a malego obiegu (tego do nagrzewnicy) ten silnik nie posiada ?
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
Audi B7 z silnikiem 2.0 TDI PD 140 KM (BPW). Silnik po remoncie, turbosprężarka zregenerowana na kompletnym rdzeniu zamówionym w całości. Spec od turbosprężarek nie zgłaszał problemu podczas regulacji. Nowe sprzęgło dwumasowe. Na próbę odpaliłem silnik bez wydechu podłączonego do turbosprężarki. Słychać bardzo głośne, metaliczne wycie, jakby wiercenie...
Fachowo kolega napisał co do turbosprężarki ze zmienną geometrią. Mnie interesuje podłączenie turbosprężarki od Volvo 2,5L (Zdjęcię podglądowe na początku) Nie ma tu zmiennej geometrii ale jej budowa najbardziej jest mi odpowiednia do montażu. Z tego co mi wiadomo ona też ma wyjście do komputera (czy coś w tym rodzaju)
http://obrazki.elektroda.net/85_12480116... i teraz tak na górnym rysunku (post z 18 07 09)widzisz schemat podłączenia turbosprężarki na następnym (z dzisiaj)masz zawór egr .Literki A nie muszę objaśniać nr 12to jest podciśnienie z węża pomiędzy vacum a tzw.serwem a nr 8 tam idzie krótki wężyk i jest założony mały filtr powietrza.A ten mały...
Witam poszukuje pilnie schematu do Rover'a Montego (Diesel GTD) a dokładnie schematu podłaczenia turbosprezarki.samochód na wolnych obrotach włacza sprezarke a na duzych sprezarka sie wyłacza.czy może to być wina wsadu do komputera??
Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
Zależy jak bedzie mocno obciążona turbosprężarka. Bedzie dzialać krócej niż z chłodzeniem, albo dużo krócej. Jesli silnik jest chłodzony cieczą, to raczej nie jest problemem podłączenie chłodzenia. Przeważnie ciężej podłączyć zasilanie i spływ oleju. Ta turbosprężarka to do silnika jumza?
Coś niedokręcone lub zepsute przy tej wymianie.No bo przecież działał do końca?Podłącz kompa.
Tam nie ma filozofii na zaworku jest skrót 'vac' to podciśnienie podłączone przy serwie hamulca i 'out' czyli do gruszki na turbosprężarce. PS obecny zaworek jest z Renault, ale powinnen pasować.
No to gdzie wprowadzić mieszanke ?? Na rurę od intercolera ?? Wszyscy twierdzą że przed turbosprężarka
Jak używasz dwóch turbosprężarek połączonych szeregowo to uzyskujesz większe ciśnienie czyli większą moc, ale niekoniecznie uzyskujesz ją wcześniej. Jeśli zamiast jednej dużej turbosprężarki podłączysz dwie małe równolegle, to moc uzyskujesz przy niższych obrotach, gdyż małe dwa turba się szybciej 'rozkręcą' niż jedno duże.
Po zdemontowaniu elementu wykowczego którym jest siłownik VTG, pierścień VTG turbosprężarki ma byc ustawiony na 100%, robisz na zdemontowanym(elektrycznie podłączony) siłowniku VTG jego pierwszą kalibrację, montujesz siłownik VTG na turbinę, robisz drugą kalibrację. Siłownik VTG sam się ustawi w swoje położenie. Najważniejsza rzecz to pierścień w turbinie,...
Ja słyszałem coś o 0,85 Bara, ale to nie sprawdzone informacje. Jeszcze gdybyś mógł napisać przy jakich obrotach ma osiągnąc 0,65 bara i czy patent z wolnostojącą sprężarką i podłączoną do niej turbosprężarką (tzn. gruszką turbiny) przy ustawieniu na wyjściu reduktora tych 0,65 lub 0,85 bar zda egzamin? Należy tak ustawić sztangę, żeby zawór upustowy...
Podłączyłem VAG i pojawił się błąd 17964 P1556 - czujnik doładowania turbosprężarki A granica regulacji nieosiągnięta Volkswagen Golf 4
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
To na razie dzięki za pomoc zobaczę jak podłącze.
wiesz może jak podłączyć szeroko pasmową sondę do ecumastera?
