Sam jestem zdania że 3 pinowy nie musi oznaczać halla tylko ekran w reluktancyjnym ale dla pewności wolałem zapytać. Z resztą gdzieś czytałem coś serwisowego do seicento i tam pisało że to indukcyjny jest. Dzięki za zainteresowanie tematem ale jak ktoś coś chce jeszcze dodać to śmiało.
wiem że liczy sie częstotliwość sygnału ale w czujnikach indukcyjnych napięcie powinno dochodzić do 80V i więcej przy obrotach maksymalnych. Chyba że po podłączeniu do sterownika o wielkiej rezystancji wejściowej tworzy sie dzielnik napięcia
Sprawdziłem między pinami 1 i 2 , całkowicie przerwany obwód . Wymieniłem czujnik i wszystko OK.
Czujnik wymieniony i auto odpala za każdym razem bez gadania :) Ciągle nieco długo kręci na ciepłym (2-3s) i to nie za każdym razem tylko zupełnie losowo, ale to już chyba problem z czymś innym (może kompresja już lipna tu i ówdzie). Dzięki wszystkim za pomoc :) Stary czujnik obmierzyłem, jego oporność...
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie...
Cześć wszystkim, Mam Seicento 899, rocznik 2001 z LPG. Problem: z rury lecą kłęby białego dymu, po przygazowaniu duże, duże spalanie Co sprawdzone: 1. Testerem do UPG sprawdziłem czy nie ma CO2 w płynie - nie ma, sprawdzane kilkukrotnie 2. Nie ubywa płynu w zbiorniczku ani nie przybywa 3. Wykręcone...
Witam. Panowie i Panie mam problem z moim Fiatem Seicento 1.1MPI. Mianowicie auto gdy jest zimne ma pełen zakres mocy i obrotów silnika. Pracuje równo, nie przerywa, wkręca się na obroty. Problem zaczyna się dopiero wtedy kiedy auto osiągnie normalna temperaturę pracy tj. po około 10-15 km. Zaczyna...
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało...
Witam. Auto jak w tytule. Podczas przyspieszania czuć szarpnięcia, jest też efekt jak bym delikatnie odejmował nogę z gazu potem znowu wciskał. Jak się zagrzeje jest lepiej ale chwilami dalej jest to odczuwalne. Dzieje się to i na benzynie i na gazie. Co wymienione: -Świece. -Kable. -Czujnik...
Witam wszystkich. Pdjąłem samodzielną walkę ze swoim sejem i od tygodnia nic nie idzei do przodu. Awaria- brak iskry na cewce od strony ściany grodziowej. Komputer Hybryda IAW 4af. Silnik pracuje na 2 cylindrach. Sprawdzalem kable wejściowe do cewki i okazało się, że na jedną cewkę nie dostaje sygnału...
Kilka razy robiłem UPG w tym silniczku i tak naprawdę żeby złożyć ten silnik potrzebne jest minimum wiedzy, rozrządu nie tykasz wszystko na wierzchu, nawet nie potrzebne bity RIDE. Możesz podłączyć ECU i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów. Jeżeli świece są mokre tzn czujnik położenia wału działa ale...
Witam. Posiadam seja 1.1 mpi van z sekwencyjną instalacją gazową firmy STAG. Od kilku dni borykam się z problemem poszarpywania i chwilowymi brakami mocy. Na zimnym silniku podczas jazdy na np 2gim biegu z lekko dotkniętym gazem auto poszarpuje dosyć odczuwalnie. Dodam więcej gazu i jedzie względnie...
Witam. Mam pytanie inne niż wszystkie.. Co zrobić aby zapisać jakiś błąd w sterowniku SPI seicento IAW 16F? Musze przetestować urządzenie diagnostyczne i nie wiem jak wywołać jakiś pewny błąd. Odłączałem czujnik położenia wału i 3 razy próbowałem włączyć (oczywiście silnik nie ruszył) a kontrolka...
Pacjent to Seicento 1.1 MPI - gaz sekwencyjny przejechane na nim może z 6000 km - nowe świece, nowe oryginalne kable zakładane przy gazie jakiś czas temu pojawił się problem z odpalaniem po dłuższym postoju jak poziom paliwa był około 1/4...po dotankowywaniu do połowy problem ustępował...po kilku...
Witam Mam następujący problem dokładnie to we Fiacie Uno 899cm z 2000r. ( ale jest to dokładnie taki sam silnik jak w seicento, dlatego w temacie napisałem seicento). Więc może zacznę od początku. Samochód zaczął mi dużo palić, szczególnie na lpg. Instalacje Lpg mam z firmy elpigazu ze sterownikiem...
Witam. Seicento 1.1 rok produkcji 2000r. Świeci kontrolka wtrysku paliwa i po zapaleniu auta nie gaśnie, tym samym samochód pracuje nie równo,brak mocy. Na początku kontrolka zapalała się czasami i gasła teraz świeci cały czas. Napięcie na wtyku zasilającym wtrysk ok.6V, podpięcie żaróweczki...
Witam po długiej przerwie przepraszamale musiałem wyjechać dudki zarabiać;)seicento pracuje normalnie no nie bo to FIAT na benzynie się dogadałem wymieniłem czujnik położenia wału czujnik temperatury(wkręcany w termostat) i silniczek krokowy wyczyściłem i na benzynie pracuje bardzo ładnie tylko na gazie...
