Hej! Na początku chcę przywitać wszystkich bo to mój pierwszy post na forum:) Teraz do rzeczy: Mam e90 z 2006 roku z dokładanym oryginalnym poliftingowym ksenonem z led ale bez AHL. Kilka dni temu lewy przedni migacz w mojej betce przestał działać. Wyjąłem kierunek, podpiąłem napięcie pod piny i jakież było moje zdziwienie bo kierunkowskaz zaświecił...
Witam, Potrzebuje podpowiedzi gdzie wpiąć kierunki (sterownie z centralki c.zamka nie podpięte w salonie chciałem uzupełnić wyjścia są) autko to i30 z 2010 roku Z góry dziękuje. L
Witam. Pytanie dotyczy Cinquecento 704. 1. Gdzie wpiąć się w "+" po włączeniu zapłonu? 2. Gdzie wpiąć się w kierunkowskazy? Chodzi mi o kolory przewodów i jak się do nich najwygodniej dostać. Od razu dodam, że przy puszce z bezpiecznikami jest strasznie ciasno i nie będę miał się jak tam wpiąć. Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam. hercules
Właśnie sprawdzałem dlaczego mój alarm nie sygnalizował nigdy załaczania i wyłaczania alarmu kierunkami. Sprawdziłem i przewody są prawidłowo wpięte w obwód z kierunkami ale nie działają. Tak jakby centralka niedawała sygnału na kierunki. Co to może być jakieś uszkodzenie centralki? Alarm Tytan 4m. odziedziczony po poprzednim właścicielu pojazdu.
Na wyjściu z BSI bo przełącznik od kierunków podaje tylko sygnał masy jako informacje o załączeniu kierunków.
witaj kolegoja zakładałem do sierry ale ford pewnie nowosci nie wprowadził:) te 2 kable o które pytasz to chyba sterowanie na reszte zamków a gdzie sie wpiąc najlepiej to jak sciagniesz sołone kierownicy te co osłania stacyjke to do przełacznika do kierunków ida 2 kable ich kolory powinny byc czarno-biały i czarno-zielony najlepiej sie upewnisz prubówką...
Są dwie krańcówki i dwie diody, krańcówka odcina kierunek który doszedł do końca, obroty w drugą stronę możliwe są dzięki diodzie bocznikującej daną krańcówkę dla kierunku przeciwnego. Krańcówki muszą być NC.
Witam. Nauczyciel zadał nam pytanie, od tak (jako ciekawostkę). I gdyby nie to, że zaciekawiło mnie to bardzo nie szukałbym na nie odpowiedzi. Znajdujemy się w pomieszczeniu w którym są dwa przewody. Wychodzą z jednej i z drugiej strony pomieszczenia. Z jednej strony podłączone jest źródło energii np. akumulator, z drugiej strony odbiornik. Energia...
Witam, Zakupiłem niedawno używany hak który już zamontowałem w samochodzie. Wraz z nim otrzymałem oryginalną wiązkę haka. Niby wszystko szybko, sprawnie i pięknie miało być ale pojawił się problem. Podpinam wiązkę pod kostki lamp i pozycyjne światełka ładnie świecą. Wszystko sprawdzam probówką wpiętą na masę pojazdu ale kierunków jak nie było tak nie...
Zdjęcia, nie dość, że każesz ludziom, od których oczekujesz pomocy, poodwracać sobie bo Ty pewnie nie masz czasu na takie błahostki, to w dodatku są słabej jakości i zrobione w chaotyczny sposób. Jeżeli chodzi o samą podkowę to czy nie jest ona wpięta odwrotnie w tą instalację? Zasilanie podkowy do powrotu z instalacji? Pompka powinna być pomiędzy instalacją...
Hej, Kupiłem sobie zestaw czujników parkowania z funkcją ochrony auta przed uszkodzeniem na parkingu. W związku z tym muszę wpiąć się w kierunki i klakson. Pomyślałem, że lepiej byłoby wpiąć się w ten od alarmu, który jest w podszybiu, tylko nie wiem jak się do niego dobrać. Drugie pytanie to czym jest sterowany ten klakson? + czy masa? Ew. jak nie...
Potrzebuję pomocy bo brak mi już sił. Posiadam Yamahe XT600E 2003r. Zamontowałem kierunki LED. Na oryginalnym przerywaczu kierunki mrugają jak awaryjne. Kupiłem przerywacz LED 2pin i na nim po załaczeniu kierunku obie strony żarzą sie ciągle (światło sporo słabsze). Więc kupiłem przerywacz LED na 3 pin i jest to samo. Dopiero jeśli na zakupionych przerywaczach...
