Potwierdzam. Ze środka gwiazdy nie zadziała - sprawdzałem osobiście. :)
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Witam! Mam pytanko, czy posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do ciągnika Renault 130.14? Pytam, ponieważ nie ma ładowania, sprawdzałem próbówką i nie ma prądu na wzbudzenie alternatora.
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
Prestolate USA dla Detroit Diesel, (nie sprawdzam pisowni)
Montujesz alternator i sprawdzasz ładowanie .
Alternator najprościej można sprawdzić multimetrem na zakresie do sprawdzania diod. Poszukaj schematu dowolnego alternatora w necie i wszystko zrozumiesz jeżeli nie jesteś przysłowiową "blondynką".
no nic w takim razie chyba zostaje odesłać i kupić inny. I co nie masz zamiaru nic sprawdzać ? Czy na wtyczce są napięcia jakie powinny być itp? Rozumisz co z tego schematu?
A skąd żesz aż 45A? Akumulator naładowany był? Poza tym zwaz na to, że przy wyższych obrotach alternator grzeje się mniej, bo szybciej działa wentylator. Sprawdzałeś na wolnych?
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Tak niejako przy okazji dorzucę fajny artykuł KTR o sprawdzaniu różnych alternatorów, również tych z DFM :) V. EDIT: Tak mnie "tkło" :) - mam zapasowy BSM w szpargałach- to, według schematów żółte złącze, na oko jest szare, choć na module też opisane "jaune-żółte", dopiero jak się je wyciągnie to prawda wyłazi na jaw :D - no żółte, tylko osłonka szara......
Witam tak udało się, sprawa banalnie prosta, ktoś przede mną zamienił przewody alternatora z czujnikiem który znajduje się zaraz obok alternatora pod rurą wody nie było go widać na dodatek i tu i tu przewody niebieskie, (jednak w jednej wtyczce 2 w drugiej 1 przewód) Zamieszałem się przy sprawdzaniu przejść według schematu. Dodam że już 2 raz spotkałem...
wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v.. . Nie ma co się doktoryzować,musi Kolega sprawdzić dlaczego uzwojenie wzbudzenia masuje i od tego należy zacząć.Jak się to wyjaśni,można podłączyć sprawny regulator,akumulator i wówczas sprawdzać jakie napięcie występuje.
Ze schematu jaki pobrałem z sieci wynika, że czerwony przewód, który trafia na bezpiecznik nr 1 po nim zasila klakson. Od tego czerwonego odchodzi drugi czerwony i przez przekaźnik, przewód czerwono-żółty i bezpiecznik nr 2 zasila szybę ogrzewaną i jej lampkę kontrolną. Sprawdź czy masz napięcie na bezpieczniku nr 1, ma być tam zawsze.Sprawdź np. żarówką...
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
Odkręcasz pokrywę alternatora, patrzysz który przewód do czego. Sprawdzasz który przewód dokąd na pojeździe i łączysz. Większość schematów do tych pojazdów, to klony i są niemal identyczne.
jeszcze nie sprawdzałem na żarówkę; czekałem na jakieś podpowiedzi za które dziękuję, Musisz włożyć trochę własnej inwencji a nie czekać aż ktoś pomoże. Sposób na żarówkę jest bardzo dobry, jak żarówka nie świeci, czyli prąd pobiera znikomo, Nie czekaj bo nikt ci na tacy nie poda rozwiązania. To może być wszystko, nawet alternator.
Tak patrzę na ten schemat i zauważyłem że się pomyliłem. Zauważ że przekaźnik gdy nie ma napięcia to podaje masę do EMS a gdy ma napięcie to nie podaje. Taka różnica. Podejrzewam jeszcze że główny włącznik napięcia sprawdza opór cewki przekaźnika RP13 czyli do testów musi być wpięty w gniazdo. A sprawdzałaś czy przewody od wlacznika napięcia do centrali...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Witam, mam wzmacniacz JBL GTO Series 755.6. Problem jest z nim, że świszczy w głośnikach (alternator, wtryski słychać) nawet na odpiętych RCA. W samochodzie inny wzmacniacz działa bez problemu. Masa sprawdzana i przełączana na test bezpośrednio pod akumulator. Załączam schemat, może ma ktoś jakiś pomysł jak można sobie z tym poradzić.
