przepraszam. owszem jestem nie dawno na forum i się może nie znam- nie zrobiłem tego umyślnie i specjalnie. To ma ktoś pomysł jak to zrobić? A może mam zapytać w jakimś innym dziale forum. Pozdro
Witam. Czy macie jakieś pomysły na wykonanie takiego testeru, ponieważ mam wiele świec a i tak nie będe cały czas wkręcał i wykręcał świecy w cylindrze aby sprawdzić inną czy ma iskre. Patrzyłem na Alle... lecz te testery nie przemawiają jakoś do mnie.
Wypadanie zapłonu spowodowane może być wieloma problemami. Jednym z najczęstszych są problemy ze starymi świecami przewodami, innym problemem może być wtryskiwacz jego okablowanie zatkanie, jeszcze innym ciśnienie sprężania w silniku. J zawsze zaczynam od najtańszej kwestii - ciśnienie sprężania badam, potem świece jak nie były wymieniane tu można badać...
Te świece jakie założyłeś? Sprawdź testerem czy w parametrach jest licznik wypadania zapłonów.
Iskrownik to nie zabawka a doskonałe narzędzie pomiarowe. Nie piszesz pracy doktorskiej więc dokładna wartość napięcia nie jest ci potrzebna, interesuje cię czy iskra jest dobra czy słaba i ew. orientacyjna wartość napięcia iskry. Do takich pomiarów właśnie służy iskrownik. Krótki opis budowy i zasady działania znajdziesz tutaj: http://www.jomax.pl/narzedzia-diagnostyc...
I już?!?! Jeśli tak to bomba. Taki tester należy wpinać w każdy przewód świecy czy tylko między cewką i rozdzielaczem?
To benzyna że ma świece zapłonowe? Podejrzewać nie ma co,tylko podłączyć trzeba pod tester.
Pewnie nie masz w liczniku trybu diagnostycznego? Model 2009 nie miał, wymagał dedykowanego testera. Zastanawia mnie czy ECU nie widzi znacznie obniżonej temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza zasysanego, co by doprowadzało do wzbogacenia „ssania”. Ewentualnie czy wtryskiwacz nie „leje” za mocno przy rozruchu, lub nie przecieka przez co przez pewien...
Do celów podanych przez ciebie służy Vantage KV Module firmy Snap-on ze specjalną łyżką , adapterem aplikowanym do studzienki świecy obok cewki zapłonowej. Na marginesie jaki widzisz problem z wyciągnięciem cewki ze studzienki i przedłużeniem kablem WN. Sprawdziłem wiele sposobów łącznie z sondami pojemnościowymi i oscyloskopem analogowym , jednak uważam...
Tester z drugiego linka można zrobić samemu - ze starej świecy zapłonowej usuwasz porcelanę dospawujesz mufkę 1/4", do tego wkręcasz jakiś przewód, podajesz sprężone powietrze do cylindra przy zamkniętych zaworach (z 10bar) i słuchasz gdzie ucieka (można stetoskopem). Trzeba odkręcić korek z chłodnicy, bądź zbiornika wyrównawczego, wlew oleju etc. Ten...
Pierwsze świece i układ zapłonowy. Dwa check się świeci przed odpaleniem ,a nawet jak nie to tester i odczyt błędów. Trzy pomiar kompresji i sprawdzenie szczelności dolotu (czy przepustnica nie jest zasiniona) oraz wydechu przed sondami.
... Pytanie jeszcze jak użytkowałeś samochód jesteś raczej spokojnym kierowcą i nie piłujesz auta czy dawałeś po garach, hamowałeś silnikiem z dużych prędkości na niski bieg, to wszystko ma znacznie jeśli chodzi o rozrząd i jego ewentualny przeskok. Czy jak podłącze samochód do komputera to zdiagnozuje brak kompresji ? Podłączenie pod komputer nic...
Weż jeszcze zobacz jak działa map - sensor ( szczelność na wężyku gumowym ), obejrzyj czy nie masz zapaskudzonej odmy...... obejrzyj przepustnicę ( czy jest czysta) , może być to od świec zapłonowych ( czy są przewody wys. napięcia ? )-jeśli tak to też obejrzyj je..... Ogólnie przydała by się diagnostyka testerem FIATa .
