kolego to jest odma .
https://obrazki.elektroda.pl/8602551000_... Zajeło mi to 15sek. Wszystko masz tam wyrysowane leniu.
A odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma ) drożne.
Jedna z rurek odpowietrzenia silnika- odma.
Witam kolego I co było przyczyna twojego problemu z ta odma
Wyciek pojawia się w górnej części silnika odma
To nie była skrzynia, to była pęknięta membrana odmy
Sugeruje to nieszczelność za przepływomierzem (jak jest) lub przeustnicą - najczęsciej gumowe wężyku lub układ tzw odmy.
Jak Kolego piszczy, to znaczy że sygnalizuje załączony bieg. Do czujnika luzu dochodzą dwa przewody 1 i 12 . Gdzie pierwszy to masa, drugi to sygnał. Czujnik na położeniu luz, jest zwarty czyli na 12 musi być masa . I tym tropem idź do samego licznika. Mi się wydaje że nie masz masy na czujniku.
Wydostaje się też biała para z odmy, wszystko po rozgrzaniu, czy to ma jakiś związek z tulejami pompowtryskiwaczy ? Dodano po 3 Ubywa ok 5 litrów na 4000 Km mazi nie stwierdziłem, w oleju ani w deklu pokrywy zaworów a dolewałem płyn już z 3 razy czyli ok 15 Litrów. Dodano po 2 Mam odczucie że ten wyciek staje się bardziej obfity. Dodano po 44 A czy...
Sprawdź zaworek odmy
Czyli czyszczenie przepustnicy, EGR i dodatkowo kolektora powinno rozwiazac problem z brakiem mocy u dolu. Oczywisice przed tym spuszcze nadmiar oleju. Przy okazji odma tez zaliczy czyszczenie.
Wyczyść odmę.
Dzisiaj dmuchnołem w węża od odmy i powietrze wróciło z mnóstwem sadzy czy to znaczy że odma jest zapchana???
Zużyciem silnika. złym humorem :sm31: :ganja: Wyczyść odmę
Odma drożna?
Odma.
Zapomniałem dodać, że wymieniłem te uszczelki wraz z uszczelką odmy i czyszczeniem przepustnicy.
Albo turbo albo odma.
Dzięki za odpowiedź . A czy wiesz może gdzie ma byc podłączony ten przewód odmy ?
Witam. Zdejmij ten czarny duży plastik na silniku (osłonę) a następnię zobacz czy nie widać tam rurki prowadzącej do pokrywy zaworów. Ta rurka to właśnie odma która powinna biegnąć od pokrywy zaworów do filtra powietrza lub do kolektora ssącego.
Witam. Miałem podobny problem z dymieniem w Lagunie pierwszy to turbina ,drugi to pierścienie i uszczelniacze zaworów. Teraz rada . SPRAWDZ węże pomiędzy turbo a interculerem jeśli znajdziesz większą ilość oleju wszystko jasne. Powiedz ile oleju Ci ubywa i czy wydmuchuje z odmy.
Odma i turbo
No i jak? Jak diagnoza?
Witam. Renault premium 420 dci, dymi z odmy. Co wystarczy wymienić, pierścienie czy też tuleje czy też głowicę ? Chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem. Pozdrawiam.
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
Typowo przy rozrządzie.
To na odmie masz ciśnienie?
Witam wyczyściłem dzisiaj odmę Przepustnice i EGR . EGR strasznie zabrudzony więc go wyczyściłem założyłem i to samo z przepustnica. W odmie też znajdowało się dużo syfu z oleju więc też wyrzuciłem . Wszystko fajnie skręcone . Samochód zaczął jeździł dużo lepiej niż wcześniej . Pojechałem. Się przejechać no i samochód się zbiera jedzie,pracuje rowno,...
Udrożnij odmę Uszczelniacze zaworowe?
To jest w pokrywie. Ma to jakiś związek z odmą i separacją oleju.
Nic to nie pomoże , nawet jak by się udało dać tą cieńszą zwiększy się przedmuch przez zużyte pierścienie i cylindry , zrobisz z odmy sprężarkę.
