Świece właściwe? Może wypadanie zapłonów jest a detonacyjny masz właśnie uszkodzony lub za lekko dokręcony? Wiadomo ile to ma przebiegu? Moze wałki? Ale ja bym sie zainteresował czemu byków nie wali.
Pewnie kolejność przewodów zapłonowych pomieszałeś. Poprawna to 1342 czyli jeśli pierwszy na kopółce jest niezamieniony to następny przewód licząc w prawo do trzeciego cylindra, następny do czwartego itd.
Tak jak koledzy mówią sprawdz zapłon bo najprawdopodobniej wystepuje u ciebie w aucie spalanie detonacyjne.
Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i...
Spalanie detonacyjne to albo leje wtryski albo soft grzebany. Dziś "pompiaży" i "tunerów" cała masa więc wiarygodność jest jaka jest. Przywróć komunikacje, ,zajrzyj np. do garów kamerką inspekcyjną. Jak wtrysk lał to pewnie poznasz po tłokach.
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
http://www.autozone.com/repairinfo/repai... http://obrazki.elektroda.pl/6030241000_1...
Witam. Producent optymalnie dobrał zębatkę zdawczą. Zwiększanie liczby zębów powoduje, że silnik jest bardziej obciążony i może ulec szybkiemu zużyciu. Zwłąszcza przy dwóch osobach obciążenia i pod górkę. Te niepokojące dźwięki to może być spalanie detonacyjne, ułatwione w przegrzanym silniku i obciążaniu zbyt dużym momentem. Ogólnie taka przeróbka...
Sprawdź do którego cylindra jest podłączony wężyk podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa. Jak do czwartego to trzeba sprawdzić czy nie przedostaje się nim paliwo. Po wykręceniu świec sprawdź jakiego koloru są denka tłoków. Jak jest podłączona odma w tym silniku do kolektora ssącego i przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego ? Porcelanę mogło...
Kolego nie oktany decydują o mocy jaką można wyciągnąć z silnika, calorie zawarte w paliwie. Paliwo o większej liczbie oktanowej jest odporniejsze na samozapłon i spalanie detonacyjne (stukowe). Przy dobrze ustawionych sekwencyjnych instalacjach gazowych nie ma wyczuwalnej różnicy w dynamice silnika między benzyną i gazem (to są moje odczucia - eksploatuję...
A dlaczego twierdzisz że masz problem ze spalaniem detonacyjnym? Jeśli czujnik spalania stukowego jest w porządku to sterownik zapewne nie dopuszcza do takiego spalania. Może zawory po prostu Ci stukają?
dlaczego z tlenem szczególna ostrożność? Ponieważ w kontakcie z jakimkolwiek tłuszczem (nawet takim jak ON) może spowodować wybuch. No, co najmniej spalanie detonacyjne.
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Hmn... Czujnik mapa ... Kolego Zuczysko , mógłyś jaśniej , bardziej zrozumiale dla mnie ( troche nieobytego w nazewnictwie ) napisać co to za czujnik ? Co do uszczelki , to nie ma żadnych typowych objawów jej wypalenia . Nie ubywa płynu , nie dymi z wydechu , olej czysty. Jestem tak na 99,9 pewny że tu jest ok.. Zresztą ten problem występuje już od...
Wyjaśnij jeszcze raz dokładnie, o co chodzi z wpisem poniżej: Aczkolwiek po zamianie 2 z 3 wtryskiem nie słychać tego detonacyjnego spalania tylko na zimnym silniku odpalanie po nocy odpala na tzw. dotyk tylko przez jakieś 2 - 3 min. Nierówna praca nie kopci i według mnie nic również jest nie odczuwam jakoby się mulił. Czy należy rozumieć, że zamieniłeś...
Spalanie detonacyjne, spowodowane albo zbyt ubogą mieszanką, albo zbyt wczesnym KWZ. Ew. i jednym i drugim.
