Samochód był dopiero kupiony i właściciel zapewniał że był nowy komplet SKFu z pompą wody. Podobno wymieniany razem z wariatorem. Fakt młody nie zdążył profilaktycznie wymienić tego rozrządu i tu był błąd. Swoją drogą to silnik pracował cicho co by nie wskazywało na usterkę wariatora. Na obróbce powiedzieli 1200PLN za głowicę 9 zaworów i prowadnice...
Ok. Ale po czym poznać, w który kabel cz. rozrządu trzeba się wpiąć. Jakieś charakterystyczne zmiany napięcia na którymś z pinów czujnika podczas pracy silnika? Może spróbować na chybił trafił i wpiąć się szeregowo w każdy przewód z osobna i zobaczyć co się będzie działo tylko boję się, że takie zabiegi (jak złe podłączenie) mogą mi uszkodzić wariator...
problem rozwiązany, uszkodzony wariator sprzęgła
Koła zmiennych faz rozrządu musza być idealnie zgrane. Napinacz też był wymieniany łańcucha? Według mnie źle ustawiony rozrząd lub uszkodzony wariator na kole wałka od strony ssącej.
Autko naprawione ! Chodzi idealnie :)nie dawało mi to spokoju :) zdemontowalem walki, łańcuch i z ciekawości rozegrałem wariator żeby zobaczyć jak to w środku wyglada :) okazało się ze jest tam coś w rodzaju podkładki z nacięciem i sprężynka :) u mnie podkładka była wytarta praktycznie na równo i klinowala się w otworze w którym powinna luźno pracować...
Witam Potrzebuję pomocy w kwestii określenia czy uszkodzony jest wariator czy też sterowanie nim w Peugeot 307 cc z silnikiem EW10A. W jaki sposób najprościej sprawdzić czy działa poprawnie zawór czy uszkodzone jest już koło z tym mechanizmem. Co jeszcze wchodzi w skład tego układu zmiennych faz rozrządu i gdzie to jest zlokalizowane :) Pozdrawiam Włodek
Kolego trochę mało danych podałeś o skuterze tj. czy jest to 2T czy 4T. Jeśli silnik wchodzi na obroty i nie "ciągnie", to może uszkodzony jest wariator, pasek napędowy lub sprzęgło. Możesz sprawdzić poprawność działania tej przekładni demontując lewy dekiel silnika. Po uruchomieniu silnika i zmianie obrotów z niskich na wysokie (i odwrotnie) pasek...
Otóż luz jest nie dopuszczalny.Będzie powodował nie tylko stukot ale i przestawiał wałek delikatnie.Taki wariator kwalifikuje sie juz tylko do wymiany bo ma uszkodzone uzębienie i nie ma czego ratować
Witam. Ja na Twoim miejscu założył bym nowy (inny pasujący) wariator (stary i tak uszkodzony) zwracając uwagę na prawidłowy montaż i obserwować co się dzieje. Tam nie ma nic co można by było źle zrobić. Co do tego uszkodzonego to tak jak pisałem wyżej podejrzewam sworzeń że mógł mieć minimalny luz na wale pomiędzy wariatorem a przeciw talerzem. Obróciło...
Jest jeszcze temat dlaczego to ktoś rozlaczyl. Może tam coś bliżej wariatora jest uszkodzone ale od czegoś muszę zacząć. Dam znać co wyszło z tego
Dziekuje za odpowiedz Silnik TS ale to raczej nie wariator - z 2 powodow: 1. Wariator jest na walku ssacym a w/w wykres z halla, ktory jest na wydechowym 2. uszkodzony wariator nie uniemozliwilby raczej uruchomienia silnika - auto pali tylko na zimno i to po dlugim kreceniu rozrusznikiem. Chyba jednak stawiam na przestawiony rozrzad - sprawdze i oczywiscie...
Nie ja, była wymieniana uszczelka pod głowicą i na początku silnik wkręcał się tylko do 2.5k obrotów, potem samochód trafił rozebrany do mnie, uszkodzony była wariator i zawór zmiennych faz, więc oddane do regeneracji ale dalej nie chodzi tak jak powinien.
Kolego Michal1436 w tych latach występowały jeszcze stare skrzynie z sprzęgłem, 6 tarczkowym (lamel) przebieg też jest duży, olej też pewnie nie był wymieniany, więc bez remontu się nie obejdzie przynajmniej podstawowych elementów. I jak kolega wicekrtv wspomniał jak masz uszkodzone wariatory to trzymaj się za kieszeń bo zaboli. Wiem coś o tym!! I nie...