Niestety bardzo częsty przypadek, wytarty oring na czujniku lub już sama obudowa luźna. Ja daję silikon plus opaska. Tylko z umiarem, trzyma szczelnie i nic nie przepuszcza. Natomiast koledzy mają rację, ponieważ jest tam podciśnienie, raczej zapach przenosi się z nieszczelnej odmy.
To co napisałeś brzmi bardzo logicznie. Sprawdzę dzisiaj tą dolną rurkę. Skoro jeździsz takim samym autem, to napisz proszę, czy też tak lecą Ci spaliny z tej rury jak i u mnie? Czy może powoduje to utrata właściwości odmy, o której wspominasz.
Chodzi o odmę.
dymi mi z odmy i z klawiatury. Silnik pracuje równo nie ma mocy. Jaka to może być usterka?
A w moim Scenicu 2.0 jeszcze odma sobie co chwilkę pobekuje.
Sprawdź czy węże odmy nie są pozaginane, pozapychane.
Renault Scenik 2 1.9 dCi 96 kW 131 km. Witam, po przejechaniu kilkunastu km wyskakuje błąd DF980 DTC2A0068 Funkcja czujnika składu mieszanki 2. def obecny (poniżej min. wartości). Gdzie szukać przyczyny? Gdzie jest czujnik ciśnienia spalin w tym Sceniku? Gdzie szukać, jakieś zdjęcia czy coś? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/7909130100_...
Zdejm tą opaskę, ściągnij odmę, wymień twardy bądź uszkodzony O-ring. Dopasuj rozmiarem nową opaskę (taką "na śrubkę"). Wyczyść przedtem odmę i zajrzyj do przewodu idącego od niej.
Warto jeszcze skontrolować układ odpowietrzenia (odmę). U mnie problemy jakoś przestały występować jak naprawiłem układ odpowietrzenia.
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Witam. Pacjent to renault kangoo 1.5dci 65km z 2004roku z problemem w postaci lejącego sie oleju z odmy do dolotu dzięki czemu moze się wydawać, że turbina leje lecz to nie to. Wymieniłem grzybek, wyczyściłem pokrywe zaworów i nadal problem występuje. Gdzie dalej szukać problemu?
Chociaż by były przedmuchy jak z parowozu to odma ma zatrzymać olej i pewno przy skąłdaniu czegoś tam brakło.
Kup magistrale przelewów (numer części 8200894668), gumki odmy zostaw w spokoju. Możesz też profilaktycznie wymienić oringi na przelewach wtryskiwaczy (numer części 7701062204)
Nie wiem czy jest sens ale dobra. Świece to masz sprawdzać przykładając żarówkę min 21W to śruby świecy i wtedy jak świeci to jest dobrze. Zadne mierniki i napięcia. To na czerwono to odma i nie wpływu na zapowietrzanie. To w żółtym to zawór ciśnienia wewnętrznego pompy. Szukaj lepiej wycieków ropy. To na początek.
Przedmuchy świadczą o złym stanie technicznym silnika. Zmierz ciśnienie sprężania i zrób próbę olejową to się okaże czy ma czym dmuchać.
Pierwsza możliwość to kompresor powietrza, druga to uszczelnienia dolne tulei cylindrowych a trzecia to nic mu nie jest
O wynikach pomiaru powietrza decyduje: czujnik temperatury powietrza, przepływomierz, EGR, odma, intercooler. Często w ciemno wymienia się przepływomierz powietrza, co gorsze ,bywa że na tandetny zamiennik. Warto najpierw sprawdzić cały uklad
witam, ja jakiś czas temu zastosowałem w swoim renault master coś takiego: przewód z odmy wpuściłem do zbiornika z wodą a odbiór pary do kolektora ssącego.Wszystko działa auto spala ok 2 l paliwa mniej. Próbowałem to samo zastosować do clio 1,2 ale już spalanie prawie się nie zmieniło, jedynie podczas jazdy na trasie pod obciążeniem spala ok 1/2l mniej.
Wtryskiwacze, rurki do wtryskiwaczy, odma inny wałek ssący i chyba kolektor wydechowy (tak mi się wydaje). Pokrywa zaworów/ dekiel głowicy - różnie nazywają.
Sprawdź czy nie wywala odmą do kolektora ssącego, a z niego do cylindrów. Miałem przypadek w Linde 351 z silnikiem renault, że stanął z powodu emulsji wodno-olejowej w cylindrach, która poszła z odmy. Pierwotną przyczyną była walnięta uszczelka pod głowicą.