Albo zostaje kit Ten kit jest raczej do... kitu ;) . Bo po prostu miesza znaki z obydwu kierunków. Ale tak jak tu już wyżej bardzo ogólnie wspomniał kolega dedito, wystarczy wykonać odpowiedni kabel (rozgałęziacz) i użyć osobnego komputera z dwoma COMami. Po prostu linie danych z obydwu kierunków można równolegle dopiąć do wejść tych COMów na dodatkowym...
Problem jest następujący : antena (ABCVISION DV-Z DVB-T ZYSK 28dB ) oraz antena ( CORAB MEMO HD) obie są podłaczone do zwrotnicy ZA-111MS FM/21-60/21-60/75 ABCV. Otóż nie wiem jak spowodować aby obie anteny przyłączone do zwrotnicy były zasilane .Niestety jest tak że sygnał zbiera i przekazuje do TV tylko ta antena która jest wpięta w gniazdo UHF1 które...
ok mniej więcej rozumie a jak wpiąć drugi kondensator?? bo na jednym nie chce silnik ruszyć .a posiadasz może schemat jak wpiąć to wszystko w ten przełącznik?? 1-0-2
Dzieki wielkie wszystkim za pomoc, gdyż udało mi sie rozwiązać problem podłączenia alarmu do fabrycznej instalacji zamka centralnego. Dodam tylko że najlepszym rozwiązaniem jest sterowanie poprzez wpięcie dwóch przekaźników do przewodów 13 i 15 wychodzących z szarej wtyczki przy BSI. Sterowanie polega na przerwanie przewody przekaźnikiem i równoczesnyp...
Witam?otóż ostatnia moja pomoc w elektrodzie...chciałem zamontować alarm do tego auta i myśle że ktoś mi conieco doradzi,a dokładniej pisząc gdzie i w jakie przewody się wpiąć aby działał centralny,wyłączniki dzwiowe,kierunki blok.zapłony itd.może jest ktoś w posiadaniu schematu elek.z tego auta oraz interesował by mnie jeszcze jeden wątek a mianowićie...
Witam. Otóż chciałbym wykonać układzik, który pełnił by funkcję przełącznika elektronicznego. Jego zadaniem miałoby być przełączanie kierunku płynięcia prądu, tzn wytłumaczę najprościej jak umiem: mam odtwarzacz MP3, podłączam go pod układ wzmacniacza, wzmacniacz do głośników. Jednak, pomiędzy MP3 a wzmacniaczem byłoby gniazdo na słuchawki: i jeśli...
zmiana przewodów połączeniowych szczotek nie spowodowała zmiany kierunku obrotów. Rozebrałem częściowo silnik i to co zobaczyłem narysowałem i umieściłem w załączonym pliku Word. Podejrzewam, że mam tu do czynienia z silnikiem z uzwojeniem pomocniczym (zielony przewód). Z obudowy wychodzi jeden zielony, ale drugi jest zapewne połączmy z uzwojeniem głównym...
Jak mniemam ten "podejrzany" sterownik wpięty do innej osi zachowuje się tak samo jak w osi Z. Jeśli tak to niestety wygląda na uszkodzony układ scalony. Dla pewności możesz sprawdzić czy zmienia się stan sygnału sterującego kierunkiem obrotów bezpośrednio na końcówce układu scalonego. Jeśli stan zmienia się w zależności od wybranego kierunku to niestety...
Jak zmienić kierunek obrotów w silniku z wyprowadzonymi sześcioma końcami uzwojeń na tabliczce znamionowej (do podłączenia pod przełącznik gwiazda trójkąt). Czy wystarczy zamienić ze sobą dwa dowolne początki uzwojeń czy też należy zamienić zarówno początki jak i końce dwóch dowolnych faz? A jak zamienić kierunek wirowania w silniku trójfazowym połączonym...
Witam Panowie. Mam pytanie odnośnie montażu alarmu do ciągnika siodłowego marki MAN TGX. Może ktoś montował i doradzi gdzie wpiąć alarm chodzi mi jakieś nr kabli oraz gdzie szukać i w jakim miejscu. Standardowe podłączenie kierunki, centralny zamek i jak by była taka możliwość domykanie szyb.
