Nie musisz ściągać pokrywy. Ale jak chcesz wszystko dobrze zrobić to będziesz musiał wyjąć kolektor ssący. Pod nim jest druga część odmy przykrecana do bloku silnika
Zobacz czy nie zatkana odma , a jak dymi na niebiesko to pierścienie lub uszczelniacze zaworów do wymiany. Zrób próbę olejową będziesz wiedział więcej.
Zatkana odma powoduje co najwyżej wywalenie simmeringów na zewnątrz, nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju Trzeba wyjąć pompę wydłubać zaślepkę i wyczyścić zawór przelewowy
Witam, mam ten sam problem co ty. Nissan Almera 1.5 dci 2003 po regeneracji turbiny przed brał olej średnio 1,5 l na 1000 km po regeneracji turbiny nic się nie zmieniło. Wyciekow oleju nie ma silnik suchy, nie kopci ani na zimnym ani na ciepłym.
(at)jasq33 dzieki za info. Myslę.że tam w dolocie oleju nie powinno byc dużo. Raczej po wyjęciu krćca z rury dolotu (ta na zdjęciu) nie powinien wylac się olej. W któym miejscu wg Ciebie jest zatkana odma?
Raczej nie, tam jest ciś oleju wytwarzane przez pompę, mógł się zsunąc przez to że coś tam grzebali, sam z siebie to nie możliwe, niestety ale wciskają Ci kit.
A który tdi nie wali spalinami w skrzynie korbowa??.... Ewidentnie widać zatkana odmę...
Udało mi się rozwiązać problem, okazała się nim zatkana odma... po wymianie wszystko OK :)
Zamarznięta, zatkana ODMA powoduje wycieki oleju. Może nawet być powodem wypchania simmeringu.
Nie miałem takiego przypadku, więc tylko teoretyczne rozważania: gdyby była zatkana odma, to ciśnienie w skrzyni korbowej mogło by zbijać podciśnienie wakupompy, stąd jego spadek przy doładowaniu. Można na próbę przejechać się z odkręconym korkiem wlewu oleju, tylko jakoś to zabezpieczyć, żeby nie zachlapało wszystkiego
:> Jaki wyszedl pomiar kompresji ? Przedmuchy przy zatkanej odmie mozesz sprawdzic odkrecajac korek oleju.
Odma przewody podciśnienia zatkane olejem i nagarem, Uszkodzenia pęknięcia wężyków w dolocie.
Przyczyną zatkana odma powodujące ciśnienie i wypychanie oleju przez bagnet po wymianie na nową ciśnienie i dymienie znikło dziekuje
Czy udało się rozwiązać problem? Mam podobnie, w dolocie olej, stawiam na zatkaną odmę aczkolwiek występuje ona tylko w całości z pokrywą zaworową.
Volvo S70 2.5t 98r LPG. Trzykrotnie zdarzyło mi się, że zamarzła rurka odmy przed turbo. Efekt był taki, że z wydechu wydobywał się gęsty, siwy dym, jakby ktoś w piecu węgiel wilgotny rozpalał (pompowało olej przez pierścienie?). Czy takie coś może zabić sondę lambda? Pracuje, pokazuje wartości itp ale najbardziej mnie martwi, że może przekłamywać....
W tym miejscu nie powinno być oleju,sprawdz czy nie masz zatkanej odmy-rurki odpowietrzającej skrzynie korbową.
Zatkana odma, za duże przedmuchy do skrzyni korbowej.
Zatkana odma ?
Rurka prosta stalowa,wyciągnąłem 2 razy by być pewny że to nie to. Dodano po 3 Jedyną możliwość ,zatkana odma albo zatkany kanał spustowy od turbiny. Albo faktycznie źle zregenerowana turbina. Nie mogę dodać filmu, bardzo duży luz góra dół.
W jaki sposób podciśnienie wysysa olej przez zatkaną odmę? Nie rozumiem tego. Jeżeli są przedmuchy z komory spalania to olej zasuwa z silnika przez odmę do kolektora ssącego ale jeżeli ta będzie zatkana to do ssącego się nie dostanie.
Może też być zatkana odma albo wężyki doprowadzające jeżeli się nagrzeje wtedy dostaje przepływu sprawdź to. Chyba podobny objaw miałem w BMW E36 tam rurka gumowa była pełna nagaru i zrobiła się miękka jak plastelina po wymianie problem ustał.
