Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Np. regulator napięcia od chińskiego quada lub skutera, jest regulatorem stratnym i dobrze utrzymuje napięcie w granicach 14V. Elementem wykonawczym jest tyrystor plus radiator.
Tak "na oko" w 3 pin wtyczce czarny masa, żółty światła, biały ładowanie (oba do stratnego regulatora napięcia) dwa pojedyncze do CDI, zasilanie i pick up coil
zamiast czarnych sa przewody zielone U Chińczyków masa to są przewody zielone, u reszty świata czarne lub brązowe Pewnie będzie pasował, ale ponieważ to są stratne regulatory napięcia to ważne jest aby jego moc była dostosowana do mocy alternatora w silniku, tj. aby nie był słabszy
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Samochod Seat Ibiza (1990) posiada regulacje nadmuchu powietrza w trzech pozycjach 1-wylacznik 2-wolne obroty silnika 3-szybkie obroty silnika, chcialbym poddac to modernizacja by poprzez np. dodatkowy potencjometr byl regulowany nadmuch plynie a nie jak w fabrycznie przeskokiem (mocno - lekko). Problem polega na tym ze nie wiem jakiego potencjometra...
Witam Mam proźbę mam prostownik który nie posiada regulacji natężenia. a mam malutki akumlator który powinno ładować sie małym prądem, jak tym ładuję to sie grzeje bardzo i poza tym to jest niedobre dla akumlatora . Z tego powodu proszę o jakiś schemat regulatora. Z góry dziękuję. Pozdrawiam..
Witam! Posiadam prądnice prądu stałego 24V o mocy 1,5kW (62.5A) , do niej kiedyś dołączony był regulator napięcia typu rrt-24, niestety regulatora nie posiadam (chętnie zakupię), myślę o zbudowaniu takiego regulatora samemu, ale już w wersji elektronicznej, lecz wiąże się to z problemem iż przy 62,5A i 24V dołączenie po wzbudzeniu prądnicy do instalacji...
Witam, mam silnik wykręcony z kuchenki mikrofalowej. Napędzał on wentylator. Jest na napięcie przemienne 230V. Jak można regulować jego obroty/moc? Mam go przykręconego w garażu z tym samym śmigiełkiem od mikrofali i chłodzi mnie w garażu w upalne dni. Ale czasami jest aż za zimno. Próbowałem użyć regulatora takiego prostego za 12zł z allegro, ale nie...
Witam! Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć co to dokładnie jest i do czego może służyć.
Próbuje naprawić regulator podawania drutu do migomatu. Regulator jest zbudowany na tyrystorze. Schemat w załączniku. Wymieniłem tyrystor, rezystor mocy, którego nie ma na schemacie, tranzystor, diody prostownicze. Regulator podaje na wyjście napięcie w zakresie 5-10V, ale po podłączeniu obciążenia napięcie to spada do zera. W czym szukać problemu ?...
Jak w temacie,regulator od mz trophy,6v 60w.Dzieki
Witam Panowie. Przeszukałem całą elektrodę a nie znalazłem więc zakładam temat. Potrzebuję regulator 20A do prostownika. Napięcie to 6 i 12V. Trafo daje 18V Regulacja raczej potencjometrem. Zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem i przeładowaniem już mam gotowe. Prostownik to diody 30A na mostku z wentylatorem. Myślałem nad opcjonalną funkcją rozruchu....
pomocy!!!! mój tato chce żebym podłączył mu regulator napięcia do prądnicy prądu stałego do jakiejś maszyny w pracy tyle że on chce taki standardowy regulator raczej potencjometr dużej mocy. pomóżcie koledze w potrzebie
Witam wszystkich. Dodam na początku ze jestem ciemny z elektryki. Kupiłem zestaw do samodzielnego montażu posklejałem wszystko według schematu i problem tkwi w tym że nie mam regulacji prądu, daje dużo ponad 19V. Co mogłem źle zrobić? Zamieszczam fotkę tego regulatora http://obrazki.elektroda.net/55_12544079...
