Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
Stator Rotaxa nie zadziała z oryginalnym regulatorem napięcia z Yamahy TZR50.
To dostałem błędne informacje z tego co piszesz to powinienem mieć prąd 4v na każdym z trzech białych kabli? To już ci napisze bo mam dobry dzień, winna jest kostka , zlikwiduj ją a pozbędziesz sie problemów. Jakie 4 V? Skąd takie pomysła bierzecie?
Obudowa tych mostków nie jest z niczym połączona, więc nie ma potrzeby jej izolowania od radiatora. Natomiast tyrystory 2N650x mają anodę na radiatorze, więc one muszą być montowane z podkładką mikową i tulejką izolacyjną. http://www.vishay.com/docs/93565/vs-36mt... Za ok 80zł możesz kupić uniwersalny chiński regulator 3-fazowy (5 pin: 3x żółty,...
Cieszę się, ze pomogłem Wodniakowi, może to Kolega rozpropagować. Z łódkę i akumulatorem na niej, jest jeszcze jeden problem. Małe obciążenie instalacji. Jakie Kolega posiada na swej łódce odbiorniki energii elektrycznej obciążające alternator silnika podczas pracy ? Mam Suzuki 120hp, akumulator 45Ah i pracuje zawsze GPS, echosonda, kilka światel, prawie...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Natknęło mnie na odczepienie kabli podlaczonych do niego i nagle swiatla zapalily sie mocniej (tego wlasnie potrzebuję). Gdy podłączyłem te kable znowu na miejsce i znalazlem sie w punkcie wyjscia, czyli z przygaszonym oswietleniem. Czy wedlug Was jest to zepsuty rwgulator napiecia ? W takiej sytuacji sprawa jest jasna. Regulator do wymiany, gdyż zbyt...
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Yamaha Cygnus R 1999 rok regulator napięcia czy mogę zastąpić innym bo nie umiem dostać tego modelu
Regulator napięcia do Yamahy/MBK DT50 oraz analogicznego Malaguti to specjalny typ, w którym piny 1 i 2 oraz 3 i 4 są wewnętrznie połączone razem. Na 1. jest wejście przewodu ze statora, na 2. jest wyjście na instalację oświetleniową (AC), pin 3. powinien pozostawać niepodłączony, na 4. powinna być masa. Do tego regulatora napięcia nie podłącza się...
Regulator napięcia sprawdzałeś?? kapturek od świecy i przewód.
No właśnie, da sie to jakoś sprawdzić ? Nie mam ładowania akumulatora w motocyklu a nie chce kupować drugiego regulatora w ciemno. Na regulatorze dwa gniazda na wtyczkę. Jedna z 3-pinami - to pewnie zasilanie od uzwojeń, a druga z 2-pinami ( grubszy kabel ) to pewnie połączenie z akumulatorem. Tyle sam zdążyłem wydumać Zrobiłem pomiar tak jak na filmie...
Nie jestem pewny tego, czy regulator od Yamahy DT50 wytrzyma deklarowane przez sprzedawcę 20 A. Tam jest stator DE AM6 o mocy 65/85 watów, a regulator jest specyficzny gdyż jest to tylko ogranicznik napięcia AC, sąsiadujące piny są ze sobą połączone. Pierwszy wynik z wyszukiwarki: https://husqvarna-motocykle.pl/index.php...
Witam i potrzebuje pomocy. Odrestaurowuję skuter Yamaha majesty yp250 2003 rok. Poprzedni właściciel rozebrał wiązkę elektryki i obciął kostkę do regulatora napięcia, jest 5 przewodów ( czerwony ,czarny, i 3 białe). Wg schematu i kostki przy regulatorze wiem gdzie podłączyć czerwony i czarny ale problem mam z 3 białymi,są one od magneto i w kostce regulatora...
Witam, Mam problem, ostatnio uszkodził mi się regulator napięcia i poszukuję jego schemat. Dodam że jest to regulator napięcia do Yamahy TZR 50 z 2008 rocznika. Więc moje pytanie brzmi, czy ktoś byłby w stanie podesłać mi schemat takiego oto regulatora napięcia?
Yamaha F25AET 2003r. 4-sów.
