Zacina się zmienna geometria raczej wiesz jak to naprawić
Uklad wyglada na calkiem szczelny a dwa nie ma tam zmiennej geometri turbinybjest zawor WG i on steruje iloscia spalin trafiajacych na wirnik turboaprezarki
Witam Peugeot 307 2.0 hdi odcina moc, komputer pokazuje przeładowanie turbosprężarki. Czy turbina pada, czy to wina gruszki? jaka przyczyna?
Kto wymieniał turbosprężarkę po regeneracji?
Witam, Mam problem z przeładowaniem turbiny w silniku 1.8T. Przeładowanie trwa około 3 sekundy, ciśnienie przekracza wtedy 200 mbar ponad wartość zadaną, po czym się stabilizuje. Zauważyłem również, że podczas spokojnej jazdy, gdy ciśnienie zadane wynosi 980 mbar, aktualne potrafi wzrosnąć do około 1060 mbar. Nie wiem, czy to jest normalne. Problem...
Witam, posiadam Octavie 1.9 TDI bxe z 2010 , problemem jest sporadyczne odłączanie turbiny po przekroczeniu 3000 obrotów, dodatkowo wtedy wyskakuje błąd 000564 overboost. Poniżej link do logów dynamicznych jakie zrobiłem. Proszę o poradę czy szukać problemu w turbo czy może raczej w czujnikach. http://vaglog.pl/log-011_008_003_Jwc552D... Z góry dziękuję...
Witam Założone nowe turbo po regeneracji Nowy zawór n75 pierburga Dolot nowy fmic Przeladowywuje turbinę do 2bar i odcina w czym tkwi problem?
Opel 2.0 Turbo 170km, oznaczenie Z20LEL. Jeden błąd: P124358 Opis problemu, turbo dobrze dmucha od obrotów dopiero w okolicach 3500, od tych obrotów auto dostaje kopa i czuć boost w fotelu, a następnie przy wyższych obrotach, około 5tyś+ auto odcina i nie chce jechać jakby nie było boostu. Zawór N75 wymieniony na Pierburga około 3 miesięcy temu. Czemu...
Witam, Otóż mam problem z turbiną w Octavii 1 w 1.9 TDI 130 ASZ. Przy szybszej jeździe, typu 150km na 5 biegu, 180km na 6 biegu wywala błąd 17964 charge pressure control. To samo dzieje się przy szybkim ruszaniu z 1 i potem na 3 biegu przy 3.5 tysiąca obrotów. Wymieniłem zawór N75, prawidłowo podłączony bo za pierwszym razem nie było mocy. Wężyki połączone...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Witam, Jestem posiadaczem Alfy Romeo GTV 2.0 V6 Turbo. Mam następujący problem: W trakcie ostrego przyspieszania, gdy już zacznie działać turbosprężarka (powyzej 4000 obr/min) silnik próbuje przyspieszyć, ale przerywa i dławi się. Turbina oraz zawór wastegate są sprawdzone, są ok. Może ktoś wie, czy to problem z elektroniką silnika, czy może coś z dolotem,...
Witam Posiadam wv turana 2007 1.9 105 km, problem mam z turbo( turbo fabrycznie nowe) stare padło, auto przeładowuje i przechodzi w stan awaryjny, przy odejmowaniu gazu auto kicha, sprawdzałem dolot dymem niby szczelny, może ktoś mam taki problem dzięki za info. Ps jestem nowy na forum myśle ze post jest Ok
Witam Wiem, że takich problemów było już kilka ale w żadnym nie znalazłem tego czego szukałem. Problem jaki mam to przeładowanie turbo podczas dynamicznego przyśpieszania. Po podłączeniu komputera widać, że przekroczenie granicy 2,6 bara skutkuje załączeniem się trybu awaryjnego. Żaden ze mnie mechanik ale.. mój szwagier nim jest. Zaprowadziłem do niego...
