Najlepiej ściągnąć to koło i sprawdzić bo luzu możesz kluczem nie wyczuć. Żeby zobaczyć koło to i tak musisz ściągnąć koło pasowe oraz odkręcić śrubę na wale więc zostanie Ci już mało roboty by zrobić to porządnie.
Dawkę regulujesz na biegu jałowym i z racji konstrukcji musisz to zrobić bez kolektora . Po zamontowaniu kolektora dawka się zmieni , nie pamiętam już czy na + czy - . Ja demontowałem kolektor dwa razy zanim ustaliłem właściwą dawkę .
Chcesz to mam szczegółowy poradnik w pdf. To nie jest takie proste. Potrzebny jest vag. Nastawnik trzeba montować bardzo dokladnie. Takie zaznaczanie nożykiem to tylko wstepne zaznaczenie.... dużo by tu opisywać.... Już 1mm przesunięcia to ogromne różnice. Vag i tylko Vag - bez niego zniszczysz pompe
W tym aucie nie ma silniczka krokowego - jest nastawnik przepustnicy. Zwarcie do masy bo pewnie emulacja sondy na LPG jest ustawiona na masę. Skoro masz błąd dotyczący V60 a wymiana nastawnika przepustnicy nie pomogła to może warto przejrzeć instalację pomiędzy nastawnikiem a ECU i pomiędzy przepustnicą a ECU.
Zestaw naprawczy nastawnika 04E 198 725 G.
Witam, mam taka sprawę, jeśli chodzi o wymiana nastawnika pompy wtryskowej na nastawnik regenerowany to idzie wymienić bez problemu i będzie autko chodzić? Nie trzeba ustawiać nic, dawki początku wtrysku itp? Wystarczy wymienić?
Juz pali tylko pasowalo by ja podlaczyc pod car softa;d odpowietrzylem wszystkie wtryski;d i ustawic komputerowo dawke spalania ;d Dodano po 4 No proste ze trafilem, mialem inny problem, pompa nie podawala paliwa na wtryski ale wymienilem ten zaworek i wszystko pali na dotyk tylko mam problem jak to wszystko do konca dostroic zeby mi nie palila jak...
Nie jest trudne, a nawet banalne proste. O ile znajdziemy odpowiednie ECU do pompy HDK. W moim przypadku było trudniej bo auto posiadało skrzynie automat, i dopiero za trzecim razem trafiliśmy na dobry. Trzeba jeszcze uważać by nie kupić od Opla ECU. A przeróbka instalacji polega na dołożenie kabla ekranizowanego dla ECU 14pin HDK 3pin. Ekran łączymy...
wymiana nastawnika zmiennych faz rozrządu pomogła
Wymiana silniczka nastawnika klapy
Czujnik położenia przepustnicy (jeśli nie jest uszkodzony ) można wykręcić i przeczyścić. Trzeba tylko dobrze zaznaczyć jego położenie i wkręcić go w tym samym miejscu. Działa on na zasadzie potencjometra. Jeżeli jest uszkodzony radze nie zaopatrywać sie w chińskie zamienniki.
Witam mam następujący problem: w aucie znajduje się gaźnik pierburg 2ee, uszkodził się pneumatyczny nastawnik przepustnicy, po jego odłączeniu jest zdecydowanie lepiej, jest tylko niedogodność w postaci niskich obrotów przy zimnym silniku(gaśnie po puszczeniu gazu) tzn. latem to nie było zauważalne ale obecnie ranki są coraz chłodniejsze, istnieje możliwość...
Masz gdzieś zielono. Musisz szukać po złączach.
Mam następujący problem: w Peugeot Partner 1,9D 2001r. wymieniłem cieknący nastawnik kąta wtrysku (czy jak się tam nazywa), ten umieszczony na spodzie , wystajacy do przodu, w pompie wtryskowej Delphi. Wkręciłem udostępniony mi używany, sprawny nastawnik wymontowany z innego Partnera. Po wymianie nierówna praca silnika, jasny dym z wydechu i chwilę...
możesz wykrecić tą śrubę możesz też wymienić uszczelniacz na głowicy bez demontażu nastawnika ale jak odkręcisz głowice od pompy to już jej nie poskładasz bez wyciągania pompy , jest myk żeby to zrobić na aucie ale też nie jest łatwo
Wymiana nastawnika HDK111.
