Champion - RN9YC (0,7 mm) Beru - 14R-7DU (0,9 mm) Bosch - WR7DC (0,9 mm) NGK - BPR6E-VG (0,7 mm)
Czyli chcesz spróbować zrobic to sam (oczywiście z Naszą pomocą)?
Kalmoty z fiata Uno, Zrobiłem to a'la Bosch Monojetronic. Był pewien problem, bo w tym systemie zasada pracy opiera sie na tym, że znana jest pojemnośc kolektora ssącego i na tej podstawie skonstruowana jest mapa, więc trzeba było dokonac pewnej korekcji w elektronike. Polecam ci raczej jakiś system bazujący na czujniku podciśnienia.
Pewnie ze wielopunktowy.system motronic 2.9 .
http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa...
Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Koszt takiej przekładki przewyższy wartość samochodu.
Sprawdź masę na samym zbiorniku paliwa, mi wskazówka skakała od paliwa (nawet sama opadała do 0) bo się kabelek masowy zbiornika przerwał.
Silnik ABD, wtrysk jednopunktowy Bosch Mono-Motronic.
Masz wtrysk jednopunktowy,który jest sterowany elektrycznie.Podczas pracy na gazie ,napięcie do wtrysku jest odcinane przez centralkę gazu,by nie leciało paliwo i gaz rownoczesnie.Musisz posprawdzać gdzie jest wcinka do instalacji.
Skoro w korpusie przepustnicy jest wtryskiwacz to jest to wtrysk jednopunktowy, a nie żaden gaźnik. Nie ma też mechanicznego ssania. Sprawdź czujnik temperatury.
Co do przebiegu to trudno powiedziec ,gdy kupiłem 2lata temu było ok 130tys, a kierownica głaciutka że hoho, nakładki na pedałach też zuzyte ale cóż była okazja!. Wciągu 2 lat wymiana roozrządu, uszczela pod głowicą strzeliła/wtedy się napewno przegrzał/. poza tym szlifierz zauważył na głowicy jakąś ryskę od strony cylindrów. A płyn nadal po wolutku...
witam jak masz boscha to wtrysk jednopunktowy przekażnik włącza ECU a co się dzieje pompka stoi,na PW masz tą część schematu,jak będziesz coś potrzebował to pisz
To nie przyczyna zaplonu.
Koniu, szukasz dziury w całym :) Brak ciśnienia paliwa, wtrysk jednopunktowy, pompa zdechła, zresztą w zbiorniku już ktoś grzebał. A z tego co pamiętam, mnożnik szedł na 128+ co by sugerowało za ubogą mieszankę i liche ciśnienie paliwa .
chyba mam to czego szukasz Lowrider182(at)onet.eu
Czyli masz wtrysk jednopunktowy, a nie gaźnik. Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, ma być ok 1 bar i nie spadać po dodaniu gazu. Wykręć sondę lambda i przejedź się z dziurą w wydechu, sprawdzisz w ten sposób drożność wydechu (zatkany kat)
ECM -moduł elektroniczny -sterownik silnika.Z przekażnika wyjście na pompę 13 styk podaj napięcie jak zadziała pompa to znaczy że nie ma sterowania na przekażnik.Może ten wył. bezwładnościowy ktoś zmostkował? ps. zakładam że masz wtrysk jednopunktowy.
Wlasnie tak to wyglada, ale jest sens w takim razie stosowania 4 wtryskiwaczy skoro i tak sa otwierane wszystkie naraz w jednym czasie?? Chyba tylko "prostota" sterowania - wiecej tutaj nic nie widzę. To rozwiazanie jest stosowany także przez innych producentów pojazdów. Jednak jakbyś chciał sterować każdy wtrysk oddzielnie to musiałbyś rozbudować...
