Nie kombinuj ze starymi kablami.Kup w sklepie linkę o przekroju 8mm2 ok. 8 zł za metr , końcówki oczkowe i zlutuj je porządnie.Połącz alternator z akumulatorem.Masa alternatora-najlepiej miedzy śrubą amortyzatora a obudową alternatora.Poprawa prądu ładowania gwarantowana.
Zacznij od pomiarów,może na początek ładowanie i pobór prądu.
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
dzien dobry oprócz napięcia trzeba również sprawidzic natęzenie prądu ładowania
Szybko rozładuje akumulator, w uproszczeniu: 0,7A *24h=16.8Ah, zobacz jaki masz akumulator i policz sobie ile wytrzyma bez ładowania.
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Częsty przypadek w astrach - szczególnie przy pożyczaniu prądu komuś do rozruchu.
jeżeli na naładowanym akumulatorze nie podnosi napięcia, to prądu sprawdzac nie musisz, to wiadome że nie ma ładowania, przyjdzie ci jednak wyciągać jeszcze raz alternator i porządnie go sprawdzić, a jak wugląda bieżnia na wirniku? rowy, wypalenia? Dodano po 1 a nie ma tam czasami bezpiecznika prądu ładowania?
Masz 70mA poboru? Jest to zdecydowanie za dużo Silnik pracuje wszystkie odbiorniki prądu wyłączone ładowanie powinno być nie mniejsze niż 13.9 nie większe niż 14.4 14.4 jest ładowaniem książkowym Pobór prądu nie może może przekraczać 50mA wszystko ponad te wartości sugeruje usterke
Z alternatora prąd wychodzi, po odłączeniu kabli od alternatora kontrolka na tablicy od ładowania się nie zapala... Prosze o pomoc... alternator jest dobry bo wytwarza prąd
A pali ci się kontrolka od ładowania ?? Bo jeśli żaróweczka od ładowania jest przepalona to nie ma prądu wzbudzenia :)
Mało na postoju. To nie Polonez. Zacznij mierzyć prąd.
Normalna sprawa że nie zadziała wspomaganie jak nie ma ładowania żeby zaoszczędzić prąd.
a tam aby nie jest wspomaganie elektryczne?? w Astrze G jest elektryczne a Zafira=Astra G także to normalne, że jak niema ładowania to niema wspomagania, bo wspomaganie elektryczne strasznie dużo prądu ciągnie i jak umrze ładowanie to byś nigdzie nie dojechał bo by zaraz akumulator zdechł, a tak z wyłączonym wszystkim co się da można do domu/warsztatu...
Wspomaganie elektrohydrauliczne powinno zaczynać działać dopiero gdy silnik pali i jest ładowanie. To żre mnóstwo prądu i bez ładowania szybko wykończyłoby akumulator.
Zasada jest prosta, jeśli nie ma ładowania to nie będzie wspomagania . Taka jest logika wspomagania, nie pobierać prądu z nieładowanego akumulatora.
jak na razie auto działa prawidłowo ,, prądu nie brakuje
jeżeli jest problem z kontrolką trzebaby sprawdzić napięcie ładowania i czy ten prąd nie jest przppadkiem pobierany przez sam alternator
delco remy nie pisze jaki prąd
Z padającym losowo alternatorem wszystko możliwe - tym bardziej że wskoczyło ci światełko braku ładowania. Wcześniej mógł coś ładować ale zapewne coś ci ciągnęło prąd na postoju stąd mimo odpalania zaraz po jeździe po dłuższym czasie nie dało się odpalić bo coś zżerało ci prąd. Alternator ci może pokazać przecież mechanik jak do niego dojdzie ale skoro...
Ostatecznie wymieniłem cały alternator, kupiłem HC Cargo 113956. Nie wiem jeszcze co jest ze starym, dobrze reguluje napięcie i zasadniczo działa, tylko jakoś osłabł, wygląda na to że jego max prąd spadł do ok. 30A.
Już kiedyś spotkałem coś takiego w jakimś wynalazku ( niestety nie pamiętam co to było ) . Najprawdopodobniej chodzi o ograniczenie prądu ładowania akumulatora w celu jego ochrony .
