Znalazłem w sieci taką fotkę, może być że pomoże ona w prawidłowej lokalizacji? Pochodzi z dyskusji na temat tego rezystora: https://obrazki.elektroda.pl/4557862600_...
Taki rezystor był w mercedesie W115, coś takiego [url=https://www.google.com/search?q=mer...
Potrzebuje około 1,5A ale nie jestem pewien, To skąd domniemasz że potrzebuje 1.5A? Zmierz ten prąd!
Witam.Ten rezystor może być rzędu kilku omów i dużej mocy,ja bym spróbował zewrzeć na krótko i świece grzać krócej
ja wykożystuje rezystor szeregowy od starszych modeli D1LC 24 v gdzie zakładano świece 12v jest to taki element podobny do świecy żarowej tylko bez gwintu do wbijania oporność tego rezystora to 1,00 ohm
Są dostępne - mozesz kupic 0.33Ω/5W
Witam, posiadam w golfie 4 lampy led i odkąd są założone, migają na desce świece żarowe. Rezystory w lampach są zamontowane, ale wgl sie nie grzeją. Czy jest opcja że są uszkodzone i dlatego nawet nie robią się ciepłe?
No tak, ja myślałem o żarówce ;-) tylko trochę dłużej będzie się ładować. Żarówka żarowa to też rezystor niebyt dużej wartości. Dobrać odpowiednią i po sprawie. Oczywiście czas łądowania wydłuży się ale też wydłuży się czas (lata) użytkowania akumulatorów. Ładowanie zbyt wysokim prądem skraca życie akumulatorów. PS. Jeżeli byłem pomocny to klinij "Pomógł".
Zmierz napięcie na świecy podczas załączenia. Jeżeli pojawi się na niej pełne napięcie akumulatora, to sprawna grzać musi. Cudów nie ma, to rezystor.
Nic z tego nie rozumiem. ?? Na zdjęciu widać lampę (chyba wyłącznie jako rezystor żarowy ) , Do tego PCB na którym wyświetlacz nie jest zamocowany... Dobra pomińmy samo mocowanie. Gdzie jakiekolwiek połączenia elektryczne z wyświetlaczem? Z tyłu? (co prawda można polutować wyświetlacz z tyłu, ale czemu akurat z tyłu? ) Mikro-kontroler pewnie też z tyłu...
Nie wiem jaki posiadasz rezystor, ale świat nie jest idealny i nawet żarówka żarowa posiada indukcyjność. Nie wiem jak Twój algorytm będzie działał i jakie są jego wymagania. Co rozumiesz poprzez maksymalny prąd?
Nie masz tam elektronicznego pedalu przyspieszenia ? Tak mialem w VW, identycznie z Twoimi objawami. Sprawdz ten rezystor na pedale gazu
Rezystor (opornik) świecy żarowej. Wpisz w Google, a sam zobaczysz jak wygląda przekaźnik, a jak rezystor w tym ciągniku.
Ja miałem podobny problem. Trzeba oszukać sterownik, jak masz problem z uruchomieniem poszukaj wtyczkę temperatury silnika i wypnij ją, pojawij się kontrolka świec - uruchom silnik. Jeżeli niema problemu, przetnij przewód czerwony wychodzący z kostki czujnika tem. silnika i wlutuj rezystor 300Ω. powodzenia.
rezystorek to opornik
Witam W przekaźniku głównym (pod maską) świec żarowch są wbudowane 2 przekaźniki, jeden bezpośrednio załącza napięcie a drugi przez rezystor dużej mocy (taka blaszka wygięta)...jak to jest załączane? Wpierw przez ten rezystor a potem bez rezystora? Dziękuję. Pzdr.
Jeżeli jest tylko jedna świeca żarowa to stosuje się taką na napięcie 11V. Jeżeli w silniku są 4-8 cylindrów i po jednej świecy na cylinder to stosuje się połączenia szeregowe świec, oporu kontrolnego i rezystora dopasowującego do napięcia instalacji. Jeszcze inaczej jeśli stosowane są świece żarowe-płomieniowe. Wtedy świeca z reguły jest 6V z rezystorem...
