Regulator na stół i sprawdzić
żółty przewód jest prawdopodobnie regulującym Żółty zasila regulator... A ja się zastanawiam co robi czarny idący z regulatora do stacyjki ... popróbuj z schematami regulatorów do fiata126 można je znależć w starych RE łatwo je było przerobić na 6v Absolutnie ! Żaden regulator z samochodu! Z tego co widzę to w tym regulatorze jest : 1.- mostek prostowniczy...
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
Zapłon i ładowanie to dwie różne sprawy. Ten niebieski przewód nie ma wpływu na to, czy motocykl zapala, czy też nie. Sprawdź czy ten niebieski przewód idzie do regulatora i dalej do kontrolki ładowania. Jeśli tak, to podłącz go do szczotki, tylko nie tej, która podłączona jest do masy.
Nie wiem jak fizycznie to wygląda w motocyklu, ale sprawdź masę regulatora i masę instalacji/akumulatora, czy masa regulatora jest spięta przewodem z akumulatorem?
Na pewno niektóre MZtki miały moduł zapłonowy, nie wiem czy wszystkie, Simsony małe (motorowery) jeśli miały moduł to był napis na deklach „Electronic”, Schwalbe czy Awo miały klasyczny zapłon. Zresztą każdy musisz sprawdzić, bo jest dostępnych mnóstwo dedykowanych zestawów zapłonu CDI , jak i elektronicznych regulatorów ładowania do wielu...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Załóż na przewodzie z prądnicy do akumulatora diodę szotkiego lub zmień ładowanie na regulatorze. Czy napięcie jest takie samo z oświetleniem i bez? Regulator nie ma możliwości zmiany ładowania. Nie jest takie samo, po włączeniu oświetlenia i wprowadzeniu motocykla w obroty wzrasta do prawie 8V z regulatora na akumulator. Tą diode dać za prądnicą,...
Regulator od motocykla załatwi sprawę. Ile żył ma kabel od ładowania?
To jest zespół z silnikiem Diesla? Jeśli tak, to uzwojenie ładowania ("dwufazowe") znajduje się pod kołem magnesowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznego będzie realizowane osobnym mostkiem Graetza, natomiast ładowanie i ograniczanie obu napięć regulatorem napięcia (modułem ożebrowanym). Po pierwsze należy mieć podłączony akumulator i mierzyć prąd ładowania...
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Witam, sprawa dotyczy Junaka 905, tzn. nie mam ładowania. Jest to model z silnikiem 139FMB na wtrysku. W motocyklu został podmieniony regulator na nowy, co nie rozwiązało sprawy ładowania. Stator jest trójfazowy, na trzech żółtych przewodach wychodzących z cewek na wolnych obrotach jest napięcie 7V, rośnie. Przy około połowie manetki jest około 13V+....
Bardzo przepraszam za te wielkie litery. Rozpisałem się duzymi i nie chciałem przepisywać. Więcej już się to nie powtórzy ! Obiecuje ! Wracając....zdjąłem klemę i w ogóle prad nie idzie na akumulator. Silnik zgasł. Prąd wychodzi z alternatora i znika. Czyli albo stacyjka, albo prostownik, co? Bo regulator by nie spowodował całkowitego braku ładowania.
Dzień dobry, Pozwolę sobie w tym wątku zadać pytanie poboczne. Czy założenie regulatora od motocykla o większej mocy generatora np. 500W do motocykla o mniejszej mocy generatora np 350W - będzie skutkowało prawidłową pracą układu ładowania? Jak taka zmiana może wpłynąć na trwałość samego regulatora? Pozdrawiam JS
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Ural K-750 brak ładowania. Szanowny przyjacielu! Jestem ciekawy jak poradziłeś z ładowaniem w motocyklu. Nic nie napisałeś o wynikach, czy moja rada przydała się. Po tym sprawdzeniu prądnicy byśmy wiedzieli co dalej sprawdzić i zrobić. Napisz jak wygląda sytuacja. Pozdrawiam i czekam na wiadomość. Miro.Nasz
Witam jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania w tym motocyklu i jak je regulować (regulator napięcia oryginalny mechaniczny)
Podłączałeś multimetr/woltomierz do akumulatora na odpalonym motocyklu, czy po prostu aku się rozładowuje i stąd wiesz, że nie ma ładowania? Ile masz przewodów w złączu do regulatora po stronie instalacji motocykla? Układ ładowania to nie jest jakaś magia, sprawdź kontrolką czy w kostce do regulatora jest +6V z akumulatora (po włączeniu zapłonu) - pewnie...
