Np tak: https://www.youtube.com/watch?v=ag-iZX1H...
Jeżeli układ zapłonowy masz 100% sprawy, a układ zasilania odpada, bo to samo dzieje się na benzynie i gazie, pozostaje jeszcze sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Może być też uszkodzona uszczelka pod głowicą, lub sama głowica.
Hej, nie dawno kupiłam passata B5 2001r. 1.8 t benzyna. Dziś pojawił się problem ze przerywa pracę silnika powyżej 2 tysięcy obrotów. Czy ktoś spotkał się z takim czymś?
dętką kolego dętką naprawic
Łącznik elastyczny na wydechu-szczelny ale popsuty.
Czyli nikt nie ma pojęcia czemu może się tak dziać. Skąd może iść na świece impuls o obrotach silnika? Taka przerywana praca niszczy przekaźnik (nie wiem czy świece też). Gdzie znajduje się sterownik od świec żarowych i czy opiera on się tylko na odczytach z czujnika temperatury wody, czy też dochodzi do tego czujnik temperatury paliwa? Prosze o pomoc.
Tak, 6st przed gmp bez czujnika, oczywiscie silnik rozgrzany. Naucho to sobie mozna co innego, ale nie w tym silniku.
Do sprawdzenia świece zapłonowe wtryski wyjąć i sprawdzić jak rozpylają, pomiar kompresji. Odłączaj wtyczki od wtryskiwaczy jeśli będzie przygasał to ten wtrysk dobry, na tym co nie będzie różnicy w pracy silnika będzie uwalony.
Dzięki za podpowiedź, jutro pobawię się z tym kątem, tylko zastanawia mnie to czy on aż tak może wpłynąć na pracę silnika?
Kolego oznaki które podałeś wskazują według mnie na to że świeca żarowa nie podgrzewa w pierwszych minutach pracy zimnego silnika! A powinna.
czym sprawdza Ci te auto? - jeżeli zapalają się te kontrolki o których piszesz, powinny wyskoczyć błędy... jak z mocą i pracą silnika?
Napisałeś: "Now wymienialem czuunika temperatury silnika bo pokazuje dobrze, równo z tym w desce rozdzielczej i rano na zimno równo z innymi czujn. Temp. " Były to wskazania statyczne czujnika temperatury. Zrób logi pracy tego czujnika wtedy gdy nasz problemy z pracą silnika.
Nieszczelna odma
Kolego,filtr węglowy wydaje dzwięki typu cykanie -tak pracuje elektrozawór .Poza tym pracuje on tylko w pewnych stanach pracy silnika.
3 post w tym samym temacie dooobreee!!! na poważnie: 1h0997311b posiada funkcję immo może być problem z odpaleniem.
Czy wyciągnięcie cięgna przyspieszacza wtrysku przynosi poprawę pracy silnika?
Witam wszystkich, mam problem z VW PASSATEM B5 1,6 B, z 1997 r. problem dotyczy nierównej pracy silnika zarówno na gazie jak i na benzynie. Problemy te szczególnie objawiają się podczas pracy na biegu jałowym, silnik przy zatrzymaniu na się nap na skrzyżowaniu na 100 przypadków 89 razy zgaśnie, ponowne uruchomienie silnika wiąże się z kilkuminutowym...
Z tego co piszesz można wnioskować, że przegrzanie nastąpiło na postoju lub poruszaniem się małymi szybkościami. Tylko wtedy potrzebne są wentylatory. W normalnym układzie kiedy jeździ się na trasach, dostatecznie schładza pęd powietrza. Jeżeli nic nie stało po samym fakcie ( po rozgrzaniu odczuwalna głośna praca silnika, spadek mocy itp.), zachować...
I to jest diagnostyka ? Jest jeszcze coś takiego jak live-data - parametry bieżące pracy silnika.
Dzięki za radę. Sprawdzę wszystko. Pozostaje mieć nadzieję, że nowa chłodnica załatwi problem złej pracy silnika.
Bardzo dużo mają do siebie abs dostaje sygnał z ecu silnika jeszcze raz diagnoza bo to jak ująłeś wcześniej pokazywał to może a nie musi mieć nic wspólnego jakieś zmiany w pracy silnika
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Tak ma znaczenie, dzięki niemu sterownik silnika wie czy jest wciśnięty gaz czy jest bieg jałowy.
