A potrafisz sam sprawdzić porządnie cewkę?
Nie masz źle auto ci pali, szukaj tego plusa na cewkę i sprawdź czy masz minus z ECU na cewkę tego przekaźnika
Czyli sprawdzić cewkę?
Cewka zapłonowa do sprawdzenia , na youtube zobacz jak ją sprawdzić .
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Sprawdź cewkę elektromagnesu kompresora klimatyzacji.
Witam na 99 % cewka tez w swojej astrze g wymienialem.Sproboj przylozyc cos metalowego jak wlaczysz klime to elegtromagnes powinien przyciagnac .Jak chcesz to moge jutro zmierzyc opor tej cewki ale wydaje mi sie ze ona albo dziala albo nie.
A sama cewka.? To że jest iskra na świecy (bezpośrednio z cewki) to znaczy tyle co nic.Trzeba sprawdzić jak daleko "skacze" min 1 cm. Więc albo słaba cewka,paluch ,lub jakimś cudem nie obraca się aparat.
sprawdź cewkę zaplonową
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
Zaczynasz nudzić, to stary ogórek i naprawia się probówką takie auta Sprawdź rezystancję ceweczki, jak dobra to wymieniaj moduł nawet w czerwone kropeczki, no i ten rozrząd sprawdziłeś
Dziękuję za pomoc problem rozwiązany. Ceweczka nadaje się na śmieciowisko lub do regeneracji.. Pozdrawiam
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
Każda cewka ma osobne sterowanie z komputera sugerowałbym sprawdzenie przewodów komputer cewka lub sprawdzenie sygnałów sterujących
po podaniu napięcia 12V na sprężarke w dalszym ciągu cisza nic nie iskrzy Teraz trzeba użyć miernika i sprawdzić cewkę.
Możesz sprawdzić tak ale tylko sprzęgło, a czy tłoczy, bez gazu nic nie zrobisz.W sumie to zmierz tylko rezystancję,około 4 om.I akurat w oplu brązowy to masa a cewka może mieć diodę więc Twoim sposobem uszkodziłbyś ją.
A zawór Evap nie pokazywał by błędu? on jest ciągle otwarty "mechanicznie " ale cewka jest sprawna - błędu nie ma . Bez napięcia powinien być zamknięty łatwo to sprawdzić np dmuchnąć ...
Cewki za bardzo nie sprawdzisz, jedynie rezystancje uzwojenia piewotnego i wtórnego, ale na ogół może być w normie a cewka będzie świrowała.
To sprawdź omomierzem cewkę na ciągłość.
Masa i plus na cewce jest? Pompa podaje podczas kręcenia rozrusznikiem? wtryski się otwierają? Jeśli tak, to czujnik wału ok, jest on indukcyjny, nie Halla. Zrób kontrolkę z diody LED i sprawdź sygnał na cewkę.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Fakt, jutro postaram się podjechać rano i sprawdzić komputerem. Czy jest możliwość sprawdzenia cewki na krótko dzisiaj? Oględziny wizualne, ewentualnie podpięcie się minusem i kręcenie, ale mało możliwe, gdyż ten minus jest głęboko schowany chyba, że uda mi się ten gumowy kołnierz zdjąć. Co sądzisz? Co na kompie powinno wykazać, aby rozróżnić czy to...
Cewkę sprawdzisz oscyloskopem.
Oporniść kilka do kilkanaście KΩ. Jeśli jest z nim coś nie tak to przeważnie pokazuje przerwę (nieskończoność).
tak autko jest na gazie cewka zapłonowa wydaje takie dziwne tykanie . To wszystko dzieje sie niezaleznie czy silnik jest cieply czy zimny i tez cieżko pali
Luzy sprawdzone, cewka nowa, świece nowe. W astrze g nie ma "luzów " jest hydraulika. A uszkodzenie ECM jest "popularne" nic nowego.
Wcześniej działała prawidłowo? Bezpieczniki sprawdziłeś? Sprawdź cewkę kompresora klimatyzacji omomierzem.
Sprawdź to co napisałem, zakładam, że ta felerna cewka z głównym kablem WN jest 100% sprawna? Silnik jest w wersji z EGR czy bez? Zacięty zawór spowoduje podobne problemy.
Cześć Kiedyś często słyszało się o oryginalnych tylko świecach do opla GM. Ja bym założył NGK lub Denso -sam na takich jeżdżę. Następne to cewka i tu w oryginale raczej powinno być. Masz stara aby podmienić i zobaczyć czy przejdzie? Dwa twój motor nie ma hydraulicznej regulacji zaworów więc chyba należało by sprawdzić luz zaworowy oraz ciśnienie sprężania....
Cewka i jej okablowanie do sprawdzenia.