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
A więc tak poprawiłem uzwojenie wzbudzenia chodziło jak samo chciało od wibracji śruby sie rozkręciły i raz było 160 ohm a raz 10 ohm teraz mam 2.1 ohm. Mógłbyś napisać dokładniej o co ci chodzi??? Jakie śruby? Gdzie chodziło? Co, jak i czym mierzyłeś? Schemat faktycznie jest. Taki malutki ale jednak. Pasuje go jednak poddać edycji i wkleic jeszcze...
Witam, Kupiłem ostatnio regulator napięcia ładowania (prądnica 80W) do mojego motocykla Heinkel 103 A2. Miał być specjalnie do tego modelu, ale okazuje się, że ładuje 15,3V . Sprzedawca twierdzi, że to norma, ale dla mnie to za dużo. Postanowiłem więc go otworzyć i sprawdzić, czy nie ma regulacji. Niestety nie ma, ale że jest on bardzo prosty to zrobiłem...
Regulator nawalony,i tyle.
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Witam Odrazu na początku zaznaczam że to nie moja bajka motocykle i zielonym w tym.Zip pro 50 brak ładowania. Spalony był regulator ,cewka od świateł i spuchnięty aku. Prądnica nowa, reg nowy ,aku nowy. Z prądnicy wychodzi kabel biały i żółty ,regulator z czarną wtyczką czteropinowy. Wtyczka regulatora ma inny jeden przewód różowy chyba. Cewka generuje...
Nie lepiej dołożyć trzy diody wzbudzenia i zastosować regulator od innego pojazdu? Odpadnie wtedy też przekaźnik lampki ładowania. Zresztą w sieci znajdziesz wiele o usprawnieniach tego popularnego onegdaj motocykla - zapłony elektroniczne, poprawa instalacji, udoskonalenia silnika...
są owszem regulatory od skutera ale wszystkie są stratne ja szukam regulatora który byłby w pewnym stopniu bezstratny bo zawsze są jakieś straty w postaci ciepła Wszystkie regulatory napięcia w prądnicach z magnesami stałymi muszą być stratne bo to wynika z samej zasady ich działania,ale za to są prostsze w konstrukcji i to jest ich zaleta . Właśnie...
A schemat podłączenia masz takiego zapłonu wraz z modułem i regulatorem ładowania i czy potrzebny jest akumulator? Dzięki
kkknc napisał: Schemat poprawny. Zbędny bezpieczniki w układzie wzbudzania bo nigdy nigdzie takiego nie widziałem. Zastanawia mnie tylko ten przewód z boku k.ładowania gdzie on idzie. Może też zajść potrzeba zbocznikowana diody (k.ładowania) rezystorem celem lepszego wzbudzania układu. Widać, że nie znasz ETZ. Nie wiem czemu NRD'owcy wsadzili tam bezpiecznik...
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Witam, problem z podłączeniem kontrolki ładowania w MZ TROPHY. Zamontowana jest oryginalna prądnica i oryginalny regulator. Po włączeniu zapłonu na pinie 61 na regulatorze jest (-) nie swieci kontrolka ładowania natomiast po odpaleniu motocykla kontrolka zaczyna świecić i na pinie 61 pojawia się napięcie. Pin 61 regulatora połączony jest bezpośrednio...
Więc - nie tracąc czasu na identyfikację :) - za diodę prostowniczą wstawiłem jakąś prostowniczą o podobnym spadku napięcia (1N5062), taką miałem pod ręką. Zamiast tego warystora wjechał S14K14-AUTO 14 - 18V, wymontowany z jakiegoś uszkodzonego samochodowego sensora airbag. Myślę, że będzie pasował. Generalnie chodzi pewnie o zabezpieczenie modułu zapłonowego...
