Czyli rozumiem że nie warto robić nic oprócz zmiany map w ECU ? Dokładnie tak, nie warto. Programem w takim aucie zwiększysz moc o 2-5 kM, reszta to grubsza sprawa, dolot, wydech, ostrzejszy wałek, zwiększenie kompresji i dopiero modyfikacje softu. Bez tych modyfikacji to jedyne co zyskasz to większe spalanie.
Kolego bo to chińczyk wałek nigdy w zyciu nie bedzie mial idealnie ustawionego wałka nawet na nowych cześciach tj wał wałek łańcuch taka technologia zrobilem tych silnikow setki i zadne nowe części nie były takie same i idealne jak kolega wyżej pisze za niska kompresja
Podkładka jest pod wtryskiem, teoretycznie jednorazowa, na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję na zimnym silniku. Wałek jak wygląda? Zmierz krzywki pierwszego i np drugiego garnka.
wedlug mnie wyglada na przestawiony zapłon. Na plaku odpala poniewaz kompresja jest i wałek, tłok zgrywaja sie , lecz pompa moze dawac paliwo za pozno i auto nie spali dawki tylko ja wyrzuci przez zawory. Moze niech ktos bardziej doswiadczony sie wypowie
Urwało wałek kompresji, który wpadł do wydechu, a za nim strumieniem z kanału olejowego turbiny poszedł olej do wydechu, dobra rada jak ktoś Ci to będzie naprawiał, albo znajdźcie sposób na umycie tłumików wewnątrz, albo wymień na nowe
Dlaczego wymieniałeś wałek i dźwigenki? Kompresja była przed rozebraniem?
Dostałem od serwisu pismo : uległa ona zatarciu co wyklucza jej prawidłowe działanie, zostało uszkodzone : wałek, koło kompresji, talerzyk aluminiowy, łożysko oporowe i ślizgowe, odrzutnik, podkładka, pierścień uszczelniający. Który przewód odkręcić ?
No właśnie "podobno" 3 tys. km temu wymieniany był wałek rozrządu. Kompresje sprawdzę tylko muszę sprzęt załatwić, bo obecnie nie posiadam.
Trzeba sprawdzić wałek rozrządu i zawory. Jaki to dokładnie silnik?
Skoro brak luzu pomiędzy wałkiem a szklanką to zawór jest nieszczelny i kompresji brak. Wyreguluje luzy i sprawdź czy będzie chodził poprawnie. Najprawdopodobniej wałek do wyjścia by wyciągnąć szklanki czy płytki - w zależności od zastosowanej konstrukcji.
Wkleję ci link z innego forum na pw . Osobiście miałem podobny problem z n42. Winny okazał się wanos ssący. Jak zaczynał kręcić to przestawial się wałek i zero kompresji. Jakie masz kąty wychylenia wanosow?
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
To jest dekompresator. Zbija kompresję przy rozruchu uchylając zawor. Żebyś to zapalił z kopa albo ze sznurka. Jak wałek złapie wyższe obroty to bolec chowa się na płasko i jest w położeniu pracy.
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
pomiary kompresji? Jak wyglądają zawory i wałek rozrządu?
Zaczynamy od sprawdzenia kompresji.. Jeżeli będzie dobra to szczelność kolektora. Natomiast jeśli kiepska to Trzeba sprawdzić dlaczego... Wałek rozrządu, zawory, itd
Wytarty wałek, przetarte szklanki. Wypadł brok z osi dźwigienek i góra nie ma smarowania. Kompresja mierzona? Może dziura w tłoku albo luz na sworzniu tłokowym.
Dwa zęby przestawiony wałek rozrządu! To jest przyczyną twojego problemu. Sprawdź zawory, popychacze ,dzwigienki, wałek rozrządu,dekompressor. Czy czasym czegoś nie pokrzywiło,albo nie skręciło.
