A nie lepiej zastosować regulator Boscha - czarny kapelusik, i nie stosuj żadnych radiatorów skoro w oryginale brak.
Pasek napędu osprzętu się czasem nie ślizga - jest odpowiednio napięty? Chłodnicę wymieniłeś na nową, czy używaną? Pozdrawiam.
Sprawdz jeszcze pierścień klaksonu http://obrazki.elektroda.pl/7261206800_1...
[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Witam Jako iż znalazłem już rozwiązanie problemu, to postanowiłem napisać to w osobnym poście. Problemem była luźna linka gazu po wyczyszczeniu przepustnicy. Na końcu linki jest metalowy bloczek w kształcie zabawkowego "bączka". Otóż końcówka tego elementu haczyła mi o obudowę silnika, przez to się blokował gaz i nie mógł powracać do biegu jałowego....
Witam Masz kolego racje ten mechanik to naciągacz zdaleka od niego.W samochodach żadna pamięć sterownika silnika się nie kasuje po odłączeniu akumulatora a szczególnie w tym modelu.Przyczyna musi być inna.Jeżeli został spalony bezpieczni to wygląda to na zwarcie w instalacji zasilającej dany układ i tu należy szukać przyczyny. Pozdrawiam
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
Witam Mam problem z odpaleniem Skody Felicji 1,9D, i mam problem z pomiarem napięcia na elektrozaworze brak dostępu, gdzie ten kabelek dochodzi aby zrobić pomiar napięcia
Brak dobrego zasilania i siada napięcie.
Jak będziesz miał alternator na stole to sprawdz prostownik diodowy czy wszysttkie diody są sprawne .
bezpiecznik wymieniony ale czy jest na nim napięcie?
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekundę i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterkę samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
Jak nie ma ładowania, to do roboty. Trzeba usunąć usterkę. Palcem na odległość nikt miejsca nie wskaże. Do sprawdzenia alternator, regulator napięcia.
od sprawdzenia paska
Witam, już sprawdziłem wszystko. - na akumulatorze w spoczynku jest ok , około 13,5V - przy uruchomionym silniku na akumulatorze jest od 15V do 16,5V i czasem bez żadnego powodu spada do 14,5 i znowu powoli pnie sie w góre. - na regulatorze jest tak samo przy włączonym silniku Mam nadzieje że dobrze przemierzyłem - to co mierzyłem było przymocowane...
Sprzawdź bezpiecznik. Pomiar napięcia (którego zapedne brak), lub nie masuje żarówka/
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
Przewód z kabeloczkiem wychodzący z regulatora, to jego zacisk S (sense), pomiar napięcia na śrubie B+ alternatora, kondensator przeciwzakłóceniowy, również podłączony do tego zacisku ma za zadanie niwelować zakłócenia o częstotliwościach radiowych (harmoniczne). Bez niego słyszalne są zakłócenia w radiu na falach średnich (ktoś ich jeszcze słucha ?...
mati2525, bzdury piszesz. Prąd zawsze jest powiązany z napięciem.
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
Zdjęcie wstaw bo jak nie wiesz jaki masz silnik i oznaczenie. Albo pompy wystarczy. AEF to jest silnik? I gdzie mierzyłeś to napięcie?
W domowych warunkach jest ciężko sprawdzić, trzeba mieć zasilacz z płynną regulacją napięcia.
Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
witam. mam problem z moim radyjkiem. otóż że jak jest wyłączonym silniku to przy średniej głośności (okol24) zaczyna pulsować ekran, a jak dam odrobinę podkręcę to sam się wyłącza. A jak uruchomię samochód i trzymam na obrotach to nic takiego się nie dzieje. proszę o pomoc bo jestem ciemny w tych sprawach. Uprzedzę że samochód to Skoda Felicia 2000r.
Najpierw zmierz napięcie ładowania . Pozdrawiam .
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekunde i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterke samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
może gdzieś przy jakimś przekaźniku było grzebane i źle podpięte zostały piny. I zamiast napięcie pojawić się po przekręceniu zapłonu to ono znika :)
Rozrusznik to nie żarówka...
