Co tam akumulator,alternator i elektronika w aucie droższa. W takich przypadkach rzadko dochodzi do uszkodzenia alternatora i innych podzespołów. Akumulator pojazdu, pomimo że słaby, nie pozwoli na odwrócenie się biegunowości po złym podłączeniu matki. Napięcie spadnie bardzo nisko, ale nie aż tak, żeby nastąpiła zmiana polaryzacji. Musiałby być całkowicie...
Wybierz jeden konkretny samochód i napisz ile pojemności z akumulatora potrzeba na rozruch. Zakładając rozrusznik 2 kW w dieslu i przyjmijmy nawet 2 minuty kręcenia. Potrzebna pojemność zaledwie 6 Ah. Natomiast w benzynie, która dobrze odpala są to bardzo małe wartości. Pojemność akumulatora do rozruchu jest mało ważna ale w przypadku uszkodzenia alternatora...
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Czy mozliwe ze ucieka prada gdzies na drodze akumu,ator alternator ? Tak jest taka możliwość w przypadku uszkodzenia alternatora
Po pierwsze dlaczego bezpiecznik się przepalił za pierwszym razem i co było uszkodzone w alternatorze ,po drugie skąd wiedziałeś jak taki bezpiecznik zawatować aby miał w przybliżeniu 100A bo jeżeli miał za mało to oczywiście może zostać uszkodzony alternator który po wzbudzeniu ładował więcej niż miał bezpiecznik i podczas pracy został przepalony chociaż...
witaj, jabym podmienił akumulator. Miałem kiedyś podobny przypadek w Maździe.
To nie stary diesel, w którym jedyną częścią pobierającą prąd był elektrozawór gaszący. Tu trzeba zasilic sterownik, nastawnik i resztę osprzętu. Moze braknąć akumulatora. Drugie, przy mechanicznym uszkodzeniu alternatora (np. łożyska) może dojść do zerwania paska napędu osprzętu lub trwałego uszkodzenia alternatora, o ile już nie jest uszkodzony.
W wielu nie ma. Dlatego lepiej zabezpieczyć silniki niż akumulatory. Akumulatory nie dopuszczą do uszkodzenia alternatora (nadmierny wzrost napięcie z powodu odłączenia obciążenia w trakcie pracy).
nie odpaliłeś na lewych obrotach przypadkiem?
Witam. Jest to typowe uszkodzenie regulatora napięcia. Dalsza jazda prowadzi do uszkodzenia alternatora akumulatora i innych elementów instalacji elektrycznej. Proponuję dokładne sprawdzenie instalacji po naprawie. Pozdrawiam.
Czy regulator i diody prostownicze to 1 element czy dwa? Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Regulator jest osobnym elementem i umieszczony jest z tyłu na zewnątrz. Natomiast diody są wewnątrz alternatora i do ich wymiany trzeba go rozebrać. Brak kontrolki nie może spowodować uszkodzenia.
Jest raczej odwrotnie. Ładujący alternator na końcówce D+ ma potencjał zasilania. Drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod 15 (+24V po kluczyku). Wtedy gdy zacznie ładować na obu stronach kontrolki będzie 24V i kontrolka zgaśnie. W przypadku braku ładowania lub uszkodzenia alternatora będzie się świecić lub żarzyć.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA. Klema bez czujnika. Wiązka przedzwoniona,sprawdzona już kilka razy i jest ok Więc pewnie pozostanie sterownik silnika. Jeżeli wzbudzenie zanikałoby ze sterownika to czy w tym przypadku jest możliwość uszkodzenia alternatora? Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/5199349300_...
Witam . Zrób zdjęcie alternatora od tyłu ,jeżeli to możliwe. Dodano po 19 Wina może być po stronie alternatora,lecz nie koniecznie.Może być również uszkodzony akumulator(jedna cela). Znam osobiście przypadki uszkodzenia (spalenia) alternatora z powodu akumulatora ,mimo że silnik dało się uruchomić. W przypadku alternatora może być stojan uszkodzony,lecz...