Profilaktycznie napiszę, żebyś poczytał uważnie o napinaczu łańcucha i jego poprawnym złożeniu. Bo jak się nie wie o nim, to po kilkunastu km ukręca się wałek rozrządu
Pasek był luźny, jest zimno, przeskoczył parę zębów i pogięło sie nie co. Wałek będzie się obracał ale kompresji nie uraczysz. W dieslu wystarczy dwa zęby i kolizja możliwa.
Nieszczelność w kolektorze dolotowym lub zapchany tłumik albo zawory, wałek rozrządu itd itp... Zobacz kompresję i szczelność silnika.
Aaa, tam jest wałek w głowicy. To w takim razie luzy się nie zmieniają. Skoro kręcił się do 4 tys i teraz nie chce to trzeba sprawdzić przyczynę braku kompresji. Wnioskuje, że fazy rozrządu zostały zachowane.
Witam. Mam do naprawy Omegę 2.2 DTi bo nie miała kompresji. Wałek wymieniłem na nowy ale i tak jak ciepła pali super ,ale jak postoi parę godzin trudno odpala. A jak odpali to pierwsze co robi to kupa czarnego dymu a potem ani dymka nie puści. nie wiem co może być przyczyną iż dizlowiec powiedział że to wina kompresji ale z kompresją wszystko ok.
Witam jak juz tyle zainwestowałeś w sprzęga i inne fanty może trzeba w końcu zbadać silnik - kompresja,wałek,hydraulika,panewki a dopiero potem układ paliwowy -kąt wtrysku,dawka na i kody błędów oraz nastawy te silniki to twarde kołki ciężkie do wykończenia No jeszcze jest opcja przegniłej budy {Skoda;)}
To nie jest dźwięk rozrządu, takie dudnienie w 1.9TDI to wytarty wałek rozrządu i nie otwierający się do końca np. zawór wydechowy. Dodano po 5 Trzeba sprawdzić kompresje w silniku i jej narastanie w czasie.
Podstawa to kompresja. Drugi temat to ciśnienie otwarcia wtryskiwacza, (powinno być 210-215bar), ostatni temat to kąt wtrysku. Pod wałkiem masz taki guzik do przekręcenia przed odpaleniem. Ten silnik to nie czary jakieś, musi odpalać.
Widocznie ma już przedmuchy i niską kompresje , więc rzyga olejem przez bagnet .
Andrzej dobrze pisze pomiar kompresji dużo powie. A wałek trzeba sprawdzić w tym silniku.
Astrze H, powodem braku kompresji był krzywy wałek rozrządu. Ja w to nie uwierzę! Czy miał ktoś podobne problemy? A jakie jest ciśnienie oleju w silniku?
Jeszcze zostają sygnały wał/wałek,spadek napięcia podczas kręcenia,czy otwiera wtryski ,zmierzyć kompresję,czy odpala na plaka itd Także jak widzisz sporo do sprawdzenia. Bardzo wątpię że nie odpala dlatego "że mu zimno".
A co masz za problem z pierścieniami? Zdejmujesz miskę rozkręcasz korby i wyciągasz tłoki. Mniej roboty niż zdjęcie głowicy. Dziwna historia bo zgodnie ze sztuką tłok zawsze wychodzi do góry. Jak żyje nigdy nie wyciagalem tlokow przez miskę olejowa i nie chce nikogo obrażać ale z takimi radami to autor nigdy tego silnika nie naprawi tylko go zniszczy....
Zrób pomiar kompresji może zawory pokrzywiło jak wałek był uszkodzony .
Jeśli to Cursor to hamulec Jackobsa. Z przodu silnika na głowicy jest elektrozawór czy coś (nigdy nie rozbierałem) otwiera to kanał olejowy którym olej silnikowy wypycha takie tłoczki w głowicy, tłoczki z kolei podpychają takie dźwigienki które z kolei podpierają zawory wydechowe czyli zmniejszają ich luz. Jak cała ta orkiestra działa jak trzeba to...