Moduł Ducati energia jest przystosowany do zasilania z cewki wysokonapięciowej, ty masz stator bez tej cewki zasilającej. Do działania zapłonu z tym statorem jest potrzebny moduł DC-CDI i prostownik/regulator napięcia
Nie da się dołożyć regulatora do regulatora.
Alternator nie dawał w ogóle napięcia, przełożyłem dzisiaj drugi i znów jakiś zonk bo w ogóle rozrusznik nie kręci, po wciśnięciu startera całkowity brak reakcji, pewnie jakiś zbieg okoliczności a może jakiś czujnik przechyłowy jest w nim zamontowany a leżał na boku sporo czasu. Coś ktoś wie?
I tu znowu powraca problem pomiaru bardzo małych rezystancji. Jak tam mostek pomiarowy, goldwingerze? ;) Zwykłym miernikiem będzie trudno, to wartość pomiaru oscyluje w zakresie błędu miernika.
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Twój problem przerabiałem jakieś 10 lat temu (Virago 92 r) i wtedy najtańszy był ten regulator po prawej .Wytrzymał kilka miesięcy.Również robiłem takie pomiary jak ty,mierzyłem, porównywałem,ale to ślepa uliczka .A teraz konkretnie . 1-wywal regulatory i zapomnij o nich 2-zmierz napięcia jakie daje alternator (bez obciążenia ,powinno być około 3 razy...
Chińczyk pewnie się spalił, sprawdź miernikiem czy diody popaliło. sprawdziłem napięcie wychodzące ze starego regulatora i były jakieś wariactwa. Jakie dokładnie "wariactwa"? Lepiej kupić używany, ale oryginalny japoński regulator napięcia. Wówczas będziesz pewien, że trzyma parametry. Od R125 kupisz ten sam model regulatora, ale w śmiesznie niskiej...
To czyli od tej yamahy bedzie pasować?
Ale po co robisz zdjęcia? Ty weź kartkę i sobie narysuj schemat. A potem go porównaj z jakimiś quadami. Poza tym, opisujesz przewody, a nie wiesz, który jest od czego. Zdejmij koło magnesowe i będziesz wiedział, który przewód to jest zasilanie modułu CDI, który to wyjście cewki prądowej, który cewka wyzwalająca. Poznasz też konfigurację tego magneta....
http://obrazki.elektroda.pl/3694238100_1... Sam wlasnie robilem i dziala doskonale tani w budowie. Jedynie diode zenera zamienilem na 12V by ladowanie bylo 14V, A tyrystory zamienilem na BT152.
Chyba wszystko zostało już powiedziane.
podaj pojemność tej yamahy i rok produkcji bo hyba mam tą cząstkę.
Mam pytanie i proźbe spalil mi sie alternator w suzuki gsxr 600 ( uzwojenie ma przbicie na obudowe zwoju) chciał bym sprawdzic regulator napięcia czy tez nie jest uszkodzony ??? jak to sprawdzic ???
Wszystko jest ok tylko ze jeszcze musze wiedziec gdzie dokladnie w kostce ma byc umieszczony ten czerwony przewod, prosiłbym o zdjęcie kostki jak ktoś posiada taka maszynke z góry dziękuje za pomoc.
Przecież to jest 0.33 kΩ, a więc 330 omów, czyli w porządku. Czemu tylko przewody obcięte? Przewody cewki zasilającej są wyprowadzone ze statora i zakończone dwupinową wtyczką. Kolory czarno-czerwony oraz zielono-biały. Na drugim zdjęciu widnieje regulator napięcia.
rozebrałem alternator i uzwojenie wzbudzenia ma wyprowadzone dwa kable, czyli możne je dowolnie podłączać. Czy ma znaczenie fazowość(biegunowość) podłączenia tego uzwojenia. Więc jak podłączyć i z jakim regulatorem, żeby było dobrze? jak podłaczyć ten alternator żeby mieć kontrolke ładowania.
Witam otóż w mojej tzr-ce spalił się regulator napięcia (na żadnym pinie nie ma przejścia) i jest 1 taki na allegro za jakieś kosmiczne pieniądze czy dało by się jakiś inny regulator wstawić zamiast niego.zdj regulatora w załączniku.
