Komplet ze sterownik silnika sprzeda się droze3
Ewentualnie uwalony emulator w komputerze lpg. Ale pisał że po odpięciu sterownika silnika zwarcie znika.
Możesz próbować się łączyć jako z Punto '99 (czyli mk.II) 1.2 8V, zignoruj komunikat o niezgodności kodu ISO. To był model przejściowy, produkowany tylko przez rok. W MultiEcuScan jest jako Punto '98 75 ale nie ma sterownika silnika.
Myślę że jeśli silnik od punto nie jest wyposażony w taki czujnik to go nie podłączysz. Zastanawiam się dlaczego chcesz podłączyć sterownik z lanci do silnika z punto II. Nie można po prostu silnik punto II do sterownika z punto II.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Czujnik wału lub sterownik silnika.
uszkodzony sterownik silnika, to standard.
Pamiętać należy o sprawdzeniu szczelności.
WITAM. POSZUKUJE ZAMIENNIKÓW TRANZYSTORÓW W STEROWNIKU (KOMPUTERZE) SILNIKA PUNTO I 1.2 STERUJĄCYCH CEWKAMI ZAPŁONOWYMI,PRUBOWAŁEM KILKA ALE NIESTETY NIC NA OGÓŁ DZIAŁAŁ POWYŻEJ 2000OBR/MIN. MOŻE KTOS COŚ WIE NA TEN TEMAT?
Dziś przeryłem wszystkie kable łącznie z rozcinaniem peszli i wiązek czysto zero przetarć na na różowo/białym i czarno/różowym czyli CAN. Błąd komunikacji can U1601 podczas uszkodzenia zapisuje się w body i wspomaganiu. Uszkodzenie gaszące silnika występuje rzadko, ale zauważyłem jeszcze że czasem po rozgrzaniu silnika blokuje się komunikacja z sterownikiem...
Witaj W dobrą stronę idziesz. To nie są wcale regulatory napięcia tylko drivery cewek. Nie robiłem jeszcze tego w superkropku ale w pandach nagminnie właśnie one padają. Musisz ustalić który driver odpowiada za tą konkretną cewkę. Albo po schemacie dojdziesz do którego pinu złącza jest podlaczona albo na odpiętym akumulatorze podepnij komputer do auta...
Jaki silnik i sterownik.
Kolego mówimy o złączu sterownika silnika. Masz na schemacie zaznaczone kolory kabli, już po tym możesz zidentyfikować wszystko. Zobacz, w tej kasecie też masz podpisne piny. Nawet na zdjęciu widać. Obudowa, wewnątrz gniazd ma cyferki, to rzędami numeracja pinów. Oczywiście liczysz z pustymi polami. 1 ----- 5 6 ----- 10 Tak to przykładowo wygląda. I...
odkręć sterownik silnika od przepustnicy, odsuń od silnika , i daj znać jak zapala.
Zna ktoś może jakiś prosty sterownik aby go odpalić? Sterownik BLDC.
W Punto to dość częsta usterka.Poszukaj w internecie, a napewno ktoś Ci to zrobi. Ja montowałem takie centralki naprawiane gdzieś w Tychach. Chodziły bez problemu.
Też stawiał bym na uszkodzony sterownik silnika :/
w takim punto masz tylko jeden sterownik = od silnika!
w 99 przypadkach na 100 pada sterownik silnika można je regenerować prostą metodą sprawdzenia cewek jest zamiana podłączeń cewek miejscami
Zależy która usterka, bo inną przyczyną są duże zmiany temperatury i wibracje (sterownik przymocowany do silnika).
BCM, stacyjka, kluczyk, być może po tym zabiegu licznik przebiegu będzie migał.... Tak, że lepiej przeprogramować.
Powodem problemu byl sterownik silnika.
Sterownik silnika do wymiany lub naprawy. Typowa usterka.
To masz albo zwarcie do masy kabla sterującego od wtrysku w wiązce, albo uszkodzony, przebity driver wtryskiwacza w sterowniku
https://www.fiatforum.com/guides/sparkpl... https://obrazki.elektroda.pl/9924014300_...
