Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
Witam. Czy mogę taki regulator zastosować do prostownika?
Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
W takim razie w jakim stanie są szczotki tego silnika?
To pewnie kondensator przeciwzakłóceniowy, możesz spróbować z większym, też tak kiedyś miałem z silnikiem komutatorowym coś około 2kW, kondensator pomógł.
Naprawić prostownik.
A co chcesz zasilać z tego prostownika? Silnik DC?
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
regulatory mocy mogą być zrobione na wiele sposobów, są przeznaczone do konkretnych odbiorników ( ogrzewanie, silnik jakiegoś typu, jakiś rodzaj oświetlenia) i 90% jest niekompatybilna czy z tradycyjnymi transformatorami, czy z użyciem innym niż zamysł projektanta Więc już będziesz wiedział.
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
Możesz zastosować motocyklowy, nawet jak chcesz oryginał Yamacha, na ,,Alle_Luja" kupisz za kilkadziesiąt złotych. Schemat okablowania silnika posiadasz ? Jest w Sieci. Do tego silnika oryginalny regulator-prostownik kosztuje w USA 90$. Skąd taka cena w Polsce ?
Tak tylko w moim przypadku nie jest to alternator tylko prądnica trujfazowa i nie występuje tam prąd wzbudzenia chcę tylko się dowiedzieć czy taki regulator uszkodzi się gdy odłącze akumulator przy uruchomionym silniku .
(at)zworys Koleżko, chcesz zasilać przetwornice tym co wychodzi z tych cewek tylko poprzez diode ? Gratuluję pomysłu :cry: (at)Szwarx Podałem ci rozwiązanie ,,eleganckie" - skuterowy prostownik - regulator, oraz akumulator - poświeci trochę ta lampa także po zatrzymaniu silnika. Ponadto możesz zamontowac dodatki - obrotomierz, LEDowe swiatła stopu...
Na alle.. sprzedawane są jako regulator silnika lub spawarki. W zasadzie wszystkie są prawie identyczne. Załączony schemat pochodzi z avt-1613 też można kupić gotowca.
Szukałem regulatora mocy 3 fazowego i nic nie mogę znaleźć wie ktoś gdzie były by schematy takiego regulatora? https://archiwum.allegro.pl/oferta/regul...
wielkie dzięki ludzie, Rozumiem, rozeznam co za diobeł siedzi w "jakis-tam-prosty-prostownik+kond"
Będzie pobierać prąd podtrzymania wyższego napięcia 14,4 V i będzie on wynosić po ustabilizowaniu w granicach ok. 0,5-1 A. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu dlatego alternatory ładują do 14,4 V natomiast prostowniki do znacznie wyższego napięcia. Współczesne auta mają kompensację temperaturową i wraz z nagrzewaniem się...
Trochę kosztuje ten regulator... Rycho, te regulatory są typu Shunt (stratne)? Jeśli tak, to można zawsze pobawić się z podstawieniem używanego regulatora trójfazowego z motocykla. Ze schematu wynika, że prądnica NIE jest trójfazowa. Wartość bezpiecznika wskazuje, że prądnica ma sporą moc. Pewnie ok 200W (???) Do takich prądnic stosowano prostowniki...
Stosuję ten układ (lecz z innymi wartościami elementów. R1=2,7kΩ/2W; R2=5,1kΩ/2W; C1=C2=220nF/250V) już kilka lat jako regulator napięcia (mocy) prostowników samochodowych, regulator obrotów silników komutatorowych, regulator lutownicy itp. Jedynym minusem jest wprowadzanie do sieci zakłóceń, jednak tą wadę rekompensuje prostota układu a wymagający...
Też jestem zainteresowany tym tematem. Czy mógłby mi ktoś narysować schemat jak zrobić taki prostownik tyrystorowy?
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
A jakim miernikiem to mierzyłeś? Zwykły może fałszować, bo na wyjściu tego regulatora nie ma czystej sinusoidy i trzeba mierzyć miernikiem TRMS. Mierzyłem zwykłym multimetrem, ale skoro po podłączeniu bezpośrednio z "gniazdka" na wtórnym jest o ok. 2 V więcej niż pod tym regulatorem, to nie sądzę, by to była wina miernika. Dodano po 4 Przede wszystkim...
