Najpierw weź go na szarpak i sprawdź dobrze zawieszenie, bo być może masz luz na sankach lub tulejkach wahaczy.
Ja wypalałem gumę wyrzucałem mniejszą tulejkę a później brzeszczotem nacinałem tą większa żeby łatwiej wybić.
Witam. Niedawno zakupiłem audi a4 b5 1999 r 1.9 tdi 110km w kombi. Auto bylo uszkodzone. Koło było uszkodzone. Wymieniłem zawieszenie . Wahacze założyłem od Audi a4 b5 z 1995 roku 1.9 tdi 90 km . I teraz moje pytanie. Czy wahacze róznią sie z wersji przed liftem a po lifcie?
Nie jest to samo, oryginały 1K0407366C 1K0407365C
Popraw temat, wahacze przez samo H
silentblocki czyli tuleje wahacza ?
Sama wymiana jest prosta.problem może byc z długom srubą łączącą dwa wavhacze górne a tak to to poleci Dodano po 7 Sama wymiana jest prosta.problem może byc z długom srubą łączącą dwa wavhacze górne a tak to to poleci
Jeżeli robisz sam i nadal występuje usterka to zmień producenta . Polecam LEMFORDER bo te części idą na pierwszy montaż . Dodatkowo sprawdź inne elementy zawieszenia czy nie są uszkodzone i czy one tego nie powodują wybicia tulei wahacza .
spróbuj wstrzyknąć płynu hamulcowego w gumę końcówki wahacza
Sworzeń nie pracuje w zwrotnicy. Jak już, to można mu "popsikać" pod osłonę gumową, co wcale takie łatwe na zamontowanym wahaczu bez uszkodzenia osłony nie jest.
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
dzięki koledzy za odp. temat wahaczy jest mi dobrze znany, próbowałem na początku z zamiennikami i szkodza na nie czasu, lepiej wyszedłem na kupowaniu orginalnych tulejek i wprasowywanie w orginalne wahacze, dłużej na tym pojeździłem. Kłopot jest w tym, że do tej pory nie było problemu z zakupem tulejek, a do wahacza audi a4 b6 jest chyba z 4 rodzaje...
Witam. Planuje wymianę wahaczy przedniej osi Audi a4 1,9 tdi , 1998r. " HART"- Czy ktoś z was slyszał o tej firmie produkującej wahacze, jeśli tak to proszę o opinię. Dziękuję.
Witam mam takie pytanie założyłem sportowe sprężyny do audi 80 b3 i czy jak bym z przedniego zawieszenia wywalił drążek stabilizujący to coś mogło by się stać ?? z np wahaczami ??
witam maam pytanko czy wie ktos moze jak wymienic wachacze w audi A4 i czy jest duzo rozbierania bo na pierwszy żut oka to wydaje sie to bardzo proste,bo byłem teraz na przegladzie i mechanik powiedział mi że mam własnie do wymiany wachacz od kierowcy tylny i końcówke drązka z prawej,moze ktos ma link to jakiejs strony gdzie sa fotki,z góry dzieki Dodano...
Tak, mogą. Możesz wstawić duże tuleje od Audi TT. Trochę mniejszy komfort jazdy ale wytrzymują dużo dłużej. Jak wyjmiesz wahacze to będzie widać w jakim stanie są sworznie i końcówki.
1 Kupiłeś podróby LMO made in CHRL, częsty przypadek w PL. 2 Niefachowy montaż wahaczy. Niewyważone koła na pewno pomogły tym wahaczom. Wahacze LMO wytrzymują min. 50 tkm.
No to się nie spieraj. Ja nie mówię o diagnostach, którym się ręki nie chce przyłożyć do wahacza. Dlaczego porównujesz badanie diagnostyczne do sprawdzania luzów na tzw. szarpaku? To że Ty nie wiesz jak to zrobić, nie znaczy tego, że tu nikt nie ma o niczym pojęcia. Koła w dół i sprawdzamy luzy. W głupim uno tak nie znajdziesz luzu na wahaczu.
