korelacja MAF - MAP jest prawidłowa co nie zmienia faktu że turbo na 5 biegu lekko przeładowuje górą i auto jest po chipsie :) Czy tak może być czy coś do czyszczenia/ustawiania/regeneracji? Czy to może mieć wpływ na podwyższone spalanie? Przed chipem auto paliło podobnie, więc to chyba nie powinno mieć wpływu. Teraz tylko pytanie czy jazda z tym przeładowaniem...
Niedawno zmieniłem Mapę dodającą 30 km Uzyskując ok 140. (Sam?) odcina mi zapłon na biegach gdy wcisnę sprzęgło samochód nie gaśnie gdy włożę inny bieg jedzie normalnie Nie wiem o co chodzi Może Macie Pomysły ? :) Pewnie tuner piszący program powinien się zająć poprawieniem programu... A jak wgrano gotowca nie wiadomego pochodzenia, nie wiadomo ile...
Witam wszystkich. A jednak sprawcą zamieszania okazała się turbosprężarka (zmienna geometria). Na zimno chodziła lekko, ale po nagrzaniu przycinała się.Czyszczenie rozwiązało problem. Myślę że temat można zamknąć. Pozdrawiam.
To oznacza przeładowanie. Przycina się geometria, albo uszkodzony czujnik pozycjonowania. W tym samochodzie pokazuje położenie sztangi w milimetrach, a sterowane jest gruszką. Trzecia przyczyna to instalacja samego czujnika, słaba masa. Masz trzy przyczyny i trzech mechaników. Jest nadzieja.
Domex32 a czy ten zawór ciśnieniowy sterujący bocznikiem spalin ma jakas specyficzną nazwę ?I gdzie go szukac ? Wastegate, zawór upustu spalin. Znajduje się bezpośrednio na żeliwnym korpusie turbosprężarki, tam gdzie jest przepływ spalin z kolektora wydechowego. Przy nim znajdziesz dźwigienkę z gruszką do sterowania tego zaworu.
Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo...
Jak logi mogą pomóc w fizycznej ocenie stanu turbosprężarki i jej osprzętu? A EGR należy również wyłączyć programowo, nie kulką w przewodzie. To, nieodpowiedni zaworek w miejscu N75 - co jeszcze masz zdrutowane? Wypisz wszystkie takie rzeźby przy aucie. Pomijam już to, że wiesz co masz sprawdzić(i że tego nie sprawdziłeś) a i tak wrzucasz niepotrzebnie...
Jak go sprawdzić czy prawidłowo działa? Masz trzy krućce, VAC ATM OUT oraz wtyk elektyrczny. Na VAC wytwórz stabilne podciśnienie co najmniej -0,7 bara do wyjścia out podłącz vacuometr, i wysteruj zawór złączem elektrycznym. Podaj tam impuls PWM zmieniając wypełnienie od 5-95% napięciem 12 V, odczyt na vacuometrze powinien być wprost proporcjonalny...
Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku kolego *Brutal123* to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC; jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu...
Witam, częstym przypadkiem jest zbyt duże doładowanie w danym momencie. Spowodowane jest to nieprawidłową regulacją ogranicznika przy turbosprężarce VTG. Warto było by, aby przed decyzją wymiany przepływki sprawdzić w parametrach jakie jest doładowanie i porównać go do wartości wymaganej. Błędów przeładowania nie będzie, natomiast ujmie dawkę paliwa...
nastawnik do roboty napisz nastawnik w silniku 2.0 TDI, życzę powodzenia w jego szukaniu ;) raczej proponuję zrobić przegląd wskazań czujników temperatury oraz logi z turbodoładowania czyli grupę 011 w 01 Engine logować Vagiem z wciśniętym do podłogi na maxa pedałem gazu na 3 lub 4 biegu od obrotów 1500 i tak trzymanym aż do osiągnięcia 4000 RPM i...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Problem z turbodoładowaniem i tak skończy się albo na wymianie siłownika podciśnienia od sterowania zmienną geometrią albo na czyszczeniu zmiennej geometrii turbosprężarki więc te logi nie są potrzebne. Zapytaj mechanika w okolicy ile weźmie za czyszczenie turbo lub wymianę siłownika ( czyszczenie w okolicach 300-400 zł a siłownik około 100-250 zł)....
Masz przeładowanie turbo co skutkuje trybem awaryjnym. Cały log grupy 011 jest wykonany w trybie awaryjnym więc jest bezwartościowy ale rzeczywiste ciśnienie doładowania widać również w grupie 010. Musisz zdjąć sztangę siłownika podciśnienia przy turbosprężarce z dźwigni kierownic spalin zmiennej geometrii i osobno ręką sprawdzić czy przycina się sztanga...