Tak, powód jest prosty, uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze. Nawet jeżeli w chwili pomiaru napięcie będzie poprawne, wymień go na oryginał. Kilka postów wyżej pytałem o prostownik, bo to on jest często przyczyną uszkodzenia, ale odpowiedzi nie było, zaś druga przyczyna to owy regulator.
Lampa LED z prostownikiem, odkurzacz z silnikiem komutatorowym i zapewne regulatorem na triaku. Czym jeszcze obciążysz aby zniekształcić przebieg i przez to pomiar? Podłącz czajnik elektryczny albo proste żelazko i zaprezentuj oscylogram.
Tak- regulacja na prądzie zmiennym jest prosta a prostownik zmieni na stały. Kondensator jest na zmniejszenie pulsacji.
Tak,kondensator jest przeciwzakłuceniowy do sieci.Tak możesz podpinać silnik komutatorowy bez problemu.Ja go kiedyś używałem jako ściemniacz do żarówki i regulacja prądu do prostownik itp...
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Możesz zastosować prosty regulator na triaku: http://obrazki.elektroda.pl/9152207200_1... http://katalogi.pl/uploads/old/6/images2... - wtedy w miejsce obciążenia wstawiasz prostownik Graetza obciążony silnikiem.
Zwiększyć przełożenie. Jak najbardziej. W sumie to spory silnik (50 W), więc moment obrotowy też spory. Przy takim rozwiązaniu i prostowniku już istniejscym przy tym silniku zwykły ściemniacz -regulator fazowy powinien doskonale się sprawdzić.
Witaj To do czego dałeś link to nie jest regulator prostownika tylko regulator do ustawiania obrotów silnika zasilanego napięciem 230V~ tak więc to nie dla Ciebie :) Kilka razy korzystałem ze schematu do prostownika "Lelek" i na jego oparciu budowałem prostownik który automatycznie dobiera wartości ładowania akumulatora a nawet po naładowaniu utrzymuje...
No dobrze. Ale chodziło mi też o układ TDA a konkretnie pin 1 i 2 czy mogę podłączyć je pod silnik DC, czy niema wpływu napięcie stałe impulsowe bo takie wyjdzie po prostowniku
bywa jeszcze tak, ze psuje sie prostownik (mostek diodowy), ale jesli w takim stanie pojedzie sie chwile jeszcze, zamiast zatrzymac, to pali sie zaraz po tym regulator. Stad jesli odpowiednio wczesnie, po awarii prostownika wylaczy sie silnik, jest szansa uratowac regulator.
A może szeregowo bez transformatora tylko sam prostownik? Jaki proponujecie prostownik?(12V) Żarówkom prostownik jest zbędny. Rownie dobrze świecą zasilane prądem przemiennym. Jaki proponujecie Regulator?PWM? Są różne na allegro sciemniacze/regul obr silnika/ ale na 230V Najtańsza opcja: dwadzieścia (jednakowych!) żarówek szeregowo, do tego regulator...
Tak, mam już odpowiedni transformator i mostek Gretza, problem jest właśnie z tym regulatorem, szukałem ale nie moge znalezc, jedynie regulatory silników, może ktoś ma schemat regulatora, który byłby odpowiedni?
Bardziej prawdopodobne, że właśnie podłączenie tego silnika "załatwiło" regulator. Mogło tak być, ale bardziej sensowne jest to, że silnik nie chciał zastartować z zasilaniem 'pociętym' sinusem. A regulator mógł się od obciążenia indukcyjnego spalić, ale nie musiał, przecież właśnie takie regulatory fazy są wykorzystywane w prostownikach jako ogranicznik...
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
Ten regulator obrotów jest do silnika - nie wiadomo, czy zadziała z transformatorem, zwłaszcza że to jakiś zaawansowany układ.
,,silnik 3fazowy'' to dość szeroki pojęcie. Lepszy był by alternator samochodowy (3 faz prądnica prądu zmiennego + prostownik 3 fazowy + regulator)
Nie wprowadzajcie go w błąd bo to jest regulator z prostownikiem, są do dostania w cenie około 250 zł.P
Czyli dobrze rozumiem, że tyrystory robią 25 cyklów na sekundę ( w wypadku 50 HZ ) ? W sensie nie są stale włączone a raczej generują impulsy podczas pracy tego układu prostowniczego? Skąd ci się wzięło 25, przy prostowniku jednofazowym połówek sinusoidy jest 100/sek, w trójfazowym jeszcze więcej. Czy mówiąc o porównywaniu napięcia i generowaniu impulsów...
https://archiwum.allegro.pl/oferta/regul... Oczywiście będą zakłócenia więc zrób obudowę blaszaną.