ALe nie czaję co złego jest w tyrystorach, przecież to normalny stan rzeczy że jak napięcie na uzwojeniu przekracza 14,4 v to uzwojenie jest zwierane. Bo prąd prądnicy jest w miarę stały i bardziej opłaciło by się przejść na 24V bo by było więcej mocy ale za to na wolnych obrotach nie było by pełnego ładowania.
Ok zrobię ten test żarówkowy i dam znać o wynikach. Jakby ktoś dał konkretną odpowiedź na pytanie które zadałem w 1 poście konkretnie czy ten alternator będzie działał z regulatorem motocyklowym z układem prostowniczym zintegrowanym stosowanym we współczesnych motocyklach bo mam taki już kupiony. Tak/Nie wystarczy .
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam
Witam. Mam pytania odnośnie regulatora napięcia w moim motocyklu. Niestety ten element odmówił posłuszeństwa i nastąpiła konieczność jego wymiany. Nowy oryginalny regulator kosztuje 250zl. I tutaj moje pytanie. Czy mogę go zastąpić innym regulatorem, tańszym I z innego motocykla w którym ilość pinów będzie taka sama? Koszt takiego regulatora to ok 20zl.
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Witam. Mam problem z ładowaniem w MZ TS 125. Kupiłem ją z tradycyjnym regulatorem, ale już wtedy nie miała ładowania, a styki były wyłamane. Wymieniłem regulator na elektroniczny. Usunąłem rezystor wzbudzenia, jak sugerowało większość postów na ten temat. Regulator spalił się szybko. Potem spalił się też drugi, więc za namową znajomego przelutowałem...
Akumulator zasiarcza sie i degraduje bardzo szybko poniżej 11V i tyle. Cała filozofia. Widać to doskonale w autach które nie odpaliły np. na weekend na mrozie i pozostawione na pare dni ulegaja uszkodzeniu , w skrajnych przypadkach zamarzają. I w motocyklach pozostawionych na miesiace zimowe w garażach bez podtrzymania.
Jest to regulator napięcia 7,2V-5A,a nie ładowarka akumulatora.
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Zle sie zrozumielismy. Akumulator jest w motocyklu i beda z niego zasilane swiatla, obrotomierz, zaplon itd. Chodzi o ladowanie z motocykla, jak podlaczyc te 3 cewki na mostkach i jakiego regulatora uzyc.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Dzień dobry. Opiszę stan rzeczy, a na koniec pytanie. Prądnica 126p. Odpięty regulator APE. Prądnica jest napędzana, pod zacisk 51 podłączam żarówkę i na zacisk 67 daję napięcie z akumulatora. 67 to wzbudzenie prądnicy? Żarówka zaczyna świecić. Odłączam zacisk 67 od prądnicy, mimo zwiększonych obrotów żarówka przestaje świecić. Robię takie wygibasy,...
Masz wszystkie śruby zdrutowane w tym LC4? Wałek wyrównoważający występował w silnikach co miały wyjście na łańcuch po lewej stronie, czyli mniejsze pojemności i następca LC4 — 690. Napięcia nie mierzysz tanim miernikiem z rozładowaną baterią 9 V? W normalnych motocyklach nie powinno występować tak wysokie napięcie ładowania, natomiast w chińczykach...
Oczy cię nie mylą ładowanie jednopołówkowe (mniej strat) nawet jakiś regulator na tyrystorze i zenerce jest
IZOL zrobiony! Stacyjka polska, minus na masie, lampka ładowania gaśnie - ładowanie jest. Klient zaaadowolony i w przyszłym tygodniu wybiera się na zlot motocykli do Polanowa w zach-pom. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Witam, sprawa dotyczy motocykla. Gotuje się akumulator, prąd ładowania prawie 17V, czy walnięty regulator to jedyna możliwa przyczyna ? Wolę się upewnić przed zakupem nowego.
Tu masz schemat poszukiwania usterek w układzie elektrycznym motocykla. Sprawdza się w większoci maszyn
To nie wina regulatora tylko obwodu świateł. Zrobiłem próbę podłączając dwie żarówki (mam podwójną lampę) bezpośrednio do aku. Ładowanie było idealne bez świateł w okolicach 14,5V , ze światłami spadało do 13,8V. Muszę poszukać albo gdzieś w obwodzie świateł jest izolacja słaba, albo masa jest słaba, albo wyłącznik. Będę szukał. Czy nie uszkodzę regulatora...