Dziękuje za wszelakie podpowiedzi był upalony sterownik pompy , nowy nastawnik zatarty , wymiana nastawnika i naprawa sterownika pomogła , prawdopodobna przyczyna to złej jakości paliwo.
jaki powinien być moment dokręcania śrub w nastawniku?
Wymiana nastawnika załatwiła sprawę. Pewnie go uszkodziłem zbyt dużą lutownicą. Następny który zakładałem też czyściłem i lutowałem ale już dużo mniejszą lutownicą. Wszystko śmiga do tej pory.
co to za jezyk?? nie rozumiem ?? pompe zrób,, a dokładnie co, czy wymiana nastawnika konta wtrysku pomoże ?
OK nastawnik - mam jeszcze jedno pytanko.Czy wymiana nastawnika może mieć wpływ na kłopoty z odpałką na ciepłym silniku lub 'gubieniem' mocy?
wymiana nastawnika dawki paliwa do wykonania w dobrym serwisie (BOSCH) koszt nastawnika ok 450PLN + robota ok 200PLN proponuję jednak przeprowadzić kompleksową diagnostykę pozostałych elementów układu wtrysku
Ten kto czyścił powinien zwrócić uwagę w jakim mniej więcej stanie są łożyska na pompie (tzn czy w nastawniku nie były widoczne opiłki zacierających sie łożysk). Jeśli tak było to wymiana nastawnika jest bezsensowna gdyż będzie się zasyfiał co rusz. Wiec cała pompa. Nyćmoże należy raz jeszcze ustawić dawkowanie. Mowię Ci to kolego na własnym przykładzie...
Witam serdecznie mam problem z seatem Cordobą 1.9TDI 110 km A mianowicie samochód faluje na obrotach wymieniłem wszystkie wtryski i nic nie pomogło podobnie jak wymiana nastawnika a później pompy (kąt wtrysku jest dobrze ustawiony) po podłączeniu komputera widać jak dawki paliwa skaczą raz dolewa a raz ujmuje i tu nasuwa się pytanie w czym jest problem?
Jaki to silnik ? może to zabrzmi śmiesznie czyszczenie lub wymiana nastawnika wolnych obrotów tylko trzeba zachować wstępne ustawienie albo nieszczelnośc układu dolotowego odnośnie chłodzenia to sprawdz bezpiecznikF 19 bo sterowanie masą jest z układu ECC
Już się wszystko wyjaśniło był uszkodzony czujnik temperatury paliwa, który znajduje się w nastawniku pompy i była też wina samego nastawnika. Wymiana czujnika i czyszczenie nastawnika pomogły. Musiałem tez wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Saly,te pompy są proste jak drut,jak ustawiałeś już nastawnik to se poradzisz. :D Wymiana uszczelek to nic skomplikowanego .Lubi jeszcze lać z pod przestawiacza kąta ale tam też to nie problem.
Jedyne pewne wyjście to wymiana nastawnika przpustnicy.Jak się chcesz z tym problemem męczyć to jak silnik wejdzie na obroty to nacisnij energiczne na pedał gazu i i zwolnij, obroty ustatkują się .Kolega elektrolit ma rację---zdarza się że problem się ustatkuje ale trzeba trochę cierpliwie przejechać parę setek km.
Jeżeli czujnik jest w nastawniku to wymiana przepustnic nic nie da, chyba że kupisz z nastawnikiem.
Miałem takie coś w astrze j 1.7 diesel. Zrobiony byl przegląd wiązki, wymiana gruchy na zamiennik, regeneracja turbosprężarki, regulowalem nastawnik żeby napięcia się zgadzały. Jakieś adaptacje czujnika kopiowania. Nic nie pomogło. Dopiero kupno używanej turbosprężarki z małym przebiegiem pomogło. Dlaczego tak, nie mam pojęcia.
Witam koledzy czy można wymienić sam nastawnik od turbiny?