Witam. Tak jak wyżej, posiadam Fiata Seicento rocznik 98, 899 cm? bez immobilizera. Jakiś tydzień temu przyjechał do mnie kolega z takim samym autkiem tylko z immo i coś mu dziwnie pracował silnik. Po sprawdzeniu wszystkiego wyszło na to, że prawdopodobnie wina jest komputera więc postanowiliśmy przełożyć...
Mam fiat seicento 900 z 1999r. Nie może odpalić chce ale nie może wymieniłem czujnik położenia wału i nic nie pomogło zamówiłem czujnik temperatury cieczy ten w termostacie i czekam za nim pompa paliwa działa wtrysk jest wymieniony tylko Jskara ginie [/syntak][/film]
Camshaft Position Sensor A circuit malfunction (Bank 1 or Single Sensor) The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault. Czujnik...
Prąd rozruchu 0k 110A w tym momencie napięcie na akumulatorze spadało do 10,8V. Jednak podczas dobierania się do rozrusznika ,po zdjęciu nadkola przyszło mi do głowy czy jast jakoś problem z czujnikiem położenia wału lub kołem zamachowym(np czy czujnik nie jest zbyt daleko od koła lub czy koło nie ma...
IMMO - co to jest ? czy chodzi ci o zabezpieczenie ? Czujnik położenia wału raczej jest ok. bo w trybie awaryjnym auto zapala. Mim zdaniem komputer uważa (może ma rację) ,że coś jest na tyle poważnie uszkodzone ,że odłącza zapłon i zapala czerwoną kontrolkę wtrysku na desce. A tryb awaryjny działa...
Witam, Fiacik po podgrzaniu słabo odpala.Odpalanie losowo, po 2-3 sek. kręceniu i puszczeniu startu odpala często szybciej niż po długotrwałym kręceniu. Wymieniony czujnik położenia wału.Odległość czujnik koło nie większa niż 2-3 mm. Przewody, świece nowe. Ciśnienie paliwa na ciepłym i zimnym ok. Sprężanie...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak...
Mam problem z fiatem Seicento 1.1 auto nie odpala lecz wszystkie czujniki zostały sprawdzone w serwisie i wszystkie są ok zarówno wtrysk jak i czujnik położenia wału Czy może być z to problem ze sterownikiem silnika?
Dokładnie tak jak przedmówcy pisali, auto paliło jak gra w ruletkę, po popchnięciu zawsze odpalało, wymiana czujnika położenia wału rozwiązała problem i Mimo wszystko obstawiam uszkodzony czujnik położenia wału. Nie jest też możliwe żeby silnik nie chciał chodzić na nowym sprawnym czujniku. Może nowy...
Czujnik położenia wału korbowego po rozgrzaniu może przestawać działać. Jednak jeśli kontrolka zgłaszała jakiś błąd (powinna gasnąć po ok 4 sekundach po przekręceniu kluczyka na MAR) warto sprawdzić czy nie ma jakiegoś błędu zapisanego czym może naprowadzić na usterkę
Dziękuję wszystkim za pomoc, odmę już czyściłem jakiś czas temu i faktycznie była zawalona ale to nie był powód. Winny był czujnik położenia wału, nie wystarczyło jego wyczyszczenie, musiałem odkręcić i zeszlifować uchwyt do którego mocuje się ten czujnik tak aby sam czujnik znalazł się bliżej tego koła...
Byłem przetestować samochód jak się sprawuje jeździłem 30 min, przyjechałem do domu zostawiłem samochód następnego dnia próbuje odpalić i cały czas świecą 2 kontrolki immo i świeca kupiłem nowy komputer i czujnik położenia wału i nic to nie dało co może być problemem ?
kontrolka wtrysku nie sygnalizuje o pracy pompy...ja bym poszukał w instalacji ,np. sygnał z czujnika położenia wału (złacze , złamany przewód, plouzowanie się samego czujnika, itp), najlepszy był by komp....
Rafalek jesteś blisko ale w twoim rozumowaniu jest błąd logiczny , gdyby przyczyną była przerwa w obwodzie czujnika to usterka by się zarejestrowała. Ebe poproś aby twoi mechanicy sprawdzili wielkość szczeliny powietrznej między czujnikiem położenia wału korbowego a powierzchnią czołową koła pasowego....
Czujnik położenia wału korbowego ,nieszczelność kolektor ssący -serwo hamulców,nieszczelność kolektor ssący MAP -sensor ,MAP-sensor. To na początek. Ostrzeżenie za pisanie głupot pkt 10.2 (czujnik wału)
Wymieniłem czujnik położenia wału bo w starym czujniku był urwany jeden przewód jak narazie pali dobrze ale jeszcze na deszczu nie stał także jak posti na deszczu to jeszce napisze jak pali
Sprawdż czy w wężyku pomiędzy czujnikiem podciśnienia a przepustnicą nie ma nieszczelności (dokładnie, czasem pękają wzdłuż (!)), poza tym sprawdziłbym czy czujnik położenia wału korbowego nie ma pęknięć (miałem taki przypadek - objawy identyczne co u Ciebie). A właściwie sprawdż wszystkie podciśnienia...