Podłącz pompę ręczna ( vacum) pod samą gruszke. Zrób podciśnienie. Jak nie schodzi tylko "trzyma" to szczelna, wtedy stoi geometria turbosprężarki.
Kiedy w passacie miałem taki przypadek. Kilka tygodni później okazało się, że winny temu był silownik turbosprężarki, a właściwie jego nieszczelność. Podłącz do "gruchy" wakuometr i sprawdź czy jest szczelna.
Prawdopodobnie za wysokie ciśnienie doładowania. Sterownik właśnie odcina wtedy turbinę. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika problem chwilowo mija? Kontrolka silnika nie świeci wtedy, ale prawdopodobnie po podłączeniu kompa wyrzuci ci ten błąd. Najczęstszą przyczyną są blokujące się łopatki turbosprężarki. Poszukaj sobie w necie więcej na...
w przypadku montażu nowej turbosprężarki: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. 2. Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3. Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie). 4. Należy usunąć zniszczone uszczelki i wymienić...
Sprawdź wszystkie wężyki, trójniki oraz samą pompę vacum, wszystko co jest podłączone pod drodze do zaworu sterowania turbosprężarką, a znajdziesz nie szczelność.
Myślę, że kolega Darjusz , chce wykonać coś w stylu turbiny parowej, ale w odpowiedniej zabudowie oraz nieco innym rozwiązaniu dostarczania napędzającej pary. Jeżeli jednak chcesz coś wykonać, co będzie miało w miarę dużą (większą od zwykłej maszynki parowej) sprawność, to spróbuj iść w stronę turbiny, która jest stosowana w turbosprężarce samochodowej....
kolego zmienna geometria powoli żegna się z twoją turbosprężarką, jeżeli cała reszta sprawna i podłączona ( mowa o N75), przykro mi :(
W oznaczeniu Mercedesa 250 mówi o silniku, jak pamiętam to zwykle 250 były w dieslu i zwykle w budzie W124 ale sam jeżdżę 190 (W201) z silnikiem 250D (2,5D). Z resztą, oba są bardzo podobne, elektrycznie też. Na 99% można powiedzieć że będzie to W124 który w tych latach był produkowany (84-94). Jeśli chodzi o Mercedesa to pierwsze 3 cyfry w numerze...
wszystkie te rady są cenne ale przy wymianie turbiny nie można nigdy zapomnieć o wymontowaniu interkulera wylaniu resztek oleju no i oczywiście przeczyszczeniu przewodów podłączonych do niego bez tego cała wymiana ma wątpliwy sens. Czyżby? A co napisałem: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. Cytuję: "......
Najpierw sprawdź oczywiste, czyli szczelność i drożność dolotu. Podłącz SD i sprawdź co widzą czujniki.
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
Myślę, że to jest bardzo trudne do wykonania. Teoretycznie wygląda to bajecznie prosto; przedłużyć wał turbosprężarki podłączyć doń generator i już można spalać paliwo i uzyskiwać energie. Jednak żeby taka zabawka mogła pracować relatywnie długo bez awarii trzeba by bardzo precyzyjnie wykonać całą oś takiego urządzenia, precyzyjne wyważanie, i super...
Węże są dobrze podłączone vac- podciśnienie out - gruszka turbosprężarki i trzeci do filtra powietrza, ja też wiem że to bardzo dziwne? Dodano po 3 Podejrzewam sterownik ale pytam może mia ktoś coś podobnego, a nie orientuje się ktoś co może mieć wpływ na sygnał ze sterownika do zaworu?
Został podłączony pod komputer i wyświetla żeby wymienić turbosprężarkę zawór N75 lub czujnik G13. Turbo i N75 zostało wymienione i nie wiem co to jest G13.