Woda w wydechu to rzecz normalna. A co z przewodami WN? Obejrzyj je po ciemku, czy nie świecą. pisałem tysiące razy świecenie przewodów nie swiadczy o ich uszkodzeniu. przewody sprawdza się testerem napięć zapłonowych albo wizualnie czy nie ma białych plam na ich długości( w dzien po jasnemu) które świadzczą o przebiciu. Dobry przewód nawet beru ma...
Przede wszystkim wykonaj test sprężania na wszystkich cylindrach, sprawdź za którym uderzeniem tłoka osiąga maksymalne ciśnienie w danym cylindrze, czy jest różnica między cylindrami w szybkości narastania ciśnienia, potem sprawdź szczelność cylindrów najlepiej przez odpowiedni sprzęt. Są takie urządzenia na portalu aukcyjnym Pod nazwą tester szczelności...
tak, masz rację, kiedyś nawet szukałem jakiegoś testera... bezskutecznie. Wyjmowałem cewkę, siedziały świece, iskra jest wszędzie taka sama... co myślisz?
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
pisałem tysiące razy świecenie przewodów nie swiadczy o ich uszkodzeniu. przewody sprawdza się testerem napięć zapłonowych albo wizualnie czy nie ma białych plam na ich długości( w dzien po jasnemu) które świadzczą o przebiciu. Dobry przewód nawet beru ma prawo w nocy świecić, nie mogą pojawiać się igły czy też skoki iskry do masy ale to nie ma nic...
Wymień przewody zapłonowe to raz a dwa sprawdź czy nie masz przebicia na cewce zapłonowej. Tu nie ma przewodów zapłonowych. Jest moduł do przekazywania napięcia założony bezpośrednio na świece. Dodano po 3 Wymieni cewki zapłonowe co są na świecach .I po sprawie :) cewka jeśli jest uszkodzona to po prostu nie działa. A tu czasem przerywa , wygląda na...
Omomierz jest w tym przypadku absolutnie nieprzydatny. Najlepsza metoda sprawdzania cewek w renault-cewki ołówkowe-to albo tester cewek, albo powykręcać świece. Jeżeli jakaś jest inaczej zabarwiona w częsci roboczej od pozostałych, lub na tej częsci pod klucz ma szereg cętek-cewka tego cylindra jest uszkodzona.
Ale zaraz 2,0 16V to benzyniak :) jeśli tester nie pokazał błędu czujnika wałka rozrządu ani przepływomierza ro zacznij od podstaw czyli układ zapłonowy: świece przewody. Może jest tak, że mieszanka się nie spala z powodu słabej iskry a nie jest za bogata. Dodano po 1 Konrad widzę że w tym samym czasie piszemy :) Dodano po 2 A masz nierówne wolne obroty?...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Uwagę mariusza możesz sobie darować. Co do opisu z Autodaty to trafiają się tam czasami pomyłki np. za niskie ciśnienie paliwa skutkuje siłą rzeczy ubogą mieszanką a nie bogatą. Przy"nerwowym" podszarpywaniu usterki szukał bym w układzie zapłonowym (generalnie usterki tego typu widoczne są na elektrodach świec zapłonowych jako ciemne przykopcenie).Lub...
Pomysł bardzo dobry dla klasycznych cewek samochodowych, których niestety coraz mniej się spotyka, Taki przyrząd nie daje jednoznacznej odpowiedzi czy cewka jest dobra w układach zespolonego zapłonu, gdzie defektowi ulega zaimplementowana w cewce elektronika. Takim układem jest na przykład Bosch Motronik ME 7.4.4. Wyprowadzenie cewki nr 3 w tym systemie...
Kup byle jaki tester diagnostyczny. Sprawdź na którym cylindrze jest wypadanie zapłonu po czym podmień wtryskiwacze miejscami i zobacz, czy będzie zmiana po takiej podmianie. Jeśli nie to cewka zapłonowa do wymiany a nie wtryskiwacze. Ps. Wychodzę z założenia, że świece wymieniane co 15 tyś jak fabryka przykazała?
