Przecież alternator zasila całą elektrykę i elektronikę w samochodzie, więc do akumulatora idzie jakaś część energii. Natomiast prostownikiem zasilasz (ładujesz) tylko i wyłącznie akumulator, czyli cała energia z prostownika idzie do akumulatora. Pomijam straty na łączach kablach itp.
Często i gęsto na klemie jest jeszcze bezpiecznik który osobno zasila alternator , sprawdź go. Przy rozładowaniu akuu na maxa , mogły powstać błedy w BCM "komputer" i trzeba je wykasować żeby zostało wystawione wzbudzenie na alternator, tak aby ładował, wychodze z założenia że alternator jest sprawdzony w odpowiednim warsztacie i jest sprawny. Bo jak...
Udało się to naprawić, sygnał z BCU załącza przekaźnik od zimnego startu, a ten z kolei zasila przekaźnik alternatora.
W samochodzie urządzenia elektryczne podczas pracy silnika zasila alternator, nie akumulator.
Akumulator służy do ROZRUCHU. Dlatego się tak nazywa. Rozruchowy. A Instalację elektryczną z odbiornikami zasila alternator ew.pradnica. Sam mialem 30 lat temu kaszloka z prądnicą akumulator 65Ah z Mercedesa i nie wiedziałem co to problem z prądem. Jedyny extras to regulator z przewodem plus po zaplonie ( bardzo szybko wzbudzał pradnice) ,żarowki h4...
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
Problem rozwiązany, wszystko działa poprawnie, dziękuję za pomoc. Ogólnie wygląda to tak, że sygnał z modułu BCU zasila przekaźnik zimnego startu, ten z kolei zasila przekaźnik alternatora.
Zamiast z przetwornicy zasila dodatkowy akumulator z alternatora. Nic na tym nie zyskuje tylko traci. Sprawność alternator jest nisza od przetwornicy.
Czyli zasilanie alternatora podłączone pod akumulator lub rozrusznik. Lecz na rozruszniku jest tylko jeden przewód gruby. Masz zasilanie na tym grubym przewodzie na alternatorze, jak zgaszony silnik? Może przy rozłączeniu rozrusznika, nie został podłączony przewód zasilania alternatora?
Odłącz na próbę duży bezpiecznik na akumulatorze. Pierwszy od prawej zasila on Alternator i rozrusznik. Potem alternator do regeneracji, zmień w nim mostek na arc6020.
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Witam. Sprawdzić stan przewodu dodatniego który zasila alternator, rozrusznik, akumulator i tak samo masa karoserii i masa silnika. Oczywiście proponowałbym sprawdzić stan przewodów masy od reflektorów oczywiście.
Skoro ten bezpiecznik zasila alternator i rozrusznik to coś ma zwarcie. Osobiście stawiam na to że rozrusznik nie ma siły przekręcić zatartego silnika. Bardzo typowa usterka, czyli panewki wału.
Rozwiązanie bez sensu, gdyż można to zrobić tak-alternator zasila grzałkę która gotuje wodę w kotle, następnie tak uzyskana para wodna wprawia w ruch turbinę która napędza ów alternator. Tak sprytnie rozwiązany układ powoduje większą nobilitację konstruktora i zdecydowanie intensywniejszy efekt "Wow!" u niewtajemniczonych. Fanki będą po prostu mdlały!
Kolego miałem też takie autko z silnikiem 1Z 90 KM i mnie też prześladowały na początku tj. po kupnie takie usterki jak: sporadyczne gaśnięcie silnika, wariacje kontrolek i zapalenie się kontrolek od ABS-u i poduszek. Jeśli jesteś pewien, że nie masz zapowietrzonego układu paliwowego i zabrudzonego filtra paliwa (zwróć uwagę na przezroczyste wężyki...
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Do zasilania, najlepiej regulowanego. W samochodzie służy do utrzymania napięcia w normie 14V z kawałkiem w dużym zakresie obrotów. Im wyższe obroty tym mniejszu prąd tego uzwojenia. W przypadku wiatraka również było by to tak samo rozwiązane. Dodano po 2 Po prostu napięcie alternatora po wyprostowaniu, zasila te uzwojenie przez regulator napięcia.
