W załączniku przesyłam schemat podłączenia emulatora ciśnienia paliwa Prins.
Próbowałeś upuścić gazu, np. na filtrze, obserwując, co się dzieje ze wskazaniem ciśnienia?
Wydawało mi się, że wtedy jest minimalne ciśnienie gazu, ale chyba jest odwrotnie, ok poluzuję ją na połowę i zobaczę co pokaże komputer. Tak jak napisałeś, jest dokładnie odwrotnie, czyli masz ustawione na maks. Żeby był widoczny na wskaźniku (manometr lub w programie diagnostycznym) efekt zmniejszania ciśnienia gazu, to silnik musi pracować na gazie...
Kolego opisane objawy wskazują na niestabilną pracę reduktora. Nie upieram się przy tym, bo takie wnioski są wyciągnięte na podstawie wskazań z diaga (ciśnienie) i korelują z zapisanymi błędami, a wskazywana wartość może nie odzwierciedlać rzeczywistości, dlatego proponuję porównać wskazania z diaga z manometrem. U mnie gdy wystąpiła taka sytuacja (po...
Dabu a po co mi jest potrzebny gazownik skoro mam interfejs i wszystkie parametry mogę sprawdzić i sam ustawić? PS: Gazownik też nie wyssie sobie parametrów z palca a pomiar przed regeneracją nic by nie dał skoro reduktor był uszkodzony.
Trzpień rzeczywiście był brudny, musiałem użyć siły żeby go wyciągnąć, WD40 wyczyścił wszystko włącznie z tym ruchomym zaworem. Co do ciśnienia, zaznaczyłem na śrubie i obudowie kreskę, odkręciłem 4 obroty, jak na razie ok. Dzięki za wskazówki.
Podmień na taki reduktor, który nie gubi ciśnienia.
Trochę się zagalopowałem z tym sprawdzaniem manometru, bo go osadziłem na kleju i mam problem z jego wykręceniem, a jestem poza domem i nie chciałbym w razie późniejszej nieszczelności wracać na benzynie. Jestem pewny, że ciśnienie pokazywane w programie diagnostycznym jest ciśnieniem rzeczywistym i nie uwzględnia podciśnienia w kolektorze, bo gdyby...
Objawem zaklejonych, brudnych wtryskiwaczy jest to, że pierwsze przełączenie na zimnym silniku jest szarpanie, przerywanie, po chwili się stabilizuje. Na ciepłym silniku ten objaw nie występuje. To że ciśnienie spadło o 0,5 bara oznacza że coś nie trzyma gazu, najprawdopodobniej reduktor. Więc wyjmij go, rozbierz, dokładnie wymyj, wyczyść iglicę, dropsa,...
Jak ktoś dobrze ją ustawił to już tam nic nie trzeba będzie ustawiać nigdy. Problemy zaczynają się od parownika. Często zaciera się sworzeń od regulacji ciśnienia. Podobają mi się wtryski, mam u siebie auto które zrobiło 200 000 bez ich wymiany.
Sprawdzenie ciśnienia gazu po takim postoju, przed przełączeniem, może coś wyjaśni.
Może też być, że któryś wtryskiwacz jest zabrudzony mocniej i nie domyka. Powodem tego też będzie spadek ciśnienia gazu podczas postoju.
Wystarczy ustawić takie samo ciśnienie.
Psys jest to ciśnienie pracy reduktora (ciśnienie jakie ma utrzymywać reduktor) i jest ustawiane śrubą w reduktorze. Według mnie powinno być ustawione w połowie między par. 6 i 21 i w tym zakresie może oscylować, a w zasadzie przy czystym reduktorze to ono praktycznie się nie zmienia. Nie sprawdzałem tego, ale wydaje mi się, że jak ciśnienie po reduktorze...
Niestety, z tego co wiem ta instalacja w niektótych regionach Polski jest mało popularna - może ze wzgledu na cenę. Z opisu przypuszczam, że kolega ma ten sam problem,który i ja miałem, to znaczy (ja to tak nazwałem) syndrom pierwszego przełączenia. Objaw ten wystapił u mnie jeszcze w okresie gwarancji i serwis z tym sobie nie poradził, a jak przy tym...
Ja nie musiałem sugerować specowi i z nim dyskutować, bo sam wyczyściłem reduktor. Może się kazać, że będzie potrzebny zestaw naprawczy, jak membrana(y, mogą być dwie) będą zesztywniałe, u mnie nie było takiej potrzeby. Przy czyszczeniu należy zwrócić szczególną uwagę na czystość otworu tulei pod trzpień i samego trzpienia jak i gniazda w którym chodzi...