Tam nie ma gaźnika tylko przepustnica bo to silnik na wtrysku jednopunktowym. Odma nie ma nic do tego, nie było to lewe powietrze bo nie ma w tym układzie przepływomierza. Lewe będzie wtedy jak będzie zaciągał miedzy przepustnicą a głowicą. Nic tam się nie zabrudziło/zatkało. Sprawdzić ciśnienie benzyny oraz stan układu zapłonowego - przewody, świece,...
Sam silnik będzie pasował, ale elektronika już nie.
Witam algorytm αn (alpha-n) polega na tym że ilość wtryśniętego paliwa jest określana na podstawie obrotów silnika oraz kąta uchylenia przepustnicy.. wartość taka jest obliczana i programowana w sterowniku na podstawie badań laboratoryjnych. takie coś było stosowane np. systemach vw/audi pt. mono-jetronic/motronic (wtrysk jednopunktowy). Algorytm...
Sonda lambda ma wpływ na dawkowanie paliwa. Dokonuje ona pomiaru składu spalin i gdy jest ona nieodpowiednia reguluje skład mieszanki paliwowej. Na oko może wydawać się że nic nie dzieje ale całkiem inaczej jest przy naprawdę obciążonym silniku. Prawidłowy skład mieszanki to napięcie generowane na sondzie coś ok. 0.5V (ale sprawdźcie bo mogła mi się...
Jeśli jest tak jak podajesz że twój silnik to c14nz to masz jednopunktowy wtrysk paliwa Multec. Poznasz to po tym że jednopunktowy wtrysk ma obudowe podobną jak gażnik. Twoja Astra ma symbol F jako następca Kadetta E. Astra 2 ma symbol G ,a Astra 3 symbol H. Pozdrawiam!
Nie ma co kombinowac. Masz wtrysk jednopunktowy ,więc wybór jest spory. Proponuję założyc np. BingoM albo BingoS , Autronic , MaxiLambda, reduktor obojętne Lovato, Tomasetto czy inna włoszczyzna. Naprawde nie ma powodu żeby napalac sie na jakiś znaczek firmowy. Takie składaki polsko-włoskie naprawdę bardzo dobrze się sprawdzają.
gaźnik z wtryskiem jednopunktowym
MPI.
Poruszam sie podobnym wehikułem, rozwiązanie 98 zamiast 95 i jedzie jak normaly pojazd średnie zużycia paliwa 95 >>>>> 11-12 l/100km 98 >>>>> 6,8-7,5 l/100km a poza tym normalnie reaguje na pedał gazu, nie ma duszenia i przewyania Pozdrawiam 8)
Już mam, ten silnik gaźnikowy który zamierzam wstawić ma oznaczenie 781.135 a ten na wtrysku jest 781.135b i ponawiam pytanko jakbym ten gaźnikowy wstawił w auto ale tak żeby był zasilany wtryskiem (po prostu przykręce cały kolektor ) to czy bd jakoś pracowac czy coś musze jeszcze pozmieniać
Moim zdaniem błądzisz. Nie zrobisz z wtrysku jednopunktowego (nawet pod postacią 4 zrównoleglonych wtryskiwaczy) wtrysku sekwencyjnego. Oprócz normalnej pracy przy ustalonych obrotach i obciążeniu (jazda ze stałą prędkością) ECM obsługuje rozruch - wtedy wtryskiwacze pracują najczęściej asynchronicznie oraz przyśpieszanie, gdy mogą wtryskiwać dodatkowe...
A czy przy montazu instalki gazowej mozna uwzglednic dane wlasnie z tamtad czy musialby to byc TPS? bo moja bierze tylko z sondy lambda.
jak sama nazwa wskazuje jednopunktowy ma jeden wtryskiwacz a wielopunktowy pewnie ze 4. Musisz poszukać wtryskiwaczy :) albo albo podaj kod silnika ewentualnie fotke. pozdrawiam
witam, mam problem z sterowaniem wtrysku w fiacie uno 1.4 , a mianowicie do wtrysku dochodzą dwa przewody stały plus (działa wraz z pompka paliwa) i masa która powinna być sterowana przez sterownik... Problem jest taki że autko nie zapala bo nie dostaje sygnału (masy) do wtrysku. przewód ten jest cały, bez przerwy i biegnie bezpośrednio do sterownika......
taki stan rzeczy może też pwodowac np za duże ciśnienie paliwa albo peknięty oring pod wtyryskiwaczem. Ciekawe co za idiota kazał wymieniać silnik krokowy.