Można nie odłączać akumulatora do ładowania tylko trzeba pamiętać nie ładować więcej niż prądem 10% pojemności akumulatora i napięciem nie większym niż 14.5V żeby nie uszkodzić elektroniki, jeśli to ma być szybkie ładowanie dużym prądem wtedy lepiej jest odłączyć akumulator.
Na początek do sprawdzenia napięcie ładowania i pobór prądu z akumulatora w pozycji garażowej.
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Zmierz napięcia ładowania w momencie anomalii. Często tak robi 1.7 gdy brakuje mu prądu.
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
Pobór prądu na postoju jes 0.07A. Tyle ze aku po zgaszeniu ma tylko 12.5v. W drugim aucie starszej daty jest 13.5.v. Aku sprawny 100% zmieniałem z innym autem.
Opel Astra F. Witam. Jestem nowy na forum. Mam pewien problem z moim samochodem. Więc od pewnego czasu rozłącza w nim prąd : gasnie, resetuje się zegar oraz radio. Klemy wyczyszczone , masy posprawdzane . Aby prąd powrócił muszę odkręcić kleme i ponownie ja podlaczyc . Ponadto przestał działać wskaźnik temperatury i paliwa. Kontrolki które powinny świecić...
Jeżeli sprawdzał zaraz po odpaleniu mógł mieć taki odczyt, świece o ile się nie mylę grzeją w tym silniku prawie do 80 stopni. za czym idzie będzie niskie napięcie na akumulatorze przez pobór prądu.
Jemu chodzi o prąd idący na nastawnik dawki, Kolega widzi różnicę między prądem a napięciem? Mimo to napięcie ładowania warto sprawdzić.
W tych alternatorach mostek uszkodzony to standard już koledzy wcześniej o tym pisali i zwarcie głównej diody powoduje przepływ prądu do regulatora i brak świecenia kontrolki.P
Po zapaleniu silnika kontrolka zamiast gasnąć zapala się jeszcze jaśniej a przy 2000 obr następuje przepalenie żarówki. Po odpięciu od alternatora przewodu kontrolka gaśnie a po zetknięciu z masą normalnie się zapala. Napięcie ładowania w normie, choć niepokoi mnie natężenie prądu, ponieważ wynosi aż 50A przy rozładowanym akumulatorze do połowy.
Alternator do naprawy.Po naprawie gdy napięcie ładowania powróci do normy zacznie pracować wspomaganie.Układ wspomagania pobiera znaczny prąd z akumulatora i przy braku ładowania akumulatora automatyka odłączyła wspomaganie.
Opel Astra H 1.7 2009 r. kombi Autostart rozumiem, gdy przekręcę w stacyjce kluczyk na zapłon, chociaż zauważyłem przy ładowaniu telefonu, że prąd z zapalniczki nadal jest mimo wyciągniętego kluczyka.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Ładowanie zmierz, przy za wysokim tak potrafi się dziać.
test pod obciążeniem ,sprawdzenie ładowania ,sprawdzenie poboru prądu ,już tak znowu się nie zapali ,nie strasz go
Szczotki na wykończeniu raczej. Nie dociska ich juz tak jak powinno i na niskich obrotach zapłon pobiera mniej prądu a na wysokich więcej i alternator już nie wyrabia.
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
Alternator da radę ładować większy akumulator, ale nie będzie miał wpływu na bilans energetyczny - jeśli jest ujemny to taki pozostanie i nadal trzeba będzie doładowywać akumulator. Sprawdź jednak pobór prądu w stanie spoczynku, jeśli przekroczy 100mA (teoretycznie powinno być max 35mA) - szukaj usterki, jeśli będzie poniżej tej wartości - sprawdź napięcie...
Witam. W mojej astrze f z 95 r z silnikiem x16xel 1.6 16v 101km nastąpiło dziwne zjawisko. Padł mi alternator (nie było ładowania), poszedł do regenracji. Uszkodzony był regulator napiecia. Przy okazji elektromechanik wymienił łożyska. Po zalezeniu alternatora jest ok, ładuje on ksiązkowo 14,4 V. Zostawiłem samochód pod szkołą na 3h chciałem odpalić...
