N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
powinno pomóc
nie zauważyłem jakiegos szarpniecia silnikiem podczas gaszenia za to łapie muła tak jakby mi odcinał turbine przy predkosciach powyżej 110-120 .Co ciekawe na początku dobrze sie zbiera, ale czasem cos do tak jakby chwilowo przytrzymuje.Wraca do normy po zgaszeniu i ponownym zapaleniu ale pomyślałem że to może sprawka tego przewodu bo akurat rzucił mi...
Jak będzie nie doładowany nie będzie miał mocy. Jak będzie przeładowany też nie będzie miał mocy i dodatkowo możesz sobie uszkodzić silnik. Poskładaj tak jak być powinno i nie kombinuj. Vakuometr nie potrzebny. Wystarczą usta ;) Pomijając że chwilowy zanik wspomagania po parokrotnym wciśnięciu jest normalny. Nie tylko w Dieslu ale i w benzynie. Do tego...
Tak powinno być
ten wężyk wszedł, lecz na dole przy punkcie 2 odłączył mi się wężyk przeciwległy do tego który podłączyłem, taki krotki około 5cm ma, może ktoś orientuje się gdzie on powinien być podpięty?
Ponieważ sam troszkę szukałem i nigdzie nie znalazłem to tylko napisze, że w octavii na wymianę poszło mi ok: 2,5 m wężyka fi 3,2 mm oraz 1,5 m fi 4 mm. Pozdrawiam
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
To jest zawór od klapy gaszącej?
Może to Ci pomoże są zdjęcia z zaworkiem... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Sprawdź na króćcu od podciśnienia do serwa czy masz podciśnienie.
https://www.google.pl/search?q=1.9+tdi+a...
witam....to ,,ustrojstwo" , to hamulec górski i wychodzi z niego jedna rurka podciśnienia ......pozdrawiam
Po odpaleniu ,powinna zaraz zostać zaciągnięta w stronę gruszki.Po zgaszeniu silnika ,nie ma podciśnienia i powinna zostać "puszczona" w stronę sprężaki. Jak nie jest zaciągana to to mechanizm geometrii jest zacięty ,nie ma podciśnienia na gruszce. A jak nie ma podciśnienia to nieszczelność,n75,słabe podciśnienie z vacum.
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
musisz kolego vacuometr podłączyc i skontrolowac czy trzyma vacu po uruchomieniu chamulca dalej poodłaczaj obwody po kolei egr i turbine przewody zaślep i jeśli zostanie tylko serwo i będzie vacu uciekało to tylko jedno zostaje do wymiany
Pompa vac działa. Wężyk do zaworka był lekko zapchany, po usunięciu syfu, zaworek ciągnie ale problem jest nadal. Czy w tych wszystkich wężykach powinno być podcisnienie? I czy da się je tak samo sprawdzić? W załączniku zdjęcie jakiegoś elementu do którego idzie wężyk podciśnienia ale zakonczenie "lata" sobie luźno. Od tego idzie dalej wężyk do sztangi...
Odłącz niebieski z N75, odłącz czerwony od czarnej listwy (ten co idzie z gruchy). Podłącz niebieski do czarnej listwy, czerwony podłącz do środkowego na N75. BLS ma 2 rodzaje pokryw zaworów - jedna jak u ciebie. Ona ma zbiornik podciśnienia. Drugi rodzaj jest bez tego "prostokąta" na pokrywie - wtedy jest dołączony osobny zbiornik podciśnienia.
do podciśnienia ,vacupompka
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/toura... a na przyszłość polecam szukać pod hasłem "parts catalog".
Jakie napięcie powinno dochodzić do czujnika podciśnienia turbiny?
Witam Złodziej wyciął (poodcinał nożem wężyki i kable) zawór podciśnienia wraz z zaworem sterowania turbosprężarką. Pozostały odcięte wężyki w liczbie 5szt. plus (chyba) szósty od przepustnicy (zabrana pokrywa filtra powietrza wraz z przepustnicą i wężykiem). Odcięta również wiązka kabli- 6 przewodów. Nie wiem jakich zaworów mam szukać (typ, oznaczenie...
tak, ta audi to jest przedlift (1996r). No nic to dzisiaj czeka mnie rzeźba.
W tym afn nie ma zaworu N239, wiec to nie ten schemat. Jest pełno schematów ale nie ma żadnego jak połączyć to wszystko żeby miało ręce gdy jest klimatyzacja też podpięta pod akumulator podciśnienia.
Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
Witam, Posiadam Passata B6 2006r silnik 1.9 TDI 105km oznaczenie BLS. Mialem robiona glowice, gruszke turbo, usunięta chlodnice spalin. Mam nowe wężyki podciśnienia, szukam schematu jak to podlaczyc aby turbo zaczelo poprawnie dziala . Nigdzie nie moge znaleźć so mojego silnika schematu.
Cześć, chciałbym wiedzieć jakie rozmiary ma przewód podciśnienia turbo w VW Passat B5 1.9 TDI 130 KM, będą potrzebne mi do wymiany? Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.
wyślijcie mi proszę zdjęcie silnika Golfa IV TDI(I czerwone) 1999r. z podpisanymi węzykami podciśnienia. z góry wielkie dzięki
a sprawdzałeś węże do podciśnienia może jest przetary i nie steruje zaworem
W układzie podciśnienia ?
Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI a odnośnie...
Doładowanie raz jest raz nie ma coś mi to pachnie słabą pompą podciśnienia albo dziurą w wężykach. Przepływomierz też do sprawdzenia bo coś słabe ma wartości.
kolego kup nową na allegro
Pod lewą lampą na grubej rurze jak dobrze pamiętam, łatwo go znajdziesz
Weź błędy odczytaj, bo cały silnik wymienisz a okaże się, że to wężyk sparciał i nie ma podciśnienia, albo jakiś kabelek się przetarł.
wcale nie zawór podciśnienia jest zapchany proponuje przedmuchać sprężarką.
Niedoładowanie turbo ja bym zaczął od pompy vacum czy tandem w zależności od wersji. Czyli pomiar sprawdzenie podciśnienia.
Myślę że nikt nie będzie wiedział, bo nie ma modelu Zafira 2,2 TDI
U ojca w Golfie 4 1.9 TDI mechanik źle wpiął przewód podciśnienia do serwa, Na czym to złe wpięcie polegało.
No i tak okazało się że jest gdzieś zwarcie bo pali bezpiecznik nr30 (10) i teraz przydałby się jakiś schemat co jest jeszcze na tym bezpieczniku bo na pewno pod ciśnienia czyli zaworki i sterowanie egr a chciałbym się dowiedzieć co jest jeszcze. Więc jak ktoś ma schemat lub wie co jest na tym bezpieczniku to bym prosił o pokazanie lub wytłumaczenie...
Poszukaj Chrisa Kubeczko na YouTube. Jest z Białegostoku, pomoże.😉
Wychodzi że nie ma podciśnienia. Może być rurka do pompy vakum. Wypchnięty bagnet oleju, to pompa vakum pompuje duże ilości powietrza.
Jest z tyłu głowicy silnika czyli od strony grodzi w komorze silnika w króćcu wodnym wychodzącym pod pompą tandemową czyli paliwa i podciśnienia i ma wtyczkę na 4 piny.
witam mam pytanie potrzebuje schemat podciśnienia do passata b6 2.0 tdi 16v 140km .
Witam mam taki problem wymieniłem zawór magnetyczny w VW 1.9 TDI kod silnika BXE ponieważ zanikało podciśnienie na zawór EGR po wymianie zaworu tego podciśnienia wogole nie ma nawet przy dodaniu gazu zero podciśnienia na wężyku komputer pokazuje cały czasz na wolnych obrotach że zawór jest zamknięty nawet delikatne przygazowanie nie otwiera tego zaworu...
. jakiś wąż ciśnieniowy, co to jest ? To drugie wyjście z tyłu pokrywy to zapewne zbiornik podciśnienia
Mam problem z turbiną w moim audi a3 1.9tdi.Chodzi mianowicie o to ,że włącza mi się tryb awaryjny auta.Zdarza się to przeważnie gdy silnik nie osiągnoł prawidłowej temperatury. Zawór podciśnienia n75 został wymieniony,turbina była czyszczona,po podłączeniu do vag-com pojawia się błąd zawór podciśnienia.Prosiłbym o jakąś podpowiedz w tej sprawie.