Witam serdecznie. Może ktoś z forumowiczów posiada schemat podłączenia węży ciśnieniowych od przepustnicy i turbosprężarki. Auto ma strasznego muła, jak się rozgrzeje jest trochę lepiej ale i tak bardzo słabo przyśpiesza jak na 11o KM. Znajomy mechanik mówił, że przyczyna może leżeć właśnie w tych wężach. z góry dziękuje
Dobrym rozwiązaniem jest pozbycie się ciężkiego magneta, pozostawienie samego garbika i podłączenie zapłonu na akumulator, daje to ciekawe efekty,
Dziękuję za odzew :) A możesz mi wytłumaczyć co jest nie tak w podłączeniu tego zaworka? Notlauf nie występuje. Występował na poprzednim silniku ale to przez to, że kierownice turbosprężarki się zacinały. Jak sie tak teraz przyglądam temu zdjeciu to chyba ten wezyk n75 jest czyms zaslepiony,a wiec jak nie ma notlaufu to znaczy ze siłownik chyba jest...
Witam, mój problem dotyczy Passata b5 fl. Silnik to diesel AVF. Po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczyna znacznie tracić na mocy. Pojawia się komunikat abgas werkstatt (od razu po uruchomieniu silnika zresztą też). Po podłączeniu do komputera wyskakuje mi błąd 17965 ("Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża" lub...
Witam mam problem z moim samochodem otóż ostatnio podczas jazdy zapaliły mi się świece żarowe samochód stracił moc po podłączeniu do komputera wyskoczyły 2 błędy Czujnik doładowania turbosprężarki (31) wysoki sygnał wejściowy w obwodzie P0238 oraz Czujnik położenia klapy kolektora dolotowego (bank1) - niezrozumiały sygnał P2015 po usunięciu błędy wracały...
Turbosprężarka nie przeszkadza przy montażu świec płomieniowych, ponieważ montowane są w kolektorze dolotowym za turbosprężarką. Co do rozrusznika to najwydajniejsze są takie z przekładnią.
Witam, proszę o wskazówkę, gdzie podłączyć przewód podciśnienia idący od zaworu sterującego turbosprężarką. Numer części to 1922 W1. Solenoid air vent pipe na rysunku element numer 20. Na rysunku widać że powinien iść gdzieś do pokrywy zaworów, ale tam nie ma żadnego miejsca do którego można go podłączyć. Z góry dziękuję za pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/8943102400_...
witam Doblo 1,9 jtd / 100KM nie chce wejść powyżej 3500 obrotów . Po podłączeniu po komputer pokazał błąd: P0235,"Czujnik A wspomagania turbosprężarki - usterka" Pytanko co dokładnie oznacza i co będzie przyczyną usterki . Z góry dziękuje za odpowiedzi , pozdrawiam
Witam, polecam podłączyć komputer (vcds,odis) sprawdzić błędy na pewno coś będzie. Ewentualnie wykonać nastawy podstawowe nastawnika turbiny. Często on wychodzi poza zakres co powoduje tryb awaryjny i brak mocy. Pozdrawiam!
Witam Wszystkich Serdecznie. Mam problem ze swoim T5 FL z 2011 roku 2.0 Tdi 180KM silnik CFCA. Otóż chodzi o to że samochód nie ma mocy. Nie wkręca się w obroty, jedzie jakby był w trybie Awaryjnym. Po podłączeniu VCDSa błędy są takie. 11876 Sterowanie zaworu turbosprężarki na wejściu 11859 Zawór regulacji ciśnienia doładowania, zespół 2 Czy jest opcja...
Czyli jest opcja ze ona jest podłączona ale nie ma tej zmiennej geometrii tylko ma stałą? i dmucha jak zwykła?
Sprawdź czy czasem poprzedni właściciel nie wypiął wężyka odmy z dolotu i nie puścił go pod silnik, wyziewy ze skrzyni korbowej, zwłaszcza przy pałowaniu silnika mają taki swąd, wężyk odmy to ten, który wychodzi z pokrywy zaworów, oryginalnie powinien być podłączony do rury powietrza idącej z filtra do turbosprężarki.