Mam problem w Multipli JTD 1999r.Podczas przyspieszania słychać charakterystyczny dżwięk spalania detonacyjnego .Poza tym nic się nie dzieje-moc ok,spalanie ok.Może spotkał się ktoś z tym problemem w JTD? Z tego co się orientuję w ZS (o zapłonie samoczynnym) spalanie detonacyjne nie występuje!! Wynika to z zasady działania silnika w którym wtryskiwane...
Rzuuf, w twoim linku sa powazne bledy w opisach. Jednym z przykladow moze byc stwierdzenie zawarte w pierwszym zdaniu. Wynikalo by z niego ze chlodzenie silnika spalinowego to spadek wydajnosci. Energia cieplna spalania to tylko czesc energii silnika. Dodano po 6 Wez do porownania spalanie detonacyjne (ktore szkodzi silnikom) , ale powoduje wieksza...
gdzie znajdę miejsca na blokady
Gorące powietrze mało tlenu=mało paliwa.Zakładając że zasysa 20st a ecu mierzy 35st to robi sie za ubogo i może stukać.Filtr powietrza masz orginalny czy stożek?Ciągnie powietrze z zewnątrz czy z komory silnika.Przekłamanie o 8-15 st. to za dużo.
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
No to teraz kilka pytań. Czy jest tam płoza pomiędzy kołami rozrządu? Na rysunku nie ma,ale w niektórych silnikach jest przykręcana do pokrywy,dlatego pytam. Jeśli jest ,to sprawdź jej stan. Kolejna rzecz,to jak sprawdzasz czy łańcuch jest naciągnięty? Silnik zatrzymuje się w takiej pozycji że wałki naprężają łańcuch,i nie zawsze tam gdzie jest luz...
blad czujnika stukowego wskakuje tylko w momencie kiedy temp silnika ma conajmniej 80 st C i predkosc obrotowa powyzej 3000. sprawdz jeszcze raz dokladnie okablowanie najlepiej od komputera do czujnika. Mialem kiedys podobny przypadek ... problem sie sam rozwiazal jak skrecilem dobrze wydech widocznie dzwonil troche a komp wykryl spalanie detonacyjne....
Korekcja ( opóżnienie zapłonu) występuje wtedy, kiedy zostanie stwierdzone spalanie detonacyjnie. Tytaj nalezy się małe wyjaśnienie-nowsze systemy potrafią ocenić w którym cylindrze doszło do spalania stukowego i indywidualnie opóźnić zapłon dla tego właśnie cylindra. Taka sytuacja może wynikać np z za dużej warstwy nagaru na denku tłoka i ściankach...
Spalanie detonacyjne, zapłon do sprawdzenia.
Czy jak odpali to chodzi dobrze, czy ma spalanie detonacyjne ("grają zawory")?
Panie pumbiak żeby dyskutować należy nauczyć sie rozróżniać spalanie detonacyjne od samozapłonu przypomnieć jeśli Pana uczyli w jakich warunkach występuje spalanie stukowe zwane też detonacyjnym, kiedy może nastąpić samozapłon należy też pamiętać o różnicach między silnikami ZS oraz ZI. Ten charakterystyczny metaliczny stukot podczas spalania detonacyjnego...
Nie spalanie detonacyjne tylko pewnie kicha i strzela - zużyte świece, a kopcenie, to albo olej, albo niespalone paliwo. Zamykam wątek - wszystko co trzeba zostało już napisane.
Coś z ropą. Jak masz spalanie detonacyjne. nie przymarzła Ci?? gdzie parkujesz? A Smog sprawdzałeś?
wracając do mojego pytania z tematu czy wie ktoś jakie napięcie idzie ze stukowego do ECU jeśli ten wykryje spalanie detonacyjne w silniku?
Ale to lekko idiotyczne. Bo żeby słuchać czujnika, to trzeba od łączyć go od instalacji - bo żadna wcinka nie wchodzi w rachubę. Mój silnik np nigdy nie miał KS ale ma na niego miejsce więc sobie zamontuję. :) Jak jeździsz na benzynie. A jeśli na LPG, to po co? Granica spalania detonacyjnego przesuwa się dużo wyżej, poza zakres maksymalnego pożądanego...