Dzieki za podpowiedzi,ale dzisiaj rano po przejechaniu ok.500 m światła same się zapaliły!?Jak narazie działają. Do trąbki nie dochodzi napięcie.
Witam Filtr powietrza sprawdzony? Świece sprawne? Kiedy były ostatnio wymieniane? Przewody wysokiego napięcia sprawne?
Też posiadam Felicję i mam ten sam problem 13,6V i nie jest to akumulator. Do tego na wyprowadzeniu do regulatora jest 14V a na główny styku owe 13,6. Aby było śmieszniej to po włączeniu świateł i wciśnięciu stopu na wolnych obrotach nap. spada do 12,5V :cry: Przerobiłem regulator ustawiłem 14,4V i ciekawa sprawa. Po uruchomieniu silnika przez pierwsze...
Jest to mało istotne gdyż musimy zacząć od tego że coś odcina napięcie na wtryskach, choć sprawdzałem i na listwie jest paliwo.
Był to przekaźnik, Dzięki.
Zacznij od przewodów wysokiego napięcia i swiec
Sprawdź kostkę pod stacyjką tak jak pisałem wcześniej czy jest napięcie na 30 a po przekręceniu kluczyka też i na 15.
Nie pisz głupot, 12.8V jest ok, naładowany w pełni akumulator powinien mieć ok 12.5 Za cienki jesteś żeby ze mną dyskutować, samo napięcie jeszcze nie świadczy o sprawnym akumulatorze a po drugie jedynym powodem poza akumulatorem może być to że nie przykręcił czerwonego przewodu zasilającego do klemy plusowej i żadnych bezpieczników tam nie ma.P
acton777 dobrze gada! Piwa mu dać ;] Miernik kolego i sprawdzaj. Miło by było gdybyś się z nami podzielił też informacją na temat napięcia ładowania.
Wymieniłem regulator napięcia
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Przepływki to coś na szczęście nie ma. Jak sprawdzić napięcie? Miernikiem cyfrowym? VAGiem?
15 to ten, na którym jest napięcie po włączeniu zapłonu.
temat zamknety przyczynąbył regulator napięcia dzięki koledzy za pomoc
Witam. Tak na wstępie szukanie bezpiecznika od gazu bym odpuścił, gdyż nawet brak zasilania sterownika gazu powoduje, że auto odpali na gazie. Centralka od gazu podpięta jest przeważnie pod zasilanie cewki zapłonowej, więc wygląda na to, że nie masz napięcia po zapłonie. Czy na pewno dobrze została sprawdzona kostka stacyjki? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić...
To skoro po podłączeniu tego zabezpieczenia przeciwprzepięciowego ciągle jest zwarcie to znaczy że jest on zepsuty albo co mało prawdopodobne (bo zwarcie jest również podczas wyłączonego silnika) występuje napięcie przekraczające 24V.
Witam sprawdz napięcie ładowania przy różnych obrotach.Pozdrawiam.
Musisz sprawdzić w którym miejscu za stacyjką ginie napięcie, skoro na krótko odpala. Skąd wiesz, że ze stacyjką jest wszystko ok? Podczas próby odpalenia samochodu wychodzi z niej jakieś napięcie na rozrusznik ?
albo od skody , w skodach felicia tez były montowane alternatory boscha
Podaj napięcie na styk elektromagnesu w rozruszniku.
Czy orientuje sie ktoś może co to za elementy i czym można je zastąpić. Podejrzewam że są to diody. Tak wygląda sterownik w skodzie felicji 1.3 - simos 2p.Przypuszczam że nastąpiło to wskutek zbyt dużego napięcia.
Czym Ty mierzysz napięcia na wtryskiwaczach? Ciśnienie sprężania sprawdzone?
To się sprawdza rozrusznik jak jest na wierzchu, sprawdza sie czy dochodzi napięcie na cewkę. Temat zamykam.
