Hej! Pozwoliłem sobie wykonać układ wg schematu Art.B załączonego do postu z 3 sierpnia 2012, opisanego jako działający prototyp. Po uruchomieniu pojazdu napięcie ładowania rośnie od 14,8v do 16v przy którym wyłączyłem silnik by nie spalić sterownika silnika. Regulacja potencjometrem nic nie daje....
baterie utrzymywane przy napięciu buforowym lub nieznacznie niższym ulegają zasiarczeniu. Tak, tylko ze napiecie przechowywania ma byc nizsze od buforowego a nie wyzsze. Akumulator przechowywany przy napieciu 13,8 v po 2 latach jest suchy i warny 2zł kg. Po naladowaniu akumulator nalezy odlaczyc...
Proszę o nie odsyłanie do kupna Elby czy oryginalnego regulatora, ponieważ to nie wchodzi w grę Z jakiej to przyczyny? oto schemat . I do tego radiator wielkości niewiadomo-jakiej... Nadto akumulator będzie wiecznie niedoładowany. dziwny masz ten regulator, czy to wysokie czy niskie...
Witam. Otóż najpierw dużo się naczytałem i nic konkretnego nie znalazłem. Otóż chcę zrobić regulator prędkości wentylatora komputerowego (DC 12V). Znalazłem kilka sposobów: Regulator musi znieść obciążenie conajmniej dwóch wentylatorów U=12V I=0.8A P=9.6W razem ~20W conajmniej. Bezstratny (napięcie...
Gdy mierzę napięcie wychodzące z mostka na wolnych obrotach mam napięcie rzędu 8-14V tak więc w normie, gdy zaś zwiększe obroty uzyskuje napięcie rzędu 25-30V prądu stałego Na kolegi miejscu spróbowałbym z jedną cewką i sprawdził jakie będzie napięcie przy obrotach na których pracuje silnik podczas...
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Zmniejszając...
Jak chcesz kombinować... Użyj regulatorów napięcia od chińskich 125. Czasami także się trafiają w chińskich biegówkach 50 cm³ światła z akumulatora, posiadają one regulatory wyglądem zbliżone do tych zwykłych. Są to regulatory stratne, czyli mostek Graetza + tyrystory ograniczające napięcie.
Prądnica oryginalna musi być żadnych patologicznych alternatorów a regulatora napięcia od cz nie podpasujesz ani od CZ ani od MZ ani Iż nawet od Urala próbowałem mi chodzi po prostu oto abyście mi pomogli dorobić jak najprostży i jak najmniej stratny (w prąd) regulator napięcia. A apropo pływania prądnicy...
Przy tej mocy prądnicy będzie problem z gotowym regulatorem. Tym bardziej że nie będzie innego odbioru prądu (np. zarówki). 160 W to sporo. Regulatory do skuterów obsługują prądnice do 100W. Trzeba szukać regulatora od większego silnika z zasilaniem jedną cewką tzw. "bezmasową". Zrozum, że regulacja...
Panowie już sobie poradziłem jest to regulator stratny jak napisał gromleon . Przy wzroście obrotów napięcie maleje . Sytuacja rozchodziła się oto czy walnięty mam generator (cewki) czy regulator napięcia. Należy wykonać kilka pomiarów z kompletnym układem, z wypiętą masą a później z wypiętym plusem...
Jaki rok produkcji tego traktorka? Jeśli to lata 80-90 to na bank podpasuje każdy inny regulator trójfazowy stratny od motocykla, nie jestem pewien w przypadku nowszych, gdyż ostatnio Shindengen zaczął produkować regulatory z MOSFETami. Tylko kwestia zakupu regulatora trójfazowego, nowe chińskie kosztują...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały...
Możesz podłączyć chiński regulator, ale musisz wywalić diodę z czerwonego kabla. W regulatorze stratnym ogranicznik napięcia wyzwala tyrystor, więc nie może on pracować przy napięciu stałym Czyli wystarczy odciąć/ominąć diodę i podłącze czerwony z cewki kabel do białego z regulatora. I potem czerwony...
Bo to są 2 różne rzeczy regulator wzbudzenia i regulator napięcia stratny. Jak ma być budżetowo to zastosuj scalak LM350 i masz wszystko.Obudowa w twojej gestii.