Witam. Jeżeli dobrze pamiętam to: G - świeca płomieniowa W1, W2 - rezystor ("spirala z drutu") T - zaworek paliwa K - kontrolka świecy żarowej Pozdrawiam
Zwykle jest problem z rezystorem w pobliżu mosfeta świecy. Chyba największy rezystor smd w sterowniku.
Czas grzania świec żarowych jest uzależniony od temp. silnika, którą sterownik bierze z czujnkia temp. Trzeba odłaczyć ten sterownik od czujnika i wstawić odpowiedni rezystor.
https://obrazki.elektroda.pl/7063070800_... Pomoże mi ktoś zidentyfikować ten spalony rezystor?
To tak ma być, pomierz ten rezystor.
Ja coś nie rozumiem.Zarówka jak dla mnie to swiatło żarowe,żarnik,rezystor. nie wyładowawcze,Jeśli więc pytasz czy w uklad dla lampy wyładowawczej HPS można podłączyć żarową 100W moja odpowiedź brzmi Tak TYLKO PO CO bo intensywność świecenia lampy żarówki będzie mniejsza niż tej bezpośrednio podłączonej do sieci
Bardzo nierozsądnie zrobiłeś działając na własną rękę bez konsultacji i do tego bezsensownie wstawiłeś rezystor o mniejszej wartości. coś delikatnie strzeliło, ale zbadałem wszystko wzrokiem, sprawdziłem czy się nigdzie zwarcie nie zrobiło i niby nic nie ma. Prawdopodobnie był to strzał pochodzący od palącej się struktury krzemowej a z racji minimalnych...
załurzmy że przekaźnik śiwiec żarowych pracuje prawidłowo , to sprawdziłbym jak zachowuje się rezystor NTC w różnych przedziałach temperatur bo wszystko wskazuje że jest uszkodzony
Cześć, Jeżeli dmuchawa powietrza włącza się od razu na duże obroty, to z doświadczenia wydaje mi się że sterownik "nie widzi" świecy żarowej. Na chwilę obecną nie dysponuję schematem tego urządzenia, ale jeśli jest dobra świeca żarowa, sprawdź po przewodach czy łączy się z modułem, ( może być po drodze przekaźnik-z ogranicznikiem prądu, lub dodatkowy...
Wszystko masz na schematach. Jesli nie masz oryginalnego "sterownika" to najlepiej zrobić go tak jak był w oryginale. Potrzeba do tego 4 elementy: 1. przełącznik do trybu pracy. 3 pozycyjny, dwusekcyjny. 2. przełącznik szybkości dmuchawy. 2 pozycyjny, jednosekcyjny 3. Przycisk dodatkowego włączenia swiecy żarowej. Chwilowy jednosekcyjny 4. kontrolka...
świece żarowe też powinny się dobrze spisać
Schemat w tym przypadku (S-266) to słowo na wyrost. 1. Zasilanie na silnik. 2. Zasilanie na sprzęgło pompy paliwowej. 3. Zasilanie świecy żarowej (przez rezystor). Wszystko sterowane ręcznie przełącznikami. Długość grzania świecy jak i studzenie komory spalania nagrzewnicy zależy od operatora nagrzewnicy. W Starze ogrzewany jest kocioł z płynem oraz...
Przez rezystor ograniczający prąd do tego układ omijający przy pracy rozrusznika.
Jeśli mnie pamięć nie myli to jest i rezystor i rozgrzewająca się razem ze świecami kontrolka z żarnikiem.
Najlepiej użyć komparatora (układ porównujący 2 napięcia), i na jedno wejście podać napięcie mierzone na świecy, a na drugie wejście napięcie na boczniku mierzącym prąd. https://obrazki.elektroda.pl/9101463300_... Bocznik pod świecą żarową musi być bardzo mały, czułość (próg zadziałania) ustawiasz dzielnikiem napięcia na rezystorach....