E tam czepiacie się,to pewnie pierwszy tdi mechaniora :D Logi, podciśnienia,grucha? 8-O no co wy.
jaki silnik ? z pompą wtryskową czy pompowtryskiwacze ? sprawdz podmień zawór N75 , sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia
Tak sie składa , że w silniku diesel'a na biegu jałowym EGR powinien być otwarty . Skoro więc masz za wysoki przepływ powietrza to prawdopodobnie EGR nie działa czyli jest cały czas zamknięty . Sprawdź membranę EGR , szczelność przewodów podciśnienia oraz elektrozawór EGR. Pozdrawiam.
wyślijcie mi proszę zdjęcie silnika golfa IV TDI ( I czerwone) z 1999r. z zaznaczonymi i podpisanymi wężykami podciśnienienia! z góry wielkie dzięki
Po co ci pompa jak tam są silniki w zamkach które robią robotę. Dla kurażu sprawdz w przelotkach drzwi czy masz rurki do podciśnienia.
Może to być przepływomierz powietrza albo filtr paliwa Dodano po 2 Nie doczytałem się, filtr nowy i przepływka też to sory :)
Odłącz przepływomierz i przejedż się autem, sprawdż czy lepiej jeżdzi. Posprawdzaj wężyki od podciśnienia turbiny i zaworu doładowania czy nie są pęknięte.
Nie znam się na schematach, więc proszę o sprawdzenie :)
N75 powinien być na ścianie grodziowej Nie mój drogi, n75 jest na dole po prawej stroni od turbiny na dole kolo akumulatora podciśnienia na dwie nakrętki przykręcony do blachy.
Możliwe, że membrana w zaworze podciśnienia N75 jest zasyfiona.
Polo 1.4 TDI nie reaguje na gaz. Został wymieniony silnik, pedał gazu sprawdzony, EGR i DPF wykasowane, sprawny czujnik doładowania, sprawna gruszka podciśnienia. Żadnego błędu nie wyświetla, wtryski sprawne. Gdzie jeszcze szukać?
poszukaj na stronie http://etka.auto2.ru
Czujnik jest firmy Hans Pries niemiecki zamiennik Dodano po 1 Klimatyzacja działa tylko wyświetlacz miga
Turbo nie jest w stanie utrzymywać stabilnego ciśnienia (do sprawdzenia sterowanie turbo jak i samo turbo, pompa podciśnienia i wężyki). Dwa BIP-y na - wszystkie plus szarpanie czyli pompa tandem (paliwa plus podciśnienia) do weryfikacji ciśnienie na pompie. Jaki przebieg? Oringi na pompkach były robione?
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
a czy podciśnienia ma dobre może pękł plasstikowy wąż przy pompie podciśnienia
W Vag-ach z 1.9 tdi pd był taki. Czarny okrągły służył jako bufor podciśnienia. Element w czerwonym kółku. Na szocie do dostania za grosze.
błąd podciśnienia turbosprężarki Czym to czytane?
elektrozaworki podciśnienia ?
Witam. Kod silnika? w wyszukiwarce jak wpiszesz schemat podciśnienia to znajdziesz. A kontrolka awarii silnika się nie zapala ? Wygląda jak by wchodził w tryb awaryjny. Tak jak by się cięła turbina/sterowanie turbiną i przeładowywała, albo nie doładowywała. Pozdrawiam.
Panowie nie moge ogarnac tego jak podlaczyc wskaznik podcisnienia turbo w leon 1m 1.9 tdi 110 km ASV nie wiem gdzie wpiac wezyk pomoze ktos ?
Oczywiście jestem laikiem, ale po kilku warsztatach, w których auto przestało działać na 2 miesiące, i po kupnie 4 pomp vacuum wszyscy się poddali. Rozumiem, że wszystkie pompy są złe i nowa też? Jakie wartości podciśnienia są właściwe?
Silnik 2.5 tdi prawdopodobnie to czujnik podciśnienia w kolektorze ssacym ale jeszcze nie wiem który bo sa tam 2 weżyki i jakieś 2 elektroniczne piedółki
No to typowe objawy dla TDi PD. Czyli dekiel zaworów w górę i sprawdzenie stanu wałka, szklanek ,uszczelnień na pompkach. Dodatkowo czy pompa tandem nie cieknie lub króciec od podciśnienia nie jest luźny. PS Błędów sterniku silnika brak?
w takim samochodzie odpięciem akumulatora nic złego nie zrobisz nie wchodzi w grę zaden reset i.t.p. Mówiż iż przypadkowo odpięto klemę,może również coś innego (przewody podciśnienia)opisz dokładniej co się działo a przede wszystkim podaj kod silnika. pozdrawiam
A akumulator podciśnienia ok? I zaworek zwrotny przed elektrozaworami
Co na to podciśnienia?