Ten błąd to spalanie detonacyjne. W zestawieniu ze słabymi wolnymi obrotami na zimnym, wnioskuje uboga mieszankę na zimno czyli czujnik temp do sprawdzenia.
Im wyzsza Liczba Oktanowa benzyny - tym wolniej takie paliwo sie spala, bo jest przeznaczone do silnikow o bardzo wysokim sprezaniu, ktore przyspiesza spalanie pod duzym cisnieniem. Bardzo szkodzi zabytkowym silnikom benzyna wysokooktanowa, powodujac nawet 5 - 10 i wiecej razy szybsze zuzycie silnika / z powodu jego ciaglego przegrzania - bo prawidlowo...
spalanie stukowe to inaczej spalanie detonacyjne w normalnych warunkach mieszanka spala się wybuchowo czyli z prędkością ok 20-30 m/s wybuch charakteryzuje się rozchodzeniem w kierunku mniejszego ciśnienia (taka jak proch w karabinie wypycha kulę w kierunku wylotu lufy) detonacja rozprzestrzenia się w każdym kierunku, ma prędkość ok 2,5 km/s, ciśnienie...
To zaraz, bo nie czaję-tłuką się szklanki czy masz spalanie detonacyjne? A moze tłucze się sworzeń tłokowy?
A co tam chcesz regulować? Poza tym słyszysz rzeczywiście stuk wywołany za dużym luzem krzywka-popychacz, czy może spalanie detonacyjne?
Poziomy wyrównane z dyszy rzeczywiście nie leci,natomiast jest problem z samym palnikiem a mianowicie,palnik po uruchomieniu pracuje trochę niestabilnie inaczej mówiąc następuje coś w rodzaju spalania detonacyjnego, w komorze spalania słychać dziwnie nierówną pracę ,proszę o pomoc.Dziękuje za dotychczasowe podpowiedzi pozdrawiam
Popierwsze to 95 czy 98 to jest symbol wskazujący na szybkość spalania paliwa. Nie. To jest parametr okreslający odporność paliwa na spalanie detonacyjne.
Nie potrafisz odpowiedzieć więc wytykasz mi głowicę że od diesla, W tym dieslu zwyczajnie pękł i odpadł - więc albo spalanie detonacyjne z jakiegoś powodu, albo zbyt duży luz zaworu. W benzyniaku - zbyt uboga mieszanka i spalanie przeciągnięte na suw wydechu - ubytek erozyjny na skutek temperatury. Nie żebym się tłumaczył. A propos - ciekawi mnie,...
Leją 95tke bo jest tańsza ;) 98 oktanowa to 95 oktanowa + 15% związków eteru. 98ka zawiera też substancje zmniejszające tarcie. Ponadto paliwa o większe liczbie oktanów miały zapobiegać agresywnemu spalaniu detonacyjnemu. Skoro do większości lać 95tke, to do czego lać 98? 8-O
Przydała by się porządna diagnostyka, nie tylko miganie kodów błędów... ale jak ma błąd czujnika stukania, to ma mocno przestawiony zapłon... a dlaczego ma błąd - może nawalił czujnik, a może coś stuka w silniku i nie koniecznie musi to być spalanie detonacyjne, równie dobrze może stukać panewka.
Drgawki przy gaszeniu silnika świadczą o źle wyregulowanym zapłonie. Silnik się przegrzewa i następuje spalanie detonacyjne ( stukowe ). Ale z twoich opisów wygląda, że ogólnie silnik swoje już przeszedł i należałby mu się remont.
możliwe że występuje spalanie detonacyjne, czujniki stukowe przestawiają zapłon i jest ok, system siemensa ma czuj, stukowe. dobre był by błędy odczytać bo to co tu teraz robimy jest trochę jak wróżenie z fusów :)
Przy ruszaniu autem na pierwszym biegu słychać klekot ( tak jak w starych benzynach spalanie detonacyjne lub w dieslu na samostarcie ). Im auto jest cieplejsze bardziej słychać klekot. Dźwięk słychać tylko przy ruszaniu w pierwszej fazie puszczania sprzęgła. Ktoś przerabiał taki temat ?? To normalne czy jest sposób żeby to zmniejszyć?