Albo jak nie którzy wstawiają rezystor;)
Od czego zacząć sprawdzanie bo świec nie chciałbym wykręcać na początek bo jak wiadomo czasem można urwać i problem:( pytanie czy nie zawsze prąd dochodzi? czy świece całkiem rozwalone) . Od sprawdzenia omomierzem jaką ma rezystancję. Przecież taka świeca żarowa to rezystor i nic więcej, tym bardziej że jest ich cztery i można porównać między sobą....
A gdzie ów rezystor morze być wlutowany ?
Spróbował bym to zrobić na transformatorze lub prostowniku.Ramka z drutu wolframowego np.1mm zasilana przez rezystor nastawczy.Powyższy pomysł wykorzystywałem do cięcia styropianu.Drut oporowy wykorzystywany w przeszłości do nawijania świec żarowych a opornica np. z ogrzewania Siroko.
To to ja wiem tylko jak to naprawić temp jest mierzona dość prymitywnie przez procesor podejrzewam jeden rezystor tylko nie wiem jaka powinien mieć wartość.
Podłącz diodę led z szeregowym rezystorem pomiędzy +12V a wyjście sterownika, podaj mu zasilanie 12V, spróbuj podać impuls +12V na wejście rozruch, zobaczysz jak się zachowuje Wydaje mi się, albo na zdjęciu jest taki cień, ale widzę zimne luty na 1 i środkowej nóżce scalaka
Nie ma nurnikowych, mój błąd. Kines, może to głupie, ale spisz numery ze sterownika świec i zapodaj je w google. Chodzi mi o to, że może być założony z 2,4 JTD, a ta grzeje pięcioma świecami. Numery sterownika świec żarowych: 0 281 003 008 Link skąd kupiłem: http://www.instalacje.intercars.com.pl/?...
Koledzy jak w temacie potrzebny schemat świec żarowych i czujnika temperatury . Trafił do mnie taki t4 po przejściach i teraz trzeba to naprawić . Po włączeniu zapłonu brak kontrolki świec żarowych i nie działa wskaznik temperatury . Podstawiałem mu rezystory o różnej wartości od 50 do 300 ohm i nadal wskaznik milczy . Zastanawiam się czy czasem licznik...
Witam - proponuję zamiast silnika do prób podłączyć żarówkę samochodową (żarową ) można dwie 12V szeregowo . Co ten miernik pokazuje ? https://obrazki.elektroda.pl/7094077100_...
Budujesz instalację elektryczną po swojemu? Świeca w kolektorze ssącym SM150A ma obniżone napięcie znamionowe do 8.5 lub 9.5 V (dane ze świecy). Nie chce mi się szukać po książkach jaki dokładnie prąd i moc pobiera. Tak jak w większości tego typu dawnych rozwiązań, na pierwszej pozycji stacyjki świeca jest zasilana przez rezystor. Na drugiej pozycji...
No można grzanie świec żarowych troche zmienić.
Albo se kupi opornice dekadową, wiadro rezystorów,albo mapa do naprawy/ kontroli. Bo wychodzi na to że system jest sprawny tylko nikt nie wie przy jakich wartościach ECM "podejmie decyzję"
U mnie to jest aż 2,5 modułu. Dużo, bo mam mało rezerwy. Prościej i skuteczniej jest przerobić samą lampkę, albo bynajmniej zobaczyć co jest w środku... To nie są żarowe kontrolki w których były sporej wartości rezystory ograniczające. W środku jest dioda 1N4007 oraz rezystor bezpiecznikowy, chociaż często bywa zwykły... Co tu może stanowić zagrożenie...
Nie badałem tego nigdy , podłącz na próbę do +/- przez rezystor , a najlepiej oscyloskop i do sterownika .