Zamontowałem wszystko zgodnie z manualem i mam teraz ciekawostkę: brak wszelkiego oświetlenia na aucie, brak kierunków, wycieraczki nie działają, nie mogłem nic fizycznie uszkodzić-wpięcie w Can robiłem na odpiętej klemie akumulatora, zreszta co tam mozna uszkodzić jak wpinamy sie tylko z Canem i w zasilanie stałe na zacisku 30. Czyżby cos padło jak...
Witam, gdzie mogę się wpiąć aby licznik ten pokazywał prawdę w obu kierunkach, zerknijcie proszę na fotkę.
Powinieneś dać osobne zabezpieczenie na ten układ, np B6A trójfazowe, zwłaszcza że nie wepniesz w nie przewodu grubszego niż 2,5mm2. Myślałem że w jeden zacisk dolny dam przewód główny z licznika Energa a tam gdzie daje się złączkę-listwe (górny zacisk) dam drugi cienki przewód do miernika Zamel. Dodano po 2 gdzie mogę się wpiąć aby licznik ten pokazywał...
Wpiąć można tylko nie będzie widoczna produkcja z tego mikroinwertera gdyż potrzebuje do pracy Moduł monitoringu DTU-Pro-S Jaki kąt i kierunek będzie tych paneli Longi ? Być może nigdy nie osiągną 500 W. Masz zamontowane panele o mocy x i mikroinwertery przejrzyj w historii czy panele kiedykolwiek dały 100% swojej mocy.
Zlecę budowę sterowania / programatora do silnika 220V ok. 0,12KW który po określonej ilości włączeń np. w prawo zmieni kierunek obrotu silnika w lewo. Mam na myśli np. 9 impulsów od sterownika uruchamiającego silnik w prawo za 10 razem przełącznik wykona jedną sekwencje w lewo, czyli silnik będzie obracać się w przeciwnym kierunku niż poprzednie 9...
Dziękuję za szybką reakcję. Nie jestem specem w tej dziedzinie więc wolę się upewnić czy dobrze rozumiem schemat. Podany schemat dotyczy koncepcji A Układ zbudowany jest z: przycisku S5 - przycisk bezpieczeństwa włącznika -Q10 - włącznika silnikowego krańcówek S16 , S17 przycisków S7, S15 - przyciski włącz prawo, włącz lewo (przyciski bez podtrzymania)...
Witam przeszukałem forum to i parę innych i nie mogę znaleść odpowiedzi, mam założony uniwersalny centralny zamek do BMW E46 COUPE 99'' z centralki wychodzą dwa brązowe kable do podpięcia pod kierunkowskazy ale nie wiem gdzie się z nimi wpiąć do jakich kolorów kabli w instalacji auta dodam ze jak podłącze pod jeden kierunek to nie świeci cała jedna...
Hi, Wreszcie znalazłem chwilkę... Oryginalne fotokomórki są Hormanna 2 żyłowe (przy zawiasach) są wpięte w SE2 zaciski 72 - sygnał i 20 - 0V. I okazało się że na słupkach druga para jest CAME wpięta w SE1... zaciski 5 i 20 zasilanie i sygnał 73. Zastanawiam się czy mogę zewrzeć 73 z SE1 i 72 z SE2 wtedy bedę miał sygnał blokady z obu par fotokomórek...
Przekaźnik jest organem wykonawczym, "tępym" jeżeli wolno użyć takiego sformułowania. Ma zapewnić odpowiednie warunki łączeniowe silnika. Do osiągnięcia celu jest potrzebny czujnik i "logika", która odpowiednio pobudzi lub zwolni cewkę przekaźnika. W tej logice ma też być układ czasowy, który opóźni ponowną zmianę obrotów. Zatem poczekaj, aż mnie oświeci...
Jeśli twoja elektronika steruje kierunkiem obrotów silnika przez zmianę biegunowości to jedno z uzwojeń silnika - wirnika lub stojana musisz wpiąć w przekątną mostka diodowego o odpowiedniej mocy. Przy klasycznym silniku komutatorowym nie ma innej możliwości.
Witam jestem posiadaczem motoroweru kingway od jakiegoś czasu mam dwa problemy mianowicie. 1. Nie działa mi światło STOP, kierunkowskazy, rozrusznik, klakson natomiast normalne światła działają długie i krótkie. Patrzyłem w "środku" skutera kolo modułu jest jeden fioletowy kabelek, którego nie mam pojęcia gdzie wpiąć do żadnej kostki nie pasuje ani...