Dostalem odpowiedz STAG 300 Premium 3300,-; BRC SEQUENT 3500,-; PRINS 5000,- Jeżeli na listwie paliwowej jest czujnik ciśnienia paliwa, to należy domontować odpowiedni emulator co podniesie koszt o 250-300,-
Zlecę naprawę tego sterownika, podmieniałem z innego auta i nie pokazuje ciśnienia Dodano po 1 Lub kupię VSI-8 na 8 cyl.
paweł_77 , też mam instalację Prins, też z 2004r, też przejechane na gazie 70000km i też miałem dokładnie te same problemy. Jest to objaw niestabilnej pracy reduktora. Nie utrzymuje stabilnego ciśnienia gazu na wtryskiwaczach. Jak pojawiły mi się te problemy, to też stawiane były różne diagnozy, które były dla mnie nieprzekonywujące. Zapiąłem manometr...
Może któraś cewka uszkodzona, sterownik widzi nadmierny prąd i wyłącza zawór po czym próbuje od nowa. Nowe sterowniki od AC wykrywają i zgłaszają błąd elektrozaworu a jak w VSI to pewnie kolega gimak podpowie. Ja bym odłączył zawór pod maską i zobaczył czy poprawnie wstanie ten w butli i zgłosi błąd niskiego ciśnienia gazu (tak jakby gaz się skończył)...
Tak, zarówno w zbiorniku LPG jak i benzyny są zawory upustowe (regulatory ciśnienia), więc gaz zamknięty w instalacji może się cofnąć przez taki zawór do zbiornika.
Tylko jak mam ustawić to ciśnienie skoro instalacja nawet nie pracuje ? Dodano po 6 A jaki jest objaw gdy nie działa czujnik ciśnienia ?
Czujnik ciśnienia zintegrowany z czujnikiem temperatury, wygląda na to, że w formie mostka (cztery końcówki i między wszystkimi są przejścia). Przypuszczam że takie bezpośrednie podłączenie do tego czujnika spowoduje zakłócenia w pracy oprogramowania, ale mogę się mylić. Po obserwacji wskazań w laptopie w czasie jazdy, wystarczy mi manometr, który mam...
Są dwa rodzaje zestawów naprawczych Prins VSI. Starszy ma 2 membrany, a nowszy ma 1 membranę. Nie polecam stosowania podróbek, zamienników, itp. Zapłacicie potem podwójnie. Więcej na szczegółów i informacji można znależć na: http://www.prinsautogas.pl Widzę specjalistę od Prinsa, mam pytanko jak rozwiązali problem zacinającego się regulatora ciśnienia...
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
Też myślę, że rozsądniej byłoby przerobić to na STAG'a. Ale z czym to się wiąże? Wystarczy przepiąć centralkę? Chodzi mi o to czy te wiązki elektryczne są uniwersalne. Muszę też zapytać ile za taką usługę zawoła, bo może się okazać że lepiej kupić interfejs i samemu pokombinować. W drugim BMW (e46) mam STAG'a i tam wszystko jest proste, nie ma żadnych...
Witam. W starszych reduktorach trzpień był okrągły w reduktorze i zbyt mocno spasowany wiec myśmy ten otwór w którym chodził rozwiercali wiertełkie na 3,2 mm o ile dobrze pamietam. jeśli w reduktorze jest kleista maź to gaz jest z dodatkiem acetonu który powoduje wzrost ciśnienia gazu przy jego kiepskiej jakości. firma Prins zaskarżyła w niemczech kilku...
Sprawdź czujnik ciśnienia gazu. Powinien być przy filtrze lub listwie wtryskowej
Cześć na pewno ktoś mądrzejsZy się za chwilę odezwie ale czujnik cisnienia i temperatury masz w filtrze gazowym - może podczas wymiany została uszkodzona wtyczką - dokładnie pin? Lub już wcześniej padl Jeżeli możesz sprawdź czy masz jakieś wartości z tego czujnika ? Nie wiem - ale sygnał braku gazu i przejścia Na benzynę może kierować na brak odczytu...
Kolego nie ma się co żołądkować, ja tylko staram się wyciągnąć sens z tego co piszesz, może to opacznie czasem wg Ciebie robię - trudno. A to ze masz prinsa pierwszej genaracji tyle lat to nie znaczy zeVSI 2 musi działać tak samo Tu masz rację i ja to też zaznaczyłem. i wszystko musi opierać się o reduktor . Ale niestety tak jest, że jak reduktor nie...
Witam , podobno jest nie do dostania soft + interface?? Może jednak ktoś coś słyszał i pomoże , bo już mi opadają ręce! Heh - temat "odgrzewany" - ale jeszcze można kupić za kilka razu niższą cenę w http://www.s-tech.com.pl A ja dla odmiany szukam opisów WSZYSTKICH kodów do ustawiania np. typów czujnika ciśnienia itd w PRINS. Część mam - potrzebuje...