Jaka jest temperatura przełączenia na LPG? Może dawka gazu zbyt bogata i zalewa silnik? Możliwe również, że krokowiec wadliwy (wymienić na próbę na register). PS. W reduktorze nie reguluje się obrotów tylko skład mieszanki na wolnych obrotach (tzw wolny przepływ) i stopień napięcia membrany.
Stan akumulatora sprawdzony? Napięcie ładowania w normie? Aparat zapłonowy podmieniany?
Sprawdź na tylnej części licznika kostki, zobacz czy nie ma zimnych lutów i sprawdź stabilizator czy podaje napięcie. To na początek. Pozdrawiam.
a jak przestajesz zapalac to milknie czy wyje jeszcze pół minuty. Może jakieś zwarcie przy rozruchu i tak spada napięcie ze alarm sie drze
Sprawdź czy jest napięcie na elemencie wykonawczym oraz sprawdź sam ten element.
Pewnie coś skopali .... Jeśli żarówki świecą jaśniej jak kiedyś, wewnątrz auta też świecą jaśniej, to znaczy że jest za wysokie napięcie i za chwilę spalisz sobie: - radio - elektronikę silnika - inne żaróweczki ciężko dostępne jak w desce rozdzielczej czy od przycisków szyb Przy dłużej takiej pracy na podwyższonym napięciu akumulator może ulec uszkodzeniu....
POdepnij prostownik i mierz napięcie miernikiem.
Napisałem ze to jest 4 przewodowa czyli masę bierze bezpośrednio z kompa. Po odłączeniu i rozgrzaniu silnika jest martwa tzn nie generuje napięcia. Nie instalacji gazowej brak.
To może być wina albo rozrusznika albo akumulatora nic innego nie jest w stanie przejąć takiego prądu Dodam jeszcze że rozrusznik zawsze powoduje znaczny spadek napięcia i pobór "całego prądu".
A mierzyłeś napięcie na akumulatorze w momencie jak nie chciał zastarować?
To zależy jak i kto go zakładał napewno sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki? Sprawdź żarówką czy masz jakieś napięcia na kostce stacyjki i daj znać.
Nie świeci bo za niskie napięcie a kontrolki gasną bo wsteczny daje obciążenie.
Aku jakie napięcie Ładowanie ile Napięcie na aku podczas rozruchu??? Jak to sprawdzisz to można gdybać
Tak na wielu kanałach są. Znalazłem napięcie sondy. Oscyluje od 0,27V do 1,04V Przy rozgrzanym silniku
Witam! Nie zapalaj na "popych"! Sprawdź napięcie akumulatora lub docisk klem. Gdzie jest ta lampka z wykrzyknikiem?
Chodzi o sprawdzenie napięcia na pompie? Jeszcze tego nie sprawdzałem. Do tej pory o tym nie myślałem. A czy poza sprawdzeniem napięcia pompy paliwa jest jeszcze jakiś sposób żeby ją sprawdzić?
Zmierz napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem dobrze by było zmierzyć prąd pobierany przez rozrusznik.
Teraz żeby nie było to chcę zamieścić mniej więcej swoje raporty ile przejechałem. Przed jakąś ingerencją w samochód, przejeżdżałem około 400km na całym zbiorniku i mocno wyczerpując rezerwę. Teraz przejeżdżam ponad 550km i to jeszcze ze zblokowanym lekko tłoczkiem (chyba mówi się na to że tłoczek się "spiekł") i przez to hamulec mi lekko hamuje + do...
Dioda zapewne , jak z wydajnością świateł kiedyś spotkałem się z przypadkiem gdzie altek się sypał i prawdopodobnie regulator ładowania powodował że dawał większe napięcie co powodowało świecenie świateł mocniej . Widać było w nocy .
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Nie posiadam innego miernika ale zmierzyłem napięcie baterii 1,5V i pokazało 2V więc może ten miernik troszeczkę zawyża.
Proponuję od sprawdzenia, czy w ogóle pojawia się napięcie w gnieździe bezpiecznika oraz napięcie sterujące przekaźnika. Możliwe, że wyrobiły się już styki włącznika.