Być może zasugerowałem się poprzednim postem. Ale to bardzo łatwo sprawdzisz czy jest LIN - wypinasz ten pojedyńczy kabelek od "wzbudzenia" i jeżeli napięcia ustala się na poziomie około 13,7 to jest tam LIN. Ja wiem że można założyć zwykły regulator, tylko pozostaje problem palącej się lampki akumulatora. A jak masz fajny schemat to go pokaż (rozumiem...
Witam, od wczoraj nie mam ładowania w samochodzie Opel Vectra B 1,6 16v. Czyli pewnie alternator, regulator, lub przewody, albo diody? Klemy sprawdzałem czyściłem. Chcę sprawdzić napięcie bezpośrednio na altku. Pod którymi stykami? Może jakiś schemat? Do altka idzie przewód co ładuję i drugi z aku co wzbudza alternator, bodajże po stacyjce. Posprawdzam...
Schematu nie mam ale jutro (dziś) wrzucę fotkę wnętrza regulatora RNA-2
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Jak sprawdzam alternatory wiertarką z wkręconym w uchwyt bitem, to gdy się wzbudzi, to ciężko ją utrzymać, powodzenia życzę na rowerze z takim przełożeniem ;)
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Ok, czyli w istniejącym układzie mostka 3f każdą z 6-ciu diod sprawdzam napięciem stałym 12V z obciążeniem żarówką. Pozostałe diody mostka, mimo że fizycznie połączone z badaną diodą nie będą wpływać na pomiar ? To będzie taki schemat, zmieniamy - odwracamy tylko źródło prądu ? http://obrazki.elektroda.pl/1700512800_1...
Alternator sprawdzałem, alternator nie pobiera prądu. Co do bezpiecznika to nie posiadam schematu podeślę zdjęcie Tylko dziwi mnie to że po odłączeniu tego bezpiecznika na mierniki pokazuje 0.00 To normalne ? Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/4025285200_... https://obrazki.elektroda.pl/4528483800_...
Witam Podłączyłem ostatnio do C-330 alternator ze skody 120 (9 diodowy), regulator przykręciłem do obudowy alternatora.... wszystko działa niby dobrze (sprawdziłem amperomierzem wydajność alternatora bez obciążenia- 2A) skutek tego wszystkiego jest taki że niezależnie od temperatury silnika ciężko go odpalić. A wystarczy że postoi pod prostownikiem...
Witam. Mam problem z Iveco. Świeci się ładowanie tj, kontrolka akumulatora pomimo tego, że ładuję 28 V. Wymieniałem już alternator i sprawdzałem instalację wszystko jest ok. W serwisie też rozkładają ręce. Byłem u innego elektryka ale powiedział, że bez schematu nie ma szans. Pomóżcie. Z góry dzięki.
Mam prądnicę BOSCH o nr. 0101402080 -28V19A14 były montowane w autobusach tzw."ogórki" i w wywrotkach Tatra z "ryjkiem" typ silnika prawdopodobnie RTO. Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma może regulator lub schemat ewentualnie potrafi zmienić schemat regulatora prądnicy 12V tak by dawał ok 24V. Prądnica na stole do sprawdzania alternatorów przy odpowiednich...
Spokojnie! Przede wszystkim DOKŁADNA specyfikacja pojazdu - dokładny typ, model. A nie poniekąd yamaha grizzly To chyba jest do zrobienia? Potem na podstawie tego odszukujesz schemat elektryczny pojazdu. Jeśli nie, to sprawdzasz, ilu fazowy masz alternator i w jakim układzie. A potem już z górki - dobrać właściwy prostownik/regulator. Po co ci wielofazowy...
witam, nie mogę znaleźć schematu instalacji do C-360. Mam problem z ładowaniem. W ciągniku jest orginalna prądnica. Od kilku dni świeci się kontrolka ładowania, nie gaśnie na wyższych obrotach. Dziś zmierzyłem napięcie ładowania i niestety jest ono identyczne na wolnych obrotach jak i na wysokich. Przy unieruchomionym silniku również jest identyczne....
