napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
i napewno będzie dobrze? nieuszkodze alternatora? szkoda by było bo to nowy alternator. regulator też jest nowy niedawno kupiłem ale sie zatarły łozyska mysle ze niebędzie problemu z przymocowaniem regulatora
Może być też koniec szczotek lub regulatora w alternatorze, bądź za słabo napięty pasek klinowy.
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez.
właśnie do nózek diody bez posrednio załozyłem konektory próbowałem na dwóch różnych diodach to samo dobra daje sobie spokój zamawiał regulator od poloneza
Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia Zdecydowanie nie ! Regulator napięcia nie jest powodem zwarć i przerw w obwodach oświetleniowych .
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
Miałem podobny przypadek - akumulator gazował i ubytek elektrolitu (wody). Tyle że w polonezie. Regulator napięcia był w porządku. Na jednej diodzie wzbudzenia była przerwa.
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł). Dodano po 10 prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
Najlepiej wymontuj stary na wzór i pokaż w sklepie. A jesteś pewien że to regulator jakie objawy.P
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
jak w temacie szukam schematu . regulator bardzo popularny stosowany m. in. w fiatach polonezach itd.
Najprostszym rozwiązaniem będzie zamontowanie alternatora A-124 od FSO Polonez i regulatora napięcia RA2/12V DE. Podoła twojemu sprzętowi grającemu i aku naładuje.
Witam. Posiadam alternator z tarpana ale nie mam regulatora. Czy do tego alternatora będzie pasował elektroniczny regulator z poloneza? Pozdrawiam.
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
... na przykład od poloneza caro.
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
czy starszy regulator napięcia w polonezie to taka czarna skrzyneczka wielkości ok 7cm na 5cm?
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
Zamontowany nowy alternator z regulatorem
Sprawdź regulator napięcia
Do wymiany regulator napięcia.
Witam Może jako jedyny, napiszę coś NA TEMAT i przepraszam przedmówców ;) [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... na dole strony. Po drugie, wyszukiwarka 'nie boli' ! Pozdrawiam
dlaczego regulator od poloneza
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
Witam! Nie chce chodzić bez tego? Jeśli tak, to albo rozrkręć alternator, albo zainwestuj 20zl i zastosuj od poloneza.
Podmień regulator napięcia.
możesz problem rozwiązać przerabiając instalację, to znaczy: wmontuj dodatkowe 4 diody w alternator wzorem alternatorów 9-ciodiodowych poloneza , wyrzuć regulator napięcia , wyprowadż przewody ze szczotki i z dodatkowych diod na zewnątrz, zastosuj regulator napięcia od poloneza 9-ciodiodowego. Niestety musisz jeszcze podciągnąć przewód do kabiny, wymontować...
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/.Alaska i Afryka różne napięcia w instalacji samochodu.
Pierwsze polonezy niestety nie miały przekaźników na światła mijania, musisz dołożyć. Pozdrawiam.
Pasek był dobrze naciągniety, konkretnych wartości nie pamiętam , bo pomiarów dokonywałem juz kilka miesięcy temu. W weekend będę w domu to pomierze ponownie. Ale bardziej chodziło mi o odpowiedź : "nie da się" , albo "wystarczy wymienic np. stabilizator, czy cos innego".
Najprostszym rozwiązaniem jest dołożenie do mostka prostowniczego 3-ch diod wzbudzenia co rozwiąże problem kontrolki i zależnie od zastosowania szczotkotrzymacza / szczotki odizolowane-regulator z malucha, jedna szczotka zwarta do masy-regulator fiat, żuk polonez/.P
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia.
Schemat jest dobry na 100%. Jest to scemat do alternatora dziewięciodoidowego np. Polonez z zewnętrznym regulatorem napięcia, zastosowanego w ciagniku lub widlaku. Nie wiem czy kolega "kierbedz4" pomylił go z sześciodiodowym- to gdzie przekaźnik lampki kontlolnej ładowania ? Jeśli nie mam racji to proszę mnie doszkolić.
Regulator napięcia - nie szczotki....
Krótko: alternator do naprawy
A czasami jest to wina regulatora napięcia. Pozdrawiam.
kolego w polonezie na bank to wina regulatora i nie potrzeba gdybać więcej
zmierzyliśmy napięcie i miało ono wartość prawie 17 V! Okazało się, że regulator padł zupełnie. Raz w Polonezie GLI padł mi regulator napięcia, dając 16,9V na akumulator (a przy wyższych obrotach na pewno więcej). Objawy - podczas jazdy, po puszczeniu gazu komputer utrzymywał przez chwilę podwyższone obroty silnika (ok. 2500rpm) no i radio Sony przestało...