W reglerze mam kable wychodzące koloru zielonego, czerwonego, żółtego i różowego. Zielony to zapewne masa, czerwony plus(ale to do ład aku, czy np świateł??), podejrzewam, że żółty wchodzi do regulatora z cewek... Który kabel jest do ładowania akumulatora, a który 12V do podłączenia odbiornika prądu(świateł).??
Kupiłem gotowy pakiet do RC https://www.conrad.pl/pl/p/pakiet-akumul... . Reely 1.2V Sub-C Powód jest prosty, nie potrzebuję prądu rozruchowego. Dodatkowo nie mam miejsca na taki akumulator. Akumulator jest potrzebny tylko w sytuacji, jak mi zgaśnie na skrzyżowaniu, czy podczas rozkładania...
Pamiętaj że baterie żelowe ładuje się prostownikiem elektronicznym gdzie jest specjalna do żelówek charakterystyka ładowania. A jak założę je do swojego motocykla lub auta to co ? Alternator z regulatorem napięcia zacznie ładować aku. specjalną charakterystyką czy tak jak dotychczas .
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Szanowni Koledzy proszę o rade związaną z regulatorem i prostownikiem w jednym do ładowania akumulatora w motocyklu Suzuki GN 125 kupiłem z uszkodzonym nie ładował wszystko sprawdziłem 3 fazy na prądnicy są a z regulatora na wyjściu 0 volt kupiłem drugi nowy i okazuje się że też zepsuty mimo że nowy podpiąłem i na wyjściu daje 2,5 volta próbuję go reklamować...
Kolego, bardzo mało wiesz o motocyklach, a jeszcze mniej o ładowaniu w nich... Każdy motocykl ma regulator równoległy (poza nielicznymi wyjątkami gdzie są obcowzbudne alternatory) Cewki świetlne w jawce są tak nawinięte że nie generują więcej mocy niż potrzebuje żarówka i regulator równoległy będzie "odcinał" max 20% wierzchołka sinusoidy, więc straty...
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem.
kostkę łączącą alternator z regulatorem sprawdź a najlepiej zlikwiduj (polutuj na stałę) Jaka wartość napięcia ładowania?
Witam; w motocyklu WFM {nowym} czyli w Mińsku przestało ładować akumulator, napięcie zmienne wychodzi z prądnicy i gdzieś ginie nie dochodząc do regulatora. schemat motocykla nie istnieje, aplikacji regulatora XF-CLT nie mogę nigdzie znaleźć a na dodatek ktoś tam grzebał przede mną. Jest to wersja z silnikiem czterosuwowym i akumulatorem {rozrusznik}...
Tylko po co komplikować. To rozwiązanie, które wcześniej zaproponowałem - drugie rozwiązanie - zasilacz do lapka (zwykle mają napięcie 19-20 V i 2-3 A) plus do tego LM317 lub LM338 (na radiatorze) w układzie regulatora napięcia, z ustawionym napięciem 14.4 V i nic więcej nie trzeba, to jest samograj. nie potrzebuje nic więcej. Ja takim tandemem plus...
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
na tej stronie co podałeś jest bład, wsk od początku była produkowana z instalacją pradu stałego 12v, i chyba po '76 ( głowy nie dam ) robiono 6v z drugim obwodem ładowania, niech kolega sprawdzi rocznik motocykla
w motocyklu masz 6v czy 12v bo jkos nie nadazam za twoimi postami chodzi ci moze o regulator pradu ladowania? co to za motor?
Silnik ma ładowanie oraz regulator lecz pytanie czy wystarczy że podepne ładowanie pod akumulator czy muszę też bezpośrednio pod moduł się podpinać?
Schematy regulatorów ładowania - przerywacz kierunkowskazów do SIMSONA pomocne przy naprawach najczęściej uszkodzeniu ulega tyrystor lub komparator TA761 można stosować jako zamienniki dowolne tyrystory w obudowie TO220 około 100V/4A jako zamiennik TA761 można zastosować LM311 wymaga to jednak przeróbki druku lub wlutowania na przedłużonych pinach za...
witam zbudowałem Regulator tak jak na schemacie po paru modyfikacjach Zamiast jednego mostka na 3 fazy dąłem 2 mostki 1 fazowe Dałem diody zenera 7.2V bo tylko taka miałem niby pisze zeby dac 6.2V Napiecie ładowania waha sie w granicach 17V co jest za duzym napieciem.... Czy zmiana diody zenera na 6.2 V albo inna cos zmieni ?? Prosze o sugestie... Postaram...