Witam, zrobiłem regulator tyrystorowy taki jak na schemacie poniżej: Jednak nie chce działać on działać, znaczy regulator działa, bo gdy na zaciskach z prostownika mam napięcie 20.5V (wyprostowane), z tego napięcia pobieram zasilanie na regulator, i na wyjściu z regulatora (między minusem a bramką tyrystora) mam regulowane napięcie od 14.5 do ok 17.7V....
Witam Złożyłem regulator na podstawie dokumentacji i oprogramowania z tej strony: http://www.jetcontrol.de/Bastelstube/1n1... Kierowałem się ciekawością a zarazem możliwością sterowania /programowania via PC http://www.elflein-online.de/itzlbritzl/... Niestety po podłączeniu słychać jednie jeden BIP ( przy każdym podłączeniu do...
Szukam prostego schematu regulatora napięcia do prądnicy z żuka, którą adoptuję (wiatrak) na działce (na razie bez akumulatora) i chciałbym aby nadmiar napięcia i prądu był "spalany" na niezależnej żaróce podłączonej w obwód regulatora. Przeniesiono z: Schematu/instrukcji...
Witam Mam w rękach taki oto układ regulatora który kiedyś działał a teraz przestał prawidłowo działać. Badam go za pomoca żarówki 60 watowej. Przy regulowaniu do minimum światła żarówki,ona znów rozbłyska lecz nie pełną mocą. Jakby migotała z częstością kilkunastu lub kilkudzięsięciu Hz. Bez takich zakłóceń można regulować w bardzo wąskim zakresie,...
Jak przerobić zasilacz ATX tak, aby napięciem +12V z niego można było regulować w zakresie od 6 do 10 V? Jakieś proste schematy?
Wymienilem ostatnio regulator napiecia, wszystko pasuje z wyjatkiem jednej rzeczy, kostka ma wejscie na jeden pin a nowy regulator ma 2 piny. Czy da sie to podlaczyc czy trzeba koniecznie kompatybilny z jednym gniazdem pin kupic? Dodano po 26 Chodzi dokladnie swap rrgulator BOSCH BR14 M1 / F 00M 145 230 na BOSCH BR14 M1 / F00M 144 128
Witam. Chciałbym schemacik: http://www.altron.com.pl/cgibin/shop?inf... lub coś co pomoże mi regulować napiecię w zakresie do 12V.... (regulacja obrotów wiatraka) mam małe trafo do tego 2x8VAC.... mozna zmostkowac i bedzie 16VAC... Szukałem na forum troszke i znalazłem prosty schemaci w pajaku na lm317 i po złożeniu nie chodziło...:(...
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Do takiej prądnicy potrzebny jest regulator stratny.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
o elementy stratnego regulatora napięcia. Nie mają nic wspólnego z monitorowaniem naładowania akumulatora. Ale zabezpieczają przed przeładowaniem akumulatora.
Czy ten skuterowy prostownik to po prostu zwykły mostek prostowniczy? To mostek prostowniczy z regulatorem stratnym napięcia na tyrystorze lub MOSFETcie. Możesz sobie nim ładowac ten mały akumulatorek. Tylko poszukaj regulatora ,,jednocewkowego" i oczywiscie 6 woltowego.
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
To są tzw. stratne regulatory napięcia, mają za zadanie ograniczyć jego wzrost powyżej 14V, tak aby nie doszło do spalenia żarówek przy zbyt wysokich obrotach silnika, dlatego żółty kabel idzie i do regulatora i do świateł, bo są zasilane napięciem zmiennym. Dodatkowe wyjście +12V z regulatora przeznaczone jest tylko do podładowywania akumulatora, z...
Nie wiem dlaczego na tym schemacie podłączenie do nogi 8, która według specyfikacji jest niezajęta. Ale jeśli mamy do czynienia z 300 W to może być naturalne zachowanie. W końcu jest to moc dużej lutownicy. Oczywiście część mocy wykorzystuje instalacja, ale i tak dużo trzeba stracić tylko i wyłącznie na grzanie. Stad projektowanie w motocyklach dla...
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
O ile "amerykanka" zniesie zwieranie cewek to możesz wzorować się na schematach stratnych motocyklowych regulatorów napięcia.