Witam! Problem dotyczy siłownika sprzęgła, skrzynia ZF-ASTRONIC automat. Siłownik sterowany hydraulicznie. Problemem jest wyciek z tego siłownika. Dwa razy siłownik był regenerowany, teraz został wymieniony na fabrycznie nowy i nadal pojawia się wyciek. Skrzynia działa poprawnie, sprzęgło też było gdzieś wymieniane, jednak wiem że widełki mają spory...
tak koledzy zgadzam się zwami że silnik SB to zwykły klekot doładowany turbosprężarką z intercollerem na pośrednim wtrysku ja to wszystko wiem ale nie o tym jest temat. Dzisiaj zamontowałem właśnie te turbo działa bardzo dobrze i tak się zastanawiam czy podłączać tą wodę do tego turbo czy jeździć tak skoro moja poprzednia turbosprężarka wyglądała tak...
WITAM. Hyundai 2.0 crdi 2012 rok. 130tys od nowości u mnie. Od pewnego czasu zdążą się że traci móc i nie wejdzie wyżej niż 3000 Obr. Po podłączeniu kompa pokazuje sie blad zaworu sterowania turbosprężarki. Wszystko sprawdzone wygląda na ok. Jedyne co mnie martwi to zasmolone spalinami wejście dźwigni kierownicy od turbo. Przypomnecze jest to sterowanie...
Czyli proponujesz podłączenie turbiny odbierającej moc częściowo równolegle do turbiny napędzającej sprężarkę? No w gotowych silnikach nie widziałem takich rozwiązań (co nie znaczy, że ich nie ma).
Witam. Panowie, mam problem z moją T4 2.5 TDI 102 km. Naświetlę trochę temat. Ostatnio odpaliłem T4 z rana, bo gdzieś tam potrzebowałem podjechać i wszystko było ok, była moc, nie dymił i normalnie jechał. Po południu odpalam auto i zonk, auto nie jedzie. Tzn. jedzie, ale turbo nie ciągnie. Podłączyłem kompa i wyskoczył mi błąd 17957 (elektromagnes...
W pierwszej kolejności podejżewałbym pompę paliwa niskiego ciśnienia, lub filtr paliwa (w Td4 do 2001 są pod maską po prawej stronie przy grodzi, w nowszych w prawym tylnym nadkolu). W drugiej kolejności turbosprężarka. Zdecydowanie po podpięciu posiadanego 'kabelka', zalecałbym podłączenie pod dedykowany komputer. to zdecydowanie pewniejsza diagnostyka...
Witam! VW T5 2010 CAAB 2.0 TDI Brakuje mi wtyczki od czujnika, poprzedni właściciel włożył kabelki do gniazda i zawinął taśma izolacyjną. Nie mogę zorientować się co to za czujnik. Mam zamiar dokupić wtyczkę lub cały czujnik i podmienić bo również same przewody są w kiepskim stanie (po całości termokuczka i dodatkowa osłona). Są od niego 2 przewody....
Jak to gdzie, tam gdzie występuje ciśnienie doładowania, czyli na odcinku pomiędzy wylotem sprężonego powietrza z turbosprężarki, a kolektorem dolotowym. Konkretne miejsce nie ma znaczenia ponieważ w tym silniku nie występuje przepustnica.
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
Dla mnie prościej założyć turbinę niż szukać wałków, zwiększać obroty, wyważać wał itp. Odnośnie Blof-off-a to niewiele mogę poradzić, ale im większe ciśnienie tym fajniej syczy (przy 0,5 bara raczej nie będzie rewelacyjnie). Jeżeli masz przepływomierz to wylot Blow-off musi być podłączony pomiędzy przepływomierz a turbosprężarkę. Turbo z 620 powinno...
Podaj typ tego hydronica, wychodziły sprintki z dogrzewaczem (D5WZ) i z ogrzewaniwm postojowym (D5WS) jeśli siedzi dogrzewacz to nie nie zamontujesz sterownika, chociaż jest taka możliwość (przeróbka instalacji). Co do problemu z turbosprężarką to komputerowa diagnoza jest potrzebna żeby cokolwiek zacząć robić. W tym modelu lubi gnić wiązka od zaworu...