Witam wszystkich. Wymieniłem alternator na taki ze sprzęgłem jednokierunkowym. Koło pasowe miało bicie i ma nadal. Alternator jest na 140 A i uważam że ma cięższy wirnik niż ten co siedział orginalny. Alternator wymieniłem z powodu uszkodzenia poprzedniego.Czy w tym przypadku na srubę działają większe obciążenia czy nie?
bieguny są umieszczone odwrotnie, niż przy moim poprzednim Oklej/pomaluj sobie na czerwono róg akumulatora przy dodatnim czopie. Tak samo kabel jeśli utracił osłonę a koloru izolacji też już nie widać. Moje pytanie brzmi czy mogło dojść do uszkodzenia alternatora? Mogło. Przy takim podłączeniu zazwyczaj padają diody, bo są spolaryzowane w kierunku...
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Kup trzeci szrot. Może pomoże
prawdopodobnie zwiazane jest to z uszkodzeniem alternatora
Oj to chyba rejon permanentnych uszkodzeń alternatora. Zatem sprawdź jak wygląda optycznie i elektrycznie stojan i obudowa. Chociaż rozumiem , ze przy wymianie należało to zrobić. Stojany lubiły rdzewieć i uszkadzać resztę. Trzeba raczej założyć tradycyjne rozwiązanie, czyli występowanie diod wzbudzenia (takie małe). Jednak dalej coś mi nie pasuje w...
Wiem Wiem dlatego auto jedzie jutro do elektryka:) mam nadzieje ze cos poradzi bo mam juz tego dosc:( a ostatni zalozony altek byl orginalny chevroleta
Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
Dodam, że w lipcu 2009 r. miałem już podobny przypadek. Mianowicie z powodu uszkodzenia alternatora rozładował mi się akumulator. Po naprawie altka i naładowaniu aku samochód nie chciał zapalić. Przeczytałem wówczas gdzieś na forum żeby pozostawić samochód z podpiętym aku na kilka godzin. Więc zostawiłem najpierw na ok. 3 godz. - nie pomogło. Następnie...
Oprócz uszkodzenia diód w alternatorze nic się nie stało.
Iskrzy i wypala ---nie tylko w tym autku to się wypala. Być może nieosiowe pierscienie.
Powodem uszkodzenia alternatora było zalanie prawdopodobnie podczas mycia ,instalacja sprawdzona i wszystko działa poprawnie
Temat wałkowany już setki razy na elektrodzie. Wystarczy użyć szukaja... Wzmacniacz (nie napisałeś jakiej firmy, nowy czy używany) zbiera ci zakłocenia z sieci pokłądowej auta. Przyczyn może byc wiele: złe ułożenie przewodów (położyłeś przewód sygnałowy wzdłuż wiązki elektrycznej pojazdu lub zasilania wzmacniacza), uszkodzenia wzmacniacza, uszkodzenia...
Uszkodzenia szukaj w alternatorze , prawdopodobnie regulator napięcia.
co wskazuje kontrolka na tablicy ?? żeby sprawdzić alternator to: poluzuj klemę + plusową ale nie odpinaj zapal silnik i wtedy ściąg klemę jak zgaśnie to znaczy że nie ładuje. Lub też możesz po odpinać przewody od alternatora i wtedy pomierzyć miernikiem. Pierwsze spróbuj ten sposób z klemą Post był raportowany. Nie zostanie usunięty, choć rady w nim...
Komunikat alternator na czerwono w Dafi-e jest tyko w przypadku uszkodzenia regulatora napiecia w kazdym innym przypadku jest komunikowane na desce osterzeniem na zolto. Alternator nowy ze sklepu czy urzywany czy tez po regeneracji? Ja obstawial bym dalej ze wina lezy po stronie alternatora
Do każdego alternatora musi być podłączona kontrolka, nie ma znaczenia czy stary czy nowy, kontrolka służy do wzbudzania alternatora i jeśli jej nie będzie grozi to uszkodzeniem alternatora. Wyjątek jest tylko przy alternatorach 6 diodowych które były montowane w wiekowych pojazdach ale tam zamiast kontrolki był tylko amperomierz. Wyłącznik stop podpinasz...
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Nie wiem czy ktoś pisał na temat sytuacji uszkodzenia alternatora biorcy. Miałem dwa takie zdarzenia w merivie i seacie leonie. Po odpaleniu aut kierowcy od razu rozpoczęli jazdę .W obydwu przypadkach auta ujechały kilkaset metrów i zapaliły się kontrolki ładowania. Efekt uszkodzone diody prostownicze alternatora. Teraz gdy zdarza mi się taka sytuacja...