Witam, W znakomitej większości takich przypadków przyczyna to zapieczone łopatki turbiny - tak mówią fachowcy. Zrobiłem logi dynamiczne: Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_l9kH1uN.html i zastanawia mnie czy w tym przypadku nie jest to wina zaworu N75, już przy około 2300 obr/min. jest wysterowany na ponad 90%. Czy możliwe, że w tym przypadku winny...
octavia 1,9 tdi , po przekroczeniu 3200 obr. błąd 17965 , turbina wyczyszczona , n75 wymieniony , przewody wyglądają na szczelne.Skrzynia automat - może ma znaczenie przy odczycie logów. http://obrazki.elektroda.net/81_12064463... pozdrowienia dla wszystkich
https://obrazki.elektroda.pl/6800820000_... Przeładowuje mi i odcina czy może to być wina samej turbiny ? Wężyki ok zmienna geometria działa zaworek n75 tez ok
Silnik 1.9TDI VW. Czy tryb awaryjny komputera zawsze powinien występować i być sygnalizowany "sprężynką" podczas przeładowania turbiny?. Czy może się zdarzyć, że komputer nie będzie sygnalizował lampką na desce przeładowania? (zakładając, że pod względem elektrycznym jest wszystko OK). PS. oczywiście wiem co może się stać z turbinką gdyby komputer jej...
yaaro wszystko wskazuje na defekt turbosprężarki a dokładnie zapieczone lub całkiem zatarte kierownice. Zerknij na moje posty z poniższego linka, opisany jest tam podobny przypadek. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... Powodzonka.
Witam, wiem temat poruszany kilkakrotnie, ale u mnie wchodzi w tryb awaryjny tylko raz, niedługo po starcie. Włączam auto, zaczynam jazdę i na 3 lub 4 biegu przy większym gazie wchodzi w tryb awaryjny, później po wyłączeniu i włączeniu już jest ok, żadnych problemów. Czy na podstawie moich objawów da się wskazać jakąś najbardziej prawdopodobną? Wymieniłem...
Witam. Przybliżę po krótce historie chyba najdroższego fiata stilo z 2003 roku. Silnik jest po kompletnym remoncie. Turbo regenerowane 2 razy. Nowy zawór overboost. Nowe filtry. Świece. Oleje. Płyny. Chciałoby się rzec nowe auto. Przyczyną remontu była pęknięcia rurka od intercoolera przez co silnik i turbo zaciągało dobie piasek i inne zanieczyszczenia...
Witajcie, szybkie pytanie: VW PASSAT 115 KM. Czy jest ktoś może, kto potwierdzi, czy go przeładowuję i czy dzieje się coś więcej? https://obrazki.elektroda.pl/1583606300_...
Witam Mam problem z silnikiem w mojej skodzie. Mianowicie przy 3 tys obrotow komputer przechodzi w tryb awaryjny i wylacza sprezarke. Po wylaczeniu silnika czyli restarcie komputera wszystko powraca do poprzedniego stanu, lecz przy 3 tys znow ta sama spiewka... zaobserwowalem to na 5 biegu i jadac nie moglem przekracaczac ok 130 ;/ pytanie takie. wiem...
Witam wpadlem na taki pomysl kazdy wie ze jak wyjmie filtr powierza to autko lepiej idzie ale moze sie uszkodzic a jakby tak za filtrem zrobic cos ala sprzezarke za filtrem umiescic silnuk z turbinka nawet taki od dmuchawy samochodowej i zrobic elektronike co by wlaczala go tak powyzej 2000 obr/min np na polowe mozy a powyzej 4000 na pelna moc co wy...
Master 2.3 16rok bi turbo 280 tk przebiegu,auto odpala i gaśnie po chwili,mechanicznie wydaje mi się że sprawdziłem już wszystko,odpięty dpf,zaślepiony zawór egr,wymieniony filtr powietrza i nowy rozrząd ustawiłem na przyrząd,wtryski po remoncie, pomierzyłem ciśnienie po 25 bar na każdym cylindrze,głowica i turbiny też zrobione,po odpięciu przepływomierza...
