Puszka immo - pod kierownicą, dokładnie nad prawym kolanem kierowcy. Czarne pudełko, z dwiema kostkami, większą z kilkoma przewodami, mniejszą z jednym grubym. Nastawnik to nastawnik szczerze mówiąc - były dwa rodzaje, stary rezystancyjny i nowy indukcyjny, obydwa nie zamienne ze sobą. Wydaje mi się że powinien pasować. Co do falowania obrotów, szczególnie...
Chcesz to mam szczegółowy poradnik w pdf. To nie jest takie proste. Potrzebny jest vag. Nastawnik trzeba montować bardzo dokladnie. Takie zaznaczanie nożykiem to tylko wstepne zaznaczenie.... dużo by tu opisywać.... Już 1mm przesunięcia to ogromne różnice. Vag i tylko Vag - bez niego zniszczysz pompe
W tym aucie nie ma silniczka krokowego - jest nastawnik przepustnicy. Zwarcie do masy bo pewnie emulacja sondy na LPG jest ustawiona na masę. Skoro masz błąd dotyczący V60 a wymiana nastawnika przepustnicy nie pomogła to może warto przejrzeć instalację pomiędzy nastawnikiem a ECU i pomiędzy przepustnicą a ECU.
Miałem takie coś w astrze j 1.7 diesel. Zrobiony byl przegląd wiązki, wymiana gruchy na zamiennik, regeneracja turbosprężarki, regulowalem nastawnik żeby napięcia się zgadzały. Jakieś adaptacje czujnika kopiowania. Nic nie pomogło. Dopiero kupno używanej turbosprężarki z małym przebiegiem pomogło. Dlaczego tak, nie mam pojęcia.
Saly,te pompy są proste jak drut,jak ustawiałeś już nastawnik to se poradzisz. :D Wymiana uszczelek to nic skomplikowanego .Lubi jeszcze lać z pod przestawiacza kąta ale tam też to nie problem.
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
prawidłowe posunięcie z Twojej strony skoro zwróciłeś uwagę na filtr paliwa przy tych objawach, skoro jednak to nie ta przyczyna to dobrze byłoby zdiagnozować nastawnik pompy wtryskowej bo może się okazać, że jest on zabrudzony. W tym przypadku lepsza diagnoza niż wymiana na ślepo kolejnych podzespołów.
Dawkę regulujesz na biegu jałowym i z racji konstrukcji musisz to zrobić bez kolektora . Po zamontowaniu kolektora dawka się zmieni , nie pamiętam już czy na + czy - . Ja demontowałem kolektor dwa razy zanim ustaliłem właściwą dawkę .
Skoro silnik BBY to jest tam elektroniczna przepustnica, bez linki. Przy pedale przyspieszenia jest tylko potencjometr, sygnał z tego potencjometru idzie do ECU i ono steruje serwomechanizmem w przepustnicy otwierając ją lub zamykając o zadany kąt. Serwomechanizm to silnik prądu stałego z przekładnią i enkoderem, najczęściej potencjometrem, dającym...
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych mechanicznie, tzn. dźwigienki na miejscach, klapy poruszają...
Witam, podpowie ktoś na jaki inny nastawnik wymienia się nastawnik o nr 04E145725CH.. Jakoś w etka nie mogę znaleźć a ten nastawnik z końcówką "CH" ciężko dostać, a jak już to jest bardzo dorgi. Dzięki i pozdrawiam.
Witam, mam taka sprawę, jeśli chodzi o wymiana nastawnika pompy wtryskowej na nastawnik regenerowany to idzie wymienić bez problemu i będzie autko chodzić? Nie trzeba ustawiać nic, dawki początku wtrysku itp? Wystarczy wymienić?
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Dzień dobry. Jestem z Koszalina i mam problem ze sprinterem 906 2009r.Traci na mocy, były momenty ,że kopcił wymieniłem komputer ,instalację elektryczna silnika. Już myślałem , że będzie dobrze a tu znowu traci moc. Diagnoza pokazała , że nastawnik turbiny, więc wymieniłem na nowy i nic teraz pokazuje że ma ten nastawnik czy jak tam się to nazywa ma...
Witam!!! jestem posiadaczem bmw e34,2.5TD moj problem polega na tym ze po regeneracji nastawnika nie moge odpalic bmw, niby zaznalczylem punkty na pompie z nastawnikiem, bo nie rowno pracowala na obrotach jalowych, doradzil mi znajomy mechnik ze moze byc uszkodzony nastawnik dawki paliwa, wyslalem nastwink do fachowcow. powiedzieli mi ze bylo sporo...