Nie pamiętam tego układu, przepatrz po wezykach gdzie grucha jest podłączona. Natomiast taka awaria gruszki żeby zaczęła działać odwrotnie jest niemożliwa...
Witajcie. Mam problem z moim nowym nabytkiem Golf 4 1,9TDi AGR 4 motion 1999r. Ogólnie słabą ma moc, stwierdzam bo jeździłem nie jednym 1,9 90km Osiąga maks 4100 obrotów na 3 biegu. Maks prędkość jaką mogę osiągnąć to 125km/h. Nie kopci. VAG pokazuje jeden błąd 17965 Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża Wykonałem logi...
Witam, na wtyczce do zaworu sterowania podciśnieniem mam 10V, nie daje podciśnienia na zawór zmiennej geometrii(jest sprawny, po bezpośrednim podłączeniu) Proszę o schemat, podejrzewam przetarty/przełamany przewód, ze względu na demontowaną wiązkę przy wymianie silnika.
1. Wszystkie podciśnienia mają być podłączone zgodnie z fabryką (schematem dla danego silnika) 2. Odepnij serwo, zaślep przewód i sprawdź podciśnienie 3. Kod silnika, turbosprężarka, pompa wtryskowa - pełne informacje o tych elementach poproszę.
jest jeszcze 1 dziwna moim zdaniem rzecz mianowicie po kilkukrotnym (5-6 razy)szybkim wciśnięciu pedału hamulca na postoju przy pracującym silniku słychać jak turbosprężarka zaczyna mocniej pracować ( na podłączonym kompie widać jak ciśnienie doładowania wzrasta w tym momencie z około 989 mpa do 1045mpa "jak dobrze pamiętam") moim zdaniem nie powinno...
Co to za błąd? - SPRAWA PROSTA: 17958- odchylenie wartości ciśnienia doładowania. Co może być jedo przyczyną? To już takie proste nie jest :( Myślę że w grę wchodzą następujące (możliwe) przyczyny: - uszodzony zawór elektromagnet. N75 (zaw. ograniczenia ciśnienia doładowania) - możliwa przerwa w przewodach - jeżeli coś ostatnio było rozbierane - sprawdz...
Witam Zgodnie z poradą (decybel91)wymieniłem elektrozawór problem ustąpił. Chciałbym jeszcze tyko w dwóch zdaniach odnieść się do pracy serwisu TOYOTY .Podpowiedział mi kolega wcześniej abym podjechał do serwisu, że oni mają dobre programy komp.i wskażą mi precyzyjnie jaki element może być uszkodzony .Pojechałem , nie dość że powiedzieli mi tylko ze...
Od początku, tydzień temu pojawiły się kontrolki(świec-mrugająca i check) po podłączeniu do kompa błąd- czujnik A doładowania turbosprężarki (G31)wysoki sygnał wejściowy w obwodzie, P0238. Mechanik wymienił mi czujnik na nowy( sam kupiłem w sklepie :) niestety nic się nie zmieniło, próbował dalej - nic, wysłał mnie do fachowca od turbin bo twierdził...
Witam.A więc tak gdy odpalę z rana auto i po chwili nim jadę za mną kupa dymu taki biało niebieski,po rozgrzaniu silnika dymi już mniej i czuć spalony olej,podłączyłem pod laptopa wyskoczył błąd 17958 -Ciśnienie turbosprężarki (TC) słaby przepływ dolotu wydechu ,MAP,regulator, zauważyłem też z kanału zaraz za turbiną na wydechu plama oleju teraz wiadomo...
Witam. Według schematów podłączenia sterownika silnika dla silników AJQ i AQA nie ma różnicy, typ sterownika ten sam, ale podejrzewam, że mapa może być różna za czym idzie inny numer sterownika. Różne katalogi podają, że sinik AQA ma 150KM i 180KM. Na przykład, zaufany zakład napraw turbosprężarek też podaje, że silnik AQA raz posiada 150KM i 180KM,...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Pierwsze co zrobiłem to podłączyłem KTS. Dla zainteresowanych wtryskiwacz z czujnikiem położenia iglicy jest na 5 cylindrze, sprawdziłem w innym, przyczyną tego że samochód nie chodził jak powinien była turbosprężarka, i rozwalony katalizator. Dziękuje za pomoc pozdrawiam.