Do wymiany szczotki, nowe mają ponad 20 mm. Do sprawdzenia też stan ślizgu ze względu na wiek możliwe iż przynajmniej jeden ma głęboki rowek co utrudnia przepływ prądu. Regulator napięcia jest dostępny w zestawie ze szczotkami dlatego warto go wymienić.
Ok jutro spróbuję z tym dodatkowym przewodem. Próbowałem już jak pisałem z dwoma różnymi aku więc raczej to nie tu leży problem. Jak próbuję zapalić auto to kontrolki znikają, zegar też, jeśli włączę światła to też one gasną zupełnie, napięcie na klemach spada do 1V do puki nie puszczę kluczyka. Więc czy to może być zły kontakt jeśli napięcie tak spada...
moim skromnym zdaniem regulator napięcia do wymiany, to nie jest maluch z prądnicą że nie ładuje na wolnych obrotach. u mojego ojca w polówce '94 nawet przy pełnym obciążeniu na wolnych obrotach napiecie na akku utrzymuje się powyżej 14V, a bez obciążenia niezależnie od obrotów nie przekracza 14.4V, w ogóle obroty nie mają wpływu na napięcie ładowania,...
Sprawdzałem zasilanie na wtryskiwaczach i jest. Nowy problem się pojawił z tym że nie ma iskry nie wiem czym to jest spowodowane (ktoś z ekspertów zostawił włączony zapłon, albo nadmierna wilgoć) napięcie do aparatu zapłonowego dochodzi a iskry nie widać.
dokładnie tak jak pisze maciej123 leć po białym on idzie do centralki bo na niego podawane jest napięcie do włączenia syreny
Przekaźnikiem świateł jest R-1/ lewy dolny róg/ natomiast musisz sprawdzić czy po włączeniu świateł masz napięcie na bezpiecznikach 7,8 -krótkie lub 9,10 -długie. Jeżeli tak to szukasz na instalacji w kierunku lamp, jeżeli nie to w stronę przełącznika pod kierownicą.P
A próbowałeś z innym akumulatorem ? Wygląda na to ze kłopot występuje w momencie dużego poboru prądu. Twój aku może nie wyrabiać - mimo naładowania. Dobry rozrusznik będzie kręcił jeszcze nawet przy dużym spadku napięcia - a dla elekroniki może już być za mało.
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Witam wszystkich serdecznie, Posiadam Skodę Felicie 1,3 MPI z 1999r. Od jakiegoś tygodnia przy wysokich obrotach świeci się kontrolka ładowania, przy niskich lampka się tylko lekko żarzy. Wymieniłam już alternator i regulator napięcia, natomiast problem dalej występuje. Bardzo proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Z góry bardzo Wam dziękuję....
Witam. Sprawdź czy napięcie dochodzi do automatu, może być stacyjka zużyta co sugeruje duży przebieg w mieście.
Jak dodajesz gazu i masz takie same napięcie jak przy wyłączonym silniku to raczej nie masz ładowania,do sprawdzenia alternator,diody prostownicze
Instalacja samochodowa ma to do siebie, że nie ma jednego punktu rozdziału energii elektrycznej (standardowo). Tak więc dokonujesz pomrów na poszczególnych gałęziach. I tak alternator jest dołączony przeważnie masą/obudową do konstrukcji samochodu. I część energii rozchodzi się po tej konstrukcji nie docierając do akumulatora. Podobnie z biegunem dodatnim...
podobny temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... z tym, że jeżeli nawet po nagrzaniu silnika szarpnięcia wystepują nadal to wygląda mi to na spadek napięcia. Miałem kiedyś cos takiego w Matizie i poprawa okablowania przy reflektorzez pomogła.
na krótko pali bez problemu Do sprawdzenia stacyjka. W czasie kręcenia rozrusznikiem musi występować zanik napięcia które stacyjka ma podawać. Zmień mechanika a obecnego pogoń na cztery wiatry.