Witam ponownie, wymieniłem wąż od odmy do rury filtra powietrza , dolegliwość w połowie ustąpiła , planuję wyczyścić odmę ponieważ odpowiada ona za wyrównanie ciśnień w silniku- myślę że jest zapchana. cdn.
na wygląd to 1.9 dci .Radziłbym wyjąć EGR i oczyścic go bo jeśli jest olej w dolocie to turbina albo puszcza albo odma do wymiany .Trzeba zdjąć rurę dolotową do turbiny i zobaczyć czy jest na niej ścieżka oleju.Jeśli jest to odma jeśli nie to turbina.No isprawdzić luzy na osce turbiny.
To tez mi przyszło do głowy po oglądnięciu zdjęcia pokrywy wałków ,jeszcze myślałem nad odmą ,sprawdzę jutro i dam znać czy coś pomogło
Pytasz gdzie szukać więc okazuję foto. A mobilizacja być powinna ale niechce tu straszyć. Zawsze kiedy sprawdzam ciśnienie paliwa w układzie w silnikach renaulta to robie to z najwyższą ostrożnością bo przewody z benzynką są umocowane tuż (lub nawet nad) kolektorem wydechowym. Stojąc przed samochodem (maska otwarta) po lewej ręce od tyłu silnika masz...
A co do wyciągania mam złe przeczucia bo przy demontażu poprzednie rozerwały głowice Skoro 6 miesięcy wcześniej były wyciągane teraz nie powinno być problemów. Dodano po 14 Po zdjęciu plastików silnik był cały zarzygany olejem wraz ropą Pokrywa, odma do sprawdzenia (uszczelki, pęknięcia)
Niekiedy skapnie nie duża ilość oleju na korektor i wtedy trochę śmierdzi Uszczelka głowicy jest poniżej kolektora, więc wyciek jest chyba spod pokrywy rozrządu. Pojawia się przy wyższych obrotach, więc podejrzewałbym niedrożną odmę. Oczyścić i jeździć dalej.
Najpierw pomiar ciśnienia, to nie dużo. Trójnik, manometr i trochę węża. A do wtrysków to chyba ze 20 śrub i kolektor wylatuje. Tragedii nie ma. Tragedia to jest w Scenicu, jak trzeba wymienić uszczelkę odmy między górą głowicy a kolektorem. Taki gumowy krążek średnicy palca. Oprócz oczywistego kolektora jeszcze podszybie wylatuje, bo kolektora nie...
jak wchodzi w miskę to może z olejem ta rura....czyżby zatarta turbina..... a może to jakaś odma jak do miski wchodzi ..... ewentualnie do intercoolera i łapie lewe powietrze
Mam problem z wibrującym silnikiem. Nie ważne czy silnik jest ciepły, zimny czy letni. Drgania czuć na kierownicy, drążku zmiany biegów oraz w ogóle w całej kabinie. Są bardzo mocne. Dzieje się tak tylko na jałowym biegu. Jeżeli dosłownie delikatnie nacisnę pedał gazu to silnik się uspokaja, pracuje równomiernie i cicho. Zobaczyłem pod maskę i okazało...
hi - poziom oleju w silniku prawidłowy?- może turbo pada i wyciąga olej z silnika -możesz to sprawdzić ściągając wąż łączący turbinę z intercoolerem ,czy niema tam za dużo oleju -lekkie dymienie z odmy przy tym przebiegu to nie jest coś niezwykłego pozdrawiam kris
Może odma jest zapchana i nadciśnienie wypycha olej. A w jaki sposób została uszkodzona poprzednia turbina?
Witam wszystkich mam Renault Scenic II z 2004r. przebieg 180000km. Ostatnio zauwazyłem przypadkiem ze na rozgrznym silniku gdy odkręce korek wlewu oleju leci biały dym, samochód nie bierze oleju, chodzi równo, nie mam problemu z odpalaniem, ani z mocą, zauwazyłem tez jak mocniej przycisne gaz to dymi na czarno. Czy to odma? Czy może mam szukać już nowego...
