Witam... Od kilku dni borykam sie z pewnym problemem, mianowicie chodzi o zawór upostowy (nie robi roboty) :/ Zamontowalem zawór bodajże HKS w Polo G40, wiadomo zawór powienien sie otwierac w momecie puszczenia nogi z gazu, a tutaj sie otwiera odrazu przy 3,5tys obr. w tym wypadku trace cala moc. Dobierałem juz z 3 miejsca z podcisnieniem i to samo,...
Założyłem nawet drugi zawór, dv raczej pracowało prawidłowo. Wcześniej Blow off też nagle przestał, jak to sprawdzić rozkręcić kolektor? Ciśnienie z przewodu idzie normalnie, gdy go wpinam widać że zawór się otwiera ale po dodaniu gazu wgl nie upuszcza, dopiero jak się da ok 5 tys obrotów to przy dotknięcie ręką czuć lekkie minimalne dmuchniecie ale...
Odświeżam temat bo problem caly czas ten sam i wraz z wzrostem tmp na zewnątrz nasilił się :/ Silnik zimny pali super dopiero gdy sie rozgrzeje i troche ostygnie to po ponownym uruchomieniu i próbie ruszenia słychać nierówną prace silnika i gaśnie w trakcie puszczania sprzęgła a wszystkiemu towarzyszy siwy dym i śmierdzące spaliny . Jak uda się ruszyć...
Witam powrót do tematu wymiany turbo z upustowej na zmienna geometrię. Ogólnie temat prawie rozwiązany choć nie było łatwo.. Na chwilę obecną auto jedzie nawet bardzo fajnie do pewnego momentu. Zamontowany zawór ciśnienia wężyk od waku i wąż od gruchy turbo metoda prob i błędów i jest ok grucha zaciąga regulacja gruchy po sporych próbach udana ciągnie...
Chhyba działa zbiera sie b dobrze.Wczesniej przy nagłym dawaniu gazu jak zrzucał bieg (automat) potrafiła zakkopcić ,teraz wogóle nie kopci,wyglada nnato że całyy czas jeżdziła z właczonym turbo kanał obejscia był zamkniety ,teraz przy naprawie sterowaniaa gruszki znaczie sie poprawiło Rozumienn ze przy małym obciążeniu i wzgl niskichh obrotachh turbo...
Zmierz jeszcze raz ciśnienie paliwa jak kopiłeś tani zamiennik pompy to nie będzie latał może trzymać niższe ciśnienie niż twoja stara dodatkowa na listwie jest zawór upustowy i też on odpowiada za ciśnienie paliwa, wymień filtr paliwa i sprawdź przepławkę i zawór wolnych obrotów(ssania) jak chodzi na zwykłym gazie na pewno jest nie za wesoły.
Jest to kompresorek z lady chłodniczej, nabija do rozerwania najsłabszego elementu. Jakoś słabawe te elementy, że kompresorek je rozrywa. Układ powinien wytrzymać co najmniej 38Bar, a zawory bezpieczeństwa były chyba na 41Bar/101 oC, bo tyle wynosi temp krytyczna dla R134a. Jakoś mi się nie chce wierzyć w to, że tyle kompresorek da rady udźwignąć....
miałem też ten problem i przeczyściłem zawór upustowy turbiny WD-40. i pomogło 100%.pzdrw
Te zasobniki nie są dobrym rozwiązaniem dla nowoczesnych kotłów gazowych. Do tego w obu mieszkaniach od doły pompka co.. Nigdy nie zdarzyło się aby nie było wody ciepłej na tych atmosferykach W przypadku nowoczesnego kotła gazowego nie potrzeba żadnych, dodatkowych pomp, bo każdy kocioł gazowy ma swoją pompę wbudowaną. Te dodatkowe pompy tylko przeszkadzają...
Turbo na wolnych obrotach ma całkowicie zamknięty zawór upustowy więc jest ustawione na maksymalne doładowanie ale z racji tego, że na wolnych obrotach dynamika gazów spalinowych jest niska to i z wężyka idącego od sprężarki turbiny do N75 będzie słąbiutko dmuchało ciśnienie, dopiero przy wejściu na chwilę na wyższe obroty około 3500-4000 na biegu jałowym...