Wspomaganie ciągnie sporo prądu (bezpiecznik 60A 'dzięki Elektrit') i załączane jest dopiero po wykryciu ładowania , a jeśli jego brak to wyłącza się chroniąc akumulator.
Przy okazji sprawdź czy ładuje alternator
Niektóre akumulatory muszą być ładowane prądem o napięciu nie niższym niż 13,8V ponieważ jeżeli są ładowane przez dłuższy czas niskim napięciem następuje tzw spłynięcie masy no i po akumulatorze
Głównym odbiorem prądu jest grzałka w nawiewach jeśli jest.
Jakie napięcie daje alternator? Spróbuj odłączyć gruby przewód od alternatora który jest podłączony z plusem akumulatora. A co do bezpieczników to masz jeszcze je pod maską silnika, ale z twojego opisu to jakieś dziwactwo gdyż po odłączeniu okrągłej wtyczki od alternatora kontrolka ładowania nie powinna się świecić! Pozdrawiam.
przekaźnik od lampki i ładowania jest pod prawym panelem przy nogach pasazera (listwa na progu) niestety to częsta usterka - najpierw spala się przekaźnik, później alternator. A jakie jest napiecie ładowania - powinno być od 13,5 do 15V
Drzwi rażą prądem, ale elektrostatycznym, nie jest to związane z akumulatorem. Jeżeli pomiar prądu został wykonany prawidłowo to akumulator do wymiany. Dla pewności czy dobrze pomiar został zrobiony , podłącz ponownie miernik i włącz radio. Powinien pokazać pobór od ok 0,5A. Masz miernik sprawdź napięcie ładowania. Z włączonymi światłami.
1-Kontrola aku pod kontem trzymania, mocy rozruchowej, zwarć w celach. 2- Kontrola różnicy ładowania aku- alternator ( dołożenie nowego kabla). 3- Ople mają kłopoty z masami dlatego się je dokłada ( silnik- karoseria). 4- Jak wyżej pisze (marcin55246) -alternator może przeładowywać -sam nie dawno miałem i dochodziło do 16V gubiły się światła powyżej...
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Sprawdź akumulator, ładowanie i pobór prądu w stanie spoczynku.
Witam Instalacja będzie pobierała prąd w takiej ilości ile potrzebuje, w twoim wypadku istnieje tylko problem ekonomiczny zakupu, ale to już twój problem. Jerzy
Brak ładowania z alternatora, gaśnie kontrolka ładowania przy zapalaniu. Auto pobiera prąd tylko z akumulatora napięcie na zaciskach akumulatora. Po naładowaniu obniża się w czasie pracy silnika i silnik gaśnie. Opel Astra II Diesel r2002 silnik Isuzu, alternator z pompą. Bezpieczniki sprawdzone.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
a upływu prądu nigdzie w instalacji nie masz?
A czy da się wzbudzić prąd w alternatorze na ''krótko'', jakieś podpowiedzi? Po dotknięciu przewodem z alternatora D+ do masy kontrolka niestety nie zapala się;/
Po pierwsze zmierz ładowanie na włączonych światłach . Reszta tekstu to bzdety.
No ale co to za filozofia zmierzyc mu: 1. pobór prądu "w uśpieniu" 2. Ładowanie w kilku standardowych okolicznościach. Bez tego to wróżenie z fusów.
Alternatory mają tak ogromną moc ,że naładują każdy największy akumulator. Oczywiście 12 woltowy. A im większy tym lepiej.Nominalny prąd ładowania ak; 55AH wynosi 5,5 A alternator daje ci do70 A. To jaki masz zapas mocy.
Masz tylko jedną prawidłową pozycję: 12V 2,5A. Prostownik trochę słaby, powinien dostarczać prąd ok. 4A.