Witam, Mam problem z myszą TRACER Zelih RF TRM-152W nano mini. Mysz testowana na trzech komputerach (vista, windows 7 i windows 8.1), wszędzie sterowniki znajduje automatyczne ale na wszystkich trzech komputerach jest ten sam problem. Problemem jest to, że kierunki w myszy są 'pomylone': - myszka w górę, kursor w lewo - dół to prawo - myszka w lewo,...
Witam ! Witam Oddałem do naprawy, wymienili kondensator i silnik działa. Ale w między czasie zmienił obroty. Tzn. bęben kręci się w przeciwnym kierunku i to uniemożliwia pracę. Zadzwoniłem do serwisu i mnie wyśmiali. Z obudowy silnika do puszki elektrycznej wychodzą 4 przewody, do dwóch podłączony jest kondensator a dwa pozostałem bezpośrednio do 230V....
Kierunki świecą na pozycjach bo komp czyta jako spalone żarówki. Musisz dać opornik albo żarówkę wpiąć w obwód.
Witam. Zlecę wykonanie regulatora obrotów wraz z regulacją kierunku obrotów w silniku DC 12v 500W. W układ chciałbym także wpiąć amperomierz z woltomierzem który będzie pokazywał aktualne natężenie prądu silnika i napięcie na akumulatorze. Chciałbym żeby sterowanie odbywało się LEWO-STOP-PRAWO. Płynny start i stop. Regulacja w technologii PWM. Nie jestem...
wpiąłem w układ dwa rezystory 10W20ohm działa idealnie, na nagrzewanie nie zwróciłem uwagi. Rozumiem, że będą się nagrzewać tylko podczas pracy kierunku, a bądźmy szczerzy, użyje ich tylko na badaniu technicznym :) w terenie, raczej nie będą potrzebne ;) - ale sprawdzę jak mocno się grzeją. są owinięte termokurczką i taśmą izolacyjną. z kontrolką nie...
Witam -proszę zamienić przewód zielono-żółty na inny . Chcąc zmienić kierunek obrotów należy inaczej wpiąć mostki ( blaszki ) Dodano po 48
Witam. Otóż chciałbym przerobić swoją instalację DVB-T tak aby odbierać Słowackie DVB-T. Lokalizacja to Krosno (okolice lotniska), aktualnie mam jedynie zwykłą antenę siatkową skierowaną na Suchą Górę, dalsza część instalacji jest zaznaczona na zielono w dołączonej grafice. Odbieram na tym bezproblemowo wszystkie MUXy z SG na każdym TTV, jedynie na...
A próbowałeś zamienić czarny z włącznika z białym (lub czarny z czerwonym z kondensatora) z kondensatora? Tu chyba są dwa identyczne uzwojenia, tylko na jednym jest przesunięta faza kondensatorem, trzeba tylko ten kondensator wpiąć w drugie uzwojenie, wtedy zmieni się kierunek obrotów.
WITAM-NAJLEPIEJ W DRZWIACH KIEROWCY JEST ZLACZE ZOBACZ KOLORY NA SILOWNIKU I ZAPNIJ SIE NA DWOCH ZEWNETRZNYCH PRZELACZNIKA(KABLACH).MASTERS MA 5 KABLI DWA DO SILNIKA 3 STERUJACE. MASA I KIERUNKI,OTWIERANIE ZAMYKANIE,.JSAK STEROWANIE SILOWNIKOW JEST PLUSEM ZASTOSOJ PRZEKAZNIKI.
Najlepiej jest się wpiąć na wyłączniku świateł awaryjnych lub przy przełączniku kierunkowskazów. :)
jak chcesz sterować kierunki jednym przewodem czy dwoma?
Znajdz bezpiecznik od kierunkow w skrzynce i znajdz wychodzacy od niego kabel i tam sie wepnij. Pozdrawiam
Nie zaczynaj nowego postu na ten sam temat.Masz:kierunki czarno-biały i czarno-zielony,drzwi brązowo-biały,blokada czarny(plus po zapłonie).To jest za skrzynką z bezpiecznikami.Zamek to czerwono-żółty zamykanie i komfort a czarno-biały otwieranie.To jest na prawym słupku koło nóg kierowcy.Są to przewody idące z drzwi kierowcy.
Tak w ogóle to powinny być dwa przewody do kierunkowskazów a jeżeli jest jeden to trzeba zastosować diody prostownicze do rozdzielenia kierunkowskazów.Podłączenia kierunków można wykonać w kilku miejscach np. w wiązce przewodów wychodzącej z przełącznika kierunkowskazów lub przy złączce pod plastikiem obok dźwigni otwierania pokrywy silnika (trzeba...