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
Witam, czy możliwe jest wytwarzanie energii takim urządzeniem ? To jest przerobiony alternator, połączony z silnikiem, z czego silnik napędza alternator, alternator zasila silnik, a część energii elektrycznej odbierana jest na zewnątrz, czy to może zadziałać ? https://www.youtube.com/watch?v=QFAmVcTD...
Alternator zasila wszystko co jest w aucie i doładowuje akumulator który służy do rozruchu . Jaśniej?
Wiesz realnie rzecz biorąc silnik spalinowy zasila alternator. Z silników DC sterowane są napędy. Z silnika spalinowego także nóż. Zrobił bym impulsatory w kołach i na tej podstawie wyznaczał drogę + jakieś czujniki przeszkód nawet mechaniczna bariera sektorowa wokół kosiarki. Napęd noża i jazdy z akumulatorów to głupota , kosztowne i niezwykle deprymujące...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Dlaczego akurat taki zakres wystarczy mozna prosto wytłumaczyć. Kiedy alternator zaczyna swoją pracę napięcie w instalacji rośnie powyżej napięcia akumulatora, wtedy akumulator staje się odbiornikiem prądu i pobiera prąd ładowania zależny od stopnia jego rozładowania, zużycia itp. Resztę odbiorników zasila alternator i w obwodzie alternator-odbiorniki...
40,50,60Ah bez znaczenia,każdy będzie pasowł, sprawne auto potrzebuje prądu dla rozrusznika tylko przez kilka sekund (utrata pojemności 1-2Ah)potem całą instalację elektryczną zasila alternator a akumulator jest ładowany i każdy się doładuje prędzej czy póżniej. Co do producenta akum. to trudno doradzić,wszystkie mają awarie. Jak wytrzyma 5 lat to był...
Nie........ W tytule nawet napisałeś że potrzeba trzy fazy ..... Na wirnik jedynie podajesz napięcie stałe ......
Byłem u mechanika podpytać i mówił że może dioda na alternatorze padła któraś mówił że ta ikonka na desce jest zasilana kablem z alternatora Kontrolka ładowanie nie jest zasilana z alternatora . Droga taka - D+ do modułu centralnej elektryki . Z centralnej elektryki po Can do licznika . Aż się prosi sprawdzić ciągłość tego niebieskiego kabelka . Ktoś...
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
Ja bym zabezpieczył małymi UPS'ami (lub jednym nieco większym) wszystko to co wymaga takiego zabezpieczenia i nic więcej. Nie zabezpieczysz całego domu bo masz duże obciążenia i w związku z tym koszt będzie ogromny. Dlatego sugeruję lokalnie zasilać to co wymaga takiego zabezpieczenia a nie całą instalację. Może na koniec dodam, że każdy UPS nawet jeśli...
A jaki rezystor byłby najlepszy? Rezystor powinien mieć jakąś wartość oscylującą w granicach od 30 do 50om i 0.5W mocy...
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
Tak z czystej ciekawości, "działające" PM podzieliłeś na dwie kategorie, do której zaliczysz to z linka?. Tu idea jest taka, silnik napędza alternator z którego prąd zasila tenże, więc prąd z drugiego alternatora to darmowa energia do wykorzystania, hehe. Za połowę tej ceny mogę Ci takie sprzedać, niestety gwarancji nie udzielam.
Archi_Voo, jest tego sporo - jeżeli bywałeś na zawodach to nie sposób nie zauważyć. Baza powinny być aku żelowe + ładowarka do nich. Są też zasilacze wysoko prądowe, najpopularniejsze to Caliber. Widziałem instalacje na zwykłym aku zasilanym Telvin'em.
Bardzo ważne są obydwie masy ponieważ podłączając tylko minus akumulatora z obudowa alternatora ( np. śruba łącząca alternator z silnikiem) pomijasz karoserię , a z niej masz przeciez brany minus na wzmaka. Myślę , że u Ciebie problem jest z masą pomiędzy alternatorem ( silnikiem ) , a karoserią.