Przekaźniki i elektrozawory od LPG mogą dawać nawet 3A (tyle miałem w astrze a to nie ma przecież znaczenia) cewka zapłonowa też może dostawać prąd zaraz po przekręceniu kluczyka kolejne 2A i jeszcze garść drobiazgów typu sterownik i inne przekaźniki. Można zrobić eksperyment co konkretnie zasila ów bezpiecznik odpalając samochód i wyjmując go, jak...
Alternator z tym mostkiem nie ładował na gorącym silniku a po przekręceniu zapłonu (również na gorącym silniku) był objaw jakby ładował. Mostek ten ma niecałe 2 miesiące. Dziś po ponownej wymianie mostka na inny alternator po długiej jeździe alternator spisuje się prawidłowo. Problem w tym, że posprawdzałem tu diody (wszystkie osiem) miernikiem i są...
Patrzyłem dawno, ale tam tego nie ma jest tylko informacja że : Dimm V to jest ładowanie a Dimm none to brak ładowania. A mi się rozchodzi o te cyfry poniżej, a dokładnie te z prawej strony co zmieniają swoją wartość (jak mi sie wydaje pod wpływem obciążenia)
Alternator ładuje, ale nie wiadomo, czy odbiorniki nie ciągną z akumulatora więcej, niż akumulator jest w stanie "się ładować" z alternatora. A jest prawdopodobne, że na wolnych obrotach tak właśnie się dzieje, W takiej sytuacji spada napięcie. Jeśli napięcie utrzymuje się na właściwym poziomie a bateria jest rozładowana to istotny jest czas ładowania...
Widzę że nazwa użytkownika mówi sama za siebie. Potrzebuje pomocy więc pytam. 3 akumulatory mam z każdym jest to samo po całym dniu ładowania go prostownikiem Pobór prądu mam na bezpieczniku fb2 odlacze go problem znika. Takich rad mogę słuchać wiecznie i nic mi to nie da Całkowicie zbędna ironia. 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych...
1 . zmierzyć napięcie ładowania przy małych i przy dużych obrotach, z włączonymi i z wyłączonymi obciążeniami. 2. Zmierzyć pobór prądu przy wyłączonym kluczyku, wyłaczonym radiu i zamkniętych drzwiach (lampka)
Witam Dwa dni temu wieczorem zapaliła mi się kontrolka Airbag w Opel Astra 1,7tds Isuzu 96r. Zauważyłem jednak, że przygasa jak obroty spadają pon 1400 obr/min. Z rana kiedy chciałem odpalić okazało się ze akumulator rozładowany. Myślałem, że to wina tego, że paliła się żarówka bo zostawiłem maskę niezamkniętą na noc. Wieczorem jak wróciłem po pracy...
Można chyba sprawdzić czy to wina kompresji. Celowo przestawić rozrząd. Dodano po 37 Na kulturę pracy silnika ma również wpływ ładowania akumlatora, nie chodzi o to czy jest prawidłowe napięcie ładowania i prąd ale czy są nadmierne skoki napięć, objawia się to najczęściej migotaniem żarówek.
Daj zamiast tego 5mm normalny 20mm2 i opisz wrażenia. PS: do sprawdzenia i poprawienia :napięcie ładowania, napięcie na wzmacniaczu podczas przerywania ale najpierw oczyszczenie WSZYSTKICH połączeń kabli z ewentualnych nalotów (nie zapomnij o kablu masowym od akumulatora do budy) .
Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam.
Podstawa to pomiar prądu z akumulatora podczas postoju samochodu ( ile mA po około 3 minutach ) , oraz napięcia jakim alternator ładuje akumulator. Znasz te parametry ?
