poczytaj te tematy, może coś to w twoim problemie pomoże https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Po remoncie kapitalnym może przez 10-20h popluć olejem trochę pokopcić na siwo, po tym czasie musi się uspokoić. Chodzi o dotarcie się pierścieni z cylindrem. Co do dźwięku to trzeba sprawdzić, może kąt wtrysku trzeba ustawić.
Na pokrywie skrzyni biegów znajduje się taka magiczna śruba z miarką. Odkręcasz ją i wlewasz olej pewnie przekładniowy masz zalany. Podnośnik jest zasilany tym samym olejem co skrzynia i most smarowana. Pozdrawiam
Nieszczelne prowadnica(e) zaworów.
Musisz fizyczne zobaczyć co pękło. Przez internet nie widać.
Co do oleju mam zalany silnik olejem AGROL STOU PLUS 10W-40 dosc dobry olej
Mam pytanie: czy to może być wina oleju, jeżeli zapalę ciągnik to na manometrze mam 4 atm a jak się nagrzeje to spada prawie do jednej? Czy może wymienić na gęściejszy olej?
Olej wraz z filtrem oleju dawno wymieniałeś. Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
W tej okolicy może się pojawić się olej silnikowy, olej napędowy i ewentualnie płyn chłodniczy. Olej ze skrzyni nie ma jak przedostać się na przód traktora, chyba że jest ładowacz i pobiera olej ze skrzyni, ale to mało prawdopodobne.
Z tyłu pod osia masz dekiel :D Tam spuszczasz . Tylko pamiętaj że ten olej jest puszczany z pompy i także z układu napędowego osi od kuł :)
Sory mam pytanie czy przy docieraniu ciągnika c360 były wymienione tuleje pierścienie i tłoki czy powinien wyrzucać olej z kolektora proszę o pomoc
W tym filmie pokazane jest jak wymienia się olej w silniku i pompie wtryskowej C 360. https://www.youtube.com/watch?v=Dfn5oWfe...
Pamietaj tylko aby zmienić olej i filtr na dotarciu na świeży po niewielkim przebiegu.
Jaki filtr, olej kiedy wymieniany.
Rusunek i numery katalogowe części masz tutaj: [url=https://e-ursus.pl/pl/i/Polosie-ze-... Spójrz jeszcze tutaj: [url=https://e-ursus.pl/pl/static/przekl...
I tak nie powinno być w skrzyni korbowej ciśnienia. Odma zawalona.
powiedzcie mi koledzy jaki powinien być olej w takim silniku?
Wypuść olej i wyjmij pompę od dołu, taki okrągły dekiel. Obejrzyj koło na pompie i na wałku wewnątrz skrzyni.
Olej w komorze spalania .
Z tymi obrotami to przesadziłeś . Zmierz ciśnienie oleju manometrem. Jaki olej masz zalany .
a jest to coś związane z tym że być może bioerze olej??
tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia. Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek...
Dzięki a wiesz może czy to przez to może się tam lać olej
Tylko na wolnych nie docieraj .
Normalne miganie jak jest bez obciążenia. Olej
A zapłon dobrze ustawiony? ewentualnie się zapowietrza, no chyba że olej bierze :-)
Sprawdź w jakim stanie jest olej.
Tak - to już oznaka, że silnik spala olej.
czy jak chce się ściągnąć zwolnice to trzeba spuszczać olej z podnośnika w Ursusie c-360 Dziękuję za odpowiedź
Witam mój Ursus C - 360 3p wywala mi olej przez bagnet, nie wiem co może być przyczyną sprawdzałem i czyściłem odmę, ciągnik jest mocny nie widać objawów zużycia pierścieni, tuleji, tłoków. Ojciec mówił że ma on tak od nowości ale nie daje mi to spokoju.
Przez lejący wtryskiwacz silnik dymi na czarno szczególnie przy obciążeniu lub na szaro. Niebieski dym to spalany olej.