Witam. Mam następujący problem; w aucie wymieniłem turbinę na regenerowaną przy tym wyczyściłem kolektor ssący, egr, miskę olejową oraz interculer i założyłem nową odme i wymieniłem olej na elf 10w40+filtry. Po 3000 kilometrów zauważyłem że auto zaczęło kopcić przy dodawaniu gazu i ubywa mi olej, zauważyłem że przewód dolotowy od filtra jest mokry z...
W ciągu dwóch lat zepsuły mi się dwa przepływomierze. Pierwszy miał już spory przebieg, drugi (nowy oryginał vdo siemens) wytrzymał 1,5 roku. Wolę zainwestować w wyłączenie niż kolejny MAF. Samochód Renault scenic 2 1.9dci 120KM. Przepływomierz był zaolejony ? Pewnie z odmy olejem wali. Wyczyść spływ oleju z odmy, ta cieńsza rurka , która wchodzi do...
No właśnie, odma. Wyciągnij ją wyczyść, od odmy idzie gumowa cienka rurka do metalowego króćca który wystaje na pograniczu miski olejowej i bloku, dmuchnij powietrzem w nią i sprawdź czy drożna jest.
W mojej wersji nie ma przepustnicy, wyjmę go wyczyszczę i zobaczę czy będzie z niego ciekło. zostawię odpiętego, a odpięcie wężyka odmy i na rurze powietrza zapodanie filierka może coś pomoc w tym
Turbosprężarka jednak nie jest chłodzoną cieczą. Z dodatkowych obserwacji zauważyłem, że w odmie jest trochę wyższe ciśnienie niż w odmie w sprawnym aucie i jak silnik się rozgrzeje to pojawiają się tam spaliny- sprawdziłem to płynem reakcyjnym. Brakuje mi już pomysłów na rozwiązanie problemu....
Co zrobić?Jak już tyle się ubrudziłeś to zanim zmienisz silnik w "starym"sprawdź drożność właśnie odmy. Olej może swobodnie spłynąć do skrzyni korbowej? Filtr powietrza świeży? Przy okazji odśwież EGR
Czy wie ktoś w ogóle dlaczego wyrzuca tym olejem przez odmę i szarpie silnikiem? Czy ktoś może napisać coś, co mnie pokieruje bliżej rozwiązania tego problemu?
Błąd oznacza dokładnie to co napisałeś na tej karteczce z tym,że przyczyną może być turbo lub odpowietrzenie skrzyni korbowej ( odma). Jedno z nich rzuca olejem do dolotu, intercoolera z tond zbyt wysoka prędkość obrotowa silnika. Sprawdź czy w układzie dolotowym jest olej.
Witam, Jeśli temat jest w złym dziale, proszę o przeniesienie. Auto, Renault Master 2.3 dci 165km. W czasie jazdy auto nagle traciło moc i odmą wyrzuciło olej. Po sprawdzeniu ciśnienia okazało się, że wypaliła się dziura w tłoku oraz lały dwa wtryskiwacze. Po remoncie silnika tj. założenie nowego tłoka, nowych panewek korbowych, nowych pierścieni, uszczelki...
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
Nieszczelność konkretnie czego ma sprawdzić? Silnik gdy traci te obroty, ma sie wrażenie jakby się dławił. W czasie jazdy tego nie czuć. Nieszczelność całego silnika. Kolektory, odmy, uszczelki. Jak jedzie to tego nie ma, jednak jak odpuści gaz to pewnie obroty szaleją.
Witam Mam mały problem z wyciekiem oleju spod śruby umieszczonej w okolicy zaworów. Na razie nie jest tragicznie i wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.net/45_12674725... Na początku (ok. 1,5 roku temu) olej wypływał głównie w czasie wiosna-lato. W Grudniu miałem przegląd serwisowy w ASO i zwróciłem na to uwagę. Po odebraniu samochodu było...
ten test też już mam za sobą po 1 turbinie. Zrobione ponad 1000 km na odpiętej odmie - olej w turbinie był a w butelce gdzie wsadziłem odmę czysto (sam osad). Może ktoś dobierał się do odmy w tym modelu silnika ? Może ona coś dławi choć dmuchałem w nią w przepływ jest swobodny.