Nie zawsze był stosowany regulator. A jeśli już był, to w przypadku takiego dynama z magnesem stałym, był to prostownik - regulator. Najczęściej tyrystorowy.
no tak ale ja takiego sobie nie zbuduje sam Nie chcesz kupić, ani zrobić, to czego oczekujesz? żaden regulator współpracujący z cewką wzbudzania (w tym od agregatu) się nie nada, bo po prostu nie będzie do czego go podłączyć. Możesz spróbować jakiegoś motocyklowego na zasadzie może wytrzyma. Albo ładować bez regulatora (ale z prostownikiem) odłączając...
Witam. Przygodę z elektroniką w praktyce dopiero zaczynam. Posiadam prostownik do ładowania akumulatorów bez żadnej regulacji. Posiadam też regulator obrotów silnika wymontowany ze starego odkurzacza, regulacja za pomocą potencjometry i płytka z elementami. Czy mogę to połączyć z moim prostownikiem i zrobić płynną regulację prądu? Pozdrawiam.
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Jest to prostownik do ładowania akumulatorów. Silnik spalinowy w tym agregacie uruchamiany jest m.in. rozrusznikiem elektrycznym i właśnie ten prostownik jest do ładowania akumulatora będącego na wyposażeniu agregatu. Czerwony przewód, to + (plus) i powinien być podłączony do + akumulatora. Agregat chyba nieco z wyższej półki, więc prądnica powinna...
Jak obcowzbudny to bez magnesów. Jak z magnesami to własnie obcowzbudny. Co do regulacji prędkości to należy zastosować prostownik sterowany. Apator sprzedaje takie prostowniki o nazwie Mentor.
Tak jak malez4 napisał te elementy w plastiku to prostownik jednopołówkowy zasilający uzwojenie wzbudzenia. Mi raz właśnie padły te dwie małe diody na wzbudzeniu ale objaw był taki, że ładowanie było bardzo słabe ( żadnego migania nie było). I tak jak napisałem wcześniej jeśli była by to dioda prostownika albo jedno uzwojenie to przecież niemożliwe...
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
W drugiej sprawie- transformator 230V/10V (230?). Po stronie pierwotnej regulator obrotów, po wtórnej prostownik. Rozwiązanie proste i dające separację od sieci. https://abc-rc.pl/product-pol-11812-Regu...
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Opis a zastosowań nie wklejam bo to dłuższe od bibli Jest wiele odbiorników które źle współpracują z regulatorami fazowymi, silniki indukcyjne, układy z elektroniką na wejściu, transformatory, lampy inne niż żarowe. jarek_inx a może kupić multimetr analogowy? Czy wskazówka w nim będzie skakać? Szacun Panie Jarku to co Pan napisał bo nie wiele rozumiem...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
ja zrobiłem coś podobnego w komarku ( zwykły dwubiegowy z okrągłym silnikiem ) wywaliłem koło magnesowe i cewki oraz cały układ zapłonowy. wstawiłem prądnicę która wielkością była identyczna ze starym kołem magnetycznym. moc prądnicy (na magnesach) jest ok 300W. max napięcie przy max obrotach ok 30V. prąd wyprostowany i puszczony przez dwa stabilizatory...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Żartujesz z tym ładowaniem? Powinno być 14.2V - 14.4V. Aku masz niedoładowane. Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator, regulator ładowania. Podładuj aku prostownikiem.
Podstawowe pytanie to co jest źródłem zakłóceń. Jeżeli nie jest to zapłon iskrowy - silnik wysokoprężny - to musi być to coś innego. Szukamy po nitce do kłębka - masa akumulatora, MASA ANTENY, regulator alternatora/prądnicy, alternator a raczej odkłócenie prostownika w alternatorze, jakaś inna elektryka/elektronika w instalacji. Być może będzie to jakaś...
Przeczyść komutator pumeksem lub kamyczkiem i będzie ok. Sposób wielokrotnie opisywany na elektrodzie, a to czy użyjesz regulatora obrotów czy prostownika samochodowego do zasilania silnika, jest bez znaczenia. pzdr
A to nie był MOSFET i regulator PWM do silnika szczotkowego? Wtedy musiałby być prostownik.