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Byłem na sprawdzeniu EBS i raport nie wykazuje żadnych błędów. W diagnostyce zasugerowano mi, że może to być spadek mocy stąd mam pytanie: Czy przy spadku mocy, kiedy zdejmuję nogę z gazu, auto też hamuje czy powinno swobodnie toczyć się dalej. Czy oprócz hamulców źródłem hamowania mogą być inne podzespoły jak np. skrzynia biegów, tylny most lub coś...
Witam. No więc podjąłem decyzję... Kupiłem piec Termet mini max dynamic o mocy 24kW dwu funkcyjny z otwartą komora spalania (koszt 2600zł) i wyłączyłem funkcje podgrzewania wody. Rury są stare ale musiały zostać zmodyfikowane: - Był układ wody otwarty, został zmieniony na zamknięty. - Po zamknięciu układu podniosło się ciśnienie było 0,6bara teraz układ...
No i lżejszy o tysiączka nadal stoję w tym samym punkcie... Kolejny warsztat, oględziny, pomiary i wspólnie ustaliliśmy, że dmuchawka nie dmucha. Zakupiłem nowe (regenerowane turbo), założyłem i dalej d... Nie umiem już tego pojąć. Panowie, powiedzcie mi czy jak pomijając już wszelkie podciśnienia i inne historie ręcznie będę ciagnął za cięgno zawóra...
moje powiedzmy przy 2500 sobie jedzie to w tył to w przód a ja pedałem gazu nie ruszam. Moim zdaniem grucha dzieła nieprawidłowo. Przy pracy silnika na luzie nawet dosyć ostre przegazowanie nie powoduje ruchu sztangi, trzeba by naprawdę wejść na obroty zbliżone do maksymalnych, by się ruszyła. Ale po co? Natomiast pod obciążeniem przy takich samych...
No ja Ci kolego spróbuję pomóc bo właśnie montuję sobie Eatona M62 do 1.8 zamiast G60, tylko w tym opisie to zakręciłeś jakoś, że ogarnąć trudno o co chodzi. Na początek czy masz już kompresor? Bo kilka fotek rozjaśniłoby temat. Może zacznę od tego, gdzie te wężyki do sterowania się podłącza - ano do kolektora ssącego za przepustnicą. Dlaczego za? No...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
i rozumiem taki schemat da mi impuls w postaci 1-2 sekundy w momencie załączenia. gdy odlącze źródło zasilania od razu sie rozlączy nawet jesli nie minely 2 sekundy. to ważne bo to ma uruchamiac zawór upustowy turbiny w momencie puszczenia gazu. bez tego ukladu gdy puszcze gaz zawór jest caly czas otwarty. ten uklad jest po to, że gdy puszcze gaz na...
Nic nie jest do wymiany!jak ktoś się nie zna to niech nie pisze takich głupot!tak ma syczec Co ma niby syczeć?Uciekający gaz?Weź to sprecyzuj zamiast pisać w tym tonie.Bo nic do wątku nie wniosłeś póki co oprócz rozbudowanego "ego".Jak coś wiesz(się znasz) to się podziel po prostu!Ciekawe ,że w iluś tam samochodach jakie miałem z LPG czy użytkowałem...
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Po dźwięku można sądzić, że może któraś z końcówek wtryskiwaczy się zacięła. Chociaż z drugiej strony na wolnych obrotach chodzi równo. Ale wtedy właśnie tak jest - na wolnych obrotach jest nieźle, przy dodaniu gazu jakby młotem po tłoku ktoś napieprzał... Też obstawiam wtrysk. Jeszcze dopiszę co do tej sztangi zaworu upustowego: aby grucha poruszyła...
Scyzoryk sam się w kieszeni otwiera. Instalator - nie dość, że głąb to jeszcze kłamca. Po pierwsze w chwili obecnej pompy się szarpią, a wewnętrzna pompa wbudowana w kocioł musi pracować z dużą mocą, aby zapewnić odpowiedni obieg dla podłogówek. Poza tym kocioł musi pracować na wyższych temperaturach, aby układ mógłby się w ogóle wyrobić. To sprawia,...