Witam. We wspòłczesnych silnikach sterownik zwiększa dawkę paliwa i obroty silnika na podstawie informacji z kilku czujników ale przede wszystkim z cz.temperatury płynu chłodzącego. Najlepiej jest obserwować jego wskazanie na kompie w czasie pracy silnika.
Co to za okazja, jak silnik kuleje? W dodatku zarówno samochód, jak i silnik to wyjątkowy niewypał.
Nie jest czasem tak, że popychacze do diesla mają grubsze "denko". Można je zamieniać, tylko że te z benzyny nie wytrzymują w dieslu. Różnica jest jedynie w masie samego popychacza i tak je można rozróżnić. W tym przypadku nawet jak są zamienione to nie ma to znaczenia dla pracy silnika.
mozesz podmienic z N18 ...
Volkswagen Passat B6 2.0 TSI, silnik pracuje nierówno na biegu jałowym, co może być przyczyną? Dodam, że gdy jadę już normalnie, jedzie.
Witam Panowie, mam ten sam problem w Silniku 2.0 Tdi CR 140km, można wiedzieć jak tutaj się sprawa rozwiązała ?
Teoretycznie sonda potrzebuje określonego czasu na sprawdzenie składu spalin. Katalizator tłumi wylot spalin i pozwala sondzie na [zbadanie] spalin. Jeśli poprzez szybki przelot spalin sonda ma złe dane to układ wtryskowy może zle dawkować paliwo. Tak samo zbyt [lużny] wydech nie sprzyja dobrej pracy silnika.
Na początek to podaj oznaczenie silnika. Bo nie spotkałem Passata b5 z silnikiem 1,9 tdi o mocy 130 KM. Są, ale o mocy 131 KM.
Rozwiązany problem?
zacznij od wymiany filtra paliwa... Nowy filtr paliwa przed założeniem najlepiej "zalać" Czystym paliwem, a to dlatego że układ paliwowy bardzo ciężko się Sam odpowietrza... w pierwszych samochodach na pompowtryskach nie było pompy zasilającej w zbiorniku paliwa... wprowadzono ją dopiero później... a Twój silnik jest jednym z pierwszych... wymień filtr...
Filtr nowy, sonda miała porwane przewody, wymieniona na nową. Jedyny minus to taki, że ori kostka została zastąpiona złączką z instalacji 230v, ale nie będę tego komentował...:P sonda działa w każdym razie w swoim zakresie pracy. Przy zatkanym wydechu nie byłoby nagłych popraw i poprawnej pracy silnika?...
jeśli dane czujnika są w zakresie działania to nie będzie blędu. Pozatym dignostyka samochodu nie polega tylko na odczytaniu błędu a raczej na odczytywaniu parametrów pracy silnika.
Dzień dobry mam do was pytanie,czy czujnik powino być słychać podczas jego pracy.Na kompie nie pokazuje jego pracy na rozgrzanym silniku.
Przekaźnik jest OK, czujnik temp. na VAG pokazuje 60 C, czy zimny czy ciepły. Jeszcze gorzej zachowuje się czujnik temp. powietrza dolotowego IAT. Na zimnym pokazuje 110 C, na ciepłym różnie 100 na plusie czasem 100 na minusie !! Czy IAT może mieć taki straszny wpływ na pracę silnika?
Siemka, a powiedz czy przy tej nie równej pracy miałeś również niebieski tym z rury ?
Witam i doszedles ładu co było przyczyną tego szarpania silnikiem nie równej pracy
Kolejne pytanie czy jeżeli mam podrobiony kluczyk bez tej kostki z imobilajzera w środku a potrafi nim odpalic auto tzn. że też coś jest tam szyte grubymi nićmi? I czy da się to jakoś ominąć tzn. poodłaczac jakieś kabelki itd. (to jest fabryczny VW) żeby nie ingerował w ogóle w prace silnika?
Działa, tu chodzi o to, że wprowadza anomalie podczas pracy silnika.
Witam mam taki problem z autem jest to Passat B5 1.9 TDI 130 KM jak odpalę zimny to kopci na czarno i silnik nie równo pracuje jak się rozgrzeje problem znika. Wtryskiwacze są po regeneracji EGR nowy na allegro kupowałem czy on może być przyczyną? Dziękuję za pomoc jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę i chce się podzielić
Ostatnie pytanie...czy w moim wypadku warto sprawdzić wiązkę elektryczną do PD ??