W ubiegłym roku wyglądał w środku jak nowy - żadnego syfu, Ja jak rozebrałem swój reduktor też wyglądał jak nowy, tyle że na dole było parę kropel czyściutkiego oleju (prawdopodobnie parafinowego). Iglica w tulei i grzybek zaworu gazowego w gnieździe z leciutkim oporem (film olejowy) i to już wystarczyło, żeby przy szybkich zmianach poboru gazu, wahania...
A jesteś pewny, że wymienił te zawory? Jesteś pewny, że zdejmował głowicę? A może udało się uratować przez korektę luzu. Cuda się spotyka w tych czasach. Prins nie prins.... będą problemy. Specjalnie nie wierzę w te utwardzania.....
Jest pewna tolerancja mocy tego reduktora dla silników wolnossących. i on sie w niej mieści. Co innego z doładowanym silnikiem. Natomiast oznaczenia na filtrze fazy lotnej oznaczają ,że sensor ciśnienia gazu odczytuje ciśnienia do wartości na nim podanych. W programie PRINSA jest możliwość wyboru od 2,5 do 4,0 MPa.
A nie jest przypadkiem tak że Prins dawkuje paliwo na podstawie czasu wtrysku z kompa benzynowego i ciśnienia gazu na listwie (filtrze fazy lotnej) a pozostałe na podstawie własnej mapy ustawionej przez gazownika? Czy w tej sytuacji komp gazowy steruje tez wyprzedzeniem zapłonu czy tylko czasem wtrysku?
Przy autach o mocy do ok 150KM, każdy reduktor dający rozkręcić się do 1,5bara poradzi sobie zamiast oryginalnego Prinsa, trzeba zmienić w programie typ czujnika ciśnienia na 2bary. Dla większych jednostek zamiennik to Big Geo Stefanelli.
Jakby kolega napisał jaki to jest samochód, wtedy byłoby łatwiej, reduktor prinsa pod względem ciśnienia wytrzymuje 400 KM, ale temperatura gazu będzie spadać podczas szybkiej jazdy i w końcu na wtryskiwacze podany będzie ciekły gaz, sobie bym założył 2 reduktory, robiłem wiele takich aut, kilka nawet ponad 500 KM do tej pory nie ma z nimi problemów,...
grzem , ja mam DREAM XXI już ponad 4.5 roku. w tym czasie wymieniałem tylko filtry gazowe. Ale do rzeczy radzę sprawdź (wyczyść w środku, być może będziesz musiał wymienić membrany jak są zdrewniałe) w pierwszej kolejności reduktor. W reduktorze wewnątrz pozostają pozostałości olejów parafinowych (chyba), które przeszkadzają w prawidłowej stabilizacji...
Też mam Prins. Teraz działa mi można powiedzieć idealnie. Warsztatów autoryzowanych dla Prinsa poszukaj w internecie, hasło Prins, później serwisy. Trzeba by sprawdzić jak reduktor trzyma ciśnienie gazu (podpiąć manometr). Jeżeli masz trochę smykałki do mechaniki i warunki, to rozbierz reduktor, tylko uważnie żeby nic się nie straciło i byś wiedział...
Witam. Mam pytanie do znawców tematu instalacji prins vsi. Czy po regeneracji reduktora (nie manewrowałem regulacją ciśnienia) i wymianie filtrów jest możliwe większe spalanie gazu? Opel astra H GTC 1.6 Turbo 180KM Przed regeneracją w trasie do pracy autostrada i jazda między 110-130km/h palił mi 8l/100km Po regeneracji taki sam styl jazdy i ta sama...
Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia obwodu czujnika temperatury reduktora i samego czujnika, bo temperatura 226 st.C jest nieprawdopodobnie wysoka i być może to blokuje przełączenie na gaz (błąd 110). A jak już temperatura reduktora będzie realna, to zobaczymy jakie błędy się urodzą. Wymieniłeś czujnik ciśnienia, a wymieniłeś na z takim samym numerem?
tak tak czytałem już dwa miesiące ten temat i inne , zrobiłem juz tak kiedyś ale nic to nie dało, twój problem wydaje mi sie ze był spowodowany skokiem ciśnienia i kiedy odczekałeś dłuższą chwile ciśnienie spadło do normalnej wartości i mogło płynnie przełączyć się na lpg, gazownik powiedział ze prins pracuje na 35 *C i dlatego przy tej tem przełącza...