Wymień tuleje na tylnej belce i na wahaczach na tzw. pełne od S3 i musi być stabilnie.
Kolego zrozum to że na stronie masz cztery wahacze i łącznik stabilizatora i to jest wszystko naraz spięte nieraz klient mi mówił ze jest wszystko ok,a było wywalone zawieszenie.W tym zawieszeniu łyżką dużo nie sprawdzisz.Czy to tak dużo rozpiąć wahacze.Z wymianą 2 stron to raptem 3 godziny jak byś miał zapieczone śruby od górnych wahaczach.
Nie ma specjalnie wielkiej różnicy pomiędzy śrubami - można zostawić te ze starych, które są w bdb stanie. Nie spotkałem się z problemem śrub dostarczonych w komplecie. Nie wymieniaj końcówek drążków (jak nie musisz) bo długo nie wytrzymają - około pół roku przy większych przebiegach. Najlepiej zamontować końcówki z wyższej półki.
Wymieniając zwrotnicę niestety.
Problem polega na dokładności wykonania oraz użytych do tego materiałach. Tanie wahacze mają niedokładnie wykonaną lub o złej powierzchni kulkę, za miękką, również niedokładnie wykonaną lub/i z nisko samosmarownego tworzywa miskę, a do tego słabo uszczelnioną pękającą osłonę. Jeśli uważasz, że smarowanie to załatwi to montuj i smaruj do woli, jednak...
Panowie wie może ktoś co to jest za wahacz w moim aucie? Jest on nie wykonany z blachy ale jest to pełny odlew z dużo większymi tulejkami. Proszę o jakieś porady, gdyż miałem drobny wypadek i się po prostu zgiął. Dodam iż chyba nazywa się on wahacz kuty.
Szybka, łatwa i przyjemna robótka - tylna tulejka wahacza przedniego grupa VW/Audi (aluminiowa ławka), dopóki pół starej śruby nie zostanie połamane w korpusie.
Ok, tzn no ja chciałem Lemforder lub TRW, nie tam Febi czy ruville itp Tylko myślałem że jak już jest wahacz "na stole", to dać wszystko żeby zmienili.
Tylko wymiana kpl. wahaczy i zrobienie geometrii gwarantuje skuteczna naprawę.
Witam kolegów... Proszę o Wasze opinie jakiej firmy wahacze mam zakupić do Audi. Zauważyłem, iż podczas jazdy po nierównej drodze słychać jakieś stuki w przednim zawieszeniu...
Wahacz zamontowałem bez najmniejszych problemów, zwrotnicę też (pisałem wcześniej gałka,ale myślałem o zwrotnicy,to ten element co wchodzi do wahacza od strony koła). Czyli został mi jeszcze amortyzator,wybuduję go jutro i sprawdzę(kiedyś już wymieniałem to nie powinno być problemów. Dzięki, jutro napisze czy to wina tego amortyzatora.
do czujnika przy wahaczu dochodzi 3 kabelki -ten ostatni jest besposrednio do tylniego czujnika przy tylnim wahaczu?
czy w autach typu Golf IV/Audi A3 8L da radę jakoś poprawić zawieszenie? Nie. Te auta nigdy nie miały i nigdy nie będą miały komfortowego zawieszenia.
Olej i guma to złe rozwiązanie, dasz na gumę olej to zaraz się rozpuści lub sparcieje. Masz albo tanie wahacze albo nie zadbałeś o porządek przy składaniu zawieszenia.
Do wymiany.
Zawieszenie w jakim stanie? Z przodu w tym Audi jest drogie w naprawie zawieszenie wielowahaczowe. Warto sprawdzić czy nic nie puka a nawet wjechać na kanał i szarpiąc za wahacze sprawdzić wzrokowo.