Nie ma sensu logować 011 BS w przypadku turbosprężarki z zaworem upustowym bo nie będzie widoczna różnica ciśnień i normalnym jest, że sztanga nie będzie uchylać zaworu upustowego gdyż dynamika spalin jest zbyt niska. Napisałeś, że przy 3000 obrotach sterownik silnika aktywuje tryb awaryjny ale szkoda, że nie napisałeś jakie przed trybem awaryjnym uzyskiwane...
Kolego aron20000,ciśnienie doładowania w silniku 1z jest kontrolowane przez mapę sterownika i tak uśredniając jest to 0,85 bara.Sztanga powinna mocno zamykać zawór upustowy i jak za mocno ją napniesz to będzie przy dużych obrotach przeładowywać a jak za słabo to nie domknie i nie osiągnie dolnej granicy.I teraz biorąc pod uwagę twój rysunek postaram...
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
ja nic nie kombinowałem, po prostua kupiłem samochod 1,5 miesiąca temu juz taki. Z początku myslałem ze ta duża "turbo dziura" spowodowana jest wysoką masa samochodu i napedem na 4 koła (A6 1.8TQ) ale z tego co sie dowiedziałem później to nie ma takeigo wielkiego znaczenia bo silnik powinien wkrecac sie na na obroty od 2 tys (pomimo ze wysoki m.obr....
Auto pochodzi z Belgii, norma EURO 5 Masz motor 651.955. Trafia się sporo usterek układu podciśnienia silnika. Pierwsze to sprawdzasz podciśnienie w systemie - powinno się utrzymywać nie mniejsze niż ok. 600 milibarów. Jak jest mniejsze, lub momentami się traci to szukamy winnego. Może to być uszkodzony element, a może przetarta lub "wypadnięta" rurka....
Panowie, żaden z was nie ma pojęcia jak działa turbosprężarka. Nie jest prawdą, że każda musi mieć wastegate. To tylko bypas, regulujący ciśnienie po stronie tłoczącej, dla unikniecia przeładowania. Gdy ciśnienie w układzie dolotowym osiąga maksymalną, bądź oczekiwaną wartość w nowszych systemach, zawór ten zostaje otwarty, kierując część spalin poza...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Witam, Od jakiegoś czasu z bratem próbujemy doprowadzić silnik w VW Borze do ładu. Do tej pory wymienione zostały zaworki N18 i N75, czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz. Układ dolotowy został wyczyszczony (kolektor, egr, rury) i złożony na nowych uszczelkach, turbo przeszło czyszczenie geometrii. Jednak ciągle auto nie ma pełnej mocy. Zrobiłem...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Witam. Przybliżę po krótce historie chyba najdroższego fiata stilo z 2003 roku. Silnik jest po kompletnym remoncie. Turbo regenerowane 2 razy. Nowy zawór overboost. Nowe filtry. Świece. Oleje. Płyny. Chciałoby się rzec nowe auto. Przyczyną remontu była pęknięcia rurka od intercoolera przez co silnik i turbo zaciągało dobie piasek i inne zanieczyszczenia...
Czy zdjęcie powyżej to tylko zdjęcie poglądowe, w celu pokazania umiejscowienia "sztangi" ?Czy jest to zdjęcie ASV ? Tak, to jest zdjęcie silnika o oznaczeniu ASV - ten silnik wraz z turbospręzarką wygląda również identycznie jak silnik 110 KM o oznaczeniu AHF i 90 KM o oznaczeniu ALH. Nie ma żadnego znaczenia czy turbosprężarka stanowi z kolektorem...
Wiem że ten golf ma 75kM ale jakieś ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być, wąż choć trochę powinien pęcznieć. - powinien minimalnie pęcznieć, ale ciśnienie podczas gazowania na postoju nie powinno przekroczyć ok. 0,1 bara. I może dla tego też nie czujesz, że wąż twardnieje. Ciśnienie doładowania sprawdza się w tym modelu podczas próby drogowej...
Info dla kolegów spierających się o rodzaj turbosprężarki w opisywanym silniku : kolega ma silnik o symbolu ALH (90 KM, sterownik o nr 038 906 012 M - widać to przecież w logach) więc ze zmienną geometrią (jedyny silnik o mocy 90 KM z turbo VNT montowany w Golfie 4 i A3, Seatach i Skodach. AHH montowany był tylko w Passatach B5 i Audi A4 B5). I odpowiedź...
Przyczyny są takie : przycina się zmienna geometria w turbosprężarce i/lub sztanga siłownika podciśnienia przy turbo (popularnie zwanego gruchą ze sztangą) gdyż czujniki : ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania mierzą prawidłowo. Nie dzieje się to zawsze ale widać to w niektórych logach. Nie ma również znaczenia fakt, że ręką da się poruszać...