Dzisiaj sprawdzałem podłączenie akumulator-alternator i wygląda na to, że jest ok. Pozostał jeszcze drugi kabel-niebieski,który nie bardzo wiem do jakiego miejsca dochodzi.Może jakaś podpowiedź,jakiś schemat?!Pomoże ktoś????
Posiadam Opla Vectre z oryginalnym alternatorem bosch (MZ chyba) 55A (schemat załączam na zdjęciu). Sprawdzając ładowanie na akumulatorze przy rozgrzanym silniku pokazuje mi 13,8V, a na alternatorze 13,9V. Ponownie ładowanie sprawdzałem po ok. godzinie jak temperatura silnika spadła, a alternator był już zimny i wyniki były następujące: na akumulatorze...
Nie chcę zaczynać nowego tematu bo chciałbym zapytać o poprawność wskazań woltomierza na wtyczce. Samochód to oczywiście rav4 d4d 2.2 diesel z 2008 roku, problem brak ładowania. Alternator już wyjąłem a dopiero teraz sprawdzam napięcia na niej. Przed włączeniem zapłonu S to 5,5 wolta, IGN 0, L=0. Po włączeniu zapłonu wszystkie pokazują około 12V. Zaskoczyło...
cześć to stąd te inne błędy w VIS.Ten błąd vis 79 jest aktywny czy sprawdzałeś zasilanie i zero na pinach przekaznika,który to rok tej scanii podaj jak możesz 7 ostatnich cyfr z numeru vin aby dobrać odpowiedni schemat elektryczny do rocznika Dodano po 59 ten przekaznik ma oznaczenie R19 ze sterownika VIS z wtyki D z 18 pinu po uruchomieniu silnika...
sprawdzałem miernikiem - ładowania brak. wzbudzenie ładowania idzie przez kontrolkę na panelu, jezeli kontrolka sie nie swieci, a żarówka jest dobra to raczej chodzi o zasilanie na panelu deski, szczegolnie ze sprawdzałem kable, które ida z alternatora i jest przejscie do panelu. Dlatego pomogłby mi schemat, sprawdziłbym kabel po kablu. stacyjke chyba...
Witam, mam problem z ładowaniem w Oplu Vectra A 1.7 td isuzu, , Po odpaleniu świeci się kontrolka , ładowania, gaśnie po prze gazowaniu, napięcie delikatnie rośnie ale ładowania nie ma bo miernik pokazuje 12,5V. Przy alternatorze zmierzyłem napięcie, też to samo 12,5V. NA kostce 4 pinowej przy alternatorze: Zaciski: Ref 12,5V +D 6,5V 30 12,5V Może ktoś...
Witam !! Obrotomierz nie dział po paru minutach .Mam pytanie czy obrotomierz ma połączenie z alternatorem bo z chwilą gdy obrotomierz przestaje działać zaczyna mrugać kontrolka ładowania akumulatora, sprawdzałem ładowanie jest .Może ktoś ma wycinek schematu podłączenia obrotomierza . Dzięki Jerzy
Witam. Czy to podłączenie jest prawidłowe? https://obrazki.elektroda.pl/6515704100_... Nie widzę na alternatorze żadnych oznaczeń. Instalacja w traktorze nowa według schematu (na starej też nie ładował). Alternator sprawdzony w zakładzie. A dalej brak ładowania. Dodano po 4 Edit. Kontrolka od ładowania gaśnie i pojawia się ładowanie...