Witam mam taki sam problem powyżej 1500 do 2000 tys obrotów cos stuka master 165 km bi turbo jakieś sugestie od czego z acząć z góry dziękuję Wprowadzenie Stukanie w silniku Renault Master 165 KM z układem bi-turbo w zakresie obrotów 1500-2000 RPM może być objawem poważnej usterki, która wymaga natychmiastowej diagnostyki. W silnikach z turbosprężarkami,...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Nie ma czegoś takiego jak błęd braku podciśnienia, masz typowe objawy zapieczonej zmiennej geometrii w turbosprężarce. Zobacz czy sztanga w turbo jest wciągana po zapaleniu.
Witam, problem dotyczy pojazdu seat leon 1M 1.9TDI 90KM z 2002r. Problem polega na odcinaniu turbiny, fajnie się napędza i w pewnym momencie odcina i samochód już strasznie wolno wkręca się na wyższe obroty. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika turbo się załącza ale jak dalej się chce trochę przycisnąć to dalej odcina. Po oczytaniu błędów VAG...
mam problem - i tu moje przypuszczenia z turbosprężarką. od około 3 miesięcy mniej więcej raz na tydzień przy wyjeździe w trasie pojawia się problem: przyspieszając - wyczuwalne są skoki mocy przyspieszenia, kolejnym objawem jest słyszalny syk powietrza po puszczeniu gazu (kiedy zwiększyłem znacznie obroty - na każdym biegu), kolejne stadium to zanik...
ale to tak oczywiste jak konieczność dokupienia podkładki pod filtr oleju żeby zapewnić smarowanie turbiny.. Czujnik ciśnienia oleju jest na głownej magistrali więc wystarczy dorobić odpowiedni trójnik (tak jest to najczęściej robione) , a podkładka pod filtr najczęściej wykorzystywana jest pod chłodnice. jakoś nie mam zaufania do trójników wiszących...
Auto oddałem do mechanika po tym jak poszło turbo. On z kolei wyciągną turbo a następnie wysłał do firmy która zajmuje sie naprawami i renowacją turbosprężarek. Tak to działa. Wczoraj wróciłem do tego mechanika. Po podłączeniu pod komputer program nie wykazał żadnych błędów. Wiec problem musi być gdzieś na łączach. Mam jednak pytanie, dlaczego po uruchomieniu...
Tu masz konkretnego gościa od takich rzeczy, ma nick rob555 i to są namiary na niego http://www.tune-up.pl/ stopi podał Ci przyczynę Twojego problemu - najprawdopodobniej zawalona zmienna geometria w Twojej turbosprężarce i związane z tym przeładowanie co skutkuje trybem awaryjnym. Jeśli po podłączeniu programu diagnostycznego VAG-COM wyjdzie błąd 17965...
I nie będzie kopcić bo masz DPF. Jeszcze jedna sprawa to regulacja turbosprężarki podczas regeneracji, jak za bardzo gruszka będzie skręcona, też może dawać taki efekt, ale tu już trzeba diagnostyki komputerowej. Nie polecam jeździć tym autem bez podłączonej regulacji ciśnienia turbodoładowania.
My również ciebie witamy kolego! A co w tym kierunku zrobiłeś Panie Awarja? Bo wróżek na forum nie ma, a szklane kule się skończyły. Podłącz auto pod komputer, a jak będziesz miał dalej problemy, to podaj na forum co komputer znalazł. Szelest może się kojarzyć ze wszystkim. Może kota do turbosprężarki zassało? Poza tym zdania zaczyna się od wielkiej...
Witam. Mam problem z LT 35 2.5 TDI - mianowicie jadąc autem przy włączeniu 4 bądź 5 biegu odcina turbosprężarkę. Po zgaszeniu i odpaleniu jest znowu ok do pewnego momentu. Błąd 17965. Turbosprężarka zregenerowana, zawory od turbosprężarki drugi i nadal to samo. Zauważyłem, że jak jest czujnik w rurze dolotowej i odepnę kostkę i podłącze drugi czujnik...