Sprawdzić okablowanie czujnika położenia wałka, jak i nastawnika wałka. A tak serio to szykować się na wymianę nastawnika, albo całego rozrządu...
Uszkodzony nastawnik pompy. Regeneracja/wymiana.
Witam, dziękuję za odpowiedzi. Luzu nadmiernego na zebatkach nie ma ponad normę-tak określi fachowiec od turbosprezarek. Samochod ma 200tys km przebiegu. Została wymieniona część elektroniczna nastawnika, wiem ze nastawnik jest kalibrowany do turbiny dla tego zostały odczytane nastawy i skopiowane do (nowej)elektroniki dostarczonej przez firme od turbin(...
Na pewno coś z nastawnikiem
Oba są w zasadzie tak samo dobre/złe. Na koło bym nie stawiał, raczej albo zapowietrza się pompa albo problem jest w nastawniku kąta wtrysku, ewentualnie w samej pompie.
witam odgrzewam kotleta ale potrzebuje pomocy ... czy po regenarcji pompy (wymiana sterownika i nastawnika) tez bede musial ja ponownie kodowac zaznaczam ze pompa jest ta ktora byla wczesniej
Zazwyczaj pomaga wymiana samego łańcucha ale powinno się wymienić go w komplecie z napinaczem i tak zrób. Momenty dokręcania 10Nm pokrywy wałków jak i nastawnik.
Daw2, właśnie chcę powoli pokombinować, na razie sam program a z czasem mam zamiar wrzucić tam wtryski od 2.5 V6 TDI (nie pamiętam oznaczenia silnika). No i zastanawiam się nad pompą wtryskową od AFNa, chociaż obiło mi się o uszy, że wystarczy wymiana samego nastawnika, to prawda?
Może temat już rozwiązany, ale napiszę dla innych, bo bardzo często ludzie to mylą. Złej pompy szukasz, w BMW TDS (czy silnik m41 czy m51) montowana była pompa VP-36 (rozdzielaczowa pompa wtryskowa BOSCH, Twój silnik ma mieszanie w komorze wstępnej!), a NIE VP-37 której instrukcji czyszczenia nastawnika do znudzenia wszędzie pełno (montowana w VAGach,...
Wymiana wtryskow pomogła oraz czyszczenie nastawnika.
Samochód Audi 80 1.9 tdi silnik 1Z 94r podczas jazdy przerywa zwlaszcza na wysokich obrotach po diagnozie vagiem jedyny błąd to 0541 czujnik G99-usterka sporadyczna, czy ten czujnik moze powodować takie objawy? Dodam, że kostki od pompy sprawdzone i wyczyszczone, podmieniony elektrozawór odcinający paliwo, może ktoś doradzi co można jeszcze sprawdzić,...
Witam. Moim zdaniem charakter usterki wskazuje na uszkodzenie gumowej membrany w nastawniku przepustnicy. Wymiana na inny używany nie musi załatwić problemu (też może być uszkodzony - częsta usterka). Trzeba sprawdzić szczelność nastawnika przepustnicy. Pozdrawiam wszystkich
dzięki za info. Powiedz mi jeszcze czy nową pompę trzeba adoptować czy wystarczy wymiana?
Witam ponownie. Problem rozwiązany. Winnym za nie działający nastawnik pompy był czujnik Halla. Podczas kręcenia rozrusznikiem nastawnik nie reagował. Kiedy odpaliłem agregat poruszając ręcznie dźwignią pompy nastawnik pracował właściwie. Pomiary wykazały, że podczas kręcenia rozrusznikiem obroty silnika były za małe aby czujnik wygenerował odpowiedni...
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
A już ingerencja w soft czy zagęszczanie oleju to już proteza do kwadratu . Jak mam to rozumieć? Wyjaśnij mnie to . Tylko zanim napiszesz coś głupiego to dla twojej informacji to właśnie działa. Oczywiście w określonych przypadkach. Naprawiałem te silniki w autach gwarancyjnych , pogwarancyjnych itd i jakoś nigdy do naprawy nie musiałem ingerować w...