Mi się wydaje, że prąd przedostaje sie na drugą stronę poprzez kontrolkę kierunkowskazów w liczniku. Jest ona wpięta między lewą, a prawą stronę kierunkowskazów. Jak miałeś żarówki, to prąd potrzebny do ich zapalenia był większy niż prąd potrzebny do zapalenia tych diodowych kierunkowskazów. I te diodowe dostają zasilanie poprzez tą kontrolkę. Spróbuj...
A nie masz wrzuconej jakiejś kontrolki od kierunkowskazów w postaci żarówki wpiętej między lewą i prawą stronę? Jeśli tak, to prąd się przedostaje przez nią.
Czesc, moglby ktos mi podpowiedziec w ktore miejsca sie wpiac z alarmem w ponizszy schemat dodam ze przy nacisnieciu zaplonu na pilocie na niebieskim pojawia sie plus a na rozowym i szarym po uzbrojeniu i gaszeniu z pilota pojawia sie masa kierunki, + po stacyjce ,masa wiem gdzie podlaczyc :) PS. Za prawidlowa podpowiedz pol kraty piwska (mowie powaznie)...
Będę robił alarm do golfa 3 i mam pytanie co do wpinania się do przewodów (kierunki, c. zamek itp). Jak to robicie? Przecinacie je? Dajecie do kostek? lutujecie? I jeszcze jedno pytanie: Chce wydłużyć impuls zamykania z centralki alarmowej. Fabrycznie jest ok 3 sek, centralka podaje masę. Chce ją podać na przekaźnik połączony z kondensatorem ok 1000uF...
Ostatnio robiłem jakieś dwie mazdy 323, ale na pewno przed 2000 rocznikiem. Musisz to u siebie zweryfikować. Kierunki w progu na zielono-czarnym i zielono-białym, sterowanie zamkiem masą przy zielonym module za osłoną boczku pasażera, na przewodach zielono-czerwonym i zielono-białym. Krańcówka drzwi też w progu na czerwono-białym. Odcinałem niegasnącego...
Nie do końca jest to poprawne. Zasiliłbym wzmacniacz operacyjny nie napięciem +/-12V względem masy ale 0/+24V (może być trochę mniej, byle kilka V więcej niż ma akumulator) . Diody bezpośrednio do wyjścia a drugi koniec nie do masy ale dzielnika napięcia 1k8:1k8 wpiętego pomiędzy masę a +24V.
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
witam.zamiana przewodów na siłowniku tzn.zamiana otw. z zamk. może doprowadzić do samoczynnego otwierania sie bramy[funkcja samozamykanie aktywna].do odwrócenia pracy fotokomórek [o ile są] tzn przeszkoda w bramie w trakcie pracy spowoduję zamykanie[fotki wpięta na zabezpiczonym otwieraniu]lub uniemożliwi otwarcie [fotki na zamykaniu]warto by podać...
Najprościej, jeśli procesor ma więcej Przetworników, było by zmierzyć oba napięcia i odjąć je od siebie, a wynik wyświetlić. Jeśli nie jest to możliwe, to potrzebny jest pomiarowy wzmacniacz różnicowy, ale to trochę skomplikowane. Napisz, czy dasz radę z podwójnym pomiarem i różnicą, czy idziemy w kierunku wzmacniacza różnicowego.
Zgadza się silnikiem podpiętym do 3 faz steruje sie bardzo łatwo. Da się tak podłączyć i na 230V jest to stosowane w rożnych gałęziach przemysłu, silnik nie będzie wył. Jak podłączam i zmieniam kondensator to pięknie działa raz ewe raz prawe, tylko ta właśnie zmiana jak wpiąć przełącznik
Proponuję na początek zmienić port do którego jest wpięty trakt, jeżeli jest to możliwe. Trakt jest podpięty do płyty głównej czy do karty rozszerzeń?
Najlepiej się wpiąć w wiązkę idącą do tyłu samochodu (na słupku drzwi kierowcy).
Mam problem, podłączyłem alarm Ampio CAN do BMW 5 E60 2006 r Diesel. Niestety nie wszystko mi działa. Sterowanie sekwencyjne podłączyłem pod pin 52 brązowego złącza ale nie działa . Nie bardzo wiem gdzie wpiąć blokadę silnika bo ona ma klucz kartę i przycisk on/off. Poradzcie proszę coś na ten temat. Tak na marginesie to opis który miałem z Fortecy...