Wróżenie z fusów.... Dlaczego uważasz że winne są wtryskiwacze ? Ile lat ma ta instalacja? , sprawdzić może najpierw świece zapłonowe , czy nie są za duże szczeliny między elektrodami . Rozumiem że filtry fazy lotnej i ciekłej są czyste , wymieniane o czasie . Mimo wszystko nie lepiej podjechać do kogoś co ma stosowny tester i zobaczyć jakie błędy pokaże...
Mnie ten temat "gnębi" od dłuższego czasu. Silnik C12NZ Corsy gubi zapłony na wolnych obrotach.Serwis Opla podłączyl tester (potocznie kompa) żadnych usterek nie wykazał. To samo robiłem po roku w prywatnym warsztacie diagnostycznym- brak kodów błędów, wszystko ok. tulko,że silnik dalej "szatkuje". Podmieniałem od kolegi u którego w aucie jest wszystko...
Tam nie ma żadnego rozróżniania z jakiego pochodzenia jest napięcie. Czy ono jest wytwarzane w elektrowni, czy w agregacie prądotwórczym czy też przetwornicy AD/DC zasilanej z agregatu czy akumulatora samochodowego. Tylko czy nie ma jakiegoś rozróżnienia chociażby na napięcie strony pierwotnej i wtórnej? Bo podświetlenie matrycy świetlówkowe może mieć...
Ja słyszałem że śrubką od przepustnicy nic się nie kręci!!. Jeżeli jest problem z utrzymaniem stabilnych obrotów biegu jałowego to należy problemu szukać gdzie indziej . Obejrzyj organoleptycznie przepustnicęi przynależne do niej elementy, wężyki.Może któryś z wężyków sparciały jest...... Przewody wysokiego napięcia z końcówkami, świece zapłonowe tez...
Cześć ! Potrzebuję schemat, możliwie najprostszego układu pomiarowego, pokazujący wynik na zasadzie dobry/ nie dobry, rezystancji świecy zapłonowej, która to musi mieścić się w zakresie 500Ohm-5kOhm. jestem gotów zapłacić za zaprojektowanie takiego urządzenia, wykonam je sam. Budżet: myślę że do 50 zł Niezbyt mądrze może ale spytam: dlaczego miernik...
Silnik na wysokich obrotach pracuje dobrze i ma odpowiednią moc. Po zejściu na wolne obroty zaczyna pracować nierówno na benzynie i na gazie. Wymieniłem listwę zapłonową i świece, zrobiłem przegląd i regulacje instalacji gazowej w serwisie i nadal jest tak samo. Na wolnych obrotach nie pracuje cylinder 2 zarówno na benzynie jak i na gazie. Sprawdziłem...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
I wszystko w temacie. Problemem jest zły odbiór WN z układu zapłonowego, znaczna amplituda impulsu "cofa" się w kierunku sterownika i resetuje procesor, stąd zapalenie się kontrolki silnika. (jeżeli jest podłączony tester w tym czasie nastąpi rozłączenie komunikacji z nim) Wystarczy wyjąć cewkę, zdjąć delongatory i omomierzem przemierzyć pary 1-4 i...
Kody błędów 10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę. 11 Brak usterek. 12 Miernik przepływu powietrza 1. 13 Czujnik temperatury chłodziwa. 14 Czujnik temperatury powietrza. 15 Czujnik położenia przepustnicy. 16 Miernik przepływu powietrza 2. 17 Czujnik MAP. 18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator. 21...
Przy rozrządzie było coś robione ? Rozrząd był wymieniany przy zakupie ok pół roku temu. Dodano po 12 Witam zrób jakąś diagnostykę na początek tester -Sprawdzić czujnik temperatury -Sprawdzić błędy -Sprawdzić ciśnienie paliwa Jeśli auto jest wyposażone w Lpg warto spróbować zrobic reset Ecu silnika. czy po za odpalaniem są inne problemy ? Diagnostykę...
