No właśnie tam gdzie leci, tak na zdrowe rozumowanie.Przetarty przewód , luźne złącze, nieszczelny/ niedokręcony odpowietrznik itp.Siłownik masz zamontowany na zewnątrz skrzyni czy na wałku wewnątrz obudowy sprzęgła? Bo w tym przypadku może lecieć sam siłownik.
Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
Jesli euro 4 to mozliwe ze chlodniczka egr do sprawdzenia? Ale jak ją sprawić? Rozumiem ze płyn przez nią przechodzi(chłodzi) ale on gdzieś ginie, a wycieków nie widac.
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Być może płyn chłodzący dostaje się do zbiornika a jak silnik ostygnie to zasysa go z powrotem i dlatego optycznie płynu nie ubywa?
Osłona nie podda się łatwo ale przy odrobinie perswazji wyjdzie w całości. Skoro jest wyciek to zbiornik do wymiany.
Ja osobiście szukałem wycieku trzy dni. Sprawdzanie szczelności poszukiwanie wycieku, mycie silnika , wymiana uszczelniaczy itp. .. Na koniec zdemontowaliśmy pokrywę aluminiową pod pompą wody, była tak powyżerana przez płyny i jakąś chemię że szok. Przeszlifowane, pospawane, sfrezowane, zamontowane i do dziś klient ma spokój z wyciekami.
Jescze chce wymontowac chłodnice oleju i zobaczyc jak wyglądaja kanały wodne na dole . To nie będzie miało nic wspólnego z bomblowaniem ale sprawdzić można. Pamiętaj by na uszczelkę nie " nawalić " tony silikonu ( a często ludzie tak robią) bo po pewnym czasie będziesz miał spore problemy. Proponuję założyć przy okazji pokrywę chłodnicy oleju nowego...
witam podczas kontroli samego wymiennika zrób w gorącej wodzie minimum 80 stopni czasami na zimno pomimo ciśnienia nie pokaże wycieku
A czujniki temp. płynu chłodzącego są ok..?? A jak sterujesz kompem zawor proporcjionalny do jest efekt... słyszalny wyciek powietrza.??
Ani głowice, ani tuleje, To tak na przyszłość. 99% to uszczelka głowiczki kompresora.Należy postawić auto i spowodować drobny wyciek powietrza, aby kompresor pracował ciągle. Jeśli jest problem, to płyn zacznie "rosnąć".
Praca silnika na wolnych- ma być jak organy- równiutko jedno wielkie miarowe rrrrrrrrrr W zbiorniczku płynu chł. ma być czysta ciecz nie jakiś kisiel, czy piana. przejechać też po dziurach, wtedy wszelkie dobijania, telepanie bedą powodem do targowania, zawieszenie kabiny z przodu główne simmerblocki, otworzyć drzwi i za te drzwi kołysać kabiną jednemu...
Pompę należy dokręcać stopniowo i każdą śrubę po kolei dookoła bo inaczej może się uszczelka ( ta gumowa) wysunąć Jeśli do uszczelki dodałeś sporą ilość sylikonu to na pewno uszczelka się wysunie i z tond wyciek którego wcześniej nie było.
Nie ma takiej opcji. Wyciek paliwa może być jedynie z tej listwy paliwowej. Z pod głowic może wtcuekac płyn, a dokładnie to z tulei cylindrowych.
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Zapoznaj się z tym , morze się przydać Jest tam mowa (zaraz na samym początku)o synchronizacji prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów co dotyczy błędu o który pytałem w ostatnim poście . Jest to usterka TCO (tachograf), a mówi on o braku sygnału o prędkości obrotowej silnika bądź sygnał ten jest zniekształcony co powoduje brak synchronizacji...
Lata temu wymieniałem w Scanii, cały zestaw sprzęgła+uszczelniacze. Jedynie wysprzęglik został stary (jest wewnątrz i jest "mokry"), zero wycieków i wszystko ok. Po tygodniu puścił uszczelniacz wysprzęglika i płyn hydrauliczny zalał sprzęgło. Zleceniodawca nie życzył sobie wymiany wysprzęglika (był ok), to do kogo żal? Robota ta sama, skrzynia ~800kg...
Wszystko zaczęło się przy wymianie filtra na nowy (nie dało się odkręcić nakrętki pod którą jest filtr w efekcie czego uszkodził się gwint). Po zakręceniu nowej nakrętki był delikatny wyciek i wystąpił błąd za niskiego ciśnienia ale po jednym dniu zgasł pomimo dalszego wycieku. Wymiana podstawy filtra, wyciek usunięty ale po około półtorej godzinie...