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
zaplon niesprezonej mieszanki PP i powolne jej spalanie przed wlasciwym zaplonem.. Znam zależność w szybkości spalania mieszanki bogatej/ubogiej. Wiem co to spalanie detonacyjne, ale nie rozumię jak mieszanka może sie powoli spalać, a potem jeszcze raz zapalić... Mieszanka uwarstwiona? Tak jak w silnikach FSi grupy VW?
Skąd taki przelicznik? kto ci napier...ił bzdur o suchości wysokooktanowego paliwa? Benzyna jest sucha każda jedna i nijak się ma do smarowania silnika - silnik się smaruje olejem i jego jakość jest ważna. Oktan to parametr paliwa mówiący o odporności paliwa na spalanie detonacyjne a nie o jego właściwościach smarnych. Instrukcja większości Stihlów...
Witam, Po pierwsze tłoki nie mogą wystawać ponad płaszczyznę bloku silnika, co do filmu to podejrzewam spalanie detonacyjne i uderzanie zaworów o tłok . Co do szczelności układu to należało podłączyć układ chłodzenia do np. sieci wodociągowej uprzednio zaślepiając korek chłodnicy, test szczelności to ok. 30 min. Można w ten sposób dokładnie określić...
Witam, renault megane silnik 1,6 8V silnik K702 mam to samo, zimny silnik stuka jak sie nagrzeje cisza, ale to klekotanie wykancza slychac je tak jak by jeden zawór a nie wszystkie. Popychacze nie sa hydrauliczne sa regulowane , ale regulacja nie pomogla. mam pytanko czy jak jest spalanie detonacyjne to po nagrzaniu nie wystepuje....bo stukanie ustaje...
Panowie.Tyle tęgich głów,jeden problem...:idea: Dajcie jakieś sugestie. :arrow: Dziś podmieniłem czujnik wału i wałka rozrządu i nic... :!: Sterownik potrafi przyśpieszyć zapłon na wysokich obrotach nawet o 40 ° Mam przełożyć sterownik silnika :?: :?: Jazda spokojna jest ok! Jak tylko daje po gazie (100-130 km/h) spalanie detonacyjne,zawory dzwonią...
AVE... Chcecie mieć paliwo z niższą liczbą oktanową - dolejcie mieszankę [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Heptan... Im wyższa jest ta liczba, tym mniejsza skłonność paliwa do niekontrolowanego spalania detonacyjnego w czasie kompresji. Spalanie detonacyjne objawia się stukami, które są falami akustycznymi detonacji. Dodatkiem przeciwstukowym...
Jazda z niskimi prędkościami obrotowymi przedwczesnie zużywa silnik? Oczywiście, panewki nie są zadowolone z takiej jazdy. Poza tym niskie obroty a wysoki bieg to prośba o spalanie detonacyjne. Tłoki będą zachwycone? Co do wymiany samych pierścieni to też jest sporo mitów. Jeżeli jest znaczny luz w rowkach tłoka to po prostu pierścienie pompują olej.
Dokładnie, kelkot diesla to spalanie detonacyjne, dodam ze silniki na wtrysku posrednim z komorą wirową maja bardziej miekką prace niż nowoczesne jednostki wyposażone w common rail i kręcą sie do 6 obr/m. Prawie jak bezyna. A tu o dwusuwie diesla http://forum.lanciapolska.org/viewtopic....
No właśnie ,tylko których podzespołów może to być wina że świece szybko padają. Sprawdż ustawienie rozrządu, skład mieszanki, być może sonda nie poprawnie działa i przy zbyt ubogiej mieszance paliwowo powietrznej nastąpi spalanie detonacyjne i przegrzewanie świec. Nie napisałeś jakiemu uszkodzeniu poddane są swiece.