Jeśli przed awarią było wszystko ok. no to znaczy że coś z napędem. A teraz zadaj sobie pytanie, dlaczego pękł pasek? a no dlatego że, podzespoły napędu (wariator przeciwtalerz i samo sprzęgło) są uszkodzone lub sam pasek ze starości się zużył, ale to można stwierdzić po uszkodzeniach starego paska. Jeśli był urwany w jednym miejscu to możliwe że masz...
(at)milejow myślisz o kole zmiennych faz rozrządu?. Niezablokowane koło masz na myśli że jest coś źle poskładane czy uszkodzone?. Tylko dlaczego owy stuk / klekot występuje raz po odpaleniu po nocy?. Bo wariator sterowany jest ciśnieniem oleju jak nie ma ciśnienia to klekocze.
Jest zmienna faza. Wariator można sprawdzić, nie odpalać po postoju silnika tylko zdemontować pokrywę wałków i próbować lekko obrócić wałkiem ssącym, jeśli się rusza a wariator nie to jest uszkodzony
Przyczyny należy szukać w przekładni. Możliwe przyczyny to: - Niewłaściwego rozmiaru pasek. - Uszkodzone tylne sprzęgło, tj. korektor momentu obrotowego, sprężyna centralna, sprężyny na szczękach sprzęgła. - Zastosowano nieoryginalny wariator lub go źle zamontowano (np. rolki ułożone w poprzek).
Tak wiem jak ustawić luz. Problem rozwiązany rolki wariatora uszkodzone znacznie!.
Może uderzał wcześniej,może mechanik coś zrobił z napinaczem ,a teraz słyszysz nie łańcuch. Wariator pracuje jedynie w zakresie wałka, a zęby na łańcuchu są w stałej pozycji względem łańcucha więc to też by wykluczyć, chyba że się mylę to proszę mnie poprawić. Tylko koło pracuje razem z łańcuchem,a reszta się przemieszcza względem osi. Mamy zatem kilka...
Pytanie o stan wariatora, czy nic nie jest uszkodzone/wyrobione. Zaczął bym od demontażu i oceny.
Witam. Trafił do mnie ford jak w temacie. Auto ogólnie "nie jedzie", muł okropny. Nie miałem jeszcze na tapecie tego motoru i mam kilka pytań. Sterownik silnika rejestruje błąd zbyt wolnej reakcji na regulację rozrządu z wałka ssącego. Do jakich wartości powinien się zmieniać kąt regulacji faz rozrządu dla tego wałka? W parametrach mam maksymalnie kilka...
Może masz uszkodzone i sprzęgło i wariator. Zdejmij pasek napędowy i starannie oceń działanie obu podzespołów, w szczególności pod kątem ewentualnego bocznego "bicia", oraz czy "talerzyki" nie mają nadmiernych zagłębień (po pasku) i zadziorów. Sprawdź też, czy wariator i sprzęgło pracują w jednej osi. Załóż pasek napędowy z tzw. wyższej półki.
Auto paliło idealnie, nie możliwe chyba jest żeby z dnia na dzień uszkodził sie wariator jak piszesz. Jak jest dużu mróz to faktycznie go słychać przez około minute jak zimny potem cichnie. Idąc tym tropem to czemu po przełączeniu na LPG odpalił bez problemu.
Zle wymieniony pasek (rolki nie ułożone we wariatorze) lub uszkodzone tylne sprzęgło (pęknięta sprężynka lub połamane szczeki )
Krzywy wał, uszkodzone sprzęgło,łożyska, krzywe talerze, zacinające się mechanizmy, źle złożony wariator, brak osiowości. Wymieniać można dalej. Co sprawdzałeś, jak to wygląda, podeślij jakieś zdjęcia przynajmniej.
Dziękuje za odpowiedzi, Jedynym słusznym ustawieniem jest ustawienie wałków na kliny wałków. Ustawienie do strzałki wariatora skutkuje brakiem ciśnienia, na jednym z cylindrów. Samochód pracuje poprawnie na wskazanych ustawieniach. (at)majsterek12345 niestety miałeś racje uszkodziłem 2 zawory wydechowe, koszt nie duży ale kłopotliwy.
Jaki kod silnika ? w tych silnikach raczej nie ma wariatora a jest napinacz z regulacją(nastawnikiem) faz rozrządu. To nie ma nic wspólnego ze smarowaniem wałków, czy napinacz jest uszkodzony? czy to tylko profilaktyczna wymiana ,tak dla spokoju ducha?
Jeśli chodzi o wariatory to znaki na nich są ważne jeśli zakładasz nowe. Jeśli zakładasz te co zdjąłeś to tak samo trzeba założyć bo nie wiemy w jakiej pozycji ustawiony jest wewnątrz ten wariator Wiadomo jak jest ustawiony bo rozpreza go cisnienie oleju ;-) a najlepiej to tak go położyć żeby nie wyciekło za dużo oleju z niego Guzik prawda :-) Nie...