Sprawdź czy linka od gazu ma luz przy przepustnicy a jak przestał palić na jeden cylinder do sprawdzenie świece. Dodano po 1 jeszcze jedno wyczyszczałeś potencjometr w silniku krokowym jeśli nie to zrób to. Kolego, to co napisałeś wyżej to sprawdziłem na samym początku zanim rozpocząłem dyskusje na forum, co do iskry to mam "tester iskry zapłonowej",...
"bajery" typu oscyloskop,emulator sondy i ręce mają swój niekwestionowany udział w naprawach,zwłaszcza zużytych silników. jak napisałem, wolę w zaciszu domku dokładnie rozważyć, co mają zrobić owe ręce. Stąd pytania, o działanie układu jednoprzewodowa sonda lambda - sterownik silnika. Niestety, nikt jakoś nie zadaje sobie trudu, aby mnie wykształcić...
Proszę podać screena z odczytu błędu tak by było widać jego dokładny opis. Piszesz że wymieniłeś przewody - czyli masz wersję z jedną cewką i przewodami zapłonowymi. Skoro masz drugi zestaw przewodów i świec to zobacz czy na tym 4 jest iskra. Pewnie nie będzie iskry na 4 i na 1 bo w wersji z jedną cewką iskra pojawia się jednocześnie na 2 cylindrach...
wymień świece, przewody zapłonowe żeby np wilgoć powietrza nie powodowała trudności w uruchomieniu malana, no i weź przede wszystkim zakonserwój dobrze podłogę i nadkola i progi w środku żebyś na wiosnę nie miał dodatkowych wlotów hehe. Przeczyśc wszystkie styki przy zapłonie, podjedź gdzieś gdzie sprzedają akumulatory i sprawdź testerem czy nada się...
Nie mam problemu, po prostu mówię, że te testery nie są zbyt wiarygodne (pewnie są różne lepsze i gorsze), tamten mój akumulator działał jeszcze długo, tyle, że akumulator potrafi nagle umrzeć od niczego... Ostatnio umarł mi najlepszy mój akumulator ZAP - można nim było judłać rozrusznikiem ponad minutę bez przerwy, bo coś chyba aparat zapłonowy umiera...
Jest tak-samochód zgaszony, zapłon włączony-deska działa poprawnie. Silnik zapalony-kontrolki kierunkowskazów nie pokazują stanu rzeczywistego (albo świecą ciągle, albo są zgaszone), ponadto okresowo deska dostaje reset, czyli -zapala sie podświetlenie deski -wskaźnik poziomu paliwa i temperatury idzie w dół, po czym się podnosi -zapalają się przypadkowe...
Gdzie znajdę sterownik w astrze? Ciężki dostęp jest do niego? Sterownik znajdziesz w okolicy akumulatora. Rozrząd ma z 17k km, poprzedni właściciel wymieniał, od tego czasu nikt nic w rozrządzie nie robił. Może tylko mówił że wymieniał,a może źle ustawiony lub się przestawił.Objawy wystąpiły nagle czy się nasilały? Możesz przybliżyć mi temat klina?...
Witam. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki. Pacjent - Mitsubishi Space Star 1.3 silnik 4G13 z 2001 roku. Po wstępnych oględzinach: Odpala normalnie, mechanicznie ok. Pracuje tylko na 1 i 4 cylindrze. Obrotomierz pracuje nieprawidłowo, skacze, gubi sygnał - na obrotach jałowych wskazówka leży na ograniczniku. Wstaje dopiero po dodaniu gazu, ale tylko na...
Witam! Mój samochód (mazda 323f 99' 1.3)ma następujący problem : zapala normalnie, po dodaniu gazu auto dławi się i czasem gaśnie... jeśli gaz wciskam powoli auto normalnie wchodzi na obroty (czasem coś szarpnie) Co zrobiłem do tej pory : -sprawdziłem szczelność pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. -wyczyściłem przepływomierz -wyczyściłem przepustnicę...
