Jak auto gaśnie ,to kontrolka będzie się świecić. Wtedy nie ma ładowania. Nie pamiętam ile powinno być w tym aucie,ale w większości jest ok.14.5v . Może regulator się kończy.
Spalony regulator napięcia.
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
ładowanie przy obrotach 19,4 ; czyżby regulator ?
Gdyby problem był w braku wzbudzenia czyli zasilania regulatora alternatora to ładowanie pojawialo by się po przegazowaniu i ponad 3000. Tu raczej problem jest w alternatorze ubita dioda, regulator albo jajowate pierścienie ślizgowe.
Sprawdzanie regulatora opisywane wiele razy - zapraszam do wyszukiwarki. Zamykam
zły regulator.
I dlaczego akurat w Passacie 2.0? Pytam, bo pisałem pracę dyplomową z regulatorów napięcia i wykonałem prototyp.
Sprawdź kółko wiskozowe i regulator napięcia.
Najczęstszą przyczyną jest zepsuta wiskoza na alternatorze.Ale u Ciebie może być wina regulatora napięcia.
Witam ! Ja tak mam w swoim Passacie b5 i uważam że jest OK Dodano po 4 Poza tym myślę że jest to / napięcie/ uzależnione od stopnia naładowania akumulatora , oraz wpływu temperatury na regulator nacięcia ładowania co jest wmontowany w alternator.
Jak by nie było, zmieniłem regulator na chińczyka i jest OK.
no to gdzies jest konkretne zwarcie albo regulator nie ogranicza prądu i napięcia ładowania
Napisałeś ,,Można jakoś sprawdzić regulator".... , pewnie że można.... Tylko skąd u Ciebie taka pewność że właśnie brak ładowania w Twoim aucie spowodowany jest usterką w regulatorze napięcia....pomyśl..... Pozdrawiam.
Samemu można sprawdzić stan paska bo może być zużyty lub za luźny ale gdy na obrotach kontrolka nadal się świeci to może być też regulator napięcia
Sprawdź czy masz stały prąd na alternatorze 30 lub przerwany przewód od kontrolki lub zwarcie na nim, może regulator .
Witam sprawdż kabel prądowy łączący alternator z instalacją a on jest podłczony pod zacisk prądowy rozrusznika najprosciej podłacz żarowke 12v-15w miedzy zacisk prądowy alternatora a masą auta i powinna swiecic Jezeli swieci a lampka ładowania nie swieci to może byc uszkodzony regulator alternatora pozdrawiam wacek17
hmm u mnie regulator mocowany jest 2 wkrętami...?
13.7 to minimum.Sprawdzałeś akumulator? Jesli regulator napiecia padl to wogóle niebyłoby ładowania
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Jak masz regulator?
Więc jest źle. Pomiędzy srubką a blaszką ma być zero om. Podepnij niebieski kabel bezpośrenio do styku na regulatorze,chyba że chce ci się rozbierać alternator
Regulatory różnie zaczynają ładować, te za 19zł sa raczej niedopracowane.
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
http://www.rservice.pl/Foto/ib387.jpg chyba o takim mówił mechanik. Widze w nim opornik a te co mi podałeś to są bez oporników i mam taki właśnie wsadzony Dodano po 25 https://www.youtube.com/watch?v=oXERmHKC... filmik z ładowania na nowym regulatorze
Dwa rodzaje regulatorów napięcia l i com. Nie odróżnia się niczym. Odłącz wtyczka od alternatora i sprawdzaj napięcia.
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Zauważyłem jeszcze coś. Mierzyłem jeszcze kilka razy ładowanie i za którymś razem pokazało 14,5V już cieszyłem się że będzie ok ale za chwile spadło do 13,5 i słychać było obciążenie alternatora bo zaczął piszczeć pasek. Raz mam ładowanie idealne a raz o 1V za małe. Może wina regulatora w alternatorze?
aku ma pare miesięcy, jest w b.dobrym stanie nigdy nie był rozładowany. jest mozliwosc zeby przepalal sie regulator napiecia od zbyt duzego poboru mocy z aku ?
Mam taki problem. W w/w passacie miałem problem z ładowaniem. Wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami. Problem jest nadal brak ładowania przy zapalonym silniku. Gdy zmierzyłem pobór prądu na postoju wszystko wyłączony wszystkie lampki, brak radia, pobór wynosi około 2,8 A (było tak również przed wymianą regulatora w alternatorze). Jest to nie...
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Ale co się z nimi dzieje-przestaje ładować, czy ładuje bez żadnej regulacji?
Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie Dodano po 3 Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki. może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Dziś wymontowałem szczotki/reg. napięcia. Alternator VALEO. Szczotki oczywiście zjechane. Przylutowałem nowe. Co prawda muszą się dotrzeć, ale objaw taki sam. Kontrolka raz świeci, raz nie. Na nowych szczotkach nie za każdym razem jest ładowanie. Chyba wychodzi na regulator napięcia. Rozumiem, że włączam zapłon, przewód od kontrolki ładowania zwieram...
Witam ! Borykam się z problemem już kilka dni, mianowicie gdy wyłączę silnik i wyciągnę kluczyk ze stacyjki to zapala się kontrolka ładowania a bardziej się tak żarzy.. Dodam ze jak już uda mi się go odpalić ( Akumulator pada przez to..) to kontrolka gaśnie. Z początku myślałem że jest zwyczajnie padnięta dioda w alternatorze więc oddałem do regeneracji...
Moja teoria jest taka ze ten typ tak ma , posiadam alternator (chyba od hondy crx) który tak samo sie zachowuje, napdzałem go wiertarką i zeby zaczał ładować przez chwile trzeba mu wyzszych obrotów ale kiedy "załapie" mozna smiało obnizyc obroty i to dużo i ładowanie jest 14,5V Widocznie te regulatory tak mają , koniec kropka :D :P
W klasycznym układzie, regulator napięcia jest zasilany z dodatkowego prostownika oraz szeregowo przez kontrolkę ładowania z + po kluczyku. Ponadto w kilku starszych VW w tym Passacie B4 alternator był połączony z rozrusznikiem, wiem że to głupie pytanie,ale może warto. więc gdzie rozpinałeś kable jak Ci spadło do 0,02? No i czy jak wyjmiesz ten alternator...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
Witam Mam problem z passatem B7 1,6 TDI , przebieg 230 tys silnik szarpie/ przerywa na zimnym od razu po odpaleniu szczególnie gdy temp spada poniżej 5st C . Tak dzieje się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy przez pierwsze 5km. Jak silnik się zagrzeje jak ręką odjął... Jeden mechanik obstawia na wtryski, drugi że zacząłby od wymiany regulatora...
Sprawdz czy masz sprawny alternator, zmierz sobie ladowanie, ktore powinno miescic sie w przedziale 13,8 - 14,4V. Jesli masz wyzsze to uszkodzony najprawdopodobnie jest regulator napiecia, jesli mniejsze to moga byc szczotki i do tego dochodza usterki diod. Pozdrawiam.
Zobacz jaki jest prąd pobierany przez kontrolkę ładowania,tzn zewrzyj niebieski do masy przez żarówkę 1,2W czy się zaświeci na włęczonym zapłonie . Czy wcześniej,przed wymianą regulatora kontrolka gasła normalnie i było ładowanie? Dodano po 1 Tzn czy się zaświeci ta 1,2W żarówka bo kontrolka napewno.
Sprawdz wszystkie punkty lutownicze: przy uzwojeniach i diodach moze gdzies lut poscil. Kiedyś w VW (Passat diesel) miałem podobną usterkę jak silnik pracował na wolnych obrotach to kontrolka swiecila jak dodałem gazu to kontrolka zaczynala naprzemian gasnac i zapalac sie, a przyczyna to odlutowane jedno z uzwojen. Pozdrawiam
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
Witam Wczoraj zrobiłem według schematu, tylko ja ten + na akumulator z alternatora podłączyłem przez stacyjkę. na początku nie działało bo masy nie podłączyłem pożądnie do regulatora i poprostu nie stykało, ale po poprawieniu masy wszystko działa. mam alternator od poloneza i regulator od VW passata starego modelu, ale taki sam jest jak na tym zdjeci...
Sprawdź przy alternatorze , czy nie urwał się cienki kabelek (niebieski) i czy po tzw. kluczyku dochodzi do alternatora 12 V. Jeśli będzie ok., to alternator do przeglądu, może uległy uszkodzeniu diody lub regulator (regler). Sprawdź, czy Twój alternator ma tradycyjna rolkę pasową, czy rolkę ze sprzęgiełkiem, która często ulega awarii ( pasek napędza...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Mam jeszcze pytanie dodatkowe. Alternator ma nieco więcej {70}amperów niż powinien bo pochodzi z passata B3 a jest w passacie b2, czy można bez problemu stosować alternatory o większej ilości amperów tam gdzie fabrycznie były montowane inne słabsze alternatory. Co do naprawy to chyba spróbuje wymienić ten regulator napięcia/http://moto.allegro.pl/show_ite...