Stojąc przodem do silnika po lewej stronie, koło sterownika pod zaślepką
Dziękuję wszystkim za pomoc. Diagnoza uszkodzony sterownik silnika.
Mapę w Punto 1.4 😭😭😭 Podaj numery sterownika silnika.
Na początek trzeba sprawdzić zaslianie na sterownik silnika.
Tartatini TEC99 były montowane przez dealerów przed wprowadzeniem sterowników EOBD, w pierwszych Pandach i Punto II - to było totalne nieporozumienie! Nie przerabiaj silnika z pełnym wtryskiem na zasilanie gaźnikowe (bo mikser podciśnieniowy to właśnie gaźnik). Załóż sekwencję - STAG-300 albo Zenit'a.
Witam. Buduję pojazd buggy z silnikiem 1.2 z fiata punto 2 Sterownik silnika IAW 5AF.P4 Czy ma ktoś uproszczony schemat potrzebny, aby odpalić ten silnik poza karoserią samochodu? Wiem, że potrzebuję oryginalną pompę paliwa z regulatorem ciśnienia W ECU immo jest już usunięte
Masz niesprawny tzw MAP-sensor, czyli zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w jednym.
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Od zasilania centralki CODE i sterownika silnika.
Ale ten sterownik nie jest razem z silnikiem(jak np. w skodzie)
Okazało się, że uwalony był sterownik silnika.
myślę że trzeba się zainteresować hybrydą (sterownik silnika).
Podaj rok albo kod silnika , sterownik silnika w punto jest pod maska a nie po stronie pasażera w kabinie .
Sterownik silnika nie widzi prędkości pojazdu. A czy będzie przyśpieszał jak trzeba, okaże się jak zrobisz :)
Witam Ja bym sie przyjrzał sterownikowi silnika
Nie pamiętam ale jeśli mój symulator dobrze działa to pompa paliwa po zapłonie, bez uruchamiania silnika, włącza się tylko na chwilę. W/g mnie masz problem z zasilaniem sterownika silnika (pewnie brak masy albo kostka stacyjki). Odłączenie sterowania zaworu EVAP nie powoduje zgaśnięcia silnika.
Jeszcze odemnie :D słyszałem wielkokrotnie już że podobno zdarza się ze padają sterowniki silnika w Punto II (sterowniki jak dobrze je określam "hybrydowe"). Opinia zasłyszana z serwisu mojego elektryka i z innych stronek. W samochodzie zostało sprawdzone podobno już wszystko (chodzi o przewody kostki) również stacyjka. Serwis i elektryk postawił na...
Potrzebne są duże obroty? Ja bym wykorzystał silnik od hoverboarda jeśli wyższe obroty silnik np ze wspomagania kierownicy od punto np. Sterowniki do kupienia w dobrych pieniądzach silniki raczej też bez problemu dostępne.
Napisz jaki masz sterownik IAW XXXX prawdopopdobnie samo programowanie kluczyka nie pomoże poczytaj na forum o już słynnym Puncie tylko usuniecie immo z sterownika silnika. POZDRAWIAM
Błędy były odczytywane? Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania, jak okaże się dobre i równe to najprawdopodobniej pada sterownik. Najlepszą opcją było by przełożenie na próbę sprawnego sterownika. Trzeba wówczas posiadać fiat code nowego sterownika żeby uruchomić silnik.
Blokada paliwa to NIE immo tylko FPS, blokada pochodzi z układu SRS/Airbag. W instrukcji obsługi jest opisana procedura jej tymczasowej dezaktywacji (przy pomocy dźwigni kierunkowskazów). Wygląda na błąd komunikacji z modułem SRS lub zapisane Crash Data w tym module i/lub sterowniku silnika. Trzeba podpiąć pod komputer i wykasować błędy oraz ew. wymienić...