Cały schemat przerobienia instalacji 6V na 12V w motocyklu WSK-125. http://obrazki.elektroda.pl/5113897000_1...
Nie ma co tu szukać problemów z wysokim napięciem w alternatorze. Gdybyś miał spalony to w ogóle nie byłoby ładowania. Raczej wina uszkodzonego regulatora napięcia. Jeśli sprawdzałeś na innych sprawnych, to pytanie czy były to regulatory z wejściem „sense” i czy w Twoim motocyklu jest instalacja elektryczna z tym rozwiązaniem? Chodzi o dodatkowy trzeci...
Inny motocykl to WSK 125 z zapłonem CDI z innego Rometa, który ma 6 cewek do ładowania i jedną do zasilania zaplonu. Z niego wychodzi od cewek ladowania dwa kable: na początku pierwszej cewki czarny i na końcu szóstej cewki zielony. Regulator jest z Rometa CRS 50, tam też jest układ bezmasowy, tylko nie mam nigdzie schematu gdzie podpina się kable od...
Wprawdzie ładowałem akumulator od motocykla jakie 8-9Ah Ale zdziwiło mnie jedno Mój prostownik ładował regulator ma nax a amperomierz oryginalny od 0 - 30A nawet nie drgnął Postanowiłem przez multimetr zmierzyć pobór A przez aku i wynosił on 0,25A To mam rozumieć że ten regulator sam będzie dobierał prąd ładowania ? Dziś jak to poskładam w pudełko to...
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
Niedawno ktoś pytał o to samo w motocyklu CZ 175. Odpowiedź będzie taka sama. Sprawdzić trzeba układ ładowania, czyli prądnicę i regulator lub magneto i prostownik, lub alternator, którego raczej nie ma w tanich wyrobach z dalekiego wschodu. Sprawdź połączenia pomiędzy prądnicą a prostownikiem czy baterią akumulatorów. Jeżeli jest kontrolka ładowania...
Mam pytanie o zjawiska zachodzące w typowym układzie ładowania motocykla z alternatorem z magnesami stałymi i regulatorem tyrystorowym. Czyli pokrótce mamy: 1) Wirujące koło z magnesami stałymi 2) Stator z cewkami połączonymi szeregowo, chłodzonymi olejem lub wymuszonym strumieniem powietrza 3) Prostownik diodowy 4) Regulator tyrystorowy zwierający...
Myśle że precyzyjniej nie można wyjaśnić tego problemu. Możesz jeszcze zmierzysz napięcie na prostowniku , kiedy jest on nie obciążony. Taki prostownik nie jest idealnym źródłem prądowym i nie uzyskasz z niego zawsze 2,5A. Prąd ten jest zależny od obciążenia. A obciążenie w tym wypadku zmienia sie w zależności od stanu naładowania akumulatora. I tak...
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
Z danych prądnicy. Powinny być informacje o jej mocy. Ew. robiąc pomiary prądu pod różnymi obciążeniami, ale ty nawet żarówek nie masz... Trzeba kupić regulator jw. od Quada z pradnicą o jak największej mocy. Przeszukaj forum był temat regulatora do motocykla. Kolega (chyba???) 1robert naprawiał regulator, ale z braku czasu zakupił nowy od Quada.
Witam. Mam dokładnie to samo gniazdko i ten sam problem. Czy autor poradził sobie z problemem? Objawy dokładnie takie same. Nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprzedaje gniazdka USB przeznaczone do motocykli i one nie współpracują z instalacją motocyklową. Czego to jeszcze może być wina? Czy regulator napięcia w alternatorze lub stan naładowania akumulatora...
Na aku według miernika 14,7V podłącze żarówkę dodam gazu i spalona czyli co, cuda ? jednak wychodzą 4 przewody Trzy żółte i czarny ? Środek gwiazdy cewek alternatora. Na masę z tym. A, propos, jest kontrolka ładowania w tej machinie ?