Auto jak w temacie, przyjechało z trzęsącym się silnikiem na jałowych, gasnące po wysprzęgleniu i z brakiem podciśnienia a w związku z tym z twardym pedałem hamulca. Obejrzany kolektor, cały dolot, podciśnienia i wsio ok, po zdjęciu pokrywy rozrządu stwierdziłem połamane prowadnice łańcucha, wyciągnięty łańcuch (tarł o zawór vanosa) i uszkodzony wariator...
Witam skuterek ładnie się rozpędza jest zrywny ale jedzie tylko 50 w dodatku coś straszne brzęczy w przekładni. Nowy wariator rolki 7g sprzęgło troszkę uszkodzone przycina się ale próbowałem na sprzęgle z innego skuterka i to samo... blokad chyba nie ma bo na wariatorze niema tłumik też filtr też odblokowany. chyba że nie wiem gdzie jeszcze mogą być....
Chcialbym uruchomic wbudowany wariator w instalacje gazowa BRC Sequent, samochod to Toyota Avensis z silnikiem 3S-FE. Kiedys juz probowalem powalczyc z wariatorem, ale niestety prawdopodobnie mialem zly schemat podlaczenia, gdyz po tej czynnosci auto nawet nie odpalalo na benzynie - pewnie sygnal od czujnika polozenia walu nie byl z jakiegos powodu...
Witam. Jestem tu nowy i proszę o pomoc. Posiadam Romet 717 4t 2008 r. W piątek wymieniłem pasek i wariator (był uszkodzony). Teraz skuter startuje do 30km/h błyskawicznie później dłuuuugo się rozpędza, dalej najgorsze jest to, że jadąc już 40km/h obroty sięgają 7tys puszczam gaz a obroty spadają do 5tys i nic niżej. Co można z tym zrobić?
Czujniki zostaw w spokoju, oba nie mogły klęknąć, tak jak kolega wyżej napisał rozrząd do sprawdzenia, jeśli będzie git to masz vanosa uszkodzonego. Trzeba zrzucić pokrywę i pokręcić, wariator ssący i wydechowy muszą zacząć obracać się w tej samej chwili, nasadka 22 na śrubę dużego koła pasowego i kręcisz.
Pacjent: MTD SE 135A z 2003r , silnik B&S 12,5 KM / 13BA508E678 Objawy - rozłączenie zapłonu przy próbie załączenia napędu kosiska/jak silnik zgaśnie nie ma możliwości uruchomienia silnika i zapala się kontrolka (jakiegoś kółka zębatego i kreseczka pod nim) - po cofnięciu dźwigni załączenia napędu silnik uruchomi się i działa prawidłowo. Tymczasowo...
Wariator stosujemy do zabezpieczenia przed za wysokim napięciem. Gdy jest sprawny powinien mieć wysoką oporność gdy przekroczymy dopuszczalne napięcie powinien zrobić zwarcie Nieprawda !!!! Zwarcia nie zrobi przy przekroczeniu napięcia. Zwarcie zrobi tylko wtedy jeżeli sam zostanie totalnie uszkodzony. To może nastąpić po sporym czasie.
Witam, na początku chciałbym przeprosić za złe wstawienie, ale nie znalazłem działu skutery więc proszę o przeniesienie. W moim skuterze rozleciał się wariator i uszkodził mi karter. Chciałbym się was doradzić czy da się coś z tym zrobić, czy czeka mnie wymiana karterów. http://obrazki.elektroda.pl/2518016500_1...
Rozumiem (a nie podajesz precyzyjnie), że silnik wchodzi na obroty, ale nie "ciągnie". Jeśli masz taki przypadek, to sprawdź, czy poprawnie zmontowałeś wariator (czy dałeś "ciężarki") oraz w jakim stanie jest sprzęgło odśrodkowe (okładziny cierne, sprężyna i dzwon) a także, czy faktycznie założyłeś pasek napędowy dedykowany do Twego pojazdu. Jeśli natomiast...
Witam ponownie.No i jestem po wymianie rozrzadu,wymieniłem wszystko poza wariatorem czyli koło dolne ,koło górne łancuch napinacz i slizgi.Wiec po wymianie wszystko było dobrze do czasu.Najpierw znów zaczeły powoli pojawiac sie błedy z wypadaniem zapłonów,na zimnym silniku po rozruchu na chwilę słychac było tyrkotanie i nierówną pracę po czym cichło...
wtrysk nie może następować w tym samym momencie co iskra. To w takim razie dziwne że wszystkie monojetroniki, monomotroniki działają, mimo że mają ten bląd :lol: Dla hecy dodam ze wariatory zaplonu tez sá uszkodzone a dzialajá.