Mam zagadkę związaną z Nissan jak w temacie , po podłączeniu pod komputer pokazuje nieustannie Czujnik spalania detonacyjnego ,oczywiście odkręciłem go i sprawdziłem omomierzem stukając w niego opór się zmieniał ,wygląda na to że coś tam działa ale auto cały czas gdy wcisnę mu gaz do końca nie wchodzi na obroty dusi się ,ale też jest problem bo napięcie...
Już raz pisałem w innym wątku. Zapoznajcie się z parametrami świec i przewodów WN. To że sterczą dwa,trzy,lub pięć drucików ze świecy i pasuje gwint , nie wystarczy. Świeca jest parowania z cewką przewodem i sposobem wysterowania cewki. A to znowu oznacza że sterownik podaje prąd w określonym czasie , nie zawsze o tak samo długim czasie jak iskra na...
ja tez mam maly problem a mianowicie: Silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach, przy dodawaniu gazu przy obrotach 2500 objawiają się stuki ( jakby nakrętka była w cylindrze) ale nie wygląda to na spalanie detonacyjne usterka pojawila sie nagle POMOCY :!: :!: :!: EDIT: juz po klopocie okazalo sie ze uszczelka pod glowica byla do wymiany :)
Witam, wracając od rodziny [200km] padła pompa wtryskowa,lawetą dotarłem do domu.Kupiłem pompę używaną która w innym esim pracowała .Po założeniu ustawiłem wszystko na 3 bolce i na znaki .Wszystko odpowietrzyłem na przewodach wysokiego ciśnienia,paliwo jest na 4 wtryskach. Ale silnik nie odpala tylko z rury wydechowej wydobywa się para [mgiełka] .Na...
Tylko dziwi mnie to, że akurat na 4 cylindrze, np w 1,8 20V są dwa czujniki spalania stukowego jeden umieszczony między 1i2 cyl a drugi między 3 a 4, sterownik jest w stanie na podstawie odczytu ich parametrów wykryć, w którym cylindrze występuje spalanie detonacyjne. W 1,4 jest jeden czujnik na środku bloku, pomiędzy 2 a 3 cyl.
Poprawić teoretycznie może, ale w praktyce przewiduje że wzrost ilości tlenu zwiększy podatność paliwa na spalanie detonacyjne i w praktyce do spadku mocy silnika .Ubocznym skutkiem będzie wzrost temperatury spalania, jak odbije się to na silniku sobie sam dopowiedz. dlatego do zwiększenia mocy silnika nikt nie stosuje czystego tlenu.Zawodowcy wolą...
czyli zdławienia wydechu. Faktycznie dławiło to też moc maksymalną Arek, nie przesadzaj, ileż mogłeś uzyskać mocy z tego silnika, rodem z fiata 500? Każda próba podniesienia mocy kończyła się tym, że albo nastepowało spalanie detonacyjne (w najlepszym razie) bądź pękał wał. A pękał bo sam wiesz jak był podparty. To spłaszczenie to wynik tego, że tam...
Nie masz szans na lokalizację tego stukania ponieważ dzieje się to tylko podczas jazdy. Ale po długich poszukiwaniach jestem pewny już na 99% że to spalanie stukowe (detonacyjne).
Rzeczywiście czujnik położenia wału może być za to odpowiedzialny. Przecież komputer po odczytaniu informacji z czujnika steruje zapłonem i wtryskiem. Jak nie odczyta sygnału zapłon nie da iskry. A jak czasami da to możliwe spalanie detonacyjne-strzelanie w kolektor. Stąd bezskuteczne kręcenie rozrusznikiem. Być może w czasie wymiany rozrządu jakiś...
Na benzynie 98 może trochę zniknąć spalanie detonacyjne ale na sile nie odczujesz. A po drugie z kąt wiesz co lejesz na stacjach benzynowych, u mnie na stacji rozmawiałem z kolega i powiedział mi ze ta benzyna 95 i 98 jest brana z tego samego zbiornika i widzisz więcej sie płaci za to samo. Może na tych lepszych stacjach jest trochę lepsze paliwo. A...