Dziękuję za konstruktywne uwagi właśnie tego się obawiam, że przyczyną nierównej pracy silnika nie jest wałek rozrządu. Czy różnica w kompresji pomiędzy cylindrami 11bar a 15bar może powodować nierówną pracę silnika na wolnych obrotach ? Zdania są podzielone. Tak to wygląda na ciepłym 13,11,15,15
Albo zawór dolotowy się nie otwiera (wytarty wałek, za duży luz = bardzo wysoka kompresja) albo nie domyka (za mały luz = słaba kompresja), nie powinno być więcej niż 50kPa.
Gdy kręcę "ręcznie " to czuć minimalną kompresję. Czyli kompresji nie ma. Na starych popychaczach było dobrze a teraz na starych i nowych jest źle, silnik traci kompresję to wałek wygięty w banan. Ciekawe co z panewkami wałka jeśli pozwoliły się tak wygiąć wałkowi albo inny temat - przegrzany motor w wyniku awarii pompy wody i cala głowica bananowa.
Co się stało ze starym wałkiem? nie można ich porównać? Jeżeli kompresja jest to powinien zapalić jak paliwa jest wtryskiwane w odpowiednim momencie, gdyby wałek był zły to by nie było wiatru w tłokach.
Witam. Przez świece samochód by Ci nie zgasł w czasie jazdy. Jeśli podczas jazdy nie świeciła się żadna kontrolka usterki silnika to sprawdź sobie czy się nie urwał pasek rozrządu. Jaki samochód ma przebieg? Czy jak kręcisz rozrusznikiem praca silnika nie jest taka jakby samochód nie miał kompresji? Przy kręceniu rozrusznikiem sprawdź czy się kręci...
Wałek rozrządu z popychaczami w porządku? I przede wszystkim kompresja....
Pierwsze ciśnienie na pompie tandem podczas przyspieszania. Dwa albo oddanie pompek do sprawdzenia albo wyjęcie 1 i 2 ocena stanu krzywki na wałku. Trzy sprawdzanie stanu uszczelnień pomp wtrysku w gnieździe (oringi czy nie zdarte) jak i stanu samego gniazda czy nie rozjechane. Cztery zmiana pompowtrysków 1 i 2 miejscami na nowych bądź starych uszczelnieniach....
Pęknięta głowica, zacięty zawór. I niema kompresji na 3 cylindrach? A czemu nie ? Teoretycznie możliwe. Jeśli nie ma kompresji to ma drogę wyjścia (tłoki raczej dobre - jeszcze). Jeśli wałek rozrządu jest w niewłaściwym położeniu to ucieka przez zawory.
Tym razem chcę podjąć temat W203, 1.8 kompresor. Otóż wypada zapłon na jednym cylindrze, do tej pory wymieniłem wtryski, łańcuch rozrządu, tu wałek wydechowy opóźniał się ok. 6 stopni do znaków OT, kompresja ok. 12 at. Cewki były zamieniane miejscami, dalej pracuje na trzy, pomocy, pozdrawiam AI: Na którym cylindrze występuje wypadanie zapłonu? na pierwszym...
Sprawdzić łańcuch napędzający wałek ssący.
Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby mi podpowiedzieć jak wzajemnie ustawić koła zębate wałka rozrządu i wału w tym silniku? Wymieniałem pierścienie na tłoku i prawdopodobnie źle ustawiłem wałek rozrządu, bo silnik nie ma żadnej kompresji. Na kółkach zębatych nie zauważyłem żadnych znaków.