1. Tak 2. Wpinasz się w szynę k-line (1 przewód) za schowkiem pasażera, alarm sczytuje z niej krańcówki, włącz/wyłącz, blokowanie itd. Kierunki masz sekwencyjne na prawym słupku na module
Noo teraz to rozumiem o co biega. Wybacz, ale pytanie można było zrozumieć opacznie. Ja zrozumiałem, że świecą się pozycyjne non-stop, zamiast przepalają(uszkadzają się). Ok do rzeczy. Schemat nr 2. Pokazuje, że rezystor(11) o którym mowa jest dołączany do prądnicy zasilajacej światła(przełacznik 10) tylko wtedy, gdy nie używasz żadnych świateł. Ma...
Zanim zdobędziesz kasę rozbierz stacyjkę! I tak nic nie ryzykujesz, przecież chcesz kupić nową. Zajmie ci to 15 min, a jest szansa oszczędności i przy okazji poznania jej "głębokiego" wnętrza. :D Aby sprawdzić poza motorkiem drugą część ELBA'y Trzeba się zaopatrzyć w : 1. Transformator 24 - 50 V - typowy separacyjny min 40VA wystarczy. Można połączyć...
Zobacz przy samym przełączniku bo może słabo wpiąłeś skoro 1 dzień było ok.
Jeżeli pobudzi Ci się termik, to w ogóle sterowanie nie będzie działać. Tak więc coś jest nie tak z poradą elektryka. Zrób wg schematu stacho5132 i wtedy pogadamy, czy działa, czy nie. Oczywiście pytanie, czy masz w obwodzie przekaźnik termiczny, czy wyłącznik, w przypadku przekaźnika jego styk trzeba wpiąć w obwód sterowania.
Zakładając,że zawór różnicowy jest założony w prawidłowym kierunku, raczej wszystko powinno działać jak poprzednio.Być może zbytnio zawężone jest przejście przez różnicówkę.
Zacznę od kamer. - Bosch NBC-255-P (w jej kierunku się skłaniam, zważywszy b.okazyjną cenę). - Grandstream GXV3601 (wada - brak możliwości rejestracji na SD w pętli - po mojej interwencji producent obiecał uwzględnić to w nowym firmware). Net z AP dostawcy oddalonego o ok.600m, za pośrednictwem karty AirLive WL1600USB i anteny grid 20dBi (drzewa na...
Nie mam ani naczynia wzbiorczego ani zaworu bezpieczeństwa. Jak pisałem na początku, spirala grzejna jest podłączona bezpośrednio do kroćców "bocznych" zbiornika, czyli gorąca woda ze spirali wpływa bezpośrednio do 200-litrowego "baniaka". Ten baniak czyli mój zbiornik wody widoczny na zdjęciu jest po prostu podłączony do domowej instalacji wodnej....
Witam Podłączyłem w Fiacie Cinquecento sterownik zamka centralnego z pilotami (scyzoryki). Wszystko działa, poza wyjściami na kierunkowskazy. Mianowicie, wpinałem się w kable kierunkowskazów z tyłu skrzynki bezpieczników, ale jedyne co udało mi się osiągnąć, to miganie kontrolki kierunków, awaryjnych, i po wpięciu się w jeszcze inny kabel od przekaźnika...
Witam Mam problem. W mercedesie w124 mam sterowaną pompę centralnego sterownikiem Waeco mt-150. Według znalezionej dokumentacji (do podobnego modelu mt-350. link ) doszedłem do tego, że sterownik połączony jest z pompą chyba w ten sposób: Ale nie bardzo rozumiem jak dokładnie sterowana jest ta pompa. Bo po zbadaniu napięcia na tym kablu który bezpośrednio...
Układ 555 zastosowałem zwykły, z wersją CMOS nie próbowałem. Jutro może uda mi się kupić - zobaczymy. Jeżeli chodzi o kondensator, no to był to najzwyklejszy ceramiczny. Rezystory były 1%. Domyślam się że sam fakt połączenia układu na płytce stykowej miał też duży wpływ na to. Spróbuję do tego jakąś płytkę zmontować. Wczoraj w nocy przegrzebałem internet...
Czyli [url=]ten rejestrator powinien bez problemu wyświetlać na TV obraz z kamer (zakładam, że TV mający złącze SCART, posiada też possitive scan)? A jeśli nie, to gdzie w TV wpiąć kabel ze złącza BNC z rejestratora (gdy nie ma złącza chinch video)?
Najlepiej wpiąć na stary ślad na pancerzu.Pozdrawiam
Witam Jeżeli masz awaryjne,to sprawdź czy dochodzi zasilanie po kluczyku (+15)do przerywacza elektronicznego,lub czy dobrze masz wpięty przełącznik pod kierownicą.