Borykam się z dziwnym problemem. Auto dość często przeprowadza wypalanie DPF (auto buczy obroty minimalne silnika wtedy to około 1100obr, gorące spaliny z wydechu). - Średnio co 150km. Wiosna - zima - lato jest to do wytrzymania i auto nie komunikuje żadnych błędów... "Schody" i dziwne zachowania zaczynają się latem kiedy temperatura otoczenia przekracza...
Ja również nie wiem z czeko wt sie śmiać przecieś wskażnik nie jest po to żeby wiedzieć ile sie ma PSI jadąć bokiem (nie wiem z kad sie biora takie opinie). Służy on w 90% do oceny stanu zużycia i ewentyalnej regulacji silnika. Co do podłączenia to czujnik musisz zamontować gdzieś w kolektorze dolotowym (jak napisał tplewa) ważne żeby za turbosprężarką...
Witajcie, Trafiło do mnie Vito z 99 roku po nieukończonej naprawie turbosprężarki,niestety ma porozłączane podciśnienia czy posiada ktoś schemat lub dokumentację zdjęciową w jaki sposób powinny być one podłączone? ile powinno być pompek podciśnieniowych pod podszybiem jedna czy dwie? Auto pracuje w trybie awaryjnym,a błąd który ukazuje to 1403 Bład...
Jeśli również słyszysz "gwizdy" alternatora (coś jak gwizdy turbosprężarki) to polecam http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite... pomaga.Podjedź do zakładu CA ,bo podepniesz w minutę i już będzesz wiedział,czy działa.
Podłączyć tester i sprawdzić parametry. Sam to nie wim co sprawdzisz. Może to czy cięgno kierownic na turbinie porusza się bez zacięć. Sprawdzić podciśnienia i zaworek turba.
Problemy z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów w Renault Master 2.3 turbo mogą być związane z kilkoma czynnikami. Błędy DTC 226322 (zbyt niskie ciśnienie doładowania) i DTC 11301C (obwód czujnika składu mieszanki) wskazują na kilka potencjalnych problemów. 1. Mimo że nie masz zmiennej geometrii, turbosprężarka może być uszkodzona lub zanieczyszczona....
Witam Ponownie. Seweryn słuchaj podałeś mi link do stron na których są tematy o turbo w c360, ale ci tylko powiem tyle że nie będę tam na odpowiedzi czekał tygodniami bo pisałem i jak na razie cisza, z resztą, jak tam poczytałem to wszystko to już wolę w żadnym z tych tematów które widziałem więcej się pytać, a dlatego że z tego co widziałem to tam...
Intercooler uszkodzony, ciężkie do znalezienia bez demontażu. Intercooler jest czyściutki, nigdzie nie widać pocenia, oleju. Dzisiaj go wymontuję i sprawdzę lub dorobię zaślepki do węży, jedną z zaworkiem (jak pisał Gerri) i bez wyjmowania sprawdzę. Jeżeli można zasugerować, to dużą pomocą byłoby podłaczenie auta do komputera serwisowego Star Diagnose....
Słowa "zostawić przepływomierz tak jak jest" zrozumiałem ze tłoczone powietrze przez sprężarke "podłączyć" na wlot układu dolotowego silnika no ale tez mi sie coś nie zgadzało to zapytałem ponownie. Z "umiejscowieniem" np. turbosprężarki myślałem tak samo jak Ty czyli pomiędzy przepływomierz a przepustnice, Dochodzi zamontowanie czujnika ciśnienia(nadciśnienia)...
To kompletnie źle jest. Musisz mieć podciśnienie ok -0.8bar, zapatka(sztanga turbosprężarki, vtg, zmienna geometria) ma opaść PO ODPALENIU i cofać się w miarę wzrostu obrotów - choć na postoju nie będzie to aż tak widoczne. Elektrozawór przy zmniejszaniu napięcia z ECU ma tą zapatkę tak jakby popuszczać. Dodano po 1 Najpewniej masz źle podłączone przewody...