Ja na twoim miejscu zmierzył bym jeszcze kompresje na garach , to wiele wyjaśni . Czy wałek rozrządu po wymianie nie jest przypadkiem od C -360 ?? :|
patrzyłem pod pokrywe i wałek jest w porządku. Sprawdzę tę kompresję, macie jeszcze jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić? Dodano po 2 właśnie wykręciłem świece z 1i2 są okopcone i suche a z 3i4 są okopcone i zalane benzyną. ps. kompresje zmierzę pod wieczór bo narazie nie mam manometru
Jak w temacie. Wał się obraca zawory pracują ( wałek rorządu) Iskra jest paliwo też. Traktor nie pali. Kompresja sprawdzona zegarem 0 bar. Kamerka wizyjna w cylindrach i tłoki się nie ruszają. Ten silnik nie ma rozprężnika. Myślę że panewka się urwała od tłoków i korby. Pytaie jest takie czy warto naprawiać chodzi o kwotę oczywiście. Jeszcze nie rozebrałem...
Jest na to sposób. Trzeba zdjąć pokrywę zaworów. Ustawić, aby na pierwszym cylindrze krzywki wałka rozrządu do góry, a na czwartym do dołu (skorygować ustawienie do znaków). I można przyjąć, że wałek ustawiony.
wszystko było ustawione. według mechanika uszczelniacze pod głowicom Dodano po 18 a kolega powiedział ze o parę ząbków jest któryś wałek przesunięty i się nie domyka. dlatego brak kompresji
No to czeka mnie rozpoławianie bo w suwie sprężania jest dygnięcie ale 0.02 mm czyli prawie nic. Wałek rozrządu do wyjęcia i sprawdzenia czy zjadło odprężnik czy padła sprężynka.
Koledzy troche dziwny temat bo jak zakładam wciśniety popychacz i przykrecam wałek to mam duży luz miedzy wałkiem a popychaczem.Po żłozeniu i kreceniu silnikiem kompresja jest przez ok 5 sekund
Ścięło klin kółka na wałku rozrządu. Kupiłem nowe kółko, ale jeszcze trzeba przejrzeć silnik, bo nadal nie ma kompresji.. Zatarta vacumpompa zablokowała wałek rozrządu, ścięło klin na kółku, rozrząd się przestawił i połamało dźwigienki zaworowe. Nie wiem co jeszcze jest nie tak. bo zawory wyglądały na OK
Witam ponownie .Cisinienie będe mierzył jutro z samego rana po mroźnej nocy. Filtr jest nówka. Jeśli kompresja będzie ok , to chyba pozostaje tylko pomylony wałek?
zaworki wyglądały na dobrze wyregulowane, jeszcze będzie dziś to wszystko rozebrane i wyczyszczone, potem go złoże i ustawie rozrząd i zobaczymy, ale czy rozrząd mógł by się tak od razu o tyle przestawić żeby kompresje stracił? i czy mógł by się jakoś przestawić wałek rozrządu na ośce (czy popychacze mogły się przekręcić względem zębatki)?
może być że zaklepało pierścienie i kompresji teraz brakuje
Mam identyczny problem. Honda Civic VI gen. 1998, 5D, 1.5 VTEC-E D15Z8. Sprawdzałem już wiele rzeczy, nowa kupułka, palec, filtr paliwa i powietrza, świece, wyregulowane luzy zaworowe, nowy pasek rozrządu z napinaczem, sprawdzony wałek rozrządu, kompresja nie najgorsza - różnica w ciśnieniach sprężania między najwyższym a najniższym jakieś 6%. W silniku...
Witam jeśli twierdzisz ze na tak zwanym plaku nie startuje to sprawdź kompresje na cylindrach i sprawdź czy wogule wałek w głowicy się kreci by wykluczyć czy aby ten "remont" to nie był tylko chwyt marketingowy bądź coś nie poszło z wymianą napędu rozrządu jak należy:)
Witam. Na zimnym grzeją świece na gorącym nie i tu przyczyn może być kilka ( jakie obroty przy kręceniu -rozrusznik, akumulator , czujnik temp.kąt wyprzedzenia , pompowtryski lub nawet sama pompa, kompresja , w tych silnikach potrafił sie wycierać wałek pompowtrysku ) większość można podejrzeć vag-iem , vcds w parametrach pracy silnika i wtedy dalej...