Samochód starszy, bo rocznik 93 silnik V6 3,5 litra, ale dla klienta stanowi wartość sentymentalną i trzeba go zrobić. Przyciągnęli to z innego warsztatu, że nie ma iskry na dwu cylindrach, i rzeczywiście na wyprowadzeniach cylindrów 3 i 6 zespolonej cewki zapłonowej iskry nie było. Tam jest już zapłon bezrozdzielaczowy, potrójna cewka i 6 wyprowadzeń...
Witam. Pacjent to Renault Laguna 1.8 16v z 2004. Auto pewnego dnia stanęło i juz nie zapaliło. Po naładowaniu akumulatora i założeniu paska osprzętu rozrusznik kręci, ale nie odpala. Diagnostyka nie wykazala żadnych błędów silnika, jedynie błąd skrzyni biegów: P0700 i P0600. Silnik czysty. Skrzynia automatyczna. Silnik podczas kręcenia ma według testera...
Paszę o radę : Co może być przyczyną, po osiągnięciu przez silnik od 3-4 tysięcy obrotów zostaje wyłączony drugi cylinder. KTS pokazuje tylko informację przerwa na drugim cylindrze Praktycznie wszystko (prawie ) zostało sprawdzone lub wymienione a problem dalej ten sam. Wymienione przewody zapłonowe,cewki świece reszta sprawdzona żadnych innych komunikatów...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam! Mam problem z Oplem Astra H 1.4 XEP 2006r +LPG. Samochód nie odpala, świece robią się mokrę. i jak by go zalewało. Raz poraz jak by łapał na jeden dwa cylindry ale finalnie nie odpala. W samochodzie sprawdzone: - Ciśnienie sprężania średnio 14-16bar - ciśnienie paliwa 3,7bar ( paliwo trochę spuszczone i można je bez problemu zapalic ) - podłożona...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Koledzy - proszę o radę. Historia jest długa i żeby nie przedłużać wypiszę "założenia początkowe" bez zbędnych komentarzy: 1. Wymieniony reduktor gazu i komputer sterujący Elpigaz 2. Zregenerowane i skalibrowane wtryskiwacze gazu (Stella) - kalibracja była sprawdzana ponownie po jakims czasie- wszystko było OK 3. Wymienione: kopułka, palec, przewody...
Witam, problem jak w temacie, dziwna praca silnika. Zacznę od początku. Problem z jakim auto przyjechało to przy odpaleniu na zimnym np po nocy, bardzo nierówna praca, jak się trochę nagrzał i zaczęła działać sonda to chodził lepiej. Na benzynie mocniej dławi na gazie jedzie troszkę lepiej,podczas jazdy do 2 tys dławienie, powyżej 2 tys samochód jako...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam , w czasie jazdy przy V~90 przy podawaniu gazu zaczął wydawać dziwny dźwięk jakby spalania stukowego ( silnik 1,6 ) i zapaliła się kontrolka silnika , po zatrzymaniu się silnik chodził nierówno . Zgasiłem i po ponownym odpaleniu kontrolka nie świeciła się , ale nadal chodził nierówno ( jak się okazało nie palił na 1 i 2 cylinder , ale przy dodawaniu...
cześć . wydaje mi się że wypada mi iskra w zapłonie objawy są takie że samochód lekko podszarpuje szczegolnie czuć to przy stałej prędkości i na rownej drodze (polskie drogi ) nie jest to szrpanie tylko leciutkie nierytmiczne szerpnięcia , mało odczuwane przez zwyklego pasażera. Uklad paliwowy odpada to samo na gazie i benzynie zaczołem od wymiany świec...
tester zapłonowych dokręcanie świec zapłonowych czyszczenie świec zapłonowych
schemat instalacji elektrycznej kingway bezpiecznik awaryjnych hormann instrukcja rotamatic
stable diffusion somfy napęd bramy
Sony STR-DB1080 – brak strojenia stacji FM/AM, typowe usterki, naprawa, kondensatory, głowica Alps ECOSTIM ultradźwięki – ciągły sygnał dźwiękowy, alarm, brak sprzężenia, diagnostyka