Podobny pomysł był stosowany w "Starch 66". Pod misą oleju była komora z wprowadzeniem na tak zwaną "lutlampę", która podgrzewała misę z olejem. Rozruch silnika był o wiele łatwiejszy. Szkoda zdrowia. Teraz mamy świece płomieniowe, które podgrzewają powietrze i świece żarowe. Jeszcze jedno, teraz mamy inne oleje. Przepraszam za krytykę.
Diesel? Nie mniej jednak po zlutowaniu okazuje się, że po odpaleniu samochodu przez jakiś czas nie ma ładowania, wystarczy lekko dodać gazu by napięcie skoczyło do napięcia nominalnego ładowania, jednak po odpuszczeniu na wolne obroty spada do napięcia spoczynkowego akumulatora (że tak to określę). Pewnie świece żarowe wtedy grzeją.
Nie ten przekaźnik nie zmniejsza napięcia. Elementem powodującym zmniejszenie napięcia jest rezystor w formie spirali podłączony szeregowo z świecą. Na świecy powinno pojawiać napięcie ok. 6V.
Tam jest taka grzałka - rezystor. Nie ma normalnych świec żarowych. Opierałem się na używanych częściach (bo do tego silnika nie tak łatwo znaleźć zamienniki), ale już kilka razy wtopiłem i wolę poszukać, popytać i podpasować coś nowego, ale z innego auta. Nawet jeśli wiąże się to z nakładem pracy i straconym czasem ;) OK, jest w necie Bosch 60A 12V....
która potrzebuje 1,5v (i bodajże 3A) jako rezystor oznaczony 0,2/10W mam zamiar użyć Link na schemacie nie ma ilości W, jaką ma mieć opornik . W szkole uczyli, a Wikipedia przypomni jak brzmi prawo_Joule'a dla prądu elektrycznego. Ale zapytałbym jaki masz amperomierz bo ten rezystor jest dla niego bocznikiem...
Ten "rezystor balastowy" (co za durna i niewłaściwa nazwa) to jest to.
to jest mercedes kaczka 207 jest on z roku'79 i uklad świec żarowych szeregowy a ja do niego poszukuje tego rezystora o podanych wyzej numerach
Zastanawiam się nad podłączeniem kontrolki (np. świec żarowych) według załączonego schematu. Czy potrzebne są te rezystory? Jakie funkcje one pełnią? - jeden pewnie po to, żeby dioda led nie spaliła się na 12v, a ten podłączony równolegle do diody LED? A dioda przed rezystorem? https://obrazki.elektroda.pl/6347876800_...
Tutaj jest w zasadzie identyczny przypadek. Tylko że u Ciebie zamiast potencjometru trzeba wlutować 2 rezystory. Współczynnik wypełnienia oczywiście na 25%. Pomysł z wyprowadzeniem "środka" akumulatorów jest jeszcze łatwiejszy w realizacji.
albo dolacz rezystor np 1,5k co da w przyblizeniu 18 sekund a bez bedzie okolo 30sek elekt:) a jaki trzeba by doloczyc rezystor by wyszlo jakies 5-7 sekund ??
Wracając do mostka to faktycznie ma zwarcie w każdą możliwą stronę. Domyślam się, że na tym zabawa się nie kończy? Możliwe, że to będzie wszystko. Do sprawdzenia jeszcze tranzystor kluczujący zasilacza. Po wymianie uszkodzonych elementów najlepiej podłączeń w miejsce bezpiecznika sieciowego wpiąć żarówkę tradycyjną (żarową) 40-60 W/230 V. Uchroni to...
Chodzi o podgrzanie chwilowe. Na takiej zasadzie jak działają świece żarowe np. Chyba jednak żarówka h3 mi pozostaje, nie wiedziałem że dobór rezystora to taki problem.
Witam. Jestem w trakcie przygotowań do testów tego rozwiązania. Jak zaznaczył kolega robokop napięcie będzie zbyt duże. Więc postanowiłem zrobić odczep na 17 woltach i z tego odczepu pobierać napięcie na prostownik pilotujący. Co do rezystora mam praktycznie nieograniczony dostęp do drutu oporowego z którego wykonywane są świece żarowe o parametrach...