Napewno zatkana odma...
Takie a'la masło ? Rozwiń/dopisz sobie do terminu "zatkana odma" słowa "przyczyny" i "skutki". https://www.google.pl/search?q=zatkana+o...
Witam mam pytanie czy ktoś wie gdzie jest odma w Mercedesie S400cdi
Właśnie te ryski, pewnie od strony zaworów, mogą być powodem tego stanu. Silnik był pewnie przegrzany. Odma nie jest zatkana?
Nie wyklucza to wszystkich usterek ale tak, ma zasysać. Dmuchanie oznacza albo definitywnie zatkaną odmę albo potężne przedmuchy. Ty tego nie masz.
Zawor wymieniony dalej lipa, a powiedzcie mi jeszcze. Jak zdjąłem wąż z filtra powietrza zatkałem dolot od odmy zdjąłem wąż z przepustnicy i zatkałem i jak dmuchne w ten wąż co idzie od filtra powietrza do turbo to bulgota olej w silniku to chyba tak nie powinno być powinno trzymać ciśnienie tak ? Dodano po 4 Zawor wymieniony dalej lipa, a powiedzcie...
zatkana odma i olej pod ciśnieniem tryska gdzie może
Kolega Jakub ma racje,może być zatkana odma olejowa(odpowietrzenie skrzyni korbowej) Zgadzam się w 100% przy zatkanej odmie naprawa da krótkotrwały efekt, nie napisał nic kolega o przebiegu tego auta, ważną sprawą jest też zakup dobrego markowego uszczelniacza - inaczej naprawa nie będzie skuteczna.
A może masz zatkaną odmę?
Może być przepustnica brudna i zatkana odma oleju.
Czy pęknięcie odmy + za duży stan oleju mógł spowodować że wyciekał olej silnikowy? Tak. https://deler.pl/artykuly/artykul/czym-g... Pozdrawiam.
Zatkaną odmę masz cały czas. Ewentualnie już tak zdarty czop, że samo leci.
zatkane odmy,żle zregenerowana turbina,silnik kaput,ciśnienie oleju,zatkane kanały olejowe
bład jeden sonda lambda . Taka informacja nic nie mówi, trzeba konkretnie przeczytać co wyświetla komputer diagnostyczny (np. sonda lambda mieszanka zbyt bogata/uboga, obwód grzałki zwarcie/przerwa etc.) Dymienie na biało to nie tylko uszczelka pod głowicą i spalanie płynu, skład mieszanki też może robić swoje, niedrożna, zatkana odma również
Z uwagi na pogodę jaką mamy za oknami polecam sprawdzić drożność odmy. Zatkana powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i wyrzucanie oleju gdzie sie da. Sam wymieniłem simering w araracie zapłonowym niepotrzebnie bo miałem zatkaną odmę. Simering był na pewno dobry a olej i tak wywalało. Przy robocie zdjełem dla zasady wąż odmy i okazało się, że...
Jak by odma była zatkana, raczej dawno by wywaliło co innego. Temat prostej wymiany uszczelki zamienił się na wymianę odmy. :lol: A oleju w dolocie i tak nie unikniesz ,bo nawet nowa pokrywa będzie puszczać jakiś olej w dolot. Dlatego przy tandetnym EGR zawsze będą wycieki z ośki i grzyba. Może pokrywa jest odkształcona albo uszczelka tandetna,albo...
Od gaźnika powietrze idzie kolektorem i wchodzi do głowicy przy zaworze ssącym od razu do komory spalania.. gdzie tam po drodze jest dostęp dolotu żeby zbierał olej? Odma jest włączona przed gaźnikiem. Olej z odmy może być zasysany z powietrzem przez gaźnik. Chyba że zatkana odma olejowa prowadzi do wzrostu ciśnienia co prowadzi do wpychania oleju...