Witam autko staneło mi na drodze,niema iskry na świecach,sprawdzony aparat zapłonowy jest ok,co może być przyczyną,cewka jak ją sprawdzić???Auto jest na benzyna-gaz
Sprawdziłem brak iskry ! Co dalej, może cewka ale jak to sprawdzić ?
Nie pomogło myślisz kolego ze to cewka jest do wymiany ?
Witam, Astra H 2005 1.4 Nierówno pracuje, nie na wszystkich cylindrach, wymrugane błędy P0300, P0303. Następnie zamienione świece 3 i 4 - błędy i praca bez zmian. Świece mają przejechane max. 10 tys. km, wyglądają dobrze. Cewka z 2005r., wyciągnięta ze świecami daje iskrę, Rurki odmy raczej nie zatkane, wyczyszczone. Co może być nie tak? Może ktoś z...
Jeszcze czujnik halla i moduł pod cewka do sprawdzenia. Ale proponuje ci elektryka. Takie sprawdzanie na oko duzo kosztuje.
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Można cewkę zdjąc, położyć na silniku i skoczyć krótkimi kabelkami do świec. Można tez po drodze stosownie zamienić kabelek WN i kabelek i ew. w sterowniu. Czasem tak robię do sprawdzenia cewy.
sprawdzić impuls z halla i na cewkę
Sprawdź dokładnie cewkę imobilisera:D ona jest na stacyjce
Jeśli środek się nie kręci to prawdopodobnie sprzegło; a konkretnie to najczęstszą przyczyną jest cewka a w niej bezpiecznik. Przerabiałem to w swojej astrze. Sprawdż czy masz napięcie na wtyczce (12V), która wchodzi do sprężarki. Jaka sprężarka, typ?
Moze byc kocówka X16SZ bo były do 97 i pasowało by to bo kolega odczytywał kodami błędów. Ale sprawdził bym dokładnie iskre. (cewka)
Moduł kosztuje conajmniwj 100zł. W tej cenie (poniżej : bo za o. 50 -80zł) bez problemu kupisz cały używany aparat DelcoRemy do 16NZ. Brat ostatnio kupił taki (w środku wydlądał jak nówka - cewka i moduł musiały być niedawno wymieniane) aparat. Firmowy moduł choć używany może być o wiele trwalszy od podróbki.
Rozrusznik wyciąg i przeczyść,masa nasilnik-sprawdź,cewka do wymiany. :ganja:
Miałem identyczne objawy w Vectrze 1,6 16V '96. W ASO wymieniali świece i przewody wysokiego napięcia, bez skutku. Sugerowali remont silnika. Okazało się, że to cewka dis. Ale nie wiem, czy w Twojej Astrze taka sama cewka występuje. Jeżeli tak, sugeruję sprawdzić. Pozdrawiam
Kabel gdzieś zgnił, przełamał się, mierzysz miernikiem i masz taki odczyt, jakbyś sprawdził żarówką, to było by 0V
Modułu od świec nie sprawdzisz na diagnostyce pod kompem. Zmień te świece, a jeśli cewka jest walnięta to będziesz słyszał po pracy silnika. OP-COM i zaczynasz zabawę. Tylko aby ktoś miał takie urządzenie...
moduł aparat cewka sprawdzone w innym samochodzie działają rozrząd te ok wiec co?
Czy to silnik X14NZ ? Zmierz cisnienie paliwa w ukladzie, Cewka WN tez do sprawdzenia.
Ja bym sprawdził ciśnienie w cylindrach , cewkę i świece
Jutro że szrotu podmienię cewkę i sprawdzę co będzie się działo. Jeśli nie zadziała będę sprawdzał ciśnienie
Internet i teorię teoretyków nijak do praktyki.Denso i 0,7mm to sprawdzony patent. No i cewka lub fajki
Cewka (listwa 4 cewek) ma zasilanie na 1 i 4 cylindrze, 2 i 3 martwe. Jezeli dobrze odczytuję to masz układ z traconą iskrą. Sterowanie jest wspólne dla 1 i 4 oraz 2 i 3. Sterowanie cewek idzie z komputera (ECU lub ECM jak kto woli). Czy padnięta cewka czy komputer łatwo sprawdzisz. W cewkę wkładasz 4 świece i zamieniasz sterowanie z 1 i 4 ze sterowaniem...
Jak usunąć tą awarię.?? Cewka zapłonowa po sprawdzeniu jest ok, była sprawdzana w innym samochodzie.
http://www.allegro.pl/item215616128_elek...
Zamontować jej na stałe nie idzie ale do sprawdzenia powinna podejść.
Może to nie to ale sprawdź starsze astry z 1,6 jak padała cewka zapłonowa gasły po rozgrzaniu i cięzko było je odpalic. Zimne paliły śpiewająco.
Wiem jaka tam jest cewka. Sprawdź oscyloskopem sygnały z ECM. A jak nie masz to nic już nie zrobisz. Ja podejrzewam ECM.