Powiedz mi proszę czy gdzieś w Internecie znajdę pożądane parametry odczytów z takich sond? Może jest jakaś strona lub w jakiejś książce będzie to podane? Czy chodzi o szukanie takich "dziwnych parametrów" np. wynoszących zero przy pracy silnika?
Warunkiem poprawnej pracy jest właściwie działająca sonda lambda. Najlepiej jest ją sprawdzić ale na początek ... odepnij ją na próbę i zobacz czy się coś bardziej zmieniło w pracy silnika
Witam Odnośnie głośnej pracy silnika - w moim pasku 1.6 benz było zabrudzone sprzęgło tj;koło ,tarcza po oczyszczeniu osadu ze sprzegła nie ten samochód oczywiście czyszczony był przy 200 tys
Rozumiem tylko dokupiłem dpf control i on mnie informuje kiedy jest wypalany dpf i zawsze kończe cykl wypalania , rozumiem że nowe silniki nie sprawdza się w mieśćie ale tempo przybycia oleju jest chyba za duże myślałem o sprawdzeniu wtrysków tylko nie było żadnych przeciwskazań do tego przez to że praca silnika była bardzo dobra
uszkodzenie zaworu odcinajacego paliwo umieszczony na głowicy (wyjściowej) pompy jakie obiawy w pracy silnika??
Mam też paska TDI 90KM, również z 94r. Z tego co czytałem ustawienia dawki paliwa, wyprzedzenia zapłonu itp. mające wpływ zarówno na start jak i osiągi silnika, zapisane są właśnie w sterowniku. Istnieje możliwość ich kalibracji interfejsem diagnostycznym, ale musisz znaleźć kogoś kto się na tym zna, a nie tylko widział jak to się robi. Druga sprawa...
Serwis też nie ma. Może ktoś mi powiedzieć czy jak przewody będą innej długości niż fabrycznie ( np. będą dłuższe ) to czy wpłynie to negatywnie na pracę silnika lub samej cewki?
Mam tylko do Seata 1.6 AKL ale to powinno być dokładnie to samo. Na jednym ze zdjęc masz wydatek jaki powinna pompa napompować.
Cześć. Posiadam Passata 2001 rok 130 koni 1.9 Dizel i 6 - ścio biegową skrzynię Zmieniłem całą rurę z plecionką i zauważyłem, że jak mam odpalić samochód na zimno to wydostają się kłęby białego dymu, nie trwa to długo i po jakimś czasie zanika i jest przezroczysty. Pozostaje smród spalonego dizla. Coraz ciężej odpala mi samochód na zimnym i ciepłym...
Czy ważne jest aby po przeczyszczeniu potencjometra przepustnicy przykręcić go dokładnie tak samo. Czy niewielkie przesunięcie może wpłynąć na poprawną pracę silnika ?
Tu jest filmik na którym nagrałem jak silnik pracuję. https://youtu.be/fg3US2mz2lg
Witam. Sprawa może jest banalna i nie skomplikowana ale proszę o porady od Was. Z przytkaną odmą ma problem na pewno ma nie jeden właściciel auta i nie musze pisać czym to grozi. Tu mam pytanie- czy można ją odłączyć od przewodu dolotowego i puścić swobodnie zeby sobie wisiała a otwór w dolocie do którego podłączana jest rurka odmy zatkać? Temperatura...
Niewesoło - sprawdź ciśnienie w silniku. Pozdrawiam.
To "stukanie" to regulator hydrauliczny popychacza zaworów, na razie bym się tym nie martwił, dopiero jak zacznie walić na rozgrzanym silniku trzeba wymienić.
E, tam. Starczy, lwią część pracy już zrobiłeś.
Nie zdecydowałem się na podmiankę. Wydaje się to jednak zbyt dużo pracy.
"połączenia gazowników"-pewnie na skrętkę i poizolowane. no dokładnie wszędzie pełno izolacji... nie wiem czy udać się z tym do jakiegoś normalnego gazownia ( chociaż nie bardzo mi to pasuje bo są terminy) czy po porostu sprawdzić połączenia i je polutować ? o ile w ogóle może pomóc ten zabieg
Uszkodzony wtrysk
Czyli obstawiasz na sterownik pompy?