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później...
a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany ) Niestety brak autoalarmu, zasilania do ECU dochodzą. Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry. W tym modelu jest jedna złączka...
Zabierz to jak nazwałeś "pudełeczko podpięte do szerokiej kostki" do ciepłego pomieszczenia i wysusz. To pewno centralka od LPG a jak napisałeś że tam woda w środku to elektronika będzie szwankowała.Tak samo- zobacz jaki masz czujnik położenia wału.Z kostką połączeniową przy czujniku czy na kablu. jeśli...
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby...
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
nie sprawdzałem czy jest iskra Dodano po 7 czujnik na kole zamachowym wyczyściłem Dodano po 1 czy to może być czujnik położenia wału korbowego?
Czujnik położenia wału może być uszkodzony. Jego sygnał jest głównym do podania iskry i startu pompy przy odpalaniu silnika. Kiedy przekręcisz kluczyk na MAR to pompa zawsze uruchomi się na dwie sekundy i zatrzyma , dopiero przy odpalaniu sterownik dostaje sygnał z CPW i pompa zaczyna pracować cały czas...
Takie anomalia może dawać czujnik położenia wału korbowego. To że "marchewka" nie świeci nie znaczy że nie ma jakiegoś błędu nieaktywnego zapisanego, który naprowadzi na przyczynę. W programie też można na żywo prześledzić parametry czujników w tym temperatury. Jeśli nie chcesz więcej na mechaników...
Witam, jadąc około 100 km na godzinę przełączałem gaz/benzyna aż w końcu auto ruszyło zatrzymałem się zgasiłem odpaliłem działa, byłem w szoku zmieniłem na gaz, znowu na benzynę działa pomyślałem zobaczymy jak ostygnie, zimny cyk i odpalił. Zadaje sobie pytanie gdzie przyczyna zobaczymy rano po nocy...
Witam pojazd hulał az miło w swojej klasie wygrywałem z samochodami wartymi 20 000zl wiec stwierdziliśmy pora na inwestycje Buda prosiła o reanimacje stwierdziliśmy że przekładka silnika z Cinquecento do kasty z Seicento I tu pierwsze problemy zaczęło się od odcięcia zapłonu na poziomie ok 2500RMP:...
Witaj kol mawerikzDG w tych fiacikach prawie standardem jest czujnik położenia wału, a jeszcze gdy ci zapali na pych, to będziesz pewny, wymień ten czujnik. Tak, ale czujnik był niedawno wymieniony tj. z rok temu, no właśnie nie pali na pych. Jak sie pierwszy raz zpierniczył to palił na pych, ale...
Witam Mam problem z autem fiat seicento 900.Na zimnym silniku odpala bez problemu.Po jeździe np.30 min silnik się nagrzeje i jak zgaszę to później już nie odpala za pierwszym.wymieniłem czujnik położenia wału,czujnik temperatury silnika i nic to nie dało.Dodam że samochód jest wyposażony w instalacje...
Zrozumiesz w końcu że silniczek krokowy odpowiada tylko za wolne obroty? Jak by był padnięty to auto odpalało by bez problemu po lekkim wciśnięciu gazu. Skoro z mapem i bez mapa pracuje tak samo kijowo to wymień map i zapewne auto powróci do świata żywych. 900 to tak prosta jednostka, że po prostu...
Cześć Widzę ze jesteś z lublina, ja też. Mam cala wiązkę silnika 900i, komputer myślę ze tez powinien się znaleźć choć nie gwarantuję. Jak byś chciał kupować komputer to KUP KOMPUTER OD CINQUECENTO 900, one są zawsze bez immo (ponoć ktoś widział cc z immo ale ja nie, a miałem kilka) ogólnie to...
Seicento 1.1 sterownik IAW 16FM.E6 brak iskry . Rozrusznik kręci , pompa paliwa działa. Impulsy z czujnika położenia wału O.K. Pali się na stałe kotrolka CODE. Po kolejnej próbie odpalenia zapaliła się na stałe kontrolka wtrysku. Czy to sterownik?
Czujnika położenia wału korbowego nie dotykałem poza tym gdyby padł to moduł sterujący ma zapisane domyślne ustawienia i raczej silnik by palił. Kontrolka wtrysku zapala się i gaśnie. Jeszcze nie sprawdzałem multimetrem wszystkich parametrów zaraz pójdę to zrobić. Mam tylko jedno podejrzenie, w mojej...
Witam, problem z seicento '98, 1,1, samochód jechał i nagle zgasł. Teraz nie odpala, pompka działa, paliwo jest, wymieniony czujnik położenia wału korbowego, na cewkach jest zasilanie, przekaźniki sprawne, do sterownika silnika dochodzi zasilanie i masa. Brak iskry. Co mogłem jeszcze przegapic? Proszę...
Witam Mam taki problem z moim wozidełkiem Na półciepłym i ciepłym (nie gorącym i nie zimnym!)silniku auto okresowo nie chce palić. Sytuacja wygląda następująco: 1. Silnik półciepły (np po spokojnym przejechaniu 3km) 2. zgaszę. 3. próba odpalenia - załapuje - ale po sekundzie gasnie. 4. dalsze...