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Witam serdecznie. Mam dosyć nietypowy problem z A3. Podczas jazdy auto sobie zgasnie spontanicznie (nieważne czy zimny czy ciepły). Niestety kręcenie rozrusznikiem nic nie pomaga. Po jakims czasie, powiedzmy 5 godzin atrojeczka magicznie sie naprawia. Teraz sprostowanie : - Identyczne zachowanie miało miejsce rok temu, również w zimę. W lato brak problemów....
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę. Daruj sobie elektrozawór N108 (nazwany przez kolegę zaworkiem przyspieszenia ;) przez kolegę szopek241) to nie ten przypadek, Ciebie powinna...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Jak logi mogą pomóc w fizycznej ocenie stanu turbosprężarki i jej osprzętu? A EGR należy również wyłączyć programowo, nie kulką w przewodzie. To, nieodpowiedni zaworek w miejscu N75 - co jeszcze masz zdrutowane? Wypisz wszystkie takie rzeźby przy aucie. Pomijam już to, że wiesz co masz sprawdzić(i że tego nie sprawdziłeś) a i tak wrzucasz niepotrzebnie...
Nie ma sensu logować 011 BS w przypadku turbosprężarki z zaworem upustowym bo nie będzie widoczna różnica ciśnień i normalnym jest, że sztanga nie będzie uchylać zaworu upustowego gdyż dynamika spalin jest zbyt niska. Napisałeś, że przy 3000 obrotach sterownik silnika aktywuje tryb awaryjny ale szkoda, że nie napisałeś jakie przed trybem awaryjnym uzyskiwane...
Kolego aron20000,ciśnienie doładowania w silniku 1z jest kontrolowane przez mapę sterownika i tak uśredniając jest to 0,85 bara.Sztanga powinna mocno zamykać zawór upustowy i jak za mocno ją napniesz to będzie przy dużych obrotach przeładowywać a jak za słabo to nie domknie i nie osiągnie dolnej granicy.I teraz biorąc pod uwagę twój rysunek postaram...
No zgadza się, tylko BOXy są szkodliwe dla silników, tak samo jak i chipy z allegro(i nie tylko)... Każde podniesienie mocy jest szkodliwe dla silnika...z biegiem czasu... Tak jest szkodliwe ,ale nie bezpośrednio przez zmiane parametrów silnika ,lecz pośrednio przez głupote użytkowników . Czy ktoś się zastanawiał w jakim celu producenci pojazdów zakładają...
Wygląda na notlauf czyli stoją kierownice w turbosprężarce.
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Te sterowniki są już odporne na felery jakie dotyczyły 6Q0 909 603. Czy ten błąd wyskoczył równolegle z błędem przeładowania turbosprężarki ?
Tutaj masz zwykłe turbo z wastegate. Stalowy przewód masz już podłączony od części tłoczącej , a gumowy elastyczny na podciśnienie. Oczywiście musisz wiedzieć przy jakiej wartości on się otwiera i musisz go przesterować. Wastegate upuszcza ciśnienie , gdy ono przekracza zadaną wartość, nie doprowadza turbo do przeładowania.
wywala błąd 17965(P1557,sterowanie ciśnieniem doładowania ,granica regulacyjna przekroczona) A teraz kolega poczyta na forum o przeładowaniu turbosprężarki. Do sprawdzenia wężyki podciśnieniowe, pomiar podciśnienia , zawór N75.
Golf V 1.9TDI 105KM BLS 2007r 330k km. Od kilku dni, gdy jest zimny to po przejechaniu przeważnie ~2 km zaczyna migać kontrolka od świec, no i dwa razy zapalił się także check(ogólnie pierwszy raz check od 40 tys km) - ma muła. Raz checka skasowałem testerem, a drugi raz sam zgasł po kilkudziesięciu km. Problem zdarza się załóżmy 8 na 10 razy, gdy jedzie...