To jaki typ regulatora (szeregowy, równoległy) jest zamontowany jest wg. mnie loterią. W poście #7 podałem link do opisu regulatora szeregowego w 250'tce. Natomiast regulatory równoległe (stratne) są i piździkach jak i gigantach z 400W prądnicy. Rozumiem intencje nazwy "dwufazowy", choć nie podoba mi...
Jaką podjąłeś decyzję? Dałem trzy propozycje. Co wybrałeś? Schematu regulatora na 99% nie znajdziesz. :cry: Musiałbyś go odtworzyć "z natury". Proponuję zakup regulatora od Quada. Ma to byc regulator jednofazowy szeregowy (nie może to byc regulator równoległy czyli stratny) do tzw. cewki bezmasowej.
Czy MEW to Mała Elektrownia W.....? Więcej szczegółów prosimy. Generalnie z MOSFET-em zamiast BJT to będzie działać, ale w tym układzie j.w. potrzebny jest P-channel. Z N-Channel trzeba układ przekonstruować - najprościej dodając MOSFET-N sterowany z T1. Poza tym dla dużych mocy (co sugeruje mała...
to przecież typowy regulator "stratny", który wywala wszystko co ponad norme do kosza, czyli obcina. Ciężko tu sprawdzić taki regulator bez regulowanego żródła prądu zmiennego o regulowanej amplitudzie i częstotliwości. Przed montażem regulaotra trzeba by się raczej skupić nad sprawdzeniem uzwojeń alternatora...
Coś mieszasz. Daj schemat do tego. 1. Regulator napięcia można jak najbardziej wykonać na wzmacniaczu operacyjnym i nie tylko tranzystorze bipolarnym ale i unipolarnym. Widziałeś kiedyś wzmacniacz z z tranzystorami MOSFET? Często są stosowane i to w klasie A i AB a nie tylko D. 2. Nie, to co opisałeś...
A co wspólnego ma ten regulator z twoim crosem? Zechciej opisać sprzęt to może ludzie coś wymyślą. Obawiam sie, że skończy się na pobożnych życzeniach. Akurat pewien nie jestem, ale wyglada, że massz tam +, - i wyjście na szczotki, czyli typowy regulator alternatora. Twój pojazd pewnie potrzebuje...
To czy są 3 cewki czy 5 jest mniej istotne. Ważne by konstrukcja elektryczna prądnicy była taka sama i regulator pasował układem połączeń i dopuszczalną mocą traconą (jak jest stratny?) Najpierw trzeba się zorientować czy prądnice do 50 i 125 sa takie same pod względem układu pracy i mocy. Napisz jakie...
Z resztą nie wiadomo z czym ten czwarty przewód jest połączony??? Autor nie zadał sobie trudu aby to sprawdzić. Sprawdził - połączony jest z masą, przynajmniej tak zinterpretowałem ten zapis: Czary jest masa 0.00 omów brak przejścia z żółtymi i z niego wynika, że uzwojenia alternatora (żółte...
To jest regulator stratny czyli musi być połączony równolegle z cewką świateł i żarówkami. Schemat przedstawiający zasadę działania jest przedstawiony niżej. Elementy w różowym polu służą do regulacji napięcia ładowania, w tym przypadku nie są nam potrzebne.
Jaki regulator i jak założyłeś? To ważne ku potomności. Po co inni mają odkrywać Amerykę jak ty to zrobiłeś? Jest to o tyle ciekawe, że wiekszość regulatorów prądnic z magnesami jest równoległa. Nawet bardzo duże alternatory ma takie równoległe czyli stratne regulatory. Natomiast twój "przypadek" dotyczy...
A masz przykład, obrazujący ideę użycia typowego regulatora, sterującego prądem wzbudzenia: A zaraz poszukam podobnego układu, z regulatorem stratnym, takim jak w skuterach. Ale tu, to albo mostek diodowo-tyrystorowy przewodzi 'na całego' albo nie przewodzi wcale - jak wartość napięcia na akumulatorze...
Instalacja obecna (wg. zamieszczonego schematu) jest z zasilaniem świateł AC i regulatorem stratnym. Cewka (w zasadzie zespól cewek połączonych w jedną) ma odczep na światła - kabel żółty. Jest to najbardziej klasyczny układ. Jaki układ cewek ma twój silnik Zippa nie wiem. Pisałem aby to sprawdzić!...