Kolego jeszcze przed wymianą podzespołów zbadaj ładowanie w aucie. Wg mnie podane przez Ciebie dane dot. ładowania są niewłaściwe (za niskie) a powinny być ok. 14,3 V. Włączenie klimy, to duże obciążenie "prądowe" (wiatraki plus pompa klimy), zresztą pewnie słyszysz po pracy silnika, spadają wówczas obroty. Jeśli masz "słaby" akumulator oraz niewłaściwe...
Do kierbedz4 wielkie dzięki za instrukcje po podłączeniu okazało sie że ładowanie jest prawie żadne więc miałem części z rozbiórki Passata B2 więc zastosowałem z niego alternator z zintegrowanym regulatorem napięcia i ładowanie wynosi na wolnych obrotach ok13,99V, moim zdaniem wystarczy z tym że zostały mi dwa kabelki i nie wiem do czego podejrzewam...
Szczotki regulatora można wymienić (nie jest to proste ale wole orginał Boscha bo na nim nie faluje napiecie jak na no Magnet Marnelli)Tak samo pierscienie ślizgowe Wszystko dostępne na allegro. A co do używki to musi być z tdi pasuje od passata B5,golfa 4 ,seata leona 1m, polo 4 ,ibizy audi a3 skoda octavia 1 itp tylko musi być z tdi 1.4 czy 1.9 nie...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
13.7 V to jest właściwie minimum ale jesze w normie. Napięcie np. w niemieckich samochodach wacha się od 13,8 do 14.3 V. Wystarczyło by włączyć na wejściu regulatora napięcia ( jeżeli jast taka możliwość - nie znam Skody ) diodę np. 1N4001 i napięcie ustali się na poziomie 14,3 V. Robiłem coś takiego w starszym Passacie. Włączenie jednej diody w szereg...
Witam. Mam dziwny kłopot w moim Passacie B5 AHU 1,9TDI. Sprawa wygląda tak: - zauważyłem iż kiedy uruchamiam cokolwiek w aucie z elektryki czy to szyby czy nawiew czy radio to można odczuć spadek napięcia w aucie. Objawia się to chociażby przygasającym oświetleniem kabiny auta jak i przygasaniem samych zewnętrznych świateł samochodu. - kiedy np. otwieram...
Szczerze mówiąc, to już sobie poradziłem. Pociagnąłem osobny kabel od alternatora przez kabinę do kostki w liczniku i jest już dobrze. Tylko chyba regulator napięcia mi padł, bo przy jałowej pracy silnika ładuje napięciem 12,4V, natomiast przy zwiększaniu prędkości, wartość napięcia wzrasta proporcjonalnie do wartosci 13,6V(przy wyłączonych odbiornikach...
Jeżeli odłączę przewód D+ od wzbudzania to alternator już nie pobiera prądu. W takim wypadku chyba raczej byłoby coś nie tak z regulatorem napięcia, czy się mylę? Alternator ładuje napięciem około 14,4V i się normalnie wzbudza. A czy nie będzie to czasem wina licznika, może ma jakieś zwarcie, że podaje napięcie na zacisk D+?
Prawdopodobnie problem z ładowaniem. Opiszę objawy. Czasami podczas jazdy w samochodzie nagle przygasają kontrolki i światła mijania świecą jak pozycyjne. Po krótkiej jeździe w takich warunkach i wyłączeniu zapłonu samochód nawet nie zakręci. Tak jakby nagle alternator przestawał ładować i silnik kożystał z akumulatora. Szczotki w alternatorze są ok....
Kolego, a nie uważasz, że fajnie by było napisać jaki alternator? Właśnie, to powinno być na początku, może Bosch, może Valeo, może 9 diod a może 6. A co się dzieje gdy nie ma ładowania a Ty zwiększysz obroty do np 3000-4000. Ale skoro kontrolka świeci (zakładam że jest Bosch) to raczej przewód od wzbudzenia powinien być cały (o tym przewodzie pisał...
Braku zasilania w czym ? Na elektryce się nie znam po prostu potrzebuje porady gdzie szukać, a co do kolegi z golfa to ani tu ani tu jak odlacze i włożę kostkę w prawych drzwiach to działa przez chwilę potem to samo Jak na elektryce się nie znasz to podjedź do elektryka samochodowego i zapytaj. Nie chcę straszyć ale tutaj może być tysiąc różnych możliwości...