Sprawdz najpierw co wyjdzie na Clipie / XR25, korekcja wolnych obrotow RCO (w zakresie czy nie) etc. moze bedziesz mial jakies bledy przy okazji.
Namierz który Ci brużdzi,potem zamień świece i przewody :) Następnie wedle wyniku badania. Jak wyeliminujesz świece i przewody to zostaną Ci zaworki,pierścionki i kopułka AZ
Witam, Jak wygląda prawidłowy przebieg napięcia i prądu na wtryskiwaczu Opla Astry I? Wtrysk jednopunktowy. Pozdrawiam
Silnik 1.4 ,wtrysk jednopunktowy.Gdzie w tym samochodzie znajduje się sterownik silnika?
czy to gra nie warta świeczki?. zdecydowanie,bez urazy koszty przeróbki przewyższą wartosc auta.
Poszukuje potencjometru przepustnicy VW Passat 1.8 na jednopunktowym wtrysku.Wtyczka na 4 bolce.
To jest wtrysk jednopunktowy ?
Ten miernik do tego się nie nadaje. Zauważ że to vacuometr i manometr w jednym. Możesz mierzyć ciśnienie do ok 0,7bara oraz podciśnienie. W tej chwili to co zaznaczyłeś jest na skali podciśnienia więc jeżeli wskazówka od zera poszła w prawą stronę to masz powyżej 0,7bara ale tak naprawę ile to nikt nie wie. Jak wskazówka idzie w lewo od zera to mierzysz...
To jest tak jak do auta na wtrysku zaklada sie instalacje gazowa jak do gaznika. Skoro swieci ci sie kontrolka z zarysem silnika to znaczy ze informuje cie ona o nieprawidlowosciach w aparaturze wtryskowej czyli musi lapac bledy i wine za to bym zwalil na instalacje. Kto wpadl na pomysl zeby odlaczyc sonde lambda - gratuluje pomyslu. Pozdrawiam.
W pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik i przekaźnik pompy paliwa w następnej kolejności rozepnij złącze pod kołem zapasowym pompy paliwa . Po włączeniu zapłonu przez kilka sekund powinno pojawić się napięcie 12V.Na końcu zmierz rezystancję pompy paliwa która powinna wynosić około 10 omów.
Sprawdz kable zasilajace(bezpieczniki) centralke przy akumulatorze ,mi to wyglada na slaba mase.oczywiscie tak jak napisales moze byc tez przelacznik
W samej głowicy różnic raczej nie ma ale w silniku SPI brakuje m. in. czujnika fazy (położenia wałka rozrządu).
witam ! Czy ktoś może diagnozował EUROSCANEM Temprę 1.6 91 rok, wtrysk jednopunktowy(czy to się da zrobić) ?
Odświeżam temacik - potrzebny mi jest schemacik instalki Bedini z obiema centralkami -AC 8000 RTE i AC 8100 RTEG.
dzięki o takie odpowiedzi chodziło.pozdro
Leje ci olejem na świece przy ciepłym silniku przepala go od razu a na zimnym ma juz problem silnik do remontu ale w tak niestety wiekowym samochodzie nie opłacalne wlej mu 2 moto doktory na ciepły silnik przejeździ się nim powinno pomóc na jakieś 3 miechy
Jednopunktowy wtrysk w "skorpio" nie widziałem?/stare,nowe/ Nadajnik obrotów, kopułka,wtryskiwacze tam szukaj.
Tak sprawdzisz obroty silnika http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Tam jest jednopunktowy wtrysk.