Mam kilka pytan do naprawy reduktora lpg Prins. Ja jak coś rozbieram pierwszy raz, to bardzo przy tym uważam, żeby później nie mieć takich dylematów. Rozbierałem jeden raz, jakieś 3-4 lata temu, reduktor Prins'a, ale dwumembramowy. szczegółów już nie pamietam, ale element nr 4 (to pamiętam) odkręcałem kluczem sztorcowym - akurat miałem o tak małej...
auto ma założoną instalację od 2006 Prins - kupiony w 2013 roku do tego czasu wymieniony reduktor w marcu. Auto zaczęło szarpać nie wchodziło na obroty przy dodaniu gazu bardzo wolno rozpędzał się i dławił (wymieniony został katalizator - rozsypany ) objawy ustapiły ale na PB na LPG dalej problem. A z jakiego powodu był wymieniany reduktor i na jaki?...
Problem może być z reduktorem, który na zimnym silniku daje za duże ciśnienie gazu.
Tak byli to gazownicy. Podłączone mieli jednocześnie komputer pod sterownik Prinsa, jak i komputer pod gniazdo w samochodzie. I poza sondą lambda, nie pojawiały się żadne inne błędy. Ciśnienia też były według nich w normie, ale nie wiem jakie to były konkretnie wartości. Jak wspomniałem, innych niepokojących odczytów nie mieli, według nich wszystko...
Obecnie przełącza na LPG bez problemu i to dosyć szybko. Czyli sterownik widzi temperaturę, tylko nie wiadomo skąd ją bierze. Jeżeli nie ma czujnika na reduktorze i wężach wodnych, to prawdopodobnie bierze ją z czujnika temperatury silnika, a nie z czujnika na listwie. Czujnik na listwie wtryskiwaczy mierzy temperaturę gazu (faza lotna) i być może...
Jeszcze masz problem czujnika ciśnienia gazu który wytrzymuje 4 Bary ABS ciśnienia max. Posumujmy. Cisnienie atmosferyczne + cisnienie gazu + boost = 1.0 +1.2 +1.3 = 3.5 Bara. Czujnik umiera powyzej 4.0. Niema mowy o żadnym przepompowaniu bo duza szansa regularnych awarii. Jest jeszcze nowy produkt od Alexa shark adapt ale nie testowalem i on podbija...
Wiem że nie jest to idealna instalacja - zakładana była w 2005r, i w tamtych czasach raczej lepszych nie było Ja mam Dreama XXI N z 2004 roku w megance, nakręcone ma 150kkm i nadal chodzi bez żadnych problemów, więc nie zamierzam nic zmieniać. W tym czasie była jedną z najlepszych i drogich. Zaproponował mi ją tylko jeden warsztat w całej okolicy,...
dobrać odpowiednie nawiertki i podmienić stare gniazda wtryskiwaczy w kolektorze. NIe powinno byc z tym żadnych problemów. Dodano po 37 Mam wrażenie,że to falowanie które pojawia się na lpg może wynikać z jakiejś lewizny w kolektorze ssącym - TYLKO SKĄD ? Miałem już nadzieję, że to wtrysk ale wyniki pokazują, że pracują wszystkie równo./ śrubę reduktora...
To na pewno nie będzie IV generacja Prinsa, bo piszesz, że z tego rozdzielacza, jak go nazywasz i chyba taką rolę spełnia, idą wężyki prosto do koletora, a w IV generacji na każdym takim wężyku powinien być wtryskiwacz. Filtr fazy lotnej u Prinsa (jaki znam) jest zespolony z czujnikiem ciśnienia i temperatury gazu, a ten zupełnie inaczej wygląda. Reduktor...
Dla ścisłości, ja jestem tylko użytkownikiem Prinsa, ale go zdążyłem poznać, bo go sam serwisuję. Tak jak pisałem wcześniej, domyślam się, że blok oznacza sterownik gazowy (taki jak na lewym zdjęciu), ale nie kumam, co oznacza słowo - troit. Na tym lewym zdjęciu nalepka z napisem SX12s_8 oznacza wersję sterownika gazowego do silnika 8-cylindrowego....
Grotu, czy ten problem pojawia się tylko przy przechodzeniu benzyna/gaz na zimnym silniku, czy na ciepłym też. Z tą instalacja nie mam żadnych problemów, ale z Prinsem miałem podobny problem po nocnym postoju. Przyczyną był zanieczyszczony mazią reduktor, która w temperaturze otoczenia była gęsta i powodowała "wolne'" działanie reduktora - duże wahania...
Poszukaj podpowiem ci ze czujnik ciśnienia masz boscha. Nie podam ci gdzie kupić ale filtr w zamienniku jednorazowy ok 30zł. Forum tez wymaga troszkę wysiłku ja go znalazłem w 3 min. Pozdrawiam.