Chyba Ty i kolega irekw nie zrozumieliście mojej wypowiedzi albo niefortunnie się wyraziłem. Twoje wypowiedzi są bardzo teoretyczne.Piszesz pracę naukową? Gdy miałem akumulator z zielonym oczkiem, oczko przestało się pokazywać po trzech latach eksploatacji na krótkich trasach do 30 km. mimo to z odpalaniem silnika nie było najmniejszego problemu. Oczko...
Witam Do regulacji obrotów silnika ten układ się nie nadaje. Podłącz silnik np. od wycieraczek samochodowych to się przekonasz.
Może i szlachetne ale za te pieniądze, to chyba mało realne. Masz racje za te pieniądze nie da się tego zrobić dobrze, ale jeśli wymagania są niskie a miało by być tanio ja chyba bym spróbował kupić na allegro regulator mocy do silnika 1F i na wyjściu zainstalowałbym prostownik 2-połówkowy pewnie jakoś by to działało. Pytanie tylko czy wystarczająco...
Zara panowie. Przecie taki silnik można częściowo potraktować jako klasyczny alternator. Wzbudzamy wirnik prądem stałym, oczywiście po regulatorze. A ze stojana odbieramy napięcie. Prostownik plus inwerter off grid lub falownik. Dlaczego miało by nie działać?
Tego typu regulatory z reguły nie nadają się do zasilania urządzeń innych niż grzałki lub proste silniki indukcyjne. Lampa led ma wewnątrz prostownik, który przy zasilaniu z takiego regulatora napięciem o innym kształcie przebiegu niż sinusoida, daje efekty migotania.
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Witam... Mam takie pytanie... Posiadam Jawę 350ts ale nie ma wogóle elektroniki... Goła rama i tylko silnik... Słyszałem, że potrzeba jakieś prostowniki, styczniki, regulatory. Niestety tego nie posiadam... Da sie jakoś to wszystko obejść i odpalić jawę na samych cewkach zapłonowyh i silniku? pozdrawiam :cry:
Witam stihler zrób jak pisze Błażej i nie szukaj "kwaratowych ...". Warunek jest jeden. Układ z samym prostownikiem będzie pracował w miarę poprawnie tylko ze zwykłym akumulatorem z korkami. Trzeba sprawdzać poziom elektrolitu i ew. dolewać wodę destylowaną. Po zamontowaniu jakiegoś regulatora od "chińczyka" można pokusić się o użycie lepszego (szczelnego)...
I wgl czy dobre jest moje myślenie, że silnik będzie dobry (bo prądnica daje częstotliwość 50Hz)? To znaczy, że regulator obrotów jest sprawny. Co do reszty, to nie przychodzi mi nic nowego do głowy. Zastanawia mnie ten wzrost napięcia po podłączeniu jakiegoś obciążenia. U mnie napięcie bez obciążenia wahało się 10-30 V, ale nie przyszło mi do głowy...
Zastanów się na żelówkami są sporo tańsze od Lipoli. Do nich potrzebujesz naprawdę dobrą ładowarkę, a żelówkę byle prostownikiem podładujesz. Poza tym, wyższe napięcie to mniejsze prądy. Regulator jest do silników Bezszczotkowych, w dodatku tylko 6A. Sporo za mało. Do Szczotkowca, potrzebujesz regulator do silników szczotkowych. Szukaj raczej czegoś...
Cześć,można,są gotowe ledowe na znanym portalu aukcyjnym ~25-35 zł z bocznikiem, 10 lub 50A. A ja znalazłem Google: AVT3116 enter,wynik ( [PDF]Regulator obrotów wentylatora z silnikiem indukcyjnym - AVT )
Witam, Otrzymałem zadanie, z którym niestety nie miałem jeszcze okazji się zmierzyć. Brzmi ono: "Dobrać silnik DC o mocy na wale PN>1kW i sterowaniu kaskadowym (2 regulatory PI z doborem nastaw i symulacją sterowania). Należy dobrać silnik aby sterowanie odbywało się metodą optymalnej symetrii przy zastosowaniu prostownika 3-fazowego, 6-pulsowego. Silnik...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam. W tym rozwiązaniu nie ma możliwości regulacji napięcia wyjściowego. Wzbudzenie pochodzi od magnesu trwałego. Prawda. W podobnych silnikach Simson (wózki DUO 4)postępowałem w ten sposób, że stosowałem trzy identyczne cewki stojana. Z tego wychodziło połączenie w gwiazdę. Następnie prostowniki (jednopołówkowe :cry:) Bardzo złe rozwiązanie w postaci...