Dla mnie jakby spalał detonacyjnie na którymś cylindrze, od czego pali check?
Natomiast spalanie metanu o większym stężeniu da wyższą temperaturę (bo mniej powietrza - "balastu" do ogrzania), a sprawność silnika cieplnego rośnie przy wzroście wyższej temperatury, jeśli niższa pozostaje taka sama (to oznacza, że zwiększając stężenie paliwa należałoby zwiększać stopień sprężania - inaczej uzyskamy cieplejsze spaliny). Oczywiście,...
1. "Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem - częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz " Poszukaj kabelków z tyłu silnika idących do takiego małego goowienka przykręconego do bloku silnika - gdzieś pod kolektorem ssącym, może jest luźne, może kabelek przetarty? 2. "Czujnik spalania...
Po splanowaniu głowicy zmniejsza się pojemnośc komory spalania a więc wzrasta stopień spreżania. Może to prowadzić do spalania detonacyjnego, albo wręcz urwie się wał korbowy. Piszę o radykalnym splanowaniu, które uzyskuje sie poprzez sfrezowanie, nie zeszlifowanie. Marek-blok silnika też się planuje.
Wydaje mi się że to skutek samozapłonu/spalania stukowego/detonacyjnego. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika Piaggio/Derbi, serwisówki różnie podają, 20–22° przed GMP, 1.2 lub 1.8 mm przed GMP. Zbyt duży kąt wyprzedzenia negatywnie wpływa na pracę silnika na wysokich obrotach.
Zmień sobie autko na takie z mocniejszym silnikiem. Żyłowanie tego maleństwa doprowadzi do jego szybszego zużycia. Zwiększanie stopnia sprężania poprzez obniżanie głowicy powoduje występowanie spalania detonacyjnego.
Na tym schemacie czujnika spalania detonacyjnego nie ma.
Większy problem to brak ołowiu w benzynie, a w tym wypadku LPG. Od kiedy to do LPG stosuje się tzw. dodatki przeciwstukowe (czteroetylenek ołowiu), celem ograniczenia spalania detonacyjnego? Zbędne usunąłem
Sprawdz czujnik spalania detonacyjnego i własciwe ustawienie zapłonu ( a ustawienie jest troche skomplikowane)
Co do iskry to są tam cewki indywidualne na każdej jest iskra myślałem już że może przekłamuje czujnik położenia wału lecz vag powinien meldować brak zgodności z czujnikiem fazy rozrządu , oraz byłoby spalanie detonacyjne w kolektorze ssącym lub wydechowym a tu nic . Tylko jedyny objaw to próba chwytania na jeden cylinder, co do samoregulatorów zaworowych...
Wyrzucało by kontrolkę silnika. Ktoś tam już palę wsadzał. Odepnij przepływkę i sprawdź. Check świeci się po włączeniu zapłonu. Gaśnie po uruchomieniu silnika. Błędów brak. Przepływomierz? W tym silniku nie ma przepływomierza Edit: Zapomniałem napisać,że jak na postoju da się w palnik to obr.dochodzą max.3tyś rpm. i jest jak by odcinka.Jak przytrzyma...
podejrzenie czujnika spalania detonacyjnego bądż kiepskie paliwo,
Tak,jest tam knock sensor,ale coś mi się ta awaria widzi dziwna. Stuka nawet jak silnik pracuje bez obciążenia?Napewno to są stuki spalania detonacyjnego?
Czyli nie da się go zastąpić jakiś małym urządzeniem które da sygnał, że spalanie stukowe nie wystepuje? - Ciagle wyskakuje ten błąd od tego czujnika i jak wyskoczy to auto zaczyna źle pracować - dużo gorzej i chcę koniecznie zasymulować komputerowi (sterownikowi), że wszystko jest OK- mimo ,że być może nie jest (np. kicha paliwo poniżej 95 oktan)....
Bardziej stawiałbym na cewkę, sondę lambda. Czujnik spalania detonacyjnego na razie nie ruszaj.