Walki w rozdzielaczu się zużywają o ringi nic nie dadzą jest duży problem cały rozdzielacz rozebrać jeśli walki puszczają najlepiej kupić nowy a jak by pasował zetorowski to już bajka by była a jak od większego modelu by by podszedł to i pompę można by wzmocniona załazić oczywiście od zetora. Ja kiedyś wymieniłem pompę na większa a rozdzielacz dławił...
Za duży przepływ , grzeje ci olej. Zmniejsz obroty o połowę.
Witam Mam problem ze swoim podnośnikiem w ursusie c 360. Otóż gdy olej jest zimny lekkie rzeczy podnosi bez problemu natomiast cięższe z dodaniem gazu. Gdy olej jest rozgrzany ma duże problemy z podniesieniem ciężkich rzeczy nawet z gazem w podłodze. Wymieniłem pompę, zawór przy pompie i przy tłoku, napęd pompy, uszczelniacze na tłoku i cały czas jest...
Gorący olej jest rzadszy i dlatego spada ciśnienie.
Miejsce montażu korbowodu dowolne grunt by był on kompletny. Nie zamieniać części z innym korbowodem. Przez wszystkie klawiatury idzie spieniony olej?
Ten zawór trzeba wkręcić w taki adapter przy pompie i czy dawać pod ten zawór podkładkę miedzianą jakąś czy bez to sie uszczelni? Orginalnie w c 360 zawór wkręca sie w pompę i w katalogu nie widać aby tam pod niego jakaś podkładka szła miedziana więc może sie uszczelni ten zawór poprzez gwint tylko i tyle? Nie chce aby uciekał olej tam ani ciśnienie...
Od strony gdzie chodzą laski popychaczy blok nie wygląda na pęknięty, gdzie jeszcze mógł pęknąć tak że olej dostawałby się do wody?
W zasadzie to nie wiadomo o jaki ciągnik chodzi. W tytule jest napisane, że C-330, a na zdjęciu C-360. Dlatego dalsza dyskusja nie ma większego sensu.
Witam, dlaczego z kranu spustu wody z bloku silnika leci olej silnikC-360
Z kolanka może wyciekać przy C-360 lub podobnych. Możliwy jest przeciek przez uszkodzoną głowicę lub jej uszczelkę albo uszkodzony wtryskiwacz.
witam jak olej jest gorący to talerzówką doś szybko opada ok 2min
A olej w zwolnicach jest ? Sprawdzileś ?
Właśnie wymieniam instalację w C 360. Kontrolki to ładowanie , olej , kierunki , światła długie . NO i oczywiście podświetlenie . Kolorów nie podaję bo spotkałemsię z różnymi w zależności kto wiązkę robił . ALe to nie problem dlatego że wszystko jest na wierzchu. Powodzenia.P.S Prędkościomierza nie ma .
Minimalne ciśnienie pracy dla większości silników spalinowych to 0,6-1 bar. Różnica w smarowaniu między ciśnieniem 2 bary a 6 jest znikoma żeby nie powiedzieć że żadna bo za smarowanie układu odpowiada przedewszystkim olej a nie jego ciśnienie.
Rozumiem że chodzi o silnik czterocylindrowy. W nim nie ma możliwości żeby olej z magistrali zasilającej głowice dostał się do wody bo nie ma kanału olejowego. Olej idzie na klawiature drążkami popychaczy. Sprawdz czy w chłodnicy nie ma ciśnienia, spalin, nie bulka płyn i czy na pewno to olej a nie paliwo.
Jak masz ustawione luzy zaworowe? Jak jest ustawiony kąt wtrysku? Odkręć korek spustowy oleju w pompie paliwa i napisz nam czy olej nie jest rozcieńczony ropą.
Ten ciągnik to ursus c4011, Wiecie co będzie w misce po tylu latach? Galareta. Jak to pójdzie na silnik to żegnajcie marzenia o idealnej pracy. To co pisze kryzd to prawda. Wszystkie filtry i oleje do bezwzględnej zmiany!
Przy tej temperaturze może opuszczać bardzo wolno, przyczyna tego jest bardzo gęsty olej.