Nawet na swojej stronie opisuje z grubsza budowę swojej prądnicy i że jest na magnesach stałych. Jak jest na magnesach stałych, to regulator napięcia może być tylko stratny.
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
NIE, tak się nie da, stratne regulatory napięcia jako element regulacyjny wykorzystują tyrystor włączany w określonym momencie przebiegu sinusoidy, dlatego pracują tylko i wyłącznie na napięciu zmiennym ograniczając je do wartości ustalonej przez układ pomiarowy w nich zawarty, Zgoda, co do zasady pracy. tak posiadają wyjście DC do ładowania akumulatora,...
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Przy montażu tranzystorów do radiatorów w samych sterownikach nie odważyłem się na jego zastosowanie i pozostałem przy klasycznych pastach, aczkolwiek nie powiem żeby mnie nie kusiło. Do sterowników i falowników smar miedziowy sprawdza się znakomicie jako wypełnienie kilku dm2 powierzchni między aluminiowymi plecami sterownika a konstrukcją wózka. Nie...
Jak chcesz kombinować... Użyj regulatorów napięcia od chińskich 125. Czasami także się trafiają w chińskich biegówkach 50 cm³ światła z akumulatora, posiadają one regulatory wyglądem zbliżone do tych zwykłych. Są to regulatory stratne, czyli mostek Graetza + tyrystory ograniczające napięcie.
Regulator stratny zastosuj.
Bo to są 2 różne rzeczy regulator wzbudzenia i regulator napięcia stratny. Jak ma być budżetowo to zastosuj scalak LM350 i masz wszystko.Obudowa w twojej gestii.
Coś mieszasz. Daj schemat do tego. 1. Regulator napięcia można jak najbardziej wykonać na wzmacniaczu operacyjnym i nie tylko tranzystorze bipolarnym ale i unipolarnym. Widziałeś kiedyś wzmacniacz z z tranzystorami MOSFET? Często są stosowane i to w klasie A i AB a nie tylko D. 2. Nie, to co opisałeś (LM + npn) nie jest nisko stratne, mogłeś trafić...
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Prawdopodobnie miałeś regulator stratny dwufazowy z prostownikiem 2T+2D. Regulacja wartości średniej prądu odbywała sie poprzez regulację kąta załączenia tyrystorów. Nie miałem z nim osobiście do czynienia i szukałbym analogii do mostków 3T+3D które w energoelektronice są dość popularne.
Ale co chcesz zabezpieczać? To stratny regulator. Zwiera uzwojenia do masy. W ten sposób reguluje napięcie. Teraz podaj zakres działania BMS i zakres regulacji napięcia alternatora. Tylko nie pisz "nie wiem". Bo wtedy Twój temat nie ma sensu.
Trochę kosztuje ten regulator... Rycho, te regulatory są typu Shunt (stratne)? Jeśli tak, to można zawsze pobawić się z podstawieniem używanego regulatora trójfazowego z motocykla. Ze schematu wynika, że prądnica NIE jest trójfazowa. Wartość bezpiecznika wskazuje, że prądnica ma sporą moc. Pewnie ok 200W (???) Do takich prądnic stosowano prostowniki...
Cóż - zwykły regulator stratny. On ma za zadanie tak dociążyć prądnicę żeby na jej wyjściu napięcie miało wartość bezpieczną dla zarówek.
A masz przykład, obrazujący ideę użycia typowego regulatora, sterujuącego prądem wzbudzenia: http://obrazki.elektroda.pl/1484582300_1... A zaraz poszukam podobnego układu, z regulatorem stratnym, takim jak w skuterach.
Obawiam się że nie da się połączyć wszystkich cewek szeregowo bo wtedy będziesz miał prawie 2x większe napięcie indukowane. Po zastosowaniu nawet oryginalnego regulatora napięcia (stratnego) od tej prądnicy coś padnie z uwagi na dużo wyższe napięcie i przez to większą moc strat w regulatorze i cewkach Jak wytrzyma regulator to mogą się cewki spalić)....
kombinuj. wygląda obiecująca. Bo to w końcu regulatory "stratne". To co ponad wymagane napięcie - w kosmos. Skąd zdobyłeś te schematy i czy masz więcej? jeśli tak, to zapodaj.