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
(at)sigwa18 A nie wydaje Ci się że taki samochód ma jakąś kontrolkę ładowania lub co lepsze ma komunikator o uszkodzeniu alternatora. Jest to możliwe jak najbardziej tylko zastanawia mnie skąd ten smród spalenizny (za autorem tematu).
regulator wymień,załóż elektroniczny. Nie baw się w regulacje tego starego zbuka,Twój oldtimer niewiele straci na oryginalności. No,może się nie bedzie mieścił w pierwszej klasie :)
Auto niestety jest dosyć drogie w naprawach, mało części używanych na rynku, a nowe... Trafiły do mnie przypadki, uszkodzenia sterowania skrzyni automatycznej, klimatyzacji i alternatora. To tylko te bardziej bolesne finansowo :cry: Biorąc pod uwagę ilość tych aut na drogach, to spory procent awaryjności.
Czemu nie można tak zrobić jak ja piszę. Po pierwsze: Ponieważ nie jest wskazana a nawet szkodliwa praca silnika (alternatora) bez podpiętego akumulatora. Grozi to uszkodzeniem alternatora bądź niektórych układów elektronicznych samochodu. Po drugie: Jest to niewygodne (uciążliwe). - czekamy z dziesięć-piętnaście minut, by nasz akumulator odrobinę...
10R 5W Notorycznie pali ten rezystor + dioda + kondensator, przy uszkodzeniu alternatora. Sygnał wzbudzenia idzie przez ten opór. Pozdrawiam
Silnik KUBOTA pracuje w urządzeniu, które nie ma stacyjki i czasami pracuje bez akumulatora. Jak zabezpieczyć ten alternator przed uszkodzeniem ??
uszkodzeniem alternatora,regulatora napięcia,diód
Problem będzie wtedy, gdy rozładowany akumulator obciąży alternator (pozbawiony chłodzenia). wtedy 5 minut wystarczy do uszkodzenia alternatora. Co Tobie szkodzi założyć chłodzenie od spodu?
Na chwilę obecną nie jestem w stanie wstawić zdjęcia bo do warsztatu gdzie jest auto pojadę dopiero jutro. Natomiast jeśli chodzi o komunikaty to nie było żadnych ani podczas odpalenia silnika ani podczas jazdy. Nie rozumiem tylko jednego faktu - dlaczego akurat właśnie po wymianie elementów rozrządu wystąpił taki problem. W innym aucie miałem już problem...
Pewnie ta chińska spawarka jest uszkodzona. Na początek upewnij się, że nie pomyliłeś + i – przy podłączaniu. W rzadkich sytuacjach akumulator może być przebiegunowany, ale to wiąże się z uszkodzeniem alternatora. Potrzebny jest miernik w celu określenia polaryzacji. Uszkodzona może być dioda w prostowniku/spawarce. Po podłączeniu następuje zwarcie,...
Odkręć gruby ( plusowy ) kabel od alternatora, podepnij go przez żarówkę np od przedniego reflektora ( szeregowo ) do alternatora, podepnij klemę, jak żarówka będzie się świecić, to świadczy o uszkodzeniu alternatora.
Jeżeli na grubym przewodzie nie ma plusa to trzeba sprawdzić jego drogę od alternatora poprzez rozrusznik do akumulatora (na rozruszniku łączą się dwa grube przewody jeden od akumulatora drugi od alternatora).Jazda z odłączonym plusem grozi poważnym uszkodzeniem alternatora.
podejrzenie uszkodzenia alternatora. Będę wiedział w piątek i dam znać
Dziwne, bo w/w kontrolki zapalają się przy uszkodzeniu alternatora, więc teraz kręci/nie kręci?
Witam, przyłaczę sie do tematu, pomimo kilkuletniej przerwy: Mam problem w clio 2 z wycieraczkami, to znaczy nie chcą się same wyłączyć, ewentualnie wyłączą sie po ponad minucie. Awaria taka nastąpiła podczas podłaczenia akumulatora ze zmieniona biegunowością, gdzie oprócz komputera uległ uszkodzeniu alternator, radio i chyba dmuchaw, która także nie...