Instalacja prins przebieg okolo 80tys , silnik 200km turbo . Mam pytanie dotyczace cisnienia , max jakie moge ustawic to 1.85 , wiecej sie nieda ale podczas jazdy cisnienie rosnie nawet do 3,5 . Dzieje sie to przy wcisnieciu pedalu gazu ,Czy to normalne. Auto chodzi rewelacyjnie po malych korektach w ustawieniach wydaje sie byc mocniejsze niz na PB...
zasyfiony reduktor nie daje odpowiedniego ciśnienia gazu, wtryskiwacze zabrudzone olejem z gazu zaczynają działać poprawnie po mocnym rozgrzaniu silnika. Musisz jechać na przegląd i wymiane wszystkich filtrów,oraz czyszczenie wtryskiwaczy gazowych. zapewne wszystko wróci do normy. powodzenia.
Według mnie, dla instalacji to jaki jest reduktor jest obojętne, jeżeli są spełnione dwa warunki: ma wystarczającą wydajność i (z moich obserwacji Prinsa) bardzo dużą stabilność ciśnienia przy szybkich zmianach ilości pobieranego gazu (zmianach obciążenia). Miałem do czynienia z reduktorami w układach pneumatycznych i byłem zaskoczony tym jak czysty...
Rozebrałem reduktor jeszcze raz (trzeci), posprawdzałem obudowę, czy nie ma jakichś pęknięć, na wszelki wypadek zamontowałem stary grzybek, prowadnicę i trzpień (po uprzednim wyczyszczeniu) - wszystko porusza się swobodnie i bez zacięć. Zrobiłem próbę regulacji ciśnienia jak powyżej - manometr (taki do mierzenia sprężania w cylindrach) pokazał mi zakres...
w reduktorze prins nie ma śruby do spuszczania zanieczyszczeń, poza tym, nie wszystkie zanieczyszczenia mają stan ciekły należy wybudować reduktor (zacisnąć przewody wodne, poodpinać wtyczki z czujnika tem. i elektrozaworu, ściągnąć wąż gazowy, jeżeli elektrozawór jest wkręcony w obudowę reduktora, to odkręcić miedź, jeżeli nakładany na trzpień, to...
Brakuje jeszcze 40% które realizuje sterownik gazu. Jestem tylko użytkownikiem dwóch sekwencyjnych instalacji gazowych, więc wszystkiego nie wiem. Ale wiem, że sterowniki Prins VSI potrzebuje sygnału czujnika temperatury reduktora (ustalenia momentu przełączenia na gaz), sygnał obrotów (że wał silnika się kręci), sygnału (wartości) ciśnienia i temperatury...
I rozlacza mi Gaz gdy bardziej dodam pedal gazu . A jak jeżdżę spokojnie to nie rozlacza . A jak puszczę pedal gazu to zaraz wraca na lpg Może to być reduktor, ale nie koniecznie, trzeba by wiedzieć jakie cisnienie gazu daje reduktor, jak zachowuje się ciśnienie gazu w momencie przechodzenia na PB oraz jakie są ustawienia parametrów w sterowniku gazowym....
Może siada ciśnienie gazu i przełącza.
Nie sądzę kolego żebyś coś znalazł, miałem to samo w Touaregu i Cayenne, przy dużym poborze gazu, reduktor nie nadąża dobrze podgrzać gazu, ta auta tak mają, nie zagłębiałem się w temat do końca, ale osobiście jeżeli jest ponad 400 koni to zakładam dwa reduktory, nie ze względu na spadki ciśnienia, ale właśnie ze względu na wydajność cieplną reduktora....
Moje uwagi na temat gazu. Eksploatuję obecnie dwie sekwencje OMVL (od 5 lat) i PRINS (od 4 lat). Przy OMVL wymieniałem tylko filtry gazowe, w Prins miałem kłopoty z instalacją (po55 tys) spowodowane przez zanieczyszczony reduktor. Obecnie jak bym miał montować gaz to wybrałbym PRINSa, wydaje mi się, że to najbardziej dojrzała technologicznie instalacja...
Zastanawiałem się nad tym czy jeszcze wypowiadać się na ten temat, ale.. Instalację gazową guzik obchodzi kto jej gaz podrzuca, źródło ma mieć odpowiednie parametry i koniec. Więc nie jest istotne dla instalacji jakiej marki jest reduktor, ważne aby przy maksymalnym poborze gazu i przy szybkich, dużych zmianach poboru gazu był wstanie utrzymać zadane...
Co do ciśnienia doładowania to 1.2bar to prawie seryjne doładowanie. Silnik również jest praktycznie seryjny jedyne zmiany to lepsze śruby głowicy i korbowodów choć przy tej mocy są to tylko zmiany bardziej profilaktyczne niż z konieczności. Wtryski to również seria zmieniona jest tylko pompa paliwa dla poprawy wydajności choć i tutaj podobno seryjna...