Witam. Sprawa dotyczy Scanii 164 z 3 osią skrętną. Wymieniona została kolumna (maglownica) na TRW. Wspomaganie działa lecz słychać buczenie z okolic pompy wspomagania, po jej wymianie na nową nadal słychać buczenie. Nasila się podczas skręcania kierownicą. Płyn w zbiorniczku lekko się pieni. Nie widać wycieków. Wszystko działa lecz to buczenie jest...
Witam, R420 E4 2007r .Mam problem z wyciekiem płynu z pod głowic / pewnie oringi tuleji/. Poraz pierwszy wymieniałem te oringi przy przebiegu ok 720 000 km. Teraz auto ma przejechane ok 1 350 000km . Zastanawia mnie przyczyna tego zużycia. W 4 serii takie usterki występywały przy ok 2mln km. Czy w HPI jest większa temp spalania że dochodzi do szybszej...
Witam W zaworze ,,APS" to ty niczym nie kręć.odpal samochód napompuj powietrza na ful podnieś się pneumatycznie na fotelu i wciśnij sprzęgło z 5 razy,jeśli masz problem z zasilaniem obwodu 24 to poczujesz jak fotel zacznie opadać oczywiście jeśli masz zegar jak najbardziej możesz się podpiąć pod przyłącze kontrolne.Kolejna sprawa to zdemontuj siłownik...
Dzien dobry mam problem z scania 2008r R500 v8 Samochodzik w czasie trasy zagotowal plyn chłodniczy wyciekow brak tonaz okolo 9 ton jadąc po plaskim terenie. Dzisja sprawdzilem czy sa wycieki naplebilem uklad od dolu do maxa i przejechalem okolo 50 km zlapal temperature na wskazniku prawie do czerwonego pola a ze zbiirnikacz wyzucalo plyn gotowal sie....
Ponieważ 13 litrowy silnik to druga generacja bloku silnika i akurat te problemy zostały poprawione ale pojawiły się nowe między innymi korodujące bloki w górnej części a dokładnie krawędzie styku bloku z tuleją cylindryczną co skutkuje wyciekiem płynu.Trzeba w tedy ratować się rozwiercając blok i wstawiać nad wymiarową tuleje lub specjalny pierścień...
5122: Tytuł Kalibracja przepływomierza masowego powietrza Usterka Kalibracja przepływomierza masowego osiągnęła najniższą możliwą wartość w jednym punkcie. Przyczyna Usterka może mieć następujące przyczyny: •nieprawidłowe wartości podawane przez przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego lub czujnik temperatury powietrza doładowującego....
Witam , mam taki problem , ile powinna wystawać tuleja cylindra ponad korpus , nadmieniam że wymieniłem tuleje i musiałem ją wkleić na klej ponieważ stara się rozsypała i tłok pokiereszował gniazda szczególnie dolne osadcze i musiałem podkleić dół aby zapobiec na wszelki wypadek wycieków płynu do oleju i teraz nie jestem pewny czy tuleja nie wystaje...
Naprawa nie jest trudna. Za ciśnienie odpowiada pompa oleju i zużycie silnika, a ściślej wału, panewek- zwłaszcza wałka rozrządu. Jak niskie ciśnienie może być przyczyną nieszczelności.. pomyśl trochę, albo zostaw te tematy tym co je rozumieją. Wycieki z chłodnicy oleju to jest praktycznie stały punkt w Scaniach, ale nie tylko.
Zgadza się nie wymienia. >Chłodnicy się też nie wymienia tylko zaślepia? Płyn nie będzie wyciekał ;p < Np. w Volvie w silniku D jest czujnik ciśnienia w skrzynce korbowej. Jeśli jest w "szlamie" zalecam wymianę, a kosztuje niestety około 500,- Numer części: 1539675 Ale chyba lepiej należałoby zalać tak jak tą SCANIĘ"4" olejem mineralnym 15w-40...
wyciek płynu wyciek scania scania wyciek
wskaźnik ciśnienia powietrza schemat hondy accord pilot toyota baterie
Filtr górnoprzepustowy LC typu pi: zasada działania i projektowanie Zamiennik dla Intel Core 2 Duo E8500 na Socket 775