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Dwa z nich to zwykłe przekaźniki. Obok nich leży przerywacz kierunkowskazów i regulator napięcia.
A to jest jakaś różnica na aukcji było napisane że regulator napięcia 125cc
Pytanie tylko czy zbyt małe ładowanie ma wpływ na wyświetlacz? Czy obstawiać wyświetlać że jest uszkodzony. Wstawiłem opornik i te same obawy tylko że na niższym napięciu. Bez opornika gasł przy 13v z opornikiem przy 12v. Czy jest taka możliwość że regulator napięcia wysyła złe napięcie
Możesz przecież zastosować dowolny regulator od skutera. Po co kombinować z budową własnych. Przedstawiłeś schemat funkcjonalny, według niego nie zbudujesz regulatora napięcia od podstaw.
Pomocy!!! kupiłem niedawno FZR-kę i okazało się, że jst spalony elektroniczny regulator napięcia(bardzo częsta usterka w tym modelu). Tam jest trójfazowa prądnica ze stałymi magnesami (nie potrzebuje wzbudzenia, więc standardowe regulatory od alternatorów samochodowych odpadają). Nie chcę kupować oryginalnego(250-400zł), bo i tak po pewnym czasie się...
Witam, mam problem. Mam Yamahę Booster 2015r. Wymieniłem regulator napięcia, bo było 19V na akumulatorze na wyższych obrotach, a na niższych dochodziło do 15V. (Spaliło mi 2 żarówki) Znalazłem kostkę nad kołem (od ssania od gaźnika), koło o nią tarło i była rozwalona, naprawiłem ją od nowa. Teraz, gdy dodam gazu, zaczyna przerywać, strzelać z wydechu,...
Kolego Blazej, prawde mowiac to wszystkie regulatory do tych pradniczek, ktorych schematy udalo mi sie obejrzec to nie byly prostowniki sterowane a raczej "prostowniki zwierane", gdzie po przekroczeniu progu napieciowego nadmiar mocy byl zwierany do masy. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic. Moim zdaniem prawdziwy prostownik sterowany na tyrystorach...
ja bym zaczoł od regulatora napięcia.
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
masz paragon-zwróć na gwarancje-bo wygląda na znikomą pojemność w akumulatorze-motocykl stał wpięty na mrozie może??? odpal go kablami z auta z wpiętym akumulatorem z moto i powyłączaj obciążenie -światła itp... wypnij potem kable od auta i wepnij w to miernik i obserwuj czy spada napięcie jeżeli masz jakąś zapasową żarówkę na 12V to wepnij ja w wypięty...
Witam. Sam regulator powinien się trochę grzać ale nie w takim stopniu żeby obudowa złącza się topiła. Po zdjęciu można dojść do tego że grzeją się tylko dwa styki. Może to świadczyć o słabym zestyku pinu w regulatorze a pinie w kostce wiązki elektrycznej. Sprawdź jak wygląda kostka którą wpinasz do regulatora, może to ona jest powodem topienia się...
Tak to jest regulator napiecia z tzr.
To jest regulator napięcia od Yamahy DT 50 i jego bliźniaczych MBK i Malaguti. Regulator posiada tylko ogranicznik napięcia na światła, dwa piny od świateł (pierwszy - alternator, drugi - żarówki) i dwa piny od masy. W sumie podłączenie podobne jak kostki 3-pinowej Ducati Energia stosowanych w pozostałych AM6 np. Apriliach RS 50. Jacek sam nie wie co...
Pewnie chodzi o regulator alternatora, ja swego czasu do yamahy xs 400 zastosowałem regulator napięcia elektroniczny od łady ,tylko trzeba pozmieniać troszkę w instalacji. :!:
A jakie są cewki oświetlenia? Taki dobierz do nich regulator napięcia.
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
Napięcie mierz wyłącznie po obciążeniu cewki np żarówką, inaczej będziesz miał cyrk na mierniku. Do tego włącz zakres pomiaru na AC, bo cewka daje prąd przemienny. Regulator teoretycznie mógł zostać uszkodzony.