W Grande Punto jest całkowicie inny sterownik silnika IAW5SF3.M2 a ty masz jak się domyślam IAW5SF.MH wiec schemat jest jednak inny. Patrząc na sterownik jak jest zamontowany to w prawej wtyczce pin 16 i 29 to 12V a na PIN 15 GND , pin 10 K-line diagnostyka
zacznij od oświetleń lampek itd. Osobiście myśle że te 87ma nie jest powodem problemu. To niewiele. Prawdopodobnym powodem może być sterownik zamka lub immo nie przechodzi w tryb idle z jakiegoś powodu. Przypadki podobne jakie ja miałem - uszkodzony przełacznik świateł, radio które źle podlączone nie przechodziło w idle, radio miało odwrotnie podłączony...
a ja chciałbym zapytać jak osiągnąłeś podgląd czujników pedału i przepustnicy bo za nic nie mogę tego znaleźć. Dostępne parametry zależą od wersji silnikowej i specyfikacji sterownika. Ten ekran pochodzi z Punto '99 1.2 16V ze sterownikiem silnika Bosch Motronic ME7.3H4 (wersja bez EOBD).
W fiacie punto wspomaganie jest elektryczne pada sterownik lub uklad przekaznikow zabodowany razem z silnikiem nie pozostaje nic jak jechac na diagnostyke komputerowa
Na razie to się robi małe zgadywanie i wróżenie ;) Silnik już znamy, a co z instalacją gazową? Jaki sterownik czy może na mieszalniku?
Czerwony czujnik w okolicy termostatu (pod cewkami) to czujnik od wskaźnika temperatury w zegarach (komputer ma osobny), tyle że w tym miejscu jak kojarzę powinien być właśnie czujnik od komputera, a w ogóle w mk.2 był chyba tylko jeden czujnik. Sterownik silnika jest z Punto I. Przy przepustnicy jakaś druciarnia, dołożony czujnik to zapewne IAT. Czujnik...
OK, tylko nie wiesz od jakiego producenta jest chip w "matce". Wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem byłoby zdobyć komplet kluczy z bębenkami (a przynajmniej żeby była "matka" z kropką, bo niebieskie masz), centralkę CODE i antenę (mają różne parametry w zależności od producenta), wyczyścić sterownik wtrysku i zaprogramować klucze. Z doświadczenia jednak...
Punto I ma to samo,Siena też,Yaris też .Po prostu włoskie alternatory, co ciekawe wszystkie te auta mają je w tym samym miejscu.Punto II ma ciekawy sterownik silnika,wielkości pudełka od zapałek i do tego psuje się na potęgę.
Witam.Wygląda jakby od zaworu filtra z węglem aktywnym pod sterownikiem silnika lub czujnika ciśnienia bezwzględnego na ścianie grodziowej po prawej stronie patrząc z przodu auta.
Wyjmowałeś wkład skrzynki bezpieczników? Po samych bezpiecznikach/przekaźnikach może nic nie być widać. Masz usterkę w obwodzie przekaźnika zasilania sterownika silnika.
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
O sterowniku silnika. Nie zarejestruje przerwy , bo nie ma zasilania. Za to inne sterowniki np ABS, BSI mogą mieć błąd komunikacji ze sterownikiem silnika.
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Wcześniej się paliła? Jak masz immo to wymiana komputera nic nie da - nie odpali. Może ten kto to robił wywalił kontrolkę by nie kuła w oczy. Przydało by się teraz odczytać błędy ze sterownika silnika.
Nie kombinuj tylko zdiagnozuj autko gdyz jest problem z immobilaizerem i nie wiadomo co czy sterownik silnika czy puszko immo moze cewka.
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
sterownik nie sterował wtryskami PB
Nie, z tego co mi przekazał sprzedający to jest tam oryginalny sterownik od tego silnika.
A jest możliwość, aby za to odpowiadał czujnik biegu jałowego, sterownik silnika? Mechanik zaproponował jeszcze odłączenie gazu od silnika 🤔
Jest na to rada naprawić resztę, a sterownik zostaw w spokoju jeśli silnik pracuje prawidłowo.