Zawory będą zawsze wilgotne ponieważ nie mają uszczelniaczy , może to dziać się na jednej z głowic, gdybyś ściągnął kolektor wydechowy i odpalił może coś być widać miałem kiedyś taki problem była uszkodzona głowica po naprawie i lał się olej po prowadnicy
Olej w pompie zmieniony na castrola bardzo zadki sytuacja bez zmian.
Tak pęknięta i leje olej chcę ją wymienić w zime.
Sprawdź znaki montażowe pompy wtryskowej i olej w pompie wtryskowej.
No to jaka jest różnica pomiędzy dzielnikiem strumienia a zwykłym trójnikiem? Dzwignie sterującą od rozdzielacza wbudowanego w c360 mam zablokowaną, czyli teoretycznie podaje olej cały czas...
stopnie sprzęgła są ustawione dobrze tylko olej dostaje się :(
Na początek wymień olej w pompie wtryskowej i sprawdź zawór przelewowy.
Uruchomiłem układ smarowania ciśnieniowego oparty na pompie od wspomagania ( z Forda) , filtr oleju z fiata Uno i zawór przelewowy z ursusa C 360, wszystko zalane olejem Lotos 15W40 . Ciśnienie na wyjściu stałe 4,5 atmosfery . Jak ktoś robi układ smarowania ciśnieniowy to kilka uwag - wąż na ssaniu do pompy min 16 mm inaczej będzie zasysać powietrze...
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Witam. Mam problem jestem nowy na forum i nie wiem czy pisze w dobrym dziale. Mam kłopot z dzwignią wałka skrętnego ursus C-360. Sączy mi z pod niego olej i nie potrafie go rozebrać. Nie chcę robić nic na siłe bo moge coś uszkodzić. Proszę o pomoc z góry DZIĘKUJE.
Kup oba nowe nie są drogie, stare często maja wypłukane iglice i puszczają olej. Nowe są już ustawione.
cieknie olej na koło zamachowe przez odrzutnik :D :D
Mam problem cieknie mi olej z podnośnika od ursusa c-360 z cięgieł i od wejścia gdzie się łączy zaczep z podnośnikiem jak ktoś ma pomysł jak to uszczelnić bo nie chcę mieć zasyfionego tyłu przy traktorze proszę o pomoc . :D :D :D :D
Oczyszczanie tylko wirówką bo filtry będziesz często wymieniał - koszt. Potrzebujesz pompę oleju od byle czego zeby te 4bar zrobiła i filtr-wirówkę od ursusa chyba c-360. Co jakiś czas wyczyścisz wirówkę i po zawodach. Dodano po 4 Co do pracy silnika na oleju - pewnie ze pracuje i nie ma powodu do zmartwień, no może trochę słabszy jest i może być problem...
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
Witam, szanowni forumowicze, proszę o poradę w sprawie oleju do mojego Ursusa C-360, sprawa niby banalna bo to tylko olej, ale do rzeczy. W specyfikacji Ursusa ma być Olej Superol SAE30 10W-40, a m udało się zdobyć okazyjnie olej Texaco Ursa Premium TDX 15W-40, olej nowy renomowanej firmy do ciężarówek. Ciągnik jest po dotarciu i pora na zalanie go...
spuść olej i zdemontuj pokrywę i wszystko będzie wiadomo 360 to nieskompilowany ciągnik
Ja miałem podobny problem z podnośnikiem wymieniłem pompę niby na wzmocnioną i złożyłem wszystko nowy olej i co się okazało nie chce podnosić uznałem że na bank uszczelniacze na tłoku do wymiany więc odkręciłem pokrywę z tłokiem i okazało się że na tulejce która łączy obudowę mostu z pokrywą niema żadnego uszczelniacza po prostu je wypłukało,ale uszczelniłem...
Przyczyną był olej bo był hydrauliczny i po zmierzeniu ciśnienia miała niecałe 50 bar
Najprędzej rzęzi podpora z ośką i zębatkami która napędza pompę oleju. Spuść olej i odkręć talerz pod tylnym mostem. Sprawdź stan zębatek.
witam, mam ursusa c-360, kolektorem wydechu wyciekało mi coś, mechanicy kazali wymienić pierścienie i głowice ale problem nie ustąpił, wtryski były sprawdzone czy może to być wina pompy paliwowej?