"Pochylenie kół, przód: -0 stopni 30' +/- 0 stopni 30' (zawieszenie standardowe) Max. różnica lewa strona - prawa strona: 0 stopni 30'" Od ustawienia pochyleń musisz zacząć - potem zbieżność bo się automatycznie zmieni. Jeśli przed remontem nie ściągało a ciśnienie w kołach jednakowe to nie marnuj tu czasu. Jeśli tył nie był ruszany też sobie odpuść....
Witam. Posiadam Audi a4 1,9 Tdi z 98r. Ostatnio byłem u mechanika i okazało się że mam do wymiany przednie wahacze(prawie wszystkie). Może mi ktoś polecić jakiej firmy kupić te wahacze żebym nie żałował??????????. Czekam na opinie.
Zwrotnica, amortyzator też oberwały.
Witam w dzisiejszym byłem na ustawieniu zbieżności po wymianie wahaczy z przodu w audi A8 D3 pneumatyczne zawieszenie i mam pytanie czy według wykresu jest wszystko dobrze ustawione bo jak jadę prosto to kierownica jest parę stopni przekrzywiona,a mam również założone 4 nowe opony więc nie chciał bym aby one były wyzabkowane lub coś innego.Prosze o...
Czujnik poziomowania będzie najprawdopodobniej przy lewym wahaczu, można go prosto zdiagnozować z poziomu diagnostyki komputerowej, tak samo może wyjdzie czemu nie działają długie. Więc podstawą porządna diagnostyka komputerowa wraz z parametrami na żywo.
Hmmm... spore koszty naprawy ? No to nie ciekawie, no ale mam Alfe 145 to powiem tak, że w niej wcale tańsze części nie są ! A co najczęściej z mechaniki wysiada w Audi ? Rozrząd to wiem, że jest w cenie a co z tymi wahaczami aluminiowymi co słyszałem nadal to jest w Audi czy są stalowe zamienniki tego ?
Spuść z niego powietrze, i znajdź parametry napięć z czujników w testerze, bez powietrza podnoś auto równo do góry obserwując czy sygnały się pokrywają. Jeśli błędów brak, to najprawdopodobniej problem będzie leżał po stronie mechanicznej. Czujniki powinny być bezpośrednio na tylnych wahaczach i należało by sprawdzić mocowania czujników i ramion, oraz...
Jeśli nie dzieją się rzeczy niepokojące wpływające na bezpieczeństwo jazdy oraz eksploatację samochodu to chyba trzeba uznać to jako zwyczajny dźwięk zawieszenia. Może weź sobie kup jeszcze jakiś smar w sprayu i popsikaj sobie tam wahacze czy też wszystkie miejsca "zawiasowe" że się tak wyrażę i może się uspokoi i Ty również będziesz spokojnie spać
Witam, czy naprawiając zawieszenie w golfie IV lepiej kupić taki zestaw? allegro.pl/oferta/febi-zestaw-wahaczy-go... czy takie same akcesoria naprawcze starczą? allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-wahac... tak samo np tylne zawieszenie, bardziej takie coś: allegro.pl/oferta/belka-tylnego-zawiesze...
Zakładaj lemfordera ale ze sklepu. Jak dobrze je porównasz to orginalne oznakowanie "vw,audi" jest zeszlifowane , a wnioski sam wyciągnij.
Witam. Ja sprawdziłbym mocowanie wahaczy. Pozdrawiam.Andrzej.
Audi a8 4e np.Tuleje wahaczy przednich.Można na naprężonym czy nie?Tuleje belki tylnej golf 3, golf 4 np.