Czyszczenie zmiennej geometrii w turbosprężarce powinno chyba rozwiązać problem z jej wolnym wstawaniem z dołu i przeładowaniem powyżej 2000 RPM. nie prawda,nic tu nie pomoże,turbo po prostu nie ładuje
194 =Zwiększona wydajność (moc) turbosprężarki to opis błędu dla Iveco daily czyli przeładowanie.
Jaki zapchany filtr paliwa i jakie przewody podciśnieniowe ? Koledze sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania turbosprężarki a, że jest to silnik o mocy 90 KM to nie ma tam VNT tylko zwykła turbinka z WG i wężyki ciśnieniowe, objaw wskazuje wg mnie na nieszczelność wężyka wchodzącego na króciec siłownika przy turbince,...
Podłącz pompę ręczna ( vacum) pod samą gruszke. Zrób podciśnienie. Jak nie schodzi tylko "trzyma" to szczelna, wtedy stoi geometria turbosprężarki.
Dokładnie jak kolega wyżej - następuje przeładowanie mimo próby zbicia podciśnienia przez elektrozawór N75, wskazania MAF w logu statycznym wskazują na zaślepiony EGR, wskazania przepływomierza są OK. Sprawdź jak pracuje dźwignia zmiennej geometrii na turbosprężarce. Poza tym postaraj się robić logi ww. grup osobno i kręć do 4200 RPM lub do osiągnięcia...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Witam.Jestem ciekawy czy zajrzałeś do googli żeby na początek zorientować się o zasadzie działania turbo.Niektóre zetory 72 miały turba możesz sprawdzić wielkości i wydajność bo za mała będzie dusić za duża przeładuje.
Opóźniony kąt wtrysku jest tutaj przyczyną nieodpalania wychłodzonego silnika, błędy jakie wcześniej zostały odczytane dotyczą turbodoładowania a konkretnie z pewnością przeładowania, sztanga jeśli pracuje w minimalnym zakresie to z pewnością ją przycięło w pozycji max doładowania, nie wiem jak długo tak jeździłeś ale uszczelnienie wałka turbosprężarki...
Wygląda na klasyczne przeładowanie.
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne,...
Zadzwoń do najbliższego serwisu zajmującego się regeneracją turbosprężarek. Krzykną z 80 - 120 złotych z ustawieniem. A jeśli chcesz sam ustawić gruszkę to na kodeturbo znajdziesz dane do ustawienia Pracowałem w zakładzie zajmującym się regeneracją. Samodzielna wymiana gruszki często wiąże się z nie doładowaniem lub przeładowaniem
O ile problem pojawił się tylko raz i to na np. najwyższym biegu to staraj się co jakiś czas pogonić auto na niższych biegach do wysokich obrotów silnika - wypali nagar z turbosprężarki lub nie ale zawsze lepsze to niż potem konieczność demontażu i czyszczenia zmiennej geometrii, chodź w A4 to i tak nie jest wielki problem bo i turbo dzielone i sztanga...
Niestety kolego, zapieczona zmienna geometria w turbosprężarce i pozostaje tylko jej demontaż i czyszczenie - przeładowanie wyjdzie w logach dynamicznych.
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
To oznacza przeładowanie. Przycina się geometria, albo uszkodzony czujnik pozycjonowania. W tym samochodzie pokazuje położenie sztangi w milimetrach, a sterowane jest gruszką. Trzecia przyczyna to instalacja samego czujnika, słaba masa. Masz trzy przyczyny i trzech mechaników. Jest nadzieja.
Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo...
odczytaj błędy w silniku, musi coś być bo silnik wchodzi w tryb awaryjny, raczej problem z turbiną może dawać za dużo kolega ma rację, sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania lub niedoładowania turbosprężarki, z własnego doświadczenia jednak wiem, że nie zawsze sterownik zapisze jakikolwiek błąd z tym związany ale...
korelacja MAF - MAP jest prawidłowa co nie zmienia faktu że turbo na 5 biegu lekko przeładowuje górą i auto jest po chipsie :) Czy tak może być czy coś do czyszczenia/ustawiania/regeneracji? Czy to może mieć wpływ na podwyższone spalanie? Przed chipem auto paliło podobnie, więc to chyba nie powinno mieć wpływu. Teraz tylko pytanie czy jazda z tym przeładowaniem...