Witam czytających Odpisuje na stary temat ale na pewno pomoże to czytającym którzy mają podobny problem. Otóż do 2004.10 w układ 307-ki wchodziło 585+-25 gram czynnika chłodzącego R134a. Po tej dacie ( lifcie ) wchodziło w układ 450+-25 gram. Jeśli więc masz nowy układ to znaczy że masz o 150gram za dużo a co za tym idzie zawór rozprężny zamarza na...
Nie zakładajmy że to chce zrobic bez nakładu finansowego:) Rozwiązaniem do wysterowania mogłaby być świnka typu ecumaster, można kupić już z wbudowanym czujnikiem ciśnienia. Wtedy bym to bez kłopotu zestroił(z pomocą sondy szerokopasmofej-wspłóczynnik AFR)?? Turbosprężarke mam od benzyny(z chłodzeniem wodnym) od Nissana skylina ma zawór(bajpas) wbudowany...
BOV ma za zadanie upuszczać ciśnienie powietrza pomiędzy sprężarką a przepustnicą, które przyrasta bardzo gwałtownie gdy podczas najwyższego obciązenia silnika ją zamkniemy(odpuścimy gaz), dzieje się tak przy zmianach biegów. Pierwotnie miał to być zawór bezpieczeństwa, który chronił elementy układu dolotowego- rury, złączki, przepustnicę, intercooler...
Witam. Szukałem na forum ale nie znalazłem nic na temat zaworu upustowego turbiny. Mam omegę b z 94r z silnikiem 2,5 td i zauważyłem że zawór upustowy w żaden sposób nie reaguje na pracę silnika. Co może być tego przyczyną? I jeszcze przy prędkości od 110 km/h do 160 przy puszczaniu gazu gdy schodzi z prędkości strasznie szarpie silnikiem a zarazem...
Rura powrotu ma być nie wyżej jak wyloty powrotów w grzejnikach (tam, gdzie zawór powrotny w grzejniku). Może być na tym samym poziomie, ale nie wyżej. Najlepiej jak by była nieco poniżej (kilka milimetrów lub centymetrów, albo nawet przy samej podłodze). Rura zasilająca powinna być nie wyżej jak wloty zasilania do grzejnika (tam, gdzie jest zawór...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Witam serdecznie, więc jak w tytule, wóz to astra z 99r 1.7dtl sprowadzona z hollandii. Problem jaki z nią wygląda następująco, podczas jazdy i kręceniu silnika powyżej 3tys (np pod góre z gazem w podłodze) auto zaczyna słabnąć a nawet czasem silnik odmawia całkowicie posłuszeństwa ( w tym czasie zaświeca się check), dopiero gdy puszcze całkowicie gaz...
Dobry wymiennik płytowy (np. secespol) - około 700zł Zawór napełniający + zawór upustowy + zbiornik przeponowy + zawór bezpieczeństwa = około 700zł Generalnie ceny podobne, odpada jedna pompa. Wężownica schładzająca była by jeszcze lepsza ale niestety droższa. Osobiście jestem zwolennikiem zamykania układów, no ale każdy ma prawo do odmiennego zdania....
Witam Mam problem z kompresorem Atlas Copco XAS 55 - otóż po zamknięciu zaworów wylotowych powietrza dusi silnik i gaśnie (jeśli nie zdążę szybko otworzyć zaworu). Próbowałem różnych kombinacji np. zamykałem wolno zawór wylotowy powietrza sprawdzałem przy jakim ciśnieniu zacznie cofać linkę od gazu - i tak przy około 7 barach zaczyna zamykać. Ostatnio...
Przecież taką pompę będzie słychać! Trzeba było zainstalować instalację grawitacyjną, no tak ale przecież wtedy słyszałbyś odgłos spalanego gazu! Witam, Nie zgadzam się z DonRomano. Prawidłowo pracującej pompy nie ma prawa być słychać. Co do powodów hałasu może być ich kilka, tak jak to zostało wcześniej powiedziane: powietrze w instalacji, uszkodzony...