Cewki trzeba przewinąć nie grubszym ale cieńszym przewodem nawojowym od zera do zapełnienia karkasu. Jak najwięcej zwojów. To i tak eksperyment! Okaże się co z niego wyjdzie. Trzeba zamontować do motoru i zrobić pomiary pod obciążeniem żarówką 45W na różnych obrotach silnika. Tu masz informacje jak zrobić regulator: [url=http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIE...
Jeśli indukcyjny to tak jak w rowerze cewka i magnes zamontoany na ośce lecz pozostaje sprawa wyważenia jeśli to wiertarka ale nie bawił bym sie w tym przypadku we własne konstrukcje tylko zamontował orginalny.A co do owego układu spisuje sie znakomicie jako regulator do transformatora prostownika lub spawarki,spisuje sie znakomicie sam taki zrobiłem.
Próbuję uruchomić układ zasilający cztery silniki prądu stałego na napięcie 21 V/5 A. Układ zasilany jest prostownikiem dwupołówkowym jak na załączonym schemacie. https://obrazki.elektroda.pl/8793828300_... Prostownik nie zasila bezpośrednio silników, tylko poprzez sterownik. Niestety, nie mam schematu do sterownika silników, ale zastanawiam...
Struktura regulatora polozenia wyglada nastepujaco (poczawszy od silnika): przeksztaltnik (falownik czy sterowany prostownik), regulator pradu (typu PI lub histerezowy trojpolozeniowy w napedach z szybkozmiennym pradem), nastepnie nadrzedny regulator predkosci najczesciej typu PI (pomiedzy nim a reg. pradu czasami wystepuje filtr korekcyjny), i dopiero...
jaki to jest silnik ? dobrze wiedzieć jakiego producenta i typ (parametry)w jaki sposób ma sie odbywać regulacja - skokowo, płynnie, w jakim zakresie obrotów itd ... czy sterowanie silnika ma być "dynamiczne" -- tzn czy przewidujesz częste zmiany kierunku obrotów -a to się wiąże z hamowaniem (obciążenie wirnika opornością lub "przeciwprądem" ) oraz...
Nie wolno odłączać aku na pracującym silniku!!! Grozi to spaleniem diod/diody prostownika. Coś jest sknocone w instalacji. Zwarcie lub złe połączenie lub pomylone połączenia. Diody nie powinny się mocno grzać. Szczególnie gdy nie ma inncyh odbiorników poza zapłonem. Jaki zapłon? Jaki regulator?
nie wiem z którego roku masz trabanta, chyba stary jeżeli masz prądnicę a nie alternator, którą też jest prądnicą ale trójfazową prądu przemiennego plus prostownik trójfazowy, ja bym proponował tą maszynę a nie prądnicę prądu stałego do tego potrzeba wymienić regulator napięcia na 12v, i pasowałoby wymienić silnik od wycieraczek ponieważ spowoduje to...
Albo poprzez zastosowanie fazowego regulatora mocy. Jest raczej do oświetlenia, ale tu też może być jak się zastosuje prostownik i filtr.
18Ah... u mnie AGM 10Ah kręci litrowym V, więc myślę, że jakikolwiek akumulator motocyklowy da radę. Prawidłowa regulacja napięcia ładowania to już inna sprawa. Ciekawe jaką charakterystykę prąd-napięcie ma ten alternator. Może bez regulatora nie będzie przeładowywać na samym prostowniku jednopołówkowym?
Witam! Napotkałem mały problem a mianowicie: Prostownik standardowo miał pokrętło z czterema pozycjami (regulacja prądu) trochę to utrudniało więc zamówiłem regulator: http://archiwum.allegro.pl/oferta/regula... Podpiąłem jak w instrukcji, założyłem chłodzenie i wszystko śmigało. Mierząc podziałkami...
To 3 fazowy regulator tyrystorowy ze wspólna katodą. W układzie tym otrzymujemy pełny 3 fazowy prostownik z regulacją napięcia. Sterowanie można wykonać za pomocą prostego regulatora do spawarek 3 fazowych.