Kupiłem Seicento, które miało lekką stłuczkę. W zasadzie nic szkodliwego, poszły lampy, zderzak, maska. Poprzedni właściciel mówi, że po wypadku wracał nim około 100km i nagle mu zgasł. Od tej pory nie uruchamia się. Pompa nabija ciśnienie i się wyłącza, wtryskiwacze tak jakby działały bo zalewa świece...
Witam czy ktoś może mi pomóc seicento żony szarpie w czasie dodawania gazu strzela dławi się czasem w czasie zapalania na zimnym jakby nie zaskakuje na wszystkie gary nie pali na jeden po przegazowaniu zaskoczy stał u mechanika miesiąc nie podołał mu zabrałem go dałem do innego to samo, wymieniłem świece...
Witam, Mam takiego oto fiacika i nie wiem od której strony się za to zabrać. Seicento z gazem i jest tak auto będzie paliło od strzała tydzień czasami dwa tygodnie, później się zaweźmie i przestaje palić żeby nie wiem jak do niego podchodzić i go prosić ani na gazie ani na paliwie nie działa, wystarczy...
Mam problem z fiatem Seicento 900, rocznik 1998, przebieg 140tys. km. Problem pojawia się od 2 tygodni nie zawsze ale zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku również. Podczas próby uruchomienia auta rozrusznik kręci normalnie, silnik próje za 3 lub 4 razem prawie już zapalić ale bez skutku dopiero...
Fiat Seicento 0,9. Sprawa wygląda tak: w sylwestra odpalilem auto żeby troche szyby odmrozić. Silnik pracował trochę nie równo. Po ok. 15minutach zgasiłem. Po następnych 30min chcąc wyjechać auto już nie odpaliło. Pompa paliwa pracuje, kontrolka immobilaizera gaśnie, po dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku...
Witam, Posiadam Seicento 900 rocznik 99, tylko benzyna, i od jakiegoś czasu próbuję go naprawić. Ale może od początku. Jakiś czas temu zaczął mi piszczeć pasek klinowy, więc wymieniłem go na nowy. Jednak po wymianie, okazało się, że dalej piszczy i najprawdopodobniej jest za słabo naciągnięty....
Seicento 110 z 2000 roku wtrysk jednopunktowy + LPG Odpala bez problemu ale po dodaniu gazu przerywa strzela w wtrysk {Gażnik] nawet ogniem. Wymienione ŚWIECE ,KABLE ,CEWKI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU na nowe . Podmieniany map sensor używany. Sprawdzone fazy rozrządu i są ok. Wymieniona głowica kolektor...
Witam, mam problem z seicento 1.1 brak kontrolki wtrysku a co za tym idzie brak iskry i paliwa , wymienione czujnik położenia wału i wałka, cewki, przekazniki i bezpieczniki, dalej brak iskry a i rozrząd ok.
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też...
Nie trzeba ściągać nadkola,poluzuj śruby na alt. i muśisz odkręcić czujnik położenia wału.
Sprawdz czujnik położenia wału korbowego, podobno często sie psują. Sprwdz też czy w tym momencie na cewce jest napięcie 12V po przekręceniu stacyjki i czy słychać pompę paliwa w tym momencie jak auto nie chce zapalić.
WITAM, Ostatecznie oddałem samochód do jednego z lepszych warsztatów Elektronika - Elektryka - po kilki godzinach okazało się, iż czujnik położenia wału korbowego jest pęknięty - i stał się on główną przyczyną mojich perypetii. Po wymianie odpala jak dawniej ( może troche dłużej trzeba zakręcić) ale...
Witam W Seicento 900 z 98roku uszkodził się komputer IAW 16FM.EC, nie steruje pompą paliwa, nie dzaje iskry, a kontrolka wtryskiwacza zapala się po chwili od włączenia zapłonu i cały czas świeci, a normalnie zapala się od razu gaśnie po kilku sekundach. Napewno jest to komputer, bo przełożyliśmy z...
Powiedz jak sprawdzałeś czujnik położenia wału? czy paliwko podaje?
Przepraszam nie pisałem przez jakiś czas, cały czas serwisuję ten samochód ( przeglądy itp.) Niestety nic nie pomogło, po resecie błędów (których nie ma) unichekiem lampka gaśnie, ale po przejechaniu kilkuset metrów zaczyna migać ponownie. Byłem tym samochodem w stacji ASO Fiata, podłączali go pod swój...
no to jak jest iskra,to problem nie w czujniku położenia wału,bo sygnał z niego jest podstawowym sygnałem inicjującym.
Mam na warsztacie SC900. Problem jest taki ze nie gaśnie kontrolka od wtrysku i nie zapala. Przekaźnik od pompy w trakcie kręcenia rozrusznikiem załącza pompe ale brak iskry i pracy wtryskiwacza. KTS pokazuje wypadanie zapłonu na cewkach oraz błąd wtryskiwacza. Na forum znalazłem info ze może być cos...
sprawdź zasilanie na cewki i czujnik położenia wału, tak na początek. Wtrysk, gaźnik, rocznik?
Wyczyść czujnik położenia wału korbowego.