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum. ?Innymi...
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Regulator równoległy (stratny) stosuje się tylko gdy nie ma innych możliwości wpływania na napięcie wyjściowe. Czyli przy wzbudzeniu od magnesów trwałych. Po wielu podejściach i zakrętach już wiemy, że na 100% jest to typowy alternator sterowany prądem wzbudzenia. Więc o regulatorach stratnych lepiej...
Zmierz napięcie z samego alternatora, przy odłączonym regulatorze. Jeśli to skuter to raczej będzie jednofazowy. Na biegu jałowym powinno być 15-20 VAC, około 5k rpm 60-70VAC. Jeśli tu będzie ok, to masz najprawdopodobniej uszkodzony regulator napięcia. Jeśli zaś chodzi o uruchamianie regulatora stratnego...
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
Regulator stratny zastosuj.
Po pierwsze dowiadujemy się dopiero teraz, że dokonałeś jakichś pomiarów. Po drugie dalej nie wiemy, czy jest tam oryginalny stojan, czy jakaś adaptacja. Po trzecie spróbuj obciążyć tą cewkę i dopiero dokonaj pomiarów. Czyli żarówka np 5 lub 10 W, prostownik i pomiar DC. Wreszcie należałoby przyłączyć...
Tak w motocyklach dalej są prądnice na magnesach stałych. Otóż właśnie. Więc jak niby regulator stratny włączyć do instalacji z prądnicą P20? Chyba jednak trzeba postawić na elektroniczny (ale to już nie będzie Syrena w oryginale) albo uprzeć się na typowy elektromechaniczny. Może warto by sprawdzić...
Do takiej prądnicy potrzebny jest regulator stratny.
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny" Czyli który? - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) Zgadza się, w ogóle nie ma uzwojenia wzbudzenia w alternatorze, jedynie magnesy trwałe....
Tak wiem że powinien być akumulator ;) Selen też był tyle tylko że spalony... To trzeba założyć nowy akumulator i prostownik, z braku selenowego krzemowy ewentualnie z rezystorem w szereg. jeśli pali na 3 kopy po 2 tygodniowym postoju to chyba nie warto zakładać tego akumulatora która zawsze...
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia jednofazowy do niewielkiego motocykla (Pulsar - Bajaj). Są w sieci dostępne schematy stratnych regulatorów, np: . Ale są to stratne regulatory. Chciałbym zrobić bezstratny na tranzystorach mosfet. Znalazłem schemat bezstratnego na tranzystorach Mosfet, ale...
Noga 8 ULN2003 to masa. Emitery Darlingtonów połączone są z tą właśnie masą więc wszystko jest ok. Zastanawiam się nad kwestią napięcia na nóżce 1 i jego związkiem z prądem na 16, czyli sterującym bramkami triaków. Zener przy 13V zaczyna przewodzić a spadek napięcia na rezystorze między wyprowadzeniami...
... mniej obciążone są ograniczające napięcie tyrystory , ale wzrasta za to obciążenie diod prostowniczych . Są też regulatory, w których w mostku prostowniczym zamiast diod (albo dodatnich, albo ujemnych) są zamontowane tyrystory, w takim przypadku obciążenie regulatora wzrasta wraz ze wzrostem obciążenia...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora...
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca...
Z tego co widzę to tam jest typowe rozwiązanie stosowane w latach '70. Za ładowanie odpowiada tylko mostek Graetza, nie ma żadnego regulatora napięcia. Ładowanie jest na stałe spięte jako "pełen prąd" (uzwojenia połączone równolegle). Zazwyczaj w instalacjach z tamtego okresu pełne ładowanie było załączane...
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
O ile "amerykanka" zniesie zwieranie cewek to możesz wzorować się na schematach stratnych motocyklowych regulatorów napięcia.
Zasilnie CDIka masz z regulatora przewodem biało niebieskim, czyli zobacz napięcie na nim. Gaszenie do masy przewodem czarno czerwonym Uszkodzienie regulatora mogło utrupić CDI, zobacz jeszcze impulsator czy dobry
Wiec moje pytanie jest następujące czy ktoś wykonał regulator działający jak stabilizator napięcia. Jak to rozumiesz? Przecież regulator jest właśnie stabilizatorem napięcia prądnicy. Czyżby ci chodziło o regulator szeregowy? Coś w stylu L78XX ? Jeżeli o tym myślałeś, to wybij to sobie z głowy....