Witam. Szukam schematu podciśnienia w transporterze T5 2.5 TDI 174. Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc. Dziękuję.
Witam wszystkich czy ktoś posiada może do vw t5 2.5tdi silnik AXD schemat podciśnienia,Z góry dzięki poz Sławek
Zacznij od banalnego przeglądu przewodów podciśnienia.
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem do silnika w efekcie czego silnik zasysa mniej powietrza...
Panowie, takie pytanie: jakie wartości powinna pokazywać sprawna przepławka w logach statycznych bez gazu i po dodaniu gazu? A podciśnienia nie sprawdzę, bo nie posiadam manometru.
Wężyki podciśnienia całe.
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia związane z EGR. Przecież tam zawór elektryczny. Mój błąd. Mam A3 i już z rozpędu pomyślałem o podciśnieniach.
Zamknięty, pod warunkiem, że sprawny.
Działanie zaworu upustowego też się kalibruje dla określonego podciśnienia.
Układ podciśnienia do sprawdzenia pod kątem nieszczelności.
Zawór N75 do sprawdzenia.
Diesel z Mercedesa W124 2 litry, 2,5, ewentualnie 3 litry. Tylko z roczników do 93, praktycznie zero elektroniki, tani i niezawodny. Jako start, stop, dźwigienka mechaniczna, ewentualnie kranik i kawałek instalacji podciśnienia. Jeśli już ma być 1,9 VW to AFN, jak ktoś wcześniej napisał.
Strzykawką lub pompką do podciśnienia.
Witaj, szczerze ci powiem, że podciśnienia nie sprawdzałem i zaworka też nie... Powiedz mi, jakie wartości podciśnienia by musiały być... Pedał hamulca jest twardy... EGR zaślepiony...
to może byś napisał jak się sprawa zakończyła pozdrawiam
Układ podciśnienia szczelny?
A nie prościej zwykle serwo plus elektryczna pompa podciśnienia załączana z czujnika ciśnienia (podciśnienia) w zakresie od do plus jakiś zbiornik podciśnienia np 1.9 tdi .
A nie wiecie może jaką długość mają wężyki podciśnienia w 1.9 TDI ?
Brak podciśnienia, szukaj rozpiętych/uszkodzonych wężyków.
Turbo do sprawdzenia: luz na sztandze czy chodzi płynnie. N75 czy też nie przytarty (zacina się w pozycji otwartej) tu przydałby się pomiar podciśnienia za nim czy % odpowiadają podciśnieniu. Tak samo pomiar na jego zasilaniu podciśnienia czy jest stabilne i w normie. PS Jak to nowy nabytek to sprawdź wirniki turbo czy nie są uszkodzone lub mają spory...
Podepnij wakuometr i zmierz podciśnienie z pompy vacum. Założę się że na wolnych obrotach nie ma podciśnienia bo jest vacumpompa przytarta. A dopiero od 2000obr/min zaczyna wytwarzać podciśnienie i zaciągnąć geometrię turbiny.
Podciśnienia sterujące turbo sprawdzone dokładnie ??
Witam mam problem z seat leon 1 1.9 tdi turbo 110km nie ma mocy przy starcie turbin po regeneracji przewody od podciśnienia zmienione na nowe .Sprawdzany cały układ dolotowy nie ma nigdzie nieszczelności . Zaworek od podciśnień był przekładany na drugi miał ktoś podobną sytuację ?
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Witam, mam problem z Golfem 4 1.9 TDI 101 km. Przy 120 km/h zachodzi w tryb awaryjny, turbo jest po regeneracji, wężyki podciśnienia są nowe, czujnik N75 też wymieniłem. Jest to możliwe, że pompa vacuum jest nieszczelna. Może ktoś będzie wiedział i pomoże z tym problemem.
podciśnienia mercedes megane podciśnienia gruszka podciśnienia
berlingo światłami mijania nastawy regulatora lodówka oświetlenie
wspomaganie kierownicy wspomaganie kierownicy
Regulacja jasności ekranu w PowerShell - Windows 10/11 Wymiana zbiorniczka płynu chłodzącego Volvo S40 1996