Dzięki za pomoc. Nie wiem jakim cudem bo kilka razy sprawdzałem bezpieczniki i przekaźniki, ale auto odpala po tym jak poruszałem przewodem od czujnika położenia wału, i przy okazji założyłem przekaźnik znajdujący się w komorze silnika (od strony kierowcy) z seicenta znajomego, auto odpaliło a po zmianie...
Czujnik położenia wału jest ok. ,iskra jest zawsze (nawet wymieniłem świece i przewody i jest to samo)Mój znajomy ma podobny problem ale z UNO a inny z KIA.Jak pisałem wcześniej odpalenie niedogrzanego silnika udaje się tylko przy długim kręceniu i pulsacyjnym pedału gazu.pozdrawiam
Też miałem problem z zapaleniem tegoż autka bo tez mi brakło paliwa no i musiałem wyczyścic pompke paliwa w baku bo sie zapchała no,i teraz biega .. A co do iskry sprawdź cewke zaplonową i połoczenia kablina na niej możliwe że od drgań mogły sie poluzować w co raczej nie wieże . Najlepiej sciąg "fajke"...
...i mają też felerne sterowniki (ale chyba po 2004 czy 5 zastąpione nowymi). Przy usterce sterownika lub cewki zawsze nie działają 2 cylindry (sterownik zapamiętuje usterkę cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę - iskra jest). Problemem może być też czujnik położenia wału...
Napisałem wcześniej co powinno się zrobić w pierwszej kolejności. Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego to jeden i ten sam czujnik, więc jeśli jest obrotomierz (lub jego symulacja w KTS) i pokazuje prędkość obrotową nawet przy kręceniu rozrusznikiem to ten czujnik jest sprawny.
Kostka stacyjki może mieć wpływ na to że, nie jest zasilana cewka przekażnika głównego właśnie po włączeniu zapłonu, wzbudzana jest natomiast masą z centralki wtryskowej. Wystarczy to szybko sprawdzić probówką żaden problem, co do czujnika położenia wału to przychodzi on w swoje miejsce i nic nie regulujesz...
Cześć tez miałem taki sam przypadek źle zapalał rano jak był zimny straciłem kupę nerwów ,ale już doszyłem do tej usterki .Dałem samochód do serwisu i znaleźli ze był to czujnik położenia wału i pompka paliwowa .Kobitka jeździła cały czas na gazie i ja zamuliła ..teraz jest już ok zapala za każdym razem...
A co to może jeszcze być ? A czujnik położenia wałka ?
Jaka szczelina między czujnikiem położenia wału a "kołem fonicznym"?
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w...
witam Mam problem z seicento czasami ciężko zapala to znaczy zapala i po krótkim czasie gaśnie jakieś 2-3 sekundy nieraz trochę dłużej dodam ze problem występuje tylko zimową porą wymieniłem już: akumulator, świece, cewkę zapłonową , alternator(bo nie ładował pod obciążeniem) czujnik położenia wału...
Sprawdź wielkość szczeliny między kołem "fonicznym" a czujnikiem położenia wału. Jak za duża to trzeba spiłować stopkę.
Przyczyną awarii było przebicie na kablu od czujnika położenia wału, był lekko nadgryziony przez jakąś kunę - jego wymiana załatwiła sprawę.
kierownica drży jak byś miał koła w kształcie jajka na jednej parze jest napięcie a na drugiej nie ma wcale, regulowałem czujnik położenia kierownicy niby jakieś napięcie się zmienia ale tylko na pierwszej parze na drugiej nic nie ma... Ręce opadają... Wszystko jest z angola. Samochód jest zbudowany...
Czujnik położenia wału.P
Witam. Może ktoś miał podobny problem, lub wie na czym on polega: Seicento 900 rocznik 2001 gaśnie na ciepłym silniku na wolnych obrotach i co gorsza bardzo trudno go potem odpalić - czasem trwa to 10 minut. Na zimnym pali na dotyk. Mechanicy w mojej wiosce rozkładają ręce i nie umieją znaleźć przyczyny....
Po zdjęciu i założeniu głowicy przez mojego pracownika, nie dało się uruchomić autka, działa pompka paliwa dochodzi paliwo, nie otwiera sie monowtrysk i brak jest iskry, czujnik położenia wału ok, masa silnika ok. Dodano po 2 Sprawdziłem: przewód prądowy do cewki i monowtrysku, dostaje po włączeniu...
Samochód gaśnie w czasie jazdy i nie można go uruchomić (dzień wcześniej elektryk samochodowy wymieniał lampki w tablicy rozdzielczej ale może to nie ma z tym związku) Pierwszy raz samochód zatrzymał się to sprawdziłem iskrę na wszystkich świecach zapłonowych była i żadna z nich nie była zalana. Samochód...
Czujnik położenia wału od sieny może być inny jak od seicento. Sprawdź sygnał z MAP-sensora.
Chodzi o to, że czujnik położenia wału był wymieniany i po zamontowaniu go auto wogóle nie odpala... To sprawdź jeszcze jego wiązkę (od czujnika do ECU).