Sklepów internetowych jest mnóstwo. Nie mam żadnego "upatrzonego". Kupuję tam gdzie jest to czego szukam i cena jest OK. Warint nr 2 może mieć dwie drogi: 1. Regulator jak twój "żart" ale wg schematu z linku. Wystarczy jeden mosfet i można zrezygnowac z driverów w scalaku robiąc wlasny na tranzystorze/rach....
Praktycznie regulator będzie potrzebny wyłącznie do ograniczania napięcia podawanego na żarówki. Są różne rozwiązania regulatorów w skuterach, w jednych jest bespośrednie połączenie do ograniczania napięcia świateł, w innych jest tylko "sense" a zwierany jest koniec uzwojenia (do ładowania). W tym co...
Aż nie chce się komentować tzw mentorskiego podejścia do zagadnienia prze poprzednika. Skomentuję tak (aż obawiam się ,że przy takim podejściu nie wolno mi komentować aby mędrców nie obrazić). Już wiemy, że mocy z prądnicy bardziej zbraknie niż będzie nadmiar. Już ustaliliśmy, że regulatory stratne to...
Zgaduję: koło magnesowe z cewkami. Zwykły stabilizator napięcie się nie nada, o rozpiętość napięć na wejściu jest zbyt duża. Samochodowy regulator się nie nada, bo tu nie ma jak sterować strumień magnetycznym. Potrzebny jest układ prostownika - stabilizatora tyrystorowego. Jest także określany regulatorem...
Panowie ale dlaczego nie chcecie uwierzyć w to co piszę. Z impulsatora który jest na zewnątrz magneta wychodzą 2 przewody: zielony i biały. Stojan ma 6 cewek połączonych szeregowo. jeden koniec to masa drugi do żółtego przewodu. Żółty przewód zasila moduł zapłonowy i regulator. Ja potrzebuje zasilić...
A dzieje się tak dlatego, że twoja prądnica ma zwyczajnie małą moc. Przy tym regulator stratny każdą próbę podwyższenia napięcia traktuje twardo, czyli zwiera. Prawdopodobnie przy podłączeniu akumulatora 7 Ah w układzie płynie prąd rzędu 1 A, przy 45 Ah np 2 A a żarówka bezlitośnie żąda ponad 5 A. A...
No tak. Dalej dyskusja na odmiennych częstościach. Częstotliwości są na tyle różne, iż nie czytasz dokładnie treści postu mając ustaloną z góry tezę. Może jednak przypomnę, że napięcie jest wykorzystywane do oświetlenia pojazdu i gdyby sięgało 45 V to wiadomo co byłoby. Napisałem, że NIEOBCIĄŻONA...
Myślę że najlepszym rozwiązaniem wg moich "wymagań" było by przerobienie zasilacza ATX. Powtarzasz się chłopie. Coś się tego ATXa czepił ? Kolega ,,Licznik Hektarów :D " wyłożył sprawę krótko i treściwie. Zmierzyć napięcie przemienne z ,,magneta" w całym zakresie obrotów silnika i się zdecydować....
No właśnie to jest regulator stratny do alternatora ze stałym kołem magnesowym. A ty masz klasyczny alternatora z aktywną magneśnicą. Regulacja napięcia przebiega całkowicie odmiennie. Nie ma żadnego punktu wspólnego oprócz efektu końcowego. Dlatego dziwnie to wygląda, jak już wspomniałem. Masz kontrolkę...
narazie wymieniłem dodatkową cewkę ładowania (na główną z innej prądnicy wsk) którą spiąłem szeregowo z cewką główną ładowania a je obie równolegle do cewek które były od oświetlenia oraz odciąłem je od masy. Aleś namieszał. Jesteś pewien że pomiędzy cewkami nie płyną prądy wyrównawcze? Bo ja jestem...
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Posiadam motorower który nie ma akumulatora. Na wolnych obrotach napięcie spada poniżej 12V jak i wydajność prądowa jest niewielka, przez co standardowe kierunkowskazy na żarówki nie spełniają swojej funkcji. Ledowe również nie działają dobrze ponieważ napięcie jest zbyt małe. O jakich kierunkowskazach...