Tak, jest to alternator od poloneza z integrowanym regulatorem napięcia. Patrząc na pierwsze zdjęcie gdzie ukazany jest tył alternatora jest zacisk śrubowy oznaczony B+ a pod nim złącze konektorowe męskie czyli tzw "wsuwka". Do śruby oznaczonej B+ podłączasz plus z rozrusznika (lub akumulatora) najlepiej przewodem nie mniejszym niż 6mm2 a do tzw wsuwki...
polonez!!! sprawdzone przez masę osób
ale mi chodzi oto co w reglu powoduje ograniczenie prądu bo mam 4 w sumie i żaden nie spełnia swojego zadania i prąd dochodzi do prawie 20V mam 2 oryginalne elektroniczne niemieckie takie niebieskie jeden polski dedykowany i ,też polski od poloneza
Kol. Motronic regulatory polonez regulowały 4A i były na BUZ 11.
No niestety objaw wskazuje na regulator, chyba że regulator ma słaba masę
No to właśnie z taką waczyłem.Uszkodzony regulator.Cena nowego około 1200 zł.Takie pudełeczko wielkości połowy paczki fajek.Bez regulatora paliła żarówki.Zarówka na 6 V,więc jak założe 12woltową bedzie ok.NIskie obroty-ok.Cały gaz-i błysk z żarówki.No to następny etap-żarówka 12V i dioda w szereg.Niskie obroty-ciemno jak ze świeczki.Średnie-ok.Cały...
Zamiast silniczka alternator np.polonez.Niska cena, posiada regulator napięcia jednak potrzebuje obrotów od 1500 do 20000.Wydajność max 60A; 14,2V ,proste podłączenie z akumulatorem.Moim zdaniem to najtańsze i najprostsze rozwiązanie.
Witam a żarówki czasem ci się też nie palą, sprawdz jakie masz napięcie ładowania, może regulator napięcia poleciał.
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
zamontowałem alternator od poloneza i śmiga do dziś...
Mam zapytanie co zrobić aby alternator nie ładował aż 15V, bo jeżeli dobrze myślę nie jest to najlepsze dla akumulatorów alternator mam założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). Z góry dziękuje za wszystkie sugestie.
Witam. Jakieś dwa tyg. temu zamontowałem do mz regulator napięcia od poloneza bo z oryginalnym regulatorem na włączonych światłach motor po 5 min już gasł. Z regulatorem od poloneza napięcie dochodziło max. 14vi było ok. Pojeździłem około 2 tyg. po czym motor zaczął przerywać na wysokich obrotach. Chciałem sprawdzić jakie jest napięcie na akumulatorze...
Bardzo dziękuje koledze za pomoc. Ja już prawie 4 miesiące się męczę z tym ładowaniem. U mnie pewien znajomy teraz opracował jeden system ładowania. Też mam podłączony mostek Groetza, ale dodatkowo do obniżenia napięcia podłączyliśmy regulator napięcia z poloneza. Ponieważ prądnica jaką daje motor, daje bardzo duże napięcie i prawdopodobnie spowoduje...
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
No i na co Tobie interfejs? Kup nowa pompę, wymień filtr paliwa i tyle. Sądzisz że jakikolwiek "fejsik" jak kula magiczna wskaże bezpośrednio usterkę? Tak samo ze światłami - fejsik nie pokaże uszkodzenia regulatora napięcia.
prądnica jest sprawna sprawdziłem zgodnie z rada sebek1987 oraz zdzisław111 dzięki za pomoc przyczyną problemów okazał sie regulator napięcia w c330 jest + na masę zamierzam wstawić arternator od poloneza caro wbudowany regulator napięcia w tym celu zamierzam bez zbędnych przeróbek na przewodach (:) jeszcze fabryczne ) zamierzam poprostu odwrócić akumulatory...
To już było na forum, nie szukasz, a to źle!!!!