Problem okazało się być samo ECU. Problem ustąpił po wycięciu rezystora podłączonego równolegle do cewki przekaźnika załączania świec żarowych. Swoją drogą pojęcia nie mam dlaczego akurat to pomogło - być może ECU ma drobne uszkodzenia portów i przy zbyt niskiej rezystancji obciążenia nie chciało działać.
Jak mozesz zdradzic to jaka jest detekcja sygnalu w kodzie? Zwykła zero-jedynkowa :) Zrób testowy układ ze schematu z dwoma rezystorami i sam sprawdź miernikiem napięcie na wyjściu. Tylko co ważne z dala od światła dziennego lub żarowego aby widmo nie wchodziło w stefę zakresu detektora podczerwieni (zwykłe LED mają bardzo wąskie pasmo). Kluczem jest...
Ja chciałbym dodać, że w zależności od silnika były różne układy podgrzewania wstępnego. Jedne modele posiadały tzw. przekaźniki 'szybkie', w których grzanie świec trwało ok. 8sek po włączeniu oraz opcja przekaźnika ze sterownikiem. Sterownik wyglądajacy jak przekaźnik znajduje się w listwie przekaźników i bezpieczników, natomiast przekaźnik główny...
Cytat z opisu działania w "Modernizacji 1": <Zmodernizowany układ można bez przeszkód stosować do silników wysokoprężnych. W przypadku tych silników dochodzi dodatkowy problem ze świecami żarowymi. Rozruchu silnika wysokoprężnego można dokonać na 2 sposoby. Pierwszy sposób: nacisnąć przycisk, zostanie włączony sterownik silnika i świece żarowe, następnie...
Zrobiłem mała modyfikację, dodałem diodę stanu pracy, ale przed sprawdzeniem tych rezystorów zmieniłem miejsce zasilania na wyprowadzenia przy transformatorze, które dają napięcie zmienne ok 7 V do zasilania żarowej (obecnie mam diody), za mostkiem Graetza mam kondensator 1200uF i z tego miejsca podłączyłem się pod stabilizator Patrząc na schemat amplitunera...
Jeżeli silnik nie uruchamia się po nagrzaniu to jedną z przyczyn może być zużycie silnika- za niskie ciśnienie sprężania lub uszkodzenie pompy wtryskowej (niskie ciśnienie wtrysku). Jedynym wyjściem jest kontrola warsztatowa tych dwóch parametrów. Jeżeli natomiast silnik po nagrzaniu uruchamia się trudniej (rozrusznik musi kręcić dłużej), to rozruch...
Witam w przekazniku wlutowalem rezystor ograniczajacy prad do ukladu regulacyjnego i jak narazie dziala. pozdr
Zapalniczka żarowa lub lutownica gazowa. Chodź jak tutaj poprzednicy opalali zapałką to i świeczka powinna być dobra.
Będzie grzać do czasu aż silnik nie uzyska okolo 68 st cels, trzeba sprawdzić czy po przekroczeniu tej temp. grzeje dalej. Ps-świece żarowe wytrzymują ciągłe zasilanie ich prądem. Bo są to rezystory PTC, prąd płynący przez nie spada w miarę wzrostu temperatury, stabilizując się w momencie osiągnięcia przez świece temperatury roboczej. Najprawdopodobniej...
Corsa ma tzw "szybkie świece" , zasilane bezpośrednio z akumulatora. Stare mercedesy miały świece zasilane przez rezystor dużej mocy, czyli miały 6v. Sprawdź jakie masz świece i czy któraś nie jest spalona.
Panowie mój sposób.Opel kadet 1.7d 3 świece żarowe wkręcone w aluminium przez tekstolit do obudowy,świece że sztotu za 20 pln grzeją sie ale działa. pozdro.