Czyli wygląda, że musi być regulacja stratna jak w motocyklach. Trochę mało tych kabelków z prądnicy, ale można sobie wyobrazić i tak. Nie wiemy o jakiej mocy mowa. W każdym razie tyrystory mają nie wyłączać, lecz włączać się przy wzroście napięcia.
kombinuj. wygląda obiecująca. Bo to w końcu regulatory "stratne". To co ponad wymagane napięcie - w kosmos. Skąd zdobyłeś te schematy i czy masz więcej? jeśli tak, to zapodaj.
Na moje oko potrzebujesz do tego przetwornicy. Są 2 rozwiąznia - przetwornica albo regulator stratny (z tyrystorem zwierającym).
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania...
Wykorzystać regulator alternatora od każdego chińskiego motorka, posiadającego 12 woltową instalacje i zasilanie świateł głównych z akumulatora NIE, tak się nie da, stratne regulatory napięcia jako element regulacyjny wykorzystują tyrystor włączany w określonym momencie przebiegu sinusoidy, dlatego...
Co do stanu ładowania - często stosuje się obcinacze nadmiernego napięcia na tyrystorach. To elementy stratnego regulatora napięcia. Nie mają nic wspólnego z monitorowaniem naładowania akumulatora.
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
Przy montażu tranzystorów do radiatorów w samych sterownikach nie odważyłem się na jego zastosowanie i pozostałem przy klasycznych pastach, aczkolwiek nie powiem żeby mnie nie kusiło. Do sterowników i falowników smar miedziowy sprawdza się znakomicie jako wypełnienie kilku dm2 powierzchni między aluminiowymi...
Tak "na oko" w 3 pin wtyczce czarny masa, żółty światła, biały ładowanie (oba do stratnego regulatora napięcia) dwa pojedyncze do CDI, zasilanie i pick up coil
Alternator w samochodzie to źródło energii elektrycznej sterowanym regulatorem napięcia, ten jest stabilizatorem napięcia o sterowaniu grupowym (czyli "ON/OFF"). Akumulator jest dla niego wielkim kondensatorem wygładzającym tętnienia. W każdym samochodzie z elektroniką (załóżmy, od połowy lat '90) instalacja...
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza...
Marian B - a czy mogę zapytać do jakich motorowerów czy motocykli bez akumulatora stosowałeś stop z żarówką w roli źródła światła? Nie podważam tego co mówisz, tylko z mojej praktyki związanej z motorowerami Rometa (Ogar 200, klasyczny Romet z polskim silnikiem 3-biegowym 1. Nie znam polskiego...
A w tym silniku to nie był przypadkiem montowany polski odpowiednik jednofazowego alternatora Lucasa? Masz rację Błążej to polski odpowiednik samowzbudnego Lucasa który miał być montowany w Junaku . sifjejo - co do ładowania w WSk 175 to problem polega na tym że brakuje w instalacji regulatora...
Obawiam się że nie da się połączyć wszystkich cewek szeregowo bo wtedy będziesz miał prawie 2x większe napięcie indukowane. Po zastosowaniu nawet oryginalnego regulatora napięcia (stratnego) od tej prądnicy coś padnie z uwagi na dużo wyższe napięcie i przez to większą moc strat w regulatorze i cewkach...
Problem z motocyklem jak w temacie. Układ oświetlenia składa się z dwóch cewek połączonych w szereg. To jest oryginalne połączenie? Pomiary wskazują istotny wzrost napięcia prądu przemiennego wraz ze wzrostem obrotów silnika. Normalne w Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim. Woltomierz pokazuje wartości...
Ale kombinujesz. Prąd przemienny, jest szczególnym rodzajem prądu zmiennego! Określenie "przemienny" jest zarezerwowane dla przebiegu sinusoidalnego i częstotliwości 50 Hz Mnie uczono zgodnie z [url=ąd_przemienny]Wikipedią, czyli prąd przemienny to taki w którym następuje zmiana biegunowości w okresie. Alternator...
Nie znalazłem schematu do 600RR. Jednak zakładając typowy układ ładowania z alternatorem 3F i regulatorem stratnym oraz filtrując przez niepowodzenia MalinaMM1 należy ... zadać kolejne pytania :D : 1. Czy próbowałeś przejechać te 6 km na samym aku? Pewnie nie, bo należałoby zupełnie wypiąć regulator...