Mam Passata B5 1,8T i pojawił się problem z turbiną. Gdy przyspieszam do 2 tyś. obr. turbo pracuje prawidłowo, słychać jak "dmucha" ale przy większej ilości gazu i wzroście obrotów turbo nie przyspiesza dalej, nadal pracuje tak samo. Normalnie było słychać, że turbina nabierała coraz większych obrotów i auto świetnie przyspieszało a teraz nie chce dmuchać...
dzieki kolego za wyczerpujaca odp,aczkolwiek nie jestem profesjonalistą i nie mam zbytniego doswiadczenia z klimą,jak również nie dysponuje wszystkimi niezbędnymi urządzeniami,zrobilem to tak=zamknąlem zawór na ssaniu i tloczeniu,spuscilem gaz z karteru,wymienilem olej,po czym otworzylem delikatnie ssanie na otwartym zaworze upustowym,aby pozbyc sie...
W misce olejowej znajdują się dwa zawory, jeden jest na drodze od pompy oleju do filtra natomiast drugi jest na powrocie przez chłodnicę oleju. Wymieniłem miskę na używaną i jest to samo. Jak się silnik nagrzeje ciśnienie wynosi 2bary ale po dodaniu gazu powyżej 3000 obr/min ciśnienie wzrasta ponad skalę manometru. Czy w tym silniku zawór upustowy oleju...
Witam, mam problem z moją meganką, a dokładnie auto się porusza jak by nie działała turbina i jest błąd df114 - REGULACJA ZAWORU RECYRKULACJI EGR ZAWÓR ZABLOKOWANY, na wolnych obrotach turbina działa normalnie, gdy dodam na postoju ostro gazu to turbo tłoczy, węże robią się twarde, a przy prawie maksymalnych obrotach widać lekkie uchylanie się zaworu...
Przy zmianie na wyższy bieg podczas dynamicznego przyspieszania coś jakby skrzypi bardziej na zimnym silniku i pod warunkiem że minimalnie wcześniej wcisnę sprzęgło niż puszcze pedał gazu(odwrotna kolejność nie występuje).W czasie jazdy podczas puszczania dodawania gazu cisza.Dzwięk jakby coś ocierało trwa ok. 2 sekundy.Myślałem że koło alternatora...
No dobra czyli jak nie uszkodzenie pompy to może wymiana zaworu FSU by pomogła? Zaworowi FSU nic nie jest, nie ma powodu by go wymieniać. On działa jak ma działać. Pomogłaby wymiana regulatora ciśnienia benzyny w pompie benzyny (w zbiorniku). Jednak w/g mnie lepszym rozwiązaniem jest dołożenie zaworu jednokierunkowego lub elektrozaworu na linii benzyny...
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
przekładnię Raczej nie - popatrz na agregaty prądotwórcze gdzie potrzeba mocy przy dokładnie 1500 obrotach - nikt, absolutnie nikt nie stosuje skrzyni przekładniowej tylko daje się silnik odpowiedniej mocy, np do agregatu 50kW dają wyżej wspomniany przestarzały "lejland" czyli jak dobrze pamiętam 6,5 litrowy turbodiesel który na 1500 obrotach pracuje...
O ile się nei myle to za ten świst o którym piszesz odpowiada Blow off Jest to zawór upustowy nadmiernego ciśnienia które po puszczeniu gazu mogło by rozwalić turbo. Przynajmniej tak mi sie wydaje i on taki świst właśnei wydaje. Ale jak to bez turba uzyskać to nie mam pojecia, ale chyba nei da rady
Dla jasności,blowoff jest zaworem upustowym.Działa to tak,jesli "gaz" jest wcisnięty sprężarka osiaga duże predkości(napędzana dużą ilościa spalin,tłoczy sporą ilośc powietrza),w chwili kiedy ujmuje się "gaz" wirnik sprężarki ma pewną bezwładnośc i tłoczy przez chwilę(zanim obroty jego nie spadną)nadmiar powietrza co powoduje wzrost ciśnienia w układzie...
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
przewody robią się twarde na sekunde dopiero gdy puścisz gaz. zawór upustowy nie jest tam sterowany podciśnieniem tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbo. jeżeli go złącze na krótko t zimny samochód chce jechać ale turbo wtedy jest przeżroczyste.
Tam bardzo lubi rozpaść się zawór upustowy w turbinie, słychać wtedy jak jego grzybek dzwoni przy dodawaniu gazu Lub też zardzewiała jest już wewnątrz pucha siłownika ciśnieniowego, sterującego uchylaniem zaworu upustowego i sprężyna nie jest w stanie zawsze odbić membrany, wraz ze sztangą siłownika.