Witam, potrzebował bym schemat do obrotomierza bo wskazuje mi cały czas 500 obrotów i ani drgnie wyżej, i muszę posprawdzać ale w ciemno to nie ma co albo jakieś typowe usterki. Z góry dziękuję:) witam a nie sprawdzałeś instalacji alternatora, czy przypadkiem nie jest zwarty sygnał prędkości do plusa
Witam. Panowie szukam schematu Ople vivaro 1.6 cdti, 2019 rok 121 kM Problem mam taki iż jest błą p 0641, samochód sam wchodzi na obroty 1500 i tak trzyma alternator - ok gaz - ok czujniki - ok Zostaje mi sprawdzic instalacje 5 V ale brakuje mi schematu. Chyba że ktoś ma jeszcze inny pomysł ?
Problem ze światłami już rozwiązałem (przetarte kable przy gnieździe przyczepy i odłączony kabel zasilania włącznika pod tablicą), podłączyłem też amperomierz tak jak na schemacie i już wszystko dobrze wskazuje, ale ciągle jest problem z tą kontrolką od ładowania. Okazało się że była przepalona żarówka, jednak teraz, kiedy ją wymieniłem świeci się przez...
Mam problem z Citroen AX 1995r. benzyna 1.0. Od dłuższego czasu mrugały w nim świata, aż w końcu pojawiły się problemy z ładowaniem akumulatora. Samochód jeździ na naładowanym akumulatorze, aż do całkowitego rozładowania. jak sprawdziłem napięcie przy zaciskach na włączonym silniku 11,5V. Dlatego też został wymieniony alternator na nowy, jednak problem...
pali się kontrolka ładowania oraz hamulca ręcznego jednocześnie.Brak ładowania,sprawdzałem złączki przy alternatorze jedną i drugą i nic.Jak można zlokalizować usterkę??? OPEL COMBO 1.7 D rp. 1995 Może ktoś podsunie sugestię lub schemat ładowania...
Tak dokładnie do tej wsuwki, gdy do kontrolki zamiast plusa ze stacyjki podłącze mase, kontrolka się świeci. Sprawdzałem miernikiem alternator ładuje nawet bez podłączonej kontrolki. Prąd jest mozna powiedzieć że na każdym wyjściu, na śrubie cieńszej na dole i na wsuwce na dole tez jest prąd.
witam. dzieki elektrit. po wyjeciu odbiornika znalazlem slady elektrolizy ale to chyba nie jest glowny powod. alternator rozebrany i czeka na czesci. sprawdzam jeszcze glowna wiazke. czy jes tszansa na schemat polaczen imo w tej szafrance? pozostaje sprawa nie przelaczania na gaz. znalazlem wiszacy emulator brc do wtrysku renix. sterownik gazu to jesli...
W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka Na masie na pewno jest minus, sprawdzałem przy montażu akumulatora bo przerobione na jeden. Z kołem pasowym coś się wymyśli, mam dobrego majstra od takich zadań, ważne żeby dobrze kable podłączyć :)
witam, dołączę się do tematu sprawdzania regulatora. Mam problem z alternatorem z Citroena AX, mianowicie wydaję mi się iż ma od uszkodzony regulator, z tego co patrzałem w internecie na schematy elektryczne regulatorów wynika, że szczotki wirnika powinny mieć między sobą przepływ prądu przy odpowiedniej polaryzacji- jedna ze szczotek podłączona przez...
Załozyłem nowa elektryke do T25 ale nie odpala ze stacyjki kontrolka sie swieci ale nie odpala. Na krótko odpala. Zrobilem schemat jak dla dziecka na podsawie orignalnego zeby sie upewnic... co do kabli to sprawdzałem + ze stacyjki i styk jest, kabel + od akumulatora i rozrusznika też w porządku bo jak złączyłem to rozrusznik odrazu załapuje, masa od...
Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co. Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości. W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć. Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Koledzy schemat części instalacji już kolega "piachu1994" udostępnił. Brak jest schematu instalacji Autotronic czy też Datatronica. Ale Z tego co koledzy piszą to do Wskazań z obrotomierza i kręcenia motogodzi jest potrzebny tylko sygnał z alternatora. Wskaźnik paliwa i obrotomierz prędkość jazdy i obroty wałka wskazuje na wyświetlaczu elektronicznym....
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Samochód jeździ, tylko co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP. Potem znika. Możliwe jest, że sam mogłem uszkodzić alternator, ponieważ wcześniej komorę silnika spryskałem środkiem na kuny. Po kilku latach wyczyściłem...
Toyota avensis 2008r/T25/2.0 D4D brak ładowania . Wymieniony alternator Denso po regeneracji w sprawdzonej firmie ładowanie na poziomie 13,6 V . Przy sprawdzaniu obwodów brak napięcia na pinie 1 regulatora siwy przewód , ze schematu który mam wynika że ma tam być napięcie akumulatora z bezpiecznika ALT 7,5A , po podaniu napięcia lampka gaśnie i ładowanie...
Czy coś poza wymianą prostownika robiłeś, sprawdzałeś? Czy masz schemat? Jak nie znajdź! Łatwiej będzie tobie naprawiać, a innym cię nakierować. Kontrolka ma świecić po włączeniu zapłonu bez zapalania silnika i gasnąć jak alternator zacznie ładować. Może spalona? Może przekaźnik kontrolki uszkodzony? Sprawdź szczotki. Czy w instalacji było coś grzebane?...
19 wolciakow to stanowczo za duzo, akumulator szybko szlak trafi szczegolnie na dlugich trasach, moim zdaniem problem moze byc w diodach tych na rysunku zakreslonych na czerwono, one podaja napiecie odniesienia do regulatora. napiecie na tych diodach powinno byc dokladnie takie samo jak napiecie wyjsciowe z alternatora na diodach mocy - sprawdz miernikiem(o...
Pytam na poważnie - daleki jestem myślą testowania i sprawdzania wiedzy. Już na na tym portalu spotkałem się z niepoważnymi postami, to świadczy o ich poziomie i wiedzy. Myślę, że tu są Panie i Panowie o dużym wachlarzu wiedzy. Proszę o projekt i szczegółowy opis, jak to zrobić (wykonać). Należy tak zaprojektować mechanizm, aby jeszcze świeciła podłączona...
Witam. Dostałem od znajomego ten skuter w opłakanym stanie, ale z wszystkimi mechanicznymi sprawami poradziłem sobie, jeździ świetnie. Brak tylko świateł przód, tył oraz wskaźnik paliwa i ssanie tez nie działają. Zasilane jest to wszystko żółtym przewodem. Sprawdzałem ten przewód przy kostce regulatora i alternatora, nie ma tam napięcia. Do przełącznika...
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
Witam! Padł mi regulator napięcia RC2/12D, który współpracował z alternatorem Elmot A124F2-14V-44/53A w Ursusie C-360-3P. Alternator najprawdopodobniej ma 9 diód, nie sprawdzałem. Takiego, jaki był zamontowany raczej nie znajdę. W internecie wyczytałem, że zamiennikiem mógłby być Jezpol RNA-2, podłączony zgodnie ze schematem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
A może by tak sprawdzać czy alternator juz ładuje (np kontrolka ładowania) Kiedyś w jakimś pisemku widziałem takie urządzenie Oszczędzacz rozrusznika czy coś takiego - działało to tak że zapłon raealizowany był za pomocą kluczyka ale przekaźnik rozłączał rozrusznik w momencie kiedy alternator zaczynał ładować podobno skracało to do minimum czas używania...
Dzięki za info. Widzisz w tym przypadku przydałby się schemat sieci komunikacyjnej którego nie posiadam , tym bardziej że wczoraj zrobiłem pełnego skana i jest jeszcze kilka błędów. W BSI pojawiły się chwilowe błędy: U1802 Invalid 'Vehicle Speed' data- Faulty signal C1651 - Tyre under-inflation detection reset request signal- Faulty signal a module...