Każda przepustnica w każdym aucie jest trochę zapocona, ponieważ przed nią podłączona jest odma Wierutna bzdura że może być zarzucona co 500km,ale wiesz lepiej,więc kup sobie jeszcze ze 2 ,tak do kolekcji.
Odkręciłem kzf. na wałku siedzi uszczelniacz erling jest ok? Tam powinien iść jeden uszczelniacz ? Czy to możliwe żeby z uszczelniacza tak mocno ciekło ? był wymieniany jakieś 10 tyś km temu. Może jakieś ciśnienie wywala ten olej ale odma drożna. Kanały olejowe kzf też ok. Ten olej wywala raczej kiedy działa kzf bo na wolnych nie cieknie.
olej przedostaje się do komory Tam jest ciśnienie i by dmuchało odmą jak turbo dmucha. Prędzej olej idzie na wydech i dymi. Pojeździj zobacz czy oleju ubywa, może to ON dymi.
Ile oleju ubywało Ci w silniku, możliwe że był to olej z odmy. Jeżeli widziałeś gdzie było mokro na przewodach to tam miałeś lub jeszcze masz nieszczelność, która należy zlikwidować
Krokowy do czyszczenia; pewnie jest zabrudzony od par oleju z odmy i przy wilgotnym powietrzu klei się do ścianki, nagłe odklejenie się czopu od ścianek przy kolejnych krokach powoduje szarpanie silnikiem.
Jeszcze zainteresuj się odmą. Ona także może być tego przyczyną, jak Ci olej trafił w dolot a potem przez układ recylkulacji do silnika, to kaplica!
Witam wszystkich Opiszę mój problem może ktoś coś podpowie. Laguna 1.9 dci wymieniłem już 3 uszczelniacze wału korbowego od strony skrzyni i nadal cieknie olej tzn jak chodzi na wolnych obrotach to nic nie leci jak tylko dostaje wyższych obrotów sika jak sikawką. Założony simering reinz wciśnięty głębiej by pominąc rowek na wale korbowym skrócona sprężynka...
Tak silnik pracuje na wszystkie cylindry, jest szczelny, pali na dotyk, odma ok. końcowki wtrysków wymienione (problem istniał przed wymianą). Autko ładnie "ciagnie" tylko te wachniecia (w dół) obrotów. Kolego na co mam zwrócic uwage jesli chodzi o wałek?
I znowu nic. W warsztacie tak jak sugerowaliście mechanik pryskał jakimś środkiem po układzie dolotowym i przepustnicy, jednak nie zdołał ustalić miejsca nieszczelności. Rozłożył ręce i zasugerował ponownie podpięcie pod komputer. Twierdził również, że może przez odmę dostaje się to lewe powietrze. Już mi sił brakuje. Być może pozostaje tylko wizyta...
Proszę o pomoc Klimatyzacja była sprawna do momentu nabijania Po nabiciu czynnika 80g do wartości 650g tyle co książki serwisowe mówią w mojej lagunie spreżarka zaczęła wydawać głośne dźwięki słyszalne od 3 tys obrotów im większe obroty to sprężarka głośniej działa, wróciłem do gościa co nabijał odessał z 650 g 410 g czynnika czyli przez 2 tygodnie...
Sprawdź czy silnik ma ,,przedmuchy'' , czy EGR sprawny, może być problem z przepływką. Ciśnienie paliwa też do kontroli. Trzeba pojeżdzić z Clipem i pogapić się w parametry. Mam podobnie w swoim Espace IV , tylko u mnie silnik ma spore przedmuchy, więc wali z odmy do dolotu poza przepływką i dawki paliwa odpowiedniej nie ma. Budzi się od 2000obr/min.
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Może ten, który robiłem po prostu się dotarł i dlatego się uspokoił. Ale myślałem nad problemem, i wydaje mi się , że znalazłem rozwiązanie: Pod korek wlewu oleju założyć taką tuleję z króćcem jaką montowało się za komuny w silnikach fiata 125p i poloneza (korek jest taki sam) i do tego dołożyć zbiorniczek płynu do wspomagania np z renault (2 króćce...
Pacjent Renault Master 2.5 dCi 2004 r. Wersja silnikowa bez EGR-a, bez przepływomierza. Silnik odpala prawidłowo na wolnych obrotach, chodzi rewelacyjnie, po dodaniu gazu na zimnym zaczyna szarpać silnikiem i kopcić szaro-niebieskim dymem. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach można nim jechać do Afryki i z powrotem, ale nie przekraczając 2200 obrotów,...