Rano jak zimny do 6,500 kreci ale chwilkę potem zaczyna spadać i zacinać na 5.000 a jak już się zagrzeje po przejechaniu po ok 2 km. spada na 4.000 Sprawdzić mu: termostat miska przepływomierz czujnik położenia przepustnicy
Może też czujnik temperatury silnika lub czujnik położenia przepustnicy nie podawać w tym czasie danych. Występuje przerwa w obwodzie i zapala się kontrolka awarii układu. Psiknij jakimś sprejem do kontaktów elektrycznych w kostki czujnika na termostacie, czujnika na osi przepustnicy jak również wskazane...
Kolego wykręć czujnik położenia wału za prawym kołem (bez zdejmowania koła, skręć kierownice w prawo) wyczyść go porządnie jakimś acetonem lub benzyną i załóż z powrotem. W moim przypadku pomogło auto zaczęło odpalać tak samo na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Daj znać czy się udało bo całość nic...
Witam , Mam Fiata SC 2001 900cm ( bez instalacji gazowej ) Na zimnym pali bez problemu , od razu . Po rozgrzaniu jest problem z odpalaniem , kręci bardzo długo żeby odpalić , czujnik położenia wału był już zmieniony , po odpaleniu na ciepłym po dłuższym czasie już chodzi . Iskra na rozgrzanym...
obejrzyj dokładnie cienki przewód podciśnieniowy do MAP-u. Wychodzi pod przepustnicą tam gdzie przewód do serwa hamulcowego i jest połączony z czujnikiem ciśnienia przy sterowniku wtrysku Nie gasł by z tego powodu. Najprościej podpiąć pod diagnoskop jeśli nawet kontrolka wtrysku nie wykazuje awarii...
Mój z 1999 roku ma takie coś, że jak jest w granicy zera, to palić odpala ładnie i po chwili jakby na 3 cylindry pracował. Głównie druga świeca jest zimniejsza. Tak około kilometra trzeba przejechać . Na gazie problem nie występuje, palą wszystkie cztery świece, zatem upatruję tu usterkę w dawkowaniu...
Witam wszystkich, mam problem z sejem. Otóż sprowadziłem seja sportinga 2001 rok z niemiec, w Niemczech zapalał a w jak dotarłem do domu to już z lawety zjechał z pomocą innych rąk. Silnik kręcił i objaw taki jakby nie dostawał prądu. Raz po raz odpalał ale jak go zgasiłem to znowu problem. Następnego...
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Mam problem ze sterowaniem cewek (iskrą). A więc zacznę od początku. Nie dawno w seju 900 z 98r. u mojej panny wymieniałem silnik na nowy (używka). wszystko mam podłączone ale ni chu, chu nie ma iskry. Podmieniłem już cewki na nowe, które dostałem za piwko od...
Mam problem ze sterowaniem cewek (iskrą). A więc zacznę od początku. Nie dawno w seju 900 z 98r. u mojej panny wymieniałem silnik na nowy (używka). wszystko mam podłączone ale ni chu, chu nie ma iskry. Podmieniłem już cewki na nowe, które dostałem za piwko od znajomego mechaniorka. Czujnik położenia...
Ja miałem dwa secenta. Pierwsze 98r. 900cm, 85tys. przez 2 lata użytkowania ( 8 letnie auto) padł akumulator, tulejki w rozruszniku ( 8 zł) wymieniałem linkę sprzęgła oraz robiłem hamulce tył. Bardzo dobrze wspominam te autko. Mało awarii, oprócz urwanej linki nigdy mnie nie zawiódł. Drugie to sc...
Ja sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego.
Pytałem o iskrę bo można by podejrzewać czujnik położenia wału, w silniku 1.1 spi jest taki i różne akcje odwala właśnie z odpalaniem, ale w dalszym ciągu nie wiem jaki Ty masz silnik ;-) Edit: W 900 też ten czujnik jest, warto go sprawdzić.
a czy to może być czujnik położenia wału ? wczoraj miałem wymieniane oba wahacze a jak wiadomo czujnik jest całkiem blisko prawego koła czy istnieje możliwość ze został zruszony ?
Rozumiem, poszukuje instrukcji lub programu zawierającego informacje na następujące tematy: Z jaką siłą należy przykręcać świece, Koła, Głowicę, Łapy silnika. Informacji z jaką siłą przykręcać i jak montować w sposób właściwy czujnik położenia wała korbowego. Dobrze by było gdybym mógł też dowiedzieć...
ok, chciałem zobaczyć właśnie ten silnik ale jak zdjąć tą osłonę, są do niej przymocowane jakieś przewody pewnie od płynu, mam zdjąć całą osłonę? Bo nie widzę żeby była dwuczęściowa. Innymi słowy jak dostać się do tego silniczka, dalej idąc ile kosztuje taki czujnik położenia, czy jest on w ogóle wymienny?
OK. Rozumiem, że ślizgi to są te 3 blaszki. One są w porządku. Ale nadal nie wiem czy mechanizm powinien wracać sam do pozycji startowej. Bo skoro wyłączam napięcie przy kierownicy to logiczne, że układ stanie, tylko, że to jest niepraktyczne bo trzeba się gapić non stop w tylną szybę żeby ustawić wycieraczkę...