To mnie bardziej przekonuje. Wcześniej miałem zatkaną odmę od odpowietrzania dołu silnika, więc być może trochę uszczelniacze zaworowe przedmuchało. Jest taka opcja, że przez uszczelniacze zaworowe dmucha? Dzięki za pomoc :D
Może zatkana odma albo sitko w niej. Wtedy jest zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej. Kilka razy zdażyło mi się że nowa świeca przebijała.
jest możliwe że tak szybko odma się zapchała? problem dalej występuje, wydaje mi się jednak że to nie skutek zapchanej odmy, co myślicie? I czy zatkana odma może powodować taką odcinkę pedału gazu czy raczej pasowałby szukać usterki gdzie indziej?
Jedź w dłuższą trasę i zrób ok 200km, woda powinna odparować z oleju. Być może masz zatkaną odmę, i jest kiepskie odpowietrzenie komory spalania - powietrze się skrapla. Ja u siebie zmieniłem termostat i po problemie.
a zatkać odmę ? może pomoże to coś . wymieniałem dziś wszystkie przewody w silniku poczynając od układu chłodzenia po układ paliwowy i w układzie paliwowym na ściankach przewodzie są śladowe ilości oleju (zastanawia mnie c o i kto wlał do baku może mieszanke robił bo myślał że to 2-sów) Jak zatkasz odmę, a silnik jest wychechłany, to po prostu ją zrzuci....
Sprawdź czy nie jest zatkana "odma". Uruchom silnik, odkręć korek wlewu oleju i zobacz, czy jest tam ciśnienie. Zrób analizę spalin np. na stacji diagnostycznej.
Co do filterka to bujda. Co do reszty to masz zatkaną odmę najprawdopodobnie masełkiem z gazu, zrób to jak najszybciej bo ci uszczelki silnika rozsadzi.
Witam! Mam prośbę, czy ktoś kto ma Lanosa z silnikiem 1.4 (mam go z fabrycznym LPG) mógłby mi zmierzyć długość miarki oleju? Nie wiem czy te miarki (bagnety) były takie same we wszystkich silnikach czy były rożne. A moja uległa wystrzałowi na wysoki budynek przez zatkaną odmę i jej nie ściągnę. Jak ktoś ma taki bagnet to mogę go też zakupić. Proszę...
Jak chcesz wiedzieć coś na temat stanu panewek albo pierścieni to musisz sprawdzić ciśnienie oleju i sprężania. Nie znam tego silnika, ale objawy jakie opisujesz mogą wynikać z zatkanej odmy.
turbina NIBY jest ok. a z zapowietrzona, zatkaną , uszkodzoną odmą można jeździć? ( trasa do 200km ).
Witam po dłuższej nieobecności. Problem rozwiązał się się przy okazji innej awarii. Pewnego dnia zauważyłem na kostce brukowej pod domem lekki wyciek oleju. Olej wyciekał z bagnetu i z czujnika ciśnienia oleju. Po podjechaniu do mechanika okazało się, że przyczyną jest zatkana odma. Przy okazji mechanik wymienił uszkodzoną uszczelkę pod klawiaturą i...
Ja biorę się za to jutro rano. Prawdopodobnie przez zatkaną odmę popuscił mi simering na aparacie zapłonowym i wszystko wewnątrz ubrechtał. Rura od tej odmy do wtrysków była zatkana ale tą puchę też chyba trzeba juz przeczyścić. Dostałem dziś od kogoś instrukcję w pdf`ie ale tam też tylko taki kichowaty rysunek.
Co to za silnik, AFN, AVG ? Cały czas zatkana odma. Ewentualnie jeszcze coś innego , ale odgłosy by były. Podmień na początek "grzyba" - ten czarny odrzutnik na deklu, zobacz potem czy powrót oleju do miski jest drożny.
Ja widzę tylko 1 możliwości takiego nagłego wycieku: zatkała się odma
masz zatkaną odmę wychodzi ona z bloku obok miarki oleju dodatkowo może być jeszcze w niej taka siateczka tłumik płomieni to miejsce najczęściej sie zapycha w niskich temp.
Witam. Mam dokladnie te same bledy lecz przepustnice sprawdzalem i byla ona cala zaolejona, myslalem, ze samo czyszczenie zalatwi sprawe i faktycznie tak bylo na okolo 20 km ... Ktos ma jakies pomysly ? Co moze walic tak olejem do dolotu W takich temperaturach i krótkich dystansach to zatkana odma masłem.