Być może przyczyną jest filtr, są dwa rodzaje albo problem tkwi w silnik/nastawnik regulacji nawiewu.
prawidłowe posunięcie z Twojej strony skoro zwróciłeś uwagę na filtr paliwa przy tych objawach, skoro jednak to nie ta przyczyna to dobrze byłoby zdiagnozować nastawnik pompy wtryskowej bo może się okazać, że jest on zabrudzony. W tym przypadku lepsza diagnoza niż wymiana na ślepo kolejnych podzespołów.
Wiesz może czy wystarcza numery nastawnika czy musza być pompy numry
Odcina mi turbo a na kompie pokazuje zmiana nastawnika egr. Niedawno czyszczony egr - nie pomogło. Czy wymiana to jedyne wyjście. Coś słyszałem o zaslepianiu. Ktoś doświadczony w temacie?
nie zadziała,dwie różne pompy(inne nastawniki)
Oryginalnie napiecie RSW jest o ile pamiętam 0,720 anie 0,66-0,68V...ale to nie ważne. Czasami czyszczenie nastawnika i nawet wymiana całych bebechów nie pomoże, wyjechany może być trzpień. Już raz tak miałem, wymieniłem wszystko i ciągle sprężynka. W końcu zmieniłem obudowę nastawnika i jak ręką odjął. Domniemam, że elektromagnes żeś wycentrował?.
Zakupiłem E61 525D 177 KM 2004 r. Po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15 minut i ponowne odpalenie. Kroki dotychczas podjęte przeze mnie: - wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary...
Wracam do tematy po paru dniach. Po (testach) okazuje się ze wymiana nastawnika biegu jałowego z nowego na stary załatwiła problem w taki sposób ze poprostu on nie działa. Obroty po odpaleniu przez jakieś 1-2 min są 500 obr/min aż trzesie samochodem, gdy się trochę rozgrzeje jest ok. Wiem ze na forum są różne tematy o schemacie tego nastawnika ale chyba...
Oprócz panela będzie potrzebna Ci jeszcze instalacja do niego oraz wymiana całej obudowy nagrzewnicy która musi posiadać nastawniki klap.
Ale ja tutaj widzę że są inne błędy jak np obwód wtryskiwacza 5i 4 ,nastawnik wałka ? Zmierz zasilanie na wtyczce czujnika i masę na początek ma być 5v.
Nastawnik wałka rozrządu czyli zmienną fazę rozrządu
Dlaczego chcesz czyścić ten nastawnik? masz dużo wolnego czasu czy po prostu coś się z autem dzieje? W każdym razie kluczowe przy składaniu pompy jest ustawienie czujnika RSW oraz nastawnika na odpowiedniej dawce paliwa, oczywiście wymiana uszczelek obowiązkowa. Dodano po 11 Taki mały niuans, autor tutorialu zapomniał napisać, ale z tego co pamiętam...
Wycierają się: potencjometr, dźwigienki i nastawnik, tulejki, klapki. Pierwsze możesz wymienić, resztę trzeba drutować. Albo wywalić 2000 pln na nowy kolektor.
Tylko że falowanie pojawiło się po regeneracji wtrysków I to ciężkie palenie na zimnym. Biorę pod uwagę też nastawnik ale czy nastawnik będzie miał wpływ na zapalanie
Kategorycznie "nastawnik"ale rzadko kto go wymienia ,zostaje ci wymiana pompy
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Czujnik, o którym wcześniej pisaliśmy to czujnik temperatury płynu chłodzącego (podwójny) siedzący w króćcu wychodzącym z głowicy a inny czujnik mający wpływ na prawidłową pracę silnika to czujnik temperatury paliwa siedzący w nastawniku pompy wtryskowej pod jego pokrywką i do Twojego silnika ma on nr 028 906 040 C ale tak namieszałeś w tym ostatnim...