Astra kreci lecz nie odpala . Podmienilem cewke i moduł sprawdzilem czy pompa paliwa uruchamia sie . Przekaznik i bexpieczniki sprawdzone . Co moze byc powodem jeszcze ?
Może tylko pompa padła albo wężyk w zbiorniku pękł. Probówka w rękę i do roboty. Chyba że sterowanie przekaźnika sprawdzone, wtedy do sprawdzenia zostaje plus na cewkę przekaźnika i ciągłość przewodu do sterownika .
Aparat zapłonowy "kręci" w Odróżniasz aparat zapłonowy od rozrusznika? Pasowało by sprawdzić jeszcze połączenia elektryczne , aparat-moduł-cewka.
Rozłącz cewkę z wtyczki i sprawdź czy jest zmiana , popatrz jeszcze czy sprzęgło cały czas nie chodzi . Jaki masz chwilowe spalanie z wyłączona i włączona klimatyzacja
ja sprężarkę mam ok układ też nie bede zakładał jakiegoś szrota dla samego sprzęgła po odessaniu czynnika było 680 gr a powinno być 700 na razie wyciągnąłem sprężarkę i wymontowałem cewkę rano sprawdzę co jest warta
Może cewka ?Jakieś błędy sprawdzane?
Uszkodzony moduł zapłonowy,ale na poczatek sprawdzić napięcia zasilające,no i samą cewkę w aparacie,choć psuje się ona niezbyt często.
Przyczyn może być wiele. wtryskiwacz, świeca, cewka, komputer, brak kompresji. Jak sprawdzisz to wszystko będzie można debatować co dalej.
Witam Astra nie zapala brak iskry.Wymieniłem cewkę - pomogło na chwilę. Jak można sprawdzić ten moduł który jest pod cewką i czy ma on wpływ na brak iskry? Do czego on służy właściwie?
Wrzuć zdjęcie tego przekaźnika. Sprawdź ile prądu pobiera jego cewka, oraz jaki przechodzi przez jego styki.
byłem na przeglądzie LPG I co niby tam sprawdzili...? Sprawdź sobie sam pod którą cewkę jest podpięty sygnał obrotów dla sterownika gazowni.
Już prostrzego silnika jak oplowskie 1.4 90 km to nie ma chyba ... . Zmierzyć kompresję, jak dobra to elektryka, jak 2 cylindry gorsze to zrzucić głowicę. Ale dlaczego 2 cylindry ... sprawdź cewkę. A jeszcze wcześniej zmień mechanika ...
Piszesz że masz sprawdzoną cewkę. Jak ci to mechanik sprawdził? Najlepiej podmienić na chwilę z podobnego modelu. Akurat cewki w tych autach notorycznie padają, a komputer nie zawsze pokaże wypadanie zapłonów.
moze modul?
kable sprawdź, albo mozliwe że drzy cewka nadajnika, bądź reluktor w aparacie
Witam pierwsze co to sprawdź czy jest iskra na świecach być może ze to cewka zapłonowa
możesz jeszcze spróbować sprawdzić tak wyciąg świece niech ktoś kręci i sprawdź jaka jest iskra jeżeli jest mocna niebieska to jest cewka sprawna, zobacz czy czasem w którymś momencie nie przerywa byłeś na sprawdzeniu zapłonu.może czujnik halla wariuje.najlepiej by było podmienić cały aparat od kogoś i wtedy by się okazało co dokładnie jest z twoim...
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-opel-c... -tak wyglada cewka zapłonowa w tym samochodzie (silnik to Z12XE). Jak sprawdzić czy jest ona sprawna ? nie znam nikogo do kogo móglbym przełożyć cewke i sprawdzić.
Dzień dobry, Panowie mam kłopot Opel astra H 1,4 90KM brak iskry. Nie ma iskry na żadnym cylindrze. Co sprawdziłem : czujnik położenia wału działa (komputer widzi obroty), Cewka podmieniona (nowa), Komputer wymieniony na drugi (klon). Zasilanie na cewkę i masa jest, brak wysterowania z komputera cewki. Pompa paliwa działa. Immobilizer działa (aktywny),...
prawdopodobnie modul zaplonowy lub cewka
A widzisz do jakiego auta jest ta cewka? Więc gwarancji nie ma żadnej. Najpierw załóż temat może ktoś Ci zmierzy taką cewkę w swoim kluczyku. A tak spytam co to jest Mh?
Tylko jeden model 1,6 miał aparat-C16NZ. Tam był nadajnik magnetoindukcyjny ( cewka). Reszta astr 1,6 miała zapłon bezpośredni (EDIS). Halotron był tylko w astrze 1,4. a gdzie jest ten nadajnik magnetoindukcyjny? pod kopułką??