Osobiście nie czepiałbym się alarmu. Masz instrukcję do niego? Sprawdź, czy alarm nie sygnalizuje jakoś spadku napięcia w instalacji pojazdu. Jeśli tak, to pewnie alarmuje, bo wykrywa jakiś spadek.
A ktoś może wie co oprócz tych rzeczy mogło nawalic albo jak przymierzyć styki tej kostki żeby wiedzieć czy jest sprawna. Sprawna nie jest i dlatego ktoś założył ten przycisk do rozrusznika, ale stan obecny (brak działania rozrusznika) nie znamionuje raczej kolejnego uszkodzenia stacyjki - gdyby przestała załączać zasilanie na zacisk 15 to przestałby...
Witam. Dzisiejszej nocy odpaliłem auto bez problemu.. Wszystko pięknie i cacy.. ruszam. Przejechałem około 100metrów.. zgasły światła mijania i zostałem tylko na postojowych. Zatrzymałem się w celu mniej więcej obadania o co chodzi.. I poppełniłem błąd.. Zgasiłem silnik.. Jedyną metodą na odpalenie go był popych.. Więc w pojedynkę jakimś cudem udało...
A co zrobiłeś sam? Maskę otworzyłeś? Zmierzyłeś napięcie, sprawdziłeś ładowanie? Stan klem, cokołów, przewodów? Kostkę stacyjki? Czy tylko napisałeś temat i liczysz na cud?
Rodzaj sygnału - benzyna daje impulsy, diesel daje napięcie. Można spróbować zamontować czujnik położenia wału i przetwornik. Taniej wyjdzie oryginalny licznik
Przepraszam za późną odpowiedź, usterka została rozwiązana w połowiczny sposób, po zmierzeniu napięcia na lampach, które nie świeciły, okazało się, że kabel odpowiadający za podawanie napięcia nie doprowadzał go. Podpięcie napięcia z jednej lampy do drugiej rozwiązało problem, choć nadal myślę, że instalacja elektryczna po lewej stronie samochodu jest...
Nic dziś podczas jazdy usterka wróciła. Odłączyłem sondę lambda i pomogło auto jeździ jak na razie nie muli. Napięcie sondy 20 - 180mV wzrośnie do 200mV przy przegazówce (na odłączonej sondzie) Wydaje mi się, że lambda ma gdzieś zwarcie od "temperatury" albo coś w tym stylu bo na vagu oscylowała ładnie a pomiar napięcia i eksperyment z sondą wykonałem...
Witam Też miałem awarię termostatu po 4 latach użytkowania samochodu. Wymiana w ASO na oryginalnych częsciach. Kolejny, czwarty już rok bez problemu. Natomiast na etapie diagnozowania termostatu wyszło, że pompa wody też już dogorywa i została wymieniona. A czy kupowałeś termostat w ASO czy kupowałeś oryginalny czeski w sklepie? Bo to może być klucz...
Moim zdaniem w pamięci został zarejestrowany błąd "za wysokie napięcie". Najprawdopodobniej wystarczy podłączyć kompa, skasować błąd i po kłopocie. Ale tak czy inaczej bez diagnostyki możemy sobie gdybać. Pozdrawiam.
Ja myślę ze się przyciera na łożyskach - na 4 jakoś ma sile się rozpędzić bo idzie cale napięcie i dlatego na niższe biegi potem schodzi. Ja bym rozpołowił i wymontował silniczek. Trzeba klipsy zdjąć i potem silnik do góry wychodzi.
W którym miejscu instalacji dokonujesz pomiarów napięcia? O ile sobie kojarzę prostownik w tym urządzeniu po dłuższym użytkowaniu staje się klockiem tlenków aluminium i brudu. Czyli warto zajrzeć do wnętrza.
skoda felicia regulator napiąć skoda felicia felicia skoda
polonia sygnału silniczek regulacji temperatury kenwood bezpiecznik
frezarka marathon radio internetowe
Słabo świecące tylne światła w Iveco Daily - diagnostyka i naprawa Silnik markizy się przegrzewa - przyczyny i rozwiązania