Wkladalem zawieszenie cale przod do audi a6c6 wahacz banan po 4 miesiacach siadl, koncowki drazkow poszly, reszta po kolei - zmienilem na lemfordera jest ok. Odradzam mapco cena niby dobra niby 2lata gwarancji na te wzmocnione ale to nic nie warte
Swożeń mógł się przesunąć w wahaczu, jeśli nie był dobrze dociągnięty
tuleje wahacza
Sprawa rozwiązana. Tak, dobrze przypuszczałem że jeśli obniżasz zawieszenie to zmienia się kąt pochylenia koła. Nawet diagnosta który robi mi zbieżność nic nie doradził. Brak jest dobrych mechaników. Zamontowałem wahacze z audi tt8n/vw golf IV R32. Oprócz tego zmieniłem zwrotnice bo w tych modelach jest dłuższe "mocowanie" dla sworznia. Kształt wahaczy...
nie kupuj KRAFTA....kub M-sport febi lanforder,trw
Fabrycznie wszystkie wahacze mają sygnatura VW audi i namis Lem, jak kupujesz Lemfordera to znaczek VW jest zeszlifowany choć czasem nie jest to zrobione starannie i widać znak VW.
Zakładam że kupisz zamienniki. Jeśli tak to gdy trzeba wymienić więcej niż 3 wahacze to zakup zestawu i wymiana wszystkich jest najlepszym rozwiązaniem, tak z punkty ekonomiki jak i technicznego.
Za ten mega drogi zawias kolega zapłacił 570zł, przejeździł 45tys, sprzedał auto następnemu koledze i teraz ten już zrobił 7tys. Nie słychać, żeby coś się działo. Wahacze Master Sport, auto Audi A4 B5.
Problem jest od chwili gdy pękł dolny wahacz wcześniej wszystko było w porządku.
Naprawa spowoduje dwukrotne zwiększenie wartości auta nawet bez zatankowania. Możesz sie zdziwić ile one kosztują.. A co do uszkodzeń to bardziej bym dodał ze wahacze a nawet i sanki/wózek. Gumy pewnie zerwane.
Witam.Po wymianie zapieczonego wahacza dolnego w audi a4 b5,auto nie chce ruszyć z miejsca.W czasie wymiany zapiekł się czop wahacza musiałem go podgrzać i wybić młotem.Mam pytanie czy przez to mógł zepsuć się jakiś przegub? Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy....
Tylko to się zaczęło dziać po wymianie wahaczy i sworzni. Przed tym było wszystko ok
Wahacza....Nie no pomyśl trochę....Tyleje cylindrów pod kątem pęknięć!!
Polecam Volvo s60 , będziesz czuł się ,,inny,, na drodze :) . Mam s60 od 6 lat jedynie co wymieniłem to cukiereczki w przednich wahaczach
Koledzy czy ktoś podrzuci zdjęcie sciągacza lub link na pw (chyba, że mozna tu) którym mógłbym rozpiąć sworznie dwóch dolnych wahaczy od żeliwnej/stalowej zwrotnicy w audi a6 c5 Chodzi o to aby zdjąć zwrotnice do wymiany łożyska. Nie chciałbym zniszczyć tych wahaczy. Górę udało się odkręcić zarówno słynną śrubę spinajacą dwa gorne wahacze jak i śrubę...
Zawieszenie jest wielowahaczowe i aluminiowe. Słyszałem jednak opinie, że jak jeździ się z głową i wkłada elementy dobrych firm, to można spokojnie zrobić tyle co na normalnych stalowych wahaczach. Można też rozważyć zakup audi a3. Tam zawieszenie jest już zwykłe, jak np. w golfie 4.
Też obstawiam miękkie gumy ale zawsze lepiej zapytać, zmienimy na razie cały przód i zobaczymy.
Za 300 zł można kupić zwrotnice razem z wahaczami i amortyzatorem. Albo zwrócić poprzednią, skoro jest uszkodzona i wziąć następną. Nowa to marnotrastwo pieniędzy.