Ad. 1 - Trochę mnie zastanawia wartość napięcia czerwony-masa, bo wg mnie powinno być albo 20V, albo 0V. Nie wiem co dalej podpięte jest do przewodów czerwonego i czarnego, ale przypuszczam, że jak jest akumulator, powinien tam być w pierwszej kolejności podpięty regulator napięcia, bo 20V, to dla akumulatora...
Witam odgrzeje temat ponieważ mam problem z tym samym modelem ale u mnie objawy są inne, bez włączonych świateł mam 16v a z włączonymi światłami 12.8 - 13v na 5000 obr. Podejrzewam regulator... Co do przeciążenia prądnic w motocklach/ skuterach jest to raczej nie możliwe. Tam są regulatory napięcia...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest...
Generalnie ten regulator był stosowany w Apriliach 125 enduro i AF1 w rocznikach 89-94. Możesz go zastąpić dowolnym stratnym regulatorem "dwufazowym" lub ew. trójfazowym (z niepodłączoną jedną fazą) które nie posiadają wejścia "sense". Chyba że masz uszkodzony akumulator, przez co napięcie za bardzo...
Napisz lepiej co to za model motocykla Hondy. W niektórych modelach palenie się regulatora/statora to było dość częste zjawisko.. W pewnych przypadkach nie warto kupować używki z tego względu, iż obarczona jest ryzykiem ponownego uszkodzenia w krótkim okresie. Szczególnie tam gdzie jest cewka zasilająca...
Z tego wynika, że "prądnica" jest na 12VAC i moc dużo większa niż 3W, a nie na 6 VAC, jak wcześniej zakłądano. Wynika z tego, że chcąc ją wykorzystać do ładowania akumulatora, konieczny będzie regulator napięcia (stratny) lub jakiś układ odłączający "prądnicę" od instalacji, gdy akumulator będzie naładowany...
Nawet na swojej stronie opisuje z grubsza budowę swojej prądnicy i że jest na magnesach stałych. Jak jest na magnesach stałych, to regulator napięcia może być tylko stratny.
Oba końce uzwojeń z cewek odpowiedzialnych za przyszłe łądowanie akumulatora podłączyłem do mostka prostowniczego KBPC5010, gdzie dalej przewody podłączyłem do przetwornicy Step Down no i tu się zaczynają schody. Jak to jest podłączone. Narysuj schemat ale uwzględniający położenie cewek i ich początki...
Jeśli do tej pory nie rozwiązałeś problemu - do sprawdzenia regulator. Później do sprawdzenia przewody dochodzące do regulatora oraz sama kostka przy regulatorze. Zdarzało się, że styki śniedziały. Przewody sprawdzaj żarówką i akumulatorem. Jest tam regulator stratny, co oznacza, że cewki pracują ciągle...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest...
pukury napisał: ...Skoro do żarówek " lepsze " jest napięcie zmienne to dlaczego w samochodach stosuje się do tego celu napięcie stałe ? ... Nie chcę posądzać cię o złą wolę, więc zakładam, że nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem. Aby było jasne dla wszystkich. Napięcie przemienne jest...
Napięcia za małe! Nie wiadomo jaki regulator założyłeś i jak go podpiąłeś??? Daj zdjęcia jego kabli (kolory) i kostek. Czy robiłeś pomiary napięć samego alternatora pod obciążeniem, jak pisałem? Przykro czytać o twoich niepowodzeniach, ale po trosze sam jesteś nim winien... :cry: Poza tym regulator...
Popraw post, aby wyglądał na pisany w języku polskim. Pewnie pisałeś z telefonu? Łatwiej się takie posty czyta i łatwiej zrozumieć o co piszącemu chodzi. Jakie kolory przewodów wychodzą z alternatora do regulatora? Najlepiej schemat. Same uzwojenia poza standardowymi pomiarami rezystancji (te muszą...
Pewnie się da. Napięcie w takim ładowaniu zależy od właśnie liczby zwoi - prąd chyba od średnicy drutu nawojowego i siły elektromagnetycznej i od liczby magnesów stałych. Tylko... ja bym chyba nie dążył do tego. Górne napięcia przy obrotach są dość wysokie a regulacja napięcia odbywa się w regulatorze...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet...