Wału tzn? który masz na myśli silnikowy? bo olej się wydobywa ze skrzyni a nie z silnika.
Obrócić jedną zwolnicą a dwoma na raz musi być ciężej. Mimo wszystko jeszcze zimny olej, może trące taśmy ręcznego i masz opór.
Nie ma różnicy co do objawów usterki, czy dźwignię regulacji ustawię na siłową czy pozycyjną. Olej jest na na maxa Mam dwa gumowe uszczelniacze + metalowy - i co w tym dziwnego?
Olej w niej jest? Jeżeli jest to pełen remoncik skrzyni i nie będzie "hurgotu".
Silnik bierze olej i z tego powodu zamierzam wymienić pierścienie. Zastanawiam się czy to pomoże? Czy będzie trzeba będzie wymienić resztę?
Ja tam o tym ciągniku nie mam pojęcia, ale dla przykładu Ursus 385, 912, 1014 miały dwa akumulatory 6 V 195 Ah i jakoś dawały radę. Alternator chyba może być byle jaki, do Ursusa 360 ładowali alternator od Poloneza lub dużego Fiata, to wszystko zależy, jakie masz lampy robocze. Ja w Ursusie 912 miałem 4 lampy LED 45 W i alternator dawał radę. Co do...
Biały dym to para wodna jeśli jest na zimnym silniku oznacza wodę w układzie wylotowym a jeśli również na ciepłym oznacza wodę w spalanej mieszance. Sprawdź czy czasem olej w silniku nie jest jak mleko. Prawdopodobnie jakaś wada montażu głowicy.
I tak Panowie zrobiłem, założyłem jak ma być. Ale nic się nie działo jak kręciłem wałem, ale dostęp do korka spustowego byłby za beczką powietrza i ciężko olej wymieniać. Staram si e składać go dokładnie i w miarę oryginalnie więc zmieniłem. Dziękuje wszystkim za zaintersowanie.
wycie tylnego mechanizmu to objaw zuzycia. Nie tylnego mechanizmu ale zwolnic i nie zużycie - za wycie odpowiada ich budowa. Czy nowa czy stara wyć będzie i koniec. Można to odrobinę wyciszyć lejąc bardzo gęsty olej przekładniowy. Co komu pasuje, jak wcześniej zauważono - temat rzeka. Osobiście jeździłem 60, 30, mam 255, z zetorów jeździłem 6340, z...
tyle że jak już się pojawi olej to na obu jednocześnie.Może to coś jeszcze przed szklankami być?
Teraz już nie ma co dochodzić czyja wina stało się i trudno trzeba naprawić i jak juz powiedziałem zabrałem sie za to i nie odpuszcze dopóki nie skończe... Po to właśnie założyłem temat żeby ktoś pomógł znaleźć przyczynę tego że olej nie jest pompowany...
Nie zapomniałem, bo to jest opis z instrukcji obsługi. Sam się zastanawiałem nad tym gdzie jest pozycja "wyłączone", bo ta sama instrukcja informuje, żeby zimą nie włączać WOM i pompy zaraz po uruchomieniu ciągnika, tylko po jakimś czasie gdy olej w skrzyni biegów nagrzeje się.
Powstaje ciśnienie w bloku silnika,przedostają się spaliny,układ się zapowietrza i wyrzuca wodę z chłodnicy,pomimo wymuszonego obiegu.A tak w ogóle jeśli masz olej w chłodnicy to raczej wydmuchało uszczelke.
Zużyty siłownik podnośnika i zapewne rozdzielacz do regeneracji. i olej w skrzyni także do wymiany bo zapewnę nie wymieniany wieki.
Skoro podnosi dopiero po trąceniu dźwigni hydrauliki zewnętrznej, to masz rozdzielacz do poprawki - nie ustawia tłoczka w pozycji neutralnej i zabiera olej. Co do "opuszczania i podbijania" - nieszczelny siłownik, rozdzielacza itp. Ogólnie sporo roboty.