Trzeba rozrónić dwie kwestie: w Voyagerach sa dwa typy alarmów. Inny na rynek europejski (Rockwell) i inny na rynek amerykański. 1) europejski Rockwell bedzie tylko w autach markowanych jako Chrysler Voyager (nie Dodge, Plymouth czy Chrysler Town&Country) i taki samochód bedzie miał kwadratowy pilot rozbrajający alarm. W tym rozwiązaniu słabym ogniwem...
Może zamiast rezystora jako zapalnika zastosować żaroweczke ze zgniecioną bańką ale sprawnym włóknem. :)
Na dobrą sprawę, możesz pozbyć się tego przekaźnika balastowego ale... nie masz wtedy kontroli nad grzaniem świec, świece będą pracowały przy nieco wyższym napięciu, więc będą grzały się szybciej. Trzeba by eksperymentować. Jak już tak bardzo chcesz, to pozostaje przerobienie przekaźnika grzania świec z W124. Tylko tego też za darmo nie dostaniesz....
Kontrolka od świecy żarowej w ogóle się nie zapala po przekręceniu zapłonu, nawet jak było grubo poniżej -10, napewno żaróweczka jest dobra bo sprawdzałem, a tego rezystora będę musiła poszukać, co do przekaźnika to na płytce z przekaźnikami zgadza się jest jeden czy dwa w czarnej obudowie ale jeszcze nie myślałem o ich rozbiórce.
Przed założeniem układu sprawdzam i wymieniam wymienione wyżej elementy. Kolega zrobił to w innej kolejności, więc scalak jest prawdopodobnie uszkodzony lub to chiński wynalazek. Rezystory 1102, 1103 są sprawne? Na wtórnej sprawdź czy nie ma zwarć. Zawsze naprawiam przetwornice z żarówką żarową (dla tego zasilacza np.40-60W) wpiętą w miejsce bezpiecznika...
jak się uprzesz, to dwustykowy przekaźnik , spory kondensator,jakaś dioda, rezystorek, i gotowe. Hasło klucz - multiwibrator monostabilny.
Bw50 to stary piec. Fabrycznie oddzielnie jest sztyft żarowy, a oddzielnie czujnik ognia. Taki pręcik ceramiczny. Jest to w sumie ptc. Zimny ma 3omy, a rozgrzany 8omów. Dołożyłem szeregowo rezystor 47om/2w i mierzę spadek napięcia na tym ptc.
Tak jest, nie ma iskry i nie jest używany w dieslach. Chyba, że w jakichś specjalnych rozwiązaniach. Można go sobie podłączyć pod jakieś urządzenie mające pracować tylko przy rozruchu a nie mieć połączenia z innymi urządzeniami. Ależ jest używany omija rezystor świecy płomieniowej i/ lub łączy zaworek elektromagnetyczny podający paliwo na ta świecę....
Myślę że 500 om do 2kom wpięte szeregowo z czujnikiem załatwi sprawę. Po odpaleniu możesz rezystor mostkować żeby sterownik widział poprawną temperaturę i nie generował błędów. A w ogóle są takie automaciki do kupienia za parę dych, wpina się je w obwód czujnika, tylko po co za rezystor, przekaźnik, tranzystor i parę przewodów dawać równowartość dobrej...
W takim razie prosiłbym o instrukcję jak najlepiej to zrobić i jaki rezystor użyć. I jak to zrobić z tym mikro przekaźnikiem by odczyty po uruchomieniu był prawidłowy. Z góry dziękuje.
Raczej bym wykluczył zwarcie świecy przy rozgrzewaniu - podczas podłączania i grzania "ręcznego" napięcie spadało do min 11.5V na akumulatorze, który był raczej już nieco rozładowany.. Mam taki pomysł mały.. Może podłączę do każdej świecy równolegle jakiś zwykły rezystorek 2 Ohmy do każdej ze świec - to obniży widzialną rezystancję dla układu pomiarowego...