Witam ! Mam problem z Astrą 1,4 H 97r benzyna. Mianowicie nie ma w ogóle iskry. Znajomy sugeruje, że to może być cewka ale nie bardzo wiem o co mu chodzi i jak to sprawdzić :?:
Należy sprawdzić cewkę zapłonową-rezystancja+oscyloskop i sondę lambda-oscyloskop tz. częstotliwość próbkowania.
Z tego co wiem to w tym modelu silnika jest cewka w aparacie. Tak jak w polonezie Caro.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Pisze ci że wentylatory nie działają i wywaliło ci cewkę od przegrzania. A ty swoje.
Na komputerze u mechanika żadnego błędu nie wykazało.Także obstawiał cewkę zapłonową ale nie jest w 100% pewny.Do tanich nie należy a jak się okaże że to nie cewka to parę setek nie potrzebnego wydatku.Podpowiedział mi bym załatwił jakąś używaną na podmiankę by sprawdzić no ale przynajmniej 2 dni bym musiał z nią jeździć.Myślę by zamówić używkę którą...
przy pracującym silniku na LPG sprawdź czy jest napięcie na kablu zasilającym cewkę z której usunąłeś trzpień.
witam astra 1.4 95 rok koleżanka ma problem nie odpala, błędu nie ma, pompka pompuje paliwo.Po wykręceniu świecy i sprawdzeniu czy jest iskra i tu brak iskry podmieniliśmy z innego samochodu cewkę i okazało się że ta cewka jest dobra, ale i tak nie odpala co można by sprawdzić jeszcze.
Sprawdź cewkę zapłonową. Od tego należało zacząć poszukiwanie przyczyn twojego problemu.
Schemat przekaźnika sam podałeś... Cienkie, okrągłe to 2 i 3 czyli cewka, płaskie z lewej to 1
Nie wiem czy pomogę ,ale miałem ten sam problem z Astra 1,4 twinport , wypadanie zapłonu co zwaliłem na początku na wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Po zmianie rozrządu nadal wypadanie zapłonu występowało ,więc zaczęło się poszukiwanie winowajcy. Na początek poszła cewka ,wiadomo zero poprawy, następny czujnik położenia wałków bo taki błąd pokazywał...
problem dotyczy samochodu Opel Frontera rok 1993 kod silnika C20NE (taki sam jest w Astra, Calibra, Vectra, Omega) Silnik nie odpala,brak iskry. Sprawdzilem i nie dochodzi wysokie napiecie do rozdzielacza. Sprawdziłem - Cewka jest zasilana napięciem - 12V jak sprawdzić cewkę? Sterowanie iskrą w tym typie silnika odbywa się przez rozdzielacz, czy jest...
tylko co padło? Gdy nie odpala podłączam nowy aku na kable i bez problemu odpala, czyli wykluczamy tuleje. Jedyne co to podczas jazdy robi coś zwarcie , albo cewka klimy, albo cewka rozrusznika, ale jak to sprawdzić bez kupowania rozrusznika
czujnik położenia wału ma 3 piny i wszystkie opisałem
Właśnie takie są obiawy uszkodzonej cewki WN ,jak kupiłem astrę to miałem instalację II generacji i uszkodzoną cewkię,jak silnik był zimny to nie było żadnych problemów na gazie i na PB ale po rozgrzaniu silnika na gazie strzelał w filtr a na PB szarpało ,po wymianie już 3 lata bez problemów. Więc na początek proponuję ci podmienić cewkię na szrocie...
Ja bym sprawdził cewkę z modułem zapłonowym. Uzwojenie wtórne powinno wynosić 7000 - 14000 ohma.
Sprawdź wszystkie masy na sterownik, poniżej 1V, ma być ok.4V , tego nie rozumię ,bo tam nie ma napięcia tylko sygnał masowy (piki), zasilanie i masa na cewkę są zasilanie owszem, ale masa to impuls z kompa, a ta masa, którą ty masz to być może ekran. Sprzawdź instalację od kompa do cewek, sprawdź sygnał na cewkach oscyloskopem. pozdrawiam Dodano po...
panowie, przecież pisze w tytule-1,4 8V 60 źrebaków. Wiadomo że C14NZ. no tak cała reszta to mocniejsze motory. Przepraszam a co do iskry to cewka albo moduł cewkę możesz sprawdzić omomierzem (najlepiej w momencie gdy nie odpala)
Jeżeli tak jest jak piszesz , to sprawdź jeszcze świece (mokra-sucha). Jeżeli mokra , to bierz się za cewkę i lub świecę!
sprawdzić cewka zapłonowy aster aster cewka cewka aster
algebra boola firmware eeprom błąd hoover
chevrolet kalos chevrolet kalos
Audi A4 B7 TDI: Temperatura Włączenia Świec Żarowych Pilarka Stihl ciężko zapala i gaśnie po dodaniu gazu