Witam. Posiadam takiego Forda z 1991 r. Miałem usterkę, gdzie ściągałem głowice i skrzynię. Po złożeniu, gdy samochód się rozgrzeje obroty nie spadną niżej niż 1800. Dodam, że uszczelki były nowe zakładane i składane raczej tak jak powinno. Wcześniej było wszystko ok. Podczas tej usterki ucierpiał jeden zawór, który się niecoś skrzywił, Być może to...
Gruźlica - silnik ma takie przedmuchy że separator nie nadąża.
Auto jak w temacie 1-punktowy wtrysk nie chce palić na paliwie. Iskra jest pompa podaje paliwo w czym może być problem i jak to sprawdzić.
Tam jest jednopunktowy wtrysk więc dobra II generacja + coś do zmotania kompa PB.Można oczywiście IV generacje ale znalezienie szpeca który to zamontuje będzie trudne.
ja bym na próbę podstawił ten czujnik położenia wałka rozrządu, albo go odłączył na próbę, nie wiem jak Fiat ale Opel bez niego pracuje poprawnie, tyle że w trybie jednopunktowego wtrysku wszystkich wtrysków na raz i ma mniej mocy
ściągnij no wężyk paliwowy na wejściu i niech ktoś Ci przekręci kluczyk na zapłon - bez uruchamiania silnika Masz wtrysk jednopunktowy - czyli LPG 1 lub 2 generacji Jesli jeździłes dużo na LPG a w zbiorniku było mało beny lub wcale - to pompka paliwowa mogła sie spalić Musisz miec w zbiorniku zawsze tyle paliwa - aby pompka miała co pompować bo paliwo...
No to wysil się choć trochę, poczytaj czym się różni wtrysk jednopunktowy od wielopunktowego, porównaj zdjęcia, sprawdź co masz pod maską. A jak nie dasz rady, to w skrócie ci powiem, że w a4 nigdy nie było wtrysku jednopunktowego montowanego.
Bo nie ma napędu pompki paliwa - krzywki. To żart? Fazy ma inne. Jeśli dobrze pamiętam, mimośród napędzający pompkę jest. To jest właśnie żart. Bo mimośród nawet jeśli jest, to nie obrobiony. Silnik jest ten sam, różni się tylko osprzętem - GLE to gaźnik, GLI wtrysk jednopunktowy. Inne fazy rozrządu miała seria z bitą na wałku literą "W". Są jeszcze...
W tej kwocie celowałbym tylko w wersję I 1990-94. 116 KM Problemy ze sprzęgłem w benzynowych modelach praktycznie się nie zdarzają. Występują modele z silnikiem 1,8 (chyba 105 KM). Spalanie w nich jest podobne (starsza generacja wtrysku - często jednopunktowy). Plusem modeli 1,8 jest reduktor o większym przełożeniu niż w innych modelach, ~1,5:1 w stosunku...
Czy to wtrysk jednopunktowy?
II różni się od I tylko elektroniczną centralką i aktuatorem w miejscu registra na wężu między parownikiem a mikserem. Stosowanie instalacji I generacji w samochodach z katalizatorem jest niedozwolone. Ogólnie rzecz biorąc to I generacja jest odpowiednikiem zwykłego gaźnika, II generacja to odpowiednik elektronicznego gaźnika z sondą lambda, III generacja...
Witam. 1,6 na wtrysku jednopunktowym (C16NZ) ma aparat bez podciśnienia. Do poprawnego ustawienia punktu zapłonu powinien być zablokowany sterownik.
sprawdziłem, opis dotyczy jednopunktu czyli 1.6GLI ja znalazłem coś takiego :CZUJNIK TEMP.PN 1,6 WTRYSK JEDNOPUNKTOWY 065561 .......CZUJNIK TEMP.PN 1,6 WTRYSK WIELOPUNKTOWY 065145 .........jak to pogodzić z książką?
słyszałem że można wsadzić jednopunktowy wtrysk "BOSCH MONO JET TRONIC" od 1.8 ,ale wyszło by cie wszystko około 400pln ,wtrysk i komputer, no i kable+wtyczki,widziałem taki zestaw na allegro ,pozdro
Budowa i zasada działania elektronicznych układów sterowania wtryskiem paliwa. - układ wtrysku jednopunktowego - układ wtrysku wielopunktowego - układ wtrysku bezpośredniego
model 1,8 s wtrysk jednopunktowy
Jest to slilnik na wtrysku jednopunktowym.