Czyli zamawiać w ciemno? Też o nim myślałem Jak się ma czujnik położenia wałka do tego wszystkiego? Miał czasem taki schizy ze zapalał od drugiego trzeciego ale zazwyczaj od strzała
Ile kilometrów potrzebujesz przejechać do wystąpienia usterki? Może czujnik położenia wału po rozgrzaniu szwankować. A to podstawa do sygnału dla iskry i wtrysku paliwa.
Rury były dokładnie do siebie dopasowane? Jeśli nie to możliwe, że część spawu spłynęła do środka wydechu ograniczając skutecznie przepływ spalin. Zobacz też czy nie uległ uszkodzeniu czujnik położenia wału, on też może dawać takie objawy.
W 1.1 filtr paliwa był lub w niektórych rocznikach nie MPI SPI-W moim 2003 nie ma- powinien być po prawej stronie tylnej części auta w okolicy nadkola(patrz jak wędrują przewody paliwowe to znajdziesz jak jest) Lepiej sprawdź czy świeczki masz mokre czy suche bo to będzie świadczyć czy paliwo dociera...
Prawdo podobnie masz uszkodzony Czujnik położenia wału korbowego, sprawdź przewody mogą być uszkodzone.
nie posiadam oscyloskopu i nie mam jak sprawdzic czujnika położenia przepustnicy gdyż sądze iż jest jego wina. CDIF nie pokazuje błędów Przecież w CDIF możesz podejrzeć bieżącą wartość (kąt) otwarcia przepustnicy... to jest MPI czy SPI? Możesz też sprawdzić ten czujnik zwykłym multimetrem, po co Ci...
Witam, mam świadomość, że jest już wiele postów o podobnej tematyce, przeglądnąłem ich wiele (praktycznie chyba wszystkie z pierwszych pięciu stron google). Więc do rzeczy: Kilka dni temu seicento zgasło pod domem i już nie odpaliło. Zostały wymienione świece, kable, czujnik położenia wału...
Gdy wyjeżdżałem z placu coś pykło i samochód zgasł. Od tej pory nie można uruchomić silnika. Rozrusznik kreci bardzo szybko, paliwo podaje, iskra na każdej świecy jest. Czujnik położenia wału wymieniony na nowy i nic. Nadal to samo. Bezpieczniki są ok. Co to będzie ? Proszę o pomoc, z góry dzięki!
Mam kolejny problem z tym wozem... Jakiś miesiąc temu wózek nie odpalił- po przekręceniu kluczyka, nie "bzyknęła" pompa paliwa, nie zgasła kontrolka elektroniki silnika ("marchewka") i oczywiście samochów podczas kręcenia rozrusznikiem nie zapalił. Znajomy mechanik jak twierdzi sprawdził kable, czujnik...
Jeśli weźmiesz komputer z Punto Sporting, to i tak musisz zmienić kolektor i przepustnicę, bo tam są 4 wtryskiwacze w kolektorze. Aaaa... teraz zobaczyłem zdjęcie - tam masz kolektor z przepustnicą ze Sportinga, wtryski pewnie też. Aż dziw, że Ci to w ogóle jeździ na kompie z 1.1MPI. Masz podpięty...
Gdyby to było coś typowo z WN (świece, cewki, przewody) to na gazie było by gorzej a rzekomo jest lepiej. Czasami czujnik położenia wału daje głupie objawy (kiedy np. rdzeń pęknie) potrafi działać różnie w zależności od obrotów.
Fiatowski sprzęt (examiner) ma funkcję "reset parametrów samodopasowania i siłownika biegu jałowego" Mówię tu o silniku 1,2 16V 80 KM z sterownikiem BOSCH MOTRONIC M1.5.5 Dodano po 8 Na schemacie 8 to regulator biegu jałowego a 33 czujnik położenia przepustnicy 100 sterownik silnika.
Witam, Szanowni koledzy mam SC 900 instalacja LPG objawy są następujące zarówno na LPG jak i na BENIE to samo. Nie zawsze lecz czasami - jak go "piknie" . Jedziesz i nagle silnik zamiera na 2-3 sekundy potem się budzi na taki sam czas i tak w kółko... za chwile mu przechodzi i jest dobrze a potem...
Nie wiem chyba wymienię czujnik położenia wału, może to on jest przyczyną ?
Hm. czujnik położenia wału
Nie pamiętam już tych silników ale jeśli czujnik położenia wału masz przy kole pasowym to receptą zawsze było podszlifowanie uchwytu tak by zbliżył się do koła.
czujnik położenia wału do sprawdzenia
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma...
Naprawione, istotnie skończyły się szczotki. Ale chyba warto przytoczyć całą historię. Ojciec pojechał autem do pracy, nie zauważył że kontrolka znów się żarzy i auto zdechło na drodze. Jako że był już pod pracą to podszedł do tamtejszych lokalnych mechaników żeby mu wzięli auto na warsztat (300m holowania)....
Też o tym myślałem. Tylko że nie mam pojęcia czy ubywa płyn bo nie jeżdze tym samochodem. A co myślisz o czujniku położenia wałka rozrządu?
Najlepiej byłoby podłączyć go mimo wszystko do komputera. Podejrzewam, że jest to silnik SPI do którego jeden z forumowiczów Elektrody napisał bardzo dobrze działający program diagnostyczny. Czy to duszenie itp zaczęło się nagle i czy występuje w jakiś konkretnych warunkach itp ? Objawy mogą wskazywać...