Złącze A to 94 pinowa wtyczka sterownika silnika. Nie wątp, urwana masa wiązki sterownika skutkuje brakiem jego zasilania, co za tym idzie nie zaświeci się kontrolka check i nie zgaśnie kontrolka immo, bo nie działający sterownik nie autoryzuje immobilizera
CAN w tym aucie występuje ale jeśli chodzi o złącze diagnostyczne to w nim CAN nie występuje. W tym modelu mamy komunikacje za pomocą CANa tylko miedzy MCM, a licznikiem. Natomiast diagnoza wychodzi z MCM. Jak nie masz zasilania na sterowniku to podaj je z palca (EC i FP relays) wtedy może złapiesz diagnozę
Sprawdź przewody podciśnieniowe serwo uszczelkę pod monowtryskiem przewody wysokiego napięcia najlepiej w nocy podnieś maske i sprawdź czy nie widać iskry ,cewkę zapłonową czy nie ma przebicia ,jak nie chce się połączyć z komputerem to sprawdź masy na silniku ,styki w sterowniku silnika
To jest ok. Wszystko rozbija się o to, że sterownik nie widzi Ci obrotów silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/8001084800_... https://obrazki.elektroda.pl/2887521300_... Wtyczka A sterownika silnika, pin 23. Tutaj idzie plus po stacyjce z przekaźnika T6. Skrzynka bezpieczników a w komorze silnika wtyczka A, pin 10 - stąd idzie plus po stacyjce na sterownik silnika. Sprawdź czy go masz. Lub prościej....
Na razie się nie nastawiaj, bo może to być dużo różnych rzeczy. Trzeba wykonać diagnostykę to się dowiesz. Mógł przeskoczyć rozrząd (chyba najbardziej prawdopodobne), rzeczywiście mogło dojść do przebicia cewki zapłonowej a niestety uszkodzona cewka mogła uszkodzić driver w sterowniku silnika. Jeśli wymieniłeś cewkę należało też wymienić albo chociaż...
Wszystko wskazywało na uszkodzony sterownik. Auto miało stłuczkę rozebrane ma części.
...przy II też powinna być na masę, emulacja przebiegiem 50% zawsze rozjedzie adaptacje w tym sterowniku.
Trochę to faktyczne dziwne z rezystorem w tym miejscu. Zwyczajowo to CAN jest bocznikowany rezystorem na końcu magistrali. Może to ten rezystorek ci swankuje co wpływa na sterownik silnika? A sprawdź jeszczeczy auto niema założonego alarmu na CAN-e miałe dziwny przypadek w grane punto a sprawcą był alarm.
Z przekazu żony, która pojechała do diagnosty wychodzi na to, że wyskakuje błąd 3 wtrysku. Po usunięciu usterki dam znać czy to wystarczyło. Jeżeli masz żelowy sterownik (IAW 59F) wtrysku może to być jego wewnętrzne uszkodzenie programu
Jeśli rozruch zimnego silnika przebiega prawidłowo (nie gaśnie i ma podwyższone obroty) to czujnik jest OK. Można wtedy sprawdzić podłączając kontrolkę na wyjście z modułu sterujące bezpośrednio wentylatorem, czy sprawny jest wentylator i przewody do niego. Jeśli wszystko to działa to niestety uszkodzenie jest w sterowniku silnika.
Dziękuję Arek 1984 za pomoc :) Mam nadzieję że teraz uda mi się coś zrobić ze swoim sterownikiem do Punto :)
Na chłodnicy nie jest czujnik, tylko włącznik termiczny. Silniki z Punta I miały miejsce na 2 czujniki (jeden od sterownika silnika, drugi od wskaźnika), ale z Punta II już tylko na jeden (ten od sterownika silnika). Może była robiona jakaś rzeźba i Punta I trafił silnik z Punto II... ciekawe tylko co z pompą wspomagania kierownicy (chyba, że nie ma...