To "mleko" to normalny objaw zwłaszcza w przypadku eksploatacji auta w mieście(na krótkich odcinkach).Potrafi zatkać odmę na amen.Polecam okresowe zaglądanie do niej -co jakieś...hmmm....20 000km?Ubywa płynu?
Albo to: Masz pogięta pokrywę zaworów, nierównomiernie dociska uszczelkę. albo po prostu pokrywa nie przylega z odpowiednim naciskiem do uszczelki/głowicy. Innych możliwości nie ma, nawet w przypadku całkowitego zatkania odmy/zaworu regulacyjnego, to i tak najpierw zaczyna ciec z pod korka wlewu oleju... Żadnego silikonu nie dawaj.
Jak zatkałeś odmę do będzie pryskało przez bagnet, to akurat normalne, odmy nie zatykaj. A jaki wpływ na spalanie może mieć rurka zamiast katalizatora lub strumienicy? Spore, objętość i przepustowość układu wydechowego nie jest bez znaczenia, zwłaszcza gdy zawory nie są już w idealnym stanie.
http://obrazki.elektroda.pl/4385068200_1... Tak to wygląda kołami zaznaczyłem miejsca ułamane. I jeszcze pytanie czy możliwe że mechanik czegoś niedokręcił? Bo jakieś 3 miesiące temu miałem zakładany nowy pasek rozrządu bo stary pociął się od lodu który cudem się dostał pod osłonę. Jeszcze lodem była zatkana odma. Mechanik powiedział...
Ja wiem że temat roczny ale.. W miejscu pokrywy, w jej rowkach daje się uszczelkę. Taka gumowa lekko ciągnąca się i to wystarczy jeśli z silnikiem jest wszystko ok. Natomiast jeśli olej się tamtędy wydostaje to znaczy że jest wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej. I żadne klejenie sylikonem. Zakleiłeś pokrywę to ciśnienie wypchało olej gdzieś z tyłu...
Wypchanie uszczelki spod filtra mogło byc spowodowane zatkaną odmą. Odkręć katalizator i zobaczysz czy wyleci coś z niego czy widać cokolwiek przez niego. Jeśli jest ceramiczny, to mogą jakieś śmieci wylatywać i wtedy wiadomo, że jest zapchany.
Witam , mam vw passata 1,9tdi , też caly czas dolewalem okolo 1 litra oleju . Przyczyną bala zatkana odma w pokrywie klawiatury . A że odma jest razem z pokrywą i nie naprawialna musialem zakupić pokrywę klawiatury (plastikowa czarna ) z uszczelką . Koszt 1,5 roku temu oryginalnej to 650zl , nie ma zamienników w serwisie VW we Wroclawiu . Teraz mam...
Tak, ale obejrzyj dokładnie, szukając dziury w całym - widzisz dwie śruby na moim obrazku ? To wygląda na panewki wałka rozrządu, jeśli śruby skręcają dwie połówki = szczelina. Chyba że się mylę - tylko po co one są ? Nie przyglądałem się, a powoli czeka mnie to samo... :oops: Zwykle to ten oring. Po latach traci "gumowatość" i przepuszcza olej. Z innej...
Mogła ci się zatkać odma odpowietrająca silnik. Albo powoli pojawiają się przedmuchy. Masz po prostu podniesione ciśnienie w skrzyni korbowej Na pracującym silniku odkręć korek i obserwuj, czy nie ma wyraźnego dymienia. Jesli nie, to jak radził hzal, wymień uszczelniacz.
U mnie dmucha z korka spalonym olejem, a z bagnetu jakby zgasić świeczkę dość obficie ale z małym ciśnieniem wydmuchane. Sprawdź cz nie masz zatkanej (uszkodzonej) odmy. Bo obiawy które podajesz na to wskazują.