Nie przekonasz mnie, wystarczy że wejdziesz na forum Passata, i tam popytasz o napięcie ładowania w tych rocznikach aut ze stajni VW. Ja mam 13,7 i jeżdżę bez doładowywania akumulatora przez dobre 2,5 roku, tzn, od wymiany na nowy akumulator. A teraz ostatnio wymiana regulatora na oryginał Valeo i nadal 13,7. Według mnie jakoś tak się utarło że powinno...
witam.potrzebuję podpowiedzi od fachowców z branży.mianowicie sprawdziłem alternator na stole i ładuje 14.3V ale bździ kontrolka od wzbudzenia.pierwsza myśl uszkodzona któraś z diód wzbudzenia.sprawdzam je przez żarówkę 45W i jest ok.diody plusowe i minusowe też sprawdzone tylko tu mała wątpliwość.przy wpiętym regulatorze diody minusowe przy polaryzacji...
Jeśli alternator ładuje akumulator to na zaciskach akumulatora musi być 14V a nie mniej.Miałem to w Passacie i po wymianie modułu stbilizatora napięcia jest OK ,a myślałem że to akumulator.Moduł Boscha kosztuje 28zł.
1. twój alternator nie ładuje, nie możesz tak jeździć 2. nigdy w życiu nie zdejmuj klemy z akumulatora w czasie pracy silnika !! Albo skończyły się szczotki albo padł regulator, podjedź do elektryka, ogarnie ci temat za pięć dych
Witam, Rozładował mi się akumulator (Centra) kupiony i założony w kwietniu tego roku. Cały czas był eksploatowany i nie było z nim problemów. Podejrzewałem szczotki w alternatorze - wymieniłem razem z regulatorem. Mierząc napięcie na akumulatorze z podłączonymi klemami mam 11,5 - 12,3V, dodając gazu napięcie się zmienia nieznacznie 0,2 - 0,3V. Po zdjęciu...
Kup regulator napięcia ze szczotkami, klucz 8, 13 i śrubokręt krzyżakowy - i do dzieła.
Ja również bym się przeraził niektórymi poradami zaczynając przygody z elektroniką. Miało być prosto, a tutaj za chwilę poruszymy problematykę wydajności baterii promu kosmicznego w funkcji zmiennych temperatur i braku grawitacji. Jakby ten temat pojawił się na Forum Traktory i maszyny rolnicze to dyskusja potoczyłaby się zupełnie inaczej. Zerknijcie...
Ja też miałem w swoim passacie za niskie napięcie ładowania, dwa razy rozkręcałem cały alternator wszystko zostało dokładnie sprawdzone i wszystko było OK. Napięcie ładowania było za niskie przy zamontowanym alternatorze jak i też na stole probierczym, dopiero po zamontowaniu dodatkowej diody szeregowej tak jak pisze Kiuda 22 sprawa została rozwiązana....
Witam! Założyłem ten temat ponieważ w dniu dzisiejszym skończyło sie ładowanie w moim pasaciku 2001r. Mimo mojego doświadczenia w branży tematy alternatorów zawsze uważałem za toporne i nie dla mnie. Ale do rzeczy. Rozłożyłem regulator i patrzę a to oryginał jeszcze 2001r, a komutator juz zajechany. Kupiłem inny alternator ale jestem przed założeniem....
Witam jeszcze raz ! 13.8 V w instalacji "niemieckiego" auta a szczególnie z roczników "dawniejszych" to norma ! Jeszcze się nie spotkałem aby starszy "niemiecki" alternator dawał ładowanie 14.4 V no chyba, że regulator nie jest oryginalny. Można kupić jakieś tajwańskie podróbki (sąsiad coś takiego miał), które przy pracy silnika umożliwiają uzyskanie...
Mój poprzedni temat pozostał bez odpowiedzi, więc zakładam nowy, ale z nowym problemem, więc prosiłbym o nie usuwanie go. Problem tkwi w braku wzbudzenia alternatora. Na zacisku wzbudzania po włączeniu zapłonu miernik pokazuje totalne 0. Sądziłem, że przewód wzbudzania uległ uszkodzeniu obok alternatora ( jest tam dość ostro skręcony ) więc odnalazłem...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
z ładowaniem alternatora niemam problemu czytałem pisało o tdi sprawdzałem Dodano po 7 regulator nowy z szczotkami mam jutro go wymienie i zobacze moze masz racje bo ja juz sie zgubiłem oco w tym chodzi
Ladowanie na alternatorze bez obciazenia wynosilo 12.99v przyczyna : regulator napiecia. Przyczunilo sie to d spadku napiecia na esp i abs. Dlatego tez kontrolki sie swiecily. Nie znam tylko przyczyny uderzenia w kolo. Dodano po 1 Teraz mam problem z wypadaniem zaplonu na 4 cylindrze pompki sprawdzone , instalacja tez lecz przyczyna nie zdiagnozowana....