Regulatory są tam zazwyczaj stratne, czyli są rodzajem elektronicznego obciążenia, które "zbija" napięcie obciążając generator. Wyższe obroty to wyższe napięcie i wyższa wydajność generatora, być może zbyt duża dla seryjnego generatora. Tam nie ma obwodu wzbudzenia, to jest prądnica z magnesem stałym,...
Jeden wielki bohomaz ten schemat. :cry: Czy to napięcie na bazie nie jest za wysokie Oczywiście, że jest za wysokie. Poza tym, kto dziś robi regulatory stratne do silnikow elektrycznych ? Kup sobie za grosze regulator PWM plus zasilacz do niego. Czy napięcie na wyjściu bez obciążenia powinno się...
web69 Nie wiem do kogo się zwracasz pisząc: Przestańcie pierdoły opowiadać o wzbudzeniu i diodzie prostowniczej AC regulator. ... Wysil się trochę jak zarzucasz komuś pisanie pierdół i napisz co jest tą że pierdołą. Przecież napisałeś dalej to samo co ja tylko innymi słowami... i to w sposób...
Regulator jest stratny jak pisał carrot. Jest to regulator równoległy - poczytaj sobie w necie...Znaczy wpięty jest tak jak każda żarówka zasilana z tego obwodu. Jak spali sie żarówka przednia (lub inna) to regulator bierze moc na siebie tak aby prądnica była cały czas obciążona i napięcie na niej nie...
Co do świateł to świecą ale wyciągają mi prąd z aku, więc po około 40 minutach światła zanikają a ja muszę uważać by mi po tym nie zgasł bo nie odpalę z tego względu iż by odpalić z kopyta musi być coś przełączone tak mówił poprzedni właściciel ale sam nie miał pojęcia co. Zaglądnę do przewodów jak się...
Tylko, że to gorsze rozwiązanie. Naprawdę szkoda na to czasu. Byłby to interesujący pomysł w przypadku modelu pojazdu lądowego czy pływającego. Jednak w przypadku drona opartego o konstrukcję wielowirnikowca to jak dorabianie wiosła do samolotu odrzutowego. Świetne w kajaku, ale nie w odrzutowcu,...
Magneto motocyklowe to układ magnetyczny nasycony tak jak piszesz. I o dziwo prąd pobierany z takiego układu jest w miarę stały a nie napięcie, także jak byś zapodał żarówkę 24V to by ona zaświeciła tak samo jasno. O dziwo im wyższe napięcie tym więcej mocy można pobrać z takiej prądnicy. Prąd...
Po regulatorze masz prąd stały, wiec ten Gretz to bzdura. Nie do końca jest to prawda, regulator stratny jedynie "ucina" sinusoidę, nie prostuje napięcia, tj są regulatory z wyjściem DC do ładowania akumulatora, ale tam jest dioda 1A, więc nie nadaje się do zasilania świateł. Mostek graetza w tym...
Spośród wszystkich własności i czynników wpływających na działanie układu elektronicznego szum jest jednym z najtrudniejszych do uchwycenia i opisania. Wyzwanie to jest powodem powstawania szeregu różnych metod oraz technik prototypowania układów scalonych. W poniższym artykule spróbujemy opisać szum...
Aha teraz rozumiem ale na tym "bohomazie" pisze że napięcie "od 6v do nawet 110v" i teraz pytanie czy to jest prawda? O tyle prawda że po wtórnej stronie powinieneś otrzymać napięcie zbliżone do 230V AC, po wyprostowaniu da to ładowanie kondensatora układu CDI do około 320..350V, czyli napięcie...
To zabezpieczenie zasila tylko cewkę przekaźnika rozrusznika a nie sam rozrusznik! Ok. Masz rację. Mój błąd. Przepraszam. :cry: Wreszcie obejrzałem cały schemat i zorientowałem się w sensie tego urządzonka. Na pewno uniemożliwia pracę rozrusznika gdy dźwignia sprzęgła nie jest wciśnięta. Czy sprawdza...
WItam, w mojej TE610 mam zasilanie świateł prądem zmiennym, a potrzebuje zrobić stałym ponieważ do oświetlenia montuję wydajniejsze żarówki led. Ze statora wychodzi jeden żółty kabel z prądem zmiennym dużego napięcia, w układ wpięty jest regulator stratny i to cała instalacja. Regulator ładnie działa,...
