Witam ! w moim Masterze jest brak kompresji na 2 tłokach jeśli wdmuchuję powietrze do jednego tłoka wychodzi otworem 2 tłoka przez otwór wtrysku domyślam się że uszczelka pod głowicą puściła pomiędzy cylindrami , temperatura płynu chłodniczego jest normalna żaden mechanik nie chce zrobić mi tego od ręki więc zdecydowałem sam ściągnąć głowicę i zdiagnozować...
Witam serdecznie. Czy jest możliwość zamiany koła dwumasowego w silniku 2.3 dci na koło jednomasowe wraz ze sprzęgłem z trafica 2.0 dci. Silnik 2.3 to silnik 2.0 z rozwierconymi cylindrami dla uzyskania większej pojemności. Ponoć montują jednomase z trafica 2.0 do Laguny 2.0. Pytanie czy była by taka możliwość w Masterze. Pozdrawiam
Cześć, potrzebuje danych do remontu silnika Master 2,5 DCI 84Kw z 2007 roku -wymiar tulei cylindra (kwalifikacja do szlifu) -wymiar tłoka (kwalifikacja do wymiany tłoka) -luz pierścieni w rowkach tłoka oraz luz w zamku pierścienia w cylindrze oraz momenty dokręcania; -panewek korbowodowych -głowicy cylindrów Z góry dziękuje,
Witam! Poszukuje opisu kodów błędów do renault master 2.2dci 2001 rok, podłączony komputer wyświetlił błędy 6176, 6152, 6145, 6150, slink odzywa sie ale odrazu gaśnie brak komunikacji z czujnikami temperatury(pokazuje -40 stopni cencjusza) silnika, czujnika GMP(jak się odezwie to obrotomierz lekko drgnie) i przepływomierza(temp. powietrza -40 stopni...
Pewnie że ma wpływ , na kole pompy jest występ do czujnika położenia cylindra jeżeli przy zablokowanym wale nie masz krótszej kreski koła w otworze czujnika to jest źle ustawiony
Ustawiasz na znaki na 1wszy cylinder, wkęcasz w czujnik zegarowy w pompe. Napinasz min 2mm. Cofasz silnik, a nastepnie najezdrzasz na znaki. Masz miec 1 mm +/- 0,03 mm
Tłok ma być w GMP dla cylindra 1.
oddałem wtryski do sprawdzenia czy czasem nie leją do servisu Boscha... niestety po tygodniu dostałem je w wiaderku z wiadomością, że nie są poprawnie złożone i nie nadają się do ponownego włożenia ponieważ komora jest w 4szt uszczerbiona - jak to Pan stwierdził. Mam Renault Mastera z 2006r 2.5 dci 120KM problem tkwi w tym, że kupiłem nowe wtryski Boscha...
To jak ty kupowałeś te wtryski ??? Kupiłeś nowe, po regeneracji, czy używane ? Musisz mieć taki nr. wtrysku jak te poprzednie, albo dobrać po kodzie silnika, po drugie naładuj do porządku akumulator, przed zapalaniem zamknij i otwórz auto z pilota bo po dłuższym czasie immo może się uzbroić i kręć, jak nie będzie odpalał to możesz go trochę wspomóc...
Witam. Mam Mastera 2007r 2.5DCI 120KM i żałuje ze go mam:-) Auto Gaśnie najczęściej na 4;5 i 6 biegu przy obrotach 2200-2400 i zapala się spiralka od świec i cheek na żółto. Często wcześniej traci moc a wtedy 2900 obr./min to max, na wyższe obroty już nie wejdzie a prędkość maksymalna to 110 km/h przy obr.2200 na 6 biegu. Jak zgaśnie i odpalę czasem...