Samochód toyota corolla 1,4 VVTI. Trochę poczytałem o tych parametrach i mam prośbę o "luk" na te moje ustawienia bo chyba w kilku przypadkach trzeba je podstroić. Sytuacja jest taka, że na zimnym silniku ciężko przełącza się na gaz. Czasami następuje przekroczenie ciśnienia w parowniku i "wywala" z niego gaz. Jak ciepły to wszystko jest OK, przełącza...
Nie znam tej instalacji, ale stawiałbym na reduktor ze jest zanieczyszczony. Najlepiej wpiąć manometr między reduktor i wtryskiwacze i obserwować ciśnienie. W mojej instalacji Prins jak jest zanieczyszczony reduktor, to przy przegazówkach ciśnienie jest niestabilne. Jak wyskoczy powyżej 2.5atm przeskakuje na benzynę i sygnalizuje brak gazu. Da się przełączyć...
Witam. Mój samochód to VW BORA 99r. 1.6 sr 101km. Instalacja prins vsi 2, niebieskie wtryski. Przez 3 lata nie miałem nic zmieniane programie prinsa. Od ok. roku jest problem z przejściem z pb na lpg na zimnym silniku na postoju lub przy dojeździe do skrzyżowaniu kiedy akurat chce przejść na gaz. Na ciepłym silniku jest okey. Co roku robiona regeneracja...
Tutaj masz przekrój reduktora. Po złożeniu trzeba jeszcze ustawić właściwe ciśnienie pracy reduktora.
Autor przecież napisał że to jest nowa instalacja, co on by musiał tankować żeby przez osiem miesięcy zanieczyścił się reduktor. Dlatego napisałem przyczyna zanieczyszczony reduktor, wymaga wyczyszczenia, a być może zestawu naprawczego jak ma duży przebieg. więc tu prawdopodobnie skończy się tylko na wyczyszczeniu reduktora. Piszę to z autopsji, wystarczyło,...
Odświerzyłem swoje wiadomości w tym temacie. Sorki, że dopiero dziś pisze ale wcześnie nie dałem rady. Dokładnie tak właśnie się działo. Raz samochód potrafił przejechać kilka set kilometrów, a raz wystarczyło kilkanaście aby zalogował się błąd. Problem leży w tym, że po przełączeniu na gaz wtryski benzyny przestają pracować co powoduje zmianę ciśnienia...
brat jeżdzi bmw 6 ,silnik 333KM i jeszcze się nie zdażyło żeby przy 240km\h reduktor nie "wydolił" Niby tak, tylko że 333KM i 431KM, to jest spora różnica, a reduktor prinsa jest do 400KM, po drugie już się spotkałem z wychładzaniem reduktora nawet przy 350KM. Spadków ciśnienia nie będzie dużych i instalacja nie będzie wracać na benzynę, tylko po pewnym...
Czemu pytasz, ten kto montował instalację tego nie zrobił? To żadna filozofia. Trzeba wprowadzić dane dotyczące silnika: ilość bloków (sond lambda przed katem), ilość cylindrów, typ zastosowanych sond lambda (zakres napięciowy) oraz dane elementów instalacji gazowej: zastosowany czujnik ciśnienia gazu. Te dane powinien wprowadzić monter instalujący...
Kolego, według mnie (może się mylę), sondy w Prinsie nie są podłączone do instalacji gazowej z tego powodu, że komputer gazowy wykorzystuje dane z komputera benzynowego i to on wprowadza ewentualne korekty. To szarpanie przy przełączaniu b>g przy zimnym silniku może być wynikiem lekkiego przepuszczania wtryskiwaczy gazowych. W wyniku tego w czasie postoju...
Ciekawy jestem jak to sobie wyobrażasz. Gdy ciśnienie w butli waha się od 2 do 12 barów w zależności od temperatury. Podobnie jak to rozwiązano w Vialle - pompa i reduktor. Trochę? Ze 200zł od sztuki sobie liczą za używane bez gwarancji, To i tak taniej niż wtryskiwacz benzynowy (do corolli płaciłem 480 zł/szt) i perspektywa, że dłużej wytrzyma niż...
Też mam sekwencję OMVL, nie wiem czy z literą N. Na razie nie miałem z nią żadnych kłopotów. Natomiast na sekwencji Prins zaraz po wymianie membran, po czterech dniach wróciły te same niedomagania. Co tam było nie wiem, bo to serwis w okresie gwarancji się tym bawił i robił z tego tajemnicę. Po gwarancji po ok 5-6tys. od wymiany znowu instalacja zaczęła...