Nie wiem, czy kolega odpowie, ale wtrącę swoje dwa grosze: pompa Lucas Epic ma pracować zalana całkowicie paliwem i nawet najmniejsze zapowietrzenie skutkuje nieprawidłową pracą nastawników (brak reakcji na pedał gazu to też taki efekt) i w efekcie trybem awaryjnym. Co więcej - przy mocniejszym zapowietrzeniu, nastawnik dawki wtrysku na postoju ustawiony...
witam mam następujący problem może zacznę od tego auto to citroen c5 2.0 hdi 107 km 2004r przed liftem przebieg na chwile obecną 274 tyś orginalny auto cały czas w jednych rękach więc tak gdy wciskam gaz stopniowo delikatnie do dechy auto zbiera się normalnie zrywa się od niecałych 2000tyś obr ale i to nie zawsze ale gdy wcisnę odrazu bezpośrednio szybko...
Chłopaki mam prawie identyczny problem w astrze G 2007 Z14XEP 1,4 TWINPORT auto siostry kupione kilka miesięcy temu. Auto kupione po przeglądzie w serwisie opla więc nie wymieniłem oleju - kupione z firmy od znajomego ... bez komentarza... mój błąd - olej trzeba było podmienić na początku ale zapewniali i potwierdzali, wszystko jest na papierze i w...
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Najpierw trzeba dużo przeczytać, aby zrobić możliwie tanio i dobrze. Na początek polecam lekturę: [url=]Link Polską książkę: Doładowanie silników-Mysłowski Janusz Ewentualnie anglojęzyczne: Maximum boost -Bell'a Street turbocharging - Warner'a Potem trzeba wyznaczyć sobie cel i znaleźć najlepsze dla siebie rozwiązanie. Na początek proponuje nieduże...
To jakie są te gazy odpowiednio dla TD a V6? V6 otwiera drugi dolot dopiero przy 3500rpm więc nie wiem jak to policzyć. Kolego odwiedz racingforum , zobacz wykresy z hamowni poczytaj co i jak i za ile zastanów się jak byś chciał żeby ci autko jeździło z turbiną. Mocny dół, góra , drag. A to tylko początek, na dzień dobry większe wtryski , pompa paliwa,...
Witam mam problem z Masterem 2006 3.0 dCi 136km zd3 typ 202 bus nie ma mocy do czwartego biegu jeszcze jakoś przyspiesz ale od 5 w górę brak mocy sprawdzone: turbo,wtryski (dwa komplety jedne regenerowane (samochód jak zimny potrzebuje 10-20 s by reagował na gaz) drugie używane (sprawdzone ładnie się wkręca jak na zimnym tak na ciepłym) na obydwóch...
Czesc Panowie borykam sie z dziwnym problemem a mianowicie jak odpalam auto wrzucam pierwszy bieg nastepnie drugi i daje mu gaz do dechy slysze spod maski takie cos jakby zawór upustowy wydmuchiwał powietrze typu "psz psz psz psz" przy czym zdażyło mi sie że w momencie tego dzwieku szarpnęło autem następnie pusciło i na wyższych biegach normalnie,kiedyś...
Można spróbować wykorzystać zaworek odprężnika z chińskiego presostatu. Jako pilot powinien się nadać, a wykonać do tego/zaadaptować zawór upustowy o odpowiedniej przepustowości. Regulację cięgna gazu silnika spalinowego natomiast można by podpiąć do styków elektrycznych presostatu (mechanicznie - jako cięgno/linka). Na gotowca nie ma co liczyć w PL.
Jeśli hałasuje zawór upustowy a masz seryjny DV, a nie jakieś blow-off z allegro to proponuje go dobrze sprawdzić i wymienić, prawdopodobnie jest niesprawny. Taki rechot czy też parsknięcie jak u konia przy odpuszczeniu gazu to właśnie efekt uwalonego DV.
wynalazków jak ten wyżej pewnie ze 100 szt.! A już taki wynik! autobusów na gaz 100 szt ? :please: No bo chyba wodoru nie miałeś na myśli skoro wypadek miał miejsce w marcu, a Solaris robił premierę w czerwcu Pod koniec filmu widać i słychać, jak pracuje zawór upustowy, bez niego dopiero byłaby rozpierducha .