Podpowie ktoś gdzie jest czujnik położenia wałka? W/g obrazka poniżej (zaczerpnięte z internetu) to nr 4. https://obrazki.elektroda.pl/6593069900_... I jak dostać się do wariatora żeby go wyczyścić? Czytałem, że w kilku przypadkach kończyło się na wymianie rozrządu, ale czytałem też o przypadku, że ktoś powymieniał czujniki (miał dokładnie...
kod 17970 tylko tyle pokazuje. Sugeruje problemy z nastawnikiem dawki paliwa pompy wtryskowej. Wymiana? Nie moge wygogolować typu tej części żebu ją kupić, ktoś wie może jaki to typ??
Stare dzieje. Autko śmiga pół roku bezproblemowo. Na trzecim elektrozaworku pompa działa bez zarzutu do dzisiaj. Poprostu używane zaworki, które montowałem były najprawdopodobniej zmęczone życiem i szybko uszkadzały się. Najlepiej kupić nowy, są dostępne w handlu. Pompa nie wymagała remontu a sterownik jest sprawny. Błąd p1335 wynikał z braku możliwości...
Ciąg dalszy przygód z autem. Coraz częściej zdarza mi się, że auto nie wchodzi na obroty ponad 3,5k. Po ponownym rozruchu jest 5k bez większych problemów. Turbina jest mechaniczna i nie wiem w jaki sposób miałaby się niby zawieszać. Zwłaszcza, że wymieniałem ją jakiś rok temu. Idąc dalej, zauważyłem dzisiaj jakieś wycieki paliwa z pompy. Dokładnie nad...
Masz problem z nastawnikiem (N146). Sprawdzić instalację, spróbować wyregulować, jak nie pomoże to wymiana.
Sugerowałem (...) sugerowano (...) sugestię (...) Wykonano konkretną diagnostykę ? Sprawdzono parametry bieżące podczas pracy silnika ? w desperacji ASO Masz jakieś konkretne wydruki z testów diagnostycznych ? Oczekujesz kolejnych "sugestii", typu: Cewka, świecie, kable, silniczek krokowy, sprawdzono i uszczelniono podciśnienie, wymiana sondy lambda,...
Tak niebieski czujnik przy termostacie o ile dobrze pamiętam. Koszt nie wielki bo kosztuje on ok 20 zł. Miałem ten sam problem z obrotami w golfie 3 i wymiana czujnika pomogła. A tu opis jak sprawdzić ten czujnik temperatura http://obrazki.elektroda.pl/5083858400_1...
Miałem 1) Nastawnik pompy wtryskowej, demontaż, na stół do fachowca, wymiana(jakieś tam pierdoły nie pamiętam), ustawienie, montaż - pomogło !! 2) Jeden TDI-k jak postał sobie troche miał problem z zabraniem, jak już chwycił to szedł, wyłączyłem załączyłem chwytał ze strzału - nie wiem jakim cudem ale zchodziło paliwo do baku (zapowietrzał się), przed...
Witam Obawiam sie, ze wymiana samego tranzystora na dlugo nie pomoze. Proponowalbym takze przyjrzec sie tloczkowi nastawnika. Ew. go wymienic. Pozdrawiam
miałem podobne objawy, komputer mi się zapełniał a przyczyną była instalacja gazowa, trzeba udać się do serwisu gazowego i dodać urządzenie eliminujęce zapisy w komputerze audi. Skaczące obroty to też nastawnik przepustnicy czasem się zacina.
Sam silniczek reaguje niestety nie mam drugiego na podmianę ( 6 pinów) ale sprawdzałem go rozebranego i wyglądał ok. zobaczę jeszcze wiązki w aucie może faktycznie gdzieś jest przerwa. A ten cały EVAP jeśli wcześniej pracował cicho prawie był nie słyszalny a teraz gdy silnik się nagrzeje to tyka tak uciążliwie że go w kabinie słychać zaznaczam iż tykanie...
Witam, przy okazjj wymiany rozrządu i wymiany uszczelnień pod nastawnikami oraz simmeringów wałków myślę nad wymianą uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, chciałbym podeprzeć zawory sprężonym powietrzem ewentualnie zabezpieczyć tłokiem aby nie wpadły. Dylemat jest jak zachować się ze szklankami? Czy wycisnąć z nich olej czy składać jak gdyby...