Może to być wina kabla rca, np tani kabel położony wraz z kablem zasilającym. Czy też uszkodzenie kabla rca który dotyka masy Lub uszkodzenia alternatora
NIE PRAWDA, takie eksperymenty grożą uszkodzeniem alternatora
Uszkodzeniem alternatora, regulatora i może akumulatora...
generalna zasada nie sprawdza sie alternatora ktory jest w ruchu niepodłaczając go do akumulatora-grozi uszkodzeniem alternatora
Zastanawiam sie nad zamontowaniem drugiego dodatkowego alternatora w Felicii 1,3. Standardowy ma wydajnosc 70A przy 14V co daje ok 1kW mocy. Przewidywany sprzet bedzie pobierac ok 1700W wiec trzeba zainstalowac lepsze czyli dodatkowe zrodlo energii. I tutaj pojawia sie pytanie: Czy ten drugi alternator moze byc podlaczony rownolegle do pierwszego i...
Przez brak osłony pod silnikiem w A klasie zalewane są różne podzespoły, a szczególnie narażony jest na zalewanie i uszkodzenia alternator,gdyż jest prawie przy samym kole
Tak myślalem, duże dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń. A jak sądzisz - regulator uległ uszkodzeniu ?
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Błędu się nie da skasować jest stały. Uległ uszkodzeniu alternator i myślę, że pociągnął za sobą albo sterownik albo czujnik ale słyszałem iż czujnik jest nie wymienialny.
Sprzęgło alternatora nie ma tutaj nic do rzeczy, jedyne co to w przypadku jego uszkodzenia będzie rwało pasek lub będą dość szybko padały łożyska. 12,5V to napięcie akumulatora więc alternator nie ładuje. Skoro alternator ładuje na stole to jak to się dzieje że nie chce po podłączeniu zewnętrznego wzbudzenia?
Jeśli przed regeneracją kontrolka ładowania akumulatora świeciła a po regeneracji nie świeci to albo elektryk montujący alternator coś namieszał albo regeneracja źle zrobiona. Sprawdź obwód kontrolki ładowania jeśli jest OK to reklamacja alternatora. Uszkodzenia akumulatora nie wykluczałbym objawy przed regeneracją alternatora mogą na to wskazywać (ale...
1.Ktoś kto ma podstawowe pojęcie z zakresu elektryki/elektroniki i dysponuje odrobiną wiedzy i średniej klasy miernikami(oscyloskop,miernik cęgowy,woltomierz,watomierz itd)odrazu wam powie że to co jest napisane na alternatorach i akumulatorach to totalna reklamowa bzdura. 2.Większy niż zalecany fabrycznie akumulator: tak ale z rozsądkiem,powiedzmy...
Alternator odebrany z regeneracji, zamontowany w aucie - ładowanie wróciło :) Wnętrze zostało zregenerowane - szczotki i komutator przy przebiegu 170k były wyjechane do zera, jednym słowem trwałość tych alternatorów nie jest przewidziana na dłużej niż 200tys co z resztą potwierdzają opinie na grupach użytkowników aut w których te alternatory są montowane....
Nie znamy okoliczności uszkodzenia alternatora. Być może wówczas zaniedbano akumulator przez kilka dni. A może faktycznie akumulator strajkuje.
Jeśli chodzi Ci o klemę z akumulatora... TO NIE ODŁĄCZAJ JEJ PODCZAS PRACY SILNIKA! Grozi to uszkodzeniem alternatora.
Alternator Magneti Marelli A127-55.Ułamała się jedna ze szczotek.Jakie elementy ulegają uszkodzeniu w takim przypadku(regulator napięcia,mostek prostowniczy).Alternator nie pracował długo po awarii, ale mocno się nagrzała obudowa. Efektem uszkodzenia jest brak ładowania, pomimo zamontowania nowej szczotki. Objawy w samochodzie:świecąca się kontrolka...
To że gaśnie kontrolka nie znaczy że jest ok. 13,6V to za mało. Może to być spowodowane uszkodzeniem alternatora jak i akumulatora.
Jeżeli urwałeś złącze od terminala Bat to nie ma ładowania, jak też zachodzi ryzyko powaznego uszkodzenia alternatora.