Krzywa kolumna?Chyba ze auto jest po wypadku.Jezeli tak to zmierz karoserie.Jezeli kielich jest przesuniety to raczej nic nie zrobisz.Jezeli auto jest bezwypadkowe to wymienil bym w pierwszej kolejnosci wahacz. Pozdrawiam.
podokręcaj śruby w zawieszeniu, zgrzytać, skrzypieć potrafi zużyty wahacz -końcówka, w sankach są tuleje met-gum
Motronic , a pomyśl że gdy przyspieszasz wahacz wykonuje ruch , i gdy puszczasz pedał gazu też wykonuje jakiś ruch . Mój kumpel miał właśnie podobny problem ale w "Audi A6" i winne były właśnie górne wahacze
Witam Postadam audi a4b5 98rok 110km Problem polega na tym ze przy wyprzedzaniu " kiedy skręcam kierownicą w lewo " czuje wibracje na prawym kole ( opony mam nowe, i przełożyłem z tylu na przód) problem czuć od 75-110km/h.Sprawdzałem łożysko nie słychać by miało jakieś szumy, luzy , zawiedzenie (wahacze) mam nowe. Jakieś pomysły ?
Osiągi diesli nie pozostawiają złudzeń, zabija go ta charakterystyka i przełożenia. Tak to byle TDI czy HDI goniło by mocarne auta na autostradzie. W benzynie może być też turbo i tutaj mamy dużo większy zakres momentu obrotowego Albo dawno nie byłeś na autostradzie, albo dla ciebie diesle to jedynie stare Passaty. Dieslami nie jeżdzi się przy 4k,...
Jeśli można spytać, jak autko się sprawuje? Pana i pańskiego kolegi? Wszyscy "straszą" tym aluminiowym wahaczem- jak to jest w praktyce? Pozdrawiam Mirek
Ok,zauwazylem ze magiel zacina sie wtedy kiedy jest zimniej,a stuki wyszly dzis na szarpaku-gorny tylny wahacz z prawej strony ma lekki luz.Co radzicie,wymienic ten wahacz z obu stron czy tylko ten walacy?
Witam, niedawno przeglądałem ogłoszenia i napotkałem ogłoszenie audi a4 i w opisie było napisane, że samochód ma zwykłe wahacze z przodu. Z czystej ciekawości pytam się czy jest możliwość żeby do a4 założyć przednie zawieszenie od 80 b4?
Witam mam problem z audi został wymieniony przegub zewnętrzny, wahacze górne . A problem jest taki że dzwoni w prawym przednim kole nie ma luzów góra dół tylko jak się uderza w koło to jest taki dźwięk jak dzwonek co to może być proszę o pomoc
Padł czujnik poziomowania zawieszenia - prawy przedni (od strony pasażera) albo przetarły się kabelki od niego. Czujnik można łatwo dostrzec po zdjęciu koła. Dochodzi do niego wtyczka. Ma takie ruchome ramię, którego dolna część przymocowana jest do dolnego wahacza. Sprawdzić kabelki, ew. wyjąć czujnik spisać numerek części i szukać używki lub nowego...
To tak miałem i podam po kolei: -dynamika:dostateczna. Przy silniku 101 km nie możemy wymagać. -za ręcznym w stronę tylnych foteli jest płytka wnęka, jest też mały schowek w górnej części konsoli Auto wykończone na wyższym poziomie. Plastiki nie skrzeczą, w moim szybko wytarł się fotel kierowcy na boku. Co do kwestii mechaniki - zwróć uwagę na wahacze,...
Nie jest bardzo skomplikowane. Po 4 wahacze z przodu i z tyłu, po 2 drążki stabilizatora z przodu i z tyłu. W swoim wymieniałem to wszystko na Master Sport i jestem bardzo zadowolony. Ponad 30tys na tym zawieszeniu zrobione i błoga cisza w aucie. Kupiłem je tylko dlatego, że kumpel kupił komplet (8 sztuk) wahaczy tej firmy do Audi A4 B5 i zrobił już...
co do alu. zwrotnicy to trzeba uwarzac kolega w audi rozwalił od klepania chyba...najlepiej chyba wyciagnac calosc...
W moim audi jest czujnik na przednim wahaczu i komp w bagażniku z czujnikiem położenia. Ale najprostsze rozwiązanie widziałem w starych Fiatach Tipo, było tam rozwiązanie hydrauliczne które działało na nacisk osi tylnej była tam zwykła pompa hydrauliczna i 2 siłowniki przy reflektorach.