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Uruchamianie regulatora stratnego bez obciążenia akumulatorem nie jest raczej dobrym pomysłem...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Aluminiowy, 4 stykowy regulator stratny, albo go szlag trafił, albo trzeba sprawdzić zielony kabel, czy ma masę
Taka dygresja tylko. IŻe, Jawy czy Pannonie miały prądnice DC i mogły sobie jeździć dzień i noc na światłach i nic się nie działo. Były WFMki z magnetem zasilającym osobno światła drogowe i malutką cewkę z diodą do ładowania akumulatora. Malo sensowne, bo silnik musiał pracować, by świeciło. Zrobienie regulatora napięcia pracującego w zakresie od kilku...
Po regulatorze masz prąd stały, wiec ten Gretz to bzdura. Nie do końca jest to prawda, regulator stratny jedynie "ucina" sinusoidę, nie prostuje napięcia, tj są regulatory z wyjściem DC do ładowania akumulatora, ale tam jest dioda 1A, więc nie nadaje się do zasilania świateł. Mostek graetza w tym przypadku jest bez sensu, bo mamy tylko jedno wyjście...
Witam odgrzeje temat ponieważ mam problem z tym samym modelem ale u mnie objawy są inne, bez włączonych świateł mam 16v a z włączonymi światłami 12.8 - 13v na 5000 obr. Podejrzewam regulator... Co do przeciążenia prądnic w motocklach/ skuterach jest to raczej nie możliwe. Tam są regulatory napięcia stratne, które po prostu zwierają + do masy i powodują...
Dlaczego uparłeś się na bipolarny? Unipolarny ma niewielką oporność dren/źródło, mniejsze straty mocy oraz radiator. Pomyśl nad IGBT. A jakim cudem? nie ma znaczenia jakiego typu tranzystora użyjesz w stratnym regulatorze szeregowym, ten nadmiar mocy musi gdzieś się wydzielić. Wydaje mi się że chodzi ci o regulację PWM i tranzystor klucza w niej, wtedy...
A skąd , xx lat się zajmuje elektyką i nie spotkałem nikogo komu by wyszła budowa regulatora stratnego, taniej i niezawodniej niż orginalne japońskie regulatory.
Proszę o nie odsyłanie do kupna Elby czy oryginalnego regulatora, ponieważ to nie wchodzi w grę Z jakiej to przyczyny? oto schemat . I do tego radiator wielkości niewiadomo-jakiej... Nadto akumulator będzie wiecznie niedoładowany. dziwny masz ten regulator, czy to wysokie czy niskie obroty silnika, napięcie na wyjściu regu. powinno się nie zmieniać...
Czyli, że mowa o regulatorze stratnym a zatem nie jest to urządzenie obcowzbudne. Autora pytania prosimy o stanowisko.
Magneto motocyklowe to układ magnetyczny nasycony tak jak piszesz. I o dziwo prąd pobierany z takiego układu jest w miarę stały a nie napięcie, także jak byś zapodał żarówkę 24V to by ona zaświeciła tak samo jasno. O dziwo im wyższe napięcie tym więcej mocy można pobrać z takiej prądnicy. Prąd zwarciowy jest równy prądowi znamionowemu , mierzyłem kiedyś...
Na moje oko potrzebujesz do tego przetwornicy. Są 2 rozwiąznia - przetwornica albo regulator stratny (z tyrystorem zwierającym).
Nic nie zrobisz bo mosfet musiał by być szeregowy a to stwarza problem samoindukcji nasyconej cewki , trzeba by było stwierdzić ile szczytowego napięcia wyprodukuje ale myśle że sporo. Bez układu stratnego do gaszenia samoindukcji się nie obejdzie.
regulator stratny stratny regulator stratny regulator napięcia
chrysler radio kostka elektroniczny regulator prądnicy brama force
płyta indukcyjna elektrolux płyta indukcyjna elektrolux
Philips 65OLED705 won't turn on, logo flashes, wild LED blinking, no response – Mainboard or eMMC fault? ASUS G53S – szybkie wyłączanie po 2-3 sekundach, diagnostyka zasilania i GPU