Czujnik wymieniony na nowy bo pokazywał - 100stopni spróbuję jeszcze wymienić czujnik położenia wału jak nie pomoże to na żyletki dziada
Problemów ciąg dalszy. Gdy mi po pracy nie odpalił odrazu (znowu mnie popchali a później spróbowałem odpalić i odpalił) to pojechałem do mechanika. Wymienil czujnik położenia wału i świece. Po 3 dniach tzn. dzisiaj znowu nie odpalił. Dopiero po 4 próbie odpalił. Za tydzień jadę na wakacje więc wolę...
Mam problem z Seicento 0,9. Miałem uszkodzony regulator napięcia i od tego momentu są problemy. Wymieniłem akumulator. Auto zaczęło wariować. Raz pali a raz nie. Ostatnio odpalił przejechałem 500 m. Wyłączyłem go, wróciłem ze sklepu i nie odpala. Dopiero po 4 próbie ruszył. Dzisiaj było gorzej. Ogólnie...
Może by sporo rzeczy. Świece, cewki, kable zapłonowe. Pompa paliwa, regulator ciśnienia, czujnik położenia wału itd.
Nadal to samo. Wiązka sprawdzona. Czy na stacyjce środkowy pin z 4 pionowej kostki ma tracić napięcie podczas rozruchu silnika? Ile v zasilania ma mieć czujnik położenia wału korbowego?
Tylko jak dam mu troszeczkę gazu to chce jechać. To jeszcze może być kwestia czujnika położenia przepustnicy... chyba bez "komputera" się nie obejdzie.
Wszystko było dobrze ustawione. Przyczyną był przestawiony czujnik położenia wału. Wszystko ładnie pali. A rozrzad Był ustawiony prawidłowo za pierwszym razem. Więc nawet jeśli była by to zestaw kolizyjny to bym nic nie popsuł Dodano po 2 Przestawiony czujnik położenia wału.
Witam. Wiem, że stary post, ale napiszę dla potomnych. Miałem problem z Seicento 1.1 mpi. Gdy jechałem w dłuższą trasę i silnik był już rozgrzany to migała mi kontrolka ?check engine?, ale olewałem to, bo po za tym nic się nie działo. Zapalała się na chwilę i gasła. I tak sobie jeździłem. Czasem na wolnych...
Właśnie tak nie ma świeci tak samo cały czas. A ile powinien być czujnik położenia wału od koła? Zastanawia mnie też dla czego się grzeje? Wentylator padł czy czujnik odpowiedzialny za jego włączanie?
No to cóż, wiele Ci tam nie zostało. Czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Po odpaleniu ECU lekko podnosi obroty, być może kiedy chce już zejść do biegu jałowego 900-1000 silnik krokowy dostaje czkawki. Więcej osprzętu tam po prostu nie ma ;) Odłącz akumulator na...
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
Czujnik położenia wału bym sprawdził.
Czujnik położenia wału sprawdź metodą termiczną.
Sprawa wyjaśniona padl czujnik położenia wału. Po wymianie pali jak dawniej.
Czujnik położenia wału do sprawdzenia. Częsta usterka w tych autach.
po co wymieniać pompę paliwa skoro nie odpala na plaku/benzynie wstrzykniętej? przecież od razu widać, że nie ma iskry CC/SC900i do odpalenia potrzebuje bardzo nikłe ciśnienie paliwa, wiem, bo kupiłem kiedyś od komornika cc900i które stało nie wiadomo ile lat i odpaliło bez problemu ale ledwo jechało...
Powinna benzyna być wtryskiwana jeśli odpalasz z benzyny. Jeśli nie jest to tak jak pisałem przyjrzałbym się temu czujnikowi. One czasami na ciepłym silniku tracą ciągłość cewki wewnątrz i nie generują impulsów do sterownika silnika i ten nie wie że chcesz silnik uruchomić. Możesz sprawdzić na ciepłym...
Witam mam samochód Fiat Seicento 900 2002rok wyposażony w instalacje LPG. Teraz wiadomo upały i zaczęły się problemy. W po przyjechaniu z miasta zaparkowałem przy sklepie, zgasiłem samochód, po powrocie do samochodu odpaliłem i pojechałem(samochód odpala na benzynie, po przełączeniu się na gaz zgasł)....
Wszystkie rady przyjąłem i dzisiaj się tym zajmę, dzięki ;) będę informował na bieżąco na pewno! Dodano po 8 Napięcia na kostkach są. Zmierzyłem czujnik TPS oporność wynosi 1130. Czujnik płynu chłodzącego z kolei ma 3780 ohm. Na innym forum wyczytałem ze na zimnym ma mieć ok. 9750 ohm, co myślicie?...
Odczytałem błędy i myślę, że auto zgasło albo przez zawór evap albo przez czujnik położenia wału korbowego. W aucie jest gaz BRC Błędy sondy i wtryskiwacza mogą być od instalacji LPG, bo zapewne to prymitywna gaźnikowa instalacja II generacji, z emulatorem sondy i wtryskiwacza. Jedynym z wymienionych...
Sprawdź czy jest iskra jak nie pali. Pierwsza myśl czujnik położenia wału.