Na odpiętym: lampka w bagażniku nie świeci, w vagu blok16 pokazuje zamknięty, gdy wepnę kostkę na otwartym pokazuje otwarty. A w kanale 11 bez zmian otwarty.
Dzięki za podpowiedź:) Temat opanowany, okazało się że instalacja haka ma własny przekaźnik, odpiąłem kostki z instalką haka wpiąłem fabryczną i działa:)
Kierunki niebieski i niebiesko-czarny przy bezpiecznikach Montowałem do takiej Seo bez pilotów ale sprawdź niebieski zamknij,biały otwórz ,wiązka z drzwi-sterowanie masą.Moduł centralnego zamka jest pod schowkiem pasażera.
Witam, mam pewien problem z kierunkowskazami w moim ursusie. Polega on na tym że migają zdecydowanie za szybko, tak jak by któraś z żarówek była spalona, ale tak niestety nie jest. Wszystkie żarówki są sprawne i wcześniej nie było takiego problemu. Wymieniłem przerywacz na nowy bo stary był przyjarany i myślałem że to on był problemem, ale niestety...
Kybernetes, miałeś rację. Za spryskiwacz nie odpowiada BSI. Wyprułem kablotekę od manetki, BSI i pompki: - przełączanie przód-tył odbywa się na manetce (dwa dwupołożeniowe styki, na jednym (+) na drugim (-), włączane jednocześnie) - przewody z manetki nie dochodzą do BSI - po drodze od manetki do pompki jeden przewód zmienia kolor - gdzieś :?: - przy...
Witam. Dotyczy wejścia tunera "DAB+FM+DBV-T", które jest zabezpieczone diodą w kierunku przewodzenia lub zenera. Tuner będzie pracował w aucie z aktywną anteną(12V) i podczas prób w domu zabezpieczenie poszło z dymem, czego byłem prawie pewny. Tuner działa dalej poprawnie, mam tez drugi nowy egzemplarz. Mam pytanie, czy mogę w wejście antenowe przed...
Witam . Wpadła mi w ręce Alfa jak w temacie... Silnik odpala jeżdzi , oczywiście szarpie i pracuje na 3 cylindry (jakby wypadanie zapłonu) ... Po podpięciu komputera błąd bodajże p0202 błąd wtryskiwacza 3 cylindra (injector 3 failure) Moje pytanie to : Od czego zacząć i co ewentualnie od razu wykluczyć (pytam oczywiście przez pryzmat waszych ewentualnych...
Nie wpiąłeś (co najmniej) jednej wtyczki. Sprawdź tam, gdzie rozpinałeś przy wyjmowaniu nagrzewnicy. Przy zamykaniu sygnał idzie z modułu komfortu, więc innymi przewodami. O ile centralny OEM, a nie dokładany. Interesuje cię głównie obszar lewego przedniego słupka, koło nóg pasażera, kolumny kierownicze i skrzynki bezpiecznikowej.
Tak, jest na przerywaczu (przekaźniku). Na awaryjnych też. Podawałem zasilanie na lewą i prawą stronę. Lewa reagowała, ale bez przerywania. Dawała ciągłą reakcję. Prawa zero reakcji, zero zasilania. Stwierdziłem jednak zajrzeć do przerywacza (przekaźnika). Rozebrałem go, rozruszałem "blaszki"... Wpiąłem ponownie. Bez oczekiwanego rezultatu. Sprawdziłem...
Witajcie Powiedzcie bo mam zasilacz antenowy z separator sdc1. Chce go wpiąć w instalację, czy ma to znaczenie która strona podłączenia do anteny i do odbiornika? Jest na nim narysowana strzałka tylko pytanie która strona gdzie podłączyć.
Centralny pewnie dokładany i sterowanie kierunkowskazami przed diody... pewnie się coś rozłączyło w miejscu wpięcia w wiązkę.
R3 jest gotowym bocznikiem kwestia tego jak to napięcie obrobisz. Skłaniałbym się bardziej w kierunku wzmacniacza pomiarowego.
Mam nadzieję że ten rysunek Ci pomoże zrozumieć w czym rzecz zwrócić uwagę na to jak włączone jest U1 i U2 Ten rysunek nic nie pomoże, bo ten rysunek jest błędny - niby w jaki sposób ma to pracować, skoro drugi koniec uzwojenia pomocniczego wisi w powietrzu? W silniku z kondensatorową fazą rozruchową właściwe jest SZEREGOWE połączenie kondensatora...