Witam, Po pierwszym przełączeniu b->g pojawia się szarpniecie. Podejrzewam że jest to spowodowane nietrzymaniem cisnienia na listwie wtryskowej. Wtryskiwacze czyszczone jakieś 3tys km temu plus wymiana filtrów, wiec chyba nie powinny się sklejać. Dodatkowo kilkukrotnie przeprowadziłem test: przełączam ręcznie na gaz na 2-3 sekundy przy całkowicie puszczonym...
dlaczego jak przyjeżdżam do domu wieczorem to rano po odpaleniu bywa ,że muszę ręcznie przestawić na lpg.(bo przełącznik ustawia się samoczynnie pozycji benzyna ) chodź gasiłem go wieczorem na lpg Trochę mało danych dotyczącej sytuacji w której do tego dochodzi. Chodzi o to, czy rano przed uruchomieniem rozrusznika już jest przełączona na benzynę,...
Witam. Jestem posiadaczem Forda Mondeo MK3 z 2004r. Mam założoną instalację BRC Sequent 24 i wtryskiwacze BRC pomarańczowe. Przebieg samochodu 177 tyś. km. Na gazie 60 tyś km. Średnie spalanie 9l/100km. Silnik to Duratec 1.8 HE 125 km. Jeśli silnik w tym Volvo jest z forda bez samoregulatorów tylko ze szklankami jak w Mondeo to sądzę, że jest to bardzo...
Kolego na początek - opis jest nieprecyzyjny: Problem jest taki, że po pierwszym przełączeniu z PB na LPG auto gaśnie. Za chwilę zaczyna pracować bardzo nierówno, gaśnie, obroty szaleją. sam się uruchamia i pracuje na gazie czy na benzynie?, bo jeżeli na benzynie, a tak powinno być po uruchomieniu, to nie powinien szaleć tylko równo pracować. Reduktor...
zadaniem sterownika lpg jest właśnie oszukanie benzynowego tak aby nie zauważył że pali gaz. Benzyna to ciecz i wydajnośc wtryskiwaczy benzynowych jest bardzo stabilna. Gaz ma różną gęstość zależną od ciśnienia i temperatury, więc i wydajnośc wtryskiwaczy zmienia się i w czasie rozgrzewania silnika i co gorsza w czasie zmiennych obciążeń silnika bo...
Tak się zastanawiałem czy podpiąć się pod temat i o tym pisać. Problem mam podobny, ale dokładnie odwrotny. Na gazie chodzi dobrze, a na benzynie szwankuje. Ja mam corollę za gazowaną Prinsem też od nowości. Ponieważ mam na stałe zamontowany manometr do mierzenia ciśnienia gazu na wtryskiwaczach gazowych i skojarzenie jakie mi się nasunęło że problem...
Zakupiłem interfejs na USB,aby nie bawić się w klucze itd. Mam do niego sterownik,aby rzekomo pracował,zrobiłem jak sprzedający opisał: 1.Zainstalowałem sterownik do USB z podpiętym Interfejsem 2.Wpisałem dane w instalacji podane na płytce ( takie same znalazłem też na Elektrodzie ), instalacja przeszła 3.Odpaliłem program,aby sprawdzić jaki COM pokaże...
Ja eksploatuję dwie instalacje "sekwencyjne" w megance OMVL i w coroli PRINS. Na gazie na pierwszej przejechane jest aktualnie ponad 70 tys. na drugiej ponad 62 tys. 1. Średnie spalanie gazu/100 na w/w dystansach to: meganka 7.2 (6.2), corolla 7.9 (6.7) - w nawiasie podałem średnie spalanie benzyny przed założeniem gazu dla porównania. 2. Różnica w...
Może za małe ciśnienie gazu za parownikiem lub przymarza parownik bo obieg cieczy zapowietrzony.
virus123456 , nie wiem, czy mi bajerów nie wstawiali. Jak rozmawiałem z v-ce szefem ASO Toyoty gdzie zakładałem gaz, mówił wg mnie rzeczowo, oni wstawiają (wstawiali) instalację tak jak zestawił ją producent. Chodziło mi o to długości przewodów reduktor-wtryskiwacze i wtryskiwacze klektor ssący. Wg mnie mogły być krótsze - ale w/w argument mnie przekonał....
Widzę po postach, że się orientujesz w temacie Prinsa Jeżeli czytałeś moje posty, to powinieneś w nich wyczytać, że nie jestem instalatorem instalacji gazowych, a jedynie użytkownikiem (zadowolonym) tej instalacji. Moja wiedza na temat tej instalacji to ogólnie dostępny opis zasady działania Prinsa, lektura forum i własne wnioski wyciągnięte z lektury...
Witam to jest od systemu Valve Care Który umożliwia wtrysk dodatku pod ciśnieniem do silnika razem z dawką LPG lub CNG. Dzięki swojemu działaniu znakomicie redukuje zużycie zaworów.