Pobór prądu świecy żarowej do 10-15A... Tak wyczytałem w necie. Po kilku godzinach A gdyby zastosować triaka lub jakiegoś FETa? Świeca zasilana jest przez jakiś duży rezystor drutowy.(dużej mocy)
myślę jak to sprawdzić bez rozbierania - jak wykręcę świece żarową z pierwszego wsadzę tam cos cienkiego żeby wymacać czy tłok dochodzi do góry - do przewodu impulsów z pompy przez rezystor dam led do masy -będę kręcił wałem kluczem i obserwował kiedy led mrugnie ? i gdzie znajduje się tłok czy to ma sens ?
Świece wszystkie (tak wszystkie) były padnięte. Każdą po 2 razy podłączałem na krótko do akumulatora - żadna nie dała znaku życia. Auto dość długo stało. Sterownik był "regenerowany" - jakiś elektronik zmieniał bodajże jakiś rezystor, tranzystor czy jakoś tak :)
Faktycznie, pomyliłem sie na rysunku, używam do pwm silników nóżki 15 i 16. 17 jest też podłączona na bramkę kolejnego mosfeta przez rezystor i on włącza mi świece żarową. Tam już nie mam pwm. Ale ze specyfikacji wynika, że na 17 też można użyc pwm, wiec to chyba nie powinno być problemem. Co ciekawe nie zawsze tak jest. zdarza się czasami, że pół minuty...
Dzięki wielkie za odpowiedzi. Czyli sprawa się rojaśniła tzn musze zregenerować stary sterownik który ma bład czujnika płomienia pomimo sprawnego sztyftu żarowego (sprawdzone na innym sterowniku)... może ktoś wie co najczęściej pada w tych sterownikach? Czytałem że rezystor 1ohm koło tranzystora.. ale w moim przypadku ten rezystor jest sprawny... Gdzie...
Lampy żarowe (żarówki) są niewybredne co do napięcia zasilania. Żarnik zasilany napięciem stałym lub przemiennym będzie się żarzył i świecił. Znacznie bardziej wybredne są lampy LED (ledówki), które mają mniej lub bardziej skomplikowane zasilacze, które łączy jedna cecha - przystosowanie do pracy z napięciem sinusoidalnym 230V/50Hz. W związku z tym...
Najlepiej jakby to był układ najmniej problematyczny z niedużą ilością elementów. Zależy co co dla kogo jest mało problematyczne, w prostym układzie na rezystorach albo opornikach stracisz 40W to wymaga sporego radiatora. Można też zbudować prosty regulator PWM na 555 elementów będzie więcej, ale za radiator wystarczy mała blaszka.
tak jak pisał kolega l3l0 na 99% to kołek żarowy a i co do kolorków to też sie zgadza a diagnozę przy odrobinie wprawy można przeprowadzić najzwyklejszym ledem i rezystorem 100 ohm
Wreszcie podłączyłem 86-plus ze stacyjki,85-masa,30-87 obwód świec,l-lampka,50-sygnał z rozrusznika(nie podłączałem),t-czujnik temp.(można zastosować rezystor ok.3kom,zmniejszając rezystancję skraca się czas grzania,ale wtedy nie będzie informacji o temp.silnika).Dziękuję za pomoc,pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.pl/2991379900_1... Witam, przedstawiam zbudowane na prośbę zaprzyjaźnionego modelarza urządzenie do uruchamiania spalinowych silniczków modelarskich. W założeniu urządzenie miało być przenośne, aby przy zatankowaniu i ponownym uruchomieniu modelu nie nosić całej skrzynki modelarskiej. Miała być możliwość jednoczesnego...
Skąd wiesz czy świece nie grzeja jak to sprawdzałeś? Według kontrolki nie ma się co sugerować może mignąć na 1 sek. a świece będą grzały 10 sek. Jutro z rana jak samochód będzie maksymalnie zimny zdejmij kapturek od którejś świecy i sprawdź. Apropo świec wiesz, że czas grzania świec lub zupełny ich brak można poprawić w sumie według własnego widzimisię...