Wytrzyma jeśli masz w tym motocyklu działający regulator napięcia i ogranicza on napięcie ładowania do 7V (max.7.5). Natomiast nie wiem jak z poborem prądu przez pozostałe odbiorniki. Bo ten akumulator nie wygląda na duży, pewnie góra z 5Ah. Mnie się wydaje za mały, ale nie wiem co to za motocykl (moc oświetlenia itp.)
Witam, mam problem z motocyklem CZ 175, chodzi oto że niema ładowania, wirnik na oko wyglądał całkiem dobrze, nowe szczotki... Motor ma założony elektroniczny regulator napięcia... Co moze być przyczyną??
Masz padnięty akumulator i w takim stanie nie da się zmierzyć prawidłowo napięcia ładowania w motocyklach, za duża rezystancja wewnętrzna akumulatora. Dopiero przy sprawnym i w pełni naładowanym akumulatorze można zmierzyć maksymalne napięcie ładowania.
Zmierz tez ładowanie u kolegi. Podejrzewam ,ze też będzie około 15V. mierzyłem napięcie ładowania w 3 motocyklach i w każdym było 15V. Może dlatego akumulatory w motocyklach nie są tak trwałe jak np. w samochodach.
1. Jakie napięcia wytwarza prądnica/alternator w twoim motocyklu bez obciążenia, z włączonymi światłami przy średnich obrotach ? od około 14 do około 14.5. mam alternator i elektroniczny regulator napięcia. 2. Jaki cel oprócz walorów edukacyjnych ma wykonanie tego prostownika ? Nie miałem żadnego prostownika, to zamiast kupować chińszczyzne zrobiłem...
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Panowie w Mińsku 125 400A jest standardowe magneto. Moduł zapłonowy jest zintegrowany z reg. napięcia. Chcąc poprawić oświetlenie i ładowanie należy zmodyfikować instalację oraz dodać zewnętrzny prostownik (mostka Gretza) na wejściu do regulatora. Ze schematu modułu zapłonowego wynika, że pomiędzy wyjściem O2 a O1 mamy prostownik jednopołówkowy (dwie...
Suuper Dzieki, jakbyś mógł mi podpowiedziec, bo w tym sprzęcie nie bedzie stacyjki tylko odłączenie masy. To "+" bespośrednio na szczotki z akumulatora. A jakbym chcial zastosowac kontrolkę ładowania to możesz mi to dokładniej opisac? Z góry dzięki
Tak, mam do tego oryginalny regulator Boscha, z tym że był on rozbierany i składany na nowo. Po odpaleniu motocykla lampka od ładowania niestety nie gaśnie. Dziś zdemontowałem prądnicę i sprawdziłem, czy wszystko jest podłączone prawidłowo według schematu, jaki znalazłem. Sprawdziłem miernikiem tzw. "brzęczkiem" ciągłość przez cewki od zacisku szczotki...
Nie mam też pewności, czy dobrze jest podłączone ładowanie akumulatora i zasilanie świateł, ponieważ mam 2 żółte kable, a w instalacji motocykla jest żółty i biały, które idą na regulator napięcia. Zrobiłem pomiary bezpośrednio na magneto po odłączeniu instalacji motocykla. Wyniki: 1. po odłączeniu instalacji masa dwa żółte kable - brak przejścia dwa...
Witam, padnięty był regulator napięcia. Dobrałem regulator do alternatora dwufazowego od motocykla. Działa jak należy tylko nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Pozdrawiam Leszek
Kolego tak tylko w tym problem ze ładowanie jest w porządku i regulator napięcia też.
W takim razie mozesz miec przebicie miedzy zwojami alternatora pod obciazeniem, druga mozliwosc to uszkodzony regulator. Podmien po kolei te czesci na pewne, najlepiej ze sprawnego motocykla
regulator napięcia ładowania motocykl motocykl regulator regulator motocykl
katalizator wydech drukarka canon pixma papier automatyczny kontrolki check
laptop gamingowy berges falownik
Troubleshooting CLOUDY BAY Smart WiFi LED Light Installation Issues Konfiguracja alarmu zaniku przepływu YF-S201 z Tasmota