Wierzę, bo to kwestia adaptacji, wyuczone korekty mają wpływ na pracę silnika na benzynie, jak to potocznie nazywają "rozjechane mapy".
Na dolnym kole pasowym masz początki "obcięcia klina",typowe dla tych silników.... (niestety)...
Pracowałem w serwisie Fiata. Zakładaliśmy gaz. Rzeczywiście chodzi tu o emulator. Co jakiś czas przyjeżdżał samochód z nierówno pracującym silnikiem. Wykasowanie błędów pomagało, ale nie pojawiały się one od razu po przełączeniu na gaz. To była kwestia kasy, jaką klient dysponował i to mu sie montowało. Oczywiście klient miał świadomość tego, co kupuje....
Po zaslepieniu egr nie przerywa ale ciulowo wkreca sie na obroty tyrbina sie nie zacina wczoraj normalnie 145 jechalem tylko. Najgozej do 100 potem jakos mu przechodz po odpieciu czujnika map sensor nie ma zmiany w pracy silnika :(
Rzeczywiście pali za dużo.W takich warunkach jak teraz powinno być w granicach 12-13 litrów.Nalezy wyregulować reduktor.Co do błedów to bedą,ale nic nie pomoże odłączenie akumulatora,aby je wykasować.To jest fałsz.Wiem,bo pracuje w serwisie VW.Pamięc komputra jest stała,i pozbawienie go zasilania nic nie da.Analogicznie jak w domowych pecetach.Nie przejmuj...
17664 - engine coolant temp sensor (g62) open or short to plus p1256 - 35-10 - - - intermittent 17664- Czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego.Przerwa lub zwarcie z potencjalnym plusem.
Witam mam następujący problem, podczas pracy silnika w Passacie B4, jak w temacie, przy włączaniu nawiewu i climatronika pojawiają się dość mocno odczuwalne drgania, które odczuwa się na kokpicie, poza tym silnik zaczyna "twardo" pracować. Kiedy wyłączymy climatronik (nawiew może dalej chodzić) wibracje ustępują. Co może być tego przyczyną?
No tak ale popychacze zazwyczaj dają o sobie znać podczas normalnej pracy silnika Nie zawsze.
a wogóle który to rok tego passata i jaki masz tam silnik dokładnie ile KM
Niestety nie
Może byś chociaż napisał jaki to silnik.
Nie, połączyć się z silnikiem, wejść w adaptacje, kanał 00, testuj, zapisz. Pojeździć na benzynie.
Wymiana zestawu wałek szklanki i panewki
Komputer od gazu jest, emulator sondy lambda też jest. Jedno moge wam powiedzieć, minęło już ok miesiąca od naprawy zrobiłem ok 500 km, i zero jakichkolwiek objawów złej pracy silnika. Chodzi jakby z fabryki wyjechał.
Nic nie zrobię, po prostu chciałem zaczerpnąć trochę wiedzy na ten temat, żeby doradzić coś kumplowi, bo bardzo się przejął tym problemem, to jego auto więc zrobi to co uzna za stosowne, i to na co go będzie stać, a ironia zupełnie nie potrzebna .
na wolnych obrotach zaciągnij ssanie jeżeli silnik zacznie twardo chdżić to to znaczy że masz nieprawidłowo ustawiony kąt ,morze to być jedna z wielu przyczyn nieprawidłowej pracy
Podaj wartości ciśnienia sprężania na rozgrzanym silniku.
Po wymienionych czujnikach, cewkach i świecach niestety przyszedł czas na wymianę rozrządu, myślę że po prostu łańcuch jest luźny, jak się jedzie i dociska gazu auto zachowuje się normalnie ale gdy tylko wrzucimy na luz pojawia się ponownie problem z obrotami i nierówna pracą silnika, jak tylko znajdę jakiegoś fachmana który to ogarnie dam znać
Nie panikuj , auto chodzi równo to czego chcesz przepustnice wymieniać , co do tego silnika to radzę sprawdzić stan łańcuszka i napinacza na wałkach rozrządu często się sypią i właśnie objawy to głośna praca silnika. Kod silnika możesz podać.