Komplet nie jest potrzebny skoro chodzi koledze tylko o wartość ciśnienia doładowania, które faktycznie szwankuje. Ciśnienie doładowania faluje naprzemiennie : od przeładowania do niedoładowania więc w pierwszej kolejności zdejmij klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia przed zsunięciem się z dźwigni kierownic spalin przy turbo a następnie...
Też mam chyba przeładowanie ale nie umiem czytać logów. Właśnie, że masz totalne niedoładowanie. Po pierwsze to przepływomierz ogranicza strasznie dawkę, spróbuj go reanimować jak jest opisywane na kilku forach - płukanie specjalnym spray'em i jeśli po kolejnym logowaniu wartości w polu 3 nie przekroczą tych z pola 2 w grupie 003 oraz wartość dawki...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
No zgadza się, tylko BOXy są szkodliwe dla silników, tak samo jak i chipy z allegro(i nie tylko)... Każde podniesienie mocy jest szkodliwe dla silnika...z biegiem czasu... Tak jest szkodliwe ,ale nie bezpośrednio przez zmiane parametrów silnika ,lecz pośrednio przez głupote użytkowników . Czy ktoś się zastanawiał w jakim celu producenci pojazdów zakładają...
Cofnąłem teraz sztangę tak jak miałem zdjęcie zrobione przed rozebraniem turbiny (6 zwojów od nakrętki kontry) i mam coś takiego: https://log.tunezilla.com/s/48n07OpF czyli bardzo podobnie jak na początku po czyszczeniu. No i teraz teoretycznie powinienem skrócić sztangę tak? Bo jak to zrobiłem kilka godzin temu to co skrócenie było tyko gorzej :/....
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Tam jest sygnał PWM czyli sterowanie wypełnieniem przebiegu prostokątnego. Woltomierzem ciężko zmierzyć musiałbyś mieć multimetr samochodowy z pomiarem wypełnienia impulsu w %. Po pierwsze odepnij wężyk podciśnienia od turbo i zrób loga. Ciśnienie na turbo powinno być bliskie atmosfery lub lekko powyżej tak max 1100mbar. Potem na wolnych odpinaj i podłączaj...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
Turbosprężarka przeładowuje, zapieczone zmienna geomteria i auto w pada w tryb awaryjny dlatego traci moc. Turbosprężarka na pewno do przeczyszczenia. Zrób logi i podaj jakie błędy wyskakują.
Pewnie się zacina i turbosprężarka przeładowuje więc sterownik odcina dawkę.
To ok.Sprawdzałeś już przepływkę?Jeśli przepływka będzie miała zbyt małe wskazania to turbina będzie przeładowywać.
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Po naprawie gruszki turbosprężarki , auto jedzie trochę lepiej. Najprawdopodobniej skorodowała w środku i podciśnienie nie dawało rady jej podciągać. Nie dałem jej nawet rady ruszyć więcej niż dwa milimetry siłą własnych płuc , aczkolwiek podłączona bezpośrednio pod trójnik przy serwie , po dłuższym czasie szybowała do góry. Nasmarowałem ją i rozruszałem...
Sztangę od turba ustawiłem w takiej pozycji jak była stara więc powinno być chyba ok nie ??? Znajdź zakład regenerujący turbosprężarki, podjedź z tą suszarką niech ją ustawią, będzie pewność.
Zobacz na to: https://obrazki.elektroda.pl/6004304500_... To zdjąłem z Seata, jest różnica, ale nie aż tak duża. Co prawda w tym seacie chyba się trochę geometria przycina, bo później trochę przeładowuje. Jednak tutaj kolega dziki87 ma ponad pół bara różnicy przy 1300 rpm, mi się wydaje że to jest przyczyna zamulania z dołu.
Przy takich objawach turbo z pewnością przeładowuje i wyjdzie to w logach dynamicznych a przyczyny to : - zacięta zmienna geometria turbosprężarki, - zapieczona sztanga wewnątrz zardzewiałej gruchy siłownika podciśnieniowego, - brak impulsu sterującego na N75 lub uszkodzony sam N75 (choć to rzadkość).
Ktoś grzebał Ci w oprogramowaniu sterownika gdyż zadane ciśnienie doładowania nie jest dla turbosprężarki tego silnika, poza tym ciśnienie rzeczywiste doładowania nie może się ustabilizować - przemiennie przeładowuje i niedoładowuje, grupa 003 niewiele daje bez grupy 008 więc jest konieczność zlogowania jeszcze 008 dynamicznie ale już widać, że problem...