Sprawdź zawieszenie jak mówią koledzy i luzy przede wszystkim na wahaczach. Nie zapomnij o maglownicy, bo jeśli listwa będzie miała luz to będzie taki efekt.
Wahacz któryś już nadaje się do wymiany, jak kolega wyżej, tylko na trzepacze do warsztatu.
U mnie ta nakrętka się obracała więc przecinak, młotek i jej już nie było. Potem nowa nakrętka, śruba w środek by ją wycentrować, przyspawana i po robocie. Trzeba tylko uważać z tym spawaniem abyś nakrętki nie przegrzał bo śruby z niej nie wykręcisz i żeby gwint się nie uszkodził. Na upartego możesz włożyć nową nakrętkę i przy dokręcaniu wahacza trzymać...
Czyli zdania ekspertów są podzielone 😁, może ktoś jeszcze dorzuci swoje "trzy grosze", Dodano po 3 Bardziej od zmian chodzi mi o to czy w przypadku pompy jest wprowadzona różna numeracja, bo np. podpora wahacza w VW ma kilkanaście numerów oznaczeń, a pasuje i do golfa 5, 6, audi, skody - a to ciągle ten sam kawałek aluminium o tych samych wymiarach.
Doczytałem ze te zawieszenia są różnie ustawiane w zależności od silnika poza tym takie same są w audi i skodzie ale jak powinno być w passacie 2,0 20V nie mogę znaleźć
Witam Jestem użytkownikiem samochodu Audi A4 z 98roku 1,6 ahl. I od roku czasu z jednego z zawieszeń koła przedniego dochodzą dosyć głośne dźwięki jakby piszczącej gum. Trzeszczenie gumy jest najmocniejsze przy wolnej jeździe po nierównościach i przy skręcaniu kierownicy na postoju i w jeździe. Ostatnio byłem na przeglądzie okresowym w stacji diagnostycznej...
Audi A5 2012 r. Jeździł, słuchał. Mówił, że faktycznie coś czasem zastuka, ale jak wspomniałem, mówił, żeby sobie nie zawracać tym głowy. Byłem na SKP, to na szarpakach nic nie wyszło.
Ceny części do A3 8L nie są wcale wysokie np. Amortyzator przód Bilstein b4 (bardzo dobry) to koszt ok. 130zł/szt. do Fiata Punto Kayaba (bardzo dobry) ok. 120zł/szt. Łożysko koła przód Audi a3 SKF 120zł, Fiat Punto II ok. 120zł. Tuleje tylnej belki do A3 tańsze niż "zestaw naprawczy" wahacza tył w Punto itd.
Ktoś polecić ściągacz do sworzni kulistych w A4 B8? Może ten się sprawdzi? https://allegro.pl/oferta/sciagacz-sworz... Nie wiem jaki będzie odpowiedni do mojej A4. Chętnym dziękuję za pomoc.
Jak jeździ to nie narzeka a jak ma wymienić i usłyszy 10 wahaczy to narzeka :). Może pasek jest trochę snobski (znacznie mniej niż Audi, BMW, Mercedes) i sporo płaci się za markę ale bezawaryjność, niezawodność to dla wielu priorytet.
W benzyniakach, nawet po 2000, nie ma DPFa. Używane części - jakie, klocki hamulcowe? Wahacze? Jezusie Świebodziński i Matko Boska Elektryczna ...
Raz - prawdopodobnie masz założone jakieś wieśniackie felgi, nie dość że za szerokie, to jeszcze ze złym ET, Ale właśnie ten samochód nie ma wieśniackich felg tylko zwykłe Montreal fabryczne: https://obrazki.elektroda.pl/2491864500_... o jakich gumach wahacza mówimy? o takim komplecie? https://allegro.pl/oferta/lemforder-tule...