Masz źle podłączone. Prawdopodobnie dlatego uszkadzają się cewki w alternatorze. Czy posiadasz multimetr i umiesz się nim posługiwać.? Jeżeli nie, to dobrze by było taki kupić i nauczyć się jak wykonywać pomiary. Cel jest tego taki, aby sprawdzać sprawność osprzętu motocykla i poprawność połączeń. Napiszę co i jak powinno być podłączone. Ty musisz zweryfikować...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
wytrzelił bezpiecznik i tyrystor w Avr. Popłynął jakiś duży prąd wsteczny? Raczej przepięcie. Nie dopisałem w poprzednim poście. Ze schematu wynika że napięcie 12V, podawane jest dopiero wtedy gdy alternator zaczyna ładować akumulator. Uproszczony schemat podłączenia uzwojenia wzbudzania z pominięciem przekaźnika K6 ( styki 30 - 87b ). https://obrazki.elektroda.pl/4790236800_...
Opelek jest z silnikiem Y17DT i z klimatyzacja oraz z alternatorem HITACHI 100A. Masa byla sprawdzana, dolaczono rowniez drugi rownolegle przewod do kabla masowego. Przed awaria i teraz na pulpicie po zaplonie zapala sie zolty symbol auta z kluczem i dopiero po paru minutach gasnie. Obecny stan - rowniez uszkodzeniu ulegl nowy alternator. Brak ladowania...
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem kabel + (zacisk Nr30 czyli ten wychodzący ze skrzynki...
3-ci pin ma przejście do akumulatora więc powinien być ok Powinien , jest i czy sprawdziłeś to żarówką??????? Sprawdzałem miernikiem wcześniej i ma przejście do plusowej klemy bez oporu. To teraz opis dzisiejszych działań - wczoraj samochód został na noc z odłączoną klemą i wyjętą wtyczką z alternatora. Dzisiaj najpierw odpaliłem auto w takim stanie,...
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Schematem nie poratuję bo nie posiadam, ale jestem po walce z tą parszywą instalacją. Miałem wyciągnięte całe obie wiązki główną i tą od silnika i sprawdzałem na piechotę wszystkie przewody bo z autem działy się cyrki włącznie ze spaleniem alternatora. Z wierzchu przewody wyglądały ok, ale ogólnie to jakaś kpina. Przewody są cieniutkie i słabo zabezpieczone....
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste)....
Witam, buduje traktor typu sam, mam w nim silnik od forda transita i mam problem w podłączeniu alternatora.jest duzo postów na ten temat jednak probowałem juz wielu kombinacji w podłączeniu ale alternator dalej nie ładuje (sprawdzam miernikiem). jesli ktos wie jak to zrobic prosze o szczegółową instrukcje łącznie z kontrolką itp PODAJE FOTO ALTERNATORA...
Nie za bardzo kumam ten schemat. Z tego co sprawdziłem to na pewno na trzecim pinie nie ma napiecia jest to biało czarny kabelek. Sprawdzałem żarówką 5W a miernikiem raz jest dwadzieścia raz osiemnaście różnie skacze sobie i dalej jestem w kropce, z przodu kabiny jest dokładnie to samo co przy alternatorze
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Mi sprawdzał sie firmy Jezpol. Jeśli masz oryginalny alternator powinieneś kupić regulator do alternatora sześciodiodowego. Jak masz skąd, załóż gaźnik oryginalny, polecam. Masz kontrolkę ładowania, czy tylko woltomierz na desce. Oryginalny alternator ma jedną szczotkę połączoną z masą czyli z obudową alternatora a druga szczotka jest podpięta pod zacisk...
Więc jak patrzysz na schemat to wiesz, że taki objaw może powodowac tylko zwarta dioda plus. Ale tylko w sytuacji, kiedy: -jako wskaźnik pracy alternatora jest żaróweczka, i nie ma w jej obwodzie diody. Taki objaw nie wystąpi też wtedy, kiedy kontrolką jest dioda świecąca. -zależne to jest od konstrukcji regulatora Być może warsztat znalazł przerwę...