Witam , mam podobny problem a mianowicie kupiłem renault mastera z silnikiem 2.5 dci w którym dół został zmieniony na motor od 2.2 dci( głowica została od 2.5 wraz z wtryskami i komputerem ) silnik co jakiś czas pracuje nierówno tak jakby nie palił na wszystkie cylindry.Proszę o poradę co powinno byś jeszcze zmienione aby auto prawidłowo pracowało.
Silnik pracuje na wszystkie cylindry? Kompresja była mierzona? Do wałka zajrzałeś?
Witam, Byłem u mechanika rano i przeskanowałem auto po tej trasie. I takie o to błędy wyrzucił. - DF084 Obwód czujnika położenia zaworu EGR; Przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy -Obwód wtrysku cylindra; zbyt niskie napięcie prądu sterowania wtrysku ( tak jest w przypadku każdego wtrysku. kody błedów : DF099, DF101, DF102, DF100) - DF067 Obwód czujnika...
Nie ma znaczenia jak ustawisz koło pompy wedle walka czy rozrządu, te pompy mają za zadanie wytważać ciśnienie, a sekcje na poszczególne cylindry rozdziela sterownik silnika poprzez wtryski. Co do numerów, uważam że nie mają większego znaczenia,oby pompa była od takiego samego silnika.
Witam Więc jednak nie skończyło się szczęśliwie :-( Ze względu na budowę wtrysków ciężko jest coś dorobić samemu żeby je wyrwać, ja mam Movano i miałem zapieczone 2 wtryski lekko się dały zruszyć obkręcając je kluczem jak kolega pisze powyżej puzniej zalałem antykoksem , zluzowałem łapki trzymające wtryski, zapaliłem silnik i po gazowaniu ciśnienie...
Jeśli wykluczyles wszystkie możliwości awarii powstałej na wskutek poprzedniej naprawy, wtryski sprawdzone na maszynie, i napewno jest rozrzad ok i ciśnienie w cylindrach to czas zabrać się za wyjęcie pompy cr i sprawdzenie na maszynie. Bo to ze tryska paliwem to wcale nie znaczy ze z takim ciśnieniem jak powinna. Jeśli sciął się klin na walku rozrządu,...
Witam.Wreszcie udało mi się dojść do sedna:)Okazało się,że mocy mój master nie miał,bo nie łączyła kostka na cewce wtrysku i nie palił na pierwszy cylinder,także kochani jestem wdzięczny za wszystkie podpowiedzi,oczywiście przydały się,a tu takie byle co:) i autko śmiga.Mam nadzieję,że już nie będzie niespodzianek,pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję wszystkim
Witam. Mam takiego pacjenta Renault Master 2.3 dci pracował jakby na 3 cylindry, diagnostyka Clipem, obwód sterowania wtryskiem cylinder 2 - obwód otwarty. Zacząłem od sprawdzania przewodów dochodzących do wtryskiwacza, wzrokowo, miernikiem do masy ok, sprawdzać oporność cewki wtryskiwacza - miernikiem uniwersalnym ciężko było coś zdziałać ale w porównaniu...
Cześć, spróbuj pominąć układ recyrkulacji spalin łącząc wlot i wylot płynu chłodniczego do chłodniczki; będziesz miał pewność że nie jest to wina chłodniczki. Dobrze by było zakupić tester co2 w płynie chłodniczym, koszt około 20 zł, można zakupić w sklepie motoryzacyjnym, albo na stacji paliw. Może to pomóc zdiagnozować awarię uszczelki głowicy lub...
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
Układy wtryskowe Cr BOSH korzystają z tzw. kodów IMA ( starsze wersje nie posiadają kodów IMA). W twoim samochodzie mogły być ( ale nie musiały) wtryskiwacze z kodami IMA ( zależne od typu układu wtryskowego). Jeśli są wtryskiwacze z kodami to sterownik wtrysku musi znać te kody i wiedzieć na którym cylindrze który kod. Teoretycznie podczas regeneracji...