A jednak błąd był mechaniczny wypiął się łącznik z wahacza po wpięcia adaptacja poszło jak z płatka wiec nauka jest taka jak się pokazuje eror to trzeba szukać usterki mechanicznej
W Audi Allroad jest takie zawieszenie, potencjometry są połączone dźwigienkami z wahaczami, na desce są przyciski do regulacji wysokości nadwozia, tylko cena amortyzatorów z poduszkami zabija, 4000zł/szt, nie ma podróbek Trochę inaczej jest to rozwiązane w Subaru legacy, tam potencjometry są umieszczone w zbiornikach powietrza przy każdym amortyzatorze,...
Najwięcej problemów może sprawić elektronika jest obecnie wszechobecna,do Największych problemów należą kaprysy pokładowe : Nawigacja Szyberdach Wiązki elektronicznego hamulca ręcznego Przede wszystkim eksploatacja zawieszenia na naszych drogach wahacze,amortyzatory,wycieki oleju " Jak dbasz tak Masz "
Dodatkowo wypalone tłoki, rysy na cylindrach i spalona sprężarka klimatyzacji oraz rozrząd do wymiany. Oprócz tego sprzęgło do wymiany, 2 katalizatory i zawieszenie przednie do remontu. Silniki, sprzęgło katalizatory i wymiana górne wahacze plus robocizna 14 000 zł. Co mam zrobić teraz z tym autem ? Kasacja ?
Dolne wahacze są połączone dźwigienkami z czujnikami wysokości nadwozia, być może po podniesieniu samochodu podnośnikiem do góry któraś spadła
Ja też wymieniłem prawy na początku bo było to czuć ewidentnie po prawej stronie, jednak po wymianie nic się nie zmieniło. Moim zdaniem nie da się sprawdzić w 100% przegubu wewnętrznego bez jego wyciągnięcia i dokładnego obejrzenia powierzchni kielichów i krzyżaka. Uwierz mi, że przez 3 miesiące zagłębiałem się w ten temat, przeczytałem dziesiątki tematów...
hmmm, czyżby Lemforder zszedł na psy w przpadku Audi??? zawiecha bardzo podobna do passatowskiej, która wg mnie jest bardzo wytrzymała. Jak pisałem wyżej - ponad 300 tys km i cały dół w ORYGINALE. Górne przednie wahacze wymienione jakieś 100 do 80tys km temu. Dzień w dzień dziura na dziurze made by dziadowski Wałbrzych.
Nie wiem co powiedzieć, generalnie jakbyś wyciągnął przegub wewnętrzny to by się coś zaraz urwało jakby poszło nie ta. Śrut z przegubu zewnętrznego tak samo zaraz by zrobił spustoszenie. Ciężko stwierdzić czy to coś w zawieszeniu czy może blacha osłaniająca wahacze od przegubów tak "dzwoni" czy co innego ale wprawne ucho mechanika to wykryje.
Po zmianie wahaczy poprawa była połowiczna. Dzisiaj wleciały jeszcze nowe zwrotnice przy okazji montażu większych hebli z przodu i jest książkowo. Temat do zamknięcia.
Piasty niech sprawdzi czujnikiem zegarowym , pozniej założy tarczę i tez zmierzy od tego czeba zacząć jak to nie pomoże to auto do góry tak żeby stał na wahaczach z kolami w górze i próbujemy Patrzymy na uklad napedowy przeguby półosie tylko tam moze być przyczyna
sworze wahacz sworze wahacz sworzeń wahacz sworzeń wahacz wahacz odkręcić
naprawa telewizor philips klapka megane filtr paliwa znajduje
odblokowanie hantek rozebrać zelmer admiral
Edycja programu – podaj hasło w dekoderach Polsat Box, WIWA, Opticum, Comsat, Kaon – PIN, blokada, zarządzanie kanałami Pol-Mot, Ursus: brak wskazań obrotomierza – diagnostyka, alternator, czujnik, naprawa