Witam szanowne grono. Podepnę się do tematu. mam yamahę dt 80 lc2 w częściach. elektryka niekompletna, nie wiem co działa, co nie, ale chciałbym trochę się pobawić. Proszę o pomoc. Jako, że układ trzeba założyć od nowa, pytanie jak to zrobić najprościej? Zamontować chcę tylko to, co niezbędne do PRAWIDŁOWEGO działania, ale bez oświetlenia. Stacyjka...
Nooo, tak to teraz jest niestety, miejmy nadzieję, że tylko na tych układach się kończy naprawa, ot taka konstrukcja. Gdyby regulatory nie posłały na jego wyjściach takiego napięcia, tylko byłoby jakieś zabezpieczenie, to by się nic nie stało. Naprawa na regulatorach by się skończyło...
BANANvanDYK Dzięki za radę, ale nie jest to takie proste. Nie mogę pisać publicznie... Nie jest to sprawa ISP, tylko admina sieci lokalnej. Reszty się domyśl. :D W kwestii aku i ładowania kolega RaQ1911 zrobił dokładnie to o czym napisałeś z wyjątkiem dokładności pomiaru prądu. Jednak wg. mnie ten brak dokładności niczego nie zmienia a nie wymaga amperomierza.
Tak, tym żródłem prądu jest cweka w prądnicy w motorze Yamaha DT80 mx Pozdrawiam.
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
prezeswal Nie posiadam polskich znakow w komputerze! To ty masz dwie oddzielne cewki oddzielna na swiatlo i oddzielna na ladowanie? rectifier to znaczy mostek prostowniczy
Słusznie, objawy zbyt wysokiego napięcia ładowania wskazują na regulator napięcia. Jednak jeśli to jest regulator z wejściem "sense" (dodatkowy przewód z zasilaniem po stacyjce) to koniecznie trzeba sprawdzić czy dochodzi nim napięcie. Brak napięcia na sense powoduje brak działania układu regulatora i podniesienie napięcia ładowania.
Jak ewentualnie podłączyć regulator rnc-12? Czy dołożyć jeszcze 3 diody i podłączyć jak w schemacie? http://obrazki.elektroda.pl/8371474000_1... Czy samo przepuszczenie prądu przez regulator ograniczy napięcie?
Który rezystor? Jeżeli moduł jest przystosowany do pracy bez akumulatora, to cewka zasilająca CDI ma dwa osobne wyprowadzenia, a na module znajduje się układ zasilania logiki z cewki CDI i akumulatora. To jest typowe uszkodzenie w modułach od Yamahy, układ podobny jak w regulatorze napięcia. Rezystor, dioda zenera i tyrystor.
Więc typowo skuterowe rozwiązanie. Dziwne trochę że stator się spalił, zwykle zdarza się to w alternatorach trójfazowych. Pewna myśl mi podpowiada że stator mógł ulec spaleniu z powodu przepływu prądu z akumulatora. Można być pewien że regulator również uległ uszkodzeniu. Proszę, podaj nazwę i ew. oznaczenie kodowe pojazdu aby nie podawać szkodliwych...
Trzeba sprawdzić na schemacie
Jak sprawdzić regulator napięcia, jak motor nie odpala?
Z tego co widzę to standard. Warystor K14 i dioda GN 1M. Warystor dostępny na znanym portalu aukcyjnym CU4032K20G2 On jest na 20V, to jest napięcie wyższe niż oryginalny. Niestety dokładnie takiego samego trudno dostać. Jeśli masz miejsce (a tutaj wątpię) to można spróbować przylutować warystor w obudowie THT. Dioda GN 1M to zamiennik 1N4007. Na początek...
Ale czy przyczyną może być jedynie regulator? A jesli nie,to gdzie jeszcze nalezaloby szukac przyczyny i od czego zaczac??
Witam chciałbym dowiedzieć się jakie napięcie powinno znajdować się na poszczególnych przewodach do regulatora napięcia (Yamaha Aerox)
Te przewody idą do regulatora napięcia, kolejność, o ile się nie mylę, jest bez znaczenia.
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Problem rozwiązany, może komuś się przyda. Wymienione wszystkie 4 regulatory napięcia i wszystko działa prawidłowo. Pozdrawiam
Jakie masz napięcie na bazach Q130/131 ? Czy te tranzystory grzeją się szybko czy są zimne ?