Cześć i czołem, w miarę degradacji akumulatora kwasowego w pojeździe z wyżej wymienionym silnikiem, postanowiłem sobie że zaufam ogniowym 18650. Kwestie pakietu pomijam, ponieważ to sprawa drugorzędna. Zacząłem przyglądać się schematom regulatorów, aby stworzyć własny. Zasada działania w większości przypadków jest taka, że gdy napięcie na akumulatorze...
Masz na myśli napięcie na wejściu LM7812? Jeżeli tak, to jest ono za niskie. Popatrz chociażby w tą notę (stron 6): https://www.hobbytronics.co.uk/datasheet... Pokaż teraz dokładne zdjęcia części PRZED stabilizatorem. Czyli prawdopodobnie jakiś mały transformator, mostek diodowy z kondensatorami. Chyba, że jest to zrealizowane inaczej. W każdym...
Witam Regulator do silników testowałem - na układzie U 2008B. Nie nadaje sie do trafo.
Budowa takiego regulatora na 100A to skomplikowana sprawa. Najprościej było by chyba zbudować taki regulator na tyrystorach. Z czego to ma być zasilane? Akumulator? Prostownik?
Schemat jest prawidłowy tyle że nie nadaje się do podłączenia wprost do prądnicy bo ta daje napięcie przemienne - trzeba zastosować prostownik półokresowy (bo mostka nie ma jak). Jesteś pewny, że max napięcie wyjściowe to ok. 200V? Ja myślę że to raczej mało prawdopodobne. Taka wartość wynikła zapewne z tego, że częstotliwość napięcia zmienia się wraz...
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Pewnie fazowy regulator mocy. Taki stosowany do żarówek z żarnikiem i elektronarzędzi z silnikami szczotkowymi 230V.
ktoś zobaczy gdzie może być ta awaria Brak bezpiecznika w gnieździe, to widzę :D . Natomiast lekkie przypalenie na krawędzi PCB mogło powstać przez przyciśniecie jakiegoś przewodu do tej krawędzi przez obudowę. Trudno, multimetr i mierzymy. Ponieważ transformator i prostownik wydają się sprawne (kontrolka świeci), zacznij od pomiaru wyjścia napiecia...
Witam wszystkich. Ja również załączam 3 zdjęcia podajnika jaki zbudowałem do migomatu. Jako źródło prądu do spawania wykorzystam prostownik spawalniczy Bester 3fazowy.Podajnik ma silnik 65W 24V, koniecznie muszę dorobić jeszcze hamulec cierny oraz wstawić dla lepszej stabilizacji prądu albo dławik, który muszę wykonać albo baterię kondensatorów około...
Właściwie odpowiedzi na twoje pytanie są w nocie katalogowej. C3 wraz z elementami R3, P1, R5 stanowi klasyczny obwód RC, o regulowanej stałej czasowej. Obwód ten (właściwie czas ładowania C3 wyznaczony przez oporności) decyduje o punkcie zapłonu trystora, czyli współczynniku wypełnienia sonisuidy na wyjściu układu. C1, wygładza napięcie z prostownika...
właśnie się przymierzam do podobnej operacji. Buduję synkowi samochodzik z silnikiem gx160 właśnie. Mam zamówione koło z wieńcem zębatym, cewkę do ładowania aku oraz rozrusznik. Proszę o podpowiedź jakie diody będę potrzebował i ile? Czy potrzebuje również prostownik? układ greca? Nie mogę się rozeznać na schemacie. Będę wdzięczny za pomoc
O alternator tu masz rację. Rozrusznik raczej nie daleko odstawione styki. Jak odłączy alternator i zaiskrzy przy prądzie 0,5 A to już coś jest. Różnie może być , regulator lub prostownik alternatora. A napięcie przy włączonym silniku nie pulsuje ??? można to zobaczyć na światłach.Alternator musi być obciążony.
Sprawdzę to ale chciałbym się dowidzieć czy jeśli ta przegroda będzie nieszczelnie umieszczona to będzie jawa dobrze chodziła i jeśli ktoś wie czy można ją uszczelnić bez rozbierania silnika Moja jawa to silnik ts 350 w wzmocnionej ramie z wski przerobiona na "crosa" ma elektrykę tylko na iskrę (akumulator, prostownik, regulator oraz cewki ) czy to...
regulator prostownik prostownik regulator prostownik silnik
znajduje filtr oleju koło skrętne parking break
Filtr przeciwzakłóceniowy do silniczka kolejki elektrycznej: jakie elementy wybrać? Schemat wtyczki modułu SAM Mercedes Sprinter 311 CDI