🚗 Polo 6R 1.6 TDI CAYC 90 KM – problemy z ECU, DPF, EGR Witam, wrzucam podsumowanie moich zmagań z Polo 1.6 TDI (2010, silnik CAYC, ECU 03L 906 023 D). Może komuś się przyda, bo temat jest dość nietypowy. Nadal nierozwiązany... Auto z Francji sprowadzone 7 lat temu jestem pierwszym właścicielem w Polsce. 7397 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy...
Rzeczywiście jest to Bosch. Wtrysk jednopunktowy. Nastawnik Boscha. Komputer również Boscha. Więc co proponujesz drogi kolego ???
Witam Z tego co napisałeś w pierwszym poście wnioskuję że w Twoim aucie jest silnik N42B18. Jeżeli taki się tam znajduje, sądząc po opisanych usterkach, to masz problem z elektrycznym nastawnikiem faz rozrządu oraz powiązanymi z nim elementami.(dołączam rysunek obrazujący owo urządzenie) https://obrazki.elektroda.pl/4544311600_...
Walczę jeszcze, idzie ku końcowi. Zdobyłem ECU EDC z 94r bez immo. Pompa kombinowana pompiarz złożył mi 995 na nastawniku indukcyjnym dlatego podejdzie do tego silnika. Zostało mi powalczyć z kablami bo pinologia inna. Zmieniam dla tego bo nastawnik potencjometryczny nadawał się na śmietnik. Tak postanowił znajomy bo to jego auto. Dam relacje co i jak...
Witam mam następujący problem: w aucie znajduje się gaźnik pierburg 2ee, uszkodził się pneumatyczny nastawnik przepustnicy, po jego odłączeniu jest zdecydowanie lepiej, jest tylko niedogodność w postaci niskich obrotów przy zimnym silniku(gaśnie po puszczeniu gazu) tzn. latem to nie było zauważalne ale obecnie ranki są coraz chłodniejsze, istnieje możliwość...
Sumarycznie od zalania w piątek zrobił 1200-1250 km. To co wyżej opisane, było niecałe 500. Wczoraj zdemontowałem nastawnik egr, wyczyściłem go. Sam zawór (brak dostępu z zewnątrz) chodzi lekko. Wyrzuciłem zaślepkę. Wyczyszczony nastawnik zaczął sterować zaworem i silnik już nie gaśnie od razu po odpaleniu. Błędy niestety nadal walą, więc coś z precyzją...
Dziękuje za wszelakie podpowiedzi był upalony sterownik pompy , nowy nastawnik zatarty , wymiana nastawnika i naprawa sterownika pomogła , prawdopodobna przyczyna to złej jakości paliwo.
Mam następujący problem: w Peugeot Partner 1,9D 2001r. wymieniłem cieknący nastawnik kąta wtrysku (czy jak się tam nazywa), ten umieszczony na spodzie , wystajacy do przodu, w pompie wtryskowej Delphi. Wkręciłem udostępniony mi używany, sprawny nastawnik wymontowany z innego Partnera. Po wymianie nierówna praca silnika, jasny dym z wydechu i chwilę...
Witam! Mam wielki problem z uruchomieniem silnika w Peugeot 406 2.2 benzyna (kod silnika 3FZ). Raz odpala bez problemu (nawet kilka razy raz za razem), a innym razem trzeba długo, kilka razy kręcić rozrusznikiem, czasem lekko dodając gazu, aby zapalił. W tym czasie strzela w wydech. Najczęściej, jak przerywam kręcenie rozrusznikiem, to w momencie odpuszczania...
Tylko że falowanie pojawiło się po regeneracji wtrysków I to ciężkie palenie na zimnym. Biorę pod uwagę też nastawnik ale czy nastawnik będzie miał wpływ na zapalanie
Witam, dziękuję za odpowiedzi. Luzu nadmiernego na zebatkach nie ma ponad normę-tak określi fachowiec od turbosprezarek. Samochod ma 200tys km przebiegu. Została wymieniona część elektroniczna nastawnika, wiem ze nastawnik jest kalibrowany do turbiny dla tego zostały odczytane nastawy i skopiowane do (nowej)elektroniki dostarczonej przez firme od turbin(...