Zgodnie ze schematem brązowy zasilający, powinien być wpięty w punkt U2 a jest na V2, tylko pytanie czy końcówki cewek są wyprowadzone prawidłowo na kostkę, bo po kolorach wyprowadzeń widzę że nieźle ktoś namieszał wcześniej. Chyba wizyta u elektryka będzie tańsza niż przezwajanie silnika. Niech pomierzy cewki i prawidłowo pospina.
A nie wystarczy sama dioda włączona w kierunku przewodzenia? Po odwrotnym założeniu dioda nie pozwoli na przepływ prądu.
No i tu jest pies pogrzebany. Jeśli jest tak jak napisałeś to nie da się zmienić obrotów :/ Żeby zmienić obroty trzeba albo zamieniać bieguny jednego uzwojenia (a tutaj są spięte razem na stałe), albo przełączać sztuczną fazę pomiędzy L1 a N (tylko że oporności mi nie pasują bo to musiała by być gwiazda). ... Kondensator wepnij pomiędzy U1 a Z1. Tak...
Po prostu ma tyle krańcówek - napisałem czym dysponuję. Silnik napędza oś, na której nawija się linka ok 50cm: otwieranie/zamykanie wejścia, zamykanie/otwieranie karmideł - wagowo w sumie do 1,4kg Jeszcze może wepniemy w to podświetlenie dojścia-ścieżki Włącznik zmierzchowy jest na 12V z kitu AVT1476 - obecnie leży gdzieś na sortowni Poczty Polskiej...
Jeśli masz licznik stary tarczowy to przy nadprodukcji się on zatrzyma, jeśli masz licznik elektroniczny to przy nadprodukcji pokaże pobór z sieci i sam sobie nabijesz dodatkowe zużycie prądu... Tutaj niestety możesz się trochę mylić. Stare liczniki nie mierzyły kierunku energii tylko jej przepływ. W przypadku gdy PV będzie produkowało tyle energii...
Ale do rzeczy. "Mój" układ jest niestety niereformowalny. Jego działanie zależy bardzo od napięcia zasilającego. Właściwie to zależy od wszystkiego dlatego go porzucam Teraz spróbuję na LM3914. Minimalistyczna elektronika analogowa rządzi się swoimi prawami, a wszystko dzięki temu, że pozornie proste elementy np. tranzystor bipolarny są silnie nieliniowe...
Piszę byś się przyłożył, a ty wysyłasz 3 posty w stylu pożal się boże. Wpiąłeś się w dobre kable? Użyłeś diod, czy sterownik ma je wbudowane?
Wszystko pracuje cacy ale...podpinając go do np. baterii cały osprzęt się uruchamia pomimo, że sam zasilacz jest wyłączony:) Podpinasz w celu ładowania baterii akumulatorów? Dioda wpięta w kierunku zaporowym dla baterii rozwiązuje problem.
Bo w momencie kiedy dotknąłeś prubówką, która ma znacznie mniejszą rezystancję, sterownik zobaczył zwarcie i wyłączył zasilanie. I teraz cały czas masz gdzieś za małą rezystancję, coś gdzieś wpiąłeś nie tak jak powinno być.
Problem rozwiązany do końca nikt nie miał racji . Problem był przy alarmie. Kierunkowskazy były wpięte w alarm i tam coś było nie tak . Teraz już działa . Tak powiedział elektryk wziął 100zł i robota zrobiona.
Zmiana dipa 3 pomogła, otwiera się i zamyka prawidłowo. Tylko teraz nie działa spowolnienie - czy to oznacza uszkodzoy czujnik optyczny ? Prawdopodobnie. Dmuchnij go dobrze kompresorem i przeczyść szczeliny. Ten moduł wpięty w złacze "+ED" można kupić nowy za grosze na popularnym portalu aukcyjnum pod hasłem "BX enkoder". Ale centrala też może być...
Wystarczyło wpiąć zworki w piny M0-M2...
Może przekaźnik bistabilny pbm-02 od Zamela Ci pomoże. Ma wejścia set i reset i pamięć stanu przekaźnika przy zaniku zasilania. Kosztuje coś koło 70-80 zł. To chyba najlepsze rozwiązanie. Idąc za podpowiedzią kolegi Zbigniew 400 zacząłem szukać i nie tak łatwo. Przekaźniki bistabilne są ale takie z pamięcią już nie koniecznie. Dzwoniłem do Relpola...