Z foto można wywnioskować iż olej wydostaje się z pod pokrywy zaworów.Ja mając taki przypadek zdemontowałem pokrywę zaworów i odtłuściłem rozpuszczalnikiem uniwersalnym gładż głowicy i pokrywy zaworów i przed założeniem nowej uszczelki na obie gładzie położyłem warstwy silikonu o wytrzymałości temperaturowej 500 st i całość zmontowałem.Efekt gwarantowany.Nie...
olej ci wywaliło poprzez zatkaną odmę tak tez się robiło w golfie mk2 1,3. sprawdz jeszcze luz zaworowy moze byc za duzy i dlatego na zimnym silniku to słychac. po rozgrzaniu wiadomo metal zmienia swoją objętośc staje sie wiekszy
oleju nie przybywa tylko tak to wygląda jak by ściekał z miejsc z których nie powinien Jak się pomyśli nad tym, to jakiś bulshit nam wciskasz :) Nie żebym podważał twoje doświadczenie motoryzacyjne, ale chyba to jest mało wiarygodne. Jakieś torebki z olejem wiszą pod tłokami? Albo jest sprężony w magistrali, a jak się wyłączy silnik to się rozpręża?...
Mam Skodę ze silnikiem 1.6 sr potym jak zerkałem pod samochód zobaczyłem że z jednej strony silnik jest cały zalany olejem od pokrywy zaworów do samego dołu wygląda tak jak by leciało z pod pokrywy i teraz mam takie pytanie czy jest taka możliwość że mi wydmuchało uszczelkę np z powodu że mam zatkano odmę jeśli tak to w jaki sposób jo przeczyścić a...
Ok a mam jeszcze pytanie bo ostatnio zauważyłem że koło korka wlewu oleju jest jakby mokre. Skojarzyłem to z odmą, poczytałem trochę i wyczytałem że zatkana odma powoduje wycieki zwłaszcza spod pokrywy zaworów itp... Jak ją wymienić? Tzn, czy trzeba spuszczać płyn czy coś w tym stylu? Odma w tym silniku to chyba to (zaznaczyłem na zdjęciu- zielony to...
Nie mam zdjęć ale z tą łopatką spróbuj przypiłować ostre krawędzie tak żeby miała co najmniej 1mm płaskiej powierzchni .Taka ostra będzie ,,ciąć '' olej jak nóż i nie będzie wytwarzać mgły olejowej . Odpowietrzenie musi być ,owszem tłoki chodzą naprzemiennie i to kompensuje ciśnienie w komorze korbowej ale ciśnienie z komory sprężania zawsze przedostanie...
Odłącz jeszcze odmę od grubej rury i oczywiście zatkaj otwór po odmie w grubej rurze.
Witam, mam problem z wyciekiem oleju w Mercedesie ML164 320 CDI z bloku silnika po lewej stronie (siedząc w samochodzie) tuż nad miską olejową przy łączeniu ze skrzynią biegów jest mały otwór i z niego od jakiegoś czasu sączy się olej, czy może ktoś zna przyczynę dlaczego tak się dzieje, czy może to być zatkana odma silnika o ile takową posiada? Jeżeli...
Witam Mam problem z wyciekającym olejem silnikowy. Olej wycieka z trzech miejsc: z filtra oleju , ucieka korkiem do spuszczania w misce olejowej i sama miska się poci. Co może być powodem takiego wycieku??? Czy nadmiar oleju może być powodem takiego stanu czy tez jakaś inna usterka silnika? np zatkana odma. Dodam ze silnik ma ok 120 tys km przebiegu....
Odmę zatkaj i po kłopocie.
Podstawa to sprawdzić nieszczelności w układzie ssącym, często problemem są cienkie wężyki przy ścianie grodziowej. Następnie układ odmy - na czas diagnozy można ją odpiąć od grzebienia przy kolektorze, zaślepić otwory w kolektorze, a odmę puścić w atmosferę. Jeśli się poprawi - do wymiany separator odmy i rurki. Tylko niech Ci nie przyjdzie do głowy,...
Witam forumowiczów :) Mam mały problem. Postanowiłem rozebrać odme i wyczyścić jednak tak kopułka na pokrywie wałka rozrządu nie chciała zejść, dzwoniłem do znajomego powiedział, że rozbierał 110tke taki sam silnik niby i odma jest wciskana w tą pokrywe na jakieś uszczelce i to wszystko. Różnymi sposobami próbowałem ale skutek połowiczny wkońcu zdjąłem...
W sumie sam nie wiem czy to aby na pewno glowica ... 1. Przy odpalaniu silnika po calej nocy dusi sie trzeba 2 razy przekręcić kluczyk 2. Olej czarny szlam w odmie ( wydaje mi nie ze to plan chłodniczy z woda) 3. Kopci niemiłosiernie na biało/niebiesko na gorącym silniku 4. Ubywa w szybkim tempie plyn chłodniczy. ( po przejechaniu 10km ubyło 1cm płynu)...