Dzięki za odpowiedź. Co do przewodów to spadek napięcia na nich jest w normie. Sprawdzałem ile powinien wynosić, a moje wartości to: Spadek na + 0.05v, 0.014 spadek na - Co do akumulatora to ma 7 lat. Byłem w sklepie/serwisie z akumulatorami i specjalnym urządzeniem został sprawdzony. Jego pojemność to 75% oryginalnej, stan urządzenie oceniło na dobry...
Popraw post, aby wyglądał na pisany w języku polskim. Pewnie pisałeś z telefonu? Łatwiej się takie posty czyta i łatwiej zrozumieć o co piszącemu chodzi. Jakie kolory przewodów wychodzą z alternatora do regulatora? Najlepiej schemat. Same uzwojenia poza standardowymi pomiarami rezystancji (te muszą być bardzo dokładne) i napięć, najlepiej sprawdzać...
Witam, Mam problem z alternatorem. Wymieniłem mostek(8 diodowy) regulator napięcia(2 piny) , wrzucam z powrotem do samochodu nie ładuje Sprawdzam 2 piny które idą do regulatora napięcia pokazuje 5.5-5.6 V czy tak powinno być? Prześledziłem schemat z Autodaty 2 piny do regulatora napięcia idą bezpośrednio z komputera (pin nr 19 i 72). natomiast w samochodzie...
(at)LemuRR 11 1- magnesy trwałe na stałe blokują możliwość ponoszenia obrotów przy małym obciążeniu alternatora ( jazda pod dużym obciążeniem wymaga dużego pola magnetycznego wirnika. Niestety duże pole magnetyczne wpływa na obroty, silnik jest bardzo mocny, ale ma małe obroty.. jeśli jest za małe- silnik wypada w synchronizacji i zaczyna piszczeć tracąc...
Chyba też się psuje, bo sprawdzałem napięcia na wyprowadzeniach uzwojeń (wirnik zasilany 12V, około 500obr/min). Na wyprowadzeniach 1-2 jest napięcie, 3-4 nie ma napięcia, 5-6 jest napięcie. Nie wiem jak te uzwojenia są łączone wewnątrz stojana, bo wtedy pewniej bym to zdiagnozował. Może ktoś zna schemat łączenia tych uzwojeń. Będę bardzo wdzięczny.
Schemat rozumiem masz?? Ciągłość przewodów sprawdzasz jak w każdym innym układzie. Pamiętam też, że we wspomnianym DAFie sterownik ADR był założony od MANa. Nie wiem czy fabrycznie czy nie ale wszystkie złącza pasowały jak tata w mamę. Numer sterownika zaczynał się tak jak wszystkie Manowskie numery czyli 81.xxxxxxxxx
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
Schemat #5. Udało mi się uzyskać 0V na kolektorze zmianą 2K2 na 100K w bazie pierwszego tranzystora. Teraz gdy układ jest na poziomie 12V na kolektorze jest 12V. Jak podłączę 14V to na kolektorze pojawia się 0V. Jest super. Układ jednak dalej nie działa. Jak sprawdzam napięcie na pinie 2 (TRIGGER) to z 12V podnosi się do 14V i układ nie załącza się....
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
romoo napisał: Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają. No właśnie, gdzie tu myślenie? Jeżeli jest taki prąd zwarciowy jak napisałeś...
witam, poszukuję schematu elektryki c3 rok 2002, moderator zamknął temat, ale w dalszym ciągu problem z prądem 3A na wyjściu, auto po 10 min zamknięte pobiera taki prąd i nie z alternatora, bo go odłączyłem i rozrusznik też ok jak już ktoś sugerował, wszystkie bezpieczniki odłączyłem i nic, zworkę też odłączyłem oraz BSI i nic. ;( może jeszcze jakieś...