Od kilku dni jestem użytkownikiem ładowarki BOSCH C7. Wcześniej kilka lat używałem CTEK MXS 5.0. Też zastanawia mnie tryb regeneracji w tym prostowniku, ponieważ w CTEK tryb recond polegał na włączeniu się dodatkowego programu nr 6 który trwał od pół godziny do godziny chyba max., gdzie napięcie ładowania jest w tym trybie podniesione do 15,8V i w różnych...
czy taki bocznik tzn. 120A 75mV dostane w zwykłym elektronicznym czy musze gdzieś specjalnie go szukać? Musisz szukać :cry: Ten amperomierz jest dwukierunkowy - pokaże zarówno prąd ładowania jak i rozładowania akumulatora ale rozruch w Astrze to chyba więcej niż 120 A. Da się zamontować jeżeli da się ominąć obwód rozrusznika. A i jeszcze jedno, czy...
puszczała dopiero pod obciążeniem rzędu 30-35A, Ja też nie robię tylu aut co Motronic, ale też miałem przypadek ze zwykłym A124. Sprzęt był u kilku fachowców, każdy sprawdzał diody żarówką H4 i było ok, a przy większym obciążeniu problem. Wtedy sprawdziłem diody znamionowym prądem i wszystko było jasne. Zresztą każda instrukcja mówi, że dioda ma mieć...
Patrzysz który kabel jst od kontrolki i dajesz na L. Poznasz po tym, że jak jest odłaczony to lampka ładowania się nie świeci, jak go umasujesz (przez zarówkę, najlepiej taką jak od kierunkowskazu) to lampka ma sie świecić. Drugi kabel z prądem dajesz na S.
Czas włączenia prądu cewki, ile jest? Standard to 2,6 ms. Wygląda mi to na zbyt małą energię doprowadzoną do uzwojeń pierwotnych, pasowało by sprawdzić jak jest ładowany obwód magnetyczny cewki (czas i prąd). Tam jest sterownik Simtec MS 71 i skupił bym się na jednej rzeczy...
To teraz możesz go wyrzucić. Nie można dopuścić aby napięcie spadło poniżej 10V inaczej zasiarczysz płyty. Jedyne co Ci pozostanie to zalanie nowego kwasu i ładowanie 24h malutkim prądem a może odzyskasz 50% pojemności... .
Akumulator oczywiście do wywalenia. Przy montażu nowego sprawdz pobór prądu a po odpaleniu koniecznie ładowanie, czy nie jest za duże.
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
znaczy mam sprawdzi czy podczas pracy silnika świece żarowe nie ciągną prądu a jak to najlepiej zrobi zwyczajnie miernikiem do świecy?
Trochę to zawiłe... Sprawdzałeś najpierw na świeżym naładowanym akumulatorze jak odpala auto? Jaki to akumulator? Ile ma lat? Sprawdzasz pobór prądu na zapłonie włączonym czy wyłączonym? Drzwi pozamykane, lampki pogaszone itp? 5 minut doładowywania akumulatora to rozumiem, że podłączyłeś pod prostownik i się jeszcze tyle czasu ładował? To na to nie...
a ja powiem to co widzę w twoich opisach czyli po prostu się powtórze z ładowaniem coś jest nie tak. Sprawdzałem ładowanie w różnych samochodach w jednym pobór prądu był większy niż alternator daje a napięcie i tak nie spadło poniżej 12,3V ale tam było tyle odbiorników co dwie astry razem tyle nie mają moim zdaniem spadek napięcia ładowania do 11,9V...
Witam. Chciałem używać AGM w samochodach (m.in. w Astrze H), w których nie ma IBS (inteligentny czujnik AQ). Czy jest możliwe, żeby zamontować jakiś gotowy sterownik, który ograniczał by prąd ładowania i zabezpieczał aq przed przeładowaniem? Czy np. ładowania DC-DC dodatkowego AQ wpięta między alternator a AQ by się do tego sprawdziła? https://obrazki.elektroda.pl/5888427800_...
Mierniki maja opcje sprawdzania diód. Sprawdzaj poszczególne odlutowane wejścia na przejście + do płytki dodatniej i ujemnej, następnie zamień kable i tak samo. W ten sposób sprawdź wszystkie 3 wejscia. Sprawdzć też przewodność w obu kierunkach małych diód. Uzwojeniach stojana połączone są w gwiazdę, więc i oporność pomiędzy nimi powinna być jednakowa....