Jeśli problem występuje przy mrozach to odpowietrzenie zamarzło(tak jak pisze kolega) :arrow: A jeśli wysuwa się systematycznie to zobacz pod korek wlewu oleju czy czasem woda nie poszła do oleju i masełko zatkało odmę :idea: Wtedy ciśnienie w bloku może podnieść miarkę poziomu oleju. Czyli. :arrow: Sprawdzić odpowietrzenie silnika i poziom płynu w...
JEzęli od czasu do czasu zapala się żołta kontrolka EPC (w trakcie falowania obrotów) to najlepiej podłaczyć do KTS'a i zrobic adaptacje przepustnicy. Pomaga w 100%. Najlepiej jak skasuje ise równiez KTS'em nastawy adaptacyjne i sterownik ponownie się ustawi. Warunek pojazd rozgrzany do 80C (tak pisze instrukcja). Robiłem w 3 pojazdach i pomogło. Dodano...
Witam wszystkich. To i ja dorzucę swoje trzy grosze do tego tematu. Sam mam 1.6 HDi 110km 9HZ i dokładnie ten sam problem - bajorko wokół czterech wtrysków. Po dokładnym umyciu góry silnika diagnoza - wyciek oleju spod szpilek. Dokręcenie szpilek - nie pomogło. Uszczelnienie szpilek na klej do gwintów (Loctite 243) przyniosło porządany efekt na trzech...
Naprawa silnika nieopłacalna. to już wiem :( w generalke silnika napewno nie pojde. dlatego sprawdzam te "tanie" rzeczy pokolei. Pytam o odme poniewaz jest nie porownywalnie tansza wymiana niz pierscienie. ⁉️A skoto o tym, to jesli nawet zdecyduje sie na wymiane (profilaktycznie) to czy konieczne jest tez wymienienie uszczelki pokrywy? ta obecna ma...
Czesc Piotii .dzieki za dobre checi .moje audi jest z 90 roku,5 garów.wielopunktowy wtrysk,silnik 2.3 NF.bylem ostatnio u mechanika i podpowiedzial mi ze to moze byc nieszczelnosc w ktoryms z wezów od powietrza ,moze gosc i ma racje bo przed ta awaria zasysalo mi waz do kolektora.poradzilem sobie jakos z tym ale niewiele pomoglo.kolega podpowiadal mi...
Witka! Problem wystąpił dziś rano kiedy odma została zatkana. Tzn została założona butelka, ale zapomniano o dziurce w celu odpowietrzania. Auto przejechało tak może z 5 min. Niewielka ilość oleju wypłynęła przez korek wlewu. Od tej pory auto kopci mocno na biało i czuć zapach spalanego oleju, aczkolwiek: Oleju w płynie chłodniczym nie ma Oleju nie...
Dziękuję za odzew. Jak sprawdzić czy silnik nie jest nadmiernie zużyty? Najszybszym i najprostrzym sposobem to sprawdzenie kompresji na silniku zimnym a następnie na rozgrzanym. Gęsto często już sama kompresja bardzo dużo mówi o silniku. W tym silniku kompresja powinna wynosić minimum 12bar - przy 11barach zaczynają się problemy z odpalaniem. Warto...
Witam, mam fabie z tym silnikiem oraz takimi samymi błędami .Odnalazłem usterkę -uszkodzona membrana zaworu odmy. Można to poznać po otwarciu korka wlewu oleju na pracującym silniku : jeśli go zasysa to najprawdopodobniej to . Jako że auto miało problem z wolnymi obrotami i niekiedy gasło szukałem rozwiązania aby auto było na chodzie do czasu wymiany...
Poduszka z obrotami nic nie ma wspólnego. Czy zawór egr był czyszczony? Czy sprawdzono odpowietrzenie skrzyni korbowej czy nie zatkane? (tzw odma )
Przez czujnik oleju przedmuchasz tylko kanał idący do klawiatury. Kanał do klawiszy przedmuchasz też wykręcając filtr oleju i dmuchając w środkową dziurę. Aby przedmuchać "na dół" trzeba się dobrać do otworów jaowatych na filtrze olej. zatkać część np kawałkiem gumy i dmuchać. Dodatkowo po spuszczeniu oleju można dmuchnąć w miskę olejową lekko blokując...