Witam Problem z Fiatem Punto 1.2 z 2000r Auto normalnie odpala i jeździ lecz miga kontrolka usterki silnika i zapisany jest błąd U1600, gdzie szukać przyczyny? między połączeniem sterownika silnika a skrzynką bezpieczników? Pozdrawiam
Jak w temacie: błędy P0651-czujnik zasilania 2, P0615- obwód sterowania głównego przekaźnika. Ma ktoś do tego schemat instalacji sterownika silnika?
Najprościej i najłatwiej kupić silnik 1,2 75KM, oczywiście z wiązką i sterownikiem
Musisz kupić ten sam numer hardweru
Autodata twierdzi, że w Y10 z silnikiem 1.1 był zarówno Jetronic jak i Motronic, ale mniejsza o to. Ważne jak prymitywny jest to system. Jedynym kanałem kompensacji jest sonda lambda, nie ma żadnych innych istotnych czujników (w szczególności MAP/MAF), więc krytyczne jest poprawne działania czujnika położenia przepustnicy i mechaniczna kondycja silnika,...
Uszkodzony był sterownik silnika, zwarcie na druku.
Witam. Potrzebuje schemat podłączenia do wiązki przewodów (pinout) sterownika silnika Fiat Punto 1.1 SPI, sterownik IAW 16F . EB
Witam, Posiadam sterownik Bingo-M i napotkałem problem po wykonaniu regulacji zgodnie z instrukcją (tryb nauki i regulacja śrubą na parowniku), mianowicie silnik strzela przy nagłym przyspieszaniu. Samochód to punto z silnikiem 1.1 mono-wtrysk, instalacja mikserowa, parownik zavoli 1/2A.
No schemat albo jedź do elektryka lub gazownika. Generalnie trzeba znaleźć przewód sygnałowy pierwszej sondy i przeciąć go i podłączyć jeden i drugi koniec z przewodami do sterownika LPG.
podmiana samego silnika nie wystarczy trzeba wymieniać komplet silnik + sterownik ...a najlepiej cala cześc kolumny !
Popieram adrzej20001. Ten typ tak ma , gdy jest niskie napięcie akumulatora. Sprawdź też masy silnika i sterownika .
Witam. Musze wymienić silnik w punto II 1.2, orientuje sie ktoś czy wyciągne go bez wyciągania skrzyni? Jestem w stanie go tak cofnąć, żeby docisk opuścił skrzynie, a ja go górą wyciągne? Będzie wkładany ten sam silnik, czyli sterownik i cała reszta zostaje?
Podpowiedzcie... Czy w tym punto zamkami steruje BCM czy jest osobny sterownik?
Witam. czy sterownik silnika od Punto 1.2 8V, pasuje do 1.4 8V?
to widze że tak jak u mnie ja chyba będę obstawiał na sterownik...
W sterowniku silnika trza patrzeć.
albo wiazka zasilanie albo sterownik, sprawdz dokladnie skrzynke bezpiecznikow pod maska, szczegolnie od spodu
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
Może ktoś w sterowniku silnika grzebał. Masz filtr cząstek?
może być uszkodzona nagrzewnica i zalewa centralkę sterownika silnika znajdującą się pod nagrzewnicą.
Chyba się okazało, że pompa jednak jest oryginalna, numery po vin i ten odczytany interfejsem się zgadza. Ale w międzyczasie przyszła mi inna (która była następcą obecnej) z Grande Punto ale tym samym silnikiem i po podmianie nic to nie zmieniło. Orientuje się ktoś tutaj w tych Fiatowskich konfiguracjach, sterownikach, elektronikach itp?
sterownik silnik punto sterownik punto punto sterownik
zasilacz rozproszony zacięcie stacji serwisowej cordoba pompa paliwa
piekarnik samsung nissan qashqai schemat
Prawidłowe ciśnienie w kolektorze dolotowym VW Passat B5 1.9 TDI AVB Problemy z elektryką w chińskim skuterze 4T