Witam wszystkich. A jednak sprawcą zamieszania okazała się turbosprężarka (zmienna geometria). Na zimno chodziła lekko, ale po nagrzaniu przycinała się.Czyszczenie rozwiązało problem. Myślę że temat można zamknąć. Pozdrawiam.
Domex32 a czy ten zawór ciśnieniowy sterujący bocznikiem spalin ma jakas specyficzną nazwę ?I gdzie go szukac ? Wastegate, zawór upustu spalin. Znajduje się bezpośrednio na żeliwnym korpusie turbosprężarki, tam gdzie jest przepływ spalin z kolektora wydechowego. Przy nim znajdziesz dźwigienkę z gruszką do sterowania tego zaworu.
Tu masz konkretnego gościa od takich rzeczy, ma nick rob555 i to są namiary na niego http://www.tune-up.pl/ stopi podał Ci przyczynę Twojego problemu - najprawdopodobniej zawalona zmienna geometria w Twojej turbosprężarce i związane z tym przeładowanie co skutkuje trybem awaryjnym. Jeśli po podłączeniu programu diagnostycznego VAG-COM wyjdzie błąd 17965...
Niedawno zmieniłem Mapę dodającą 30 km Uzyskując ok 140. (Sam?) odcina mi zapłon na biegach gdy wcisnę sprzęgło samochód nie gaśnie gdy włożę inny bieg jedzie normalnie Nie wiem o co chodzi Może Macie Pomysły ? :) Pewnie tuner piszący program powinien się zająć poprawieniem programu... A jak wgrano gotowca nie wiadomego pochodzenia, nie wiadomo ile...
Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku kolego *Brutal123* to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC; jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Jak go sprawdzić czy prawidłowo działa? Masz trzy krućce, VAC ATM OUT oraz wtyk elektyrczny. Na VAC wytwórz stabilne podciśnienie co najmniej -0,7 bara do wyjścia out podłącz vacuometr, i wysteruj zawór złączem elektrycznym. Podaj tam impuls PWM zmieniając wypełnienie od 5-95% napięciem 12 V, odczyt na vacuometrze powinien być wprost proporcjonalny...
Witam, częstym przypadkiem jest zbyt duże doładowanie w danym momencie. Spowodowane jest to nieprawidłową regulacją ogranicznika przy turbosprężarce VTG. Warto było by, aby przed decyzją wymiany przepływki sprawdzić w parametrach jakie jest doładowanie i porównać go do wartości wymaganej. Błędów przeładowania nie będzie, natomiast ujmie dawkę paliwa...
Problem z turbodoładowaniem i tak skończy się albo na wymianie siłownika podciśnienia od sterowania zmienną geometrią albo na czyszczeniu zmiennej geometrii turbosprężarki więc te logi nie są potrzebne. Zapytaj mechanika w okolicy ile weźmie za czyszczenie turbo lub wymianę siłownika ( czyszczenie w okolicach 300-400 zł a siłownik około 100-250 zł)....
Masz przeładowanie turbo co skutkuje trybem awaryjnym. Cały log grupy 011 jest wykonany w trybie awaryjnym więc jest bezwartościowy ale rzeczywiste ciśnienie doładowania widać również w grupie 010. Musisz zdjąć sztangę siłownika podciśnienia przy turbosprężarce z dźwigni kierownic spalin zmiennej geometrii i osobno ręką sprawdzić czy przycina się sztanga...
przeładowanie akumulatora przeładowanie akumulatorka przeładowanie bramki
kółka metalowy skrzynka energetyczna zewrzeć podsufitka
hybrid assistant ładowanie akumulatora kwasowego
Brak załączenia hydrauliki w tokarce FCT - przyczyny i rozwiązania Drgania wskazówek przy wyłączonym silniku Renault Kangoo