Teoria jednego z mechaników od ciężarówek... Wtryskiwacze działają super na maszynie w powietrzu, po włożeniu do komory cylindra otrzymują ciśnienie kompresji które blokuje ich poprawne działanie Ciśnienie sprężania ~30 bar. Ciśnienie Common Rail 250-1500 bar. Ciekawy człowiek to musi być...
Witam. Potrzebuje info na temat wymiany tulei cylindra blok master 2.5 dci rok 2003 115km .
Filtr paliwa ? Jakie cisnienia w cylindrach ?
Tak Genek zgadzam się ja strzeliłem gape zaraz idę zobaczyć :P Dodano po 27 Tak Genek zgadzam się ja strzeliłem gape zaraz idę zobaczyć :P Więc tak zrobiłem jak mówiłeś założyłem na ten mosiężny króciec z CR rurkę przeźroczystą auto chodziło koło 5 min ani kropelki paliwa , ale za to na powrocie z wtrysków całkiem dobrze leciało :( przy ok 1200obr na...
Witam Panowie problem ten sam wypalony tłok, przy "strzale" i utracie kompresji na tym cylindrze auto dokulalo ok. 500m na najblizszy parking, zostalo wylaczone i oczywiscie laweta -cylinder z wypalonym tlokiem szlif cylindra 0.5mm + nowy tlok +0,5mm + honowanie wszystkich cylindrow, reszta tlokow oryginal -przy okazji wymienione wszystkie panewki glowne,...
A nie było rys na gładzi cylindrów bo widziałem już kilka takich przypadków
A jak ustawiales rozrzad? Wiesz o tym że w tych silnikach pierwszy cylinder jest od sprzęgła...
Dla potomnych załączam zdjęcie dysz. Numer kompletu dysz do 2.3dci to 115600887R. 140zł z wysyłką w serwisie, dostępne bez problemu. Myślę że powinno się je wymienić przy remoncie silnika czy trzeba czy nie trzeba. Są w nich zaworki, które mogą się zepsuć/zapchać. Podejrzewam że mogło być to u mnie przyczyną niedosmarowania drugiego cylindra. W szlifierni...
Witam serdecznie zainteresowanych. Szukałem intensywnie po forum, ale nie znalazłem nic co byłoby odpowiedzią na trapiące mnie okoliczności. Pacjent, to Nissan Interstar (Renault Master) 2009r. Silnik G9U632 2.5DCI 146km. Od jakiegoś czasu wpierw tracił moc przy większym obciążeniu, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wracało do normy. Potem już cały...
Witam; Odgrzewam temat. Maser 2,5 dci. Najpierw tylko gasł podczas jazdy w czasie dynamiczniejszego przyspieszania. Teraz nie odpala gdy ciepły - gdy zimny tak. Moc zasadniczo ma ( póki j/w nie zgaśnie), nie kopci, nie przepala. Test przelewowy - wygląda na "śmierć" 1go, agonię 3go wtrysk w zakresie przelewu. Pozostałe 2 zupełnie OK. Pytanie: a dlaczego...
Witam. Odgrzewam temat już wielokrotnie omawiany - ale nieco z innej strony. Maser 2,5 dci. Najpierw tylko gasł podczas jazdy w czasie dynamiczniejszego przyspieszania. Teraz nie odpala gdy ciepły - gdy zimny tak. Moc zasadniczo ma (póki j/w nie zgaśnie), nie kopci, nie przepala. Test przelewowy - wygląda na "śmierć" 1go, agonię 3go wtrysku w zakresie...
Nie wiem czy nie za późno na moją odpowiedź. Czy problem udało się rozwiązać? Jeżeli ubywa płyn chłodzący 1l na kilka km, a dostaje się do cylindra, to za pojazdem powinna być chmura białego dymu. Czy tak jest? Oczywiście wycieków zewnętrznych nie ma? Czy olej silnikowy jest czysty? Jaki jest rok produkcji samochodu? pozdrawiam
Korekcje masz w normie ale czemu masz nie przyuczone wtryskiwacze na 3 cylindrach ? ( przynajmniej tak mi się wydaje ) najedź kursorem na napis "4.DEF" co tam pisze ?