Dziekuje za pomoc zatkany był odpowietrznik ( ODMA ) przeczyszczony i silnik działa jak nowy.
Jeżeli słyszysz gwizdy świsty pod maską to do sprawdzenia dolot, odma, podciśnienie. Jak masz kompresor w domu to możesz zatkać mu rurę dolotu i napompować do max 2 bar i usłyszysz wszystkie dziury.
licznik zostal rozebrany nie widac zeby cos bylo upalone czy wypalone. jak by ktos mial schemat elektryczny skrzynki bezpiecznikowej to byl bym wdzieczny. do licznika niby dochodzi sygnal z czujników ale nie wiem czy on ma wychodzic gdzies na komputer?? jeszcze wezme przemierze jutro licznik dokladniej moze cos znajde. Dodano po 2 Mam jeszcze jeden...
przepływka sprawdzona i umyta jest ok ale znalazłem coś lepszego kiedy odkręciłem korek wlewu oleju na wolnych obrotach walneło z silnika ciśnienie jakbym odkręcał pepsi jest następny problem zatkana odma ale czy to dlatego kopci na niebiesko?jak ją wyczyścić........jak umuć zawór egr zrobie ten samochód dzięki waszej pomocy pozdrowienia W trybie natychmiastowym...
Witam ponownie Oddałem autko do elektryka. Pomiar naładowania akumulatora:35%. Prąd ładowania ok. Jakis czas temu podczs mrozów zatkała sie odma wywaliło mi olej i właśnie ten olej był sprawca problemu ( na 90%). Komutator i szczotki były bardzo brudne co mogło doprowadzać do zawieszania sie i słabego ładowania co z kolei prowadziło do rozłączania niektórych...
To najpierw napraw odmę, sprawdź dolot, a później "wały" sprawdzaj u kogoś innego. Faktem jest że zatkana odmo może narobić kłopotu, ale na początek trzeba dokładnie zweryfikować co się dzieje a później stawiać diagnozę.
Jakby odma była zatkana to wtedy by skakał korek (przedmuchy większe niż podciśnienie) albo jak już bardzo duże przedmuchy (większe niż pobór powietrza przez odmę).
Pacjent jak w temacie, silnik D2676LF80, przebieg 300 tys,, od dosyć dawna bierze olej, ok 5l na 3 tygodnie, w silniku: 4685 - DPF - za częsta regeneracja, 4462 - Emisja NOX Podejrzewam że olej idzie w tłoki stąd spaliny zatykają wydech i stąd ta częsta regeneracja, w ciągu 8 dni 105 udanych, 0 częściowych. Żadnych wycieków, po zimnej stronie turbiny...
Kolego w tych warunkach które opisałeś to tą kontrolką należy się mocno przejąć. Podejrzewam, że po tych 50km jakbyś sprawdził poziom oleju to będzie na końcu bagnetu. Albo masz potężne przedmuchy na pierścieniach tłokowych do miski olejowej (sprawdzić kompresję), albo zatkana odma i przez to olej wyciska przez korek, albo nieszczelna uszczelka pod...
Nie znam tego silnika ale z separatora oleju powinien być jakiś kanał odpływowy do miski,może jest zatkany.
Witam, stałem się posiadaczem bmw 520D z 2001r, silnik jeszcze z pompą wtryskową a nie CR/ Mój problem zaczął się niedawno, kiedy ogólna temperatura powietrza się obniżyła. Auto za zimnym silniku pali bez problemu, na rozgrzanym też. Najgorzej jest gry jest "taki nie wiadomo jaki". Trzeba wtedy długo kręcić, zdarza sie że akumulator padnie a on nie...
Przetkać odmę bo zatkana syfem!
zatkaj wlot od odmy Dodano po 51 na chwile oczywiście
zatkana nagrzewnica zaparzacz zatkana pompa zatkana
huawei e3272 aplikacja wykrywanie zwarcia przerobić inwerter
iveco stralis zgrzewarka ogniw
Problem z uruchomieniem kosiarki - trudności po nagrzaniu Nie mogę zalogować się do Yanosik po wykasowaniu danych