Witam, walczyłem z zakłóceniami przez długi czas wstawiałem dławiki robione na ferrycie i oryginały i nic zakłócenia nie ustępowały, samochód prawie nowy 3 letni z wtryskiem jednopunktowym. CB zasiliłem z oddzielnego akumulatora było jeszcze gorzej. W końcu pociągnąłem oddzielny przewód bezpośrednio z akumulatora ekranowany oczywiście i jest względnie...
Na upartego da się.
wtrysk jest jednopunktowy i co o tym sądzicie
silnik typ X16SZR wtrysk jednopunktowy.
Najpierw użyj przycisku SZUKAJ. Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93...
Monowtrysk czyli wielopunkt ze wspólnym sterowaniem - wszystkie wtryskiwacze chodzą jednocześnie. Takie samo sterowanie jak w przypadku silnika na wtrysku jednopunktowym choć czasy mogą być różne. Proponuję zmienić program by pokazywał czas jednego wtrysku a dopiero wtedy wyliczać czas trwania wtrysku w ciągu 1 sekundy
Problem może być jeszcze w wyłapywaniu błędów przez ECU BP,!? Tzn, jadąc na gazie jest odłączony wtyrysk (wtryskiwacze)! W tym momencie komputer ECU BP może interpretować dane o uszkodzeniu lub nieprawidłowej pracy wtrysku! I po ponownym przejściu na BP dzieją się czary !!:cry: Bardzo podobny miałem problem, więc o tym piszę! Mianowicie problem okazał...
wtrysk jednopunktowy , jak sprawdzić ten silniczek krokowy ?
a możesz podac oznaczenie silnika ? GA14DE to wtrysk jednopunktowy - a wtrysk jednopunktowy był juz stosowany a Nissanach N13sprzed 1990 - miałem takiego z 1989 i był to wtrysk (silnik 1600).
A dokladnie rzecz w tym, ze taka sama ilosc gazu nie daje tego co ilosc benzyny... regulacja cisnieniem tyz nie wchodzi w gre, bo gdzie znajdziesz wtrysk gazowy (dzialajacy na zasadzie elektromagnesu) w ktorym zejdziesz na takie czasy wtrysku?
Hej. Nie wiem czy Ci to pomoże ale ja wiele lat temu w CC 900 z wtryskiem jednopunktowym, miałem podobne objawy. Przyczyną były hydrauliczne regulatory luzu popychaczy. Po ich wymianie i zalaniu olejem syntetycznym (fabrycznie lany zwykły), przestał dzwonić.
W golfie3 nie było silnika z gaźnikiem pewnie wtrysk jednopunktowy, będzie trochę przeróbek nie wiem czy jest sens
Raz że żadnego gaźnika tam nie ma, może być wtrysk jednopunktowy, a dwa zapewne pozbyliście się transpondera immo, który był w starym kluczyku.
o ile mi wiadomo to tico ma wtrysk jednopunktowy , jeśli chcesz wielo punktowy matiz ma identyczny silnik tylko na wielopunkcje
Jakie wtryski? W tym samochodzie znajduje sie silnik zasilany wtryskiem ale jednopunktowym i znajduje sie on na podtawie ktora niestety podczas montazu instalacji gazowej mogla ulec uszkodzeniu wtedy w ukladzie zasilajacym dostaje sie lewe powietrze i moze tu tkwic problem. Te silniki zuzywaja srednio okolo 8 l benzyny na 100 km tak ze spalanie rzedu...
kontrolka od silnika zapala sie gdy szarpie? wtrysk jednopunktowy czy wielopunktowy
Witam Nie będzie pasować, to dwa różne silniki i dwa rożne systemy zasilania. AEK ma wtrysk Bosch Motronic M 2.9 - wielopunktowy ABU ma Bosch Mono Motronic 1.2.3 - jednopunktowy Pozdrawiam
jaki sterownik sterownik silnika oczywiście, C16NZ to wtrysk jednopunktowy a C16SE to wielopunkt!