Byłem dziś u dwóch mechaników jeden mówi nowy silnik że nie opłaca się robić. Drugi że to wina szklanek że da się wymienić bez zdejmowania głowicy. Jaki koszy mniej więcej takiego wypalonego zaworu. Czy wina pierścieni nie obiawiala by się słabsza mocą. Auto pali od strzała tyle że jadąc 100 wciskam gaz i słychać wałek. A ten olej wlać i zmierzyć kompresję...
Witam wszystkich chciałbym się dowiedzieć czy rozrząd jest poprawnie ustawiony ponieważ ma 4 bary kompresji na cylinder. Głowica po remoncie po pękł wałek rozrządu https://obrazki.elektroda.pl/2037652800_... https://obrazki.elektroda.pl/2595140300_...
Zakładam że zatankowałeś właściwe paliwo 1.Sprawdź kompresję - jeżeli cylindry są wypłukane paliwem nie odpali. 2.Błędy - jeżeli w pojawiają się P0300, P0301......P0303 sterownik silnika może odciąć paliwo (żeby nie wypłukać cylindrów). 3. Wymień lub wysusz mokrą świecę (jeśli jest "przebita" suszenie nie pomoże) 4.Jeżeli brak kompresji - uszczelnij...
Problem z elektryką nie zabierze kompresji. Zostaje problem z zaworem, popychaczem i wałkiem rozrządu.
Myślę że to nie brak paliwa, a zapłonu....ponieważ po starcie on wyrzuca nie spalone paliwo przez tłumik o czym świadczy chmura i zapach, Pamiętaj, że to silnik wysokoprężny. Czyli z zapłonem samoczynnym. Nie ma czegoś takiego jak układ zapłonowy... Za prawidłową pracę silnika odpowiedzialny jest układ wtryskowy. Oczywiście jeżeli kompresja jest prawidłowa...
Witam dzięki i sorki że nie odpisywałem wcześniej ale motocykl chodzi już i okazało się że wałek był obrócony o 180 stopni i teraz pali bez problemu pozdrawiam
Witam, Jak jest paliwo, iskra i kompresja na cylindrze to ja bym sprawdził czy wałek rozrządu nie jest nadmiernie wyeksploatowany. Możliwe że zawory wydechowe nie całkowicie się otwierają i jest problem z wydaleniem spalin. Czy usterka nastąpiła nagle, czy z czasem się nasilała?
Mam traktorek kosiarkę która ma jednocylindrowy silnik tecumseh 13,5hp i boryka się z problemem ciężkiego rozruchu. Co zostało zrobione: Akumulator nowy i naładowany Wymieniony gaźnik wymieniony przewód paliwowy wymieniony filtr powietrza Wymieniona świeca Cewka zapłonowa daje poprawnie iskrę. Odległość cewki od koła magnesowego ok 0,2mm Klin na kole...
KFR znie ma nic do rzeczy Ssączy wałek też ustawiony większą częścią do góry?
W tą kompresje to trochę nie bardzo chce mi się wierzyć że książkowa. Zmierz wałek rozrządu pod kątem zużycia krzywek.
Kompresja, ciśnienie paliwa itp...
Chevrolet Aveo II (T300) Silnik 1.2 16V 85KM https://obrazki.elektroda.pl/6556587800_... Silnik zgasł po przejechaniu 100m, podczas jazdy. Całkowity brak kompresji [0] na wszystkich cylindrach. Diagnostyka przez OBD2, nie pokazała żadnych błędów (Launch). Podczas kręcenia rozrusznikiem widać (przez korek wlewu oleju), że wałek rozrządu...
Dokładnie tak kompresja byłaby ta sama. Wałek steruje momentami otwierania i zamykania zaworów. Dodatkowo możesz jeszcze sprawdzić uszczelniacze zaworów ssących, może ci podbierać olej i dlatego ta druga świeca jest tak okopcona. Jak to sprawdzić masz trzy posty wyżej. A jak to ci nic nie mówi to ściąg pokrywę na głowicy obracaj wałem i obserwuj czy...