Tu masz jak to trzeba zrobić we wtrysku bezpośrednim. Tu nie ma czujnika ciśnienia! Zdaje mi się, że rozmawialiśmy o Punto II i STAG QBOX... na filmie mówią o możliwości strojenia po korektach krótkoterminowych, czytanych z OBD. Ale nie jest to rozwiązanie z wyboru, tylko z konieczności. Trzeba też pamiętać, że w tych samochodach (GDI/FSI) silniki...
Na początku było tak, że przy zdjęciu nogi z gazu i mocnym zwolnieniu przełączał na benzynę, po dodaniu gazu wracał na gaz. Ta informacja zmienia trochę wróżenie z fusów. Tej instalacji nie znam, nie wiem jak jest zaprogramowany sterownik. W Prinsie, który znam, opisany objaw okoliczności przechodzenia na benzynę, powodowany jest zanieczyszczonym reduktorem...
Kolego 550 KM , błędne wnioski wyciągasz, że ja za wszelką cenę staram się udowodnić, że Prins jest naprawdę dobrą instalacją. Nie mam w tym żadnego interesu, bo nie montuję instalacji gazowych, a jedynie je eksploatuje. Gdyby kolega wszystko dokładnie czytał co na temat instalacji napisałem, to by zwrócił uwagę na to moje stwierdzenie, że każda instalacja...
Co do parametrów to podałem Ci kolego RC i OFF RC_inj wg mnie jest logicznie dobrany przy pomarańczowych wtryskiwaczach, OFF_inj to trudniej ocenić, ale z moich obserwacji przy optymalizacji w mojej corolli nie ma większego znaczenia. Wartość parametrów domyślnych - wyjściowych takich jakie są w mojej instalacji: Zakładka Mixture 3: RC_inj = 115 4:...
Miałem taki problem w Mustangu Gt 2007 instalacja Prins, podczas pracy na gazie na listwie benzynowej z niewiadomych powodów rosło ciśnienie paliwa, i po zgaszeniu auta, przy następnej próbie jego uruchomienia po prostu go zalewało, pomogło odcięcie pompy paliwa w czasie pracy na gazie. Jeżeli chodzi o zbiornik, to tylko podgięcie wielozaworu wchodzi...
Czy autor tematu rozwiazal problem? Mam podobny problem u siebie, przelacza mi na benzyne , gdy jade autem i wyrzuce na luz np dojezdzajac do skrzyzowania czy jadac z gorki. Nie wiem czy autor tematu opanował problem, nie znam też tej instalacji, mogę tylko powiedzieć co u mnie w Prinsie jest powodem takiego zachowania. U mnie powodem jest spowolniona...
A teraz inna sprawa. Skoro ten mazut dostaje się już do wtryskiwacza - jak wygląda sam parownik? W starych generacjach była śruba do spustu tego. W nowych jeszcze nie widziałem - może nie te widziałem co trzeba? Mogę się wypowiedzieć tylko o tych reduktorach z którymi miałem do czynienia. Faktycznie w reduktorach w instalacjach I, II, a może i III...
korekta od temperatury zasysanego powietrza Na pewno to uwzględnia komp benzynowy w swoim oprogramowaniu i generuje odpowiedni czas wtrysku benzyny. W Prinsie (tym moim - 8 letnim), program przelicza czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu według wzoru: Tg = RC_inj * Tb + OFF_inj. RC - współczynnik nachylenia prostej (mnożnik - jeden dla całego zakresu),...
A czy ten wężyk co idzie mi od puszki filtra do reduktora to nie jest zawór bezpieczeństwa co wypuszcza ciśnienie jak reduktor za dużo napompuje ? Może powinienem go odłączyć i puścić w atmosferę ?
Do zmiany paliwa potrzebna zadana temperatura, ciśnienie gazu i brak aktywnych usterek. Dokładnie, a nie prawidłowa praca sondy jest usterką, mój prins to sygnalizuje jako błąd. Wskazania sondy są potrzebne do korekty składu mieszanki. To oczywiste, ale jak nie będzie działać to silnik pójdzie bo sterownik zapłonu przejdzie w stan awaryjny.
Powrócę do Prinsa, akurat się zdarzyło że w zeszłym tygodniu robiłem dwa autka o poważniejszych mocach mianowicie: Mercedes ML 55 AMG 387KM, Saab 9-5 Aero 2,3t 260KM, w obu przypadkach zastosowałem 1 reduktor, żółte listwy, do saaba dodatkowy czujnik ciśnienia Delta P. Taka konfiguracja wystarczyła w zupełności, dodatkowo dowiadywałem się w Prinsie...
prins czujnik ciśnienia czujnik ciśnienia temperatury prins prins przełącza
pompy scania obliczać obwód metoda oczko indukcyjność łuku
Napięcie na grzałce stacji lutowniczej ZD-99 Najlepszy dekoder DVB-T2 do LG 37LG3000-AZ