Witam, okazalo sie - ze praktycznie wszystkie przedwojenne motocykle i samochody uzytkowe, maksymalnie do stopnia sprezania 7 : 1 [ oprocz wersji wyscigowych ], byly skonstruowane na 'benzyne spirytusowa 75 Oktan' / silniki OHV i OHC. Takie paliwo, to byly : 3 czesci benzyny czystej 50 Oktan + 1 czesc odwodnionego spirytusu, co dawalo lacznie benzyne...
tak jeśli mówimy o czterotakcie, ale żaden dwusów tego nie zniesie. spalanie stukowe to inna bajka, jest wtedy kiedy warunki spalania powodują, że płomień w silniku nie pali się równomiernie, tylko jest obszar w głowicy gdzie mieszanka zostaje sprężona i jej zapłon powoduje spalanie detonacyjne(szybkość około kilku kmh). Dlatego w starszych konstrukcjach...
Ustawisz na słuch, ale musisz mieć spore doświadczenie, po prostu ustawiasz tak, aby zapłon następował tuż przed granicą spalania detonacyjnego.
Wtedy już do roboty dojedzie i "ekonomii" nie ma. Swoją drogą należy wyjaśnić że gaz jest do zapalniczek i jak żyję ni widziałem nic innego co na nim prawidłowo działa. Bo jeśli uwsteczniasz skomplikowany system kontroli składu mieszanki do epoki nawet nie gaźnika, a karburatora, to co się dziwisz. Gaz jako taki jest paliwem silnikowym dużo lepszym...
Najkorzystniejszy jest najwcześniejszy zapłon tuż przed spalaniem detonacyjnym. Ustawisz doświadczalnie. W maluchu mi najbardziej brakowało podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu.
To piezoelektryczny czujnik spalania stukowego(knock sensor),generuje impuls do komputera silnika podczas spalania detonacyjnego mieszanki.Modulu nie ma,odczytuje to komp.silnika.
Czujnik spalania detonacyjnego - piezoelektryczny , przeważnie znajduje sie w bloku , poniżej kolektora ssącego. Może wyrażenie "spalania stukowego".. jest poprawne.
W tym wypadku chodzi prawdopodobnie o czujnik spalania detonacyjnego(na głowicy pod rampą wysokiego ciśnienia,brązowa wtyczka)
Liczba oktannowa pokazuje jedynie zdolność do spalania detonacyjnego, (im wyższa tym niższa zdolność do takiego). Natomiast nie przekłada się to na moc, jedynie na równomierność pracy i jakość.
Witam temat nadal nie zakończony, egr założony nowy i nadal to samo, sprawdzone sterowanie egr`u i zaworu sterującego turbiną oscyloskopem i sygnał jest i zmienia się prawidłowo wraz ze zmianą obrotów...auto nadal traci moc i kopci na czarno wydając przy tym metaliczny stukot, podejrzewam spalanie detonacyjne... pompowtryskiwacze sprawdzone na kanałach...
Dlatego też silniki benzynowe z turbodoładowaniem są "odprężone", czyli stopień kompresji jest niższy niż w wolnossących. Czy taka odpowiedź Ciebie satysfakcjonuje? Niepełna drogi kolego - odprężenie silnika to jednoczesne zwiększenie pojemności komory spalania i teoretycznie pojemności skokowej - po prostu w większej komorze spalania łatwiej upchać...
do szczepanstefan ta a był w tej bajce smok?? wywalilo by ci koleszko uszczelke albo by sie zaczelo lac a napewno pogielo by glowice ale nie ma mozliwosci wypalenia tlokow,stawiam na spalanie detonacyjne(stukowe)w silniku diesla wypala ci tloki jak masz kiepskie wtryski i duza temp. sie robi,a jak silnik "stuka"robi sie to samo Dodano po 1 aha masz...
