Bardzo proszę o poradę odnośnie silniczka krokowego - biegu jałowego słyszałem od mechanika,że można go rozmontować i przeczyścić,jeśli jest to możliwe to proszę o radę jak to zrobić. Pozatym czy to coś da? Pozdrowienia. Jednak kolega jest odporny na wiedzę - blokuję możliwość pisania do czasu zapoznania się przez kolegę z regulaminem forum a konkretnie...
Pragnę ustosunkować się i zarazem wyjaśnić problem "gaśnięcia silnika podczas dojazdu do skrzyżowania". Zacznijmy od zasady działania silnika benzynowego. W kazdym samochodzie "na benzynę" są trzy układy sterujące pracą silnika: paliwowy, powietrzny i elektyczny. Jeśli samochód, jedzie to wszystkie układy działają prawidłowo. Podczs dojazdu do skrzyżowania...
Jak myślicie czym spowodowana jest taka praca silnika? Wydaje mi się że masz uszkodzony regulator biegu jałowego. Można spróbować go ustawić, albo wymienić i wtedy ustawić.
kolegi Renault Megan na biegu jałowym przebiera w obrotach 1000-2500 w czasie jazdy 2500 i nie chcą spaść niżej Po z kasowaniu błędów (regulator biegu jałowego przerwa/zwarcie; położenie przepustnicy błąd oraz sonda lambda przerwa/zwarcie ...to te błędy) jest ok. przez jakieś 10 km jazdy następnie wszystko od nowa z usterkami. dodam że świeci się kontrolka...
ten silnik bez elektroniki pracuje całkiem sprawnie. tps w tym aucie ma za zadanie dac informacje czy jest na jałowym czy nie. na jałowym działa regulator biegu jałowego (przez niektórych nazywany krokowcem), a po wcisnieciu gazu nie. sprawdz czy dziala regulator
Witam i proszę o pomoc! Moje auto: Renault Megane 1.6e 1996 r. silnik K7M 702 + gaz Elpigaz II generacji Problemy: *od roku auto kiepsko odpala - zwykle odpala i momentalnie gaśnie. Trzeba lekko przytrzymać pedał gazu , żeby złapał obroty, które już potem zwykle trzyma. Występuje na ciepłym i zimnym silniku, na gazie i benzynie. * od pół roku doszedł...
Witam, chciałbym poprosić o pomoc w diagnozie usterki w Megane IPHII silnik 1.4 16v 2000r - identyczny problem spotkałem też w 1.6 16v. Problem polega na tym, że silnik "kuleje", na wolnych obrotach słychać "furkanie" z wydechu, obroty nie falują, ale gwałtownie spadają i się podnoszą, średnia trzyma się w okolicach 700-750. Wygląda to jakby gubił gdzieś...
Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
Co do gaśnięcia silnika ja bym przyjżał się czujnikowi położenia wału najprawdopodobniej jest to jego wina znana usterka w megankach i nie tylko koszt czujnika około 90zł. A co do niestabilnych obrotów warto sprawdzić regulator biegu jałowego,lepiej sprawdź diagnostyke silnika co do obrotów,po co wydawać niepotrzebnie kasę.
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Witam. Mam wielki problem z autem. Podczas odpalania wszystko jest ok a gdy lekko dodam gazu zapala się kontrolka ok rezerwy. Wszystkie wskazówki opadają, zapala się oil, ok po prostu licznik traci zasilanie. Podczas jazdy auto szarpie gaśnie i z licznikiem to wszystko się dzieje. Gdy delikatnie dodaję gazu jest w porządku a gdy dodam gwałtownie to...
masz prawde jest to regulator predkości biegu jałowego miałem z nim problem ale po wyczyszczeniu problem ustal jest tez czujnik połozenia przepusnicy tez jest dobry bo nowy a jaka kość ??
Witam. Zainteresowanym jest maciuś1 który coś się swoim postem NIE interesuje Oj tam zaraz nie interesuje się :wink: Praca i okres świąteczny .... ale do tematu. Na zdjęciach parametr PR090 też nie mieści się w widełkach wskazanych przez producenta ( -12 do +12). Ale spokojnie już zdążyłem dowiedzieć się że do -41 korekcja działa prawidłowo i wartość...
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
No dobra, bez żartów z katami itp. Zawory - wiadoma sprawa - typowy czuły punkt K7M, więc zostały sprawdzone i wyregulowane już na samym starcie śledztwa, spręż także w normie. MAP typowy GM i sprawny. Ciśnienie paliwa sprawdzone, jest jednak za niskie, ok. 2 bar i lekko się waha, jednak nie powinno dawać podobnych objawów. Regulator podstawiony i sprawny,...
Rozwiązanie jest banalne - obniż napięcie zasilania czujnika ciśnienia. Te czujniki miały wade fabryczną polegającą na przegrzewaniu się struktury czujnika lecz należy pamiętać że nie od temp silnika. Następna sprawa to reset komputera ! Polega to na odpięciu aku na kilka godzin ponownym jego podpięciu i odpaleniu silnika i pracy na biegu jałowym az...
ciśnienia paliwa... objawy by się zgadzały, przemawia za tym również fakt, że ten egzemplarz posiada "filtr paliwa" wbudowany w pompę paliwa która to znajduje się w baku. W odróżnieniu od silnika 2.0 ze zmiennymi fazami ten nie posiada regulatora ciśnienia na listwie doprowadzającej paliwo do wtryskiwaczy... dzięki za naprowadzenie.
Do sprawdzenia - szczelność dolotu - regulator dawki powietrza biegu jałowego - przewody WN
Za regulację wolnych obrotów odpowiada zwykły pozycjoner przepustnicy.Proponuję wyczyścić układ zasilania począwszy od filtru powietrza poprzez przepustnicę. Dodano po 14 Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego stanowi mikrosilnik elektryczny zamocowany w obudowie zespołu wtryskowego ( E7J ) wraz ze stycznikiem swobodnego położenia pedału przyspieszenia,...
Podepnij zasilanie pompy na krótko i próbuj odpalić (kabel zasilania od przekaźnika do samej pompy jest gdzieś ,,trafiony a po drodze są złącza). Ten dźwięk pod filtrem to odgłos regulatora jałowego biegu, który ustawia się po podpięciu akumulatora i włączeniu zapłonu