Witam Proszę o pomoc .Mam auko od pół roku.Od samego początku mam problem z silnikiem.Auto szarpało na niższych obrotach i od czasu do czasu przerywa.Pierwszy problem rozwiązany przez wymianę nastawnika na pompie wtryskowej.Niestety dalej przerywa.Zdarza się to bardzo rzadko ,bo raz co 300 km raz co 600 km raz co 150(różnie).Na komputerze wykazał jeden...
Sprawdź czy pralka utrzymuje temperaturę wody zgodnie z wybranym programem, jeśli jest za niska to może okresowo przerywa przekaźnik grzałki i elektronika czeka na właściwą temperaturę i nie przesuwa dalej nastawnika. Jeśli tu będzie wszystko w porządku to pozostaje-jeśli masz taką możliwość-wgrać w moduł nową zawartość pamięci,jeśli to nic nie da to...
Jeśli wina stoi po stronie elektryki to pytanie czy nastawnik pompy jest naprawia lny czy konieczna jest wymiana. Dziś wybieram się na diagnostykę komputera możne coś się wyjaśni.
Witam kolego sprawdź przewody paliwowe pod względem obecności bąbelków powietrza, szczególnie przy większych obrotach. Przerobiłem identyczny problem. Podczas przyspieszenia powyżej 120 zdarzało mu się przerywać tak jakby brakowało paliwa. Do tego wyskakiwał błąd nastawnika. Problem związany jest ze smokiem w zbiorniku. Czasami pomaga wymiana oringa,...
Podłączeń było ze 4 i każdy co innego, jeden mechanik sugerował wyjęcie pompy i jej kalibracja, następny wymiana rozrządu tego na łańcuchu, a inny ze nastawnik w pompie... Ale podjadę do lepszego serwisu i tam podepnę pod komputer, może oni jeszcze coś wskórają.. bo naprawdę kończą mi sie pomysły..
Tryb awaryjny nie odcina turbiny, tylko obcina dawkę wtrysku. Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie.
Jakiś czas temu można było wyczytać dość obszerny materiał na tym forum że to co powszechnie w tym modelu nazywa się silnikiem krokowym , jest nastawnikiem obrotów. Tak został on wymieniony.
A od MINI COOPER II pasuje ? Nie, nie pasuje. Po uruchomieniu silnika i nagrzaniu do odpowiedniej temperatury ( wskaznik na połowie skali ) zmiana położenia nastawnika z P na D powoduje szarpniecie. Takie samo szarpniecie jest odczuwalne przy zmianie położenia z P na R. Jakie są obroty biegu "jałowego"? Czy po przebiegu 160 000 km olej powinien być...
Test robiłeś na zgaszonym czy odpalonym? Jak na zgaszonym to brak sygnału obrotów będzie normalną rzeczą. Włącznik biegu jałowego jest w nastawniku przepustnicy, pomiędzy stykiem 3 a 4 nastawnika. Styk 4 jest podłączony do masy a styk 3 do styku nr 3 ECU. Wypadało by sprawdzić czy połączenia o których napisałem są ok. Jeżeli tak to można bawić się w...
nastawnik dawki w pompie się zatarł prawdopodobnie a wymiana tranzystora na mocniejszy to pomoże tylko na chwilę pompa do regeneracji w serwiszie boscha koszty ok 2000 regeneracja z nową elektroniką
Rozbierz delikatnie nastawnik i sprawdź ślizgacz zmieniający drabinki oporowe , sprawdź wartości oporów smd nastawnika czy zgodne z nadrukiem .Wypadkowa oporność nastawnika musi się zmieniać zależnie od kąta ustawienia pokrętła regulacji obrotów.
Mam silnik 1.6 FSI Obecny przebieg 212 000 około, Z tego co pamietam pasek wymieniałem przy przebiegu około 150 000, gdzieś 7-6 lat temu, ale kurczę nie pamietam czy tak samo uruchamiał się silnik przed jego wymiana, a na pewno byłaby to cenna wskazowka… Ktoś mi napisa pod tym filmem kiedyś, ze może to być „nastawnik faz rozrządu”...