Prowadnice zaworów do sprawdzenia a takze spreżyny w c 360 pamiętam jak pękła jedna spreżyna na wydechowym to waliło z tłumika ropą
witam problem rozwiązany w śrubie którą przykręca się wąż od pompy do filtra oleju była dziur a w w tym miejscu olej uciekał dziura jak fabryczna i centralnie na środku podobno mogła być uszkodzona fabrycznie a olej po 30 latach pracy wytóoczył ją do otworu na dwa milimetry pozdrawia
Witam Mam problem z ursusem 360 od pewnego czasu cieknie mi olej na sprzęgło jestem pewien że cieknie od strony silnika i teraz pytanie do was w jaki sposób wymienić zaślepkę wałka rozrządu w jaki sposób ją zdemontować a potem nabić nową i odrzutnik. Ciągnik jest już rozpołowiony sprzęgło zdjęte i prawdopodobnie przyczyna tkwi w zaślepce lecz dla pewności...
Dalej odpalaj go bez smarowania to zniszczysz silnik. Nie zaciął Ci się przypadkiem zawór na pompie, może zawleczka z niego wypadła? To zbyt nagła utrata ciśnienia by szukać gdzieś dalej, więc szukaj przy pompie. Sprawdziłeś króćce pompy? Potrafią się poluzować na wyjściu z pompy i olej wraca do misy.
Gdybyś od razu prawidłowo go docierał to olej i dymienie na niebiesko zniknęło by o wiele szybciej. Silnik dociera i układa się w pracy, a nie na postoju i wolnych obrotach.
To zmartwienie z pompą zostaw na potem , wymień wpierw oring zamontuj pompę i obserwuj co się będzie działo, jeśli będzie ubywał olej z pompy to trzeba będzie wymienić uszczelniacz na wałku pompy wtryskowej.
Dawno temu też bujałem się 360-atką tylko z dwiema różnymi przyczepami i było tak jak mówisz . Dopiero jak sąsiad kupił dużego zetora 7711 to skończyły się problemy .
Z instrukcji C-360-3P: https://obrazki.elektroda.pl/6572837000_...
wtryski sprawdzane a świecy płomieniowej nie ma bo nie była montowana oryginalnie Dodano po 3 Dodam tyle że bierze olej czy może mieć coś z tym wspólnego
https://www.google.pl/search?q=c-360+tyl...
Nie wiem jak to wygląda w 360 ale musisz założyć trójnik za pompą a przed rozdzielaczem ciągnika i stamtąd pobrać olej do tego nowego rozdzielacza.
Witam "motoroker" jak by te zetory robiły tyle co ta twoja 360 to tez by były w idealnym stanie a w spółdzielniach wiadomo jak dbają o ciągniki i napewno robiły kilka razy wiecej rocznie niz ta twoja 360 a po 2 jak ktos dba tak ma i silniki może nie są idealne ale troche lepsze niz od 360 jezeli by były takie "niedopracowane" to by nie były tyle warte,...
Sprawdz zawór bezpieczeństwa na tłoku. Po latach używania wypłukuje szczeliny na iglicy i ucieka olej. Tak samo przy pompie tyle że on nie ma wpływy na trzymanie podnośnika.
Olej z cylindra wraca do rozdzielacza, a z niego rurką do filtra magnetycznego w plecaku.
Jeśli są przegrzane tuleje to pierścienie albo musiały popękać ,zapiec się lub mogły stracić właściwości sprężyste. A co za tym idzie silnik brałby olej. Jeśli tego nie było to ten mechanik jest bajkoopowiadaczem.
ursus dawka paliwa ursus ursus zaślepka licznik ursus
raspberry system przetwornik cyfrowo analogowy pilot cyfra czerwona
odbiornik pcf801 moduł komfort termet
SIMATIC S5 – wgrywanie programu z EPROM, procedura Overall Reset, modele 6ES5 TomTom GO 520 – układ zarządzania baterią: TI BQ24032A, MT6323, PCM, modele, zamienniki