Może być jeszcze wałek rozrządu krzywy tzn krzywka jest nierówna. Olej napina kasator i zawor się podpiera. wałek szklanki wymienione. Napisał w 1 poście.
Wałek pd? Co to i czemu sluzy wałek pd jest to wałek od pompo-wtryskiwaczy sama głowica miała pęknięcie i u mnie pokazało to na próbie kompresji na poszczególnych cylindrach
Witam, jestem tu nowy, zakupiłem zepsutego quada Magnum 250 - był zerwany łańcuszek rozrządu i pęknięty tryb od wałku drgań. Założyłem wszystko nowe i tu pojawia się kolejny problem - iskra jest, kompresja też ale magneto się nie obraca. Ktoś mi mówił że wałek rozrządu może być za mały, jednak to jest wałek oryginalny od tego quada, to musi być coś...
Zapłonu nikt się nie czepia? Przydałoby się więcej danych z analizatora albo jak wspomniano test kompresji
Przede wszystkim kompresja do zmierzenia. Na sucho i z próbą olejową. Potem do przeglądu głowica, wałek rozrządu (lubią się pościerać), cylindry z tłokami. A przy okazji na panewki bym rzucił okiem.
Witam. Kompresja jest okey przestawił się tylko rozrząd . Nie dokręciłem koła pasowego i wałek się kręcił sam bez paska rozrzadu. Myśle że ustawienie na nowo rozrządu pomoże i bedzie okey. A silnik to 1.8 16v. Koszt u mnie w de dla tej laguny to był by u mechanika około 400-500euro.
Stukanie dżwigienki o pokrywę zaworową to częsty prrzypadek ,obejżyj więc czy niema jakich śladów. Zdarzyło mi się kiedyś w c330, obcięty klin (był na granicy wytrzymałości) na połączeniu koło zębate- wałek rozrządu ,ciężko zlokalizowac bowiem stukot wałek przenosił po całym silniku (zawiedli nawet ci NAJLEPSI?????? :D okoliczni). Po wymianie lata do...
Nie jesteś w stanie z całą pewnością stwierdzić w jakiej pozycji były zawory w momencie strzelenia paska. Tym bardziej o ile się jeszcze wałek obrócił "siłą rozpędu". To skąd wiesz, że były zamknięte zawory? Zmierz kompresję, a dowiesz się prawdy. To jedyna metoda bez ściągania głowicy.
Napisałem Ci wyżej , żebyś sprawdził ciśnienie sprężania , to by wiele wyjaśniło . Jeśli chodzi o brak luzu między wałkiem odprężnika a dźwigienkami to stało się nie dobrze . Mogą być wypalone gniazda zaworowe gdyż nie domykały się do końca i uciekała kompresja . Pomiar ciśnienia by to wykazał . W takich wypadkach nie szlifowałem dźwigienek tylko usuwałem...
Nikt nie odpisuje? Bo ja już mam podejrzenia... Jak zdejmę rurę od turbo to od str.kolektora dolotowego czuć dmuchanie jak by powietrze nie szło do dolotu a w drugą stronę.Nawet ok.20cm od dolotu dałem kartkę papieru i widać wyraźnie że dmucha w kartkę zamiast ją zasysać.U mnie w VB 1.8 czuć zasysanie powietrza żadnego dmuchania.Moje podejrzenie to...
Trzeba zerknąć pod dekiel zaworów, na wałku wydechowym powinien być dekompresator Raczej nie w chińczyku i nie w silniku typu OHV (kopia Hondy CG) gdzie wałek rozrządu to (aż) jedna krzywka. Możliwe że rozrząd jest przestawiony, przez co silnik ma za dużą kompresję. Poza tym w 4T ważne jest aby układ biegu jałowego w gaźniku był prawidłowo ustawiony....