Kontrolka świadczy o braku ładowania akumulatora, więc może to być ślizgający się pasek alternatora z powodu zużycia, uszkodzenia alternatora, uszkodzenie regulatora napięcia
Witaj, wygląda to na, albo rozładowany akumulator, albo na uszkodzone przewody "+" lub "masy", co za tym idzie istnieje możliwość uszkodzenia alternatora. O ile wiem instalacja elektryczna ma 24V, więc pewnie do rozruchu są potrzebne dwa duże akumulatory 12V połączone szeregowo. Uszkodzeniu mógł ulec kabel "+", łącznika lub "-", Albo same akumulatory.
Nie jestem szpecem w tej dziedzinie ale... Zasilanie regulatora 12V przez alternator 24V spowoduje nadmierne wydzielenie mocy co w konsekwencji doprowadzi do uszkodzenia!
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Możesz połączyć śrubę nr 1 i 2 ale koniecznie przez żarówkę 21W. Ograniczy to prąd wzbudzania i nie spowoduje uszkodzenia alternatora i akumulatora.
To rzeczywiście wygląda na uzwojenie - w alternatorach Hitachi to się niestety zdarza. Zanim jednak znowu zainwestujesz sprawdź te świece żarowe. Uszkodzenie jednej z nich często prowadzi do uszkodzenia alternatora.
Kontrolka działała prawidłowo, tzn. po przekreceniu kluczyka zapalala sie, a po uruchomieniu silnika gasła. Jak wyciagnalem ten mostek z regulatorem to ta diodka juz miala oderwaną jedną nozke i widac ze to stare było, wiec nie urwalem tego przy rozbieraniu. Objawy uszkodzenia alternatora byly takie ze napiecie wzrastalo po przygazowaniu do 18V na pelnych...
Około 13,8-14,2 lub nawet 14,5V.Na tych dwóch wyjściach powinno być jednakowe.Różnica jedynie 0,5V ,gdy jest więcej ,świadczy o uszkodzeniu alternatora.
Przy tym alternatorze za wysokie ładowanie występuje tylko w przypadku uszkodzenia głównie regulatora, więc zakładaj smiało i nie słuchaj tego kolegi. Jeśli był w aucie i nie dawał za wysokiego ładowania to jakim sposobem w ciągniku nagle bedzie dawał za wysoko? Czy samochody pracuja tylko i wyłącznie na niskich obrotach ? :)
BANANvanDYK możesz napisać jak dokładnie to mierzyłeś i jakie Ci wartości wyszły przy jakiej mocy alternatorze. Właśnie mam taki przypadek że potrzebuję na 100 % ustalić czy alternator pracuje z pełną mocą i czy nie ma jakiegoś uszkodzenia które ujawnia się przy większym obciążeniu. Objawy są takie ze przy większych obrotach prądy spadają i ładowanie...
Właśnie o to chodzi.Podłączenie odbiorników pod 1 (pierwszy ) akumulator jest naprawde głupim pomysłem.W przypadku powstania usterki , uszkodzenia są nie do przewidzenia.
Sprawdź czy przewód łączący alternator z (+) instalacji nie ma niewidocznych uszkodzeń. Alternator nie obciążony akumulatorem ma prawo ulec uszkodzeniu (przepięcia). A najlepiej poprowadź dodatkowy przewód od alternatora do akumulatora i zobacz co będzie
Zrób tak jak kolega kwok radzi, gdyby była taka możliwość uszkodzenia alternatora lub regulatora to producent nie wyprowadzałby takiego gniazdka do ładowania, ale to nie zwalnia ze zwróceniem uwagi na prawidłową biegunowość przy podłączaniu prostownika.
Tak, ten czarny to masa ok dzieki. A te przewody z wiązki? Są 3. jeden znich będzie wzbudzenie, drugi masa. To sobie odnajde i do altka podłącze. Natomiast od czego może być trzeci? Chodzi o pierwsze zdjecie?
Dokładnie, niech naprawią kabelki, Ty za to dopłać. Gwarancja ma być. Dogrzewanie też bym odłączył. Poza tym powinni zobaczyć przekaźnik w słupku, uwielbia się wypalać po uszkodzeniu alternatora.