Wymienił tranzystor sterujący nastawnikiem VP44. Jednakże czasem to za mało i pompa jest uszkodzona mechanicznie, stąd potem uszkodzenie mosfeta, bo stoi.
a ja dodam jeszcze ,że należy sprawdzić w bloku pomiarowym w kanale 98 czy nie pojawia się napis error gdyz wtedy i tak będzie czekać cię wymiana.....nawet jeśli ją "zregenerujesz",przeczyścisz,zaadoptujes... to wiedz ,że jest to tzw. naprawa prowizoryczna i usterka będzie się powtarzać...
Kiedyś mialem okazje walczyć z takim silnikiem. Tak jak u pana wymiana regulatora wolnych obrotów nic nie dala, osprzęt sprawny. Przyczyną okazal sie jak że pięknie zalany sprytną masą ECU. Wymiana uleczyla pojazd. Nie twierdze że to regula, ale mam wrażenie że te sterowniki jakoś częściej platają figle :-)
witam , w moim aucie mam problem z wyciekiem ropyz pokrywu nastawnika nie cieknie z pod nastawnika tylko z tej gornej pokrywy ,czy znajduje sie tam jakas uszczelka i czy wymiana laczy sie z uzywaniem VAG-a
Auto stało 3,5h w temp. około -9'. Tu słychać jak zgrzyta: http://youtu.be/yHnaieVoRRM Po paru takich próbach znów odpalił. PS. Dźwięk w tle to uszkodzony nastawnik przepustnicy (krokowiec)...
Jesli pompa w silniku bmw była dobra to wystarczy przełożyć sam nastawnik i będzie chodzić niestety potem jest zabawa z ustawieniem tego ,nastawniki opla i bmw czymś tam się różniły mimo że wtyczki były takie same kilka lat temu przerabiałem ten temat w omedze
Może też być uszkodzony nastawnik dawki paliwa lub jest ustawiona zbyt duża dawka- konieczna diagnostyka.
witam ja się podepnę pod temat. błąd również 00282 v60 oraz 01087, dają się wykasować, jednak po wył. i wł. zapłonu ponownie się pokazują, obroty spadają i gaśnie silnik po puszczeniu nogi z gazu, czyszczenie przepustnicy raczej nic nie dało (nie wyjmowana z samochodu - czyszczony srodek), nie da się zrobić nastaw podstawowych. czy czeka mnie wymiana...
Dawka 2.8mg mieści się w normie, raczej nie będzie to z dawką, chodź lepiej jak będzie w okolicach 4mg. A jak z olejem? Ile go ubywa? Olej raczej w normie jakieś pół litra między wymianami, w wolnej chwili zmniejszę mu tą dawkę nastawnikiem bo samym programem nie zejdę do 4mg...
140 km/h około 3 tyś obrotow licznikowe, Tdi naprawdę mało pali jeżeli umiesz jeździć dieslem lub się nauczysz miałem 4ke, o symbolu ALH nie szukałem taka kupiłem i mogę polecić z czystym sumieniem sprowadzona z niewielkim przebiegiem po miesiacu czy dwoch przy okolo 50 tys km zmieniłem rozrzad, później gdzieś okolo 120 tyś km przepływomierz i ponownie...
1.6 XEP to rozwinięcie silnika XE1. Jak mnie pamięć nie myli "stare odmiany" silników GM posiadały hydraulikę zaworową, zaś po zmianie na XEP/XER - zrezygnowano z niej. Ponadto silniki XEP/R posiadały zmienną długość kolektorów dolotowych. Elektroniczne przepustnice itp... Czyli będą inne wiązki. Ale proponowałbym fachowej wiedzy szukać po forach oplarzy...
ECU jest dobre sprawdzone! przed wymiana pompy nie było z nim problemów był wolny od błędów. jedynym błędem który miał było 00550 czyli nastawnik w pompie.
nastawnik wałka regulacja nastawnik nastawnik klapa
komputer audio synchronizacja internet przez bluetooth nokia magnes neodymowy magnetyczny
zmywarka electrolux drzwi arduino zegar
Błąd w podnośniku Ruthmann - przyczyny i diagnostyka Kopiowanie pilota KING GATES STYLO do BFT - czy to możliwe?