Toż to chińska frezarka łańcuchowa wahacza! Obok Yamahy nawet w sklepie nie stało. Musisz założyć regulator napięcia i żarówkę o mocy 35/35W, aby świeciła w miarę równo i się nie przepalała. Trzeba tylko się upewnić jaki rodzaj alternatora masz w silniku, czy uzwojenie jest połączone z masą, czy nie. W tym drugim przypadku jeden z końców uzwojenia trzeba...
ps. mysle czy by nie wymienic tego regulatora IC652 moze to jego wina? Czy przy pomiarach na tym IC652 nie pomyliłeś nóżek? [url=https://www.google.pl/url?sa=t&sour...
Jak można "palić światła"? Najpierw naucz się poprawnej polszczyzny, potem zmierz napięcie po podłączeniu nowej żarówki, potem napisz, ale zapewne masz regulator napięcia do wymiany
Kolego to nie przebicie a normalna rezystancja cewek jak dobrze widze tam sa normalne cewki masowe zukac w instalacji moze wadliwy lub nie taki regulator
Normalne że stator pływa w oleju silnikowym. Standardowo do sprawdzenia regulator napięcia, stator (elektrycznie i wizualnie na przegrzania), jeżeli akumulator jest wadliwy to napięcie ładowania będzie zaniżone albo spadać na wysokich obrotach.
Możesz posługując się 7805 uzyskać wyższe napięcie stosując prostą sztuczkę. https://obrazki.elektroda.pl/7843465100_... Pytałeś jak można sprawdzić, można poza układem. Wystarczy dowolne źródło napięcia pomiędzy 8 a 30V jako napięcie wejściowe. Pomiędzy nóżki Out i GND włączasz rezystor obciążający kontrolując przy tym napięcie wyjściowe....
Wiem, bo sprawdziłem. Moje pytanie dotyczyło ewentualnych innych przyczyn (oprócz walniętego regulatora) tak wysokiego napięcia, a nie skutków. Nie ma się co rozpisywać.
Albo masz zimne luty przelutuj obszar zasilacza szczególnie tam gdzie są regulatory napięcia. Szkoda ,że nie podałeś co się wyświetliło w trybie serwisowym.
Z prostego schematu wynika że na układ ładujący składa się stojan i regulator napięcia. Stojan można uznaç za sprawny (twoje pomiary) więc wymień regulator napięcia. Sprawdź jeszcze czy stojan ma przejście do masy.
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
Dzisiaj doszedłem do wniosku: CE- 1,1V Standby CE-3,2V po uruchomieniu w trybie serwisowym Wyjście niezmiennie 1,1V Więc chyba wymieniamy regulator IC481.
temat zamykam wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy
Wymień regulatory napięcia w szczególności 5V i cała linia.
Ze stojana pradnicy wychodzą trzy przewody do regulatora napięcia, sprawdź jaki jest opór pomiędzy tymi przewodami a masą .
Dzień Dobry Posiadam crossa Yamaha WR400F z 1999 roku. Moim problemem jest przygasanie świateł oraz kierunkowskazów na wolnych obrotach. W motocyklu nie ma akumulatora jeśli się nie mylę posiada on Stojana oraz regulator napięcia. Czy jest możliwość zaradzić coś na to, czy trzeba będzie robić przeróbkę instalacji z prądu przemiennego na prąd stały?...
Zrób zdjęcie jak masz podłączony regulator napięcia (pinout). Te regulatory (z zieloną wtyczką) mają odwrócony o 180° pinout. Możesz zajrzeć do alternatora, bo normalnie nie powinno być słyszalnych żadnych odgłosów. Takowe mogą się pojawić jeżeli stator jest niedokręcony, koło magnesowe jest uszkodzone, albo występują znaczne luzy na łożyskach wału...
Witam, potrzebuje schematu reg. napięcia do tdr 125.
Jeśli więc napięcie ładowania przy 2000 obr/min. jest na poziomie 14 V i w całym zakresie obrotów nie przekracza 15 V to ładowanie można uznać za prawidłowe, a akumulator za uszkodzony. W motocyklu, na wolnych obrotach, ma prawo nie być ładowania. Wszystko co poniżej 13,8 V można uznać za brak ładowania. Jeśli jednak napięcie w jakimkolwiek momencie...