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
https://obrazki.elektroda.pl/4012750300_... Czy zastosowanie takiego silnika do napędzania kosiarki i zasilanie go z alternatora ma sens? Alternator wymaga pewnie z 2000 obrotów, trzeba by zastosować większe koło pasowe na silniku kosiarki. Czy jednak da się nim zasilić silnik 250W? No i silnik jest na 24V a alternator daje 12. Wydaje...
"PERPETUMMOBILE na dwóch alternatorach" Aukcja 3582957232 Witam, mam na sprzedaż urządzenie samo napędzające sie 48V/100A, w zimie może zasilać ogrzewanie, w lecie chłodnie lub klimatyzatory. Zasilanie zewnętrzne (akumulator 24V)tylko do rozruchu. Urządzenie do dopracowania, silnik elektryczny 24V sie grzeje za mała moc, przydał by sie mocniejszy, najlepiej...
Po włączeniu zapłonu masz mieć kontrolkę po wpięciu w szczotkotrzymacz. Regler podaje masę na wirnik i przez niego zamyka obwód kontrolki. Po rozruchu alternator zasila plusem przewód żółty regulatora i wygasza kontrolkę. To tak po chłopsku.
Albo po symbolach, albo miernikiem. Wygląda że twój jest 9-cio diodowy bo: Wyprowadzenie 15 regulatora jest wejściem (zasilaniem)regulatora. Przy alternatorze 9-ciodiodowym regulator jest zasilany ze styku izolowanego alternatora (jak się już wzbudzi) a przed wzbudzeniem zasilany jest poprzez kontrolkę. I u ciebie tak jest podłączone, z tym że ty tą...
Kolega wyżej się trochę rozpisał (i nie mówię, że nie ma racji) ale odpowiadając na pytanie Czy po drodze powinno znaleźć się jakieś urządzenie sterujące ładowaniem? Takie urządzenie jest już w alternatorze więc odpowiedź brzmi nie.
Zjarany bezp nr 15 w schowku. Efekt.. kontrolka od ładowania na zegarach pali sie. Co sprawdziłem.. Ten owy bezp. nr 15 zasila alternator +15 po stacyjce. Kable przedzwonione przy silniku! zostawiłem temat w spokoju i podałem na krótko zapłonowy na altka do kostki co efektuje normalnym zachowaniem kontrolki L Pytanie brzmi za co odpowiada jeszcze ten...
Zacisk B+ alternatora(gruby przewód zasilający), korpus silnika, lub alternatora.
Pytanie brzmi czy się przepalił bezpiecznik ( zasila tylko b+ rozrusznik i alternator ) czy pękł z przyczyn mechanicznych. Zalutowane teraz jest?
Chciałbym poznać Waszą opnę. Czy to jest możliwe że poprzez kontrolkę (żarówkę) ładowania przy gaszeniu silnika napięcie z alternatora pochodzące z obwodu wzbudzenia i regulatora zasila jeszcze odbiorniki za stacyjką. Chodzi o przypadek, gdzie silnik pracuje, gasi się go i obroty silnika są wystarczające aby napędzany alternator wytwarzał jeszcze napięcie...
Chodzi mi o to iż nie chce się podpinać pod aku tylko pod elektrykę maluchowską, by prąd płynął po włączeniu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...chcesz pobierać prąd z samego alternatora(prądnicy)bez obecności akumulatora?powiedzmy odpalasz "buggy"na pych a światła/kierunki zasila sam alternator?
Powinien wystarczyć, takie amperomierze wpina się między akumulator a alternator i resztę instalacji więc będzie mierzyć tylko prąd pobierany z akumulatora podczas gdy alternator nie pracuje bądź jest niewydolny prądowo, co raczej nie powinno mieć miejsca, oraz prąd ładowania akumulatora gdzie też trzeba wziąć pod uwagę że wtedy alternator zasila pozostałe...
Witam w w.w. Ciągniku ogrzewanie jest elektryczne .Dodatkowy alternator zasila nagrzewnicę .Uszkodzeniu uległ alternator i został oddany do naprawy i naprawiony .Po naprawie ogrzewanie nie działa .Upłynęło sporo czasu i właściciel chce to naprawić .Po sprawdzeniu układu wygląda na to że w tym alternatorze "chyba" powinien być inny regulator niż jest...