Witam. A oto co zalecają fachowcy od Opla. .2. ALTERNATOR Sprawdzanie alternatora Kontrola alternatora polega na sprawdzeniu mocy i napięcia regulowanego, przy czym najpierw należy sprawdzić napięcie regulowane. Do przeprowadzenia kontroli jest potrzebny w pełni naładowany akumulator. Aby uniknąć uszkodzenia alternatora, należy się stosować do nast.ępujących...
Trochę za młody na tak poważną usterkę. Daj zdjęcia alternatora, zdarzają się częściej uszkodzenia koła pasowego alternatora.
Niemniej kable lub "jump-starter" mimo wszystko warto mieć, bo nawet nowy akumulator można rozładować. Marketowe kable są cienkie i dzięki temu "idioto-odporne". Starsi kierowcy, przyzwyczajeni do syrenek i starych maluchów z prądnicami przyzwyczajeni byli do tego, że "dawca" musiał być trzymany "na obrotach" podczas próby rozruchu "biorcy" i tak też...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Jeden z zacisków jest ze szczotek wirnika i powinien być połączony z regulatorem. Drugi w zależności czy to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy jest albo wyjściem na regulator a lbo środkiem gwiazdy głównego uzwojenia. Pomyłka w połączeniu tych dwóch wyjść nie powinna spowodować uszkodzenia alternatora.
Witam czy mogby mi ktos podpowiedziecjak jest sterowane automatyczne sprzeglo w tym autku bo podczas jazdy blokuje sie mi i nie moge zmieniac biegow stalo to sie porzy uszkodzeniu alternatora Pozdrawiam Andrzej
Jeżeli założysz większą pojemność niż przewiduje producent to możesz się nabawić niezłych problemów z uszkodzeniem alternatora włącznie!!! Bzdura i mit który dawno został obalony. Jakieś wyjaśnienie techniczne?
Odłączając pracujący alternator można go uszkodzić. W tych autach niejednokrotnie spotkałem się z uszkodzeniami alternatorów spowodowanymi wyciekami z pompy wspomagania. Wtedy niestety jedyne co się opłąca to wymiana alternatora na drugi.
Witam , czy poradził sobie Pan z problemem w Volvo. Mam taką samą sytuacje z alarmem tylko wystąpiło to po rozładowaniu akumulatora z przyczyny uszkodzenia alternatora. Pilot działa normalnie ale dida w czasie jazdy mruga. Byłbym wdzięczny za informacje. Pozdrawiam
Na pracującym silniku. Możliwe że uszkodzeniu uległ alternator i komputer odciął zasilanie.
13,5-14,4V (tyle mam w zapalniczce przy pracującym silniku) ...i dokładnie tyle ma być w instalacji sprawnego samochodu. Napięcie poniżej 13,3V świadczy o uszkodzeniu alternatora lub akumulatora.
Miałem taki przypadek z dołożonym alarmem, o którym nie wiedział użytkownik. Przy napięciu powyżej 12,5V rozłączał pompę paliwa. Awaria powstała po uszkodzeniu alternatora. Za niskie napięcie mu pewnie zaszkodziło. Wyglądało dziwnie, bo nie chciał chodzić z działającym altkiem. Tak czy inaczej bez diagnostyki to porażka.
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Po włączeniu zapłonu brak świecenia lampki ładowania.Czy powinna się zaświecić na chwilę(autotest) pomimo uszkodzenia alternatora czy nie? Po podaniu masy na zacisk L także nie świeci,czy ta lampka ma wpływ na wzbudzenie się alternatora?
Masz do Valeo, są. Ale prościej mi założyc od Delphi bo ma pręty a Valeo płetwy. I jak ci nie wejdzie we frez to rozerwiesz, albo zestruga plastik co izoluje i masz kłopot, bo po pierścieniu-nie ściągniesz bez uszkodzenia.
zaząca, lub tym podobne, sie kontrolka ze znaczkiem akumulatora oznacza brak ladowania, moze to nyc spowodowane uszkodzeniem alternatora, lub wadliwe polaczenia kabli (nie styka) Poprawić pisownię! mod. Paweł Wawa
uszkodzenia alternatora przyczyny uszkodzenia alternatora uszkodzenia wirnik alternatora
zerwana plomba daewoo programowanie sterowanie zaworem kulowym
import użytkowników integra unitra junior
Błąd C:13:071 w wieży Sony - diagnoza i naprawa Flespi Password Length Requirements and Solutions