Witam, moim zdaniem w tym przypadku muszę ładować ta baterie za pomocą paneli słonecznych przyczepion6ch do autonomicznego robota stratne balansowanie ogniw jest słabym pomysłem, energia z panela słonecznego jest dość deficytowym towarem więc jej tracenie na balansowanie jest energetyczną rozrzutnością....
Jeśli tu ktoś zagląda to witam ponownie. Zbudowałem 3 wersje regulatorów MPP, wszystkie analogowe. Dwa są z zegarem i pwm UC3843/wymaga odwrócenia fazy przez TL431/ i TL494. Przy kilku panelach pojawiają się wysokie napięcia powyżej 140 V i zasilanie sterowników wymaga mało stratnych zasilaczy by...
Strasznie niektórzy koledzy namieszali. Najgorsze, gdy osoba nie mająca pełnej wiedzy za taką się uważa. Jak na przykład Wr841nd. Prawdą jest, że przy ładowaniu akumulatorów niezbędna jest pełna przetwornica na cewce lub trafie. Zwykły PWM kluczuje tylko panel na akumulator i nigdy nie da prądu większego...
Witam.ponieważ zostałem wezwany przez kolegów do zaprezentowania mojego sprzętu to dzisiaj przedstawiam zestaw gitarowy j/w.Wzmak zestawu ma moc 150W sin. i jest zbudowany na hybrydzie STK 4050 przy zasilaniu +/-60V i jest to optymalne zasilanie a moc mniejsza o 50W jest bez znaczenia a podnosi niezawodność.W...
Globus napisał: 4- uzywanie do łądowania układu impulsowego wiele nie przynosi gdyz nie wykorzystana energia i tak nie będzie niegdzie zgromadzona ;( wiec tutaj możes zastosować proste regulatory ze stabilizacją napięcia w ukłądzie równoległym. Nadmiar energi w nich jest tracony na bocznikującym układ...
Witam serdecznie! Na początku postaram się dokładnie opisać aktualny stan, w jakim sprawy się mają i mam nadzieję, że nie zniechęcę Was przydługim postem. Otóż stałem się szczęśliwym posiadaczem zestawu głośników Isophon: - PSL 245/35 4 Ohm AlNiCo - fragment katalogu z 1976r. - KM 13/150...
Ostatnio też się skałniałem ku Chinskiemu ksenonowi 35W. Ale o dziwo 3 Chipy 10W 12V swiecą dużo lepiej od ksenona. Fakt, trzeba przerobić lampe pod diody ale się opąłca bardzo. W WSK jest problem tego typu że instalacja jest 6V i za mało nazwojony stojan przez co regulator stratny nie miał...
Nie demontuj akumulatora i zastosuj jakikolwiek regulator stratny od skutera współpracujący ze zmasowaną cewką. Po pierwsze ograniczy amplitudę napięcia AC po cewce, po drugie da w miarę stabilne 14V DC na akumulator.
To jeszcze mam pytanie czy balanser działa także podczas rozładowania ogniw i powoduje że równo się rozładowują? Jeżeli układy balansujące są (jak w przytoczonych linkach) lokalne typu "shunt balancing" (oparte o "shunt voltage regulator" - taka "lepsza dioda Zenera"), działają tylko podczas ładowania....
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami,...
Obawiam się, że izolacja innych cewek też jest przegrzana i to w miejscach gdzie tego nie widzisz, czyli w wewnętrznych warstwach uzwojenia blisko rdzenia. Możesz próbować takiej naprawy jak zamierzasz, ale warunki: 1. Ilość zwojów musi być identyczna 2. Kierunek nawinięcia ten sam 3. Średnica drutu...
Jaki stabilizator równoległy? Jakie konkretnie rozwiązanie? Na to nie odpowiem, bo się tym specjalnie nie interesowałem, ale z ciekawości poszukam. Bo chyba wiąże się to ze stratami mocy i wydzielaniem ciepła? Taki stabilizator tylko traci napięcie ale nie podbija prądu jak przetwornica. Na...
Te "kopniaki" z PWM (at)DJCheester wystarczy zgromadzić w "zasobniku", czyli układzie dołączonym do wyjścia układu PWM: Detektor wartości szczytowej na wyjściu PWM przekreśla sens stosowania PWMa, bo zamienia układ na regulator stratny, gdzie nadmiar mocy zostanie wytracony na rezystancjach, ale spoko...