Czy przypadkiem wyjscie DF to nie jest informacja dla sterownika o obciazeniu alternatora?
Projekt można powtórzyć w domu. Nie ma tam nic skomplikowanego, widać silnik jednofazowy i alternator. Zarezerwuj trochę kasy, a potem to już tylko możesz patrzeć jak Twoje Perpetum Mobile zasila cały dom. Jak ruszy to go nigdy nie zatrzymuj i ostatnia rada praktyczna rusz szarymi komórkami.
Można to i tak określić, tyle tylko, że bez kontrolki ładowania, która wymusza przepływ prądu w granicach 80mA (żarówka w kontrolce 1,5W) ten alternator NIE ZADZIAŁA !!. Obwód kontrolki zasila elektronikę wbudowanego w alternator regulatora.
Ładowanie jest z zacisku B+. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować ,na zacisku (R) alternatora pojawi się takie samo napięcie co na zacisku B+. Lecz to napięcie przechodząc przez regulator ,wchodzi na zacisk (M)alternatora ,czyli zasila wzbudzenie(uzwojenie wirnika alternatora). Aby alternator się wzbudził (łatwiej )do zacisku(R)podłączona jest...
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
karaś15 teraz wiesz czemu BILGO wcześniej pisał że kondensatory z low ESR dłużej wytrzymają. Ja bym nie szukał przyczyny w napięciu kondensatora, ale na wszelki wypadek możesz kupić na trochę wyższe napięcie niż 35V. Nie wiadomo co w buszmenie siedzi i na ile jest stabilny, a moc też już spora ... Opór elementu wszędzie działa tak samo czy to rezystor...
Jak bezpiecznik dobry, to nic z nim nie rób. Często na tym czujniku jest zwarcie i pali bezpiecznik, który jest też od alternatora. Sprawdź zasilanie na alternator, powinna być dwupinowa wtyczka. Na zielonym ma być zasilanie po kluczyku, na niebieskim komunikacja ze sterownikiem silnika.
Tylko w tych wszystkich zalorzeniach pamietajcie ze gdy silnik jest wlanczony to nie akumulator a alternator zasila wzmaka , j mam 50A akumulator i alternator 100A i nie ma problemu , tobie radze kable powyzej 20mm2 i problem nie powinien wystepowac a jezeli podlaczysz i jednak bedzie nie tak to wtedy bedziemy radzic
Akumulator służy tylko do rozruchu,podczas pracy zasila auto alternator,akumulator tylko na wolnych obrotach i przy włączonych wielu odbiornikach "oddaje" część energii.Przy zachowaniu napięcia >14V podczas pracy silnika a więc poprawnemu obwodowi alternatora ,akumulator można spokojne założyć większy.Tylko po co? Jakieś car audio czy tak "na wszelki...
Bardzo często przyczyną upływności jest alternator. Szybciutko się sprawdza - odkręcasz przewody prądowy i regulatora (żaróweczki - wskaźnika ładowania) od alternatora i patrzysz, czy nadal iskrzy podłączana klema... To jest 5 minut - dostęp do śrub idealny... Pytanie jeszcze, czy alternator "wydoli" ładować dwa akumulatory. To kolejny mit - wydoli...
13,8V to trochę przy mało dobrze było by uzyskać 14,4V. Co do prądu ładowania to podczas pracy silnika alternator zasila wszystkie urządzenia w samochodzie więc pobór jakiś musi być. Nie podałeś podstawowych danych czyli czy przy pomiarach miałeś jakieś odbiorniki włączone, jeśli tak to jakie i ile.
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Alternator zasila poprzez diody pomocnicze cewkę przekaźnika, inaczej mówiąc jak zacznie ładować, to na niebieskim kablu pojawia się +14V i załącza go (pompę)
Autor oczywiście myli pojęcia. 12.8 V napięcia to stan charakterystyczny dla w pełni naładowanej 12 V baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. W czasie ładowania alternator/prądnica utrzymuje napięcie 13.8 V - 14.4 V. prąd ładowania jest zależny od stanu naładowania akumulatorów i możliwości prądnicy (alternator to też prądnica, tyle że prądu zmiennego...