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Cóś mi się sknociło i nie mam ładowania, wcze sniej elektryk "przerabiał" alternator po uszkodzeniu regulatora napięcia. Po "przerobieniu" i założeniu regulatora napięcia od poloneza ładowanie było, ale cały czas świeciła kontrolka brak ładowania. W tej chwili świeci, ale ładowania faktycznie nie ma :) Pozdrawiam
akumulatory mają 2 lata. Pobór prądu jest tak wysoki dlatego że pracuje dość spory nawiew (ok 15A ) do tego podczas pracy nocą 6 szt. halogenów i elektryczna regulacja sit oraz klepiska. Do mczapski : kombajn zbożowy John deere produkcji amerykańskiej .Podzespoły instalacji elekt. marki Bosh silnik 150 KM. Myśle że 70 A wystarczy, 80 A było troche przesadzone....
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
Lepiej przerobić na regulator z 126p/Polonez.O oczku za 0,50PLN nie wspomnę.
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
To wszystko wygląda skąplikowanie ale wszystko jest bardzo proste. Alternator normalny poza braku szczotek. Zbudowany tak samo jak inne. Diody tylko są oddzielnie i regulator, który daje sie zastąpić elektronicznym od poloneza. Pozdrawiam.
Witam Projekt praktyczny i ciekawy, zastanawiam się tylko w jakim celu budować regulator napięcia, skoro już w polonezach z 1993 roku montowano alternator z wbudowanym elektronicznym regulatorem napiecia. Może w USA jescze do tego nie doszli.
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Witam!! Mam problem z napięciem ładowania,które znacznie wykracza poza granice ogólnie przyjęte, tj. sięga 17,5V. Temat dotyczy motocykla Yamaha XJ600. Z tego co wiem, siedzi tam alternator samowzbudny. Czy i co można zaradzić na taka usterkę? Czy da rade zastosować regulator napięcia np. z poloneza,czy czegoś podobnego? Dysponuje schematem instalacji...
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
Mam problem z podświetleniem zegarów w Polonezie, kiedy wcisnę pedał hamulca to zegary i wszystkie kontrolki mi przygasają. Wymieniłem regulator napięcia, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc.
Mistrzu, sprawa jest prosta-obłażą z izolacji pręty uzwojenia wirnika pod pieścieniami ślizgowymi. Siłą odśrodkowa robi takie heca jak są-teraz zalezy który zwiera z osią wirnika, jeżeli ten "od dołu " to całe wzbudzenie leci z pominięciem regulatora napięcia. Sprawa znana w polonezach jak i CC. Naprawa łatwa, nie trzeba do tego ściągać pierścieni.
Mają w Cargo, ale jak pisałem cena ponad 230. No i dopiero na środę. Zastanawiam się, czy nie zrobić opcji wlutowanie diod wzbudzenia+regulator od malucha\poloneza. Jak klient się zgodzi to tak zrobię.
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie. Diody wymienić czy przelutować? Jaki tam jest regulator?
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło 16V!!! W czym może tkwić problem, jak byłem w warsztacie...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
ten wyżej to maluch - polonez, a ten niżej ciągnik MF co dokładnie potrzebujesz?
A alternator prawidłowo ładuje? Być może któraś z diód... lub regulator napięcia. Może w tym kierunku.
Cześć, <E>, pisze z drugiego konta, bo tamto mi zablokowali przez ~taką jedną~. Musisz znaleźć wyprowadzenie szczotek dołaczyć do zacisku 67 klasycznego regulatora np z Poloneza, zacisk 15 regulatora dajesz na plus po stacyjce.
panowie potrzebuję pomocy. Zdobyłem regulator napięcia z poloneza, ale coś jest z nim nie tak, bo gdy podłączyłem go to napięcie przepuszcza takie jak dostaje, a powinno być 14.4 V no ale nie jest. zatem co może byc uszkodzone, że nie działa tak jak powinien?? poniżej foto jak to wygląda. prosze o rade.
jak nie działał regulator napięcia ten od poloneza , to musisz sprawdzić omomierzem diody prostowniczego , kiedyś miałem jedną z diód uszkodzoną w ładzie samarze , ładowanie zachowywało się podobnie . Jeszcze jedno jest 6 czy 9 diód w tym alternatorze.
Ok. W niedziele Gosc przywiezie mi sterownik. Przełoże pamięć i wymienię regulator napięcia. Zobaczymy czy bedzie hulac
Zdjęcie by wiele pomogło, ew zakup alternatora od poloneza czy fiata to wydatek ok 50zł.