Witam, Jak w temacie powstał u mnie w Reni 420DCI problem a więc woda przedostaje się do oleju w śilniku i znacznie to widac na postoju. Teraz po postoju około tygodnia na bagnecie z połowy stanu zrobiło sie oliwy ponad stan.Na korku wlewu oleju zrobiło sie takie białe mazidło i tak samo na wylocie z odmy. Autko odpala normalnie nie kopci. Z góry dziekuje...
Witam! Wymieniłem wreszcie ten odpowietrznik (odmę). Przed wstawieniem należy zamrozić końcówkę nowej odmy zamrażaczem w sprayu, a starą odmę- po prostu wyrwać ostrożnie z silnika. Wszystko powróciło do normy, tzn w kolektorze ssącym nie ma ani kropelki oleju! Nigdzie go nie wypycha. Jest prawidłowe odpowietrzanie komory korbowej. Jedno jest pewne:...
Witam Zrobilem remont silnika, cala gora nowa, po przejechaniu 30k km dolalem 25 l oleju oprocz tego dymi z odmy i przy zimnym silniku kapie ciecz, napewno nie olej, jest to chyba plyn chlodzacy. Jaka to moz byc przyczyna ?
Witam. Pozwolę się podłączyć do tematu. Mój problem jest następujący. Mam Lagunę 2 1,8 16v z gazem. Od około 3 tygodni mam następujący objaw. Auto zapala. Podczas jazdy na przykład podczas zmiany z 3 na 4 bieg gdy wciskam sprzęgło obroty spadną do około 1500 obr i stoją. Gdy dojadę do skrzyżowania i zwalniam praktycznie zatrzymuje auto obroty spada...
Witam koledzy jest taki post ubywa plyn w ranault magnum etech na deklach jest krem ale nie kapie z odmy tylko dymi lekko, tuleje robili rok temu bo uciekal plyn przez tuleje byl spokuj I znowu ubywa moze jakies propozycje dzieki
Wyciek mam u góry, wydobywa się jakby w okolicach wtryskiwaczy. Z odmy raczej nie ma szans żeby puszczała- jest ona szczelna a uszczelki wyglądają ok. Czy demontaz pokrywy zaworów wiąże się demontażem pokrywy rozrządu oraz samego rozrządu?
ziolek napisał: Przy wymianie oleju powinno się wyczyścić miske olejową oraz smok bo też lubi zamarznąć i można zatrzeć silnik. Znaczy sugerujesz zdejmowanie miski przy każdej wymianie oleju?!? Olej się zmienia co 10 tys. km czyli dla mnie to 2x do roku... trochę drogo by to wychodziło. Te silniki rzeczywiście pluły olejem z odmy. Tak dokładnie trzeba...
Często siada pompa paliwa ta w zbiorniku i wtedy opiłki metalu przedostają sie do filtra a z tamtąd do pompy ciśnieniowej bo to układ na listwie i dalej na wtryski a tam są takie małe kuleczki które robią się kwadratowe i wtedy wtrysk leje i będzie kopcić mało tego ale te wtryski mają przypisane kody pewnie zaóważyłeś takie kolorowe tasiemki na wtryskach...
Świece są ułożone od lewej do prawej w kolejności: 4...1 (przy odniesieniu do numeracji cyl. przy pomiaru sprężania) Co ciekawe na świecach 3 i 4 były nieoryginalne cewki Beru, może to przypadek. W oryginale występowały Denso. Problem jest taki: Większe spalanie oraz ubywający olej. Olej ląduje m.in. z odmy do zęzy przed przepustnicą. Upaćkany dołem...
diagnostyka renault renault renault renault modus diagnostyk renault renault
zmywarka hotpoint 8m121 tablet login hasło sterowanie kątem zapłonu
amica piekarnik czujnik temperatura moduł komfort termet
Raniero – błąd 84 wózek widłowy, Curtis, autotest hamulca, enkoder, przyczyny i diagnostyka Schemat CR-9902 Roberts Radio i Clarus – brak dokumentacji, zamienniki, typowe usterki