Wrzuć jakieś fotki komory silnika i tych wężyków
Nie występuje w tym samochodzie taki podzespół. Jak jest to wtrysk jednopunktowy, to posiada nastawnik wolnych obrotów, który uchyla przepustnicę
Najczęstszą przyczyną tego stanu jest zastosowanie pompy paliwa od samochodu z jednopunktowym wtryskiem paliwa.Zawór bezpieczeństwa w takiej pompie ustawiony jest na 3 atm. Mpi wymaga ok. 3,2. Co powoduje że ciśnienie jest za niske dla zimnego silnika oraz w czasie przyspieszania.Rozmiary obu pomp są zbliżone
To my tu nie pomożemy, jest kilka silników wyglądających identycznie. Jedynie co możemy na pewno stwierdzić na pewno to to ze jest to silnik benzynowy na jednopunktowym wtrysku, mono motronic. A może to być pojemnośc 1,8 lub 1,6 Kod silnika dla 1,6 to ABU i AEA. Natomiast dla 1,8 AAM, ABS, ADZ
a pompe slyszysz po wl zaplonu
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
Kolego robokop to nie jest wtrysk jednopunktowy tylko gaźnik Webera, sam mam na wtrysku jednopunktowym i nieco inaczej to wygląda. Gdyby to był jednopunkt to wina by była czujnika położenia przepustnicy ponieważ sam to przerabiałem lub ewentualnie jak koledzy podpowiadali wtryskiwacza który niedomaga już. Niestety z gaźnikiem do czynienia nie miałem...
Wtrysków pod kolektorem widze 6szt, instalacja LPG jest z wtryskiem jednopunktowym zamontowana przed przeplywomierzem w dolocie. LPG firmy STAG 2-L
czy jest LPG zamontowany ?????
napisz czy ten samochud jest na wtrysku jednopunktowym czy na gazniku bo nie kojaze. jezeli wtrysk to za wolne obroty jest odpowiedzialny silnik krokowy
mam małe pytanie czy w polonezie przy jednopunktowym wtrysku jest zawór EGR- recyrkulacji spalin, a jesli tak to w ktorym miejscu????????
no wtrysk jednopunktowy. grzebałeś przy aparacie zapłonowym? mógł się przestawić. a nie wymieniałeś może wcześniej rozrządu? moim zdaniem jest coś z zapłonem albo nie ma wystarczającego ciśnienia paliwa
https://obrazki.elektroda.pl/6654655800_... Jedno pytanie tam jest jednopunktowy wtrysk paliwa czy wielopunktowy, będę wiedział na który schemat patrzeć, ale z tego co piszesz wydaje mi się że jednopunktowy. W taki przypadku tak jak piszesz do tego przekaźnika powinny dochodzić 4 zasilania dwa po zapłonie i dwa stałe, oraz jedno tak...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć gdzie znajduje się potencjometr regulacji CO w polonezie z wtryskiem jednopunktowym multec bez katalizatora i sondy lambda. Rocznik '95. Pozdrawiam.
jednopunktowy wtrysk wtrysk jednopunktowy schemat jednopunktowy wtrysk paliwa
diagnosta pytania czujnik biegu wstecznego sharp migające podświetlenie
modernizacja instalacji elektrycznej modernizacja instalacji elektrycznej
Aktualizacja oprogramowania SHARP LC-32LD145E Przetwornica 4000W Volt Polska - częste wyłączanie