W pierwszej kolejności pneumatyka do sprawdzenia. Do zaworka idą 3 wężyki: podciśnienie z pompy, gruszka turbiny i odpowietrzenie zaworka. Ten trzeci lubi się zapchać i wtedy turbo przeładowuje okrutnie. W okolicach pokrywy zaworów jest sitko od tego wężyka. Trzeba sprawdzić drożność. Jak masz zgrany wsad z ECU to wrzuć bo trzeba sprawdzić czy ktoś...
Mam problem z samochodem Ford S-MAX 2.0 TDCI 140KM. Po zakupie auta (około 2 miesiące temu) wyszło, że nie działa turbina (ładowanie 1.1 BAR). Niedziałająca turbina została wymieniona na 'po regeneracji' i przez kilka dni było dobrze (ładowanie 2.49 BAR). Po około tygodniu turbina zaczęła przeładowywać, co było odczuwalne ponieważ zawór w układzie upuszczał...
Stawiałbym na zapieczone kierowniczki w turbosprężarce. Turbo przeładowuje i sterownik silnika robi odcinkę. Pewnie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo działa dopóki nie przekroczysz 3tys. Od strony grodzi masz gruszkę od turbo, spróbuj poruszać prętem do niej przymocowanym (sztangą) - jeśli nie da się ruszyć to kierowniczki stoją dęba i potrzebne...
Problem leży w regulacji ciśnienia doładowania - turbo przeładowuje - do sprawdzenia siłownik podciśnienia przy turbinie jak i dźwignia kierownic spalin - jedno z dwojga się przycina albo obydwoje jednocześnie. Wskazania z przepływki są tak niskie jakbyś miał nieszczelność w dolocie pomiędzy obudową filtra powietrza a turbosprężarką. Zrób jeszcze log...
Witam Serdecznie! Auto już mam naprawione, wystarczyło właściwie wyregulować sztangę, od pełnego zamknięcia jakieś 9 mm, 5 razy próbowałem na drodze i robiłem porawki, przy za małym otwarciu do 5 mm przeładowywał i wchodził w tryb awaryjny a przy większym otwarciu była dziura w mocy. Niestety musiałem dojść do tego sam choć jestem z innej branży- RTV....
Ja tam żadnego trybu awaryjnego nie widzę, poza tym, że turbo przeładowuje aż do ponad 3000 obrotów a potem niedoładowanie. Do sprawdzenia masz dwa wężyki ciśnieniowe co idą od N75 do turbo oraz podmianka na inny sprawny N75 od jakiegoś kolegi bądź znajomego. Drugi log turbo nie ma sensu w przypadku Twojej turbosprężarki bo tam nic na postoju się nie...
No jeśli odczytywałeś to ciśnienie dzisiaj to może tak niskie być. Nie istnieje coś takiego jak maksymalne bezwzględne ciśnienie doładowania i stwierdzenie, że jest ono na poziomie 1948 czy 2200mbar jest nieprecyzyjne....bo przecież wartość ta zależy od aktualnego ciśnienia atmosferycznego... Wartość 1948 mbar jest maksymalną wartością stałą dla turbosprężarki...
Witam serdecznie mam takie 2 pytania do Szanownych kolegów, Posiadam Audi A3 1.9TDI AHF 110KM Przeładowuje mi Turbo i oczywiście po przeczytaniu dużo informacji na Forum Elektroda na 99,8% zapieczone są kierownice geometrii. Logi też to pokazały z Vaga. Wsadziłem Rękę i próbowałem ruszyć sztanga od kierownic i ani drgnie( Dodam że na zgaszonym silniku)...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam. Mam problem z seatem altea FR 2.0 TDi CR 170 KM. Auto czasami jest zamulone, szczególnie pod obciążeniem ( jazda pod górę). Czasami wywala błąd P0299, auto wchodzi w tryb awaryjny, miga kontrolka świec żarowych, wkręca się na max 2800 RMP. Tuż przed wywaleniem błędu, auto wyraźnie słabnie. Błąd P0299 jest opisany w moim programie jako " Turbospręzarka...
A więc tak.Auto trafiło do mnie na warsztat na.... i tu właśnie,Rozrusznik -bendiks przepuszczał czyli normalka,wymianę oleju w skrzyni, oraz najważniejsze czyli przeładowuje, zatarta zmienna geometria łopatek turbiny. Po wjechaniu na podnośnik w piątek dwa tygodnie temu po południu zgasiłem normalnie auto. Niestety w poniedziałek już tylko z lejka...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
przeładowanie akumulatora przeładowanie bramki przeładowanie akumulatorka
regulacja jasność ekran lenovo kosiarka silnik indukcyjny instrukcja serwisowa pompy
żyrandol wiatrakiem beton architektoniczny
Regulator obrotów do Einhell Varrito 18V - gdzie kupić? BMW E91 - Niedziałająca szyba w tylnych drzwiach