JAk szarpie na wolnych to moze dawka na pompie za wysoka lub nastawnik do wyczyszczenia
OK nastawnik - mam jeszcze jedno pytanko.Czy wymiana nastawnika może mieć wpływ na kłopoty z odpałką na ciepłym silniku lub 'gubieniem' mocy?
Spróbuj przesunąć trochę nastawnik w stronę rozrządu. Tak żeby na wolnych obrotach w grupie 1 pole 2 było w okolicy 4-5 mg. I jeszcze w turbinie coś nie gra, pewnie geometria niedomaga.
witam Dziękuję kangurek123 za super szybką odpowiedz (30min. chyba przez telefon byśmy tego szybciej nie załatwili). Od razu pobiegłem upuścić trochę tego paliwa z powrotu pompy (jakieś 0.5L nie wiem czy nie za mało?) przyłożyłem dosyć silny magnes i na szczęście nic nie zauważyłem.Z radości jeszcze nie skaczę gdyż wizja zapłacenia około 5000 zł za...
Ciąg dalszy przygód z autem. Coraz częściej zdarza mi się, że auto nie wchodzi na obroty ponad 3,5k. Po ponownym rozruchu jest 5k bez większych problemów. Turbina jest mechaniczna i nie wiem w jaki sposób miałaby się niby zawieszać. Zwłaszcza, że wymieniałem ją jakiś rok temu. Idąc dalej, zauważyłem dzisiaj jakieś wycieki paliwa z pompy. Dokładnie nad...
Siema. Mam duży problem. Samochód przyjechał do mnie bo brakowało mu mocy. Ale odpalał i jeździł. Klient przywiózł drugą pompę, bo prawdopodobnie była przyczyną. Wymieniłem, samochód ciężko zapalał i nie wkręcał się na obroty, potem okazało się że druga pompa długo leżała i zardzewiała w środku. Więc założyłem z powrotem starą - silnik nie odpala. W...
Po roku doświadczeń z moim ML 320 cdi jestem dużo mądrzejszy w przedmiotowej kwestii. Mianowicie jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu zaczyna szarpać autem to znaczy, że mogą zaistnieć 3 rodzaje usterek: 1. Najczęściej to uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się po prawej stronie od turbo https://obrazki.elektroda.pl/8332270000_...
Nastawnik wałka rozrządu czyli zmienną fazę rozrządu
Popatrz na zdjęcie: 1. Sprawdź triak i przekaźniki P1 i P2(po wylutowaniu) 2. Podłącz do modułu zasilanie 230V AC, obróć nastawnik programu aby załączyć zasilanie i zmierz napięcie na wyprowadzeniach kondensatora elektrolitycznego, powinno być ok. 12V DC. Uwaga!!! Napięcia na płytce nie mają izolacji od sieci! W załączniku jest omówione działanie tego...
witam ja się podepnę pod temat. błąd również 00282 v60 oraz 01087, dają się wykasować, jednak po wył. i wł. zapłonu ponownie się pokazują, obroty spadają i gaśnie silnik po puszczeniu nogi z gazu, czyszczenie przepustnicy raczej nic nie dało (nie wyjmowana z samochodu - czyszczony srodek), nie da się zrobić nastaw podstawowych. czy czeka mnie wymiana...
140 km/h około 3 tyś obrotow licznikowe, Tdi naprawdę mało pali jeżeli umiesz jeździć dieslem lub się nauczysz miałem 4ke, o symbolu ALH nie szukałem taka kupiłem i mogę polecić z czystym sumieniem sprowadzona z niewielkim przebiegiem po miesiacu czy dwoch przy okolo 50 tys km zmieniłem rozrzad, później gdzieś okolo 120 tyś km przepływomierz i ponownie...
Witam kolego sprawdź przewody paliwowe pod względem obecności bąbelków powietrza, szczególnie przy większych obrotach. Przerobiłem identyczny problem. Podczas przyspieszenia powyżej 120 zdarzało mu się przerywać tak jakby brakowało paliwa. Do tego wyskakiwał błąd nastawnika. Problem związany jest ze smokiem w zbiorniku. Czasami pomaga wymiana oringa,...
Witam ponownie. Problem rozwiązany. Winnym za nie działający nastawnik pompy był czujnik Halla. Podczas kręcenia rozrusznikiem nastawnik nie reagował. Kiedy odpaliłem agregat poruszając ręcznie dźwignią pompy nastawnik pracował właściwie. Pomiary wykazały, że podczas kręcenia rozrusznikiem obroty silnika były za małe aby czujnik wygenerował odpowiedni...
miałem podobne objawy, komputer mi się zapełniał a przyczyną była instalacja gazowa, trzeba udać się do serwisu gazowego i dodać urządzenie eliminujęce zapisy w komputerze audi. Skaczące obroty to też nastawnik przepustnicy czasem się zacina.