Masz tam dwie sondy więc katalizator musi być, inaczej będzie chodzić w trybie awaryjnym. Przez jazdę z niedrożnym wydechem adaptacje pewnie wyleciały w kosmos. Jak strzela w wydech to albo ma dużo za dużo paliwa, albo coś nie tak z zapłonem (tam chyba jest wariator, jego uszkodzenie może dawać takie objawy). Świeci się kontrolka - trzeba podpiąć komputer...
Wariator był wymieniany cały komplet jak mogę poznać że coś się ślizga albo jest uszkodzone ?
witam wszystkich mam problem z moim puntkiem jak w temacie, dodam że nawet znalazłem kilka tematów na ten temat na forum alfy romeo ale nigdzie nie było odpowiedzi dlatego zdecydowalem się zwrucić o pomoc na tym forum . A wiec tak jak silnik jest zimny to punciak nawet stosunkowo normalnie jedzie ale gdy złapie nieco temperatury to czuć zamulenie tak...
Witam, koledzy jak w temacie i jak w poprzednim moim poście z maja. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Tym razem serwis twierdzi ze na 100% zawór zmiennych faz jest sprawny. Sugerują dwie opcje: -zapchany smok w misce olejowej i brak ciśnienia oleju na zaworze zmiennych faz -uszkodzone bądź coś nie tak z wariatorami po stronie łańcuszka...
Czy sprawdziłeś jakie ewentualne szkody wyrządził zerwany pasek, może wariator bądź sprzęgło ma tzw. "boczne bicie". Zdemontuj boczny dekiel silnika, uruchom go oraz zaobserwuj jak zachowuje się pasek napędowy i czy wariator jak kosz sprzęgłowy nie kołyszą się na boki. Jeśli takie zjawisko będzie występować, to musisz sprawdzić, czy obracające się elementy...
A zauważyłeś może, że na drugim końcu wałka jest czujnik położenia? Tak, zauważyłem i to mnie też zastanawia, czy po prostu wywali błąd czujnik wałka rozrządu czy poważniejsze problemy. Przecież przy tym kółku uszkodzonym nie wywala błędu.
Brat kolegi z pracy (dodam, że obcokrajowiec), kupił Octavię IIFL 1.8TSI w AAA Auto. Nie dość, że sprzedali mu totalnego "trupa". Auto jest powypadkowe (a przynajmniej po rozległej naprawie blacharsko-lakierniczej), silnik nie ma mocy (prawdopodobnie uszkodzony wariator - taka była wstępna diagnoza w warsztacie), bierze olej, pracuje i dymi jak stary...
Jeśli można w ogóle wyeliminować problem tkwiący w gaźniku to pozostaje: - Uszczelniacz od strony wariatora (20x47 ze specjalnym kołnierzem blokującym przed wypadnięciem), lubią się zużywać. - Uszczelka pod cylindrem. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem że ściągałeś cylinder po montażu, mogła się uszkodzić i masz teraz nieszczelność komory korbowej.
Witam kolege Alfiste ,nie do pozazdroszczenia sytuacja mialem podobna w cytroenie AX disel pekl walek na trzy czesci 6 zaworow i wiele wiecej.Ale nie oto chodzi zeby Cie straszyc .Wszyscy maja racje ale regolacja rozrzadu w Alfie 16v nie jest prosta .Przestawienie o 1 zabek i brak mocy .Zeby dobze ustawic potrzeba 2 blokady i czujnik GMP .Nalezy sprawdzic...
Witam mam taki problem gdyż kupiłem skutera miał juz uszkodzona kopkę, starte ząbki na takim małym kole co sie przykręca do wału przy wariatorze, wymieniłem to na nowe i mam teraz taki problem iż kopka sie blokuje . Wyjąłem juz nawet podkładkę spod tulei wariatora i kopka sie ślizga . Cudowałem już na milion sposobów i nie wiem co jeszcze mam spróbować...
Zdemontowałem cylinder i tłok ma duże luzy ponadto jest uszkodzony jego dolne krawędzie są odłamane. Teraz muszę rozebrać silnik i sprawdzić czy odłamki nie porobiły jakiś większych szkód. Utkwiłem na demontażu wariatora, z tego co przejrzałem internet nie znalazłem jak zdjąć wariator przy polarisie 350 trial boss, są opisy bardzo podobnych sposobów...
odkręcić wariator wariator zapłonu wariator gaźnik
czujnik temperatura octavia ariston buczy generator irf840
interfejs diagnostyczny citroen peugeot interfejs diagnostyczny
Saeco Royal - komunikat „Ventilate”, brak wody i pary Zawór sterujący nagrzewnicą Opel Meriva 1.6 2003 - usterki i diagnostyka