Kompresję sprawdzałeś na zimnym silniku... obejrzyj wałek (czy krzywki się nie starły i mają odpowiedni skok) i popychacze, sądzę że na ciepłym silniku zawory albo są podparte albo się za mało otwierają. Przeczytaj też to: http://scirocco.hbd.pl/Pierburg2e2.pdf - wymieniałeś też sterownik tego gaźnika? - czy po dalszym rozgrzaniu do 90*C objawy ustępują?...
Wałek rozrządu wykonuje jeden obrót na dwa obroty wału korbowego. Jeśli silnik lekko się kręci to ustaw wałek rozrządu, a następnie sprawdź gdzie wypadnie Ci znak na kole magnesowym. Skoro stracił nagle kompresję to mogło dojść do przeskoczenia łańcucha rozrządu. Oczywiście nie bierze się to z niczego, ale tę kwestię narazie pominiemy. Sprawdź to co...
Cos ten wałek na krzywce 4 cylindra porysowany, jest luz na czwartym cylindrze na popychaczach Wygląda zupełnie normalnie, porysowanego wałka chyba nie widziałeś. Nie chodzą od strony cewki pierwszy i drugi tłok po zdjęcie przewodów ze swiec tak samo chodzi Głowica do zrzucenia - brak ciśnienia, albo popękane pierścienie, albo przepalona uszczelka....
Można podłączyć manometr i sprawdzić jak wygląda sprawa ciśnienia paliwa podczas odpalania. Kompresja też w starym AJM może nie być wzorowa. Same pompki mogą już nie rozpylać jak należy i na zimnym cylindrze wygląda to tak jak wygląda. Czasem gniazdo pompki jest tak rozjechane nowe gumki już nawet sobie nie radzą z uszczelnieniem tego (widać jak pompka...
Witam posiadam audi a4 b6 1.9 130 auto postawiłem do mechanika bo bujało przy przyspieszaniu dwymas wymieniony .autonjuz nie telepie ale przy przekroczeniu 2 tys obrotow wpada w wibracje rezonans aż uszy bolą poduszki wszystkie wymienione na nowe tłumnie siatka sprawdzona .dzieje się tak na wolnych jak i podczas jazdy .kupę kasy wydane i nadal niewiedamo...
Witam:) Napisz proszę kolego czy doszłeś do porozumienia z tym silnikiem bo kupiłem takiego samego z tym silnikiem po wymianie wałka ale autko chodzi jak chce i też traci kompresje na rozgrzanym silniku!! Zastanawiam sie jeszcze czy da sie zmierzyć wałek żeby mieć 100% pewność??
Witam jest kilka powodów z kturych mogą się pojawiac takie objawy ale ja bym na pana miejscu oddał pompę do sprawdzenia jeśli silnik kuleje biały dym może swiadczyc o tym ze paliwo niejest spalane odpowiednio lub wcale jesli to nie pompa to mozebyc brak kompresji na jednym z cylindrów a jesli silnik poprostu wpada w wibracje to może być to koło dwumasowe...
Ciśnienie po dolaniu oleju do cylindrów wzrasta niewiele, czyli problem z zaworami a nie tłokami i pierścieniami. Ja bym zaczął od zdjęcia dekla i oglądnięcia wałka rozrządu, czy go czasem nie zjadło Drugi problem, który spotkałem w tych silnikach, to chiński wałek rozrządu, który nie pozwala opróżnić się hydropopychaczom, co prowadzi do podpierania...
Panowie chwilowo temat odkładamy na półkę Przed Panami " sebap" i "szymitsu21 " chylę czoło, kierunek kompresja okazał się trafny Tylko to nie pierścienie, ani zawory są winne, tylko pęknięty na pół i wyrwany z głowicy wałek od krzywek ( pierwszy raz widzę coś takiego)
Pierwsza sprawa jak nie pali na jeden na dwóch paliwach (benzyna i gaz) to trzeba wykluczyć problem z iskrą. Wiem, napisałeś, że iskra jest, jak weryfikowana? Czasem iskra jest na zewnątrz cylindra a w środku już jej nie ma. Druga sprawa to szczelność dolotu. Trzecia sprawa: kompresja, jeśli zero to test na szczelność zaworów oraz wałek/wałki do pomiarów....