Zakupiłem E61 525D 177 KM 2004 r. Po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15 minut i ponowne odpalenie. Kroki dotychczas podjęte przeze mnie: - wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary...
Jesli pompa w silniku bmw była dobra to wystarczy przełożyć sam nastawnik i będzie chodzić niestety potem jest zabawa z ustawieniem tego ,nastawniki opla i bmw czymś tam się różniły mimo że wtyczki były takie same kilka lat temu przerabiałem ten temat w omedze
Ten silnik ma na zimnym 1400obr. Domyślam się że silnik jest zagazowany i być może rozjechały się mapy. Innym problemem może być czujnik położenia przepustnicy ale jedyne co możesz zrobić to sprawdzić i wyczyścić złączkę do niego. Nie odkręcaj go bo jest ustawiany z przepustnicą. Następnie czujnik jałowego biegu - jest zintegrowany w jednej obudowie...
Dlaczego chcesz czyścić ten nastawnik? masz dużo wolnego czasu czy po prostu coś się z autem dzieje? W każdym razie kluczowe przy składaniu pompy jest ustawienie czujnika RSW oraz nastawnika na odpowiedniej dawce paliwa, oczywiście wymiana uszczelek obowiązkowa. Dodano po 11 Taki mały niuans, autor tutorialu zapomniał napisać, ale z tego co pamiętam...
Witam Panowie Od niedawna zauważyłem w samochodzie na wykresie tdi timming duze skoki poczatku wtrysku, nic nie robiłem z tym ponieważ zbliżała mi sie wymiana rozrząu, z powodów finansowych i zrażeniu sie do mechaników postanowiłem zrobić to sam. Podejrzewałem : - źle napięty pasek na pompie, pasek wyeksplatowany mozliwy brak zębów - luzowanie sie koła...
kolego georgio70 Ja pozostale uszczelnienia mam wymienione czyli pod nastawnikiem i pokrywa nastawnika,na zaworze oraz na dolnych pokrywkach. Została mi jeszcze pod rozdzielaczem i zimmering na wałku pompy, ale zimmering tez da sie wymienic bez rozbierania. Dlatego pytam ile można rozsunac rozdzielacz od pompy zeby nie wysypały mi sie podkładki dystnsowe,...
Witam wszystkich ponownie po dłuższej przerwie. Jestem po urlopie i po pewnych wymianach w aucie. Jak już wcześniej pisałem wymieniłem sprzęgło, gdyż już było wyeksploatowane, co prawda lekki szelest został , który jest spowodowany luzem międzyzębnym ale dużo ucichło i przede wszystkim nie czuć już szarpań i wibracji jakie były do tej pory wyczuwalne....
Tak, z trochę innej beczki: wymieniałem ok miesiąc temu EGR w 1,6 HDi, standard, skorodował czujnik położenia w nastawniku. Założyłem nowy Magnetti Marelli za ok 600zł, tydzień temu przyjechał na linie, odpala i gaśnie. Urwał się grzybek w nowym, miesięcznym zaworze, Na szczęście nie zdążyłem wywalić starego na złom, zamiast kombinować z reklamacją...
Auto stało 3,5h w temp. około -9'. Tu słychać jak zgrzyta: http://youtu.be/yHnaieVoRRM Po paru takich próbach znów odpalił. PS. Dźwięk w tle to uszkodzony nastawnik przepustnicy (krokowiec)...
Sugerowałem (...) sugerowano (...) sugestię (...) Wykonano konkretną diagnostykę ? Sprawdzono parametry bieżące podczas pracy silnika ? w desperacji ASO Masz jakieś konkretne wydruki z testów diagnostycznych ? Oczekujesz kolejnych "sugestii", typu: Cewka, świecie, kable, silniczek krokowy, sprawdzono i uszczelniono podciśnienie, wymiana sondy lambda,...
nastawnik mercedes nastawnik turbo nastawnik turbosprężarki
nastawnik passat regulacja zmywarki atrybuty pliku
podtrzymanie pamięci kenwood podtrzymanie pamięci kenwood
MOSFET w wkrętarce Graphite 18V 58G118 - identyfikacja Jak przygotować bootowalny pendrive? Metody i narzędzia