Witam. Właśnie niedawno wymieniałem były zamontowane 4,5 v na trzech cylindrach a na jednym 7v wg vin powinne byc 4,5 v ale się paliły, po sprawdzeniu wyszło że trzeba zamontować 7 v i tak zrobiliśmy.
Witam wszystkich, mam problem z Renault Master 3, silnik to 2.3, 165 koni, bi turbo. Mianowicie potrzebuje danych odnośnie szczeliny pierścieni tłokowych (luz przylgni zamka) czy znajdzie się tu jakaś Dobra duszyczka co podpowie, średnica otworu cylindra to 85,4 mm a średnica tłoka to 84,8 mm. Już przejrzałem chyba cały internet i nic a w serwisie nie...
Witam! Master 2,5dci G9U , mam problem już w drugim silniku z wypalaniem uszczelki między cylindrami. Blok splanowany , głowica również , uszczelki Erling , śruby nowe , Nm według zaleceń i po ok 40000km wypala między cyl. Czy spotkał się ktoś z powracającym takim problemem?
Jaka kompresje powinien miec silnik po regeneracji na cylindrach?
Witam, mam problem z zakodowaniem nowych wtryskiwaczy w Renulat Master III 2016r 2.3d SID310 Próbowałem Launchem, Clipem i Autocomem.. Launch i Clip wołają o 8 znaków ale za każdym razem zapisują tylko 6 pierwszych a ostatnie dwa pozostają bez zmian. Po takim zabiegu mam błędy na czterech wtryskach. Błąd z pierwszego: DTC 0201 Cylinder 1 injector circuit,...
(-) Jeśli chodzi o te opiłki w filtrze paliwa, to jak to sprawdzić, trzeba wylać jego zawartość do jakiegoś naczynia czy jak?? Jakoś nie wyczuwam żeby głośniej działał silnik, nie mam takiego ucha. A czy gdy zabraknie paliwa to też pompa się zatrze? (-) Inna opinia z forum Renault: w masterze pompę CR nalezy ustawić. Obecność opiłków w paliwie można...
Czy do nowego Mastera 2.3 dci można było by zaaplikować jednomasowe koło z trafica 2.0 dci, 2.3dci a 2.0 dci to te same silniki tylko w 2.3 rozwiercili cylindry aby uzyskać większą pojemność. Pozdrawiam
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam wszystkich. Pierwszy raz zalogowaniem się na forum. Otóż kupiłem opel movano 2.2 DCI z kopcacym silnikiem . Pomimo tego że kulal na jeden cylinder i kopcil zbierał się bardzo dobrze. Kupiłem. Drugi samochód na części. Renault master 2.2 DCI 90 km identyczny silnik jak w oplu. Przezucilem silnik do opla lecz nie zbiera się tak dobrze jak na poprzednim...
To już wiem bo zdejmowałem głowicę. Jak ustawi się wałki rozrządu szerszym sfazowaniem do przodu auta to wychodzi, że koniec suwu sprężania i początek suwu pracy jest na cylindrze 4 od rozrządu. Jak to powiedziałem w serwisie to odpowiedział mi facio, że Francuzi liczą od tyłu i tak mam zapamiętać.czyli dla nich jest to pierwszy cylinder ale od koła...
Zakupiłem taki oto kabelek na portalu aukcyjnym "RENAULT Dacia INTERFEJS dla DDT2000 + VAG KKL PL" oferujący : Interfejs obsługuje modele na K-LINE Grupa RENAULT 1997 - 2007 RENAULT: Avantime, Clio, Espace IV, Kangoo, Laguna, Laguna II, Modus, Megane & Scenic, Megane II, Master, Mascott, Safrane, Traffic, Twingo, VelStatis NISSAN: Almera, March-Micra,...