Jak najbardziej normalne bo alternator "stawia opór" (to tak w największym skrócie) i obroty spadają ale bardzo nieznacznie choc słychac to odgłosie pracy silnika. Pozdrawiam
Spróbuj odpalić bez paska klinowego, zobaczysz, czy to klinowy, czy może rozrządu piszczy. Czy kolega spotkał się z takim przypadkiem? Sporo opowiadania i mało faktów. Pominięto milczeniem zapytanie o stan akumulatora. Tymczasem osłabiony/zużyty akumulator mie radzi sobie z poborem energii po rozruchu i nagrzewaniu silnika a zatem domaga się mocy od...
Zacznijmy od tego, co rozumiesz przez dziwnie głosną prace silnika ?? Moze jakiś filmik?
Wtryskiwacz do wymiany
Nie. Wyregulować według instrukcji. Odchylenie jest normalne to ECU wyrównuje pracę silnika.
witam . sprawdz cisnienie sprezania.
Late z ang późno tak jak pisał kolega wczesniej A wtrysk strujący w tym silniku nie jest potrzebny do prawidłowej pracy jest tylko do informacji o wyprzedzeniu (ustawienia początku wtrysku)
Kodowanie faktycznie raczej nic nie zmieni, bo w praktyce 5 cyfrowy kod, to model auta, wybór napędu i skrzyni biegów.Czyli zmiana sterownika silnika.........?
Panowie ale który czujnik temp odpowiada za prace silnika jak jest zimny (przypominam ze zimny na gazie chodzi ok) Świece nowe wymieniane okolo dwa tyg temu, NGK
Mógłbyś te logi przynajmniej prze konwertować w programie CSVConv (masz go w pakiecie VCDS) i wrzucić w arkuszu exel bo aż oczy bolą .
Nie widać nic niepokojącego, na pierwszy rzut oka to nawet bardzo dobre. 2 pompka trochę gorsza niż pozostałe ale to nie ma wpływu na opisane objawy, może za dużo oczekujesz od tego auta, rozpędzało się raczej normalnie jak na 3 bieg. Nagraj jeszcze pracę silnika z "przegazówką". Na próbę możesz mu zmienić synchronizację walka na -1
Witam. A jakość i stan oleju? Hydro popychacze tam są? One dzwonią. Pozdrawiam.
Tego Vaga to podpinał fachowiec czy amator?
Głupoty gadasz! Podaj BIPy z bloku 23, padniętą masz najprawdopodobniej pompkę 3, pierwsza nadrabia. Jaki silnik? AVB, AVF, AJM?
Że tak powiem odnowię temacik bo mam identyczne objawy: Silnik 1,9 TDI-PD AJM - błędów na VAG'u brak, autko podczas jazdy ciągnie normalnie, ale jak stoję na wolnych obrotach to leciutko falują obroty (między 870 - 940 wg VAG odczytane) poniżej zamieszczam logi / statycznie w chwilę po odpaleniu widać jak falują obroty : [URL=http://img143.imageshack.us/i/00000...
No dwumas był wymieniony przed kupnem , mam fakturę, a problem zauważyłem koło miesiąca po kupnie , bo tak to z pracy do domu z domu do pracy:(
A sprawdzałeś koło od rozrządu na wale,tam lubi się popuszczać śruba co powoduje chaotyczne przestawianie się rozrządu podczas pracy i takie objawy a w konsekwencji ścięcie klina i klapa. W sumie bardzo częste w tym silniku.
Jak kupiłeś ten tańszy, to mogą być cuda. Wymieniłem znajomemu razem z łańcuszkiem i po nagrzaniu silnik na wolnych kulał, do tego błąd czujnika wałka rozrządu. Założyłem stary, ale oryginał i jeździ do dzisiaj.
Panowie, czy to ważne, ile kosztują?kto z nas ma rację a kto nie? Ja założyłem od TDI bo widziałem i słyszałem jaka różnica jest w pracy silnika w pewnym passacie TD. I dlatego zmieniłem w swoim aucie.
passat nierówna praca silnika passat nierówna praca nierówna praca passat
toyota radio auris passat obroty diesel citroen adaptacja przepustnicy
samsung wf70f5e0w2w samsung wf70f5e0w2w
Moment dokręcania jarzma wtryskiwacza Delphi 1.5 dCi K9K702 Peugeot 508 SW - brak reakcji na zmianę temperatury nawiewu