Proponuje udać sie do warsztatu który sprawdzi i naprawi problem z ładowaniem :) Będzie to najprostsze i najlepsze rozwiązanie dla Ciebie :) Oczywiście nie jestem przeciwnikiem tego aby sobie samemu naprawiać ale trzeba niestety mieć przynajmniej jako takie pojecie o tym co trzeba zrobić stąd moja sugestia :) Kontrolka żółta z błyskawicą mogła sie zaświecić...
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania Też tak uważam. Sprawdzanie diod omomierzem (przy małym prądzie pomiarowym) nie jest miarodajne, no chyba, że dioda ma zwarcie. Najlepiej podstaw cały sprawny mostek.
Ale grzeją dalej z mniejszą mocą aż temp płynu osiągnie 60 stopni. gdy mechanik dał bardzo duże obciążenie (tak mówił) to alternator prawie całkowicie sie zatrzymywał I nie powiedział przy jakim prądzie sprawdzał? Alternator masz 100A
Pomiary napięcia ładowania to podstawa przy wszelkich tego typu awariach. Jest to ważne z prostego powodu „kasa”!!!. Pomiar nic nie kosztuje a tak elektryk skasuje kolegę na kilkadziesiąt złotych.
Witam, Proszę o opinię: Podczas jazdy poczułem zapach spalenizny z nawiewu, gasło mi radio, opadła mi wskazówka paliwa i przestały działać pozostałe poborniki prądu. Auto mi nie zgasło, dojechałem do domu, ale po zgaszeniu auta już nie odpaliło (akumulator rozładowany). (Kontrolka ładowania nie zaświeciła się) Gdzie szukać problemu?
A czemu ma pokazywać usterki. Jeżeli jest problem z ładowaniem (alternator, padnięty akumulator) czy "kradzieżą" prądu przez auto to może nic nie być w komputerze. Zwłaszcza że to dość stare auto więc nie ma co się spodziewać cudów w diagnostyce.
Ja też potrzebuje szukam i nie mogę nigdzie znalesc. Dokładnie chodzi mi o przewód do wspomagania Zafira B Brak wspomagania, alternator po naprawie ładuje 14.4v grubymi kablami dochodzi prąd na czerwonym plus na brązowym minus. Na małej wtyce jest prąd na czarnym po stacyjce a na zielonym nic i na białym też nic po uruchomieniu silnika brak zasilania...
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Czy migająca "lampka kontrolna układu elektronicznego silnika" http://obrazki.elektroda.net/10_12475220... oznacza uszkodzony immobilizer ? Zaczęła mi migać po całkowitym rozładowaniu akumulatora. Naładowałem go i obecnie podczas przekręcenia kluczyka w pozycje I. na desce rozdzielczej oprócz braku ładowania, smarowania zaczęła mi migać wcześniej...
Sorki. Może źle sprecyzowałem. Chodziło mi oczywiście o prąd stały. Tylko, że kiedy sprawdzałem ładowanie z alternatora na akumulatorze to napięcie skakało od 13,7V do 15,5V.
Witam, w tym roku pierwszy raz w życiu zmuszony byłem wymienić akumulator w mojej astrze, co ważne, wyposażonej w ogrzewanie postojowe pobierające w najgorszym dla akumulatora przypadku ok 12A przez 30 minut. I pierwszy raz w życiu w ciągu jednego tygodnia poszukiwań interesującego mnie akumulatora dobre pięć razy usłyszałem, że "większy niż w katalogu...
Niektóre posty fahofca zarzucają mi niewiedzę w kwestii akumulatorów kwasowych i są kolejną próbą okazania mi niedouczonej wyższości. Kilka, kilkanaście minut nawet. Tak Panie moderatorze Forma wypowiedzi jest wprawdzie nie do przyjęcia i na odpowiedź nie zasługuje, ale odpowiem na zarzut, gdyż temat mogą czytać ludzie szukający wiedzy, a nie komentarzy...
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
ładowania astra astra ładowania astra kontrolki ładowania
ekspres zelmer rozebra bosch zabezpieczenie panda elektryczne
silnik yanmar kompresor bezolejowy
Sterowniki do Sony VAIO VGN-FZ31M na Windows XP Wskaźnik momentu obrotowego na korbie rowerowej