Wardburgi odkąd pamiętam (353, 353S, 353W, 1.3) miały alternator nie prądnicę... opis styków też pasuje do alternatora. DF to wzbudzenie (67), D+ to + z prostownika pomocniczego (51), B+ to + z prostownika głównego (30) a D- to masa (31). http://www.garbus4.a4.pl/garbologia/tech... Regulator polecam od Fiata 125 lub Poloneza.
Też go założysz, ale musisz dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania (ten regulator jest dla alternatora 6 diodowego, Maluch ma 9). RNA-2 jest dla 9 diód. Wydawało mi się zawsze że alternator Malucha jest 6 diodowy. Dobrze wiedzieć. Jak taki przekaźnik zainstalować? Jakiś schemat? Przekaźnik z Poloneza rozumiem się nada.
Mam problem z ładowaniem akumulatora ciągle świeci się kontrolka, gaśnie jak przekrocze 3 tyśące obrotów. Co to może być ? słyszalem że może to być regulator napięcia, proszę o pomoc
Podłączanie jednego aku to totalna partyzantka. Potężne akumulatory padały jak muchy po takich "pomysłach z webasto na 12V". Poza tym nie wiem czy każdy z Was wie co to znaczy pociągnąć w ciężarówce (z podnoszoną kabiną) kabelek z ramy do kabiny. Pomijając nawet profesjonalizm (peszle,uchwyty,przepusty) to nie polonez. Taka "przetwornica" (w zasadzie...
Alternatory mogą być też od VW na pasek "13" - czyli np. Golfa 2. Podłączanie jest jeszcze prostsze, bo mają regulatory napięcia już wbudowane - w Polonezach nie każdy to ma.
Witam! Co do pytań o tą moją usterkę: rok poloneza 88 import z Finlandii, altarnator 9-cio diodowy, regulator napięcia elektroniczny na błotniku, a brak ładowania zmierzyłem w bardzo łatwy sposób! Mianowicie multimetrem na zaciskach akumulatora .
Od kierunków sie zaczyna . Kiedyś w maluchu trzeba było odpowiednio wczesniej właczyc kierunek bo bimetal działał z opóżnieniem przy hamowaniu i na swiatłach. Sprawdż ładowanie i regulator napięcia ( zasniedziałe lub nadpalone styki)
To chyba alternator 6 diodowy bez wzbudzania własnego.Możesz tu zastosować regulator od Poloneza starego typu lub Fiata 125.Szukaj regulatora do alternatora 6-cio diodowego.
Ja się na tym kompletnie nie znam, Widać, więc sam nic nie zrobisz. Uprzedzam pytania, od Poloneza, Skody, Wołgi nie będzie pasowało! Zakładaj oryginalny.
Niestety ten typ tak ma. Zrób tak, jak pisze oooandrzej, migotanie świateł szczególnie widoczne na wolnych obrotach zdarza sie w tych autach jeśli jest gdzieś słabe połaczenie.Podobno to wina zbyt wolnej pracy regulatora. Ja mam u siebie założony regulator napięcia od Poloneza z Jezpolu na błotniku (działa od 6 lat "oryginalne" to coraz większy szajs)...
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji. O tym regulatorze mówisz https://obrazki.elektroda.pl/8490752400_... Ten regulator to idzie ale do nowszego typu alternatora od Poloneza.
Koniecznie potrzebuje schemat prostego regulatora ładowania. Jestem ciekawy czy można wykonać go własnoręcznie w domu. Posiadam regulator od poloneza ale on się wyłącza gdy napięcie przekroczy 14,4 V a ja potrzebuje takiego który się nie wyłącza.. Opisz dokładniej problem. Napisałeś czego regulator ma nie robić, ale nie napisałeś czego oczekujesz?
Witam kolegów Cieszę się, że administrator umożliwił publikację niniejszej pracy kol. Marko121 - skupiając się na aspekcie technicznym wykonanego urządzenia. Nie jestem zwolennikiem cenzury. Temat obserwuję z zainteresowaniem, ale starałem się nie wypowiadać - tym bardziej, iż moje stanowisko w temacie było zbliżone do poglądów chociażby kol. viayner...
regulator napiąć polonez polonez napiąć regulator polonez
magnesowanie wirnika światła ksenon prywatne filmy
behringer inuke nu6000 emulator sondy lambda
Raniero – jak pominąć czujnik skrętu wózka widłowego elektrycznego, bypass, emulacja, Curtis, ZAPI Oral-B iO 2 – jak rozebrać ładowarkę indukcyjną, budowa, narzędzia, ryzyko utraty szczelności