Jakiś opis z turbosprężarki, albo konkretniejszy model silnika tego hyundaia? To chyba jest wersja sterowana zmienną geometrią i może być problem ze sterowaniem.
Dziekuje za rade. Sprawdzilem to juz wczoraj i nie ma sladow zadnego uszkodzenia. Spaliny nie uciekaja. Niestety silnik pracuje co raz glosniej. Przeraza mnie to, bo nie wiem czy moge auta uzywac, czy raczej powinnienem to natychmiast naprawiac. Silnik czy turbina ? Wpierw podłączyć auto pod komputer i zdiagnozować wtedy prawdopodobnie wyjdzie usterka....
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
A czy filtr oleju ma coś z tym wspólnego bo nie długo zbliża mi się wymiana oleju??? Może mieć coś wspólnego, gdyż jeśli zakłócenia w pracy silnika są typu "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa" , to w obecności filtra FAP część niespalonej mieszanki paliwowo-powietrznej przedostaje się do obiegu oleju i jego ilość wzrasta, zamiast maleć. Należy...
Co mam zrobić gdy w moim samochodzie z automatyczną skrzynią biegów rozbiega się turbodiesel? W przypadku problemów z turbodieselem w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów, warto wykonać następujące kroki: 1. Diagnostyka: Zacznij od podłączenia komputera diagnostycznego do portu OBD-II w samochodzie w celu sprawdzenia, czy występują jakieś błędy....
Oddałem go, przynajmniej już pali i jako tako jeździ, bo przyciągnięty na sznurku. Oddałem bo nie widzę sensu ryć elektroniki jak samochód styrany mechanicznie. Sama elektryka to nie wszystko. Przewody powietrzne pod kolektorem ssącym porozrywane, przez to z podłączonym MAF samochód wogóle nie chce iść. Rura do intercoolera owinięta taśmą. Więcej dmucha...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Witam wszystkich. Około 2 miesięcy wstecz wracając z trasy zapaliła mi się kontrolka check engine. Silnik 1.4 hdi, 68 km, diesel. Po podłączeniu przez mechanika samochodu do kompa, stwierdził, że pokazuje mu błąd o podawaniu zbyt ubogiej dawki paliwa, związanej z niedostateczną ilością powietrza podawaną przez turbosprężarkę. Błąd wykasował, z turbo...
witam mam problem z moim audi 1,9 tdi ajm sztanga z turbiny po zapaleniu tylko drgnie i ja nie wciąga .turbo wyczyszczone gruszka sprawna wężyki wymienione zaworki zamieniałem dalej to samo nie wiem nie dawno te auto kupiłem wiec może są źle podpięte węże podłączone ogólnie to do 2500tys/obr słabo idzie poradźcie coś może .A może macie jakiś schemat...
Witam! Mam problem, gdyż mój renault mascott ma słabą dynamikę silnika. Zauważyłem że przy turbosprężarce jest jakieś wejście ale nie ma żadnego węża ani zaślepki. Może powinien być w tym miejscu jakiś dławik ale nigdy nie widziałem schematu podłączenia turbiny w mascocie. Może wie ktoś jaka jest przyczyna?
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
Dowiadujesz się, że tylko oryginalne albo nic, bo alternatywy nie ma, więc zamawiaj gdzieś w świecie oryginalne, zabytkowe po kosztach całych kolumn. Chcesz alternatywę, to szkoda na ciebie czasu albo jesteś cwaniakiem chcącym kogoś orżnąć na kasę. Nie ma alternatywy. Zestaw głośnikowy to nie są przypadkowe głośniki podłączone do przypadkowej zwrotnicy....
regulacja turbosprężarki elektrozawór turbosprężarki podciśnienie turbosprężarki
wzbudzanie mikrofonu ricoh drukuje stronę testową oznaczenie zmywarka siemens
silnik zelmer schemat podłączenia connects2
Opóźnienie włączania silników na jednej fazie Zasięg hulajnogi elektrycznej przy 3 kreskach baterii i -1°C