Mierzysz miernikiem o dużej rezystancji wewnętrznej z odłączonymi świecami czyli nie obciążasz w ogóle obwodu. Wystarczy że w środku ,w module te wyjścia będą połączone z plusem przez rezystory rzędu kiloomów albo przez jakieś półprzewodniki i już miernik pokaże napięcie. Po podłączeniu świec powinien pokazać zero napięcia.
Witam, Czy normalne jest, że po zamknięciu drzwi auta światełko w kabinie dogasa, ale leciutko cały czas się tam coś pali, szczególnie w nocy to widać.(Ps. Na bank mam ten system co po zamknięciu drzwi jeszcze się trochę pali, ale tak to wygląda jakby to światło było na jakimś czuwaniu.) Czy to światełko powoduje rozładowywanie akumulatora i czy robi...
Witam! Dioda Led to nie żarówka, jeżeli już miałaby ją zastępować przy pierwszym testowym załączeniu, to szeregowo z rezystorem ograniczającym prąd płynący przez diodę. Nic nie piszesz, że taki dodatkowy rezystor użyłeś do diody LED, w więc LED faktycznie może być "kaput". Poza tym w tym układzie musi być użyta żarówka (chodzi o bezwładność cieplną...
Posprawdzałem świece, wszystkie są OK. W elektronice przekaźnika jest scalak o symbolu JWT GKS2 E14201B. Zna ktoś może ten układ (pdfu nie mogę się doszukać w sieci). Głównie chodzi mi o piny na których jest zasilanie. Sprawdziłem, że +12V idzie przez diodę na pin 2, natomiast nie mam masy na tym układzie. Może jest jakoś przez rezystor, ale na który...
To nic nie da, niezależnie czy kupisz "zimną" czy "ciepłą" różnią się one tylko zawartością krótszych fal, dłuższych czyli czerwieni jest w nich tak samo mało w porównaniu do światła dziennego czy żarowego. Mam oświetlenie lampami diodowymi Lexman 4300K - wzrok już nie ten co kiedyś, ale kolory na rezystorach bez problemu rozróżniam i nie widzę różnicy...
Jestem 2 dni po naprawie rozrusznika.Wymienione 3 szt tulejek.Wewnętrzne oczyszczenie bardzo był brudny w środku.Rewelacyjnie teraz odpala taki lekki gwizd słychać przy rozruchu.Wystarczy moment i pali.Na gorącym i lekko przestygniętym też od razu.Jednak z opinią - czy na gorącym silniku w upalne dni będzie palić- muszę się wstrzymać.Puki co rewelacja.koszt...
Zastanawiałem się czy obliczenia są jednakowe dla jednej żarówki i dla zespołu żarówek. A mógłbyś mi wytłumaczyć czemu multimetr pokazuje że żarowa ma opór około 12 omów? Jak to się ma do obliczeń. Aha gdybym chciał pominąć dla przykładu 3 żarówki to wystarczy dać rezystor 360 Ohm 15 wat?
Można powiedzieć, że ten rezystor spełnia tutaj rolę bezpiecznika. Wstaw te 22Ω, wepnij w szereg z zasilaniem zwykłą żarówkę na 230V (tą w włóknem żarowym), podaj zasilanie. Jeśli wszystko jest OK, to żarówka może zdąży tylko mignąć, jeśli w układzie będzie zwarcie, żarówka będzie świecić i trzeba szukać dalszych uszkodzeń. Jeszcze jedno, opornik...
kontrolka żarowe żarowe passat passat żarowe
wtryski iveco daily najlepszy centrala domowy samsung niebieski ekran
naprawa telewizora kuchenka amica 53gg5 43zptgn
Gdzie kupić pilota do mini wieży Philips TAM4505? Niedomknięta szyba w samochodzie - przyczyny i rozwiązania