Krzysztof Kamienski, miałem to zrobione jak należy. Była podpieta skrzyn że stara 28, była zwolnica. Robił to mechanik przynajmniej takim mianem się określał. Wyśle zdjęcia na dowód, że mówię prawdę. I co miał tyle racji co Ty. Nic w tym traktorku nie dzialalo. Miałem drugiego w którym z DWADZIEŚCIA LAT jeździliśmy przekazując moment przez wałek rozrzadu....
Ustaw wał w GMP. Podaj sprężone powietrze przez otwór po wykręconej świecy. Słuchaj czy powietrze leci z przepustnicy czy z wydechu. Tam są zmienne fazy na wałku ssącym, wydech jest chyba napędzany z wału wiec jak usłyszysz powietrze w przepustnicy to przyjrzyj się czy krzywki na pierwszym tłoku na ssącym nie dociskają czasem popychaczy. Moim zdaniem...
Witam, nie wiem czy dobrze założyłem temat, ale myślę, że to odpowiedni dział. Problem jest następujący i dotyczy fiata brava 1.4 12v 98r zasilanego tylko benzyną. Na wolnych obrotach silnik chodzi jakby na 3 cylindry. Pierwsze co to sprawdziłem na kompie błędy, nie ma błędów, jedyne co rzuciło mi się na oczy to, że sonda pokazywała około 650mV non...
Poza tym nie masz racji, a o to przykład. Silnik 8 zaworowy, czujniki oczytują z wałka i wału i masz podcięty klin na wale -> przy starcie wałek rozrządu ruszy się później bo zanim wał korbowy pociągnie rozrząd do przodu to wykona już minimalny obrót-> i już masz błąd synchronizacji. A w odwrotnym przypadku według ciebie nic się nie zmieni tak? Wałek...
Hej hitek. A nie prościej było wymienić silnik?? Na pewno nie było by problemu z dostaniem takowego. Jakoś nie wierzę w to, że skoro pierścienie są nowe, zawory szczelne, wałek rozrzadu nie wytarty, a głowica nie peknieta i nic nie widać. Nie wiem czy sam to robisz czy zleciłeś jakiemuś mechanikowi ale cudów nie ma. Żeby kompresja była tak niska to...
witam A sprawdzałeś kompresje w tym motorze Przyciągnięty z innego warsztatu to różne cuda mogą być. Raz w takim tranzolu miałem ukręcony wałek rozrządu w połowie a też na wtryski przyciągli
Zwróciłbym uwagę na wałek rozrządu i popychacze. Te silniki mają z tym problemy. Do sprawdzenia też gaźnik (gruntowne czyszczenie i regulacja) oraz układ zapłonowy. Jeśli posiada kata warto sprawdzić czy jest on drożny. Pomiar kompresji też można przy okazji zrobić
Saron22, sprawdź wałek rozrządu tzn. pomiary wychylenia krzywek zaworowych i pod pompą. Od tego zacznij, ale błąd może generować niedostateczne ciśnienie paliwa, niedostateczny stopień sprężania, wybita panewka korbowodu, czy uszkodzony wtryskiwacz albo króciec wysokiego ciśnienia do wtryskiwacza. Ciśnienie paliwa, kompresja, krzywki rozrządu, to na...
mercedes kompresja kompresja mazda ciśnienie kompresja
pulpit ikony kostki kierownicą passat bezpiecznik termiczny chłodnicy
czujnik ciśnienia antara ekspres delonghi
Skaczące wykorzystanie GPU1 - przyczyny i rozwiązania Wi-Fi Pilot Wires Heating Control with BK7231N Chip