Od jakiej wersji, rocznika ten schemat? Widzę tam zapłon Ducati. Ta Yamaha ma fabrycznie zapłon DC-CDI firmy Moric i schemat jest zupełnie inny. Kto to wszystko sprawdzał, że stwierdził że wszystko dobre? Po pierwsze musisz mieć oryginalny alternator - czyli taki z zewnętrznym impulsatorem i znacznikiem na obwodzie koła magnesowego. Ile tam cewek czy...
Alternator jest raczej sprawny sprawdzałem go pod względem zwarć do masy, daje poprawne napięcia na każdym odczepie jest takie samo i rośnie równo wraz z obrotami, popróbuje jeszcze z tymi żarówkami. Niestety nie da się tego naprawić zbyt duże uszkodzenia jedyne co się z tego nadaje to rezystory i kondensator. Próbowałem przeprowadzić symulacje na paru...
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Witam alternator powinien podawać 13,8-14,4V. wskazany najwyższy parametr.Prosty sposób do sprawdzenia alternatora czy w ogóle daje oznaki pracy włączyć pełne obciążenie(światła) na wolnych obrotach i dodać gazu sprawdzając czy zwiększy się jaskrawość świateł. Inny sposób to włączyć światła na wolnych obrotach i zdjąć klemę -, zwiększyć pomału obroty...
Witam, mam problem z autem Peugeot 3008 HDi Hybrid4 z 2014 roku. Jakieś półtora tygodnia temu zerwało albo coś zeżarło pasek PK. Wywaliło checka na desce o awarii silnika. Pasek został wymieniony, po parokrotnym przekręceniu stacyjki check zgasł sam z siebie i auto wróciło do ruchu. Po 6 dniach, po powrocie z miasta i godzinnym postoju pod domem, auta...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Witam. Na samym początku wspomnę, że problem z elektryką jak i ładowaniem w kombajnie zbożowym FORTSCHMITT E514 jest przeze mnie zwalczany już sporo roboczogodzin poprzez przeszukiwanie instalacji, sprawdzanie elementów powiązanych z ładowaniem jak i na czytaniu forum i przeglądaniu różnych schematów dla instalacji 24V z alternatorem 6 diodowym. Alternator...
Prawie każdy alternator działa tak samo. Wirnik + uzwojenie + 6 lub 9 diodowy mostek+ regulator napięcia. Jeśli uzwojenie nie ma przebicia na masę to w 99 przypadków jest sprawne. Jeśli widzisz że wirnik ma przejście i nie wypływa z niego plastik to jest sprawny. Diody sprawdzasz tak jak wszystkie inne diody, muszą przewodzić w jedną stronę. Gorzej...
Odpaliłem z korby, rozgrzałem, dałem mu wysokie obroty i niestety alternator nie wstał. Tzn nadal kompletny brak ładowania... Kabel który wypiął się z alternatora, sprawdziłem, idzie min do regulatora napięcia do styku 67. Sprawdzałem tez to połączenie i miernik łapie przejście (czyli zapala się lampka i brzęczy głośnik). Nie wiem tego czy zwarł do...
Tak to prawda. Tylko co to jest za czujnik halla? Hallotrony... Czemu trzy wyprowadzenia ma? Tak pokazuje google grafika... I ten schemat jest moja baza do budowy... Zamiast tyrystora zastosuje tranzystora bdp495 takie znalazlem na luzie. Dwa i analiza napięciowa czy nie spali bramkę bazę... Typ npn... Chciałem spróbować możliwości moje po udarze mózgu...
sprawdzanie alternatora sprawdzanie wzbudzenia alternatora sprawdzanie wirnika alternatora
naświetlać emulsja oznaczenie zmywarka siemens zużycie prądu przez podlicznik
hewalex sterownik hewalex sterownik
Krups ekspres – miga lampka akcesoria, EA, Evidence, Intuition, Quattro Force, czujniki, usterka Beretta Sylber Style Basic 20 SR – opinie, parametry, wady i zalety kotła kondensacyjnego