Podepnij je pod wyjście regulatora napięcia, co by nie generować spadków napięcia.
Regulator napięcia do sprawdzenia, połączenia alternatora i masy z akumulatorem.
Mierzyłem cewki bezpośrednio na końcach uzwojeń, ale nie wyciągałem bo aby wybudować uzwojenie musiałbym wyciągnąć silnik. Jest to przejście do masy. Na podpiętym oryginalnym regulatorze pomiędzy fazami jest napięcie zmienne ok 10-11 V podłączyłem na próbę ten nieoryginalny uszkodozny regulator od YAMAHY jak się okazało daje on napięcie w okolicy 14...
Do regulatora powinno dochodzić więcej napięcia z alternatora. Nawet ponad 18. To wskazuje na uszkodzenie alternatora (regulator też przejrzeć, lubią się psuć razem).
Przydałoby się w takim przypadku filtrowanie zasilania. Prawdopodobnie daje znać praca regulatora napięcia (obcinanie/zwieranie nadmiaru). Przenikają piki napięciowe kilkudziesięciowoltowe.
Jak 800 W to na pewno klon Yamahy z silnikiem 2T. Ten generator nie ma stabilizacji napięcia. Wzbudzenie kondensatorem, wirnik z diodami. Wymaga jedynie ustawienia odpowiedniej częstotliwości, tj. obrotów silnika na regulatorze odśrodkowym. Trzeba zwrócić uwagę aby silnik pracował prawidłowo przy zamkniętej przepustnicy (regulacja obrotów biegu jałowego)....
Tu masz serwisówke do swego skutera. http://www.motorscooterguide.net/Manuals... Jest tam między innymi schemat alternatora z którego wynika ze jest to układ 3~połączony w gwiazdę. Środek gwiazdy jest izolowany od masy pojazdu. Początki uzwojeń są wyprowadzone w postaci białych przewodów i łączą się z takimi samymi regulatora...
witam, moja yamaha nie chce mi odpalić na rozrusznik (aku jest nowe i naładowane) rozrusznik kręci jak należy i iskre podaje, nie słychać cykania ani nic takiego, jak by paliwa nie dostawała lecz gdy ją pchnę to odpali od razu. świece wymieniłem, gaźnik i filtr wyczyściłem. po tych czynnościach zdarzyło się jej odpalić na rozruch ale dlugo musiałem...
Sądząc po kształcie kostek i kolorach naprawdopodobniej ie masz regulatora napięcia, sprawdź czy te żółte przewody są trzy i idą do alternatora, jeśli tak to właśnie był tam regulator
Sprawdź miernikiem jakie masz napięcie w instalacji (na akumulatorze) przy wyższych obrotach. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia i przy zwiększaniu obrotów napięcie sporo wzrasta. Możesz nawet uszkodzić akumulator i inny osprzęt.
Automat ssania jest zasilany napięciem przemiennym z alternatora, czyli podczas pracy silnika. W niektórych skuterach automat ssania jest zasilany poprzez rezystor, znajdujący się po stronie masy (wówczas do ramy skutera przykręcone są dwa rezystory mocy). Ma to na celu zwiększenie czasu pracy silnika na ssaniu. W markowych skuterach np. Piaggio, Peugeot...
Czy po podłączeniu rezystora mrugają dalej? Napisz wyraźnie! Jeżeli tak, to masz uszkodzony regulator napięcia. Poczytaj na temat regulatora w Yamachach. Podobno ten patent z rezystorem nie bardzo się sprawdza i lepiej użyć innego regulatora, który rezystora nie potrzebuje.
regulator napiąć yamaha uszkodzić regulator napiąć yamaha podłączyć regulator napiąć yamaha
testy akumulatorów polaczenie szeregowe glosnikow agregat zasilacz impulsowy
dławiki jednofazowe czujnik cisnienia atmosferycznego
Ustawienia parametrów P01 i P07 w piecu Termet Silver Pro Wymiennik ciepła do palnika olejowego 120kW – dobór, materiały, modele Ba-95-30, stal Inox