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
L- kontrolka R-zasilanie po zapłonie
To masz zasilanie bo to alternator obcowzbudny.P
Zakładam że owe 40A to maksymalny pobór prądu... silniki są 4 każdy z nich ma 24V/180W czyli J=P/U czyli w standardzie powinny pobierać około 7,5A x 4 = 30A Jeżeli jako akumulatory zastosuje nawet takie maleństwo jak 2 x 12V/7,2Ah to teoretycznie powinno wystarczyć na 15 minut pracy. Generalnie zakładam ze silniki elektryczne zasila alternator a akumulatory...
Koniecznie zadaj pytanie w jakiś zrozumiały sposób. Czyli opisz z czym masz do czynienia i jak wyglada problem. Na postawine pytanie można odpowiedzieć, że instalacja elektryczna. Aby pomóc musimy wiedzieć, czy cokolwiek sprawdziłeś i czy wiesz jak sparwddzić. W tym przypadku, czy jesteś pewien iż brakuje napięcia, czy też kontrolka nie swieci się....
Uzwojenie alternatora zasila także nietypowo rozwiązany moduł CDI, więc albo uszkodzenie nastąpiło teraz, albo jest jakaś inna kombinacja zapłonem. Z tego co dostrzegłem na zdjęciach to jest zamontowany oryginalny moduł zapłonowy.
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
Witam mam pytanie pacjent renault trafic 2.5 dci 2007 rok alternator z kostką na dwa piny. Może mi ktoś podpowiedzieć jakie zasilanie powinno być na tych dwóch przewodach? Nowy alternator ładowanie dalej się pali z góry dzięki !
Podczas jazdy to alternator zasila system w teori pradu jest za malo i zmiana altka by pomogla nic wiecej nie mozna zrobic ale sluchajac na codzien beda spadki ale pewnie nie takie zeby wzmaki sie wylanczaly
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Po włożeniu kluczyka do stacyjki na regulatorze napięcia na zacisku regulatora z cyferką 15 musisz mieć napięcie 12V Kolejny zacisk na regulatorze napięcia stanowi przewód który przez szczotkę współpracującą z wirnikiem alternatora zasila uzwojenie wirnika alternatora.Propozycja jest taka usuń z ciągnika stary uszkodzony akumulator 6V i w jego miejsce...
Przekaźnik służy do możliwości kręcenia rozrusznikiem, chyba nawet blokuje się stacyjka bez niego. Sprawdź napięcie na samym alternatorze. Jeśli nie ładuje, to podłącz próbówkę pod D+ oraz pod zasilanie alternatora (B+). Jeśli nadal nie ładuje, to wadliwy alternator.
JAK BYM PODŁĄCZYŁ DO ŚRUBY ŁADOWANIA NA DEKLU CZYLI PLUS , A JAK MAM PODŁĄCZYĆ DO OBUDOWY / NA KTÓREJ NIE MA ŚRUBKI DO PODŁĄCZENIA KABELKA MINUS? Przepraszam - czy kolega jest z PCK (pieronem ciężko kapujący) - to wpakuj śrubę w otwory mocowania dokręć nakrętką a potem drugą nakrętką przykręć oczko kabla "MINUS". W samochodzie jako jednego przewodu...
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązane zasilanie wzbudzania alternatora w Twoim aucie. Zazwyczaj właśnie w desce rozdzielczej, poprzez lampkę ładowania, szeregowo do układu wzbudzenia. Jak miałeś "rozbebeszoną" deskę, to mogłeś czegoś nie podłączyć
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Powinieneś go wpiąć między akumulator a instalacje samochodową tak aby ładowanie aku było na + a rozładowywanie aku na - , ale nie może płynąć przez amperomierz prąd rozruchu, musi być odzielny przewód do rozrusznika, alternator zasila instalację w samochodzie bepośrednio oraz ładuje aku przez amperomierz, a zatem pewnie przróbka instalcji elktrycznej...
Proste: brakuje zasilania kontrolki od strony tablicy. przez kontrolkę zasila się więc jakiś obwód w tablicy "zjadając" napięcie w obwodzie pomocniczym alternatora, z którego jest zasilany regulator. Powoduje to przekłamanie regulatora.