Witam wszystkich. Mam następujący problem a mianowicie auto ma brak mocy, objawia się tym, że jedzie normalnie a naraz szarpniecie. Słychać jakby detonacyjne spalanie - stukowe przy dodawaniu gazu( chciałbym to prawidłowo nakreślić, ale nie wiem czy będę dobrze zrozumiany?). Spróbuje dziś jeszcze komputer podłączyć aby sprawdzić jakie błędy pojawiły...
Na czujniku spalania stukowego nigdy nie ma napięcie podawanego z ECU. On sam jest wytwórcą napięcie , toż przecież piezoelektryk. Wymienianie na inne ECU to syzyfowa praca. Czym to sprawdzałeś ,że wyskoczył Ci moduł (wewnętrzny w sterowniku) spalania detonacyjnego.
Bo to zalezy od dodatkowych komponentow, ktore musi obsluzyc komputer. Na przyklad EGR, czy pochlaniacz par paliwa. Silnik, aby dobrze pracowal musi miec odpowiednia mieszanke. Jezeli AFR nie bedzie odpowiedni, to silnik sie wysypie, nastapi spalanie detonacyjne i .... mozesz sobie sam dopowiedziec. Przyklad: Zakladajac turbo do silnika N/A nalezy zwiekszyc...
Parę programów warsztatowych i w żadnym diagramu do niego nie ma.Są do tego rocznika ale bez dpf-a.Jak dobrze zapala, nie dymi i nie ma spalania detonacyjnego to wtryski raczej nie.Rozrząd mimo że łańcuch to bym sprawdził.
Większość problemów rozwiązana. Wymieniłem przekaźnik hamulca stopu. Kosztuje grosze, niemniej jednak, nie sprawdziłem ciągłości połączeń. Dopiero po zakupie znalazłem felerny wtyk, który wypadł z gniazda przekaźnika w taki sposób, że ciężko było to zauważyć. Co do kierunkowskazów, moja głupota przeszła najśmielsze oczekiwania. Wadą była spalona żarówka...
W Xsarze 1,9D (silnik DW8) mojej żony pojawił się problem - czasami podczas zmiany biegów lub przy dojeżdżaniu na sprzęgle do miejsca zatrzymania, obroty biegu jałowego nie opadają do ok. 900 tylko zatrzymują się czasem na 1800, czasem na 2000. Po dodaniu gazu czasem spadają do właściwej wartości, czasem nie, dopiero po chwili. Dzieje się to od jakiegoś...
Chodzi chyba nie o sprawność samego silnika co procesu spalania. Paliwo będzie o te 27% lepiej spalone. Nie ma takiego pojęcia w teorii silników jak lepiej spalone paliwo. Jest natomiast spalanie całkowite, które zachodzi w 99.9999% Co do różnic między spalaniem, a wybuchem to tylko semantyka. Wybuch to nic innego jak spalanie... tyle, że szybkie....
To w końcu co kupiłeś? Słupek czy silnik, bo się pogubiłem? No i 1000zł za przekładkę? Oczywiście masz prawo do reklamacji ale za kosztów przekładki nikt Ci nie zwróci. 1) Słupek to silnik bez osprzętu (blok z głowicą). 2) Co to dzisiaj jest 1000zł?? Mamy 2018 a nie 1990, dzisiaj kostka masła kosztuje 8zł a PB95 5,20zł Nie wiemy nawet co to za auto,...
Jeżeli zaświecił Ci się check to auto przechodzi w tryb awaryjny. Czujnik spalania stukowego (detonacyjnego) wykrywając takowe spalanie koryguje kąt wyprzedzenia zapłonu. Raczej nie możliwe jest aby padły oba. Niestety bez sprawdzenia podmiany się nie obędzie. Sprawdź czy wtyczki mają kontakt: jedna z brązową a druga z czarną wtyczką, a znajdują sie...
czujnik spalać detonacyjny czujnik detonacyjny x16sz spalać
honda civic temperatura silnik naprawa kosiarki kontrolka renault master
klimatyzacja galanz device sleep
Instrukcja pompy ciepła Nulite 12 kW po polsku Przyczyny spalenia końcówki mocy w Denon