Witam serdecznie. Otóż posiadam pojazd własnej konstrukcji świeżo zbudowany na silniku od fiata 125p z alternatorem 90A od passata b3 firmy BOSCH taki jak na zdjęciu niżej. Alternator jest podłączony tak jak się podłącza każdy alternator z kontrolką wzbudzania. I w tym przypadku kabelek od wzbudzania alternatora jest podłączony do żaróweczki "akumulator"...
Sprawdż kolego dokładnie alternator. Jesteś pewien ,że nie ładuje prondem przemiennym ? (chodzi mi o mostek prostowniczy) Od tego elektronika głupieje i "pada" Dodano po 8 Miałem taki przypadek , że podczas jazdy mrugnęła kontrolka ,po chwili drugi raz. trzy dni pózniej podczas jazdy w trasie (w nocy) zgasły mi wszystkie światła ( spalone ) < zmieniłem...
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Witam. Od ostatniego razu , robiłem głowicę bo po wymianie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy źle zamontowali pompowtryski i wybiło gniazda pompowtryskiwaczy, robiłem całą głowicę z regulacją pompowtryskiwaczy na stole, zwałkiem i regulatorami ,lekko przyblokowałem zawór recyrkulacji spalin / blaszka z 3 otworami / .Pompki po regulacji mają korekty od...
http://obrazki.elektroda.net/77_11829232... Na prośby wielu kolegów z forum postanowiłem jednak znaleźć troszke czasu i opisac mój projekt. Wszystkim zacząl sie interesowac mój tata. bardzo go to ciekawiło. Widzielismy to pierwszy raz w chorwacji 2 lata temu. Po wielu godzinach szukania w internecie znalazłem kilka stronek temu poświeconych. Tak...
DF jest terminalem alternatora informującym sterownik samochodowy o obciążeniu alternatora W zależności od obciążenia alternatora i sygnału wyjściowego z DF sterownik reguluje pracą silnika tzn. zwiększa lub zmniejsza obroty silnika, stąd twój problem. Proponował bym sprawdzić połączenia sterownika z terminalem DF alternatora, aby w przyszłości uniknąć...
Witam, załozyłem gaz miesiac temu i od tego momentu mam klopoty z paskiem. Silnik ABS jednopunktowy, gaz parownik lovato, centralka autronic al-700 . Moj problem tkwi w tym że po włączeniu dodatkowego żródła pobierajacego napięcie samochód słabnie. Wystarczy włączyć światła i juz czuć jak samochod jest slabszy na gazie (na benzynie prawie nie odczuwalne)....
niska temperatura poniżej 4 stopnie C- zero ładowania Pierwsze słyszę, kolega to zmierzył czy gdzieś przeczytał, jeżeli to drugie - proszę o link. Wówczas akumulator "gazuje". Przy napięciu ładowania 14,4 V? Jakim cudem? Chyba kolega ma niesprawny albo źle ustawiony regulator napięcia :cry: Ponadto napięcie ładowania 14,4 V to maksymalne dopuszczalne,...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Czołem Jestem nowy na forum.Wiem że już było takich tematów kilka ale proszę o pomoc ;) W Fiacie Seicento(r.1999) od znajomej padło ładowanie..jak się to objawiało? Dzień wcześniej podczas jazdy jak mówiła lekko jarzyła sie kontrolka łądowania,następnego dnia już nie odpalił. Zrzuciliśmy stary sparciały pasek daliśmy nowego Gatesa,wywaliliśmy regulator+szczotki(starte...
Witam serdecznie temat dotyczy samoróbki no a te 3000obr.min to jest obroty noża czy obroty obwód koła obroty noża jako obwodowe? Fajne kosiarki wyszło jak fabryczne dobra robota super. to przy ilu obr. WOM takie obroty masz? Czym go napedzasz? Jakie przełożenie masz 1 Wom ile talerzy obrót? Rotacyjne mają do 4 obr na 1 WOM... moja rotacyjna ma 1:6...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Ja miałem podobny problem z passatem moim też mi dioda migala i słabe lądowanie było przy małych obrotach i ciągle akumulator padał bo o dziwo dioda u mnie załączała alternator i był kabelek urwany przez co nie włączał się regulator napięcia no i warto było by sprawdzić tulejki na rozruszniku bo może też mieć ciężko przy rozruchu i pobierać duży prąd...
ładowania passat passat ładowania regulator passat
akumulator opary światła mijania xsara picasso kierunek nawija cewka
zmywarka electrolux mikrokomputer cobra1
Żółta kontrolka w kółku w Zetor 7211 - co oznacza? Demontaż panelu sterowania w lodówce Samsung RS20CCSL