61E-kontrolka 15-zasilanie po zapłonie.P
Po to , abyś przekręcając kluczyk gdy silnik pracuje nie "zmielił" rozrusznika. To ta mała czarna puszka pod zegarami. Zasilana z alternatora. Nie jestem pewien(dawno było) czy nie ma oryginalnie jeszcze blokady podłączonej na skrzyni biegów, aby podczas np. odpalania na pych nie można było pomóc rozrusznikiem. Tyle mojej pamięci.
A niby od czego? Regulator oddziałuje bezpośrednio na prąd wirnika - a ten jest bezpośrednio powiązany z prądem oddawanym przez alternator. No jednak nie. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Niższe - zasila wirnik, bo trzeba dołożyć wzbudzenia. Wyższe - odcina wzbudzenie. Tak naprawdę to żaden alternator nie produkuje...
Schemat hydrauliki do EO-2621A (wersja budowlana - radziecka): http://obrazki.elektroda.pl/6879310700_1... Do obsługi osprzętu zastosowano 3 pompy. NSZ32 ulokowana między alternatorem a zbiornikiem oleju hydraulicznego, zasila ona przedni lemiesz, obie tylne podpory, siłowniki do obrotu ramienia oraz można nią także sterować wysięgnikiem....
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
Witam, uszkodzenie bądź złe podłączenie alternatora, przez kontrolkę ładowania płynie prąd i zasila obwody w samochodzie!
Widziałem taki alternator (Czeski Magneton) w wykonaniu kopalnianym (zasila światła w lokomotywie jeżdżącej pod ziemią, ze względów bezpieczeństwa pojazd nie posiada akumulatora). W wirniku ma zamocowane niewielkie magnesy stałe, dzięki czemu jest samowzbudny
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Przewód + alternatora nie łączy się pod wykładziną bagażnika Nigdzie nie napisałem, że to przewód do alternatora :) Wręcz przeciwnie, ten do alternatora sugerowałem sprawdzić połączenie właśnie na rozruszniku. Przewód w bagażniku, zasila instalację całego auta. Między innymi licznik i kontrolkę.
Witam z ta zaroweczka to chyba zart Ona jest tylko wskaznikiem ladowania. Wirnik alternatora nie jest przez nia zasilany.
Kolego wal-ker czy to napięcie14Vna tym kabelku z alternatora który zasila wom po odpaleniu jest dobre czy morze za wysokie? A czy przy prawym tylnym kole w m oście jest czujnik czy on tez jest o womu?
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Na drugiej jest to wyjście regulatora, które cię interesuje i do którego podłączasz żarówkę. Wewnątrz regulatora jest tranzystor, którego emiter (jeśli tranzystor wyjściowy jest PNP - to kolektor - zależy to od konkretnego rozwiązania) jest podłączony do tej drugiej szczotki i na którym przy napięciach niższych niż 14,3V pojawia się plus, który przez...
(...) Podczas jazdy kiedy akumulator sie naładuje po momencie nie płynie przez niego żaden prąd po za tym wywołanym tętnieniami jak w kondensatorze filtrującym w prostowniku. Samochód raczej ma zabezpieczenia w postaci kondensatorów w środku. Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Alternator jest głównym źródłem energii w samochodzie podczas...
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla...
Witam Pod ten zacisk podłącz kontrolkę ładowania (drugi koniec kontrolki), pierwszy koniec pod stacyjkę zacisk 15 lub 15/54. Oczywiście musisz pamiętać o biegunowości akumulatora na masę. Musi być (-). Pozdrawiam serdecznie. PS. Zrób zasilanie alternatora (zacisk B+) dość grubym przewodem 6mm? lub lepiej 10mm?.
Podstawa jest alternator bo to on zasila sprzet podczas jazdy
alternator suzuki alternator zasila tachograf rs232 zasila
toshiba wyłączać audio cambridge filtr cząstek stałych
briggs rozrusznik pralka samsung ecobubble
Satel Integra – kasowanie komunikatu "był sabotaż wezwij serwis" w centrali alarmowej BMW X3 E83 3.0i 2010 – sprawdzanie poziomu oleju po dynamicznej wymianie w automatycznej skrzyni ZF 6HP